Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avia
T.E.S.L.A už na ACZ serie
| 22. 4. 2016 09:18
Tak celé to pozadie okolo CZ Group nepoznám, každopádne poklona za to, že sa našiel niekto s odvahou ísť do risku a oživiť a zveľadovať pôvodné české hodnoty. Kiež by sa podobné veci diali aj na Slovensku.
Avatar - LEGOPARK
Avia
LEGOPARK
| 22. 4. 2016 09:45
Povodne ceske hodnoty? Ty o com rozpravas moj? AVIA vznikla za 1. Ceskoslovenskej republiky, vacsinu existencie prezila v Ceskoslovensku.
Avia
Sleeper
| 22. 4. 2016 09:51
Původní jihokorejské hodnoty? :-)
Avia
T.E.S.L.A už na ACZ serie
| 22. 4. 2016 10:28
Ešte mi prezraď, čo kedy bolo Avii slovenské...
Avatar - eLzyx
Avia
eLzyx
| 22. 4. 2016 11:17
zaměstnanci?
Avia
JFK
| 22. 4. 2016 12:15
Od kdy jsou Letňany na slovensku? Od doby co pro ně Avia Žilina dělala během industrializace východu furgony? >:-[]
Avatar - Barrichello
Avia
Barrichello
| 22. 4. 2016 14:14
Je dobře že to někdo koupil a že se bude snažit oživit výrobu. Avia svoje místo má a ke konci se jí docela dařilo i v některých evropských zemích
???
geroc I.
| 22. 4. 2016 09:43
Příští týden už chce vyrábět auta v prázdných vybrakovaných halách ? Vždyť to je fabrika duchů: 8-s
Avatar - Hittman
???
Hittman
| 22. 4. 2016 09:49
Možná to bude montáž ze stávajících dílů, co ještě zbyly...?
Avatar - pelikoš
???
pelikoš
| 22. 4. 2016 09:59
to neznáte jardu, umí udělat z prdu kuličku a takový už byl jako kluk... :yes:
Avatar - Barry Lyndon
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barry Lyndon
| 22. 4. 2016 10:03
Jako klobouk dolů před tím, co se jim povedlo (resp. snad ještě povede) udělat s Tatrou, ale Avie? 300 kusů ročně? Proč? To přece nemůže být rentabilní. Podobné lowcostové náklaďáčky je potřeba vyrábět a prodávat minimálně v desítkách tisíc kusů - jak kvůli rentabilitě výroby, tak kvůli rozsahu servisního zázemí.
Privatizace Avie korejským člověkům se prostě nepovedla (holt není každý den posvícení) a velkým úskalím prodejů byla v minulosti (kromě mnoha dalších) právě ta nevzhledná ultrakorejská kabina, o které píší, že prý je velmi kvalitní. Kvalitní možná je, ale i v kategorii užitkových vozů platí, že design prodává. A ten kulatózní (a dnes už i zastaralý) design exteriéru i interiéru je pro evropské oko strašný (v Číně by to ušlo).
Jediný ekonomický smysl by mělo přesunout výrobu náhradních dílu do nějaké manufaktury na Moravě a areál rozprodat developerům.
Avatar - pelikoš
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
pelikoš
| 22. 4. 2016 10:10
ani v jednom nemáš pravdu až v poslední větě
Avatar - Barry Lyndon
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barry Lyndon
| 22. 4. 2016 10:14
mám pravdu úplně ve všech větách
Avatar - pelikoš
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
pelikoš
| 22. 4. 2016 10:18
nene a uvidíš za pár měsíců :-!
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
RS
| 22. 4. 2016 10:17
Také netuším jak je kabina kvalitní, nicméně na svůj věk mě ničím neuráží a přijde mi poměrně důstojná. Rozhodně lepší, než 50let starý, 50x faceliftovaný Saviem.
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
offf
| 22. 4. 2016 10:24
Lepší než 50 let starý Saviem je cokoli. Tady jde ale o to že konkurence se za těch 50 let posunula a porovnávat ji se současným Manem, MB, Ivecem, Dafem, Volvem, Renaultem a dalšími už tak pozitivně nevypadá. A tohle všechno jsou konkurenti Avie. Všechno to jsou firmy, které mají kompletní spektrum náklaďáků od malých (mnohdy dodávek) až po největší nadrozměry. Avie vyráběla jen velmi úzký segment a to byl do značné míry i její největší problém. Podle mě může uspět jen jako výrobce speciálů a vyloženě zakázkově upravovaných vozidel.
Avatar - Barry Lyndon
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barry Lyndon
| 22. 4. 2016 10:31
ano, vždyť ke konci už vyráběli prakticky jen podvozky a kabiny pro přestavbu na elektromobily Newton od Smith Electric Vehicles a když jim tato zakázka skončila, mohli zavřít krám.
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
T.E.S.L.A už na ACZ serie
| 22. 4. 2016 10:33
Ale tiež môže uspieť s českými cenami, určite ich dokáže nastaviť nižšie ako zahraničná konkurencia. A pokiaľ zavedie kvalitu a dobrý servis, pre mnoho menších prevádzok, mestské služby a pod. to bude to pravé. Rovnako to môže byť správne riešenie pre menej majetné zahraničné firmy, napríklad v Indii a podobných krajinách. Ja by som to tak čierne nevidel.
Avatar - Barry Lyndon
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barry Lyndon
| 22. 4. 2016 10:49
méně majetná firma v Indii si koupí prakticky stejný náklaďáček vyrobený v Indii (pokud bude chtít luxus, tak v Číně) za daleko nižší cenu...
... ale myslím, že s ohledem na avizovaný objem výroby 300 kusů ročně o tomto nový majitel vůbec neuvažuje. Zřejmě se chtějí soustředit na veřejné zakázky, jak je u nich zvykem, ale ekonomický smysl mi to (ani po zahrnutí nejrůznějších korupčních aspektů) nedává.
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
T.E.S.L.A už na ACZ serie
| 22. 4. 2016 15:14
Tým by som si celkom istý nebol, domáca výroba zďaleka nedosahuje kvalít dovozu z Európy a možnosť kúpiť kvalitu a parametre MANu, Renaultu a Mercedesu za menšie peniaze môže byť pre mnohých lákavá a nie iba v Indii (to bol skôr len príklad). Myslím, že Avia bude skôr vypĺňať medzery na menších trhoch, snažiť sa konkurovať veľkým hráčom by bolo bláznovstvo. Pri 300 kusoch ročne to naozaj vyzerá skôr na zákazkové špeciály, ale pri tak malých číslach to asi nebude môcť ostať, v tom s Tebou súhlasím, že s takými číslami nemôžu dlho prežiť.
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
RS
| 22. 4. 2016 11:04
Omrkl jsem nabídku a po vzhledové stránce tedy žádný propastný konkurenční náskok nevidím
MAN, Daf, Iveco... všechno dlouhá leta stále stejné. [odkaz]
MB nemá nic, resp.nabízí MItsubishi Fuso a to také zamrzlo v 90.letech [odkaz]

Avii bude chybět hlavně moderní technika tj. různí jízdní asistenti apod.

Největší problém Avie je změna trhu. Přijde mi, že dnes ke svému účelu slouží lépe velký Sprinter, Crafter, Daily než malý náklaďák.
Avatar - eLzyx
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
eLzyx
| 22. 4. 2016 11:13
ano, dodávky mají lepší využití, protože s ní lze obvykle poslat kohokoliv s ŘP "B". Volných zaměstnanců co mají "C" ubývá, resp. jsou vytíženi na velkých tahačích.
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
XTad
| 22. 4. 2016 11:23
Ta Avia je precijen odolnejsi, ne? Nevim, jak by se s dodavkou tahaly kontejnery na odvoz suti atd.
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
offf
| 22. 4. 2016 11:40
Ono je taky Avia a Avia. Dělala se snad 2t verze. Tam jsou konkurencí rozhodně dodávky a popřípadě již zmiňované Fuso, nebo třeba Isuzu. Pak ale taky existovali Avie s vyšší nosností a tam je konkurencí právě třeba MAN TGA, Mercedes Atego, Daf LF apod. Zrovna u kontejnorových nosičů (řekněme kolem 5t nosnosti) dnes už víc vidím ty Many, Iveca a tak než Avie.
Avatar - wakantanka
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
wakantanka
| 22. 4. 2016 15:00
Ale ak dobre pamatam tak za cenu jedneho Mana ci MB si vedel kupit Avie dva. A to uz je dobry argument. :-)
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
RS
| 22. 4. 2016 12:13
Tak zrovna u nás jezdí Iveco Daily s gigantickou kontejnerovou nástavbou na odpad a má dokonce i ten hák/navíják na nakládku. Náhrada za "starou Avii" je 100%.
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
T.E.S.L.A už na ACZ serie
| 22. 4. 2016 15:21
Áno, niektoré funkcie malého nákladiaku zvládne aj dodávka, ale musí byť na tento účel upravená, čo nemá v ponuke každý a nemyslím si, že vydrží toľko ako nákladiak s poriadnym rámom. V prípade sklápača na prepravu sypkých materiálov si už dodávky príliš neškrtnú a čo sa týka veľkoobjemových valníkov s plachtou, tam už je malý nákladiak celkom inde. K nám chodí do firmy sedlový ťahač Transit, vozí polystyrény, vodič v jednom kuse nadáva, jak sa s tým hnusne jazdí, je to ľahké a každý silnejší závan ho môže poslať do priekopy...
Jak SUV nedokážu byť plnohodnotnou náhradou MPV, tak ani dodávky nezvládnu všetko, čo zvládnu nákladiaky. Istá nahraditeľnosť tam je, ale každý typ auta má svoje špecifiká, ktoré proste nenahradíš.
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
houmr
| 23. 4. 2016 20:48
To bude nejake Daily 65C15 a chodi tam maximalne zbierat plasty ze ?

Pre sklo urcite nechodia ;-)
U nas pre sklo ( vyvoz ) chodia takymto Manom akurat je 6x4
[odkaz]

vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
houmr
| 23. 4. 2016 20:25
Urcite nemas pravdu, ze dnes dodavky sluzia ako nahrada avie.

Povodna stara A31 bola celkova 6t a nosnost 3t.

Dodavka je celkova do 3,5t cize staci vodicak B. Ano su dodavky crafter, sprinter vzadu dvojmontaz tie su tusim s celkovou okolo 5t, ale to sa vyskytuje zriedka. Potrebujes C vodicak.

toto mas Crafter s celkovou 3,5 t

[odkaz]

Urcite to nie je nahrada za Aviu, jedine zeby si vozil polystyren.

Avie nahradzali masiari, nabytkari a pod. za nieco taketo co je ozaj nahrada za Aviu a to napr. Iveco Daily 65C15 co je 6,5t s nosnostou 3t

[odkaz]

Tiez potrebues C vodicak

kto potreboval vozit cca 3,5 az 6 t orientoval sa na nakladaky do celkovej 12t.
tu je MAN 12t

[odkaz]

Urcite nesuhlasim, ze dodavka sluzi lepsie ako maly nakladak. To je hlupost.
1. Urcite nenalozis tolko do dodavky ( aj ked zoberiet crafter 5t ) co do maleho nakladaku.
2. Ked zoberiem maly nakladak nejaku 7,5t tak ma normalny motor, co to vydrzi. Nakladaky maju najmensi motor 4-valec cca 4,5 liter, zatial co prevratny crafter 2,0 BiTDI. Co myslis, co vydrzi viacej ;-)
3.) Uz z konstrukcneho hladiska je nakladak konstruovany inak ako nejaka dodavka, ktoru ked vyuzivat a nedaj boze trochu drsnejsie zachadzanie za 5 -7 rokov zrela do srotu.

Avia pokial zvoli dobru strategiu orientovanie ako mali D75 D90 a D120 t.j. 7,5; 9t a 12t s rozumnou cenou. Neskor aj cosi vacsie, tak u technickych sluzieb a drobnych stavebnikov ma sancu.

Napr. Avia D120 ako zametacie auto........................

Avatar - Barrichello
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barrichello
| 22. 4. 2016 14:17
Kabina se vyvíje v Anglii v designovém centru Daweoo. Můj táta vye vývoji v Avii dělal. Kabina je velmi povedená a i dneska ještě moderní
Avatar - Barry Lyndon
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barry Lyndon
| 23. 4. 2016 00:01
možná je ještě dneska z konstruktérského hlediska moderní, ale designově je prostě strašidelně korejská (což je dneska ještě horší než tenkrát, protože dneska už ani sami Korejci nemají tak strašidelně korejský design),
Avatar - T613
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
T613
| 22. 4. 2016 10:46
Avia vyráběla pouze vozy s motory Euro5, tedy nemůže prodávat pro trh EU, kde je povinností Euro6. Ale.. hasiči a bezpečnostní složky mají výjimku, a mohou mít motory pouze Euro5 (vojáci Euro 3), takže Strnad bude mířit nejspíše právě na tento trh. Tomu by +- odpovídala i výrobní produkce.

