Na autosalonu v Los Angeles se představuje severoamerický model Fusion v provedení pro modelový rok 2010, které přichází s přepracovaným designem i technikou.
Mne by zajimalo jake je porovnani s primou konkurenci v hodnotach vaha, spotreba a emise? Jinak je to hezky pokus ale konkurence s Camry no designove rozhodne ne!
Je to vlastne minulé Mondeo s motormi Ford a prevodovkami Mazda. Viac na stránkach amerického Fordu.
A pokus to nie je, je to Fl dva roky vyrábaného modelu. A v predajoch je naozaj za Camry. A to dosť výrazne.
Nestoja oni na rovnakej platforme?
Nemám žiaden link ani nič podobné. Vychádzal som z predpokladu, že vďaka takmer identickej strednej časti, architektúre interiéru, rázvoru aj celkovej dľžky, výchádza z minulého Mondea. Ak maš iné info tak sa s ním podeľ, nech už nerobím blbca zo seba aj z ostatných.
P.S. ešte raz veľké SORRY webpajovi! >:-[]
2006–present Ford Fusion (CD338) stare Mondeo.
[odkaz]
Novy 2010-present Ford Fusion a nove Mondeo oboje Ford EUCD platform (budouci CD3 2/EUCD2)
[odkaz]
Ford EUCD platform napriklad maji....
* 2007– Volvo S80 sedan (introduced at the 2006 Geneva Motor Show)[2]
* 2007– Ford S-MAX large MPV (introduced at the 2006 Geneva Motor Show)
* 2007– Ford Galaxy (code name CD340) large MPV (introduced at the 2006 Geneva Motor Show)
* 2007– Freelander/LR2 (code name L359) compact SUV (introduced at the 2006 London Motor Show)
* 2007– Ford Mondeo introduced at the 2007 Geneva Motor Show
* 2007– Volvo V70 station wagon
* 2009– Volvo XC60 compact SUV
To se mysli prave v interieru, podvozkova platforma atd. je spolecna.
Fusion 2010 se zacne priblizovat vice EU Mondeu a Falconu/Mondeu XR atd. A v dalsi generaci 2012/3 se bude finalizovat globalne nejvice. Uz prave vyvoj Fusion 2010 dela novy Ford Global Product Development.
• For the 2010 model year, the new Ford Fusion lineup expands to include an all-new hybrid model that offers class-leading fuel economy, besting the Toyota Camry hybrid by at least 6 mpg in the city; innovative new SmartGauge™ with EcoGuide coaches hybrid drivers to maximize fuel efficiency
• Fusion will offer three fuel-efficient gasoline engine options – the Duratec 2.5-liter I-4 and enhanced 3.0-liter V-6 and 3.5-liter V-6 Duratec engines. Fusions equipped with the 2.5-liter I-4 engine are expected to deliver at least 3 mpg better on the highway than the Honda Accord and 2 mpg better than the Toyota Camry. The 3.5-liter V-6 powers the all-new Fusion Sport model.
more total passenger and luggage capacity than the Toyota Camry, plus proven quality and reliability that has been recognized by the top consumer groups and magazines.
Fuel-efficient and more powerful powertrain lineup
Both the inline four-cylinder and V-6 engines are upgraded for both improved fuel economy and power. The standard Fusion S model equipped with Ford's new 2.5-liter I-4 engine is expected to deliver at least a 6 mpg improvement versus the 2009 model on the highway, resulting in fuel economy that is at least 3 mpg better than the Honda Accord and 2 mpg better than the Toyota Camry.
The 2.5-liter I-4 engine horsepower and torque also have been improved from the car's outgoing 2.3-liter 4-cylinger engine, jumping to 175 hp and 172 ft.-lbs. of torque from the previous 160 hp and 156 ft-lbs. As a result, 0-60 performance improves by more than a second, now topping Camry and Accord.
Ford's proven Duratec30 3.0-liter V-6 engine was also improved on the 2010 model, delivering highway fuel economy gains of at least 1 mpg city and 2 mpg highway. Horsepower in the 3.0-liter V-6 also increased to 240 hp and 222 ft.,-lbs, up from 221 hp and 205 ft.-lbs. in the previous version. The 3.0-liter engine is now flex fuel-capable and can run on E-85 ethanol, which delivers even more horsepower – up to 250hp. For maximum performance, the Fusion Sport features a 3.5-liter V6 that has 263 hp and 249 ft-lbs of torque on runs on standard unleaded fuel.
The 2010 Fusion now comes equipped with Electric Power Assist Steering (EPAS) system on 2.5- and 3.0-liter models, improving the driving dynamics of the vehicle while delivering greater fuel savings because the steering system is operated by the electrical system rather than the engine. Additionally, EPAS provides customers with improved steering feel and reduced low-speed efforts that when coupled with a nearly 1 foot smaller turning circle for 2010 makes parking a cinch.
Nejsem první, prosím redakci o kontrolu údajů. Předpokládám že informace sdělujete čtenářům i s určitou dávkou vlastního zájmu o věc ... Údaje 129 kW a 324 Nm mezi sebou v žádném případě nekorelují ani v případě že by se jednalo o přeplňovanou jednotku ! Děkujeme
To by asi chtělo porovnat osobně u konkrétního modelu. Na fotky se zpravidla cpou ty nejlibovější verze.
V Kika v Letňanech jsem včera nakoukl do Chargeru; a jak je to auto šeredný navenek, tak je hnusný i uvnitř. Na Autowebu kdysi hrubě (a poprávu) zdrbli interiér Calibera, a tohle bylo to samý... U Dodge maj nejspíš samostatný Oddělení Hnusnejch Interiérů. (Challenger vypadá na fotkách o třídu-dvě líp.)
No podle mne je docela tristní, že z trojice Ford/Mercury/Lincoln je zrovna Lincoln MKZ nejošklivější. Samozřejmě má nejlepší materiály v interiéru a lepší výbavu, ale ten design 8-s . Nový Fusion a Milan se mi naproti tomu dost líbí. Až Ford krachne a budou rozdávat modelový rok 2011 za odvoz, tak si jich pár dotáhnu. ;-\