Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
DonVito
Napsat do úvodu článku ''počítej do deseti'' je výsměch! Jako, že reálná spotřeba je dvojnásobná oproti udávané????
Reálná spotřeba se pohybuje spíše mezi 6-8 litry, viz třeba😒br /> Nach 200 Kilometern über Autobahn, Landstraße und durch die Stadt zeigt der Bordcomputer gut :yes: sechs :yes: Liter Durchschnittsverbrauch an.
[odkaz]
nebo
Over our usual test route, comprised of about two-thirds highway miles and one-third city and suburban traffic, the trip computer showed an average of 30.4 mpg. t.j. 7,84 l/100km
[odkaz]
Samozřejmě, že záleží na jízdním stylu.
Test se mi nelíbil, je zavádějící a překlikávání otravné.
Krásný den 😄
PS Do deseti jsem jezdil už starým Lexusem RX..
Reálná spotřeba se pohybuje spíše mezi 6-8 litry, viz třeba😒br /> Nach 200 Kilometern über Autobahn, Landstraße und durch die Stadt zeigt der Bordcomputer gut :yes: sechs :yes: Liter Durchschnittsverbrauch an.
[odkaz]
nebo
Over our usual test route, comprised of about two-thirds highway miles and one-third city and suburban traffic, the trip computer showed an average of 30.4 mpg. t.j. 7,84 l/100km
[odkaz]
Samozřejmě, že záleží na jízdním stylu.
Test se mi nelíbil, je zavádějící a překlikávání otravné.
Krásný den 😄
PS Do deseti jsem jezdil už starým Lexusem RX..
Dobrý den,
v testu je uvedená kombinovaná spotřeba 6,5 l/100 km, při provozu na dálnici si auto vezme 9,3 l/100 km (okamžitá spotřeba na rovině), tedy do deseti. Kde je problém?
Jízdní styl ovlivňuje spotřebu hybridů hlavně v připadech, kdy využíváte elektromotor k tahu ustálenou rychlostí nebo při popojíždějní v kolonách. Na dálnici ztrácí z hlediska šetření paliva smysl, pokud systém neumí při ustálené rychlosti odpojit spalovací motor od zbytku hnacího řetězce a k jízdě využívat pouze elektřinu. Umí to tak například vozy Infiniti, Toyoty a Lexusy však ne.
v testu je uvedená kombinovaná spotřeba 6,5 l/100 km, při provozu na dálnici si auto vezme 9,3 l/100 km (okamžitá spotřeba na rovině), tedy do deseti. Kde je problém?
Jízdní styl ovlivňuje spotřebu hybridů hlavně v připadech, kdy využíváte elektromotor k tahu ustálenou rychlostí nebo při popojíždějní v kolonách. Na dálnici ztrácí z hlediska šetření paliva smysl, pokud systém neumí při ustálené rychlosti odpojit spalovací motor od zbytku hnacího řetězce a k jízdě využívat pouze elektřinu. Umí to tak například vozy Infiniti, Toyoty a Lexusy však ne.
No tedy moje osobní zkušenost s dálnicí D1 cestou do Brna a potom s denním dojížděním dvakrát po 11km po této autostrádě je to, že se RAV4 jako hybrid určitě vyplatí, protože na D1 připomíná spíše jízdu po městě 😄
Ale teď vážně, jezdil jsem s Priusem a mohu potvrdit, že člověk musí tomu autu vyhovět. Ne jako s dieselem, kde vím, že jedu 130 za 5,9 a že když "zatopím" do kopce, vroste spotřeba relativně nepatrně...
Ale teď vážně, jezdil jsem s Priusem a mohu potvrdit, že člověk musí tomu autu vyhovět. Ne jako s dieselem, kde vím, že jedu 130 za 5,9 a že když "zatopím" do kopce, vroste spotřeba relativně nepatrně...
Problém je ten titulek.
Taky se dá jet určitě po německé dálnici za 12 litrů.
To byste také napsali počítejte do dvanácti??
Slušelo by se napsat, když už, počítejte do sedmi (dle vašeho výsledku).
Zmiňovat maximální spotřebu v titulku..
Tady je problém 😉
Taky se dá jet určitě po německé dálnici za 12 litrů.
To byste také napsali počítejte do dvanácti??
Slušelo by se napsat, když už, počítejte do sedmi (dle vašeho výsledku).
Zmiňovat maximální spotřebu v titulku..
Tady je problém 😉
Na titulku není z mojeho pohledu nic špatného, je pravdivý. V čem je podle vás test zavádějící?
Z našeho jednoznačně jo :no: :no: :-!
Nedá se vždycky vyhovět každému 😄 .
Jistě, neplivl jste na VW a dovolil jste si říct obecnou pravdu, že SUV, auta s velkým odporem vzduchu, navíc ve spojení s velkým atmosférickým motorem ve vyšších rychlostech (na dálnici) prostě žerou... to je objevení ameriky ne? >😁
Já jsem zmaten tím "naměřeným okamžitým odběrem", to znamená co? Snad ne to, že na náhodnym místě mrknete na tachometr a tím máte naměřeno😊 Je to nějak zprůměrovanej úsek tam a zpátky, nebo?
Dobrý den,
není to náhodné místo, ale rovný úsek, kde měřím všechna auta. Jak jinak chcete změřit otáčky a odběr při 130 km/h v reálném provozu?
není to náhodné místo, ale rovný úsek, kde měřím všechna auta. Jak jinak chcete změřit otáčky a odběr při 130 km/h v reálném provozu?
Jel jste proti větru?
Jaký byl stav nabití akumulátorů?
Vy odečtete nějaké polonáhodné číslo a dáte ho do titulku.
Když už bych měřil spotřebu na dálnici, tak alespoň průměr na 50 kilometrech.
Váš údaj, tomu se ani nedá říkat měření.
Jaký byl stav nabití akumulátorů?
Vy odečtete nějaké polonáhodné číslo a dáte ho do titulku.
Když už bych měřil spotřebu na dálnici, tak alespoň průměr na 50 kilometrech.
Váš údaj, tomu se ani nedá říkat měření.
Baterka s kapacitou 1,39 kWh ktora vydrzi cca 2 km EV jazdy... - nedocvakava ? >😁
Nieje to plug-in, takze je uplne jedno v akom stave nabitia baterka bola. pocas tych par km alebo aj viac km by mozno obcas pomohla, ale potom by sa chcela zase nabijat, aby ti dokazala zase raz pomoct...a takto stale dookola.
Ako tu uz niekto pisal - je to 2,5 litrovy atmo benzin. Sice s Atkinsonom, ale stlae len benzin.
Na nejakych 9l / 100km pri 130ke mi to v SUV-cku prijde uplne normalne.
Podobne cisla ukaze aj Q5 2.0 TFSI quattro ( resp. tam to este viac zalezi na nohe vodica )
Niektorym sa tu clovek nezavdaci. A pritom test ako celok nevysiel pre tuto Ravku vobec zle. :-!
Nieje to plug-in, takze je uplne jedno v akom stave nabitia baterka bola. pocas tych par km alebo aj viac km by mozno obcas pomohla, ale potom by sa chcela zase nabijat, aby ti dokazala zase raz pomoct...a takto stale dookola.
Ako tu uz niekto pisal - je to 2,5 litrovy atmo benzin. Sice s Atkinsonom, ale stlae len benzin.
Na nejakych 9l / 100km pri 130ke mi to v SUV-cku prijde uplne normalne.
Podobne cisla ukaze aj Q5 2.0 TFSI quattro ( resp. tam to este viac zalezi na nohe vodica )
Niektorym sa tu clovek nezavdaci. A pritom test ako celok nevysiel pre tuto Ravku vobec zle. :-!
Jo, takže se nic neměří, pouze odečte hodnota z palubáku. To mě zmátlo.. Nevim, víc vypovídající by mi asi přišlo dojet třeba do Hradce a zpět, napsat průměrnou rychlost, cca podmínky a odběr. K čemu je odečtená hodnota na jednom rovnym místě je mi kapku záhadou.
Jo, noooo...s tym dotankovanim by to bolo fakt vierohodnejsie.
Dufajme v lepsie zajtrajsky, ze raz sa tu aj taky test objavi ! >😁 😉
Dufajme v lepsie zajtrajsky, ze raz sa tu aj taky test objavi ! >😁 😉
Tohle by bylo snad ještě ošemetnější. Určitě by se našel někdo, kdo na Hradec vůbec nejezdí a spotřebu při 130 km/h jsme měli měřit na D1 >😒] . Hodnota uvedená na rovině při 130 km/h je z mého pohledu přínosnější, než na cca padesátikilometrovém úseku dálnice. Jak zohledníte hustotu provozu, protivítr a podobně?
Tak, že napíšu jaká byla hustota provozu a průměrná rychlost?😊 Tu hradeckou píšu, páč tam právě mimo špičky moc provoz nebejvá a lze nastavit 130 na tempomatu, dát to kilo tam, kilo zpět, zprůměrovat a hotovka.
A jak zohledníte protivítr u toho okamžitýho odečtu..?
A jak zohledníte protivítr u toho okamžitýho odečtu..?
Tím do toho akorát zapojíte více faktorů, které lze zpochybnit. V našich testech se objevuje i hodnota spotřeby na rovině při 130 km/h, více k tomu nemám co dodat. Navíc v testu je napsáno, že pokud budete jezdit s autem podle dosavadních zvyklostí například z turbodieselu, jezdí i za deset litrů, a to by měl potvrdit každý, kdo se s tímto autem svezl. To ale ještě k poznámce o zavádějícím titulku, který podle reálných zkušeností s autem není zavádějící - jezdí do deseti litrů.
Problem ozaj nie je v hodnote 9,3 pri ustalenej 130km/h to je naopak hodnotny udaj. Aj v meste do 6,5 bez prilesneho hybrid snazenia sa je hodnotny udaj. Problem bude, ze ste neuviedol Priemernu spotrebu. Napr. mesto + medzi mesto, spotrebu medzi mesto, a kombinaciu Mesto+ Dialnica+ Okresky.
Hlavne ked ide test modelu na spotrebu orientovaneho, demonstujuceho ine pristupy, fakt by ma to zaujimalo za kolko sa s tym da ist normalne po okreske co je najcastejsi typ jazdy pre vacsinu ludi. Tak isto tie kombinacie mesto a mimo mesto.
Jednoducho chyba priemerna spotreba.
Hlavne ked ide test modelu na spotrebu orientovaneho, demonstujuceho ine pristupy, fakt by ma to zaujimalo za kolko sa s tym da ist normalne po okreske co je najcastejsi typ jazdy pre vacsinu ludi. Tak isto tie kombinacie mesto a mimo mesto.
Jednoducho chyba priemerna spotreba.
