Novinky
byla jina doba, nikam jsme nespechali
No vidiš a nad 85kw Octavií ses ušklíbal.... 😉
Nejlepší recenze na š 1203 jakou znám [odkaz]
😄 :yes:
😄 :yes:
>😁 >😁 Super! :yes😒br />
Měl jsem jednu klasickou 1203 (ne TAZ) ve firmě ještě v polovině 90. let, občas jsem s tím jel a byl to zážitek, ty trefovačky kvaltů, nezaměnitelný zvuk, houpání kabiny, práce s clonou chladiče před každým stoupáním atd. atp. Nikdy nezapomenu... 😄 😉
Měl jsem jednu klasickou 1203 (ne TAZ) ve firmě ještě v polovině 90. let, občas jsem s tím jel a byl to zážitek, ty trefovačky kvaltů, nezaměnitelný zvuk, houpání kabiny, práce s clonou chladiče před každým stoupáním atd. atp. Nikdy nezapomenu... 😄 😉
No já mám zase zážitek z dětství, kdy jsem si na táboře o prázdninách vymkl kotník a přijela pro mě sanitka bez lékaře. Saniťák mě vezl cca. 15 km do nejbližší okresní nemocnice a hustě pršelo. Každou druhou zatáčku na výjezdu vedl tu sanitku krásně bokem a užíval si to. Já si tehdy říkal, co to je za křáp, že to nesedí, a vůbec mi nedošlo, že ten řidič byl klasik a umělec. :-! :yes:
Já jsem na 1203-kách (postupně celkem 4) začal podnikat. Na nic lepšího zkrátka nebylo. Jízdní vlastnosti byly tragické, řazení sázka do loterie hlavně u čtyřkvaltů, s pětikvaltem se to mírně zlepšilo ale zase dráhy byly tak dlouhé, že bylo umění vejít se šaltpákou mezi palubku a přepážku za řidičem. >😁 Ruce jsem měl vytahaný jak orangutan z řízení bez posilovače, při naložení se to vpředu zvedlo jak motorovej člun, no prostě dobrodružství. ¨
Byla to "továrna na práci". Údržba probíhala prakticky průběžně. Pořád se něco dělalo. V jednu dobu jsem doma skladoval dva náhradní motory, tři diferáky, pro jistotu kardan a nesčetně hadic, hadiček, gumových kolen a spousty dalšího materiálu. Během jediného roku se ze mě stal e😜ert na tento povoz, znal jsem ho v podstatě do šroubku. 😉
Na druhou stranu se mi ty "dvanáctky" bohatě zaplatily, byla to životní zkušenost (bez jakékoliv nostalgie) a při té mojí údržbě se už ani nes.raly. Ale jsem samozřejmě rád, že tohle období už mám za sebou.
Byla to "továrna na práci". Údržba probíhala prakticky průběžně. Pořád se něco dělalo. V jednu dobu jsem doma skladoval dva náhradní motory, tři diferáky, pro jistotu kardan a nesčetně hadic, hadiček, gumových kolen a spousty dalšího materiálu. Během jediného roku se ze mě stal e😜ert na tento povoz, znal jsem ho v podstatě do šroubku. 😉
Na druhou stranu se mi ty "dvanáctky" bohatě zaplatily, byla to životní zkušenost (bez jakékoliv nostalgie) a při té mojí údržbě se už ani nes.raly. Ale jsem samozřejmě rád, že tohle období už mám za sebou.
a jednoznačně můžu prohlásit, že slavná, tady opěvovaná dvaváctsettroska byla jednoznačně nejhorší. Osobně mám nejradši Barkas, který s vyjimkou motoru byl vlastně díky hnanému předku velmi moderní a prostorný, výborně se choval na silnici a měl velmi nízko podlahu. Měl jsem tam nejvýkonější motor z Wartburgu, celých 50koní to mělo, ale na 1203 to stačilo vždy. Jen nevidím, na rozdíl od autora článku, žádnou podobnost s VW transporterem!
Nisu měl kamarád už s tím novým motorem 70koní, to měly za bolševíka jenom žigulíky 1500, tak to docela pěkně jelo i s 3kvaltem. Ale proti Barkasu moc vysoko podlaha, protože rovný žebřinový rám a 16´´ kola, takže spíš náklaďák.
No a 1203, hrůza největší - řadit se moc nedalo, samá táhla řazení, co vypadávala, auto se kolíbalo, mělo to asi 130cm rozchod, spolujezdec musel být v sedačce zkroucenej aby se tam vůbec vešel
a nastupování úplně příšerný. Většinou byly čtyřstopé, takže jely, jako když běží chromej pes. A moc to neuvezlo, takže pořadí těchto znouzectností nakonec 1. Barkas, 2. Nisa/Žuk, a na 10. místě ze tří 1203!!!!
Nisu měl kamarád už s tím novým motorem 70koní, to měly za bolševíka jenom žigulíky 1500, tak to docela pěkně jelo i s 3kvaltem. Ale proti Barkasu moc vysoko podlaha, protože rovný žebřinový rám a 16´´ kola, takže spíš náklaďák.
No a 1203, hrůza největší - řadit se moc nedalo, samá táhla řazení, co vypadávala, auto se kolíbalo, mělo to asi 130cm rozchod, spolujezdec musel být v sedačce zkroucenej aby se tam vůbec vešel
a nastupování úplně příšerný. Většinou byly čtyřstopé, takže jely, jako když běží chromej pes. A moc to neuvezlo, takže pořadí těchto znouzectností nakonec 1. Barkas, 2. Nisa/Žuk, a na 10. místě ze tří 1203!!!!
Barkas byl jízdně určitě lepší než 1203ka, jen tam byl legrační zvuk motoru a to, jak nepadaly otáčky, bylo to jak autíčko na setrvačník.
Ale žuka bych dal až daleko za 1203ku, to byl náklaďák, a tak se i choval, s 1203kou mohl jet kdokoliv zvyklý na osobák, Žuk vyžadoval spíš řidiče avie. 😉
Ale žuka bych dal až daleko za 1203ku, to byl náklaďák, a tak se i choval, s 1203kou mohl jet kdokoliv zvyklý na osobák, Žuk vyžadoval spíš řidiče avie. 😉
s 1203kou mohl jet kdokoliv zvyklý na osobák, pokud se nebál, že se v nejbližší zatáčce převrhne a pokud tam dostal kvalt, což u žuka, i s jeho řazením pod volantem, nebyl problém. Jinak náklaďák Nisa/Žuk byl, vzadu listová pera, ne vinutá, jak píše autor článku
tak hroznej ten ŽUK zase nebyl 😄 Měl svá specifika, ale byl spolehlivej, nepřehříval se... a byl v podstatě legrační
Doplním, že dát u razdvatrojky trojku při otevřeném popelníčku znamenalo přijít o prsty. >😒]
Hlavně baryk měl volnoběžku...takže super věc i na poskakování v kolonách.. Na skromnej výkon byl dobře zpřevodovanej a dokázal uvézt daleko víc...přecijen se vyráběly i odtahovky 😄 Navíc v té době šla zapsat výměna motoru za VAZ 1500..s tímhle motorem na LPG dodnes jezdí třeba obytné Barkasy 😄
jo, měl jsem ho do r. 2004, dodnes mě mrzí, že je pryč, ale měl jsem v tý době finanční problémy, musel. V krásný žlutý, 8 míst, nebo 5 a spaní , zvýšená střecha se šíbrem 70x70 ze Subaru Libera, kdykoli jsem s ním někam přijel. budil pozornost. Jo, odtahovky a některý valníky byly tříosý, uvezlo to kolem 1600kg, ale to už moc nejelo, u to víc smrdělo, ale vždycky vzadu za mnou, tak to nevadilo. Těch mých 50dvoutaktních koní někdy stačilo i na starý dejchavičný diesely v jiných dodávkách, třeba původní Trafic, byla to docela prča je s tím předjíždět >😁
Doteď vzpomínám, jak jsme ve 1203 jezdili jako benjamíni na fotbal po okresu a kraji. Dva trenéři, dva koše na prádlo s dresama a merunama a dvacet malých kluku co si navzájem seděli na klíně nebo vzadu v kufru. Jedna klubová 1203 se jmenovala Máňa a tu druhou si už nepamatuju.
Tie vykony su dnes naozaj usmevne, ale v svojom case boli mozno o nieco lepsie ako priemer. Napriklad VW T1 zacinal s vykonom 18 kW.
Článek o těchto 3 socialistickcých dříčích je fajn, ale ještě by to chtělo doplnit o v diskusi již zmiňovaný Žuk, dále o Latvii (na sklonku socialismu u rychlovek částečně nahrazovala 1203ky) a pak ještě rumunské TV. To byl taky neuvěřitelný stroj, strejda si někdy v polovině 80. let jedno vyřazené TVéčko zrenovoval a přestavěl si jí na obytnou verzi (ovšem bez změny karoserie). Po přidání druhé nádrže na rám to mělo i přes značnou spotřebu (asi kolem 12 l/100 km) i docela slušný dojezd 😄
A hlavně o jugoslávské IMV 1000, také dvoutaktní (motor DKW), které byly jeden čas oficiálně v ČSSR hlavně jako sanitky.
"mizerné zpracování zůstává charakteristickým prvkem vozu i po přesunu produkce na Slovensko." - ne, mizerné zpracování je charakteristickým prvkem vozu AŽ PO PŘESUNU NA SLOVENSKO! Mám obě trosky, jak vrchlabskou, tak čobolskou a kraksna z TAZu je oproti škodovce fakt něco zoufalého. Všechno co na tom slováci změnili je jenom k horšímu!
RAF či Tarpan [odkaz] [odkaz]
Zejména vozy RAF složily v čssr někdy od roku 1986 jako sanity rychlé záchranné služby a zachránily řadu životů, nebot byly mnohem lepší a rychlejší jak naše dýchavičné chrchly, alias Škoda(TAZ) 1203
Zejména vozy RAF složily v čssr někdy od roku 1986 jako sanity rychlé záchranné služby a zachránily řadu životů, nebot byly mnohem lepší a rychlejší jak naše dýchavičné chrchly, alias Škoda(TAZ) 1203
1203 to bolo silne kafe... Chudaci pacienti co to zazili a prezili tu jazdu smrti...lekari sa mohli drzat akurat stropu a bocneho okna aby neskoncili tiez na posteli... vodic sa modlil nech to vydrzi po nemocnicu aby to potom odtlacili dole do garazi nad montaznu jamu. Sirena mocne hukala a pacientka smutne dufala. Vydrz este maly kusok garaz majstrovy upeciem zakusok a pan doktor tu mas stovku uz mi lezu oci z dolku... Chytro nech som v nemocnici prec z tejto Slovenskej popelnici.... >😁
No tak to zas pozor! 1203 je technicky příšerná kraksna, ale co se pohodlí pacienta v sanitce týká, tak je kupodivu jedna z nejlepších. Kdo jel někdy jako pacoš v trosce a pak třeba v transporteru, trafficu nebo trafficu, tak mi dá za pravdu.
To sa ani nedalo nazvat dielenske spracovanie. Bolo to poskladane tak priserne a poruchovost bola tak vysoka ze TAZ si za do ziadny medal nezasluzi . Davali do toho aj 1500 jazdil som na nej tiez to bola velka hroza. Porovnavat to s Fordom to musi byt brane len ako vtip storocia.... >😁
2x s 1203 přestavěnou na obytnou, postavenou svépomocí do bývalé Jugoslávie. Bez posilovačů, bez klimy, na zadních sedadlech žádné pásy. Pokud foukalo do zad a s kopce se jelo rychleji. V kopcích se polívala podávací pumpa aby chládla. Doba co se už nevrátí
No měl jsem dlouhodobější čest jen s š1203.
Abych se neopakoval, rozbor jsem zde již jednou napsal😒br />
[odkaz]
Abych se neopakoval, rozbor jsem zde již jednou napsal😒br />
[odkaz]
Rodiče říkali, že jsem do porodnice jel právě Škodou 1203. Ale prý to byla nejhorší dodávka v historii. Prý se pořád kazilo, špatně jezdilo, a stačilo jen trochu vody a škodovka se nerozjela. Jednoduchý bylo, že motor byl umístěn uprostřed a je celkem dobrý přístup. U nás jedna červená pořád jezdí. Pro mě byl nejlepší barkas. Moc se mi líbí a jezdí fakt dobře. Jen když je plně naložený tak trochu nestíhá dvoutaktní motor.
1203 nebyla o nic lepší. Vzpomínám, jakým problémem pro ni byly kopce.
Nysu měl můj strejda několik let a vždycky jsme se s ní těšili na výlet. Byl to pro nás malý autobus. Pořád na ní něco upravoval a opravoval. Před ní měl několik let Žuka.
U těchto článků vždycky přemýšlím, jestli není na čase požádat o předčasný důchod...
sakra...
Na zvuk Barkasu nelze zapomenout 😊