...trochu jsem rozpačitý. V první chvíli jsem myslel, že má zaretušovanou RZ (SPZ)..
tak třeba to v reálu nebude takový šok. Nicméně si myslím, že TESLA žádný FL nepotřebovala/nepotřebuje.
Přesně tak na mě Tesla po FL působí, hezčí LED světla nedokážou vyvážit ohromnou jednolitou a nevzhlednou plochu plastu předního nárazníku. Tohle se dle mýho názoru naprosto nepovedlo. ;-\
Souhlas, ale Tesla S přišla o pěkný xicht. O její použitelnosti se mohou vést diskuze jak chtějí, celkovou ladnost ale nikdo nezpochybňoval...teď je na ní prostoru víc než dost.
na designu Tesly S mi vadila vlastně jen ta falešná "mřížka chladiče". Super, že je pryč - design má následovat funkci a není od věci dát trochu více najevo, že je to elektro... Bez přední RZ to někomu může připadat divné, ale s ní to bude více než OK.
Nejpodstatněší tvarová změna je hrana na přídi vozu.
Jestli je ona nová čelní hrana kvůli lepší funkci splitteru a předního difuzoru - bůh suď. Náraz s chodcem ale bude kvůli ní horší.
Něco si technického přečti a nehádej se. Začni od Bernoulliho rovnice. Pak se koukni na škvíru v dolní části př. nárazníku - nad splitterem. Pak si vezmi automobilouvou učebnici. Až to pochopíš, vrať se do diskuse.
1)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7
* 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj.
děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, a jeden Temelín
dodává ročně 15 TWh. Tj. pokud nepočítáme ztráty museli bychom postavit
cca 7 dalších Temelínů. Jenže při rozvodu a přeměně atd. budou ztráty - a
kdybychom to zvládli k 50%, tak těch Temelínů máme rázem 14, tj. každý
kraj by musel mít jeden Temelín a ten by musel jet naplno... a taková
jaderná elektrárna má životnost pouze 30 - 50 let.
Takže provoz elektromobilů jen z praktického důvodu fantasmagorie.
2)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by k výrobě
baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá nalezišt.
Takže provoz elektromobilů jen z dalšího praktického důvodu fantasmagorie.
3)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové
technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla
jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se
dostaneme za 75 a více let.
4)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na
elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na
úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes
nejmodernější technologií 9 hodin. Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při
technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund
(ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent
jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 /
400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
5)
Při standardním terifu elektřiny vychází km na zhruba
0,80 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty (1,40) který je
zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%.
Dnes jsou elektromobily slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.
"SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ"
"ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A TĚM CO SE TO LÍBÍ"
"urážkami a neschopností argumentů jen ukazujete svou etickou a intelektuální nedostatečnost"
ted ještě prosím o výpočet energetické naročnosti na těžbu a přepravu ropy dále energetické náklady na rafinaci uskladnění a přepravu k čerpacím stanicím. At máme srovnání děkuji.
to je již započítáno, jsou nižší než např. náklady na uhlí, ze ktrého je většina el. energie v Evropě - hlubinná a povrchová těžba, doprava do elektráren, recyklce popílku, odsíření, náklady na rekultivaci krajiny z povrchovky, výstavbu el. atd. a to jsme nezačali ještě žádnou el. distribuovat v takovém množství, na které nestačí dnešní přenosová síť, což by bylo potřeba při rozšíření elektromobilů
no právě... rozum do hrsti!
ta závislost na "fosilech" je značná, ba fatální. Jsem přesvědčen, že budoucnost je ve fotovoltaice... Nikoliv však ve formě, která nám byla předložena politickými šachisty, kteří z majitelů "slunečních" elektráren předem udělali zločince a vnukli společnosti myšlenku, že přeměna slunečního záření na energii je vlastně zločin... (ostatně, v USA něco podobného v osmdesátých letech udělali také, čili vzorec pro "řízenou nenávist" již byl vytvořen)
Ano... rozum do hrsti
Fotovoltaika? Kdy musím odebírat elektriku, když svítí sluníčko a ji nepotřebuji? Elmobily se budou dobíjet hlavně v noci. A spočtěte si, jaký nabíjecí výkon současně bude potřeba. Navíc čas nočního proudu je pro nabití krátký už dnes - a to jsou dnes v elmobilech nedostatečné málokapacitní aku!
To svítí, vyjma frontálních a jiných oblačností.Ale také je na půli Země tma. A tam se právě elmobily budou dobíjet. Nezlobte se, ale nevíte, jak funguje elektro-energetika? Kirchhoffovy, Ohmův a jiné zákony nemůžete mávnutím obejít.
PS
Účinnost solárních panelů je 25%. Účinnost nabití elmobilu přes ztráty v přenosech až do zásuvky je malá - viz příspěvky zde - a ty by se daly ještě doplnit. Požadavky na velký výkon soudobého nabíjení elmobilů by byly veliké - investice do sítí by byla nutně velká. Bylo by potřeba rychlešjí nabíjení - a to je požadavek na ještě větší příkon ze sítě - a tím by se také muselo s napětím ve vozidle jít nahoru (což má své meze!).
Řešení je ve výrobě elektřiny přímo na palubě vozidla - z fosilního paliva, ale s lepší účinností. Nemůžete přeci takovou hustotu energeie jakou je 12kWh/kg a 10kWh/litr jen tak zahodit - notabene, když se stále vytváří. Jde jen o to, zmenšit její spotřebu lepší účinností.
mám obavu, že nadávající fanatici nic vysvětlovat nechtějí, když mu dojde jeden fantaskní argument zkusí druhý (vítr) a potom se odmlčí
jen technická, průměrná účinost solárních panelů instalovaných u nás je 12%, aktuálně lze koupit panely v účiností v průměru 16% [odkaz]
Docela vím, jak funguje "energetika". Docela i vím, ve kterých oblastech lze distribuci energie vylepšit. Zajímám se o technologie využívání obnovitelných zdrojů aktivně. Sám bydlím v pasivním domě.
Moje myšlenka spočívá ve využití současného blahobytu a zdrojů k přehodnocení a přepracování konceptu využití sluneční energie dřív, než se budeme muset kvůli nedostatku fosilních zdrojů vzájemně pobít. Čili na globální úrovni. A k rozvoji v jakékoliv oblasti průmyslu došlo pouze v případě, že byla poptávka. Proč by tomu nemohlo být i u elektromobilit?.
PS: určitě nerozporuji vaši myšlenku konstrukce spalovacího agregátu vyrábějícího elektřinu, která následně pohání elektromotor. Konec konců, fungují tak lokomotivy a stroje v lomech (kupříkladu). Jenže je to jen odkládání problému "na potom".
čili si nemusíme vzájemně dokazovat účinnost a dopady spalování uhlí v tepelných elektrárnách, využívání vodních děl především k vyvažování š***k, kumulaci energie pomocí přečerpávajících elektráren. Víme tedy oba, o kolik procent se zvýšila účinnost uhelných elektráren... z 25% na 45%, o distribučních ztrátách a jejich snižování za posledních deset let o 2%... proč by podobným vývojem nemohla projít i fotovoltaika?
"Odkládání problému" ad absurdum - to je znamení doby. Romantickým vynálezcům odzvonilo už na počátku 20. století rozšířením technického vzdělání mezi lidi. A teď se začíná objevovat znovu. Vždycky je důležité jádro pudla: přírodní zákony, jejich technické možnosti využití - technické řešení. Bez hlubokého technického vzdělání v daném oboru se nic neudělá. Jen bez dostatečných znalostí mohou někoho napadnout "zázraky".
Např.: účinnost uhelných (kondenzačních) elektráren není zdaleka 45% - jsou tu ojedinělé pokusy. Jde tu přeci o motor (turbínu) s vnějším spalováním.
Ano, samozřejmě, že jsou to ojedinělé pokusy. Ale jde o to, že taková "45%" procentní elektrárna opravdu existuje... respektive taková technologie.
Ano, ta věta je zajímavá "Jen bez dostatečných znalostí mohou někoho napadnout zázraky." Někdy je příliš mnoho informací zdrojem konfirmačního předsudku... ale to už bychom brousili ve vodách jiných, než těch přehradních...
Shodněme se na tom, že se v mnoha věcech neshodnem.
nadávat to umíte a to druhé je prezentovat svou neskutečnou omezenost, kdybyste pokryl celou ČR fotovoltaickými panely, jaký výkon dostanete a za jakou cenu (kolik výkonu musíte investovat do výroby, instalace, údržby a likvidace) až budete umět na takovou otázku odpovědět možná, že se přestanete chovat jako hulvát co jen nadává
Vysvětlení zní, že lidé s nízkými schopnostmi a kompetencemi mají o svých schopnostech nadnesené mínění, které je rezistentní změně i při přímé konfrontaci s populačním průměrem. Nadprůměrní lidé jsou sice schopni adekvátněji odhadnout své výsledky, přeceňují však všechny ostatní. Po konfrontaci s průměrnými výsledky se výrazně přiblíží v odhadu skutečnému výsledku - poupraví (sníží) hodnocení ostatních a jejich vlastní výkon tak v jejich očích vzroste.
to je to co tito sektáři nemají, ty fantasmagorie co produkují jsou absolutně neuvěřitelné a každý fanatik je nebezpečný, což ostatně dokazují svými "argumenty" což jsou jen nadávky
ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A TĚM CO SE TO LÍBÍ
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný
zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu),
samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty
vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci
pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti
ropnému dokonce nižší.
Re: ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A TĚM CO SE TO LÍBÍ
Tak, tak. A proto:
Když se oprostí spalmot. od trakce a bude vyrábět v optimálních podmínkách s generátorem elektřinu přímo v autě do meziaku., účinnost se vyšplhá přes 40% (až k 50%). Bude to elmobil se všemi jeho výhodami trakčními, ale beze ztrát v přenosech a s lepší účinností el. zdroje. Spotřeba ropy spadne vůči dnešnímu stavu na míň než polovinu - elektroenergetická síť zůstane jaké je.