Dobrý den,
v testu je uvedeno, že kombinovaná spotřeba odpovídá městské - 6,5 l/100 km. U hybridů to tak vychází i podle oficilních údajů, přesně na tyto hodnoty jsme se ale nedostali.
v testu je uvedeno, že kombinovaná spotřeba odpovídá městské - 6,5 l/100 km. U hybridů to tak vychází i podle oficilních údajů, přesně na tyto hodnoty jsme se ale nedostali.
Dobry den,
z testu je to tazsie vycitatelne, ak je celkovy priemer 6,5l je to parada. Predpokladam, ze to nezahrna dialnicnych 9,3l. Vidite toto mam na mysli, je okolo toho zbytocne vela otazok a diskusie, priklanam sa k jednoduchej tabulke😒br />
Mesto: 6,5
Medzimesto: ?
Dialnica: 9,3
Kombinacia mesto + medzimesto😒br /> Kombinacia mesto + medzi mesto + dialnica😒br />
Takto by to bolo uplne super, myslim ze by Vam zostalo len odmerat pripadne doplnit spotrebu medzi mesto tj ustalena 90km/h a bolo by to aj pre Vas aj pre citatela prinosom.
z testu je to tazsie vycitatelne, ak je celkovy priemer 6,5l je to parada. Predpokladam, ze to nezahrna dialnicnych 9,3l. Vidite toto mam na mysli, je okolo toho zbytocne vela otazok a diskusie, priklanam sa k jednoduchej tabulke😒br />
Mesto: 6,5
Medzimesto: ?
Dialnica: 9,3
Kombinacia mesto + medzimesto😒br /> Kombinacia mesto + medzi mesto + dialnica😒br />
Takto by to bolo uplne super, myslim ze by Vam zostalo len odmerat pripadne doplnit spotrebu medzi mesto tj ustalena 90km/h a bolo by to aj pre Vas aj pre citatela prinosom.
Je v tom započítaná i dálnice. Pro měření spotřeby při 130 km/h mám jeden "speciální" úsek a kombinovaná hodnota vyplývá z okruhu, na kterém testuji všechna auta. Je do v něm rozdělen městký, mimoměstký i dálniční provoz 😄 .
tak 6,5 celkovo je podla mna vynikajuci vysledok vzhladom na vykon, automat a 4x4 aj ked jaky taky ale predsa.. kazdopadne neplanujete tabulku ? bolo by to fajn, urcite by to vyzdvihlo uroven testov
Faktom je, ze tento clanok je PRVY Na WEBE, kde v nadpise uvadzate spotrebu na dialnici.
Naftak s manualom za 8,4😒br /> [odkaz]
Naftak s manualom za 8,4😒br /> [odkaz]
Ten titulok je silne bulvarny, taky zavadzajuci...
Pripomina mi to jeden sportovy vtip😒br /> A: Kolko bodov si spravil?
B: Skoro štyri (zo štyroch)
A: A to je koľko?
B: Dva a pol...
Mne to bolo hned jasne, ze ten udaj do desat z titulku bude znamenat spotrebu na dialnici pri 130, je to predsa hybrid a tu je predsa folklor vyrazit s tym na dialnicu a zacat týmito udajmi... Ze to bude realne v priemere za cca. 7...
Pripomina mi to jeden sportovy vtip😒br /> A: Kolko bodov si spravil?
B: Skoro štyri (zo štyroch)
A: A to je koľko?
B: Dva a pol...
Mne to bolo hned jasne, ze ten udaj do desat z titulku bude znamenat spotrebu na dialnici pri 130, je to predsa hybrid a tu je predsa folklor vyrazit s tym na dialnicu a zacat týmito udajmi... Ze to bude realne v priemere za cca. 7...
Odečítání z palubáku není rozhodně nic přesného. Většina aut si spotřebu vylepšuje. Koncernová auta až o 0,6l, japonské palubáky jsou vesměs o něco přesnější. A hybridy od toyoty jsou snad jediná auta, kde palubák ukazuje o fous vyšší spotřebu než ve skutečnosti.
Tak za prvé, hybrid rekuperuje na dálnici při každém brzdění.
Za druhé pomáhá, při akceleraci (ale toto jste věděl).
A pomáhá v kopcích (udržuje motor v optimálním režimu).
Jak jsem psal na začátku, přijde mi zavádějící titulek, byť to nejste schopný uznat.
A věty typu😒br />
''Co se designu a tvárnění kokpitu týče, nejde o nejmodernější ani nejsofistikovanější auto, na druhou stranu ale na první pohled nevzbuzuje negativní názory.''
Kdybych se tedy řídil podle vás, určitě bych si to auto nekoupil!
Za druhé pomáhá, při akceleraci (ale toto jste věděl).
A pomáhá v kopcích (udržuje motor v optimálním režimu).
Jak jsem psal na začátku, přijde mi zavádějící titulek, byť to nejste schopný uznat.
A věty typu😒br />
''Co se designu a tvárnění kokpitu týče, nejde o nejmodernější ani nejsofistikovanější auto, na druhou stranu ale na první pohled nevzbuzuje negativní názory.''
Kdybych se tedy řídil podle vás, určitě bych si to auto nekoupil!
Jenže hlavním přinosem hybridu je jízda pouze na elektřinu, která u Toyot a Lexusů není na dálnici možná. Rekuperací si nastrádáte energii na později, jinak je ale v tahu hlavně spalovací motor. A od toho také vyšší spotřeba. Tedy relativně - na 2,5litrový atmosférický benzin je vzhledem k velikosti auta ještě dobrá.
Zajímavá je poslední poznámka - my se vám auta nestažíme prodat, ale popsat, jak jezdí.
Zajímavá je poslední poznámka - my se vám auta nestažíme prodat, ale popsat, jak jezdí.
No právě, že u některých testů mi přijde, že se ta auta prodat snažíte 😄
[odkaz]
A u některých ne..
[odkaz]
A u některých ne..
Za 1. nechc obhajovat autora, ale test psal někdo jiný, kdoví kde byl v roce 2008 pan Mička >😒] To je hodně účelové že? Že by třídní boj s VW?
Za 2. Tiguan je dobrým vozem, smiř se s tím 😄 Osobně mi vadil jen méně komfortní podvozek 😄
Za 2. Tiguan je dobrým vozem, smiř se s tím 😄 Osobně mi vadil jen méně komfortní podvozek 😄
No, v tom případě je vidět, že nemáš vysoké nároky na interiér 😉
A povez mi, které auto v mainstreamu má lepší v té kategorii středních SUV? Toyota? >😁 >😁 Tiguan měl akorát tvrdší plasty ze spodu palubky (Highline po FL).
[odkaz]
Doufám, že to stačí jako odpověď 😄
Doufám, že to stačí jako odpověď 😄
Uvědomuješ si, že tady dáváš fotku prvního Tiguanu , který je už 8 let starý!? Navíc neaktuální model..... Navíc co se týká materiálů, tak pořád si mi neukázal lepší v dané kategorii? Prosím 😉 Máš možnost...
[odkaz]
Hm, to by bylo obtížné rozhodování, ty výdechy u Tiguana taky moc nemusím. Zato ten nový... to je pecka, už dlouho se mi žádný VW tolik nelíbil.
Hm, to by bylo obtížné rozhodování, ty výdechy u Tiguana taky moc nemusím. Zato ten nový... to je pecka, už dlouho se mi žádný VW tolik nelíbil.
Na komoru >😁 Ano, ty výdechy nejsou krása, ale nelze Tiguanu upřít kvalitu zpracování a materiály na svou třídu a o tom je řeč, ne? Nebo se tu bavíme ve dvou rovinách, kde jeden hodnotí subjektivní názor na vzhled a já objektivní kvalitu interiéru. 😄
Heleď, jestli ten rozdíl nevidíš, tak nevím.
Tady máš aktuální foto Tiguana😒br /> [odkaz]
a porovnej si to s RAV4😒br /> [odkaz]
Podle mě je RAV4 jiná liga, minimálně co se týká dosavadního Tiguana a to včetně interiéru (a to z něj nejsem až tak unešenej..) 😉
PS S novým Tiguanem neporovnám, jelikož bude k dostání nejdříve tak někdy v červnu. A už se nemůžu dočkat, jak bude vychvalován.
Tady máš aktuální foto Tiguana😒br /> [odkaz]
a porovnej si to s RAV4😒br /> [odkaz]
Podle mě je RAV4 jiná liga, minimálně co se týká dosavadního Tiguana a to včetně interiéru (a to z něj nejsem až tak unešenej..) 😉
PS S novým Tiguanem neporovnám, jelikož bude k dostání nejdříve tak někdy v červnu. A už se nemůžu dočkat, jak bude vychvalován.
Aktuální Tiguan je tohle:
[odkaz]
RAV4 je aktuální generace z roku 2013 s faceliftem 2016. Tigi byl 2007 s FL 2011 a teď je nová generace 2016. Těžko můžeš srovnávat auta 2007 vs. 2013...
PS: ale zase pokud to chceš slyšet, tak nemám problém to napsat - z těhle dvou na pohled raděj Toyotu.
[odkaz]
RAV4 je aktuální generace z roku 2013 s faceliftem 2016. Tigi byl 2007 s FL 2011 a teď je nová generace 2016. Těžko můžeš srovnávat auta 2007 vs. 2013...
PS: ale zase pokud to chceš slyšet, tak nemám problém to napsat - z těhle dvou na pohled raděj Toyotu.
Nový Tiguan bude koncem měsíce v autosalonech !
Testy ze zahraničí již najdeš , v ČR jsme opět pozadu..
Testy ze zahraničí již najdeš , v ČR jsme opět pozadu..
Porovnáváš neporovnatelné a i přesto má i ten stávající Tiguan kvalitní interiér 😉 Mne se zase vůbec nelíbí ta RAVka, tlačítka infotainmentu jak u 10 let starého vozidla, stejně jako ty ve dveřích... navíc, aktuální generace je ta, co postnul Emel...
"Jenže hlavním přinosem hybridu je jízda pouze na elektřinu"
To si robite srandu? Lebo ak nie, tak nemate ani najmensie pravo pisat test hybridu, pretoze tomu absolutne nerozumiete. Vas opis jazdy po meste v kolone svedci o tom, ze podstatu hybridov ste bud nepochopili alebo to robite zamerne.
Hlavny prinosom hybridov nikdy nebola jazda iba na elektrinu - preto sa im hovori HYBRID.
To je take zlozite to pochopit?
A k tomu titulku...
Do titulku date spotrebu v JEDINOM jazdnom rezime. Nikde nespomeniete pri VAG autach beznu poznamku, ze islo nezabehnuty motor.
A sorry, ale odcitat aktualnu spotrebu z displaya, kde sa za jazdy meni pomerne rychlo, je amatercina.
To si robite srandu? Lebo ak nie, tak nemate ani najmensie pravo pisat test hybridu, pretoze tomu absolutne nerozumiete. Vas opis jazdy po meste v kolone svedci o tom, ze podstatu hybridov ste bud nepochopili alebo to robite zamerne.
Hlavny prinosom hybridov nikdy nebola jazda iba na elektrinu - preto sa im hovori HYBRID.
To je take zlozite to pochopit?
A k tomu titulku...
Do titulku date spotrebu v JEDINOM jazdnom rezime. Nikde nespomeniete pri VAG autach beznu poznamku, ze islo nezabehnuty motor.
A sorry, ale odcitat aktualnu spotrebu z displaya, kde sa za jazdy meni pomerne rychlo, je amatercina.
Jak chceš jinak odečíst spotřebu při dálniční rychlosti? Měří všechna auta na stejným úseku, to je naopak velmi přínosný.
Sice souhlasím s myšlenkou, přínos hybridu není hlavně v jízdě čistě na elektřinu, je v rekuperaci, ale hybrid by to byl tak jako tak, protože kombinuje dva různé druhy pohonu.
DonVito: Hybrid rekuperuje na dialnici pri každom brzdení? Na dialnici brzdím len keď mi treba ísť na pumpu tankovať, to by bolo raz za 600km, asi by som toho moc nenarekuperoval.
" Na dialnici brzdím len keď mi treba ísť na pumpu tankovať"
Kecas 😄
Hybrid rekuperuje vzdy, ked uvolnis plynovy pedal (a samozrejme ked brzdis). Jedno aj druhe robi kazdy vodic na dialnici pravidelne.
EDIT: Otvorena vyzva pre nevzdelanu uderku neschopnych soferov
1. Nech sa prihlasi clovek, ktory na dialnici brzdi, len ked ide tankovat.
2. Nech sa prihlasi clovek, co je presvedceny o tom, ze HSD nerekuperuje pri uvolneni plynoveho pedala. >😒]
Kecas 😄
Hybrid rekuperuje vzdy, ked uvolnis plynovy pedal (a samozrejme ked brzdis). Jedno aj druhe robi kazdy vodic na dialnici pravidelne.
EDIT: Otvorena vyzva pre nevzdelanu uderku neschopnych soferov
1. Nech sa prihlasi clovek, ktory na dialnici brzdi, len ked ide tankovat.
2. Nech sa prihlasi clovek, co je presvedceny o tom, ze HSD nerekuperuje pri uvolneni plynoveho pedala. >😒]
Kolko ti vydrží brzdové obloženie (platničky) ?
No... na Aurise som to este neriesil 😄
Na predchadzajucom aute, a bol to automat, som dosticky aj kotuce nechal vymenit preventivne pri 96-tisic km, hoci podla znackoveho servisu absolutne zbytocne, pretoze este par desiatok tisic by dali (dosticky i kotuce), chystal som sa predat auto a nechcel som, aby sa kupujuci desil, ze 8 rokov a skoro 100km tam neboli menene brzdy.
Fakt je, ze to auto malo predimenzovane brzdy, ten diel sa pri inych znackach pouzival vyhradne pre modely o triedu vyssie.
Nicmenej... som zvedavy na vydrz pri Aurise, ktory brzdi a rekuperuje najskor elektromotorom az potom brzdami, hoci teraz s tym jazdi aj manzelka, ktora ma k brzdam vrucnejsi vztah 😄
Na predchadzajucom aute, a bol to automat, som dosticky aj kotuce nechal vymenit preventivne pri 96-tisic km, hoci podla znackoveho servisu absolutne zbytocne, pretoze este par desiatok tisic by dali (dosticky i kotuce), chystal som sa predat auto a nechcel som, aby sa kupujuci desil, ze 8 rokov a skoro 100km tam neboli menene brzdy.
Fakt je, ze to auto malo predimenzovane brzdy, ten diel sa pri inych znackach pouzival vyhradne pre modely o triedu vyssie.
Nicmenej... som zvedavy na vydrz pri Aurise, ktory brzdi a rekuperuje najskor elektromotorom az potom brzdami, hoci teraz s tym jazdi aj manzelka, ktora ma k brzdam vrucnejsi vztah 😄
Lexus servis ich meni na modele RX v najazde 120-140 tisic km. Primarne kvoli hrdzi. Pretoze pri rekuperacii nedochadza k opotrebeniu.
To jezdíš bandu s kamiony?
Víš kolik ušetříš, když jedeš ve vzduchové kapse za kamionem ? >😒] To pak jede skoro zadarmo! >😁
Já v tom náhodou vidím docela logiku, protože hybrid, který má normovanou spotřebu jen lehounce nad 5 litrů, tohle v reálu spní jen ve městě, či na pomalém toulání se okrskami, kdy jede i hybridní ústrojí.... na dálnici to pak valí skoro za dvojnásobek. Máme doma podobně výkonné a podobně velké SUV a 8-9/100 na dálnici je běžné.. i bez elektromotoru 😉
Proč by měl na dálnici ztratit smysl? Pořád pomáhá při zrychlování a dokáže rekuperovat při zpomalování. Jestli by se na dálnici "zaplatil", je jiná otázka.
Gvick2
vystihl všechny slabiny poměrně přesně, přesto je ve svém hodnocení velmi benevolentní a blahosklonný, zahraniční weby to auto odstřelily daleko tvrději😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Hlavne pri interieri a pouzitych "napadoch" ( sikme opierky vo vyplnach dveri, zastaralo posobiace hadam vsetky plastove prepinace.....) by som ja teda Toyotu tiez nesetril. :-!
Tak interiér je ve všech RAV-4 stejný a někomu se líbí, někomu moc ne, ale jde spíše o celkové hodnocení pohonu, kde se redaktoři celkem jednohlasně shodují, že verze s dieselem nebo s benzínovým motorem dávají větší smysl než hybrid a hodnotí je také výrazně lépe než těmi 2 nebo 2,5 hvězdami, které dávají hybridnímu pohonu. Viz třeba zde
[odkaz]
Jenom na městské poskakování (což je jediné místo kde hybrid funguje) si asi nikdo takové multifunčkní auto nekupuje, takže argumentace, že ve městě funguje moc neobstojí.
[odkaz]
Jenom na městské poskakování (což je jediné místo kde hybrid funguje) si asi nikdo takové multifunčkní auto nekupuje, takže argumentace, že ve městě funguje moc neobstojí.
Presne naopak
Ludia kupuju SUV do mesta a primestkej premávky, kde potrebuju dobry vyhlad, caste nastupovanie/vystupovanie, ocenia mensie rozmery pri rovnakom vnútornom priestore kvôli parkovaniu atd.
Na dialnici je SUV akurát tak zbytocne vysoke, tazke a zrave, vsetky vyhody su fuc...
Na dialnicu je A6 a nie SUV...
Ludia kupuju SUV do mesta a primestkej premávky, kde potrebuju dobry vyhlad, caste nastupovanie/vystupovanie, ocenia mensie rozmery pri rovnakom vnútornom priestore kvôli parkovaniu atd.
Na dialnici je SUV akurát tak zbytocne vysoke, tazke a zrave, vsetky vyhody su fuc...
Na dialnicu je A6 a nie SUV...
Málokdo si u nás může dovolit jedno auto na dálnici, druhé na okresku, třetí na pojížďky po městě a čtvrté pro zábavu. SUV se u nás kupují jako univerzální auta, která musí zvládnout vyjma té zábavy všechno (dálnice, okreska, město) včetně i nějakého toho výletu mimo zpevněné cesty. Pokud jezdíš po dálnici, tak tam uvidíš velmi podobný mix automobilových kategorií jako ve městě vyjma miniaut.
unicorn64
Navyse na krizovatkach pri rozbehu a stati "neotravuje" chodcov. Tolko ku spotrebe, ku nadpisu clanku a ku 3,5 hviezdickam ... :no:
A které SUV je určeno primárně jen do města?
Každé druhé 😄 ?
Ne, dobře... že to jezdí na dálnici za 9 by mě samo o sobě neuráželo, prostě každá sranda něco stojí a pokud bych jezdil nějaký mix, kde by nebylo moc dálničních přesunů, tak by se mi tohle z nabídky RAVky líbilo nejvíc...
Ne, dobře... že to jezdí na dálnici za 9 by mě samo o sobě neuráželo, prostě každá sranda něco stojí a pokud bych jezdil nějaký mix, kde by nebylo moc dálničních přesunů, tak by se mi tohle z nabídky RAVky líbilo nejvíc...
To určitě, bohužel někteří fanoušci jsou pobouřeni, že se skutečnost o spotřebě na dálnici v testu vůbec objevila 😄
Do manualu to sice nik nenapise. Ale v praxi tak 80% casu stravia SUVcka potahovanim na semaforoch.
Lebo ako fleetove auto SUV nik nekupi a vacsina populacie jazdi do prace par km v hustej doprave.
Lebo ako fleetove auto SUV nik nekupi a vacsina populacie jazdi do prace par km v hustej doprave.
To je v pořádku, ale SUV by mělo být víceúčelový vozidlo. Takže v komplexu vlastností je nadprůměrný. Co je za problém? 😉
V komplexu vlastností je u všech značek jednoznačně horší než odpovídající kombík. To je ten problém 😉
S bonusem že je i dražší 😄
S bonusem že je i dražší 😄
Ok, který moderní kombík dojede po polňačce na chatu, aniž by jsi nerval nárazníky přes muldy? Jezdíš na lyže? Jezdíš na vodu? Na kola?
Mě SUV smysl dává, buďto zvýšený kombík s pneu podvozkem á la Allroad nebo SUV. Bez pardonu.
Mě SUV smysl dává, buďto zvýšený kombík s pneu podvozkem á la Allroad nebo SUV. Bez pardonu.
I mě dává smysl a stale rostoucí prodeje řikaj ze nejen nám 2
Ale bejva to ve všem měřitelných horší auto než odpovídající kombík :-!
Ale bejva to ve všem měřitelných horší auto než odpovídající kombík :-!
Najednou bejvá, předtím to bylo jednoznačný. Sedni si stejně pohodlně jako v GLC vzadu u C-Klasse T. Porovnej výšku kufru, potřebu se ohýbat, potřebu využít parking končící obrubníkem na max...pak k tomu vše ostatní a poměřuj.
