Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S nastupuje v lehce omlazené podobě

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 4. 2016 • 01:51
22
42
Zobrazit náhledy (22)
Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S
Tesla Model S se jako nejstarší model v aktuální nabídce své značky dočkal modernizace vzhledu a výbavy.

Tesla Motors představila Model S již v roce 2009, ale sériová produkce a dodávky prvním zákazníkům se naplno rozběhly až v roce 2012. V loňském roce měl premiéru Model X a letos Model 3. Oba tyto elektromobily svými liniemi navazují na Model S, ale zároveň přinášejí nové designové prvky.

Modernizovaný Model S jde proto v jejich stopách a od dosavadního provedení se odlišuje novým designem předních partií, ve stejném stylu, s nímž vloni dorazil Model X.

Základní provedení nabídne vyhřívaná a kůží čalouněná sedadla, bezklíčový přístup, multimediální a navigační systém, jehož součástí je 17-palcový dotykový displej. Nechybí ani rozhraní Bluetooth, USB port, dešťové senzory a parkovací kamera.

Nová jsou vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, HEPA filtr ventilace a klimatizace nebo dvě nová provedení obložení dřevěnou dýhou, která nesou označení Dark Ash a Figured Ash.

Tesla Model S v modernizované podobě bude k dispozici ve čtyřech výkonových verzích. Základ představuje Model S 70, který je vybaven u zadní nápravy uloženým motorem o výkonu 235 kW a točivém momentu 440 N.m. Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne toto provedení za 5,5 s a dosahuje maximální rychlosti 225 km/h. Dojezd se má pohybovat okolo 370 km.

Tesla Model S 70D má již po dvou elektromotorech pohánějících přední i zadní kola. Tato verze disponuje výkonem 245 kW a točivým momente 525 N.m. Zrychlení z 0 na 96 km/h je zde 5,2 s a maximální rychlost je stejná jako u základní verze, ale dojezd je až 386 km.

Třetí v pořadí je Tesla Model S 90D, jejíž dva elektromotory produkují výkon 311 kW a točivý moment 658 N.m. Z 0 na 96 km/h tato verze zrychlí za 4,2 s, dosáhne rychlosti 250 km/h a na jedno nabití ujede 473 km.

Vrcholnou verzi pak představuje Tesla Model S P90D s elektromotory, disponujícími výkonem 345 kW a točivým momentem 967 N.m. Tyto hodnoty umožňují téměř raketovou akceleraci z 0 na 96 km/h za 3,1 s, zatímco maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Dojezd je ovšem oproti předchozí verzi zkrácen na 435 km.

Pro nejvýkonnější Tesla Model S P90D je nadále k dispozici paket Ludicrous, zvyšující výkon na 397 kW. K zrychlení z 0 na 100 km/h pak stačí jen 2,8 s.

Nově nabízí Tesla Motors pro Model S namísto dosavadní 40A nabíječky novou 48A a brzy má nabídku rozšířit 72A nabíječka za příplatek 1500 amerických dolarů (zhruba 36.000 Kč).

Tesla Model S má být na severoamerickém trhu nabízena za ceny od 71.500 amerických dolarů (okolo 1.710.000 Kč).

Související články

Témata
15. 4. 2016 12:00
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Vysvětlení zní, že lidé s nízkými schopnostmi a kompetencemi mají o svých schopnostech nadnesené mínění, které je rezistentní změně i při přímé konfrontaci s populačním průměrem. Nadprůměrní lidé jsou sice schopni adekvátněji odhadnout své výsledky, přeceňují však všechny ostatní. Po konfrontaci s průměrnými výsledky se výrazně přiblíží v odhadu skutečnému výsledku - poupraví (sníží) hodnocení ostatních a jejich vlastní výkon tak v jejich očích vzroste.
14. 4. 2016 15:36
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Ano, samozřejmě, že jsou to ojedinělé pokusy. Ale jde o to, že taková "45%" procentní elektrárna opravdu existuje... respektive taková technologie.

Ano, ta věta je zajímavá "Jen bez dostatečných znalostí mohou někoho napadnout zázraky." Někdy je příliš mnoho informací zdrojem konfirmačního předsudku... ale to už bychom brousili ve vodách jiných, než těch přehradních...
Shodněme se na tom, že se v mnoha věcech neshodnem.

14. 4. 2016 15:27
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
"Odkládání problému" ad absurdum - to je znamení doby. Romantickým vynálezcům odzvonilo už na počátku 20. století rozšířením technického vzdělání mezi lidi. A teď se začíná objevovat znovu. Vždycky je důležité jádro pudla: přírodní zákony, jejich technické možnosti využití - technické řešení. Bez hlubokého technického vzdělání v daném oboru se nic neudělá. Jen bez dostatečných znalostí mohou někoho napadnout "zázraky".

Např.: účinnost uhelných (kondenzačních) elektráren není zdaleka 45% - jsou tu ojedinělé pokusy. Jde tu přeci o motor (turbínu) s vnějším spalováním.
14. 4. 2016 15:17
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
čili si nemusíme vzájemně dokazovat účinnost a dopady spalování uhlí v tepelných elektrárnách, využívání vodních děl především k vyvažování špiček, kumulaci energie pomocí přečerpávajících elektráren. Víme tedy oba, o kolik procent se zvýšila účinnost uhelných elektráren... z 25% na 45%, o distribučních ztrátách a jejich snižování za posledních deset let o 2%... proč by podobným vývojem nemohla projít i fotovoltaika?
14. 4. 2016 15:10
Re: SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Pracuji v energetice desítky let - od píky až na tvorbě sítí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku