Technika
3.0 V6 dci...aj vám to znie ako totálne synonymum pre najporuchovejší motor v nedávnej histórii automobilizmu?
Myslím ten klenot čo pchali do satisov..chcelo by to rebrand, niečo ako 2.9 V6 dci..alebo aspoň do zátvorky za to uvádzať "nemá nič spoločné s predchodcom a menovcom" >😒] 😉
Myslím ten klenot čo pchali do satisov..chcelo by to rebrand, niečo ako 2.9 V6 dci..alebo aspoň do zátvorky za to uvádzať "nemá nič spoločné s predchodcom a menovcom" >😒] 😉
Njn, slysel jsem, ze to Isuzu-ovo dieselove V6 "veledilo" bylo teda nekdy fakt sila... :no: Kdesi v rohu motoru u jednoho valce, pry dost casto samovolne odchazelo chlazeni a nasledne se zadrel pist a p.o.s.r.a.l se celej motor. Rendl ani Opel tady opravdu nemeli stastnou ruku s vyberem vhodneho dodavatele... 8-s
pričom je to zvláštne..isuzu má dlhoročné skúsenosti s výrobou turbodieslových motorov, veľa európskych automobiliek od nich pred mániou common-rail bralo diesle
renault ich musel niečím fest nas*ať keď im ten trojliter tak odflákli
renault ich musel niečím fest nas*ať keď im ten trojliter tak odflákli
no ja som čítal velmi dobrý článok o tomto motore, jeho slabinách a problémoch (ak budeš chcieť, možem pohladať link). Práve to nedostatočné chladenie bolo uvádzané ako hlavný dovod motorov na odpis. Údajne však časom na tom niečo upravili a u Renaultov a Oplov potom fungoval celkom fajn, akorát u Saabov sa to nejak nepodarilo vyladit. 8-s
jj, na Renaulťáckým fóru ho propírali, ale zajímavé je že se sral víc ve VS než v GrandEspace
ten motor je celkově nějakej divnej. V různých autech funguje/sere se úplně jinak. Ale když jezdí, tak prý jezdí velice pěkně >😒]
No ono to bylo nejak tak (aspon co vim), ze doporucovali u Satise s timhle motorem po kazdem dojeti na urcene misto hned nevypinat motor, ale naopak vyckat az dojedou a vypnou se vetraky chlazeni kapliny v chladici motoru a az teprve potom pry vypnout i celej motor a vytahnout kartu ze zapalovani... Pozdeji co vim, tak tam udelali zmenu, ze i kdyz se vypnul motor, tak vetraky chlazeni jely dal a jeste po nejakou dobu udrzovaly kapalinu v pozadovane provozni teplote, aby nedoslo k prehrati motoru a vypinalo se teprve potom, az se motor zacal ochlazovat samovolne svoji necinnosti. Pripada mi to jako nejaka kravina, ze se motor prehriva jeste i po vypnuti a musi se ochlazovat, kdy normalne by teplota jiz nemela stoupat, protoze proste motor jiz nebezi, ale aspon tak nejak jsem to slysel. 😄
kľudne hoď link
[odkaz]
zdar, sorry, že až teraz, to vieš, cez víkend sa venujem iným koníčkom. Je to článok zo saab fora, takže o problémoch trojlitrov v saaboch, chlapík to popisuje dosť fundovane, priznám sa, nie som technicky extra zdatný, takže nechápem všetky súvislosti, ale pochopil som, že tam problém určit bude :-!
zdar, sorry, že až teraz, to vieš, cez víkend sa venujem iným koníčkom. Je to článok zo saab fora, takže o problémoch trojlitrov v saaboch, chlapík to popisuje dosť fundovane, priznám sa, nie som technicky extra zdatný, takže nechápem všetky súvislosti, ale pochopil som, že tam problém určit bude :-!
Technikou me jiz docela presvedcila i stavajici Laguna GT, kterou jsem mel moznost kratce jeste ke konci leta v provedeni Grandtour a se 205 benzinovymi konmi poradne prohnat na klikatych silnicich nedaleko Prahy. A byl jsem mile prekvapenej, jakej pokrok Rendl za tu dobu, co jsem ho znal ja udelal. Uz to nejsou zadny nekvalitni krapy, na ktery se tady nekteri jedinci jeste stale odvolavaji, ale naopak to zpracovani, vyber materialu a celkova citelnost v jizdnich vlastnostech me opravdu mile prekvapila. Rekl bych, ze momentalne z frantiku je Rendl nejdale v celkovem pojeti autaku, tak jak ho zname u tech lepsich Skopcaku nebo nekterych Japonciku a je rozhodne dale nez PSA-cko, ktere trpi na tezkopadnost souvisejici s enormnim narustem hmotnosti a nedostatku kvalitnich a hlavne vykonnych motorizaci. Taky me osobne nesedi design nejnovejsich Pazoutu, snad jenom krome 207. Tyhle dve nove "dospele" motorizace V6 zatim v Lagune Coupe jsou dukazem toho, ze to Renault mysli opravdu vazne dostat se do lepsi spolecnosti. 😲 Zda se mu to povede...? Uvidime! Ale aspon za tenhle zajimavej motor davam. :yes:
Lagunu GT jsem zatím viděl jen u nás na parkovišti, a byla moc a moc šik. Mě osobně se líbí i standardní LIII, hlavně teda Grandtour, ale GT-čko, to bych teda nebyl proti :-!
PSA - tady jsem taky zvědav kam se to posune. Citroeny :yes: , nová C5 se myslím celkem povedla, no je trošku s nadváhou, ale ještě se to dá.
Spíš nevím co čekat od Peugeotu - 207/407 dosáhli myslím hranic dizajnu, 308 je už trošku na silu, hlavně tomu zadku nemůžu přijít na chuť.
Mazda CX-7, co k tomu dodat :yes: