Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avii koupila Czechoslovak Group, vyrábět začne příští týden

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 22. 4. 2016
48
Nový vlastník chce obnovit produkci vozidel Avia. Možností je spolupráce s Tatrou.

Automobilku Avia koupila od indické firmy Ashok Leyland zbrojařská skupina Czechoslovak Group podnikatele Jaroslava Strnada. Ročně chce vyrobit 200 až 300 nákladních vozů, první z nich už příští týden. Jako první o tom informovaly Hospodářské noviny (HN). Cenu ani jedna ze stran nezveřejnila. Firma bude zatím nová auta vyrábět v areálu v pražských Letňanech.

Podle deníku by se cena transakce mohla pohybovat v nižších stovkách milionů korun, největší hodnotou Avie je značka a letňanský areál. V něm se nyní dělají už jen náhradní díly. „Musíme nejdřív převzít dokumentaci a sklady. A pak přijde to nejtěžší - zajistit nové objednávky,“ řekl HN Strnadův spolupracovník Petr Rusek. Firma prý zatím neví, zda v Letňanech zůstane dlouhodobě.

Strnad již v minulosti převzal například kopřivnickou Tatru, která vyrábí těžké a středně těžké nákladní vozy. Není vyloučeno, že budou obě automobilky spolupracovat. „Průmyslově jsme se na propojení Avie s Tatrou ještě nedívali, nicméně na některé typy tater by například pasovala kabina, kterou má Avia velmi kvalitní,“ uvedl Rusek.

Indové Avii získali v roce 2006 od investiční skupiny Odien, která ji o dva roky dříve koupila od korejské Daewoo. Žádnému z vlastníků se ale nepodařilo prodeje nastartovat. Produkce v Česku byla ukončena v roce 2013 a poté Ashok Leyland odstěhoval zařízení pro výrobu nákladních aut do Indie a propustil 173 z 226 lidí v letňanském závodu.

Avia, která ještě v 90. letech vyráběla přes 10.000 aut ročně, v roce 2012 vyrobila přes 1000 aut, o rok později už jen čtyři vozy a poté pouze doprodávala zásoby. Tržby se v roce 2013 propadly z 600 milionů do záporných hodnot způsobenými dobropisy za vrácené vozy. Ty firma prodala o rok později.

Czechoslovak Group je přejmenovaná skupina Excalibur Group. Firmy ze skupiny se v minulosti dostaly do povědomí veřejnosti třeba kvůli obžalobě za údajné skladování zakázaných výbušnin v muničním skladu ve Vrběticích. Uchází se také o významné české armádní zakázky a vyváží zbraně třeba do Iráku. Loni podle odhadů holding zvýšil tržby ze 7,6 miliardy na 12,3 miliardy korun.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Tak jo pojďme snít
Barrichello
| 25. 4. 2016
O to se pokoušel Tedom, ale nedopadlo to no.
Spíš oživit Pragu a dělat takový ten český Unimog
Avatar - Barrichello
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barrichello
| 25. 4. 2016
Tak je jasné, že to nebude hned, ale oni si s tím poradí. Zavést Euro 6 není problém, o tom že by to bylo zítra nikdo nemluví.
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
houmr
| 23. 4. 2016
To bude nejake Daily 65C15 a chodi tam maximalne zbierat plasty ze ?

Pre sklo urcite nechodia ;-)
U nas pre sklo ( vyvoz ) chodia takymto Manom akurat je 6x4
[odkaz]

vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
houmr
| 23. 4. 2016
Urcite nemas pravdu, ze dnes dodavky sluzia ako nahrada avie.

Povodna stara A31 bola celkova 6t a nosnost 3t.

Dodavka je celkova do 3,5t cize staci vodicak B. Ano su dodavky crafter, sprinter vzadu dvojmontaz tie su tusim s celkovou okolo 5t, ale to sa vyskytuje zriedka. Potrebujes C vodicak.

toto mas Crafter s celkovou 3,5 t

[odkaz]

Urcite to nie je nahrada za Aviu, jedine zeby si vozil polystyren.

Avie nahradzali masiari, nabytkari a pod. za nieco taketo co je ozaj nahrada za Aviu a to napr. Iveco Daily 65C15 co je 6,5t s nosnostou 3t

[odkaz]

Tiez potrebues C vodicak

kto potreboval vozit cca 3,5 az 6 t orientoval sa na nakladaky do celkovej 12t.
tu je MAN 12t

[odkaz]

Urcite nesuhlasim, ze dodavka sluzi lepsie ako maly nakladak. To je hlupost.
1. Urcite nenalozis tolko do dodavky ( aj ked zoberiet crafter 5t ) co do maleho nakladaku.
2. Ked zoberiem maly nakladak nejaku 7,5t tak ma normalny motor, co to vydrzi. Nakladaky maju najmensi motor 4-valec cca 4,5 liter, zatial co prevratny crafter 2,0 BiTDI. Co myslis, co vydrzi viacej ;-)
3.) Uz z konstrukcneho hladiska je nakladak konstruovany inak ako nejaka dodavka, ktoru ked vyuzivat a nedaj boze trochu drsnejsie zachadzanie za 5 -7 rokov zrela do srotu.

Avia pokial zvoli dobru strategiu orientovanie ako mali D75 D90 a D120 t.j. 7,5; 9t a 12t s rozumnou cenou. Neskor aj cosi vacsie, tak u technickych sluzieb a drobnych stavebnikov ma sancu.

Napr. Avia D120 ako zametacie auto........................

Avatar - Barry Lyndon
vyrábět a PRODÁVAT Avie? Vážně?
Barry Lyndon
| 23. 4. 2016
možná je ještě dneska z konstruktérského hlediska moderní, ale designově je prostě strašidelně korejská (což je dneska ještě horší než tenkrát, protože dneska už ani sami Korejci nemají tak strašidelně korejský design),

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku