Novinky
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný
zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu),
samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty
vlastního elektrického pohonu (5-25😖, dále ztráty měničů při regulaci
pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti
ropnému dokonce nižší.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný
zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu),
samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty
vlastního elektrického pohonu (5-25😖, dále ztráty měničů při regulaci
pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti
ropnému dokonce nižší.
Tos narazil kámo. Na tomhle webu je dost silná ekoteroristická úplně zaslepená a fanatická klaka... Elektropartička. ...Počítám, že se ozvou a budou tě chtít zabít.... >😒]
Samanar
SheldonCooper
pepeknamornik
atd.
Pujdou po tobe!!!! >😁 >😁 >😁
fandím ti...
Samanar
SheldonCooper
pepeknamornik
atd.
Pujdou po tobe!!!! >😁 >😁 >😁
fandím ti...
jen jako primitivové nadávají, to je jejich ostuda 😄
REDAKCE !!
ZA TEN HÁKOVÝ KŘÍŽ VE ZNAKU VYHODTE TENHLE ŠVAJHUNT ZA HANOBENÍ RASY NÁRODA PŘESVĚDČENÍ i ELEKTROMOBILŮ >😒] >😒] >😒] >😒] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
ZA TEN HÁKOVÝ KŘÍŽ VE ZNAKU VYHODTE TENHLE ŠVAJHUNT ZA HANOBENÍ RASY NÁRODA PŘESVĚDČENÍ i ELEKTROMOBILŮ >😒] >😒] >😒] >😒] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Karle, nestrkej si tu dobíjecí zásuvku do zadku, nedělá ti to dobře. A k...a ti říkám, ber ty prášky!
Což takhle místo vytváření nějakého seznamu tvých subjektivně neoblíbených diskutérů informovat "klaku" nějakou fakty podloženou informací, proč je elektromobilita nesmysl? Plácat nesmysly umí každej...
Co myslíš slovem "ekoteroristická"?
Dokážeš vysvětlit bez googlu definici slova EKOLOGIE nebo jen papouškuješ hlupce ?
Jaké řešení ty sám osobně nabízíš pro případ, že nám budou (z jakýchkoliv důvodů) omezeny dodávky černého zlata?
Co myslíš slovem "ekoteroristická"?
Dokážeš vysvětlit bez googlu definici slova EKOLOGIE nebo jen papouškuješ hlupce ?
Jaké řešení ty sám osobně nabízíš pro případ, že nám budou (z jakýchkoliv důvodů) omezeny dodávky černého zlata?
A jak to ty vidíš třeba s množstvím dostupného lithia a dalších kovů potřebného pro výrobu baterií?
Kéž by toho bylo tolik co ropy... 😉
Kéž by toho bylo tolik co ropy... 😉
Rovnako ako s ropou. Každú chvíľu ktosi predpovedá tzv. ropný zlom - a ten nie a nie prísť. Rovnaké je to so všetkými surovinami. Vždy je problém, že sa ráta s dnešnými poznanými ložiskami a dnešnými parametrami ťažby a počíta sa do budúcna ... Že sa stále nachádzajú nejaké nové ložiská a zlepšuje sa výťažnosť - to už títo blbci akosi nevidia ...
Spalovací vůz potŕebuje na 100km 50kWh, elektromobil 20kWh. Účinnost elektromobilu 2,5x vyšší. Realita 1000x změřená, zahrnující všechny měniče, akumulátory, ztráty pohonu, samovybíjení a kdo ví co všechno jsi schopen poskládat, aby jsi popřel realitu. . Tolik k těm číslům vycucaným z prstu (v lepším případě).
Chtělo by se napsat, už sem ty bláboly nepiš, ale bylo by to zbytečné. U příštího článku o elektromobilu se to metodou copy/paste objeví znovu. Patrně nějaký duševní problém. S tím se nedá nic dělat.
Chtělo by se napsat, už sem ty bláboly nepiš, ale bylo by to zbytečné. U příštího článku o elektromobilu se to metodou copy/paste objeví znovu. Patrně nějaký duševní problém. S tím se nedá nic dělat.
Že ty budeš jeden z těch, co už zaplatili 1000 USD na nový auto, co ještě neexistuje a ani se neví jak bude přesně fungovat?
Spotřeba 20kWh na 100 km je papírová a asi tak pravdivá jako papírová spotřeba hybridů 2 l na 100 km.
Dále nepočítáte se ztrátami, které s konvenčními palivy nelze srovnat. Můji rodiče jezdí jednou za 14 dní na nákupy, nafta jim z nádrže nezmizí, ale elektřina ano. Takže vaši 20kWh je fantastních.
Uvedomujete si vůbec, že i kdybychom to bylo 25kWh (což není), tak prostě těch nových Temelínů potřebujete stále 7 a jste přesně tam kde píšu?
Dále nepočítáte se ztrátami, které s konvenčními palivy nelze srovnat. Můji rodiče jezdí jednou za 14 dní na nákupy, nafta jim z nádrže nezmizí, ale elektřina ano. Takže vaši 20kWh je fantastních.
Uvedomujete si vůbec, že i kdybychom to bylo 25kWh (což není), tak prostě těch nových Temelínů potřebujete stále 7 a jste přesně tam kde píšu?
Kecy ... Skúste si to prepočítať. vychádzajú vám nezmysly.
zatím jediné lži, 20kWh, tu prezentujete jen vy a nasrali jste si do vlastního hnízda vložením tohoto odkazu [odkaz] >😁 >😁 >😁
Začínám si myslet, že si z nás děláte legraci. Na odkazu, který uvádíte vy, je spotřeba Nisanu Leaf 15kWh/100km. A ono to i odpovídá. Reálně se při testech s 24kWh baterii ujede 120-150km. Tedy průměrná reálná, nikoliv papírová, spotřeba je ještě menší než 20kWh se kterými jsem počítal. Vy se tady umlátíte sám vlastními čísly.
S těmi Temelíny je to stejnej bábol, jako s tou účinnosti. Už jenom tím, že účinnost EV podhodnocujete několikanásobně, vyjde vám několikanásobně více elektráren. A tím, že vůbec netušíte, že v nočním produ jsou tu asi 1 až 2 Temelíny přebytečného výkonu a že 1 Temelín vyvážíme, netušíte ani, že pro elektromobilitu nebude třeba v nejbližších několika desetiletích ani o jednu elektrárnu navíc.
S těmi Temelíny je to stejnej bábol, jako s tou účinnosti. Už jenom tím, že účinnost EV podhodnocujete několikanásobně, vyjde vám několikanásobně více elektráren. A tím, že vůbec netušíte, že v nočním produ jsou tu asi 1 až 2 Temelíny přebytečného výkonu a že 1 Temelín vyvážíme, netušíte ani, že pro elektromobilitu nebude třeba v nejbližších několika desetiletích ani o jednu elektrárnu navíc.
No, do toho vlastného hniezda ste si nasrali vy - ako je v teste spomenuté, udávaná spotreba je 15 kWh/100 km, nameraná (aj s diaľničnou jazdnou) je 18 kWh/100 km a to sedí aj podľa spritmonitor.de a priemerná spotreba Tesly Model S je podľa spritmonitoru 21kWh/100 km. Takže kto tu klame? Vyzerá to tak, že jediným a korunovaným klamárom ste vy >😁
Tak lulánku, dneska jsem na své vodní elektrárně s 89%účinností, nabil jedno ze svých vozidel. Jel jsem VW Golf CityStromer, r.v. 1996. Dle hodin jsem spotřeboval pro nabití téměř prázdných baterií 30kWh. Na cestu domů 110km, jsem spotřeboval 13kWh, a zbyla mi tam cca třetina z 32kWh... Podle tebe, a těch tvých hypervýpočtů a procent, jsem už od Benešova měl tlačit..
Jak je to teda s těma Temelínama, a mazáním medu okolo naftových a benzinových úst? Skáčou ti čmoudilové na ty ***? No tak to buď rád, že tě nekopnou do vajec za ty bludy. Ale vlastně, oni chtějí být oblbováni....
Jak je to teda s těma Temelínama, a mazáním medu okolo naftových a benzinových úst? Skáčou ti čmoudilové na ty ***? No tak to buď rád, že tě nekopnou do vajec za ty bludy. Ale vlastně, oni chtějí být oblbováni....
Pro prezentaci vlastní omezenosti jsi si vycucal procenta z prstu, stejně tak jako ty tvý potřebný Temelíny. Ať jde o výrobu paliva, kde počítáš i se spotřebou železnice, vojska, říční dopravy a letectví, tak s v účinnosti, kde jsi opravdu nešetřil, a udělal z nabíjení auta uplnej ekonomickej kolaps.
Jsi tak zaťatej, že ani nevíš, co je samovybíjení, co je ztráta při přenosu elektřiny, co je vlastně ztráta... Rozum jsi ztratil, když vyjelo auto na elektriku, a leje se do něj jen voda do ostřikovače... Ty pohone.
Nevíš o účinnosti a ztrátách ani tolik, abys spočetl, kolik auto najede na 1 , ze zásuvky vytaženou kWh, a z toho vypočetl alespoň přibližnou hodnotu opravdové ekonomiky elektrovozu. Zkus se někdy zamyslet nad svou hloupostí, než začneš kázat hovadiny. DUDE.
Je s podivem, kolik podobných lulánků mu tady na to skočí.
Jsi tak zaťatej, že ani nevíš, co je samovybíjení, co je ztráta při přenosu elektřiny, co je vlastně ztráta... Rozum jsi ztratil, když vyjelo auto na elektriku, a leje se do něj jen voda do ostřikovače... Ty pohone.
Nevíš o účinnosti a ztrátách ani tolik, abys spočetl, kolik auto najede na 1 , ze zásuvky vytaženou kWh, a z toho vypočetl alespoň přibližnou hodnotu opravdové ekonomiky elektrovozu. Zkus se někdy zamyslet nad svou hloupostí, než začneš kázat hovadiny. DUDE.
Je s podivem, kolik podobných lulánků mu tady na to skočí.
...tak by vedel, ze ma sedet doma na pr.deli a navic by vedel, ze se nema o nic snazit, protoze by u vseho hned znal deset duvodu, proc to nikdy nebude fungovat. >😒]
Tak to si trafil, v našich končinách je asi zaujímavejšie hľadať dôvody prečo nie, namiesto hľadania spôsobu ako áno.
Asi by vymyslel něco smysluplnějšího než je dávno vynalezený a nikdy v masovém měřítku neuplatněný elektromobil... 😉
Ale doufejme, že se konečně podaří vyvinout nějaké smysluplné baterie (což se zatím nepodařilo).
Ale doufejme, že se konečně podaří vyvinout nějaké smysluplné baterie (což se zatím nepodařilo).
znát důvody proč něco nemůže fungovat je prvním předpoklade k odstranění těchto překážek, to odděluje připravené lidi od hlupáků, kteří na tyto překážky narazí nepřipraveni
Milej zlatej
Než se pustíš do dalších debat na téma využití zdrojů a přeměny energií na energii mechanickou, respektive předkládání důkazů o účinnosti jednotlivých zdrojů energie, dovolím si doporučit ti následující pomůcky, které ti umožní si v klidu vše znovu promyslet. Navrhuji, aby ses se svým lékařem pobavil o možnostech pomoci si inhibitory monoaminooxidázy, selektivními inhibitory zpětného vychytávání serotoninu a inhibitory zpětného vychytávání noradrenalinu. Osobně s tím zkušenost nemám, ale znám člověka, který to vyzkoušel a je od té doby schopen řešit elementární matematiku s prstem v nose ( čili je schopen rozlišovat přirozená, celá, racionální, reálná a komplexní čísla, ba dokonce i teorie uspořádání).
Než se pustíš do dalších debat na téma využití zdrojů a přeměny energií na energii mechanickou, respektive předkládání důkazů o účinnosti jednotlivých zdrojů energie, dovolím si doporučit ti následující pomůcky, které ti umožní si v klidu vše znovu promyslet. Navrhuji, aby ses se svým lékařem pobavil o možnostech pomoci si inhibitory monoaminooxidázy, selektivními inhibitory zpětného vychytávání serotoninu a inhibitory zpětného vychytávání noradrenalinu. Osobně s tím zkušenost nemám, ale znám člověka, který to vyzkoušel a je od té doby schopen řešit elementární matematiku s prstem v nose ( čili je schopen rozlišovat přirozená, celá, racionální, reálná a komplexní čísla, ba dokonce i teorie uspořádání).
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7
* 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj.
děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, a jeden Temelín
dodává ročně 15 TWh. Tj. pokud nepočítáme ztráty museli bychom postavit
cca 7 dalších Temelínů. Jenže při rozvodu a přeměně atd. budou ztráty - a
kdybychom to zvládli k 50%, tak těch Temelínů máme rázem 14, tj. každý
kraj by musel mít jeden Temelín a ten by musel jet naplno... a taková
jaderná elektrárna má životnost pouze 30 - 50 let.
Takže provoz elektromobilů jen z praktického důvodu fantasmagorie.
2)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by k výrobě
baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá nalezišt.
Takže provoz elektromobilů jen z dalšího praktického důvodu fantasmagorie.
3)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové
technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla
jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se
dostaneme za 75 a více let.
4)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na
elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na
úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes
nejmodernější technologií 9 hodin. Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při
technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund
(ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent
jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 /
400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
5)
Při standardním terifu elektřiny vychází km na zhruba
0,80 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty (1,40) který je
zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%.
Dnes jsou elektromobily slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.
tiez som toho nazoru je je to este beh na dlhe trate.... princip a myslienku mame podchytenu a vieme co chceme... ale v reale to nevieme zrealizovat zatial tak aby elektromobil bol ozaj pre planetu ekologicky ... setrny a aby sa ho mohlo vyrabat na miliony ako klasicke spalovaky.... a dalsia vec je aj cena.... ale to uz je len detail voci tym predoslym "problemom"
SOUDRUZI NÁMOŘNÍCI,
TESLA MODEL X [odkaz] je nejskvělejší auto na světě a kdo říká že ne tak tomu nerozumí 😄
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes:
Tesla píše jasně černý na bílým 😒br /> Warranty😒br /> 4roky / 50.000 mile = 80.000 km [odkaz] blbe >😁
Cechblog je v provom rade nestastnik, ktory na rozne fora dava prispevky pod roznymi menami.
Ale tu je moj prispevok k jeho bludom😒br />
1. Ak niekto napise, ze budeme potrebovat 10x viac energie, ked ja som sa nikdy nedopracovat k vyssiemu cislu ako 30% a to som prehladal cely internet, tak neviem odkial to cislo vytahuje, asi zo zadku.
2. O naleziskach drahych kovov, to je dalsia uplna hlupost, tieto kovy mame na minimalne 100 rokov s tym, ze tieto kovy sme este ani nezacali poriadne hladat a daju sa s velkej casti recyklovat.
3. Tu sa hovori, ze potrebujeme 75 rokov na to aby sa auta na baterie vyrovnali. Model 3 za 35 tisic dolarov bude mat dojazd 350km, pri sucasnom vyvojei baterii kde pride k navyseniu capacity o 5% kazdy rok (v roku 1991 mala prva 18650 laptopova bateria kapacitu 1100 mAh a teraz maju Panasonic baterie v Tesle 3400 mAh), tak o 15 rokov (nie 75) bude mat Model 3 dojazd 700km. Realita je ale ta ze velke vacsina ludi pri dobrej infrastructure nepotrebuje taky velky dojazd. Elektricke auto mas kazde rano nabite a pre tych, co planuju chodit 1500 km denne po kazasskej stepi (kde asi najblizsiu dobu nebudu superchargre) tu stale budu plug-in hybridy.
Plus ked hovorime o nezavislosti od nepriatelskych krajin, cistote ovzdusia v mestach a o inych neduhoch spalovania ropnych produktov, vsetko toto jednoznacne ukazuje na skvelu buducnost elektrickych aut. Tesla revoluciu zacala, zbytok sa nedobrovolne pridava.
2. Jen lithia nemáme dostatek na výrobu baterií, ať již vytěženého nebo pod zemí.
3. Popisuji aktuální stav. V reakci na H/K_svet jsem jasně napsal, že to můžou zeměnit nové technologie a že se těším až elektormobili budu funkční, což není dnes.
4. Budoucnost el. aut není s dnešními technologiemi prakticky možná, to že to nedokážete pochopit je váš problém. Opakuji, jasně jsem napsal, že myšlenku považuji také za skvělou, ale dnes nerealizovatelnou, neopak, dnes velmi nebezpečnou, protože el. auta zatěžují více než spalováky.
Dajte nejaký dôkaz, že máme málo lítia.
Kecy - elektromobily si kupuje stále viac ľudí - bolo by naivné myslieť si, že sú všetci blbí.
Pokrok u elektroaut by bol, keby sa podarilo vyuzit plochu auta na ziskavanie slnecnej energie a tym by sa obmedzila zavislost od dobijaciek, ak by bola ucinnost premeny aspon 50 %, tak pri ploche 8m2 by to mohli byt u nas 4 kW za hodinu, v case od 11 do 16 hodiny by sa baterie dobili o 20kWh. Skoda, ze pokrok v solarnych clankoch nie je vyraznejsi. Obmedzilo by to aj potrebu litia.
Když to spočítám z druhé strany, tak elektromobil potřebuje v průměru 0,2KWh/km. Průměrný nájezd českého řidiče je okolo 12tkm. Když bych vzal, že tito budou 100% jezdit osobními elektromobily a těch řidičů bude 7M, tak jde o 16,8TWh. Nevím, kolik jsou ztráty mezi elektrárnou a baterkou auta (25%?) ale pak se bavíme o možná o 23TWh. Čistý vývoz z Česka je okolo 17TWh ročně. Tzn. teoreticky, kdyby se dnes mávnutím proutku 3/4 osobáků v Česku změnily na elektro, tak to utáhneš ze současných elektráren, jen tu energii nepošleš za čáru, ale prodáš tady.
A i kdybychom se schodli na polivční vyšší výtěžnosti než u spalováků (což je v praxi nesmysl), tak těch nevých Temelínů potřebujete stále 7 a jste zase přesně tam kde jsem psal.
[odkaz]
Moje počítaná spotřeba je ještě vyšší, než z tohoto testu, s ohledem na větší auta než je testovaný Leaf. Takže jaká je tedy účinnost procesu přenosu z elektrárny do baterie? Já to nevím, nejsem elektrotechnik a ani mne EM nějak hlouběji nezajímají, jen jak jsem uvedl, problém s dostupností energií je ten reálně nejmenší.
Tvoje úporná snaha sepisovat nesmyslná čísla a nebrat zcela ohled na to, že tu byly již mnohokrát vyvráceny je obdivuhodná, nebo možná spíše chorobná. Zase se tu asi vyskytne někdo, kdo si ty nesmysly přečte poprvé a bude se rozčilovat, proč nereaguju seriózním rozborem, ale pardon. Po stodvacáté reagovat na někoho kdo nediskutuje, jen si mele své mesmysly, už prostě ne.