Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nordschleife, pohřebiště Renaultů Mégane RS: Tři těžké nehody za méně než rok (videa)

Ne nadarmo se Severní smyčce Nürburgringu říká Zelené peklo. O uplynulém víkendu si vybral svou daň na řidiči Renaultu Mégane RS.
Zpět na článek
11. 4. 2016 12:20
11. 4. 2016 12:27
11. 4. 2016 16:41
11. 4. 2016 18:11
11. 4. 2016 19:07
11. 4. 2016 19:41
12. 4. 2016 06:51
12. 4. 2016 19:52
13. 4. 2016 08:41
12. 4. 2016 15:12
12. 4. 2016 10:16
12. 4. 2016 11:56
12. 4. 2016 11:52
11. 4. 2016 17:31
12. 4. 2016 06:54
12. 4. 2016 16:39
12. 4. 2016 17:49
12. 4. 2016 16:43
12. 4. 2016 17:53
11. 4. 2016 16:29
11. 4. 2016 12:20
kopce???
Je to tím, že při překonání horizontu v zatáčce a nebo naopak při výjezdu do kopce, kdy je auto zatlačeno do vozovky a následně propruží, ztratí auto adhezi? Asi na ty rekordní časy musejí být vozy nastaveny s optimálně vyladěným přítlakem (možná i stavitelným během jízdy)? Při sledování videí je zajímavé, jak auta a především motorky se někdy jakoby zcela nepochopitelně utrhnou... a téměř nekontrolovatelně opouštějí stopu...
Rozbalit vlákno
29
11. 4. 2016 12:27
Re: kopce???
Tak svého času když se jezdila na NS ještě F1, tak tam bylo tuším 17 míst kde auta skákala. Nevím přesně kde je tahle zatáčka, ale je dost dobře možný, že auto havarovalo vlivem nezvládnutýho skoku nebo líp řečený řidič to prostě přepísknul s rychlostí. V nastavení auta bych chybu úplně nehledal.
Avatar - Petrolhead_CZ
11. 4. 2016 15:20
Re: kopce???
Máš naprostou pravdu, je to Schwedenkreuz, přímo po takové té ''lámané'' rovince, která končí celkem ostrým horizontem, kde se ve vyšších rychlostech auto dost nadlehčí a v ještě vyšších se tam i lehce skáče. Potom následuje táhlá levá z kopce, přičemž má specifický sklon. S takto odlehčenými hatchi se nehodám na tomhle místě nelze divit.

Zde je přesná lokalita zatáčky: [odkaz]

Takhle to vypadá před zatáčkou, je dobře vidět zvlnění tratě: [odkaz]
Avatar - praděda7
11. 4. 2016 16:41
Re: kopce???
Ano, to odlehčení předku na horizontu a ztráta řízení je sviňa. Zažil jsem podobný karambol v ITR. Naštěstí jsem nešel přes střechu, jen do svodidel.....rovinka cca 120k, horizont a padák s mírnou točkou vpravo...předek se zvedl a už jsem byl jen pasažérem...... ;-\
Avatar - Bully_
11. 4. 2016 18:11
Re: kopce???
HH nemaji problem s nejakym skakanim a uz vubec ne se vznasenim predku do vzduchu. Zdaleka nejvetsi problem na NS nebyl na Schwedenkreuz, ale na Flugplatzu (kde se mj. vznesl ten "osudny" GT-R), a i tam skoci opravdu maloktere auto a to jeste musi mit vic nez slusnou rychlost.
Na Flugplatzu je problem s "normalnim" nadlehcenim auta, ale takovych mist je na NS jeste vic. Je potreba zvolit dobrou stopu, neprehanet rychlost a nesnazit se korigovat auto tehdy, kdyz nemam zatizena predni kola. Kazdopadne zrovna HH s pohonem prednich kol a veskerou vahou na predni naprave maji s timhle problem naopak prave nejmensi. Ze tu mely velkou havarii loni zrovna 3 MRS neprikladam tomu, ze by s tim mely problem HH typu Megane, ale ze MRS jezdi na okruzich dneska proste obrovske mnozstvi- je to velmi efektivni, rychle a lehce ovladatelne auto za hodne rozumne penize.
11. 4. 2016 19:07
Re: kopce???
