Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model X: Základní verze dostala větší akumulátor, dojezd činí 416 km

Jan Mička
Diskuze (69)
Nový akumulátor mírně prodlouží dojezd. Za pár kilometrů navíc si však značka naúčtuje 3000 dolarů.

Kolem automobilky Tesla Motors je v poslední době pořádně živo. Nejdřív představila první SUV jménem model X, které podle včerejší zprávy musí do servisu kvůli zadním sedadlům nevyhovujícím evropským bezpečnostním předpisům, nedávno šokovala Modelem 3 s téměř dvěma sty tisíci objednávkami během prvního dne, a zrovna včera se k nám dostaly první snímky modernizované vlajkové lodi S. Poslední novinka se týká zmíněného SUV – jeho základní verze totiž dostala silnější akumulátor.

V době představení Modelu X nesla vstupní verze označení 70D, které lze velmi jednoduše rozklíčovat – dva elektromotory (jeden na každé nápravě) značící pohon všech kol a kapacita akumulátoru 70 kWh, které měla vozu vystačit na 400 kilometrů jízdy. Tato varianta je už ale dneska minulostí. Místo ní totiž nastupuje posílený Model X 75D s maximální rychlostí 209 km/h a dojezdem prodlouženým na 416 kilometrů. Zlepšila se i dynamika: vůz nyní zrychlí z 0-100 km za rovných šest sekund, tedy o tři desetiny sekundy rychleji než verze 70D.

Oněch šestnáct kilometrů dojezdu navíc a trochu lepší zrychlení však nejsou zadarmo. Základní cena vozu vzrostla na 84.200 dolarů (o 3.000 dolarů více), což jsou podle aktuálního kurzu necelé dva miliony korun, základní výbava však není špatná. Dostanete například zmíněný pohon všech kol, navigaci s aktualizacemi dopravních informací v reálném čase, plně diodové přední světlomety, parkovací senzory, hlídání slepého úhlu, bezklíčové odemykání a startování, automaticky výklopné zadní víko, výklopné boční dveře Falcon, osmiletou záruku na motory a akumulátor bez omezení kilometrů a čtyřletou záruku na všechno ostatní s omezením na 50.000 ujetých kilometrů.

Jan Mička
Diskuze (69)
1. 11. 2016 03:27
Re: Sekce: Co nemám, to je zaručeně uplně, ale uplně na *...
Jak fotřikovi z nádrže mizí ta elektřina? Popiš nám to podrobně, chceme se pobavit...
1. 11. 2016 03:26
Re: Sekce: Co nemám, to je zaručeně uplně, ale uplně na *...
Tak lulánku, dneska jsem na své vodní elektrárně s 89%účinností, nabil jedno ze svých vozidel. Jel jsem VW Golf CityStromer, r.v. 1996. Dle hodin jsem spotřeboval pro nabití téměř prázdných baterií 30kWh. Na cestu domů 110km, jsem spotřeboval 13kWh, a zbyla mi tam cca třetina z 32kWh... Podle tebe, a těch tvých hypervýpočtů a procent, jsem už od Benešova měl tlačit..
Jak je to teda s těma Temelínama, a mazáním medu okolo naftových a benzinových úst? Skáčou ti čmoudilové na ty sračky? No tak to buď rád, že tě nekopnou do vajec za ty bludy. Ale vlastně, oni chtějí být oblbováni....
1. 11. 2016 03:05
Re: Sekce: Co nemám, to je zaručeně uplně, ale uplně na *...
Pro prezentaci vlastní omezenosti jsi si vycucal procenta z prstu, stejně tak jako ty tvý potřebný Temelíny. Ať jde o výrobu paliva, kde počítáš i se spotřebou železnice, vojska, říční dopravy a letectví, tak s v účinnosti, kde jsi opravdu nešetřil, a udělal z nabíjení auta uplnej ekonomickej kolaps.
Jsi tak zaťatej, že ani nevíš, co je samovybíjení, co je ztráta při přenosu elektřiny, co je vlastně ztráta... Rozum jsi ztratil, když vyjelo auto na elektriku, a leje se do něj jen voda do ostřikovače... Ty pohone.
Nevíš o účinnosti a ztrátách ani tolik, abys spočetl, kolik auto najede na 1 , ze zásuvky vytaženou kWh, a z toho vypočetl alespoň přibližnou hodnotu opravdové ekonomiky elektrovozu. Zkus se někdy zamyslet nad svou hloupostí, než začneš kázat hovadiny. DUDE.
Je s podivem, kolik podobných lulánků mu tady na to skočí.
15. 4. 2016 22:54
Re: KATASTROFÁLNÍ KVALITA
Hoši kašlete na to myslím že jde tak jak má pulka nás bude jezdit na ropu a pulka na elektro pár blaznu na vodík a všici budem spokojeni :-)
15. 4. 2016 22:52
Re: VYHODTE TENHLE ŠVAJHUNT
Lithium nebude v budoucnu potřeba dnes se pracuje na baterce která využívá sodík.