Jestli je něco špatně, pak jsou to dogmatická tvrzení... 😉
Jestli je něco špatně, pak jsou to dogmatická tvrzení... 😉
Ponuka vozidiel na trhu je rozmanitá a každý si vyberie, čo mu vyhovuje. Slinty o tom, ako je horšie ako kombi si nechaj, každý ma nejaký mix potrieb a požadaviek a niektoré z nich môžu úplne zmazať výhody, alebo nevýhody iného typu karosérie 😉
Dobrá teorie 😄
Trochu jinak to je když to začneš konkrétně porovnávat 😉
Abych to zazdil: Kdybych musel volit mezi SUV a kombíkem asi bych sel jednoznačně do SUV >😒]
Trochu jinak to je když to začneš konkrétně porovnávat 😉
Abych to zazdil: Kdybych musel volit mezi SUV a kombíkem asi bych sel jednoznačně do SUV >😒]
Ja nie, ja mpv >😁
webpaja
Já čtu test, který velmi příznivě hodnotí RAV4 včetně jeho pohonu a jen potvrzuje, že slabý elektromotor ve sponí s CVT převodovkou a benzínovým motorem nemůže konkurovat na dálnici naftovým motorům. Ten kdo si RAV4 kupuje na polykání dálničních kilometrů a uvažuje o hybridu, měl by samozřejmě o této vlastnosti vědět.
Rozčilování nekritických fanoušků je tu stejně směšný jako u jakýkoliv jiný značky.
Rozčilování nekritických fanoušků je tu stejně směšný jako u jakýkoliv jiný značky.
.StenLi.
Tomu hovorim idealny koncept AWD, teda aspon zatial kym AWD nebude tvorit elektromtor pre kazdu napravu napajany bud z FPEG, FC alebo baterii.. Skoda ze Toyota technika je top ale ten dizajn velmi zaostava (alebo obcas az prilis predbieha 😄 ).
Zial, tento koncept ma aj tienistu stranku (a dovod, preco stvorkolku RAV4 nechcem) - zadne elektromotory stihaju "drzat krok" s prednym nahonom len do 70 km/h. Cize pomozu pri rozjazde ak zapadnes, ale ja osobne budem radsej jazdit s vedomim, ze mam len predny nahon, ako sledovat za dazda tachometer a dufat, ze zadny nahon sa mi pri aquaplanningu zapne.
Toky1
To že tu niekomu SUV RAV4 s hybridným pohonom zmysel nedáva ešte neznamená, že niekomu inému to auto koncepčne nevyhovuje. A že je takých ľudí plno, o tom hovorí ich štatistika predajov, sama za seba. Dodacie lehoty ak teraz objednáš do konca roka by si ju mohol mať v garáži...
Dnes chce hromada ľudí SUV do mesta kvôli pocitu bezpečia, vysokým obrubníkom, lepšiemu nastupovaniu, imidžu (vyberte si). Cez víkendy na chatu, dvakrát ročne dovča na hory či HR, ináč jazdia len po meste. Na toto je to auto v ťažkej pohode, dokonca pri väčšinovej prevádzke po meste vďaka hybridnej pohonnej sústave benzín nechlastá po galónoch ale chlipká takmer ako hanblivý abstinent... Naftové SUV je do mesta zrelé na permanentku do servisu...
A mimochodom či je lepšie kombi alebo SUV... To mi pripomína tú večnú debatu vrámci sexu, že na veľkosti vraj nezáleží. Ale to taknejak hovoria len tí s malými... prečo asi... 😉
Dnes chce hromada ľudí SUV do mesta kvôli pocitu bezpečia, vysokým obrubníkom, lepšiemu nastupovaniu, imidžu (vyberte si). Cez víkendy na chatu, dvakrát ročne dovča na hory či HR, ináč jazdia len po meste. Na toto je to auto v ťažkej pohode, dokonca pri väčšinovej prevádzke po meste vďaka hybridnej pohonnej sústave benzín nechlastá po galónoch ale chlipká takmer ako hanblivý abstinent... Naftové SUV je do mesta zrelé na permanentku do servisu...
A mimochodom či je lepšie kombi alebo SUV... To mi pripomína tú večnú debatu vrámci sexu, že na veľkosti vraj nezáleží. Ale to taknejak hovoria len tí s malými... prečo asi... 😉
Můžeš hodit nějaký link na tu statistiku? Kolik se prodalo třeba v Evropě hybridních RAV-4 z celkového objemu?
Nemôžem lebo nemám, stačí ti ale opýtať sa u najbližšieho dílera Toyoty ako nestíhajú. Ako vravím termíny dodania koniec roka 2016, prípadne začiatok 2017. Tak pre seba si tipujem že azda aj zdvihnú ceny ako to urobili pri hybridnom yarise, keď začali byť dodacie lehoty cez 9 mesiacov.
To že se nestíhá dodávat pro mě není doklad toho, že se dobře prodává...
No keď myslíš, ja zas nemám potrebu ti niečo dokladovať, prípadne ťa presviedčať, bez urážky. Ja vnímam RAV4 hybrid ako výborný počin, istým spôsobom kopírujúci prekvapivo úspešný Outlander PHEV.
To jsou přece dvě... vlastně tři různé věci - jestli je to dobré auto, jestli se dobře prodává a jaké má dodací lhůty. Držme se těch prodejů... psal jsi " A že je takých ľudí plno, o tom hovorí ich štatistika predajov, sama za seba." - tak jsem předpokládal, že jsi nějakou statistiku viděl.
PS: zajímavostí toho Outlanderu je ale to, že je to Plug-in hybrid... tohle je něco jiného, ne?
PS: zajímavostí toho Outlanderu je ale to, že je to Plug-in hybrid... tohle je něco jiného, ne?
Ako som písal, istým spôsobom. Nie celkom to isté. Tam som taknejak zahrnul túto odlišnosť. Za konvenčný pohon považujem len benzínový agregát, dízlový, prípadne benzínový s lpg či cng. Toto sú oba hybridy, áno outlander je navyše plug-in, to mi je jasné. Proste hybridné suv.
Ak teda žiadaš odo mňa exaktné čísla predajnosti, tie nemám. Každopádne sa v Toyote vyjadrili, že predaje ďaleko prevýšili ich odhady, aj voči predaju ostatných verzií pohonov RAV4. Toto presne mi povedali. Asi som vo svojom príspevku nemal spomínať slovo štatistika, to ťa evidentne irituje.
Stačí tak?
Ak teda žiadaš odo mňa exaktné čísla predajnosti, tie nemám. Každopádne sa v Toyote vyjadrili, že predaje ďaleko prevýšili ich odhady, aj voči predaju ostatných verzií pohonov RAV4. Toto presne mi povedali. Asi som vo svojom príspevku nemal spomínať slovo štatistika, to ťa evidentne irituje.
Stačí tak?
Ale neirituje, jen zajímá... já jsem prostě na čísla spíš než na pojmy typu "nad očekávání dobře" a pokud se někdo odvolává na statistiku kterou neznám, tak mě zajímá, kde ji vzal 😄 .
RAV4 je 10.731ks v Evropě za 1-2/2016, ale dostat z toho podíl hybridu neumím. U Outlanderu bylo loni 67% z 46.581ks PHEV.
RAV4 je 10.731ks v Evropě za 1-2/2016, ale dostat z toho podíl hybridu neumím. U Outlanderu bylo loni 67% z 46.581ks PHEV.
Otázka však je, jaké bylo to očekávání. Dodací lhůty se typicky odvíjí od kvót a ty se odvíjí od odhadů a priorit. Pro automobilku je to dobře, plní plán a tedy by měla vydělávat peníze, ale nedá se to použít pro porovnání s jinými modely. S kvótami se pak pracuje různě, ne všechny automobilky to dělají stejně. Takže se klidně stane, že je v ČR dodací lhůta 9-12 měsíců, zatímco v Německu je 6. A to samé se může stát s prodejci, tedy jeden prodejce může nabídnou výrazně delší dodací lhůtu než jiný (protože plní svou kvótu rychleji).
Jaros71
Bohužel , kdo nechce Hybrid a chce SUV klasicky 4*4 má po faceliftu smůlu.
Diesel už nemají , jen jako předokolku !! 8-s :no😒br />
Navíc zase snížená světlá výška , takže auto už jen vypadá jako SUV..
BEZ SKLÁPĚNÍ ZADNÍHO STŘEDOVÉHO OPĚRADLA ČI TUNELU NA LYŽE ?
Jako SUV nevyhovující..škoda. ;-\
Diesel už nemají , jen jako předokolku !! 8-s :no😒br />
Navíc zase snížená světlá výška , takže auto už jen vypadá jako SUV..
BEZ SKLÁPĚNÍ ZADNÍHO STŘEDOVÉHO OPĚRADLA ČI TUNELU NA LYŽE ?
Jako SUV nevyhovující..škoda. ;-\
marianek
No ono, já tu spotřebu měřím vždycky stejně a na stejném místě. Jedu 130 kouknu normálně na otáčky (sakra, kde je ten otáčkoměr), co je to za auto bez otáčkoměru. Mrknu na okamžitou spotřebu na palubním počítači a je to. Ty pí.. (oblíbené slovo daného redaktora) co to je? V tomhle autě to litá jako pí... Co tam mám napsat? Teď to ukazuje 6 a teď 10. No do pí... co mi to dali za... Fláknu tam 9, toho si nikdo nevšimne.
Co na tom, že s hybridem neumím. Většina jezdí taky s dieselem, však ono se to nějak zaonačí.
A sakra, mezi čtenáři jsou ti, kteří s hybridem umí a teď vypadám jako trouba.
Co na tom, že s hybridem neumím. Většina jezdí taky s dieselem, však ono se to nějak zaonačí.
A sakra, mezi čtenáři jsou ti, kteří s hybridem umí a teď vypadám jako trouba.
Nechci se redaktora nijak zvlast zastavat, ale pri jizde ustalenou rychlosti po dalnici ukazuje i hybrid dost stabilni okamzitou spotrebu, od sesti do deseti to rozhodne nelita.
Hybrid je proti dieselu velice citlivy na seslapnuti plynu. Na tom samem miste pri stejnych podminkach, pri stejne rychlosti (ustalene, nezrychluje) muzes mit plyn seslapnuty o 2mm hloubeji a hned ukazuje o litr vice. Ridic nezvykly na hybrid (v tomto pripade Jan Micka) nedokaze odecist okamzitou spotrebu z palubniho pocitace. Clovek ridici vetsinou diesel by nikdy nemel testovat hybridy.
Citlivost na sešlápnut plynu není daná hybridem, ale převodovkou. V tomto případě e-CVT, který se chová podobně jako třeba Lineartronic od Subaru. Myslíte si, že u Subaru Outback 2.0D Linartronic také nejde změřit spotřeba?
Citlivost na seslapnuti pedalu, pokud sledujeme okamzitou spotrebu je dana HSD systemem, ne pouze eCVT.
Subaru Outback 2.0D s lineartronic prevodovkou je stale pouze diesel a nikdy nebude tak citlivy jako HSD Toyota.
Subaru Outback 2.0D s lineartronic prevodovkou je stale pouze diesel a nikdy nebude tak citlivy jako HSD Toyota.
Diky za vysvetleni. Sam jsem si behem sedmi let vlastnictvi hybridu od Toyoty podobneho chovani *pri ustalene jizde na dalnici* nevsiml, ale treba jsem se jenom spatne dival 😉
Dobrý den,
já jsem se s hybridem projel, ale vy soudě podle "lítání" spotřeby asi ne.
já jsem se s hybridem projel, ale vy soudě podle "lítání" spotřeby asi ne.
V tomto s Vami suhlasim (ja si meriam auta na 50km useku na tempomat ... ale v noci).
Neviem vsak preco je tych 9 litrov na dialnici taky problem pre niektorych. Slabsi naftovy Tiguan s manualom mal 8,4 ! ([odkaz]
Hyundai Tucson 1,6 TGDI mal priemer (topspeed) 9,1 a dialnici mal cez 10.
Hyrid, nehybrid ten jazdny odpor nedovoli efektivnejsiu jazdu.
Na druhej strane sa mi tato pohonna sustava nejavi taka doladena a dobra ako v Priuse/Aurise (resp. dnesny Yaris) alebo kludne aj GS450h.
V Aurise, kde vyslovene idem na spotrebu a v meste jazdim do 5.
V GS450h, kde chcem vykon v priamke a lepsia spotreba je prijemny vedlajsi benefit.
Proste tento IS300h, GS300h, NX300h, RAV-H nie je ani ryb ani rak. Chce byt vsetko a nie je nic. Pritom je este ladeny modla modelu a ten v IS300h este dava aky taky zmysel ... 223 PS.
Neviem vsak preco je tych 9 litrov na dialnici taky problem pre niektorych. Slabsi naftovy Tiguan s manualom mal 8,4 ! ([odkaz]
Hyundai Tucson 1,6 TGDI mal priemer (topspeed) 9,1 a dialnici mal cez 10.
Hyrid, nehybrid ten jazdny odpor nedovoli efektivnejsiu jazdu.
Na druhej strane sa mi tato pohonna sustava nejavi taka doladena a dobra ako v Priuse/Aurise (resp. dnesny Yaris) alebo kludne aj GS450h.
V Aurise, kde vyslovene idem na spotrebu a v meste jazdim do 5.
V GS450h, kde chcem vykon v priamke a lepsia spotreba je prijemny vedlajsi benefit.
Proste tento IS300h, GS300h, NX300h, RAV-H nie je ani ryb ani rak. Chce byt vsetko a nie je nic. Pritom je este ladeny modla modelu a ten v IS300h este dava aky taky zmysel ... 223 PS.
Vy jste se s nim mozna projel. Ridite ho ale jako nejaky upatlany diesel. Mel jste zapnuty tempomat pri pohledu na okamzitou spotrebu?
A jak jinak chcete řídit auto, které je náhradou za diesel? Jak si myslíte, že bude Hybrid řídit člověk, který si chtěl koupit Ravku D-4D AWD s automatem, na kterou je zvyklý, ale nemůže? My v testech neměříme nejnižší spotřebu, ale reálnou, a to je pane velký rozdíl.
Jak? Co je to za otazku? Honzo, ptate se jako malej Jarda. Prece jako hybrid.
Clovek kupujici hybrid se musi ridit "znovu naucit". Realna spotreba pri rizeni HSD hybridu se blizi te uvede automobilkou. Proboha jestli hybridy ridit neumite, radsi je ani netestujte.
Edit: Mel jste pri odecitai okamzite spotreby zapnuty tempomat?
Clovek kupujici hybrid se musi ridit "znovu naucit". Realna spotreba pri rizeni HSD hybridu se blizi te uvede automobilkou. Proboha jestli hybridy ridit neumite, radsi je ani netestujte.
Edit: Mel jste pri odecitai okamzite spotreby zapnuty tempomat?
Měl jsem zapnutý tempomat a měření probíhalo na rovině.
Jak tedy snížíte na dálnici spotřebu hybridu, který neumí sám sáhnout pouze na baterky? Nebo tam s ním nepojedete vůbec? Točíte se pořád dokola a osočujete z toho, že neumím řídit hybrid, ale sám jste si to evidetně v reálném provozu nevyzkoušel. Bavíme se celou dobu o okamžité spotřebě, jsem zvědav na odpověď...
Jak tedy snížíte na dálnici spotřebu hybridu, který neumí sám sáhnout pouze na baterky? Nebo tam s ním nepojedete vůbec? Točíte se pořád dokola a osočujete z toho, že neumím řídit hybrid, ale sám jste si to evidetně v reálném provozu nevyzkoušel. Bavíme se celou dobu o okamžité spotřebě, jsem zvědav na odpověď...
Neosocuju, jen vidim, ze hybrid neumite ridit. HSD i na dalnici opakovane asistuje spalovacimu motoru. Kdyz uz musite merit spotrebu pri 130km/h, coz je podle meho zbytecne vysoka rychlost, a pod kapotou mate motory 2, tak je hloupe a bez vypovedni hodnoty merit pouze spotrebu v jeden moment, kdyz ani neuvedete nabiti akumulatoru a miru zatizeni HSD jednotky.
Jednoduse vyresetujete ukazatel spotreby ustalite na tempomatu kyzenou rychlost a po cca 10km odectete spotrebu. Vypovedni hodnotu to bude mit mnohem vetsi nez to, co predvadite tady.
Jednoduse vyresetujete ukazatel spotreby ustalite na tempomatu kyzenou rychlost a po cca 10km odectete spotrebu. Vypovedni hodnotu to bude mit mnohem vetsi nez to, co predvadite tady.
Spotreba pri 130 km/h ? No pre mna podstany udaj, aj ked do nadpisu by som to nerval !
RAV4 s HSD by to mela bez problemu a beze snahy zvladnout za 8. Kdyz uz musi jet 130km/h. Mnohem prijemnejsi a vyuzitelnejsi je pro HSD 110km/h.
To je mozne, ale ja mavam tempomat na 150 km/h tacho. Na dlhych trasach ocenis ten cas. Ale faktom je, ze toto auto nie je pre mna.
Podle toho, co povazujes za dlouhe trasy. Jezdim 2x do roka Oulu - Praha, cca 2500km. Je uplne jedno jak moc slapes na plyn. Prumerna rychlost ze zvysi max 3km/h.
Ja mam len 1000 km ... ale DE/AT/SK dialnice, mam rozdiel medzi 1-2 hodinami (na dialnici proste ten rozdiel citis). To vsetko pod e😜resny priplatok (rozumej pokutu).
Kdepak, akorát to bude zpochybnitelné provozem na dálnici a profilem trati. Notabene u hybridů, které jdou v kopcích kvůli převodovce více do otáček a spotřeba se u nich na dálnici o to více zvyšuje.
Umění je jezdit s hybridem ve městě, kde musíte efektivně využívat jízdu čistě na elektřinu. Na dálnici, kde nejedete maximální rychlostí, ale ustálenou a nezatěžujete tolik systém, je hybrid spíše zátěž než trvalá pomoc. Důkazem budiž poznámka z posledního srovnávacího testu, kde RAV4 2.0 Valvematic brala při 130 km/h 9,5 litru. Měření probíhalo úplně stejně jako u hybridu.
Umění je jezdit s hybridem ve městě, kde musíte efektivně využívat jízdu čistě na elektřinu. Na dálnici, kde nejedete maximální rychlostí, ale ustálenou a nezatěžujete tolik systém, je hybrid spíše zátěž než trvalá pomoc. Důkazem budiž poznámka z posledního srovnávacího testu, kde RAV4 2.0 Valvematic brala při 130 km/h 9,5 litru. Měření probíhalo úplně stejně jako u hybridu.
Vymluvy, vymluvy. Honzo, zacinate svejkovat. Zajedte si s tim autem na Hradeckou dalnici a vyzkousejte co jsem vam poradil. Poznate, ze vsichni, co vas zde kritizuji, delaji tak z dobreho duvodu.
Hybrid je nejsilnejsi v mestskem provozu, to ano. Zadne umeni ale nepotrebujete. Jen si chce uvedomit, co mate pod zadkem a vyuzivat kinetickou energii.
Hybrid je nejsilnejsi v mestskem provozu, to ano. Zadne umeni ale nepotrebujete. Jen si chce uvedomit, co mate pod zadkem a vyuzivat kinetickou energii.
Tohle nejsou výmluvy, ale i spotřebou benzinové ravky podložená fakta. Vaše měření můžeme provádět, ale bude vypovídat pouze o spotřebě auta na Xkilometrovém úseku hradecké dálnice. Spotřeba při 130 km/h na rovině bude +- shodná všude, tedy s přihlédnutím ke stavu povrchu silnice.
Jeste jednou. Takto uvadite pouze spotrebu spalovaciho motoru v dany okamzik. Jak jste si mozna vsiml, auto, se kterym jste se projel ma HSD system. Neuvadite zatizeni HSD ani stav akumulatoru.Tudiz vase mereni nema zadnou vypovednou hodnotu. Navic merite na rovince. Tech je v CR pramalo, tudiz jde o hodnotu zbytecnou.
I kdyby bylo nakrásně zatížení HDS uvedeno, jak jeho snížení v praxi dosáhnete? Navíc se stotřicítkou na tempomatu a bez manipulace v plynem? Navíc akumulátor má tak nízkou kapacitu, že ovlivnění spotřeby jeho dobíjením je takřka mizivé.
Myslíte, že si zákazníci kupují náhradu za turbodiesel proto, aby se pak vyhýbali dálnici? Když nějaká verze nahrazuje jinou, logicky to pak vede ke vzájemnému srovnání.
Myslíte, že si zákazníci kupují náhradu za turbodiesel proto, aby se pak vyhýbali dálnici? Když nějaká verze nahrazuje jinou, logicky to pak vede ke vzájemnému srovnání.
Dobry den. RAV Hybrid E-Four, vybava Executive, najeto cca 3tis km a na trase Pisek-Praha-Hradec Kralove a zpet s prumernou spotrebou 6,8l/100km. Rychlost "tempomatova" - 55/100/135. Neni to jen dalnice, ale z velke casti ano. Kdybych umel vlozit, mam foto z palubniho pocitace. Jen pro doplneni z realneho zivota. V
Kolkokrat ti to musi Janči, alebo ja napisat ?!
Baterka je tam fakt mala a slaba - vydrzi len cca 2 km mestskej premavky - teda mensie zatazenie, nez by bola zatazena, keby si od nej chcel jazdu po dialnici !
Takze je uuuuuplne lauter jedno, ci je na full, alebo empty - na dialnici je to len zataz !
V inom prispevku pises, ze treba s hybridom jazdit po dialnici len 110... >😁
to uz ani komentovat nebudem, ale opytam sa ta: Co myslis, kolko bude vtedy zrat 2 liter benzin ? >😁 No joooo sakra menej tiez ! Takze vysledby rozdiel - 0,00 prd ! >😒] Proste zmier sa s tym, ze s takto malou baterkou, kde si nemas sancu "odlozit kapacitu predtym ziskanu" je cely ten EV / hybrid vercajch len zataz !
Dalsia vec, v ktorej podporim kazdeho😒br /> Auto ma sluzit tebe, nie ty autu ! Takze pokial nebude auto fungovat ako auto, ze sadnes a ides tak, ako potrebujes ( jasne ze nie ako vypatlanec ), ale 130 tam, kde sa 130 moze, tak hybridy s takto malymi baterkami na dialnicne presuny proste nebudu.
Preto sa hltaci dialnicnych kilometrov zameriavaju na naftaky. Z principu ma naftovy motor nizsiu mernu spotrebu ( g / kWh ). Pokial sa toto nezmeni, nezmenia sa ani uzivatelske preferencie. :-!
Baterka je tam fakt mala a slaba - vydrzi len cca 2 km mestskej premavky - teda mensie zatazenie, nez by bola zatazena, keby si od nej chcel jazdu po dialnici !
Takze je uuuuuplne lauter jedno, ci je na full, alebo empty - na dialnici je to len zataz !
V inom prispevku pises, ze treba s hybridom jazdit po dialnici len 110... >😁
to uz ani komentovat nebudem, ale opytam sa ta: Co myslis, kolko bude vtedy zrat 2 liter benzin ? >😁 No joooo sakra menej tiez ! Takze vysledby rozdiel - 0,00 prd ! >😒] Proste zmier sa s tym, ze s takto malou baterkou, kde si nemas sancu "odlozit kapacitu predtym ziskanu" je cely ten EV / hybrid vercajch len zataz !
Dalsia vec, v ktorej podporim kazdeho😒br /> Auto ma sluzit tebe, nie ty autu ! Takze pokial nebude auto fungovat ako auto, ze sadnes a ides tak, ako potrebujes ( jasne ze nie ako vypatlanec ), ale 130 tam, kde sa 130 moze, tak hybridy s takto malymi baterkami na dialnicne presuny proste nebudu.
Preto sa hltaci dialnicnych kilometrov zameriavaju na naftaky. Z principu ma naftovy motor nizsiu mernu spotrebu ( g / kWh ). Pokial sa toto nezmeni, nezmenia sa ani uzivatelske preferencie. :-!
RS6:"Auto ma sluzit tebe, nie ty autu !"
- dufam, ze to plati aj na tvoju znacku ... >😒]
RS6: " Z principu ma naftovy motor nizsiu mernu spotrebu ( g / kWh ). Pokial sa toto nezmeni, nezmenia sa ani uzivatelske preferencie. "
- Staci spravne dorovnat dane na palivo a pockat na modru plaketu (eko zony) popr. vyrubat pokuty za neplnenie emisnych noriem >😁
- dufam, ze to plati aj na tvoju znacku ... >😒]
RS6: " Z principu ma naftovy motor nizsiu mernu spotrebu ( g / kWh ). Pokial sa toto nezmeni, nezmenia sa ani uzivatelske preferencie. "
- Staci spravne dorovnat dane na palivo a pockat na modru plaketu (eko zony) popr. vyrubat pokuty za neplnenie emisnych noriem >😁
1. ale ano 😉 ( aktualne je to nie D3, ale ten "D-4tý" ) 😉
2. budes sa cudovat, ale aj s tym suhlasim.
A mozno ta prekvapi, ale kvalitne automobilky dokazu urobit aj naftove motory, ktore v pohode splnaju aj Euro6c. Len sa nesmie setrit na spotrebe chcaniek a pod... 😉
Takze no problem. 😉
2. budes sa cudovat, ale aj s tym suhlasim.
A mozno ta prekvapi, ale kvalitne automobilky dokazu urobit aj naftove motory, ktore v pohode splnaju aj Euro6c. Len sa nesmie setrit na spotrebe chcaniek a pod... 😉
Takze no problem. 😉
Tak ted uz jsem se ztratil i ja 😄
"Na dálnici, kde nejedete maximální rychlostí, ale ustálenou a nezatěžujete tolik systém, je hybrid spíše zátěž než trvalá pomoc. Důkazem budiž poznámka z posledního srovnávacího testu, kde RAV4 2.0 Valvematic brala při 130 km/h 9,5 litru. Měření probíhalo úplně stejně jako u hybridu."
Z clanku: "Při ustálené „stotřicítce“ jsem naměřil okamžitý odběr 9,3 l/100 km,"
Takze hybrid, ktery podle vaseho mereni bere priblizne stejne jako benzin ve stejnem aute, je zatez?
"Na dálnici, kde nejedete maximální rychlostí, ale ustálenou a nezatěžujete tolik systém, je hybrid spíše zátěž než trvalá pomoc. Důkazem budiž poznámka z posledního srovnávacího testu, kde RAV4 2.0 Valvematic brala při 130 km/h 9,5 litru. Měření probíhalo úplně stejně jako u hybridu."
Z clanku: "Při ustálené „stotřicítce“ jsem naměřil okamžitý odběr 9,3 l/100 km,"
Takze hybrid, ktery podle vaseho mereni bere priblizne stejne jako benzin ve stejnem aute, je zatez?
Dobrý den,
elektrickou sílu na dálnici také využijete, ale především při plné zátěži například při předjíždění, kdy potřebujete více výkonu. Tohle auto umí odpojit spalovací motor od zbytku hnacího řetězce (jako všechny full-hybridy), ale pouze při jízdě ve městě při rychlostech řekněme do 40 km/h, když se téměř nedotýkáte pedálu plynu.
Přínos spotřebě na dálnici by měl HSD v případě, kdyby uměl, třeba jako systém Infiniti Q50 S, odpojit benziňák i v dálničních rychlostech. Pak by stálo za to uvést do testu stav nabití akumulátoru a zatížení hybridního systému a byla by hloupost více rozmazávat okamžitou spotřebu, když bych věděl, že v určitých situacích může být nulová (Q50S umí jezdit na elektřinu tuším do ustálených 160 km/h).
Na dálnici HDS rekuperuje a dobíjí akumulátor, při vysokých rychlostech ale táhne hlavně benzinový motor, jak ostatně vyplývá i z naměřené spotřeby (9,3 l/100 km) ve srovnání s 9,5 l/100 km běžného 2.0 Valvematic. Podle zdravého selského rozumu je proto akumulátor a elektromotor (i kdyz je malinký) na dálnici především zátěž než pomoc se snižováním spotřeby.
elektrickou sílu na dálnici také využijete, ale především při plné zátěži například při předjíždění, kdy potřebujete více výkonu. Tohle auto umí odpojit spalovací motor od zbytku hnacího řetězce (jako všechny full-hybridy), ale pouze při jízdě ve městě při rychlostech řekněme do 40 km/h, když se téměř nedotýkáte pedálu plynu.
Přínos spotřebě na dálnici by měl HSD v případě, kdyby uměl, třeba jako systém Infiniti Q50 S, odpojit benziňák i v dálničních rychlostech. Pak by stálo za to uvést do testu stav nabití akumulátoru a zatížení hybridního systému a byla by hloupost více rozmazávat okamžitou spotřebu, když bych věděl, že v určitých situacích může být nulová (Q50S umí jezdit na elektřinu tuším do ustálených 160 km/h).
Na dálnici HDS rekuperuje a dobíjí akumulátor, při vysokých rychlostech ale táhne hlavně benzinový motor, jak ostatně vyplývá i z naměřené spotřeby (9,3 l/100 km) ve srovnání s 9,5 l/100 km běžného 2.0 Valvematic. Podle zdravého selského rozumu je proto akumulátor a elektromotor (i kdyz je malinký) na dálnici především zátěž než pomoc se snižováním spotřeby.
Diky za odpoved! Ja vim pomerne dobre, jak hybrid funguje - vlastnim ho uz leta. Taky jsem nepsal, ze zalezi na stavu baterky, to byli jini (a sam jsem jim pred par tydny v jine diskusi vysvetloval, proc je to nesmysl).
Jenom jsem se pozastavil nad tim, jake je mozne z uvedenych dat spotreby vyvodit zaver, ze hybridni system je zatezi. Zvlast v rychlostech, kdy hlavnim zroutem energie je prekonavani odporu vzduchu a tim padem rozdil par desitek kg ve vaze neni nijak vyznamny.
EDIT: Pohopil bych formulaci "nepomaha", ale "je to zatez" je trochu nefer, ne?
Ale hadat se nebudu, oba mame lepsi veci na praci 😄
Jenom jsem se pozastavil nad tim, jake je mozne z uvedenych dat spotreby vyvodit zaver, ze hybridni system je zatezi. Zvlast v rychlostech, kdy hlavnim zroutem energie je prekonavani odporu vzduchu a tim padem rozdil par desitek kg ve vaze neni nijak vyznamny.
EDIT: Pohopil bych formulaci "nepomaha", ale "je to zatez" je trochu nefer, ne?
Ale hadat se nebudu, oba mame lepsi veci na praci 😄
Myslel jsem to ve vztahu k hmotnosti. Pokud něco v autě je a v nějakém režimu nepomáhá, je to vlastně taková zátěž 😄
Ja len poznamocku, ze mozno ma tento hybrid na dialnici spotrebu ako 2 litrovy benzin, ale ten hybrid ma 2,5 litrovy spalovak a auto ako take je este o baterky tazsie.
A vcelku by ma zaujimalo ktore benzinove atmosfericke 2,5 litrove SUV alebo turbobenzinove SUV s adekvatnym vykonom na dialnici zere menej. A v mestskej prevadzke ani nevravim.
A vcelku by ma zaujimalo ktore benzinove atmosfericke 2,5 litrove SUV alebo turbobenzinove SUV s adekvatnym vykonom na dialnici zere menej. A v mestskej prevadzke ani nevravim.
K lítání spotřeby.
Vy jste výše v diskuzi napsal😒br /> ''Dobrý den,
já jsem se s hybridem projel, ale vy soudě podle "lítání" spotřeby asi ne.''
A teď si přečtěte toto😒br /> 😲
''Osobně bych jako hlavní problém viděl nestálost systému, kdy se náhodně mění jeho vlastnosti. Kupříkladu když jsou akumulátory málo nabité a dobíjejí se i pomocí motoru, je aktuální spotřeba dost vysoká, klidně přes 10 litrů na sto kilometrů při konstantní šedesátce po rovině.''
😲
[odkaz]
Toto je test vašeho redakčního kolegy s autem se stejným hybridním systémem!
Tak jak to tedy je??? 😉
PS Než odpovíte, tak počítejte do desíti 😄
Vy jste výše v diskuzi napsal😒br /> ''Dobrý den,
já jsem se s hybridem projel, ale vy soudě podle "lítání" spotřeby asi ne.''
