Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo Trucks FH16 vs. 750 tun (+video)

Volvo FH16 vybavené novou převodovkou I-Shift s plazivými stupni předvedlo, jak si poradí se silničním vlakem o hmotnosti 750 tun.
Zpět na článek
13. 4. 2016 13:17
13. 4. 2016 13:22
13. 4. 2016 13:31
13. 4. 2016 18:22
9. 5. 2016 15:23
Avatar - Barry Lyndon
13. 4. 2016 09:30
no to je toho...
... SUV VW Touareg utáhl Boeing 747 a co teprve různí člověčí siláci tahající kamiony, lokomotivy a pod..
Rozbalit vlákno
2
Avatar - eLzyx
13. 4. 2016 09:52
Re: no to je toho...
Touareg V10 má 313PS a utáhne jednu 747. FH 16 750 má 750PS, tj. cirka 2,5 násobek Touarega. Přesto utáhne 4ks 747.
Rozdíl bude i v počtu pneumatik taženého nákladu. Každá zvyšuje valivý odpor. Tady bránilo jízdě 204 pneumatik. 747 má 18.
A roztažení vlaku? To nelze srovnávat ...
Avatar - Barry Lyndon
13. 4. 2016 13:55
Re: no to je toho...
tak jako tak to 750 HP s plazivými převody musí utáhnout jako nic...
... ale ano, chápu to jako demonstraci naddimenzovanosti příslušných konstrukčních dílů (převodovka, kardany, rozvodovky, převody v kolech atd...)
13. 4. 2016 13:17
Neviem
Mohol by mi niekto prosím vysvetlit načo je komu taký ťahač keď nwm ako u vás ale na slovensku je max povolená kmotnosť súpravy 40 ton tak načo budem teda kupovat tahač ktorý utiahne 750 ton ?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - eLzyx
13. 4. 2016 13:22
Re: Neviem
existují výjimky pro nadměrné náklady, je to vhodné na tahání čehokoliv v kopcovitém terénu ...
13. 4. 2016 13:31
Re: Neviem
To jj len potrebuješ x sprievodných vozidiel s palacinkárnami majákmi a podobnými no ale aj tak si stále myslím že je jednoduchšie a aj rýchlejšie to tahať 10 tahačmi a 1 10 či kolko návesov a íst tak že krokom skor dojdem ako kamionom a ešte čo by som chcel videt je čo to spravím na križovatke\kruhovom objazde
Avatar - Rubb
13. 4. 2016 18:22
Re: Neviem
Asi jsi nepochopil, že nadrozměrné náklady rozdělit na 10 návěsů nejde... proto je to nadrozměrný náklad... evidentně jsi ani nepochopil pointu tohoto videa. Symbolizuje naddimenzovanost a robustnost dílů = dlouhá životnost.
Jinak to, že je 750k obecně do klasické soupravy naprd u vás na sk nikoho moc nezajímá. Ve Švédsku tahají klidně 60 tun a tam už to smysl má, obzvlášť na těžké trati. A to nemluvím o zemích, jako např Australie, jižní Amerika apod. (nesrovnatelně důležitější trhy pro Volvo oproti SK), kde jsou povoleny Road trainy... to už pak má 750k velký smysl. Ale asi to naopak nemá smysl vysvětlovat někomu, co nevytáhl celý život paty ze Slovenska a teď mu připojili internet... :-!
9. 5. 2016 15:23
Re: Neviem
No neboj, u nas sa hentie volva (teda aj cela konkurencia) kupuju zvacsa s mensimi motormi - radovo o tretinu az polovicu nizsim vykonom. Lebo to staci. A imho, tahace sa kupuju a konfuguruju podla pouzitia - rovnako ako osobne auta a vobec vsetky ine nastroje. Cize ak mas rozum, kupis si taku konfiguraciu, ktora bude na danu pracu najvhodnejsia. Plus vid ostatne komentare.
Na druhu stranu 750 koni krasne vyuzijes aj s 20t nakladom. Proste to auto pojde kopec-nekopec a parada.