Honda Insight: Technika nestačí, řidiče je třeba instruovat
O celkové spotřebě automobilu rozhoduje i u hybridů mezikus umístěný mezi volantem a sedadlem, a proto Honda připravila multifunkčního asistenta, který má řidiči pomáhat využít potenciál, který mu v Japonsku udělili.
Japonská automobilka označuje svůj systém, který pomáhá řidiči při jízdě šetřit palivo, zkratkou EDAS (Ecological Drive Assist System). Tato elektronická pomůcka kombinuje celkem tři funkce.
První z nich je mód ECON, který dohlíží na chod motoru a bezstupňové převodovky CVT, přičemž jeho účelem je sladit funkce obou komponent tak, aby automobil při jízdě spotřeboval co nejméně drahocenného paliva. Tato funkce se spouští příslušným tlačítkem a kromě toho se stará i o klimatizaci, kontroluje, aby byla využívána co nejekologičtějším způsobem a pokud je zrovna její využití nadbytečné, automaticky ji vypne. Pokud je tlačítko ECON zapnuto, energie vzniklá při deceleraci se využívá pro rychlejší dobití akumulátorů.
Druhou je tzv. guidance function, ta pomocí barevného indikátoru (ambient meteru), který podbarvuje displej s ukazatelem rychlosti, napovídá řidiči, jak ekonomicky v danou chvíli jede. Podle stylu jízdy mění barvu od zelené přes modrozelenou až k modré. Zelená znamená úsporný styl, modrozelená mezistupeň, kdy řidič jede s citlivější nohou na plynu i brzdě. Modrá značí těžkou nohu, jízdní styl brzda-plyn, kdy spotřeba příliš stoupá.
Třetí je scoring function, která je součástí multiinformačního displeje uprostřed přístrojového panelu. Ta zobrazuje snahu o úspornou jízdu graficky pomocí stromů, dále také poskytuje řidiči statistiky okamžité i průměrné spotřeby. Všechna data je schopna uložit i do paměti, takže si je lze vyvolat zpětně z posledních tří jízd.