Tak to chce asi před horizontem ťuknout na brzdy a přenést váhu dopředu? A nebo udělat totéž po skoku, aby se auto zhouplo dopředu a hned nic nedělat s volantem? Asi totéž praktikují v motokrosu, kdy si v zatáčkách lehají na řídítka a tak více zatíží přední kolo aby neustřelilo (tedy né podle vlastní zkušenosti, ale podle záběrů z TV :-) )???
Avatar - Anonym
11. 4. 2016 19:41
Re: kopce???
Ono hlavne Fluglatz sa v zime upravoval a znizoval prave preto, aby tam auta lietat prestali. Ano, to miesto bolo vyhlasene tym, ze tam stratili kontakt s vozovkou kde-ake auta, ale tohoto roku by uz sa take veci stavat nemali.

Co sa tyka mnozstva MRS na okruhu, toto mozem len potvrdit, myslim ze spolocne s roznymi 911 najcastejsie videne auto na NS.
Avatar - Petrolhead_CZ
11. 4. 2016 20:22
Re: kopce???
O to vůbec nejde. Je to o tom, že při ubrání plynu v zatáčce se může přetočit každé auto, hyperaktivně naladěný Mégane RS (a hlavně Cupové verze a 275 R.S.) je na to extrémně háklivý. Je to auto pro pokročilé, Cupovky už pro ostřílené borce. A pokud nejsi citlivý s řízením v nájezdu a průjezdu zatáčkou a máš tendenci ''cukat'', tak tě prostě Mégane kousne. A když zpanikaříš a v korekci začneš brzdit, tak jsi namydlený. Ten úsek je tím známý, vylétává tam velké množství aut, víc, než na Flugplatzu, který se navíc upravoval.
Avatar - Bully_
12. 4. 2016 06:51
Re: kopce???
Jiste ze je mnohem vic nehod na Schwedenkreuz, ale kvuli letani hothatchu to neni, ty muzou takhle poskocit jenom na Flugplatzu. Nedelej z MRS na rozdil od podobnych HH zase nejake ostre nacini, aspon podle tveho avataru bys mel vedet, ze se od svych konkurentu zase nijak zvlast nelisi (nemuze) a ze je daleko tezsi kocirovat auta s uplne odlisnou koncepci. "Vsechno vpredu" je porad relativne snadno riditelna koncepce a ma tu hranu posunutou hodne vysoko.
Avatar - Petrolhead_CZ
12. 4. 2016 07:08
Re: kopce???
To je jen předsudek pisálka, který předokolkové auto na limitu na okruhu nikdy neprohnal a který do piva v hospodě prská, že FWD auta trpí pouze nedotáčivostí, která je doplněna neutralitou v mezích přilnavosti. Vážně tomu tak není, ohromná spousta řidičů předokolek doplácí na to, že kvůli nedostatečné zkušenosti uberou po ztrátě gripu plyn, dají kontra a zároveň dupnou na brzdu = zaručený malér a ve vyšších rychlostech je tohle přímá příčina toho, co vidíme na videu. Je úplně jedno, že HH není na papíře tak výkonný a že nemá tak výjimečnou koncepci, vše závisí na váze, nastavení podvozku, vyvážení auta, převodu řízení a schopnostech řidiče. Takový Mégane R.S. 275 Trophy je např. proti R8 V10 úplná bestie na řízení, nemůžeš všechno škatulkovat a zobecňovat. Nebo takové Nordschleife s 205 GTi...to musí být na hnědé spoďáry.
Avatar - Enthusiastic.driver
12. 4. 2016 08:43
Re: kopce???
Hele, první polovina příspěvku fajn, ale pak jsi to úplně zazdil tím R8. Nazývat hot hatch bestií v konfrontaci s 4x4 s preferencí zadku a motorem uprostřed zní... velmi teoreticky, abych tak řekl...

A 205 GTI na nordschleife sice určitě bude pro řidiče s nějakými schopnostmi, avšak R8 zrovna tak. Spíše odhaduji, že těch schopností na R8 bude potřeba víc. Už jen proto, že všude budeš projíždět dvojnásobnými rychlostmi.
Avatar - Petrolhead_CZ
12. 4. 2016 10:16
Re: kopce???
Mégane R.S. 275 Trophy umí být přetáčivé v každé zatáčce, pokud si nedáš majzla. Je z toho vyházeno tolik, že je to ve výsledku téměř lightweight. Má motokárový převod a pokud nemáš enormní cit pro auto, tak bych se s ním na Nordschleife vůbec nerozjížděl. Je s ním mnohem těžší jet na limitu než s R8, která má ve výsledku spíše neutrální chování, díky 4x4 a tendencím k přímé nedotáčivosti ve středně rychlých zatáčkách. Preference zadku je znát jen na výjezdu z pomalejších zatáček, ale jízda stejně není na hraně. Chci na těchto dvou vozech poukázat na to, že stereotypy o jednotlivých kategoriích s danou koncepcí nemusí platit, tyhle dva jsou toho důkazem. Netvrdím, že je R8 pro začátečníky, ani že je to snadné sousto, ale v porovnání s touhle verzí Méganu se cítíš o dost bezpečněji a nemusíš se tolik snažit ani bát na limitu, že přijde ostrá hrana. Mégane tě umí vytrestat i v relativně malých rychlostech, s R8 by musel jet úplný automobilový diletant, aby se dostal do úzkých.
Avatar - Enthusiastic.driver
12. 4. 2016 14:00
Re: kopce???
Kolik jsi toho najezdil na okruzích a kolik máš zkušeností s řízením ostrých hot hatchů a MR sporťáků v rychlém tempu? Já jen, že ve FF autu se nebojím nikdy, ale v MR se stále cítím velmi nejistý.

Jak už píše Bully, HH všechno vpředu je nejsnáze zvládnutelná koncepce a jestli má zadní nápravu tupě pasivní nebo je tail happy, na tom už nic moc nezmění. Megane RS má velmi veselou záď umožňující jezdit bokem, na druhou stranu je krásně ovladatelný. Jsi první člověk, který v souvislosti s Meganem RS použil slovo "bestie". Imho naprosto neadekvátní označneí. MR koncepce je poněkud jiný level. Tam už to chce fištróna. Násobně větší koule při práci s přenosem hmoty a jízdou na limitu S R8 nemám bohužel vůbec žádné zkušenosti a nepopírám, že při rychlém tempu dokáže být příjemná a hodná.
Ale když ji povypínáš všechny strážné andělíčky a pojedeš opravdu na krev, troufám si trvdit, že to bude vyžadovat daleko více řidičských schopností a pokud příjde průser, zachránit jej bude rozhodně těžší, než v Méganu...

PS: Zrovna teď o víkendu na trackdayi asi jeden takový diletant byl, protože jeho R8 byla permanentně v trávě nebo hodinách...

PS2: Jestli je MRS 275 lightweight s motokárovým převodem (převodem čeho?) a potřebuješ na něj enormní cit pro auto, tak pak nevím, jak by se měla nazývat taková Integra a jaký jemnocit bys potřeboval pro ni :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
12. 4. 2016 16:11
Re: kopce???
Mám zkušenost právě s 275 Trophy v Mostě (jinak bych o něm nepsal) a popisuju poznatky z jízdy. Pokládám se při vší skromnosti za dost slušného jezdce a na styl jízdy v téhle verzi jsem si musel zvykat mnohem déle, než u takové 458 Italia, 911 GT3, Astonu DBS, R8 a F430. Moje Alfa GT je typická, nezáludná předokolka, která je čitelná a snadná na řízení v jakékoliv situaci. Přičemž v pomalejších zatáčkách je cítit nedotáčivost a hmotnost. 275 Trophy se nechová jako žádná jiná předokolka, kterou jsem kdy řídil. Přijde mi, že většina z vás bere tenhle popis jako hanění, ale jsou to obyčejné dojmy z jízdy od řidiče, který už pár supersportů a sporťáků s MR či RR layoutem projel. 275ka je hardcore HH, který nemá po stránce dynamických schopností obdoby. Jen je potřeba jisté překalibrování od toho, na co je člověk u předohrabů zvyklý.
Avatar - Bully_
12. 4. 2016 19:52
Re: kopce???
