Téměř čtvrtina ojetých aut na českém trhu měla změněný rok výroby, aby vypadala mladší a dala se prodat dráž. Průměrně byly tyto vozy omlazené o 1,6 roku. Uvedla to společnost Cebia, která se zabývá ověřováním původu vozidel.
Hej přesně. Je krásné, jak vždycky po nějaké době pokývou hlavou a napíšou, že se stáčí a tím to hasne. Já sem při nákupu ojetiny opatrnej - beru s sebou známýho co rozumí autům, jdu do osvědčených poboček´a za poslední dva nákupy jsem vždycky koupil velmi dobže na poměr cena výkon.
Hele vidím to stejně, ale zřejmě je to jinak. Faktem je že koupit dobrou jetinu a vyhnout se všem nastraženým pastím je leckdy dost těžký úkol, ale dá se ;-) Mnou koupený jetiny za posledních 10 let byla vždycky trefa do černýho, ale dalo to trochu vybírání, abych si nenaběhnul na vidle :-)
Přesně analýzy založené na nepresnych údajích. Ještě nikomu se tady nepovedlo založit a dlouze provozovat tak "renovovanou" firmu, která je vlastně ztělesněním nafouknuteho prdu...
já měl za to, že si lidi kupují auta obvykle podle toho k čemu je chtějí používat. Takže pokud má někdo 3 děti, tak si nekoupí novou Fábii, ale sáhne třeba po jetém Scénikovi. Nebo kdo jezdí často po dálnici, tak si raději koupí jetého Mergla než aby riskoval v malém autě. Případně někdo, kdo bydlí v horách si koupí ojetého 4x4 Yetiho místo onoho několikrát zmíněného českého etalonu.
v bazarech jsem vybíral dost aut, ale jestli jsem narazil na nějaké omlazené, tak to bylo tak každé padesáté. Alespoň u Volvo a Opelů. A to je ještě otázka, jestli šlo o chtěné omlazení, nebo jsem prostě narazil na auto, které stálo rok u dealera.
Častěji jsem narážel na zamaskované opravy, samozřejmě stočenky a poměrně i často zestaření auta po nehodě - opravou z levnějších předfaceliftových dílů z vrakoviště (nic proti nim, raději jetý originál, než drek z Polska).
podle me ctvrtina je velmi optimistické číslo. Ojetiny kupují milovníci adrenalinu, kterí se nechtejí smírit s tím, že by meli na auto z kategorie malých vozu, nebo nizsí strední. Já,takovej chlapák jezdit Fabii? a tak si radsi koupí vylítanýho pašíka, nebo jeste líp neco z prémie, nejcasteji A6 a pak se nestačí divit. a víte co? ja jim to preju :-)
Možná by mohla Cebia prozradit, jak se dá vyměnit originál technického průkazu u dovezeného vozu tak, aby na to úředníci na registru vozidel nepřišli a stejně tak na STK. Kdo malinko autům rozumí,tak určitě kroutí hlavou.
To kvuli omlazení mění i číslo VIN, ze kterého se dá rok výroby vyčíst? (alespoň subaru to tak má, když už je na úvodním obrázku...). Vždyť to potom nemůže projít ani evidencí.