Automobilová historie je plná zajímavých vozů. Mezi ty opravdu zvláštní patří americký Phantom Corsair. I když vznikl jen jeden, naštěstí se dochoval dodnes.
Vždycky, když vidím tyhle a podobný věci z Ameriky před válkou, pochopím, že je to NÁŘEZ.
A tohle je jeden největších. Nevím, jakou to zrovna tady může mít odezvu (už jsem bez iluzí) ale za mě VELKˇY :yes:
Celkovou formou připomíná bájný rumor-xar Duessenberg Simone. Který (pokud by existoval) by měl posílenou verzi stejného motoru Lycoming jako ten výchozí Cord. Asi jako Dussie SSJ Garryho Coopera.
Technika z Cordu, to je vůbec nářez. Nejen ten přední náhon, ale Cord 812 byl první auto s "mrkačkami". Tedy sériové, jinak to byl Buick Y-job, což byl mj. taky první showcar. Teda - asi to nikoho nezajímá...
jinak zadek z tatraplánu...no při vší úctě k Tatraplánu a všem fantastickým aerodynamickým počinům myslím, že ten vznikl až po WW2.
a musím ještě napsat:
kdo dneska řekne o nějakém autě, že je zvenku malé (jako malá kabina) a vevnitř překvapivě prostorné, tomu by se měl omlátit o čumák tenhle Corsair, kterého by jistě nikdo z nás necejchoval na šestimístnou káru.
co říct k otevírání elektromotorky? Ještě dneska jsou někteří z vodskoků a dovírání na větvi a tenkrát...až mi běhá mráz po zádech.
Nevím, proč mě tak fascinujou první aurodynamický auta (teda ty ujetý). AirFlow, Scarab, Tropfenwagen....z těch střízlivějších třeba Auburn Boattail a samozřejmě že jedno z prvních a nejdokonalejších - TATRA!