Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nordschleife, pohřebiště Renaultů Mégane RS: Tři těžké nehody za méně než rok (videa)

Jan Mička
Diskuze (67)
Ne nadarmo se Severní smyčce Nürburgringu říká Zelené peklo. O uplynulém víkendu si vybral svou daň na řidiči Renaultu Mégane RS.

Severní smyčka Nürburgringu je pro motoristické fanoušky jedním z nejikoničtějších míst na zemi. Říká se, že každý správný petrolhead by se zde měl alespoň jednou za život projet a vzhledem k náročnosti a délce trati (téměř jednadvacet kilometrů) není občasný karambol žádnou ostudou. Naopak – je to zážitek na celý život.

Okruh byl nedávno otevřen po rekonstrukci, která jej měla udělat bezpečnější. Důvodem takového kroku byla tragická nehoda Nissanu GT-R GT3, který se na jednom z horizontů vznesl a doletěl až do zóny pro diváky, kde jednoho z nich usmrtil. Zarovnání povrchu a instalace nových ochranných sítí je však pouze krokem, kterak udržet automobily mezi svodidly, nikoliv na samotném asfaltu.

Na Severní smyčce probíhají pravidelné jízdy pro veřejnost, kterých se v hojné míře účastní také Češi. Stejně jako během závodů a pokusů zajet traťový rekord se ale i zde kroutí plechy a řidičům pak zůstanou pouze oči pro pláč. Důkazem budiž nehoda Renaultu Mégane RS, která se stala o uplynulém víkendu. Kdo se s tímto autem svezl, moc dobře ví, jak umí být přetáčivé, a to se stalo jednomu bílému exempláři osudným. Musela to být strašná rána, po které se vůz otočil na střechu a pak se bezvládně klouzal po asfaltu. Řidič podle dostupných informací vyvázl bez zranění, auto jako takové je ale podle našich odhadů na odpis.

Nejhorší na celé nehodě je, že v tomto místě nebyla za posledních pár měsíců jediná. V dalších videích pod textem uvidíte další dva bílé Mégany RS, z nichž jeden se dokonce vznesl a „čumákem“ práskl do nekompromisně tvrdého travnatého povrchu. Všechny tři nehody od sebe nedělí ani jeden rok, ani jedna však naštěstí nezpůsobila újmu na životech.

Jan Mička
Diskuze (67)
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 4. 2016 09:06
Re: kopce???
Ony ty brzdy neodejdou v první zatáčce. Netušim, proč bys nemohl jet s fungujícími brzdami naplno.

Je to jako kdybys tvrdil, že běhat nebo hrát nějaký sport jen tak pro radost s kamarády vlastně nemá žádný smysl, protože nemáš plíce ani techniku jako vrcholoví sportovci, takže to je vlastně úplně zbytečné.
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 4. 2016 09:00
Re: kopce???
Super zkušenosti s placatými auty, kéž bych takové měl :yes: Jinak nemyslím si, že to chápeme jako hanění. Čistě nám jen nesedí ta jízdní náročnost MRS oproti MR supersportu. Ani to překalibrování mi nějak nesedí - MRS se chová tak, jak se dobrý předokolkový HH chovat má = nedotáčivost se řeší ubráním, přetáčivost přidáním, a v obloucích je třeba myslet na zadek, který rád pomáhá zatáčet až přetáčet. I když to napálíš nebo přepálíš, správnou (a podvědomou) reakcí lze téměř ve všech případech auto poměrně snadno stabilizovat, což je uklidňující.

Předesílám, že nejsem žádný zázračný pilot, ale u MR koncepce jsem tohoto uklidňujícího pocitu nikdy nenabyl a pokaždé, když jsem s lehkým slidem klouzal k obrubníku, se mi v břiše srážely letadla... protože na odhadnutí, co si ještě můžu dovolit, ale hlavně jak z toho případně ven, jsem se cítil dosti incompetent.

13. 4. 2016 08:41
Re: kopce???
žes čoveče vůbec něco psal. Musíš brát ohled na to, že tady na ACZ to je, na rozdíl od tebe, samej mistr světa ;-)
13. 4. 2016 07:55
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
:yes: máš pravdu, navyše tých Meganov je tam skutočne veľa a jazdia na absolútnych jazdeckých a mechanických limitoch. Štatisticky tak môžu vykazovať väčšiu nehodovosť.
Avatar - positivemind
12. 4. 2016 21:25
Re: Meganů R.S. Cup jezdí na Nordschleife dost, takže občas
jj, jsou to takový Nurgburgringový Oktávky