A teď si přečtěte toto😒br /> 😲
''Osobně bych jako hlavní problém viděl nestálost systému, kdy se náhodně mění jeho vlastnosti. Kupříkladu když jsou akumulátory málo nabité a dobíjejí se i pomocí motoru, je aktuální spotřeba dost vysoká, klidně přes 10 litrů na sto kilometrů při konstantní šedesátce po rovině.''
😲
[odkaz]
Toto je test vašeho redakčního kolegy s autem se stejným hybridním systémem!
Tak jak to tedy je??? 😉
PS Než odpovíte, tak počítejte do desíti 😄
Dobrý den,
v úryvku chybí fakt, že malý akumulátor dobijete rychle, hlavně pak na dálnici, navíc někde jsem tady v diskusi psal, že moje měření probíhalo na tempomat. Pokud se Váš dotaz převede do toho dálničního režimu, musela by být spotřeba ještě vyšší než uvedených 9,3 l/100 km na rovině.
v úryvku chybí fakt, že malý akumulátor dobijete rychle, hlavně pak na dálnici, navíc někde jsem tady v diskusi psal, že moje měření probíhalo na tempomat. Pokud se Váš dotaz převede do toho dálničního režimu, musela by být spotřeba ještě vyšší než uvedených 9,3 l/100 km na rovině.
No to, že si jeden s druhým odporujete, je mi jedno 😄
Nejvíc mi stejně vadil fakt, že tu hodnotu (ať už je zjištěna jakkoli...), dáte do titulku.
Podívejte se na vlákno níže. Napíšete do titulku - jezdí za deset.
Lidi s z toho vyvodí - hybrid je k ničemu.
Doufám, že se shodneme, že pravda je jinde.
Hybridům ZDAR
Nejvíc mi stejně vadil fakt, že tu hodnotu (ať už je zjištěna jakkoli...), dáte do titulku.
Podívejte se na vlákno níže. Napíšete do titulku - jezdí za deset.
Lidi s z toho vyvodí - hybrid je k ničemu.
Doufám, že se shodneme, že pravda je jinde.
Hybridům ZDAR
Käfermaster
Hybrid si vezme na dalnici ve 130 devitku ... a to se vyplati!
Jedine misto, kde ten nejnovejsi vykrik ekotuponske techniky zere min nez prachobycejny sazomet, je mesto (a to se jeste s tim sazometem musi jet jako na erzete). Cili je to mestske auto? S temito rozmery?
Alles in allem ... tohle auto v tehle motorizaci nedava smysl. Jako vetsina hybridu. V roce 2016 trochu smutne zjisteni. Ale oveckam to asi jen tak nedojde, ze?
Jedine misto, kde ten nejnovejsi vykrik ekotuponske techniky zere min nez prachobycejny sazomet, je mesto (a to se jeste s tim sazometem musi jet jako na erzete). Cili je to mestske auto? S temito rozmery?
Alles in allem ... tohle auto v tehle motorizaci nedava smysl. Jako vetsina hybridu. V roce 2016 trochu smutne zjisteni. Ale oveckam to asi jen tak nedojde, ze?
Zobud sa ovecka !
Slabsi Tiguan TDI s manualom na dialnici 8,4 !
[odkaz]
Ked prave nevypalujes DPF ... a neofajkavas emisie, ze ...
Novy Hyundai Tucsun 2.0 CRDI AT priemerka 8,3, nadialnici cez 9 !
Slabsi Tiguan TDI s manualom na dialnici 8,4 !
[odkaz]
Ked prave nevypalujes DPF ... a neofajkavas emisie, ze ...
Novy Hyundai Tucsun 2.0 CRDI AT priemerka 8,3, nadialnici cez 9 !
Tiguan ADAC test: [odkaz]
To akoze neplatne linky na podvodnikov davas ???
Tak potom aj na RAVku najdi.
Tu mas rovnaky zdroj auto.cz.
Tak potom aj na RAVku najdi.
Tu mas rovnaky zdroj auto.cz.
Přečti si mojí reakci nad tvým příspěvkem.
10 litrů je blamáž!!!
Bohužel na tvé reakci je vidět, že autor dosáhl svého 😒
Jinak jsem rád, že nazýváš věci správnými jmény - ''prachobycejny sazomet'' 😄
10 litrů je blamáž!!!
Bohužel na tvé reakci je vidět, že autor dosáhl svého 😒
Jinak jsem rád, že nazýváš věci správnými jmény - ''prachobycejny sazomet'' 😄
Smutné je, jak si maminky s prachobyčejnými sazomety každé ráno tráví navzájem své potomky u školek. "Některé" sazomety by s korektním SW jezdily za úplně jiná čísla, takže pro porovnání spotřeby je jejich spotřeba úplně mimo mísu. Jinak já jezdím s Rav4 za 5,9L/100km. Mám taky hybrid 2.4 benzín + LPG B
.
.
:yes:
plus zaujima ma prestavba LPG B, je to bez problemov u hybrida? viem, ze na spritmonitore.de je vela LPG Priusov, ktora firma to robi?
Po pravde, nevyznam sa do LPG 😊, co znamena B? Diky
plus zaujima ma prestavba LPG B, je to bez problemov u hybrida? viem, ze na spritmonitore.de je vela LPG Priusov, ktora firma to robi?
Po pravde, nevyznam sa do LPG 😊, co znamena B? Diky
Orel123
Toyota – je legenda pravdivá?
Koupil jsem si v 12/2018 Toyotu RAV4 hybrid, automat, AWD. Je to auto pohodlné, tiché, s dobrou akcelerací a slušným odpružením. Po roce a najetí 18 000 km mohu říci, že bych si ji asi koupil znovu. Některé věci mne ale překvapily negativně. Očekával bych je spíše u Dacie nebo jiné obvykle hůře vnímané značky. Jsou to okrajové věci, ale o to překvapivější u značky, která o sobě vytváří dojem naprosté dokonalosti. U Dacií bychom se takovým věcem možná smáli a říkali něco v tom smyslu, že jsou to prostě Rumuni apod. V žádném časopise se o těchto věcech v „nezávislých“ testech nedočtete. Jsou to mé osobní názory. Můžete dále uvedené věci vnímat jinak. U auta za cca 900 tis. Kč. Jsem nečekal hloupé problémy a na značku se dívám trochu s nedůvěrou
1) Sdělení palubního počítače jsou v angličtině. Není to zásadní problém, ale trochu mne uráží, že čeští zákazníci, jejichž směnitelné koruny si Toyota zřejmě váží, jí nestojí za přeložení cca 50 slov do češtiny. Náklady na to odhaduji na asi cenu jednoho reklamního nápisu vychvalujícího značku na jedné prodejně.
2) Návod k použití je celkem dobrý. Komicky působí rejstřík. Autoři asi obvyklý rejstřík v životě neviděli. Místo hledaného slova defekt nebo pneumatika naleznete pod K heslo když dojde k defektu pneumatiky. Místo tažení vozidla naleznete pod K slova když musí být vaše vozidlo odtaženo apod. Heslo displej naleznete „logicky“ pod M jako Multiinformační displej. Je to úsměvné. Nemělo by se to stávat. Vyřešil by jim to každý středoškolák cca za 1000 Kč.
3) Teprve po zakoupení a přečtení návodu se dozvíte, že byste neměli tahat žádné přívěsy apod., že vozidlo prý není k častému tahání moc určeno. Originál tažné zařízení firmy Toyota vám ale rádi bez varování v servisu ještě před předáním vozidla namontují za cca
22 000 Kč.
4) Spotřeby deklarované v prospektu jsem nedosáhl přes veškerou snahu. V létě na letních gumách činí 6,6 l/100 km, v zimním období na zimních pneu je o něco vyšší. Na dálnicích je kolem 10 l/100 km.
5) Zavazadlový prostor narušuje schodek u zadních opěradel. To by se dalo pochopit. Zadní opěradla po sklopení dopředu nejsou ani zdaleka vodorovně. Jsou výrazně do kopce. Cokoliv tam položím, klouže nebo kutálí se dozadu. Tak to musím zase odstranit, abych mohl vložit další zavazadlo. Jako Sysifos.
6) Při otevření zavazadlového prostoru se automaticky odemknou všechny dveře auta. Nelze to změnit! Probíral jsem tuto neuvěřitelnou pitomost opakovaně i se servisem.
7) Když si vezmu zavazadlo z kufru a stisknu tlačítko pro zavření, musím čekat téměř 10 vteřin než se kufr zcela zavře a pak tlačítkem nebo jiným způsobem zamknout ostatní dveře vozidla.
😄 Couvám-li s vozíkem nebo nosičem jízdních kol, parkovací asistent to identifikuje jako překážku za vozidlem a kvičí ze všech sil. Není to uklidňující a příjemné. Jiní výrobci to umí bez kvičení. Třeba by se měl pan programátor někde poradit.
9) Pokud před odjezdem ještě pomalu popojíždím po nádvoří firmy a ještě přitom něco vyřizuji, čekám, příp. chci vystoupit a odevzdat něco kolegovi, nepřipoutávám se. Přitom se stoupající intenzitou kvičí upozornění na nezapnutý pás bez ohledu na velmi nízkou rychlost. Kvičí i když zastavím, zařadím na P a zatáhnu ruční brzdu! Zkrátka pan programátor mne nutí se po popojetí připoutat i když stojím. Nemám ho rád.
10) Funkce LDA (varování před opuštěním jízdních pruhů) by podle návodu měla „poskytnout asistenci dle potřeby pomoci ovládání volantu po malých dávkách ...“. Několikrát jsem se pokoušel tuto funkci vyvolat a vyzkoušet, ale žádnou pomoc na volantu jsem nepocítil. Kromě varovného slabého zapípání se nikdy nic nestalo i když jsem kličkoval rychle nebo pomalu a zkoušel cokoliv. V servisu mi řekli, že to taky zkoušeli a jednou prý něco slabě na volantu pocítili. Tak nevím, co mohu od tohoto systému čekat. Kromě pípnutí asi nic.
Tak si tak někdy jedu a napadá mne: Co se ještě soudruhům o Toyoty povedlo nedořešit? Brzdový asistent. ochrana proti korozi, mazání motoru? Nezlobte se, ale když jim unikly menší věci, logicky mohli opominout i jiné. Ptal jsem se v servisu na příp. aktualizaci softwaru. To prý Toyota nedělá. Včera mi ale řekli, že prý očekávají na jaře, tedy za „už“ cca za 3 měsíce nový softwar, který odstraní chybu kontroly tlaku v pneumatikách. To jsem tady nezmínil stejně jako tlačítka někdy šikovně ukrytá před zraky řidiče. Už se mi nechce psát.
