Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Toyota RAV4 vs. Subaru XV – Já do lesa nepojedu

58 komentářů

topten
ja se do (svých) lesu dostanu vpohode i s dvojkolkou.
samozrejme tam nemuzu vyrazit když tejden predjim lilo.
Avatar - Hittman
Hittman
Pro méně chápavé je nadpis myšlen ironicky...
Prosím Auto.cz, aby vždy, pokud takto použije slovní spojení, bylo doplněno i vysvětlením (něco jako v USA mají v návodu pro mikrovlnky, že není vhodná pro domácí zvířata, jelikož se najde dost jedinců, kteří to neví...) 😉
Avatar - dewill
dewill
to víte milej pane, kdy tam napsali jen "Toyota RAV4 vs. Subaru XV" tak to by ten nadpis už nebyl tak seksy😊

I když i tak je to slabý....čekal bych Toyota RAV4 vs. Subaru XV - které z nich zachránilo malé slepé holčičce koťátko? >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
" Toyota RAV4 vs. Subaru XV - které z nich zachránilo malé slepé holčičce koťátko? "

V lese? Asi Lada Niva heleď >😁
topten
uplne to nechapu
s obyčejnou dvojkoulkou se do lesa (s jistym omezenim) dostanu, ale s SUV 4x4 ne??
jam2015
... alebo, v lese to na nich radšej neskúšajte 😉
Avatar - ludvajz
ludvajz
to by bylo adekvátní srovnání .. test z roku 2013 je sice pěknej ale mezitím měl Forester facelift s 6" audio atd ..
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Dobrý den,
je to tak, Forester by se k RAV4 hodil víc, my jsme chtěli ale porovnat koncepce a také upozornit na to, že SUV jsou čím dál tím silničnější a že třeba takové Subaru XV, ač se tváří jako obyčejný oplastovaný hatchback, má ve skutečnosti daleko vyšší světlost,
Martin
Avatar - ludvajz
ludvajz
tak na to myslete prosím až bude venku v červnu 2016tka uplněj facelift Forestera .. díky 😄
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Jo TEST by potěšil a myslím že RAV dostane od Forestra nyní na zadek.
Ten nový interier se Subaru moooc povedl a šíbr mají nyní i v nižších verzích v ceně.. :yes:
PS.. pokud je vezmete i do lehčího terénu , nemá Toyota šanci.. 😉
Johnnn
Interiéru mohli dát mnohem víc. Ta kaplička uprostřed je úplně zbytečná. Ukazuje zbytečné informace a ty užitečné by zmákl displej mezi budíky. Kaplička je vratká, trochu fórová. Investici měli raději vložit do lepšího displeje palubního počítače v kapličce, který mohl být větší a lépe ovladatelný. Stejně tak ovládání z volantu - nejsem zastánce sdružování všechno do jednoho tlačítka, ale tlačítka pod volantem se už dneska nenosí.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Pěkná auta, za mě Toyota 😄 Víc masa za podobný peníz. V ČR se ale stejně po lese ofiko moc jezdit nedá.
Nonsens
to je celá pointa, víc masa, preto suv.
Avatar - lamal
lamal
co na tom ze to na*** jazdi hlavne ze je viac plechu
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Mi se toto Subaru moc nelíbí 😐 Outback je pecka :yes:
mikinko
Hej Subaru jazdí výborne ale pomaly.... takže ťa bude stále * prečo tam nedali poriadny motor.... ale jazdí super...síce to nejede ale super.... 8-s
Niemand
Myslím, ze je to hlavne dôsledok emisných limitov. Mam staršie Subaru Euro4 s manuálom. Tiež atmo dvojliter a to auto ide oveľa lepšie ako súčasne. Pri tom hmotnosťou to nebolo. Ale môj motor ma max kruťak už na 3200 otáčok, takže ma rozdiel od súčasných atmosfér ten motor ide aj v stredných otáčkach.
pargi
A jééé, další drtič nürburgringu... v 5dvířku předokolce s motorem naštorc :-!
unicorn64
Hodnotenie motora - Spotreba v teste je rovnaka 6b., ale autor pise, ze pri 90km/h ma Toyota nizsiu spotrebu o jeden liter (pricom je o 150kg tazsia)😒br /> "Zatímco RAV4 se při 90km rychlosti ustálí otáčky na rovině na zhruba 1650/min a spotřeba činí 6 litrů, Subaru točí 1600 otáček a chce přitom o litr vice."
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Dobrý den,
máte pravdu, lepší známku by měla mít Toyota. Naštěstí to neovlivní její vítězství ve srovnávacím testu, jen by se o něco zvýšil odstup. Každopádně díky za upozornění!
Martin
Řidič007
Do lesa se smí s autem jen s povolením, jinak jsou cesty zajištěné většinou závorami nebo jsou nainstalované fotopasti. Pokud by někdo musel do lesa pracovně, nejideálnější je Duster, o tom není pochyb! Neví někdo, že je autoweb s praktickými auty? www.auto.cu je většinou jen pro nepraktické Hobi, které s běžnými provozními podmínkami nemají co dělat, nebo Fun club škodovkářů.
Avatar - lamal
lamal
Kupovat atmosferu a CVT je ulet... ked sa subaru profiluje ako auto so spickovymi jazdn. vlastnostami a viac funkcne ako na nom vidno na prvy pohlad, tam patri jednoznacne manual... cize M6 a boxer by fungovalo o nieco lepsie... hlavne od tak velkeho auta so 4x4 a cvt netreba ratat extra dynamiku od atmosfery... CVT celkovo nic moc aj ked japonci si na nich ficia
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
navyse kazda tato cvt sranda u subaru hodne znizuje uzitocnu hmotnost.... 415kg u SUV/cross 4kolky je smiesne cislo pod uroven citiga ... rozhodne by som sa subaru s CVT vyhol ... rovnako levorg s CVT co je auto v kombiku .... ma nosnost na urovni 2 miestneho kabria ... takze nic pre rodinu a nejaku tu dovolenku vo stvorici ... povedal by som ze je to taky kombik v praxi viac na paradu ako na prakticke pouzitie.... to uz radsej nejaku fabiu kombi ktora aj nieco unesie :yes😒br />
ono tie CVT mi k SUV vobec nepasuju ... do nejakeho kabria alebo maleho auta ok ( tam by mohli davat zmysel ) ... ale do SUV ci kombikov ani nahodou ... asi aj preto je ich predajnost taka aka je... slaba
Toky1
Tak neviem, asi to nieje celkom o tom istom, ale máme dve identické corolly líšiace sa len prevodovkami, jedna má manuálnu druhá CVT. A keď pozerám do techničákov tak celkovú hmotnosť aj najväčšiu prevádzkovú hmotnosť majú rovnakú.Takže obe autá napriek rozdielnym prevodovkám môžem hmotnostne zaťažiť rovnako.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja tento problem s nizkou uzitocnou hmotnostou vidim len u subaru.... zober si aj RAVku v tomto teste.... ma tiez CVT ale zaroven o 100kg vyssiu uzitocnu hmotnost ako XV s CVT ... pozrel som si uzitocne hmotnosti subaru outbacka aj levorga s CVTckami a obe su ciselne mizeria.... pod uroven malych aut ... osobne mi subaru s CVT skratka nedava zmysel prave pre tie nizke uzitocne hmotnosti... k comu kombik ktory na papieri neunesie ani 400kg? ... leda na paradu ... toyota s tymto ale zjavne problem nema ... mne teda u subaru viac vonia manual tu nie je o com
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
To auto si každý vezme u Subaru s manuálem , a ten je skvělý!
udenac
Oprava: to auto BY si každý vzal s manuálom. Zháňal som pred rokom nové XV benzín 110kW s manuálom. V celom ČeskoSlovensku mali na sklade iba dva: v tej divokej oranžovej a divokej zelenej farbe, to bolo na mňa moc. Inak bolo na sklade kopu modelov s CVT v rôznych akciách, žiaľ predvádzačka bola tiež len CVT- vyskúšal som teda a vedel som, že toto určite nie... Zadali sme teda s predajcom objednávku do Japonska s vedomím, že budem čakať pol roka. Zamietli... Ochotný predajca ešte hľadal v Nemecku, kde našiel jeden(!) model XV 2-liter s manuálom v striebornej farbe. Bola to už ale výbava Exclusive a cena presahovala limit. Jednalo sa o model 2014, takže sa ponúka otázka, či v modelovom roku 2016 vôbec ešte bude dostupné XV s manuálom. Na môj nechápavú dotaz, že kto si to môže kúpiť XV s CVT, mi iný delaer povedal, že "taký je teraz trend"...
P.S. Pozerám inzeráty, to zelené maju stále v ponuke😐
d_arrow
vsak ja vidim normalne v cenniku XV 2.0i 6MT Comfort za 24 000Eur u nas. Podla toho by to malo byt v modelovom roku 2016 normalne dostupne.
udenac
Jasne, v cenníku je. Aj pred rokom bolo, dokonca vo všetkých výbavách... Chcel som tým napísať, že možno bude čoraz tažšie zohnať nové Subaru s manuálom. Verím, že sa mýlim.
_MT_
S hmotnostmi je to však ošemetné. Auto, které dostaneš, běžně neváží tolik, kolik říká katalog. A bylo by smutné, kdyby to Subaru odneslo jen proto, že udává čísla blíže "realitě". Nemluvě o tom, že jsme tu zrovna tohle nedávno u Subaru řešili a ukázalo se, že české zastoupení možná udává nosnost pro auto s normovaným řidičem a zavazadlem, tedy udávané hmotnosti jsou o 75 kg menší, než by měly být.
Johnnn
CVT obecně je mnohem lehčí než dvojspojky nebo klasické měniče. Nebude o moc těžší než manuál. Levorg je těžší z jiných důvodů.
pargi
CVT má ale taky měnič.
Nonsens
namená to, že trendseter rav a kultový subík nikoho nezajímajú? Lebo test nebol zlý (keby bol, tak je tu plno hejterov).
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
co si cakal ?
2 skoro nezaujimave auta ( ok, subo je fajn, ale...) s nezaujimavymi motormi, este nezaujimavejsimi prevodovkami... ;-\
Keby to boli naftaky s manualmi, to by sa diali veci >😒]
Minimalne topten by im nalozil za zaßieranie zivotneho prostredia... >😁
Za mna z tohoto smutneho vyberu teda subo - ked to musi byt. Ma normalnejsi interier, a celkovo tu znacku mam rad, aj ked som si s par kuskami nieco zazil... 😄 ( ale len kratkodobo ) Je mi jasne, ze vyuzitie najde tak max. pre mini rodinku ( 1 dieťa ) kedže toho moc nenaloží a ani neuvezie, ale "taťka" si s ním užije rozhodne viac srandy ako v nemožnej Ravke >😒] :yes:
d_arrow
toto XV je idealne v kombinacii 2.0i (benzin) motorom s 6MT prevodovkou, lepsia spotreba, lepsi system AWD, lepsia pruznost, lepsia uzitocna hmotnost i lepsia cena. RAVka by v tomto pripade nemala sancu. Dieslov sa Subaru dufam vzda nadobro a vrati sa k tomu co im ide najlepsie a to benzinovym boxerom, z ktorych hlavne atmo jednotky su nesmrtelne, perfektne odladene, s uzasnym charakterom i zvukom.
webpaja
To, že jsou nezajímavý pro tebe nebo jiný, neznamená, že nenadchnou dalších x lidí. Byl bych s tím opatrnej. Nová RAV sice neoplývá krásou, ale špatná určitě není.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Ja ale nehovorim, ze je uplne špatná, len to, ze zrovna ta v teste nieje tak zaujimava, aby tu bolo 200 et+ prispevkov, ktore by dokladovali zaujimavost jej a jej konkurenta. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kabriolet s dodávkou 8-s 8-s

Tohle nejsou rozdílné koncepce. Jedná se o velikostně rozdílné vozy se zcela jiným zaměřením. SUV odslouží rodinný život, XV ani za mák.

Kdybyste chtěli srovnávat koncepce, tak tu měla stát RAV4 vs. Golf Alltrack nebo jeho sourozencům...
webpaja
RAV4 vs zvýšený kombík? Napsal jsi to samý, co tu kritizuješ... :-!
ozawasan
Na těhle autech je srovnatelný benzín atmosféra o řádově stejném výkonu a točivém momentemántu(s jiným průběhem), plus CVT. Zůstanu-li u tohoto srovnání je test trefný, co do popisu projevů aut. Prostě atmosférický dvoulitr ve spojení s tramvají není, nebyl a nebude, hbitě reagující povoz, natož pak závodní. Obojí je na pohodu a určeno pro klidné povahy "only".
Jinak velikostí, užitečností pro rodinu etc.. jsou to dva rozdílné světy. Velikostně, užitečností. Zatímco XV je pro dva mladé, dva mladé a malého sviště, dva ty, co už mají ptáčata z baráku, tak RAVka odslouží rodině v rozpuku mnohem více.
Trošičku rozdíl bude možná v AWD systémech a celkovou koncepcí, na níž si například Subaru zakládá(ano nemá to s CVT tři diffy alá mechanika..). Tady by se projevil rozdíl, pokud by ta auta do toho lesa 😉 skutečně vtáhla svoje gumáčky.
Jenže, kdo by to u SUV s pohonem všech kol vlastně dělal, že?
Tyhle dva autí světy jsou na stejné vlně v motorech a převodovkách - pak se ale rozcházejí, každý svým směrem a to z nich činí individuality nevhodné soužití....
Ale skutečně dobrý záblesk je to hodnocení projevů vozů - tady za mne redakce bez ztráty květinky....
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Za mne pěkný TEST :yes:
mikinko
Ha ha ha... ja so svojim cvt v meste trápim kdejakú skoroprémiu... mýliš sa ale nič.. nemáš ľahké auto s cvt...
ozawasan
Chces rict, ze s cvt a atmo dvoulitrem vyškolíš premiove motorizace? Tak to jsem tyden jezdil asi jinym autem. Mozna na prvnich dvou metrech, kdy je automat rychlejsi nez manual. Ale jestli mi chces vypravet, ze ozávodíš auta s vyssim vykonem a krouticim momentem, tak se prosim rozepiš...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Asi budem za blbca, ale ono to XV prešlo za posledný rok nejakou zásadnou modernizáciou? Keď si tak matne spomínam asi pred rokom tu bol test oranžového XV a bolo zvozené pod čiernu zem hlavne za diskomfort jazdy a nepoužiteľnosť pre bežného užívateľa a podobne. V tomto teste je táto disciplína hodnotená diametrálne odlišne.
ozawasan
Vzdy zalezi na hodnotiteli...zadna zasadni se nekonala...
dr.Remorey
Pánové, máte nekdo zkušenosti, nejlíp dlouhodobé a osobní, s reálnou spotrebou Forestera XT? vím, že o tom není clanek, ale ve vsech testech se pise plus minus deset, a to mi prijde jako velice, ale fakt velice optimistickej udaj na ten a výkon a stavbu auta. Jinak je to totiz nejsympatictejsi SUV na trhu, aspon pro me
ozawasan
pár lidí na subarufanclubu.cz ho má, takže postni dotaz tam. Já můžu mluvit jen za starší generace SF a SG. Město - kolem 11litrů. Okresky bez blbnutí - za 10 - s blbnutím klidně za 15. Dálniční přesun s rakví na střeše a plnou rodinou - 9,5 kolem limitu.
Ale spotřebu kolem deseti považuju za reálnou. Pokud budeš jezdit "na spotřebu", tak se dostaneš klidně kolem devíti. Záleží na noze....Ale už mlčím a zeptej se u nás na webu...
dr.Remorey
dival jsem se na forum klubu SUbaru, nejakej potencialní zájemce o XT vznesl uplne stejny dotazy, na ktery bych rád znal odpoved, no neodpovedel mu nikdo ale zvrhlo se to na nadávání na EU smernice. kazdá diskuze je stejna >😒]
ozawasan
na www.subarufanclub.cz to se mi nezdá 😉
topan
Osobnu skusenost nemam, ale na Spritmonitor som nasiel pat takych aut so spotrebou od 9.93 do 11.04. Priemer 10.53

[odkaz]

Este jedno video - spokojna jazda, mala spotreba
Avatar - ludvajz
ludvajz
s XT počítej okolo 10ti záleží jak jezdíš, ale s 2.0i MT mam na dálku kolem 100km/h 6,6l/100 a průměr 60% město / 40% mimo město mam 7,8l/100 .. a 150 koní bohatě pro pohodovou jízdu stačí, když potřebuješ svižně předjet podřadíš na 3 a vytáčíš .. lehkoběžný boxer to miluje ... 😉
dr.Remorey
no ten základní dvoulitr je mi ze vsech nejsympatictejsi, ale dá se to nakombinovat s rozumnou výbavou? kdyz chce clovek navi, musi o dum, respektíve motor, dal. ale rad bych se pletl
Avatar - ludvajz
ludvajz
šel jsem po ceně a nelituju .. automatická klimoška a 6" dotyk lcd .. a to vše za 569tis ..
navigace stačí z mobilu skrze vestavěnou HF sadu ..
Avatar - Harold
Harold
Jsem měsíc spokojený majitel této ravky v totožné konfiguraci jako v testu. Musím potvrdit že spojení tohoto motoru a CVT není žádný trhač asfaltu a je tedy určen pro klidné řidiče kterým já jsem, tak že mi toto spojení naprosto vyhovuje. Kola 18 jsou nádherné ale na úkor komfortu, trochu to drncá 😄 , ale nic hrozného. Zpracování interiéru je velmi příjemné a kvalitní, po sklopení zadních sedadel je to slušný stěhovák.
MBambus
Mám rok verzi 2015 před faceliftem, taky benzín, 4x4 a CVT a naprostá spokojenost! Jako rodinný vůz pro klidnou jízdu ideální a nějaké to svižnější předjetí není problém, zas takový louda to taky není 😉 Souhlasím i s kufrem - kočárek a zavazadla s přehledem a už jsem v ní vezl i lednici, samozřejmě se sklopenými zadními sedadly - výhoda je, že je lze dát do úplné roviny a přední sedadla byla "co nejvíc ve předu", ale dalo se. Jediné mínus zatím TPMS - to je opravdu oser největší, jedno čidlo už se i při opatrném přezouvání odlomilo od ventilku (úspěšně přilepeno), dávat 6tis za druhou sadu ventilků se mi opravdu nechce, zvlášť když nelze měnit baterii, která vydrží max 5let, takže v zimě kontrolka svítí a svítí 😄
Avatar - Harold
Harold
TMPS je jedna z mála vad na kráse, jsem velmi zvědavý jak dlouho vydrží jednotlivá čidla v kolech 😒 . Raději na ta kola "nesahat". Projev beze stupňové převodovky mi moc vyhovuje, hlavně ta plynulá akcelerace a Bi LED světla svítí taky pěkně. Tož asi tak 😄
jam2015
[odkaz]
MariAchi
:yes: