Motor Renault 3,0 V6 dCi: Nejsilnější turbodiesel aliance Renault-Nissan
Aliance Renault-Nissan trvá do roku 1999. Od té doby sdílí komponenty a zabývá se společným vývojem celých aut (např. Renault Koleos) i motorů a dalších částí. Nový motor V6 dCi s kódovým označením V9X je ideální ukázkou takové spolupráce – vyvinul ho Renault společně s Nissanem, vyrábí se v továrně Renaultu a bude pohánět auta obou značek i Infiniti.
Poprvé se velký turbodiesel objevuje v Renaultu Laguna Coupé, cestu si najde ale do různých aut – sedanů, kupé i SUV – a Renault ho chce nabízet i v USA. Motor byl navržen tak, aby mohl být pod kapotou uložený podélně i napříč.
Při konstrukci bylo bohatě využito zkušenosti i některých komponent z motoru 2,0 dCi, což snížilo náklady na vývoj i výrobu. Při spolupráci se také uplatnily zkušenosti Nissanu s vidlicovými šestiválci – benzinové motory o objemu 3,5 l (např. z Nissanu 350Z) a 3,8 l twin turbo (z Nissanu GT-R) patří v současnosti mezi nejlépe hodnocené motory této konfigurace.
Na počátku příštího roku se šestiválcové dCi dostane také do sedanu a kombi Renault Laguna. Nissan ho nabídne v USA v nové generaci modelu Maxima a v Evropě v Pathfinderu a pickupu Navarra. Infiniti tento motor nasadí v Evropě do modelových řad EX, FX a M. Právě pro rozvoj značky Infiniti na evropských trzích bude výkonný turbodiesel důležitý.
V Laguně Coupé motor dosahuje výkonu 173 kW při 3750 ot./min (po benzinovém 3,5 V6 druhý nejvýkonnější motor Renaultu) a maxima točivého momentu 450 Nm při 1500 ot./min (nejsilnější motor v současné nabídce Renaultu). Laguně Coupé to stačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,3 s a k pružnému zrychlení z 80 na 120 km/h za 6,1 s. Přitom kombinovaná spotřeba s automatickou převodovkou činí 7,2 l/100 km.
Chystají se i další verze motoru, a to s výkonem až 195 kW a točivým momentem až 550 Nm. 3,0 V6 dCi je také po úpravách schopný splnit podmínky emisní normy Euro 5 i přísných kalifornských norem.