Promin, ale cim by mel byt i ten MRS 275 Trophy tak extremne jiny a jizdne tak silene "hardcore" proti treba normalnimu MRS/Cup a jinym koncepcne, vykonove i jinak podobnym HH- teda pokud nechame stranou pouzitelnost, emoce apod.? Je o neco malo silnejsi, o neco malo lehci (a to na ZADNI naprave, takze naopak- i kdyz velmi nepatrne- zase zhorsuje rozlozeni hmotnosti vozu). Nejvic se urcite projevi podvozek, protoze na dobrem povrchu podrzi v jeste vyssich rychlostech a jako kazdy kazdy podvozek jakkoli posunuty zase o kus dal do sportovna ma proste min citelnou tu hranu, dokdy jeste drzi a kdy se uz utrhne. Kdyz zacnes trochu ladit jakykoli HH, muzes docilit extremu podstatne vetsich nez mezi tovarnim MRS a MRS Trophy, ale koncepci vozu neuteces. Teda pokud nejdes do opravdovych extremu, samozrejme, pak muzes zmenit charakter uplne.
Precti si prispevek treba od Thomasina, jeho samotneho majitele, urcite ma s MRS podstatne vic zkusenosti nez ty.
13. 4. 2016 08:41
Re: kopce???
žes čoveče vůbec něco psal. Musíš brát ohled na to, že tady na ACZ to je, na rozdíl od tebe, samej mistr světa ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 4. 2016 09:00
Re: kopce???
Super zkušenosti s placatými auty, kéž bych takové měl :yes: Jinak nemyslím si, že to chápeme jako hanění. Čistě nám jen nesedí ta jízdní náročnost MRS oproti MR supersportu. Ani to překalibrování mi nějak nesedí - MRS se chová tak, jak se dobrý předokolkový HH chovat má = nedotáčivost se řeší ubráním, přetáčivost přidáním, a v obloucích je třeba myslet na zadek, který rád pomáhá zatáčet až přetáčet. I když to napálíš nebo přepálíš, správnou (a podvědomou) reakcí lze téměř ve všech případech auto poměrně snadno stabilizovat, což je uklidňující.

Předesílám, že nejsem žádný zázračný pilot, ale u MR koncepce jsem tohoto uklidňujícího pocitu nikdy nenabyl a pokaždé, když jsem s lehkým slidem klouzal k obrubníku, se mi v břiše srážely letadla... protože na odhadnutí, co si ještě můžu dovolit, ale hlavně jak z toho případně ven, jsem se cítil dosti incompetent.
12. 4. 2016 15:12
Re: kopce???
Jo. A nebo se úplně normálně nauč řídit a nebudeš se v tom předokolkovym hatchi bát..
Avatar - Bully_
12. 4. 2016 10:16
Re: kopce???
Vkladas mne do ust neco, co bych si nikdy rict nedovolil a ani jsem to nerekl, tak si svoje kecy o hospode a pisalcich muzes, diplomaticky receno, odpustit. Nesem nijak dokonaly ridic, ucim se. Taky jsem nevyzkousel stovky konkretnich vozu, ale treba s tou ostrou upravenou predokolkou, se semislicky, samosvorem apod. mam naopak najezdeno nejvic a prave na NS, kterou nemam od domu nijak daleko. Stejne tak nebudu nikdy papouskovat dogmata o zadokolkach nebo ctyrkolkach, zalezi vzdycky na konkretnim aute, setupu i zpusobu jizdy. Presto tvrdim, ze klasicky HH "vsechno vpredu" je ze sportovnich vozu na rizeni tou nejsnadnejsi koncepci. Samozrejme pokud sem nezacnes michat vozy s extremne kratkym rozvorem, silne upravene specialy, zavodni vozy apod. .
Avatar - Petrolhead_CZ
12. 4. 2016 10:22
Re: kopce???
To jsem nepřisuzoval tvé osobě, jen jsem se bavil o obecných tendencích. O kterých jsem měl dojem, že plynou i z tvého příspěvku. Pokud máš odježděno, tak tě to jen šlechtí a máš k tomu co říct. Jen jsem chtěl poukázat na to, že existují extrémy, u kterých zažité archetypy neplatí.
12. 4. 2016 11:56
Re: kopce???
V zásadě nevidím rozdíl v tom jestli se ti vznese v momentě když potřebuješ zatáčet předek nebo zadek. V prvním případě letíš rovně ze zatáčky ven v druhým jdeš do hodin. Jediná šance je v takovým místě jet rovně a nepotřebovat zatáčet. Čili najet si zatáčku tak, aby v momentě kdy jsi ve vzduchu už auto jelo rovně a jen skočilo bez potřeby korekce směru.
12. 4. 2016 11:52
Re: kopce???
Jo tak už vím přesně kde to je. Nepříjemný místo. Tam to je hodně o tom správně trefit rychlost, aby ti auto ještě drželo všema 4 kolama na silnici. Jak píšeš nehodám na tomhle místě se nelze divit.
11. 4. 2016 17:31
Re: kopce???
Správný postřeh.Když chce někdo jezdit na doraz na okruhu,musí mít patřičně upravené auto.Obzvláště když chce jezdit na naprosto šíleném NR.Někteří lidé to pořád nějak neumí pochopit a cpou se na okruhy s neupravenými auty.
Avatar - Bully_
12. 4. 2016 06:54
Re: kopce???
Touristfahrten na NS nejsou/nemely by byt vubec o nejakem amaterskem hledani limitu, muzes tam jet i s dodavkou. I na jakemkoli jinem okruhu muzes jet i s neupravenym beznym autem, jenom proste musis jet adekvatne tomu, co kocirujes a nezavazet ostatnim.
12. 4. 2016 16:39
Re: kopce???
To jistě můžeš,ale nemá to žádný smysl.
Avatar - Bully_
12. 4. 2016 17:49
Re: kopce???
Smysl to ma. Muzes se zkusit priblizit moznostem schopnosti sebe samotneho i sveho vozu v bezpecnem prostredi, bez aut v protismeru, stromu okolo silnice, chodcu apod., + signalizace nebezpeci, unikove zony okolo atd. atd. . Je to pro vsechny mnohem lepsi, nez si hrat na "zavodnika" v beznem provozu a i pro ev. krizovky v nem se podobne zkusenosti muzou hodit. Volne jizdy na okruhu nejsou zadny zavod.
Avatar - Enthusiastic.driver
12. 4. 2016 08:50
Re: kopce???
Můžeš tohle tvrzení něčím podložit? Nejkritičtější komponentou na sériovém autě jsou brzdy - těm je záhodno věnovat trochu pozornosti, pokud to někdo míní drtit. Následně chlazení a mazání pohonné soustavy - ale to si lze hlídat přímo při jízdě a v případě potřeby zkrátka zvolnit. Nevidím na ježdění na doraz na okruhu se sériovým autem vůbec nic zvláštního ani závadného.
12. 4. 2016 16:43
Re: kopce???
Tak proč jezdit na okruh,když nemůžeš jet naplno?Brzdy neupraveného auta odejdou velmi brzy a navíc ještě můžeš zavařit motor.
Avatar - Bully_
12. 4. 2016 17:53
Re: kopce???
Jet "naplno" jde jak se starou Skodovkou, tak treba s Porsche. Troufam si naopak tvrdit, ze vic naplno pojede skoro kazdy spis s tim prvnim prikladem :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 4. 2016 09:06
Re: kopce???
Ony ty brzdy neodejdou v první zatáčce. Netušim, proč bys nemohl jet s fungujícími brzdami naplno.

Je to jako kdybys tvrdil, že běhat nebo hrát nějaký sport jen tak pro radost s kamarády vlastně nemá žádný smysl, protože nemáš plíce ani techniku jako vrcholoví sportovci, takže to je vlastně úplně zbytečné.
Avatar - Uživatel_5340709
11. 4. 2016 12:26
Felix Holzmann
by se určitě zeptal: "Jak to ten jeden bílej megan může vydržet?"
(divné ale je, že tam takhle skáče jen značka mégane, ale asi to bude spíš řidičem)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Thomasino
11. 4. 2016 12:38
Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas se "
Ono těch Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife hodně, takže je jasné, že občas nějaká videa s rozflákanýma autama jsou s Megany >:-[] Stejně jako s BMW, kterých je tam dost.
Jinak ten hodně rozmlácený z loňska měl uvnitř polo-rám, co jsem slyšel. Každopádně se ví, že MRS je poměrně bezpečné auto. Na Slovensku šel jeden do pole a prý tak 3x až 4x přes střechu a borci byli jen lehce potlučeni ;-)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Inferius
11. 4. 2016 13:07
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
To není pouze RS :-) Jeden bývalý kolega to napral se služebním Megane combi pod návěs kamionu; to auto bylo zmačkané doslova jako papír a vylezl z toho s pár modřinami, ještě mám někde i fotku.
Avatar - white label
11. 4. 2016 13:37
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
Že nechceš tvrdit, že přežili hlavně díky tomu, že seděli zrovna v Meganu? ;-)
Avatar - iudex
11. 4. 2016 13:21
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
Presne, je to ako štatistika s krádežami Octavií: keď ich je veľa, aj sa veľa kradnú. Renaulty divízie RS (nielen Megany, ale aj Cliá) sú na okruhoch časté, takže sa štatisticky zvyšuje pravdepodobnosť, že skončia v kačírku či na streche. Inak v poslednej dobe im šliapu na päty Leony Cupra.
Avatar - white label
11. 4. 2016 14:00
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
A fyzikální zákony platí pro všechny, bez ohledu na značku...
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2016 14:43
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
Jj stejný kritéria na všechny [odkaz] >:-[]
Avatar - Stejsn
11. 4. 2016 15:24
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
To je ten ADAC co falšuje výsledky? ;-)
Avatar - white label
11. 4. 2016 15:43
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
Falšuje jenom tehdy, když se to někomu hodí do krámu/diskuse... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2016 23:18
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
Zatímco ty používáš jen to co se nehodí >:D >:-[]
Avatar - white label
12. 4. 2016 00:43
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
Tak proti tobě jsem v tomto ohledu skoro jako J. K. :*) ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2016 23:17
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
Jo ve prospěch VW >:-[]
12. 4. 2016 10:26
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
Ale tých nehôd Meganov bolo podstatne viac. Na nejakom fóre som čítal, že zadná náprava je najmä po facelifte zradná. Vidieť aj napríklad tu
Avatar - twistedTSD
12. 4. 2016 12:44
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
Odkaz nefunguje. :-(
12. 4. 2016 15:37
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
Tak skusim takto: watch?v=9CACTJ1oEZs
Avatar - twistedTSD
12. 4. 2016 18:53
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
:yes: Už ve 4:15 se mu to pěkně utrhlo.
Avatar - Thomasino
12. 4. 2016 15:57
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
To je blbost, motor a podvozek zůstaly při faceliftu na podzim 2013 stejné, na to nesahalo. To vím určitě, když jsem byl první kupující v ČR a na SK a zjišťoval jsem to >:-[] První auto zde (moje) bylo v půlce února 2014, první český novinář se svezl ve SPA v dubnu 2014 (Honza Mička z Auto.cz který tam byl se mnou a produkťákem Renault ČR), novinářská auta v květnu. Ale šlo pouze o jiný čumák, nový R.S. monitor a infotaiment s možností navigace.
[odkaz]
Jiný podvozek je až u limitované edice Trophy a Trophy-R, kde se použil stavitelný podvozek OHLINS (mimo další odlišnosti + malý nárůst výkonu o 10 koní).
Jinak ano, Megane R.S. Cup umí být na okruhu na limitu při špatném brždění taky přetáčivá a zlobivá potvůrka, přesvědčil jsem se o tom napsoledy zrovna v neděli v Brně >:-[] Ale to bylo chybou řidiče, kdy jsem do zatáčky brzdil ještě moc silně, správně se brzdí intenzivně rovně a do zatáčky už jen lehce dobržďuješ. Takže jsem chvilku hhonil zadek ze strany na stranu ;-)
[odkaz]
Nicméně si nemyslím, že by v tomto byl MRS nějaká vyjímka, naopak je to velmi hodné a blbuvzdorné auto díky koncepci vše vpředu a dá se jet mnohem více na limitu. Ono s tím bržděním a ovládáním auta je to podobné jako jsem měl před tím šestkového Golfa GTI, je to dané koncepcí. Prostě se člověk musí to auto naučit ovládat a umět mu porozumnět, pracovat s přenosem váhy, umět odhadnout brzdný bod, rychlost do zatáčky atd. atd. :-!
Jo a na NORDSCHLEIFE funguje skvěle, proto jich tam jezdí tolik! :-) Je to vždy především o řidiči a v Zeleném pekle to platí minimálně dvojnásob, spíše trojnásob.
Avatar - twistedTSD
12. 4. 2016 19:04
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
:yes: Podobně (tedy ne tak moc jako tobě) se mi nedávno povedlo utrhnout i moji předokolku...akorát, že šlo o zcela obyčejný malý hatch a nebyl jsem na okruhu. :-) Určitě jde tedy z velké části jednoduše o vlastnost koncepce a techniku průjezdu zatáčkou, přenos váhy na limitu si člověk musí hlídat.
13. 4. 2016 07:55
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
:yes: máš pravdu, navyše tých Meganov je tam skutočne veľa a jazdia na absolútnych jazdeckých a mechanických limitoch. Štatisticky tak môžu vykazovať väčšiu nehodovosť.
Avatar - positivemind
12. 4. 2016 21:25
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
jj, jsou to takový Nurgburgringový Oktávky
Avatar - eLzyx
11. 4. 2016 16:29
rada na závěr
nejezděte s bílým Megane RS po Nordschleife. Kupte si žlutý >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - praděda7
11. 4. 2016 16:46
Re: rada na závěr
....kupte si žlutý a na přední nárazník si přivažte pytel cementu..... >:D
Avatar - speedfred
11. 4. 2016 18:37
Re: rada na závěr
potom treba megán dízel,ten bude na predok ťažký akurát.
Avatar - Ozzman
11. 4. 2016 20:07
Re: rada na závěr
Nebo prostě jezdit pomalejš >:-[]
Avatar - habanero1
11. 4. 2016 22:25
Re: rada na závěr
Super nápad a k čemu by ta další váha na předku byla, když tam všem ulítne *?
Avatar - Ada je zase tady
11. 4. 2016 20:23
Inu, rendlík je rendlík...
... a tím, že se projede po Nürburgringu, se z něj auto nestane. :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
11. 4. 2016 20:59
Re: Inu, rendlík je rendlík...
Já pořád čekal kdy to přijde >:D nezklamas mě >:D
Avatar - woody-alien
11. 4. 2016 21:09
Re: Inu, rendlík je rendlík...
Já taky čekal. Áda je fakt jistota. >:-[]
Avatar - Ozzman
11. 4. 2016 21:32
Re: Inu, rendlík je rendlík...
" V životě si můžeš být jistý jen dvěma věcmi: smrt si pro tebe přijde a Áda přijde plivnout na Renault kdykoliv se to jen naskytne a vlastně ani se to naskytnout nemusí, příležitost si vždy najde" >:D
Avatar - boost.
11. 4. 2016 21:42
Re: Inu, rendlík je rendlík...
ale dyk on je neškodnej vlastně; já se většinou zasměju >:D
Avatar - white label
11. 4. 2016 22:03
Re: Inu, rendlík je rendlík...
Jo, v tomto případě to bylo aspoň (relativně) vtipné... >:-[] ;-)
Avatar - boost.
11. 4. 2016 22:38
Re: Inu, rendlík je rendlík...
a ještě by jeho "moudro" šlo upravit na "... a tím, že se projede po Nürburgringu, se z něj dobrý řidič / závodník nestane."

Někteří si na takové občas hrajou po tom, co si na kufr nalepí Nordšlajf a Brno cirkut. >:-[]
12. 4. 2016 06:55
Re: Inu, rendlík je rendlík...
Nene, správná nálepka je [odkaz]

:-!
12. 4. 2016 09:12
Re: Inu, rendlík je rendlík...
To mluvíš o Adovi ? >:-[]
Avatar - woody-alien
12. 4. 2016 06:37
Re: Inu, rendlík je rendlík...
To ano. Ten koment byl o dost přijatelnější než jeho legendární kecy v případě smrtelné srážky Twinga a pracovního stroje.
12. 4. 2016 09:14
Re: Inu, rendlík je rendlík...
A pánvička je pánvička...... Co se z ní asi stane, když se projede po Nürburgringu? :-!
Avatar - woody-alien
12. 4. 2016 18:17
Re: Inu, rendlík je rendlík...
Sub8 pánvička ? ;-)