Usetrit sa da:
SUPER GREEN ECO verzia bude bez motora, ale dostane 2x slapacie pedale.
SUPER GREEN ECO 4x4 - 4x slapacie pedale - aj vzadu.
Ta prva dostane prednostne Euro 9, tak CO2 od vodica a spolujazdca, ta druha len Euro8c, pretoze 4 chlopi uz vypustia vela CO2.
V sedakoch bude zabudovany DPF vycuc. Ak by si sa z toho tahania po__s__ral.
To by mě zajímalo, který blbec vám nakukal, že jsou čtyři varianty volantů. To musí být hodně zoufalý prodejce. Už jsem se lek, že to dneska nestihnete opsat. Máte pochvalu za rychlost.
Asi záleží co počítáte... je plastový základ, pak obyč kožený, kožený s multifunkcí (rádio nebo rádio + telefon), s černou nebo bílou lištou, placatý v rámci dynamic (s multifunkcí nebo bez), placatý s perforovanou kůží (s multifunkcí nebo bez - toho by byla škoda)...
No to je pěkná blbost. Základní tvary jsou PUR bez chromu, PUR s chromem vypadá jinak, PUR s chromem a lesklou krytkou samozřejmě taky. Tahle diskuse nemá cenu. Tak jako jste dodnes neuznal opsání, tak budete zatloukat i tady. Tak zítra obšlehněte Rapida.
Dobře víte, že mluvím o prvním článku ke změnám MR2017, který zdroj neuváděl a šlo o sjetinu mého příspěvku. Díky od vás nečekám, ale aspoň byste zmíněné informace nemusel znehodnocovat.
Zdravim, napisete take o problemu s klepanim zadni napravy u noveho superbu?
Tvrdite, ze nejste skodovkou zaplaceni, ale je divne, kdyz tu dva mesice kazdy den na titulce ukazujete novy model skodovky (kazde zrcatko zvlast), a kdyz se pise o nepojistitelnosti motoru TSI kvuli spotrebe oleje, nebo pul roku nevyresenym problemum superbu s klepanim zadni napravy, neobjevi se tu ani radek!!! Myslite, ze to pro ctenare neni zajimave? Prijde vam to objektivni?
Tak az tady zas budete psat clanky typu VW v tom neni sam, podvadeji vsichni, tak se zamyslete nad tim, zda je toto novinarina nebo prachsprosty zaplaceny a neoznaceny PR, tedy neco, co z "novinare" dela zumpu...
Nevím proč ale tahle "nákupní taška" či jak se tomu segmentu malinkých aut říká se mi začíná čím dál tím víc v podání škody líbit. Je rozhodně hezčí než strohá octavia či rapid a kvalitou zpracování interiéru si nezadá ani s cekoplastovými verzemi superbu. Panoramatická střecha tomu dává jiný rozměr. Škoda že to nedělají v třídvířku, zadní sedačky jsou vzhledem k rozměrům stejně jen na parádu. Získalo by se tím trochu víc podélného místa pro řidiče a usnadnilo nastupování.
"Je rozhodně hezčí než strohá octavia či rapid a kvalitou zpracování interiéru si nezadá ani s cekoplastovými verzemi superbu"
>:D Pro majitele Fabie je to jistě dobrá zpráva, že v autě za poloviční cenu mají stejný interiér jako vlajková loď automobilky, pro majitele Superbu už to tak dobře nevyzní >:D
P.s. V zadu Fabie 3 je to překvapivě docela prostorné a posadil jsem se i já se svými 188cm :-)
O miniauta jsem se nikdy nezajímal takže ten prostor vzadu musím někdy omrknout. Poslední fabii co jsem jel byla taková ta co vypadá jak hurvínek (asi ta minulá generace) a ta byla tragická ve všech rozměrech. Hlavně co se týká šířky. Vezla mě domů kolegyně a to auto je tak zoufale úzké že jsem měl pocit že jí osahávám. Vycházím ale hlavně ze zkušenosti s firemním superbem aktuální generace kde musím mít kvůli nezvykle zasahujícího podběhu kola i coby spolujezdec nohy vykřivené bokem natož když se posadím za 2m kolegu dozadu, to mě všechno bolí celý den. A to mám 195cm takže vlastně to co ty. Ale jak říkám, vyzkouším a uvidím, pokud máš pravdu tak je to asi fakt dobrá koupě.
Tak jinak, prostoru královsky tam neni, ale když to srovnám s hurvínkem jak říkáš, nebo s první Fabií, tak jsem se usadil tak, že bych pár desítek KM s autem odjel :-) A na toho Superba si nestěžuj, muj kolega co má přes 2 metry si rád sedal do zadu do jedničkové Oktávie a vůbec mu to nevadilo >:-[] masochista
Ten superb je v tomhle ale fakt divný. Na papíru nabízí místa dostatek ale jakmile si do něj člověk sedne jako spolujezdec tak najednou zjistí že pro chodidla díky kolu zbývá snad jen 2/3 či méně místa a celá ergonomie posezu je v háji. Na prezentačních fotkách je tenhle prostor vždy "nechtěně" celý zatmavený a recenzenti to nezmiňují. Bodejť by taky jo když to auto spíš jen řídí a místo řidiče tam má odkládací plochu na nohu.
Mne u Superbů dost vadí ten strašně široký středový tunel i vzadu a navíc hrozně vysoký, má to jak Sup2 tak i Sup3. Ale na délku jsem problém neměl ani u jednoho.
Nazvat u Fabie zadní sedadla 'pro parádu' je přehnané, vzhledem k tomu, že Fabie u nás tradičně slouží i jako rodinná auta, a třídvířka spíše z trhu mizí. Prostoru je ve Fabii vzadu ani moc ani málo. Dvě průměrně vysoké osoby se za sebe posadí, ale docela natěsno. Na šířku je prostoru více, ale zase ne o tolik.
A není pravda, že 'hurvínek' je ve všech směrech tragický. Naopak, problém je jen s tou šířkou, podélným prostorem vzhledem k třídě exceluje.
1er, fiesta, corsa, polo, a3... všechny tyhle nákupní tašky jsou hlavně o 3dv. Zadní sedačky jsou v nich jenom jako nouzovka. To že někdo začne používat fabii pro trvalé převážení 3 a více lidí z ní fakt rodinné auto nedělá.
Všechny ty "nákupní tašky" (A3 je o třídu výš) se přesto prodávají především v 5dv. provedení a mnohé už se proto vyrábí pouze jako 5dv. (Fabia, Clio, nebo příští g. Pola). Ne všichni měří 180 a víc, navíc vzadu se mohou vozit i menší děti.
O tom co je nákupní taška u nás rozhoduje žena a A3 jí do téhle kategorie rozměrově zapadá. Potvrzuje to i pohled do tabulek kde na nižší střední chybí olympiádě 10cm a více každým směrem a v interiéru je to ještě horší. A jinak máš pravdu že ne každý měří 180cm a více, většina chlapů ale jo. ;-)
A1 je třída Pola, A3 (třída Golfu) je naprosto regulérní prémiový kompakt, v Ačku, nebo 1er není rozhodně více místa. Nemusíš s tím souhlasit, ale to je vše, co se s tím dá dělat.
Většina chlapů možná jo (sám mám 193 cm), ale "nákupní tašky" jsou hlavně pro ženy (viz i tvoje žena) a ne každá žena má 180 a víc a k tomu skoro dospělé děti. Trh mluví i u malých hb jasně pro 5dv., čemuž se výrobci logicky přizpůsobují. ;-)
Třídní příslušnost z A3 větší auto nedělá. Je to fakt pro malé lidi, taky s tím nemusíš souhlasit ale nic s tím neuděláš. Nákupní taška a hotovo. Touhám trhu sice rozumím ale to mi nebrání v tom si v diskuzi povzdechnout nad tím že 3dv mi u těchhle aut kde se vzadu dá sedět jenom za trest dává větší smysl.
Co si pamatuji, třídveřový Golf má shodný rozvor jako pětidveřový, zatímco A3 a Leon mají ve třídveřovém provedení zkrácený rozvor (Octavia má pak pro změnu prodloužený oproti Golfu). Autem pro malé lidi bych ji však nenazval. Nicméně i já jsem pro tři (respektive dvoje) dveře.
Ještě štěstí tu stále je M135i.... ;-) M135i v 5DR v automatu mám teď půjčené. Řekl bych, že to je takové 3/4 M3. M3 v manuálu jsem otestoval včera. :-!
Tak A3 chybí 10+ cm na šířku, jo? To bych chtěl vidět tu tvou nižší střední. Jinak je to relativně malé auto, hlavně třídveřová (s Leonem SC možná nejkratší ve třídě).
Achjo tak v tom jsem se zamotal. Vycházím z toho jak si manželka kupovala Astru GTC. A3 mi připadal vedle ní tehdá strašně malá a teď se dívám že na délku jí sice chybí přes čtvrt metru ale na šířku jen 8 cm. Zajímavé jak ta padající záď zkresluje.
A ještě jakou šířku bereš? Se zrcátky, bez zrcátek, vnitřní? Jinak by mě nepřekvapilo, kdyby zrovna Astra GTC patřila k tomu nejširšímu ve třídě (zvenku).
No evidentně máš na tuto třídu jiný náhled, než většina z nás, kdo v ní jezdíme. Já bych do ní v první řadě nepletl prémiové kompakty. A1 se k nám mimochodem svého času jako třídvířko přestala krátce po zahájení prodejů oficiálně dovážet. Jinak třeba Renault s třídvířky skončil a hodně bych se divil, kdyby měly 3D vyšší podíl ve třídě než 5D (u nás je to každopádně zcela jasné).
Spousta lidí v ČR Fabii jako rodinné auto používá, taková je realita. Prostoru v ní nazbyt není, ale jak říkám, dva 180 cm vysocí chlapi se za sebe poskládají, když na to přijde...Nemusíš s tím souhlasit, ale je to tak. :-) Já auty tohoto segmentu běžně převážím vše možné i nemožné a třídveřák by mi do domu nesměl.
Obecně, pokud ti nezáleží na tom, jak daleko od vchodu parkuješ, nejsou zpravidla žádný problém ani nákupní centra. Navíc i v nákupních centrech bývají i místa s podélným stáním, nebo sloupy ohraničující jednotlivou pozici stání apod.
A jak píše i _MT_, podstatná je šířka vstupu (nikoli samotný úhel otevření dveří) a tam žádný zásadní rozdíl není.
Přesně tak, další možnost je to strčit vedle sloupu, kde už se na tebe nikdo nalepit nemůže (ze strany řidiče) a máš šířku sloupu k dobru. Nebo vedle zdi, ale sloup bývá lepší. Jen čekám, až mi tam někdo jednou strčí motorku/ skútr. >:D Nebo i k obrubníku, když jde o venkovní stání (tedy poslední v řadě).
U auta s delšími dveřmi se možná budeš muset víc natáhnout, abys nohou dosáhl na podlahu (protože budeš nejspíš stát víc vzadu). To je asi ten největší rozdíl.
Prostě zaparkuji dál od vchodu, kde bývá prázdno. Mě těch pár kroků navíc nezabije. A snižuje se pravděpodobnost, že se na mě někdo nalepí, odře mi auto, urazí mi zrcátko atp. Nakupovat pak nejezdím jen autem, kolikrát chodím pěšky/ běhám, nebo jezdím na kole, motorce atd.
Logicky jsou lepší (pro nastupování dopředu), protože máš větší díru. Dlouhonozí mají v malých pětidveřových autech kolikrát opěradlo za B sloupkem a volant dost vytažený (tahle auta pravděpodobně nebudou mít "komfortní nastupování", které ti uklidí volant z cesty). Ano, zaberou více místa, takže je to horší, když někdo stojí vedle tebe. Na druhou stranu, v situacích, kdy tohle byl problém (tedy když jsem se mezi auta sotva vešel já), mi nepřišlo, že by o něco kratší dveře udělaly výrazný rozdíl - co by určitě pomohlo, by byly posuvné.
Jinak tu nejde přímo o úhel otevření (u delších dveří udělá stejný úhel větší otvor), ale právě o vzniklý prostor, kterým se pak máš protáhnout. Nakonec odstup od vedlejšího auta je stejný (tedy veškerý zisk je ve větším posunu hrany dveří dopředu). Třeba u mého auta je rozhodně větší problém tloušťka dveří než jejich délka. Výhodou je, že jsou bezrámové a okna mohu stáhnout na dálku (v horní části mi tedy nic nepřekáží; tedy až na střechu :-) ).
Předběhl jsi mě. ;-) Pokud jde o těsné příčné parkování, neotevřeš ani kratší dveře pětidvířka a prostor na protáhnutí se je v podstatě stejný. Hlavní problém 3-dv. při takovém parkování tedy nastává až když máš někoho vzadu, komu musíš pomoct ven. Dítě, starší osobu. To lze pouze s plně otevřenými předními dveřmi. Nicméně já se snažím nemuset takhle parkovat stejně s 5-dv. jako s 3-dv. Raději ujdu pár metrů navíc.
Přesně. Nikdy jsem to neměřil, ale nepřekvapilo by mě, kdyby rozdíl byl prakticky zanedbatelný. A není problém to orientačně spočítat, stačí znát délku dveří a tloušťku. Jak jsem napsal, v praxi mi nikdy nepřišlo, že by to bylo rozhodující (a jezdil jsem obojí, v různých provedeních). Tím spíš u malých aut, kde dveře nejsou tak velké, navíc bývají relativně tenké.
Pokud jde o cestující (a to i vpředu a i u pětidveřových aut), tak v těhle situacích typicky nejdříve vyjedu z místa, respektive je nechám vystoupit před zaparkováním. Za určitých okolností pak nenechám prakticky žádné místo u spolujezdce a maximalizuji ho na své straně. Stačí, že se jeden člověk musí soukat dovnitř a riskovat ušpinění se, poškrábání auta atp.
jde přímo o úhel otevření dveří, protože při stejném bočním odstupu znamenají delší dveře menší úhel otevření, tedy menší prostor pro nastoupení, tedy horší přístup - na přední sedadla!
V mém vesmíru má mezera mezi dveřmi a karoserií šířku, ne úhel. A jak jsem napsal, delší dveře poskytnou při stejném úhlu otevření větší mezeru (proto nejdou otevřít do stejného úhlu v daném prostoru). Můžeš si to nakreslit na papír, jestli ti to pomůže. Tedy menší úhel automaticky neznamená menší prostor.
ano, právě že si to nakresli. Menší úhel otevření dveří znamená ostřejší klín (ano, na hraně dveří rozdíl opravdu není v odstupu od karoserie). A co je asi pro nastupování lepší - větší nebo menší klín??
No a nebo prostě si to někdy vyzkoušej. Proč asi majitelé sportovních vozů často parkují přes dvě místa?? No prostě proto, že se do auta s dlouhýma dveřma leze líp jak do toho z krátkýma, že >:-[];-)
Nevím, jak pro tebe, ale pro mne je nejtěžší to prvotní protažení se mezerou mezi dveřmi a karoserií. Dále už mám danou část těla uvnitř auta, kde je prostoru dost. Ten tvůj ostřejší klín znamená, že se mezera pomaleji zužuje. To je těžko něco špatného. Bylo by špatné, kdybych nedosáhl do prostoru pro nohy, protože tam si chci stoupnout, když nastupuji, respektive se soukám dovnitř. Kratší dveře ti dají o něco širší mezeru, ale podle mne ne o moc.
Měl jsem několik aut s dvěma i jedním párem dveří a pořád mám oboje v garáži. Nikdy jsem si nevšiml, že bych měl s jedním párem dveří větší problémy než s dvěma (už jsem například lezl do čtyřdveřového sedanu kufrem; zážitek, který nemám zájem opakovat; v tomhle směru jsou kabriolety a roadstery nepřekonatelné). A jak jsem napsal, u mého auta je mnohem větší problém šířka dveří.
Tak neparkují jen majitelé sportovních aut, ale například i SUV. Zřejmě aby se jim snáze vystupovalo a nastupovalo (i s dvěma páry je více místa lepší) a nějaký mamlas jim to neobouchal a neodřel.
Seděl, řídil, měl v práci, měl doma. Jde o to že 3dv mají větší dveře. Teda doufám že nemyslíš sezení vzadu? To je fakt tak jenom na dětské autosedačky, v kategorii nákupních tašek obzvlášť.
Lenže tie tvoje nákupné tašky dnes majú rozmery kompaktov pár generácií dozadu. Schválne si porovnaj trebárs rozmery súčasnej Fabie a Golfa II....sme proste asi príliš nároční... :-)
Teda, bejt čerstvej majitel Fabie, tak bych si to hodil, protože až teď to bude super auto, jelikož bez místa na deštník a diodového osvětlení RZ je člověk za největšího lůzra. :-)
To bych spíš nechal ten tlumící materiál na kapotě, ačkoliv ty TSI jsou dost kultivovaný motory. Proč mi přijde, že namísto užitečných věcí (vyjma couvací kamery, avšak s ostřikem, což považuju za zbytečnost) se ve škodovce zaobíraj peatchovinama... Stále mi přijde, že s některými prvky dokáže škodovka přijít jako první, a některé objevuje jako emeriku...
Tlumící materiál není ani u benzínových Octavií, mě spíš překvapuje, že ho tam benzínová Fabie má. Dá se to koupit jako příslušenství, ale prý to není znatelný rozdíl... tak nevím.
Hele, není to ani facelift, jen úprava pro modelový rok...
Ohledně ceny za adaptivní tempomat, nebo kameru, bych se orientoval podle ceníku Pola, které má tyhle extras v nabídce už od faceliftu.
Kamera u Pola stojí 5.400,-. Adaptivní tempomat, s funkcí front assist, stojí na Polo 10.700,- a samostatný front assist 5.800,-.
Vzhledem k tomu, že Fabia má už od výbavy Ambition front assist v základu, mohl by teoreticky stát adaptivní tempomat na Fabii (od výbavy Ambition) jen 4.900,-.
Na druhou stranu, když teď stojí klasický tempomat na Fabii 9.000,- těžko pak bude stát adaptivní o 4.100,- méně, ale možné je všechno.
Aj Felície ho majú. A všetky.
Keď tam podľa účtovníkov nemusí byť, tak ten, kto to predtým presadil, tak by mu to mali zosobniť.
P.S. A naozaj nerozumiem, kto ti dal palec dole a 6 krát?!
Tak to neumim overit, ale vzhledem k faktu, ze predchozi hlucne diesely to tlumeni nemely, tak nevidim duvod, proc je k soucasnym - podstatne tissim a navic napric montovanym - dodavat.
Je dobře, že Škoda průběžně inovuje a aktualizuje své modely. Moment... Je to skutečně dobře??
Škoda tradičně začíná vyškrtávat některé prvky a položky. Takže je otázkou, co všechno se dál změnilo, co oko majitele nevidí a kde zase koncern ušetřil nějaké výrobní kačeny...
Nové výbavové prvky mohou být občas fajn, i když aktuálně už je Škoda na takové úrovni, že nic podstatného nechybí. Ale vyškrtávání věcí se týká všech. Takže milá Škodo, opět pokrok směrem stranou...
Bude to chtít počkat opět do doby těsně před FL, kdy se začnou objevovat zajímavější výbavové verze, nebo nejlíp na konec generace. Právě tehdy bývá Škoda nejzajímavější. Totální přešlapy jsou obvykle vychytány a výbavy typu Magic apod. jsou solidní.
Každopádně dnes je rada jednoduchá - zajít ke konkurenci ;-)
Cenový odstup nejvyššího stupně výbavy od prostředního je natolik malý, že ho kupuje skoro polovina lidí. Přibývající výbavy je tolik, že téměř nemá smysl cokoli dokupovat a rovnou vzít vyšší stupeň. Opakuje se situace z období faceliftu první generace. Tehdy akční modely Spirit, TDF a Sportline stejně nikdo nekupoval. Protože o málo dražší Elegance měla víc výbavy. AM možná přijde, ale s největší pravděpodobností to nebude nijak moc zajímavé.
Co bych řešil daleko víc je třeba zakrytování a odhlučnění podběhů, tam si myslím, že je i reálná šance to poznat. Pokud tapec pod kapotou nemá ani benzínová Octavia RS nebo dokonce naftová X1, tak mi přijde trošku zbytečné to řešit u benzínové Fabie.
Vzhledem k umístění by spíš měl tlumit, co je slyšet zvenku. A někdy je to s tím šetřením zvláštní viz dvojité vzpěry a zámky u Superbu ala A4, když Passat má jednu vzpěru a jeden zámek.
Na tom není nic zvláštního. Superb má prostě spáru kapoty a kapotu tvarovanou tak, že dvojí zámek je nezbytností.
Zvláštní je spíš to, že Superb má kapotu navrženou tak, že vyžaduje tak drahé řešení. Ale tohle Škoda sama prezentovala, že si prosadila jako důkaz jejich vyspělosti... Podle mě nesmysl, u mainstreamu naprosto zbytečný přepych, kdy peníze mohly být účelněji vynaloženy na lepší interiér, zároveň případná oprava po čelním nárazu bude u Superbu asi raketa...
Nějak si protiřečíš. Nejdřív na tom není nic zvláštního, ale pak napíšeš, že to zvláštní je. A kvůli vzpěře a zámku navíc to raketa nebude, tam jsou jiné drahé díly.
Emel, najlepšie zistíš randál v aute tak, že pri 4000 otáčkach počúvaš rádio tak, aby si rozumel každé slovo
A keď vypneš motor a ide ti vytlačiť bubienky, tak niečo odflákli ;-)
Hele, troška volných myšlenek...
- Podle mě ta izolace kapoty bude znát víc venku než v autě
- Při běžné jízdě mě ruší víc aerodynamika nebo třeba i hluk od podvozku než motor
- Při dynamičtější jízdě může být nakonec docela fajn, když se motor trošku ozve
Hodně šetření je eurová, nebo dokonce centová záležitost, ono se to nasčítá (stejně tak u snižování hmotnosti počítají každé deka). Produkty jsou o kompromisech.
To si napísal ty, nie ja. Kvalita materiálu v jednotke slabinou nebola, ale tvarové riešenie rozhodne. A farebné tiež, väčšina áut mala čiernu matnú farbu bez akéhokoľvek osvieženia. Drahšie verzie na tom boli lepšie, ale kto by vrážal veľa peňazí do Fabie...
V poslednej Fabke pokrivkáva pre zmenu skôr materiál, ale dohromady interiérom Fabií od začiatku vždy niečo chýba.
Nie, myslel som tým, že interiér je od začiatku slabinou Fabií, t.j. vždy sa mu niečo vytýka. Materiály prvej generácii vytýkané neboli, tvar najmä stredového panelu už áno.
Tak pravdu povediac, mne osobne na Fabii I prekážalo viac vecí. Prvý bol úzky interiér, dvere aj stredový panel boli k sedadlu vodiča o nejaké centimetre bližšie ako by sa žiadalo - hlavne spodný roh toho panelu ma hneval. Palubku nepochválim, voči zaujímavému zovňajšku auta bola neskutočne strohá a v nepeknej čiernej matnej farbe. Prekážal mi tvar hlavice šaltpáky, neviem koho napadlo spraviť ju takú hranatú, ako keby som chytal kus dreva, tlačila do dlane. Široké A-stĺpiky tiež nedávali dôvod na radosť, veľa sa toho za nimi schovalo. A Fabia I tiež trpela už asi typickým neduhom škodoviek - zle akusticky vyriešenou karosériou - bola síce tuhá, ale rázy od náprav aj vietor pri vyšších rýchlostiach spôsobovali chvenie a hluk vo vozidle menili na dunenie, od ktorého citlivejším ľuďom zalieha v ušiach. S dvojkou som jazdil minimálne a s touto poslednou ešte vôbec, takže neviem či sa to zlepšilo. Ale dosť pochybujem, jazdievam s poslednou Octaviou, a tá na tento neduh trpí tiež. No a nakoniec celoplošný exces VW Group tej doby - malý pravý späťák, Celkovo vzaté ako služobák Fabia I stačila, ale súkromne by som si ju určite nekúpil.
Základní schéma bylo tmavě šedý vršek a světle šedý spodek, ale byla i celočerná varianta nebo kombinace s béžovou. Vršek byl měkčený, s hezkou strukturou, bez nějakých úletů... bylo to takové seriózní malé auto, uvnitř často hodnocené líp než druhá generace a většinou líp než dobová konkurence vč. VW.
[odkaz]
Menší šířka jasně, je to subkompakt, lidi tehdy to členění aut moc nechápali a čekali nástupce Felicie, jenže Felicia i Favorit byli o kousek větší auta než dobové subkompakty.
Súhlas. Tie kombinované palubky vyzerali o dosť lepšie, ale koľko áut nimi disponovalo? Tá šedo-šedá vyzerala dosť mizerne, čo mal na svedomí jednak výber farieb, ale najmä tvar, príliš jednoduchý neprepracovaný dizajn jej hodne hodne škodil. Možno mala konkurencia šuntovejšie materiály, ale dizajnovo bola o kus napred.
Že bola Fabia vnútri menšia ako Felda bolo určite sklamaním, lebo vonkajšími rozmermi ju prerástla v každom smere. Konštrukčne bola pravdaže na inej úrovni ale v niektorých praktických parametroch bola krokom dozadu.
Vezmi si nějaké auto z té doby a segmentu a srovnávej... třeba
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Stříbrné plasty, podivné tvary, imitace dřeva... na mě to ale všechno působí strašně nemoderně a třeba konkrétně Clio tak působilo ještě v minulé generaci, za mě naopak měla náskok tehdy Fabia a byla jednou z průkopníků toho, že i v subkompaktu má být normální důstojný interiér a ne nějaký úlet.
Nemoderne to pôsobí dnes ale dizajnovo okrem toho Golfa sú to krajšie palubky ako ten kus rovného plastu bez nápadu vo Fabii. Dôstojný, vážny interiér čakám od konzervy strednej triedy, nie od malého auta.
Tak pokud máš pocit, že čím větší psycho tím lepší palubka, tak chápu... ačkoli třeba zas to Clio, to je taky ponuré království šedého plastu a já v tom žádný "design" nevidím.
To ještě podle mne Emel odkázal nijak zvláštní kus. Všechny, s kterými jsem měl tu čest, vypadaly lépe (alespoň v paměti proti fotce). Šedá je bez pochyb špatná volba, nepotkal jsem moc interiérů, které by ji zvládly (možná dva a v obou případech pěkně zpracovaná celokůže v autech za 3+ milionu, kdy dojem ze zpracování přebil barvu).
Uvědom si, že Fabia vyjela koncem minulého tisíciletí. Který z konkurentů na tom byl v té době lépe? V B segmentu tehdy vesměs letěly laciné, šedivé, ale o to odvážněji tvarované interiéry, které dnes působí jako děsivé pohrobky devadesátek. Proti tomu Fabia ani dnes neuráží, po 17 letech!
Slabina? :-O Podívej se, jaké plastové hrůzy v dobách F1 předváděli konkurenti! I F2 měla interiér ještě celkem na úrovni, přestože se už šetřilo. Po stránce designu si subjektivně myslím, že není moc co vytýkat ani jedné, akorát F3 už působí, že chce zoufale zamaskovat lacinější materiály.
Souhlas, měl jsem 7 let Fábii II magic a měkčený plast na palubce, pěkné polstrování dveří mě chybí v F3, kterou jsem 2x zkoušel a rozhodl se po 14 letech nebrat Fábii :-)
A pak ten žalostný prostor na nohy vzadu, to mě dostalo. Nakonec Fábie II nebyla tak špatná:-)