Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motor Renault 3,0 V6 dCi: Nejsilnější turbodiesel aliance Renault-Nissan

20. 11. 2008 • 12:16
10
38
Zobrazit náhledy (10)
Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna
Na pařížském autosalonu se letos v říjnu v Renaultu Laguna Coupé představil nový motor 3,0 V6 dCi. Nyní Renault zveřejnil bližší informace o této pohonné jednotce a jejích dalších aplikacích.

Aliance Renault-Nissan trvá do roku 1999. Od té doby sdílí komponenty a zabývá se společným vývojem celých aut (např. Renault Koleos) i motorů a dalších částí. Nový motor V6 dCi s kódovým označením V9X je ideální ukázkou takové spolupráce – vyvinul ho Renault společně s Nissanem, vyrábí se v továrně Renaultu a bude pohánět auta obou značek i Infiniti.

Poprvé se velký turbodiesel objevuje v Renaultu Laguna Coupé, cestu si najde ale do různých aut – sedanů, kupé i SUV – a Renault ho chce nabízet i v USA. Motor byl navržen tak, aby mohl být pod kapotou uložený podélně i napříč.

Při konstrukci bylo bohatě využito zkušenosti i některých komponent z motoru 2,0 dCi, což snížilo náklady na vývoj i výrobu. Při spolupráci se také uplatnily zkušenosti Nissanu s vidlicovými šestiválci – benzinové motory o objemu 3,5 l (např. z Nissanu 350Z) a 3,8 l twin turbo (z Nissanu GT-R) patří v současnosti mezi nejlépe hodnocené motory této konfigurace.

Na počátku příštího roku se šestiválcové dCi dostane také do sedanu a kombi Renault Laguna. Nissan ho nabídne v USA v nové generaci modelu Maxima a v Evropě v Pathfinderu a pickupu Navarra. Infiniti tento motor nasadí v Evropě do modelových řad EX, FX a M. Právě pro rozvoj značky Infiniti na evropských trzích bude výkonný turbodiesel důležitý.

V Laguně Coupé motor dosahuje výkonu 173 kW při 3750 ot./min (po benzinovém 3,5 V6 druhý nejvýkonnější motor Renaultu) a maxima točivého momentu 450 Nm při 1500 ot./min (nejsilnější motor v současné nabídce Renaultu). Laguně Coupé to stačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,3 s a k pružnému zrychlení z 80 na 120 km/h za 6,1 s. Přitom kombinovaná spotřeba s automatickou převodovkou činí 7,2 l/100 km.

Chystají se i další verze motoru, a to s výkonem až 195 kW a točivým momentem až 550 Nm. 3,0 V6 dCi je také po úpravách schopný splnit podmínky emisní normy Euro 5 i přísných kalifornských norem.

Související články

Témata
24. 11. 2008 12:06
Re: Ten názov by som zmenil
[odkaz]

zdar, sorry, že až teraz, to vieš, cez víkend sa venujem iným koníčkom. Je to článok zo saab fora, takže o problémoch trojlitrov v saaboch, chlapík to popisuje dosť fundovane, priznám sa, nie som technicky extra zdatný, takže nechápem všetky súvislosti, ale pochopil som, že tam problém určit bude :-!
Avatar - Ghostyx
22. 11. 2008 20:34
Re: Ten názov by som zmenil
No ono to bylo nejak tak (aspon co vim), ze doporucovali u Satise s timhle motorem po kazdem dojeti na urcene misto hned nevypinat motor, ale naopak vyckat az dojedou a vypnou se vetraky chlazeni kapliny v chladici motoru a az teprve potom pry vypnout i celej motor a vytahnout kartu ze zapalovani... Pozdeji co vim, tak tam udelali zmenu, ze i kdyz se vypnul motor, tak vetraky chlazeni jely dal a jeste po nejakou dobu udrzovaly kapalinu v pozadovane provozni teplote, aby nedoslo k prehrati motoru a vypinalo se teprve potom, az se motor zacal ochlazovat samovolne svoji necinnosti. Pripada mi to jako nejaka kravina, ze se motor prehriva jeste i po vypnuti a musi se ochlazovat, kdy normalne by teplota jiz nemela stoupat, protoze proste motor jiz nebezi, ale aspon tak nejak jsem to slysel. :-)
Avatar - gld
22. 11. 2008 13:17
Re: Ten názov by som zmenil
kľudne hoď link
Avatar - Ghostyx
21. 11. 2008 18:01
Re: felicitation
No to urcite. Ten diesel, pokud bude mit slusny parametry (slysel jsem neco o 136kw, coz z pohledu dnesnich 191kw neni mnoho, ale zalezi na zprevodovani) bude jako druhej dech pro CX-7. :yes: Ten autak nema chybu. Jizdni vlastnosti jsou spickove i diky 4x4, design nadcasovej a uhrancivej, ktery na leta prakticky nemusis menit, snad jenom ta vybava by z meho pohledu nemela byt az tak spartanska, ale pry se to ma zmenit s prichodem toho dieselu v roce 2009, tak uvidime. ;-) Kazdopadne za tu cenu v oblasti "silnicnich" SUV, dnes jasne nejlepsi volba! :yes:
21. 11. 2008 12:38
Re: felicitation
jo a v souvislosti s tou Mazdou mě docela překvapilo, jak dobře se prodává, přesto že byl v nabídce jenom benziňák. S dieslem její potenciál ještě určitě výrazně poroste
Články odjinud