Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Model S nastupuje v lehce omlazené podobě

Tesla Model S se jako nejstarší model v aktuální nabídce své značky dočkal modernizace vzhledu a výbavy.
Zpět na článek
13. 4. 2016 12:07
13. 4. 2016 12:43
13. 4. 2016 13:26
13. 4. 2016 11:55
Jejda...
...trochu jsem rozpačitý. V první chvíli jsem myslel, že má zaretušovanou RZ (SPZ)..
tak třeba to v reálu nebude takový šok. Nicméně si myslím, že TESLA žádný FL nepotřebovala/nepotřebuje.
Rozbalit vlákno
1
13. 4. 2016 12:07
Re: Jejda...
Tady vidím uchycení naší velké RZ jako vítané roztříštění jednolité plochy.
13. 4. 2016 12:43
Záruka?
A co záruka 8 let bez omezení počtu najetých km a dobíjení na stanicích SC již předplacené navždy v ceně vozu?

Jinak absence LED světel v této cenové kategorii byl trochu trapas, nicméne napraveno. :yes:

A abych jen nebuzeroval, super vypsané hodnoty dojezdu a zrychlení. ;-)
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2016 12:50
Rouška přes xicht
Přesně tak na mě Tesla po FL působí, hezčí LED světla nedokážou vyvážit ohromnou jednolitou a nevzhlednou plochu plastu předního nárazníku. Tohle se dle mýho názoru naprosto nepovedlo. ;-\
Rozbalit vlákno
4
13. 4. 2016 13:15
Re: Rouška přes xicht
naprosto je příliš silné slovo... ale nepovedlo... nicméně, jsou i horší FC v autosvětě...
13. 4. 2016 13:16
Re: Rouška přes xicht
Souhlas, ale Tesla S přišla o pěkný xicht. O její použitelnosti se mohou vést diskuze jak chtějí, celkovou ladnost ale nikdo nezpochybňoval...teď je na ní prostoru víc než dost.
13. 4. 2016 13:18
Re: Rouška přes xicht
souhlasím... a dodávám zbytečného prostoru víc než dost...
Avatar - speedfred
13. 4. 2016 15:08
Re: Rouška přes xicht
Ale na druhej strane sa dá dobre použiť ako marketingové auto,reklamných samolepiek sa dá teraz umiestniť hodne.
13. 4. 2016 13:26
no konečne
konečne auto, ktorému bude svedčať predná registračka
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
13. 4. 2016 13:42
chválím, vypadá lépe
na designu Tesly S mi vadila vlastně jen ta falešná "mřížka chladiče". Super, že je pryč - design má následovat funkci a není od věci dát trochu více najevo, že je to elektro... Bez přední RZ to někomu může připadat divné, ale s ní to bude více než OK.
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2016 14:43
Splitter a přední difuzor
Nejpodstatněší tvarová změna je hrana na přídi vozu.
Jestli je ona nová čelní hrana kvůli lepší funkci splitteru a předního difuzoru - bůh suď. Náraz s chodcem ale bude kvůli ní horší.
Rozbalit vlákno
4
13. 4. 2016 16:57
Re: Splitter a přední difuzor
....předního difuzoru....??? Víš co je to difuzor ?
Avatar - Googlit
13. 4. 2016 17:18
Re: Splitter a přední difuzor
A ty?
13. 4. 2016 17:19
Re: Splitter a přední difuzor
Já jo.
14. 4. 2016 07:57
Re: Splitter a přední difuzor
Něco si technického přečti a nehádej se. Začni od Bernoulliho rovnice. Pak se koukni na škvíru v dolní části př. nárazníku - nad splitterem. Pak si vezmi automobilouvou učebnici. Až to pochopíš, vrať se do diskuse.
Avatar - cechblog
13. 4. 2016 17:04
SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
1)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7
* 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj.
děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, a jeden Temelín
dodává ročně 15 TWh. Tj. pokud nepočítáme ztráty museli bychom postavit
cca 7 dalších Temelínů. Jenže při rozvodu a přeměně atd. budou ztráty - a
kdybychom to zvládli k 50%, tak těch Temelínů máme rázem 14, tj. každý
kraj by musel mít jeden Temelín a ten by musel jet naplno... a taková
jaderná elektrárna má životnost pouze 30 - 50 let.
Takže provoz elektromobilů jen z praktického důvodu fantasmagorie.
2)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by k výrobě
baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá nalezišt.
Takže provoz elektromobilů jen z dalšího praktického důvodu fantasmagorie.
3)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové
technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla
jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se
dostaneme za 75 a více let.
4)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na
elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na
úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes
nejmodernější technologií 9 hodin. Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při
technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund
(ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent
jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 /
400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
5)
Při standardním terifu elektřiny vychází km na zhruba
0,80 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty (1,40) který je
zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%.
Dnes jsou elektromobily slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.
Rozbalit vlákno
24
13. 4. 2016 18:17
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Dunningův-Krugerův efekt je všudypřítomný.
13. 4. 2016 18:28
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
:-)
Avatar - cechblog
13. 4. 2016 19:42
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
urážkami a neschopností argumentů jen ukazujete svou etickou a intelektuální nedostatečnost
14. 4. 2016 09:16
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Proč bych měl ztrácet čas argumentováním s trollujícím pitomcem, který spamuje stejný příspěvek do všech diskusí o Tesle?
14. 4. 2016 10:30
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
"SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ"
"ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A TĚM CO SE TO LÍBÍ"
"urážkami a neschopností argumentů jen ukazujete svou etickou a intelektuální nedostatečnost"

Tvá slova... tak si to také trochu srovnej.
Sky
13. 4. 2016 23:07
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Děkuji za argument.

ted ještě prosím o výpočet energetické naročnosti na těžbu a přepravu ropy dále energetické náklady na rafinaci uskladnění a přepravu k čerpacím stanicím. At máme srovnání děkuji.
Avatar - cechblog
13. 4. 2016 23:18
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
to je již započítáno, jsou nižší než např. náklady na uhlí, ze ktrého je většina el. energie v Evropě - hlubinná a povrchová těžba, doprava do elektráren, recyklce popílku, odsíření, náklady na rekultivaci krajiny z povrchovky, výstavbu el. atd. a to jsme nezačali ještě žádnou el. distribuovat v takovém množství, na které nestačí dnešní přenosová síť, což by bylo potřeba při rozšíření elektromobilů
14. 4. 2016 08:17
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Tak tak - čistá elektromobilita je utopie.
14. 4. 2016 10:36
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
proč? Ano, v nejbližších pěti letech možná...možná i deseti... ale utopie to rozhodně není. Je to nutnost...
14. 4. 2016 11:00
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Rozum do hrsti!
14. 4. 2016 13:01
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
no právě... rozum do hrsti!
ta závislost na "fosilech" je značná, ba fatální. Jsem přesvědčen, že budoucnost je ve fotovoltaice... Nikoliv však ve formě, která nám byla předložena politickými šachisty, kteří z majitelů "slunečních" elektráren předem udělali zločince a vnukli společnosti myšlenku, že přeměna slunečního záření na energii je vlastně zločin... (ostatně, v USA něco podobného v osmdesátých letech udělali také, čili vzorec pro "řízenou nenávist" již byl vytvořen)
Ano... rozum do hrsti
14. 4. 2016 13:08
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Fotovoltaika? Kdy musím odebírat elektriku, když svítí sluníčko a ji nepotřebuji? Elmobily se budou dobíjet hlavně v noci. A spočtěte si, jaký nabíjecí výkon současně bude potřeba. Navíc čas nočního proudu je pro nabití krátký už dnes - a to jsou dnes v elmobilech nedostatečné málokapacitní aku!
14. 4. 2016 13:12
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Ano, ale slunce svítí na zeměkouli celý den... v tom spočívá revoluce, kterou může přinést elektromobilita...
14. 4. 2016 13:26
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
To svítí, vyjma frontálních a jiných oblačností.Ale také je na půli Země tma. A tam se právě elmobily budou dobíjet. Nezlobte se, ale nevíte, jak funguje elektro-energetika? Kirchhoffovy, Ohmův a jiné zákony nemůžete mávnutím obejít.

PS

Účinnost solárních panelů je 25%. Účinnost nabití elmobilu přes ztráty v přenosech až do zásuvky je malá - viz příspěvky zde - a ty by se daly ještě doplnit. Požadavky na velký výkon soudobého nabíjení elmobilů by byly veliké - investice do sítí by byla nutně velká. Bylo by potřeba rychlešjí nabíjení - a to je požadavek na ještě větší příkon ze sítě - a tím by se také muselo s napětím ve vozidle jít nahoru (což má své meze!).