Spíše jsem zvědav, kdy:
a) se výroba Avií přestěhuje do Kopřivnice
b) kdy se objeví prototyp T810 s kabinou Avia "D"
c) kdy se objeví prototyp Avia "D75" 4x4, která podleze nosností T810 4x4
Avatar - Barry Lyndon
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barry Lyndon
| 22. 4. 2016 10:52
kabina Renault na T810 není žádná krása, ale s kabinou Avia to bude teprve ten správný korejský humáč (vždyť ten design je tak na úrovni Hyundai Accent první generace)
Avatar - T613
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
T613
| 22. 4. 2016 11:09
kdysi na Liaz forum si dal uživatel Olda tu práci, že udělal onu fotomontáž. Bohužel už tam ta fotka není
Avatar - Barrichello
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barrichello
| 22. 4. 2016 14:19
Avie odebírala motory už výhradně od Cumminsu, je asi strašný problém odebrat od Cumminsu motor co plní euro 6 a ten namontovat na rám. vid >:D
Avatar - T613
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
T613
| 22. 4. 2016 18:31
a tu certifikaci asi vezmou do měsíce, viď ;-)
problém to není, jen to stojí peníze a čas. A než to bude, tak se to budou moct snažit udat hasičům, pro které už všechno mají (teda měly by mít). Ale to jistě chápeš, viď? ;-)
Avatar - Barrichello
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barrichello
| 25. 4. 2016 12:02
Tak je jasné, že to nebude hned, ale oni si s tím poradí. Zavést Euro 6 není problém, o tom že by to bylo zítra nikdo nemluví.
Avatar - Barrichello
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barrichello
| 22. 4. 2016 14:16
300 aut chtěj vyrobit a prodal letos, nazpomen že je skoro 4 měsíce už pryč a než to pořádně rozjedou, bude poloviny roku pryč. příští rok už klidně můžou prodat 2-3 tisíce ks
Tleskám
Scarab
| 22. 4. 2016 10:51
Každopádně tleskám odvaze toho pána - jako jeden z mála kupuje firmy ne aba je zlikvidoval, případně se ziskem přeprodal, ale aby v nich něco dělal.
Vzhledem k tomu, že většina jeho firem je nějakým způsobem svázána se zbrojními dodávkami, možná lze predikovat i další zaměření Avie - že by postupný návrat ke kořenům?? :-)
Avatar - Stejsn
Tleskám
Stejsn
| 22. 4. 2016 10:56
Jo, mohl by stavět cvičné cíle pro tanky. Což by ostatně bylo jediné smysluplné využití starých smradlavých socialistických kraksen z francouzské licence. Jestli něco na silnici opravdu, ale opravdu nenávidím, jsou to jedovaté staré avie. Pro doplnění - šikmoocí nástupci mi nevadí a jejich design mě dodnes nijak nepohoršuje.
Avatar - T613
Tleskám
T613
| 22. 4. 2016 11:06
Avatar - wakantanka
Tleskám
wakantanka
| 22. 4. 2016 14:49
Avie rady D mali povacsinou motor Cummins ak sa nemylim.
Avatar - Barrichello
Tleskám
Barrichello
| 22. 4. 2016 15:13
Přesně tak :yes: :yes:
Kabina?
JFK
| 22. 4. 2016 12:19
Nemají náhodou linku na kabinu odvezenou v Indii původní majitelé Avie, viz řada BOSS?
[odkaz]
Avatar - shamal
Tak jo pojďme snít
shamal
| 22. 4. 2016 13:30
V kombinaci s nabídkou Tatry to snysl dává. Lehké komunální podvozky se značkou Avia, časem třeba něco velikosti Liazu. Proč ne. Ale... Být správcem vozového parku, koupil bys to? Tatra je přeci jen hodně specifické auto, ale Avie? A podle informací, které byly prezentovány při ukončení výroby, je linka na kabiny v Indii, dokonce se některé díly v posledních měsících existence Avie prý vozily z Indie. Tak nevím. Ale asi to nekoupili pro legraci. Tak hodně štěstí!
Tak jo pojďme snít
T.E.S.L.A už na ACZ serie
| 22. 4. 2016 15:22
Tak ešte by niekto mohol oživiť ten Liaz.
Avatar - Barrichello
Tak jo pojďme snít
Barrichello
| 25. 4. 2016 12:03
O to se pokoušel Tedom, ale nedopadlo to no.
Spíš oživit Pragu a dělat takový ten český Unimog
Avatar - Pekelná Micinka
AVIA
Pekelná Micinka
| 22. 4. 2016 15:22
Já bych si přál retro design boudy, podvozek a motor, ať klidně nakoupí. Kdyby to koupil tata, možná by byla i SVO. >:D