Koupil jsem si v 12/2018 Toyotu RAV4 hybrid, automat, AWD. Je to auto pohodlné, tiché, s dobrou akcelerací a slušným odpružením. Po roce a najetí 18 000 km mohu říci, že bych si ji asi koupil znovu. Některé věci mne ale překvapily negativně. Očekával bych je spíše u Dacie nebo jiné obvykle hůře vnímané značky. Jsou to okrajové věci, ale o to překvapivější u značky, která o sobě vytváří dojem naprosté dokonalosti. U Dacií bychom se takovým věcem možná smáli a říkali něco v tom smyslu, že jsou to prostě Rumuni apod. V žádném časopise se o těchto věcech v „nezávislých“ testech nedočtete. Jsou to mé osobní názory. Můžete dále uvedené věci vnímat jinak. U auta za cca 900 tis. Kč. Jsem nečekal hloupé problémy a na značku se dívám trochu s nedůvěrou
1) Sdělení palubního počítače jsou v angličtině. Není to zásadní problém, ale trochu mne uráží, že čeští zákazníci, jejichž směnitelné koruny si Toyota zřejmě váží, jí nestojí za přeložení cca 50 slov do češtiny. Náklady na to odhaduji na asi cenu jednoho reklamního nápisu vychvalujícího značku na jedné prodejně.
2) Návod k použití je celkem dobrý. Komicky působí rejstřík. Autoři asi obvyklý rejstřík v životě neviděli. Místo hledaného slova defekt nebo pneumatika naleznete pod K heslo když dojde k defektu pneumatiky. Místo tažení vozidla naleznete pod K slova když musí být vaše vozidlo odtaženo apod. Heslo displej naleznete „logicky“ pod M jako Multiinformační displej. Je to úsměvné. Nemělo by se to stávat. Vyřešil by jim to každý středoškolák cca za 1000 Kč.
3) Teprve po zakoupení a přečtení návodu se dozvíte, že byste neměli tahat žádné přívěsy apod., že vozidlo prý není k častému tahání moc určeno. Originál tažné zařízení firmy Toyota vám ale rádi bez varování v servisu ještě před předáním vozidla namontují za cca
22 000 Kč.
4) Spotřeby deklarované v prospektu jsem nedosáhl přes veškerou snahu. V létě na letních gumách činí 6,6 l/100 km, v zimním období na zimních pneu je o něco vyšší. Na dálnicích je kolem 10 l/100 km.
5) Zavazadlový prostor narušuje schodek u zadních opěradel. To by se dalo pochopit. Zadní opěradla po sklopení dopředu nejsou ani zdaleka vodorovně. Jsou výrazně do kopce. Cokoliv tam položím, klouže nebo kutálí se dozadu. Tak to musím zase odstranit, abych mohl vložit další zavazadlo. Jako Sysifos.
6) Při otevření zavazadlového prostoru se automaticky odemknou všechny dveře auta. Nelze to změnit! Probíral jsem tuto neuvěřitelnou pitomost opakovaně i se servisem.
7) Když si vezmu zavazadlo z kufru a stisknu tlačítko pro zavření, musím čekat téměř 10 vteřin než se kufr zcela zavře a pak tlačítkem nebo jiným způsobem zamknout ostatní dveře vozidla.
😄 Couvám-li s vozíkem nebo nosičem jízdních kol, parkovací asistent to identifikuje jako překážku za vozidlem a kvičí ze všech sil. Není to uklidňující a příjemné. Jiní výrobci to umí bez kvičení. Třeba by se měl pan programátor někde poradit.
9) Pokud před odjezdem ještě pomalu popojíždím po nádvoří firmy a ještě přitom něco vyřizuji, čekám, příp. chci vystoupit a odevzdat něco kolegovi, nepřipoutávám se. Přitom se stoupající intenzitou kvičí upozornění na nezapnutý pás bez ohledu na velmi nízkou rychlost. Kvičí i když zastavím, zařadím na P a zatáhnu ruční brzdu! Zkrátka pan programátor mne nutí se po popojetí připoutat i když stojím. Nemám ho rád.
10) Funkce LDA (varování před opuštěním jízdních pruhů) by podle návodu měla „poskytnout asistenci dle potřeby pomoci ovládání volantu po malých dávkách ...“. Několikrát jsem se pokoušel tuto funkci vyvolat a vyzkoušet, ale žádnou pomoc na volantu jsem nepocítil. Kromě varovného slabého zapípání se nikdy nic nestalo i když jsem kličkoval rychle nebo pomalu a zkoušel cokoliv. V servisu mi řekli, že to taky zkoušeli a jednou prý něco slabě na volantu pocítili. Tak nevím, co mohu od tohoto systému čekat. Kromě pípnutí asi nic.
Tak si tak někdy jedu a napadá mne: Co se ještě soudruhům o Toyoty povedlo nedořešit? Brzdový asistent. ochrana proti korozi, mazání motoru? Nezlobte se, ale když jim unikly menší věci, logicky mohli opominout i jiné. Ptal jsem se v servisu na příp. aktualizaci softwaru. To prý Toyota nedělá. Včera mi ale řekli, že prý očekávají na jaře, tedy za „už“ cca za 3 měsíce nový softwar, který odstraní chybu kontroly tlaku v pneumatikách. To jsem tady nezmínil stejně jako tlačítka někdy šikovně ukrytá před zraky řidiče. Už se mi nechce psát.
zralo mu to o 4 litry vic nez klasika, a musel vyjizdel o 2 hodiny dřív.
vydrzel to 3 mesice nez se vratil se ke klasickymu kombiku
Tiez ten stupidny test co tu prebehol ako je SUV nevyhodne pre ludi s detmi mohol robit len niekto kto deti do auta nenaklada. Moja manzelka si nevie vynachvalit ked moze posadit dieta do sedacky bez toho aby sa tam musela hrbit. Ved drzat 12-15 kilove dieta v predklone je ovela narocnejsie ako ked ma clovek vystrety chrbat.
...a kamarad je docela strelec, kolem roku 2000 sem s nim jel na lyze do svycarska a testoval 200 s rakvi na strese. nastesti to neulitlo, mel sem v tom lyze za cca 50tis.
Takže kupříkladu s Ravkou budeš o 2 hodiny někde pozdeji, než s Aurisem? >😁 Nehledě na to, že SUV je tak strašně široký pojem, že se sem vejde i X6M a podobné...
Nebo zas jen neumíš číst a reaguješ na něco, o čem není řeč?
ale 130 zvladnou nejspis oba
Nebo tu celým tím cirkusem jenom objevuješ Ameriku v tom, že vyšší karoserie má horší aerodynamiku?
Vem si X5 a 530d a zkus to. Začni prostorem, schopností sjet mimo zpevněný komunikace, rozdílem jízdy po běžně rozdrbaný český okresce a můžeme pokračovat 😄
Brzdy, jejich opotřebení, těžiště, spotřeba, aerodynamika atd.
Nic to ale nemění na tom že počet i poměr prodaných SUV bude dal narůstat 😄
Nebyl to českej ale německej test = faktor česká okreska tam nebyl to máš pravdu >😁
SUV je v provozu ve všem horší než kombi. Ale je tak nějak hezčí a víc in = prodeje budou podle prognóz dál stoupat >😒]
Pouze se směju tomu dětinskému pindání toptena, na základě objevených amerik o horší aerodynamice, suv je špatně, protože jemu se nelíbí, a jeho známý vystřízlivěl a bla, bla... Když to posuneš jen o kousek dál, jiný topten by tomu našemu mohl začít vykládat, že auto je na hov.no, lepší, ekologičtější a zdravější je jezdit na kole.
Řekneš aspoň souhrnnej závěr? To myslím vážně! 😄
Kdybys to nepochopil = přesně tohle téma důkladně a podrobně rozebrali ze všech úhlů pohledu a závěr byl trochu překvapivej ale naprosto jednoznačnej. Jestli umíš číst = tak si to přečti 😉
Ve všem ostatnim krom schopnosti tam dojet za stejnou dobu sou rozdíly. Místy i sakra velký. Když se srovnaj od stejnýho výrobce SUV model a kombík skoro u všech to vyjde stejně = skoro ve všech parametrech někdy i drtivě zvítězily kombíky
Prognóza mluví o tom že podíl SUV se bude dál razantně zvyšovat >😒]
tedy jestliže budes při predjizdeni zrychlovat třeba ze 70 na 130 (snad me neukamenujes), s klasikou predjedes s rezervou, ale s o 1sec horsim autem bud nepredjedes, nebo skoncis na kapote protijedouci tatry
když O3 pojede stejne rychle jako je maximalka yeti,bude mu stacit jen 3/4 vykonu.
a s vetsima a vykonnejsima autama ten rozdil bude ještě vetsi
tomu sam neveris
Pokiaľ SUV žerie pri 130kmh 9.3l, tak takú spotrebu bude mať nižšia stredná pri asi 160kmh.
Ak je trasa 700km, pri 130 ju SUV spraví za 5:23 a nižšia stredná za 4:22... Takže netreba vôbec ísť maximálnou rýchlosťou, aby za rovnaké peniaze niekto na jednej ceste spravil rozdiel jeden hodiny...
SUV je fajn na dedinu.
Vsetko ma +/-. To kombi ma vacsinou vyuzitelnejsi kufor (sirka, dlzka), menej zere, mene huci, lacnejsie gumy, stabilnejsie na R1 pri Ziari atd.
PS: nepsal jsi nic o budgetu ani třídě auta... kdybych nepotřeboval kufr, tak bych si šel projet Mazdu 3 s tím nejsilnějším dvoulitrem. Na delší trasy je ale stejně ta 6 lepší a i se mi víc líbí.
Mazda 6 ... cakam ci ja sam prekusnem tie nevyhody aj voci Avisu. Horsi sedenie (nastavitelna hlavova opierka, uzsi sedak), dost podstatne na 1000 km. Dalej horsia antikorozna, zla vybavova politika (cuvacia kamera) a velmi slaby TOM TOM (rozumej nedoladeny), drahsi servis (ma to kolega od novoty) a cakam co ten priamy vstrek s EGR, mozno karbonizacny predsudok?
Já jsem menší postavy, se sedačkama jsem problém neměl... ani teda nebyly nějak výrazně skvělé.
Couvací kamera v nabídce je... jasně, až v Revolution. Víc mi vadí omezenost volby motorů, to byl vlastně hlavní důvod proč ne.
Avensis. Avensis. Avensis.
U Magdy 6 - ideal by bol ten 2,5 s manualom, co neexistuje. Uvidime co pride s modrou plaketou, je mozne, ze ani TSI Euro 5 to nedostane :-!
Tomu s modrou plaketou a TSI Euro 5 nerozumím...
Ecoboost tam asi tiez padne. Uvidime. Pretoze prvotne nie su emisie, ale politika. 😲