Řešení je ve výrobě elektřiny přímo na palubě vozidla - z fosilního paliva, ale s lepší účinností. Nemůžete přeci takovou hustotu energeie jakou je 12kWh/kg a 10kWh/litr jen tak zahodit - notabene, když se stále vytváří. Jde jen o to, zmenšit její spotřebu lepší účinností.
Avatar - cechblog
14. 4. 2016 14:26
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
mám obavu, že nadávající fanatici nic vysvětlovat nechtějí, když mu dojde jeden fantaskní argument zkusí druhý (vítr) a potom se odmlčí
jen technická, průměrná účinost solárních panelů instalovaných u nás je 12%, aktuálně lze koupit panely v účiností v průměru 16% [odkaz]
14. 4. 2016 15:05
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Docela vím, jak funguje "energetika". Docela i vím, ve kterých oblastech lze distribuci energie vylepšit. Zajímám se o technologie využívání obnovitelných zdrojů aktivně. Sám bydlím v pasivním domě.
Moje myšlenka spočívá ve využití současného blahobytu a zdrojů k přehodnocení a přepracování konceptu využití sluneční energie dřív, než se budeme muset kvůli nedostatku fosilních zdrojů vzájemně pobít. Čili na globální úrovni. A k rozvoji v jakékoliv oblasti průmyslu došlo pouze v případě, že byla poptávka. Proč by tomu nemohlo být i u elektromobilit?.
PS: určitě nerozporuji vaši myšlenku konstrukce spalovacího agregátu vyrábějícího elektřinu, která následně pohání elektromotor. Konec konců, fungují tak lokomotivy a stroje v lomech (kupříkladu). Jenže je to jen odkládání problému "na potom".
14. 4. 2016 15:10
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Pracuji v energetice desítky let - od píky až na tvorbě sítí.
14. 4. 2016 15:17
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
čili si nemusíme vzájemně dokazovat účinnost a dopady spalování uhlí v tepelných elektrárnách, využívání vodních děl především k vyvažování š***k, kumulaci energie pomocí přečerpávajících elektráren. Víme tedy oba, o kolik procent se zvýšila účinnost uhelných elektráren... z 25% na 45%, o distribučních ztrátách a jejich snižování za posledních deset let o 2%... proč by podobným vývojem nemohla projít i fotovoltaika?
14. 4. 2016 15:27
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
"Odkládání problému" ad absurdum - to je znamení doby. Romantickým vynálezcům odzvonilo už na počátku 20. století rozšířením technického vzdělání mezi lidi. A teď se začíná objevovat znovu. Vždycky je důležité jádro pudla: přírodní zákony, jejich technické možnosti využití - technické řešení. Bez hlubokého technického vzdělání v daném oboru se nic neudělá. Jen bez dostatečných znalostí mohou někoho napadnout "zázraky".

Např.: účinnost uhelných (kondenzačních) elektráren není zdaleka 45% - jsou tu ojedinělé pokusy. Jde tu přeci o motor (turbínu) s vnějším spalováním.
14. 4. 2016 15:36
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Ano, samozřejmě, že jsou to ojedinělé pokusy. Ale jde o to, že taková "45%" procentní elektrárna opravdu existuje... respektive taková technologie.

Ano, ta věta je zajímavá "Jen bez dostatečných znalostí mohou někoho napadnout zázraky." Někdy je příliš mnoho informací zdrojem konfirmačního předsudku... ale to už bychom brousili ve vodách jiných, než těch přehradních...
Shodněme se na tom, že se v mnoha věcech neshodnem.
Avatar - cechblog
14. 4. 2016 14:15
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
nadávat to umíte a to druhé je prezentovat svou neskutečnou omezenost, kdybyste pokryl celou ČR fotovoltaickými panely, jaký výkon dostanete a za jakou cenu (kolik výkonu musíte investovat do výroby, instalace, údržby a likvidace) až budete umět na takovou otázku odpovědět možná, že se přestanete chovat jako hulvát co jen nadává
14. 4. 2016 15:08
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
tohle nemá cenu komentovat
15. 4. 2016 12:00
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Vysvětlení zní, že lidé s nízkými schopnostmi a kompetencemi mají o svých schopnostech nadnesené mínění, které je rezistentní změně i při přímé konfrontaci s populačním průměrem. Nadprůměrní lidé jsou sice schopni adekvátněji odhadnout své výsledky, přeceňují však všechny ostatní. Po konfrontaci s průměrnými výsledky se výrazně přiblíží v odhadu skutečnému výsledku - poupraví (sníží) hodnocení ostatních a jejich vlastní výkon tak v jejich očích vzroste.
Avatar - cechblog
14. 4. 2016 14:12
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
to je to co tito sektáři nemají, ty fantasmagorie co produkují jsou absolutně neuvěřitelné a každý fanatik je nebezpečný, což ostatně dokazují svými "argumenty" což jsou jen nadávky
Avatar - cechblog
13. 4. 2016 17:06
ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A TĚM CO SE TO LÍBÍ
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný
zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu),
samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty
vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci
pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti
ropnému dokonce nižší.
Rozbalit vlákno
1
14. 4. 2016 08:24
Re: ZHOVADILOST PRO HOVÁDKA, SEKTÁŘE A TĚM CO SE TO LÍBÍ
Tak, tak. A proto:
Když se oprostí spalmot. od trakce a bude vyrábět v optimálních podmínkách s generátorem elektřinu přímo v autě do meziaku., účinnost se vyšplhá přes 40% (až k 50%). Bude to elmobil se všemi jeho výhodami trakčními, ale beze ztrát v přenosech a s lepší účinností el. zdroje. Spotřeba ropy spadne vůči dnešnímu stavu na míň než polovinu - elektroenergetická síť zůstane jaké je.