Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Efektivita asistenčních systémů: Automatizace ve jménu bezpečnosti, ale fungují?

85 komentářů

Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Systémy mohou pomáhat, ale aby za chvíli nebyl lidský tvor nesvéprávný tak, žeby se směl pohybovat jen po vypolstrovaném koridoru mezi wc a počítačem >😁
Avatar - speedfred
speedfred
No on to k tomu speje,z človeka spraviť nesvojpravneho a naprogramovaneho tvora.
webpaja
A spoléhat se na ně taky nejde...ale souhlas :yes: 😉
Martin
Člověk je braný jako konzument a zároveň vydělečný nástroj.
Sky for everybody
Jedine tak lze udrzet jakys takys stabilni system... Zatim nikdo nic lepsiho nevymyslel... Ale jestli te neco napada, sem s tim. Vetsinou ale podobne e😜erimenty koncili diktatem nebo obrovskym krveprolitim
Avatar - maxi!
maxi!
napriklad videa o Volve su celkom zabavne....
Avatar - maxi!
maxi!
na nete zadas napriklad -A Self-Stopping Car Accident .... Volvo's new system
alebo aj

Volvo auto brake fails during demo!
Avatar - Bully_
Bully_
Takze, soudruzi, pokud secteme odhadovana procenta prinosu bezpecnosti, tak se nam nejpozdeji v seste petiletce podari snizit pocet zavaznych nehod priblizne o 150% 😉
Avatar - CHerokee
CHerokee
Trefné. Ještě bych odečetl, kolik nehod způsobí právě všechny ty systémy. Zvláště za hustého deště nebo sněžení. Nemám s tím moc dobrou zkušenost.
Avatar - Jenik3
Jenik3
ze by problemem byl z valne vetsiny pripadu ridic?
No, este keby sme vedeli, ako funguju percenta a statistika...
Avatar - Bully_
Bully_
No, este keby sme pochopili, ze ide prave o to, ako to kedysi vedeli scitat ti sudruzi, moj mily... >😁
maXX_CZ
Mne sviti do obliceje pravidelne, pritom to je jeden z tech starsich systemu, takze bych cekal uz propracovanost a presnost.
Dokud nebudeme jezdit ciste v autonomnim prostredi, kde budou ridit vsechna auta sama (coz my uz asi nestihneme), tak jsou asistenti takova (jak pro koho) vitana berlicka, nic vic.
Avatar - maxi!
maxi!
InteligentLightSystem povazujem za jedno z najlepsich vynalezov, funguje to fakt bezvadne, v spolupraci s GPS presne vie, ze kde nema pouzit dialkove
za mna ano!
( a este bonus, ze ked uz to auto vie, ze kde je, tak v tuneloch nepusti znecisteny vzduch do kabiny - to je tiez fajn!)
:-!
_MT_
Co má co GPS co dělat s tím, kdy bys neměl svítit dálkovými? Navigace může pomoci s natáčením/ přísvitem do zatáček nebo osvětlením křižovatek, ale s dálkovými? Tam rozhoduje okolí (pouliční osvětlení, vozidla atp.).
Avatar - maxi!
maxi!
Nie!
_MT_
Tos toho tedy napsal. Tak jak GPS pomáhá? Jediné, co mě napadá, je, že by nesvítila v obci... jenže v obci se dálkovými svítit může (rozhoduje pouliční osvětlení). 😄
Avatar - maxi!
maxi!
sorry, nestihal som to rozpisat!
aby LED ILS bolo funkcne, tak musis mat packu vkuse prepnutu na polohu Dialkove svetla. A zaroven ti vzdy svieti aj znama modra kontrolka, ze svietis dlhymi - aj ked ide oproti auto - modra kontrolka svieti ( pri ILS napriklad v CLS zhasla, ked stlmilo svetla)
Ale teraz to auto vie, ze je v obci a prepne na kratky rezim a kontrolka nesvieti.
:-!
_MT_
Jak jsem napsal, v obci se dálkovými svítit může. Takže jak tedy GPS pomáhá s dálkovými světly? Nebo tím říkáš, že si to MB zjednodušil a místo detekce pouličního osvětlení prostě využívá hranic obce? Později mě ještě napadlo, že by to šlo použít v kopcích (tedy využít znalost výškového profilu před autem pro lepší kontrolu dosvitu, ale nevím, jestli jsou data dostatečně přesná, aby to pomohlo).

To, jestli kontrolka dálkových zhasíná, nebo ne, je dané tím, jestli auto přepíná na potkávací, nebo zůstává na dálkových a upravuje světelný kužel (vystiňováním, nebo vypínáním segmentů u LED světel).
Makovnik
Na kopce, najma kratke a rychle, je lepsi uz aj senzor naklonu, nez spomalene GPS.
GPS skor len na zakruty, ale ani tam ho netreba, staci snimat natocenie volantu vs. rychlost.

Fakt neviem, k comu by bolo dobre GPS, ze jetaky vyteseny; co sa tyka osvetlenia nevidim v tom ziadny zmysel.

Tunel dokaze spracovat snimac znaciek, ktory je uz pomaly standard v aute, ktore ma inteligentne svetla, pripadne len najobycajnejsi snimac osvetlenia/zapinania svetiel.
Avatar - maxi!
maxi!
Makovnik, mozno by si bol aj ty vyteseni ako ja , keby si to pouzival - GPS proste je prepojeny s inteligentnym osvetlenim. A to nie len v Mercedesoch, ale aj napriklad v Audi😒br />
.....Audi has announced that the new A8 sedan due later this year will feature a new Audi Matrix LED headlamp that will increase driving safety via real-time control of the forward light patterns based on traffic and road data. The intelligent system will use GPS data to optimize the lighting for the A8 driver, and forward-looking cameras to minimize the light shone directly at drivers of oncoming vehicles.

a tema Tunel - to si ako cital?
heh, ved tam sa bavime o tom, ze auto vie ( podla GPS!), ze sa nachadza v tuneli a uzavrie kabinu a nie o svetlach, ako reagujes ty!
😉
_MT_
Jak může senzor náklonu vědět, kde je horizont? Nevýhoda natáčení/ přisvěcování na základě natočení volantu je, že nejprve musíš zatočit, až pak ti posvítí. Mělo by to být naopak. S GPS se dá dosáhnout velmi vysoké přesnosti a to neustále (jsou problematická místa, tunely a podzemní garáže jsou asi ty nejhorší, to by však v praxi nemělo vadit). To spíš budou problémem mapové podklady.
Avatar - maxi!
maxi!
pozri aj pekne video😒br /> MULTIBEAM LED in detail ( you tube )

GPS pomaha nie len pri klimatizacii ( tunel,...) a LED ILS, ale napriklad aj pri prevodovke.
_MT_
Však já vím. Audi mělo podobné funkce (jako podržení nižšího stupně před kopcem) před nějakými sedmi lety. Dneska jejich tempomat umí přizpůsobovat rychlost zatáčkám.
Avatar - maxi!
maxi!
ano, ved to pisem!
Uz v A7 som mal taku prevodovku, co reagovala na GPS, ako to aj ty spominas a
tak a teraz to prepojili na svetla, klimatizaciu etcccc....
_MT_
Už tenkrát nebyla navigace spojená jen s převodovkou. Třeba světla uměla svítit do zatáčky ještě před tím, než jsi zatočil volantem. Nebo na křižovatkách svítila víc do stran. Jak bylo řešené automatické přepínání na vnitřní okruh, nevím (základem bývá vyhodnocování kvality vzduchu, ale mohli používat i něco dalšího).
Avatar - maxi!
maxi!
zaujimavost - pametas, ze aj stary Citroen DS mal natacacie svetlomety?
to musela byt riadna raritka na tu dobu.... :-!
Sky for everybody
mám takovou zkušenost (klidně mi říkejte blbče), že když jsem přesedl z automobilu s asistentem jízdy v koloně do auta tímto asistentem nevybaveného... atd. Pravda je, že na adaptivní tempomat a na hlídání mrtvého úhlu jsem si zvykl snadno a poměrně rychle.
Avatar - Bully_
Bully_
Zvyknout se da i na smrt. Na to, co cloveka otupuje a cini jeho zivot pohodlnejsim vetsina lidi kyvne bez problemu okamzite.
Sky for everybody
Neznam "pohodlneho a tupeho cloveka", ktery by si mohl dovolit asistenty ve vozidle 😉
Avatar - Bully_
Bully_
Nedovolil bych si o nikom rict neco podobneho, ale i kdyby ano, s vyznamem meho prispevku to prece nema vubec nic spolecneho.
Sky for everybody
No, je fakt, ze muj koment byl zbytecne cynicky a zapachal pragmatismem... Vnitrne jsem odpurcem autonomniho rizeni a o nekterych asistentech si nemyslim nic dobreho. Tvuj koment byl samozrejme pravdivy... Konec koncu, pohodli a pocit blahobytu je po staleti kodovan do mysleni cloveka.
Avatar - Bully_
Bully_
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
výrobci zavádějí řadu blbostí, ale zároveň z auta vytlačili ruční brzdu... :no:
Avatar - maxi!
maxi!
to mi pri normalnom aute nevadi
vypnem motor a auto zabrzdi - a to je fajne
samozrejme pri sportovom aute je to uz hruba chyba, to s tebou suhlasim!
:-!
webpaja
K čemu ji potřebuješ Ado? 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Pokial viem,tak ručná brzda je v každom aute.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tlačítko není ruční brzda. Možná parkovací, ale neplní už funkci nouzové brzdy, kterou "ručka" vždycky ze zákona měla...
Avatar - speedfred
speedfred
Máš pravdu,zle som sa vyjadril.
_MT_
Naopak, plní funkci nouzové brzdy, kterou ta ruční nikdy neuměla - brzdí všemi koly a za plné podpory ABS/ ESP. Samozřejmě mám na mysli plnohodnotný systém, ne ten špatný vtip s motorkem tahajícím za lanka.
Arese
Přesně tak, direktivní rušení pocticvé mechanické parkovací brzdy ve stále více modech koncernu VW je zločin na zákaznících! Proč nový Opel Astra a Renault Mégane může debilní el. P brzdy nabízet jen na přání a třeba *** ne?!!! Hanba a naprostá ingorance! 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Avatar - maxi!
maxi!
mam v autach kopec systemov, co vobec nepouzivam - napriklad adaptivny tempomat, ...
zial niektore systemi su vzajomne prepojene, ci chcem alebo nie!

ale system proti kolizii je to dobra vec a uz mi to par krat vypomohlo,
Super vec co mi robi radost je LED ILS a najme teraz ked pridali ten takzvany Divadelny mod - to je na moje oci vyborna vypomoc - i ked tento tyzden jazdim s Matrix od Audi a tiez spokojnost.
:-!
Avatar - CHerokee
CHerokee
No mě to málem dopomohlo k bouračce. Při průjezdu kolem ostrůvku se zastávkou, kde byla průhledná bariéra mi auto samo začalo brzdit. 2x...málem do mě zezadu napálili. Opravila to až aktualizace softwaru, ale nepříjemný pocit ve mě zůstal. Totéž čidla při hustém sněžení....furt to řvalo a pumpovalo tlak do brzd, dokud jsem to nevypnul. Teď jsem rád, že mám auta bez těchto serepetiček.

Adaptimní tempomat jsem nechtěl nikdy....to bych za tím volantem už fakt asi usnul u delší cesty.

Hlídání slepého úhlu je fajn....ale u takového Citroenu C4 nefungovalo..opakovaně mi ze slepáku vyjelo auto a nehlásilo nic....a málem to skončilo blbě.
ikoptak
Mám adaptiv v Octavii a za hustého sněžení rozhodně neřve. Pokud je senzor pod sněhem tak se prostě vypne. A na stojící překážky, viz vaše zábradlí, nereaguje.

jinak můžu říct že pro dálniční ježdění je to věc vysoce návyková. A zařadil jsem ho na seznam: Příště musí být.

A mimo jiné jízdu s ním by si měli vyzkoušet všichni vrámci výuky v autoškole pro zažití bezpečné vzdálenosti.
Avatar - Bully_
Bully_
Ja jezdim docela bezne vzdalenosti 1000 km po dalnici v kuse a priznam se, ze nepouzivam ani obycejny tempomat. Nemam to proste rad a radsi mam auto jenom pod svou kontrolou. Mozna uz jsem moc oldschool 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
niesi sam 😉
ikoptak
No pro to zažití ani nemusí být aktivní, i jako neaktivní signalizuje malý odstup od vpředu jedoucího. Přizpůsobuje to samozřejmě rychlosti. Nejezdil jsem, nejezdím nalepenej na kufru ale i tak to bylo poučné.
Jinak pokud Vám tempomat nevhovuje, nic proti tomu nemám, každý je nějaký. 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Bez tempomatu ani do mesta
Comman
Přínos vývoje vidím taky v pohodlí, které v autě dnes mám, oproti tomu starému z roku 1994. Loketní opěrka, pohodlné sedačky různě nastavitelné, s bočním vedením, klimatizace, pro někoho třeba automatická převodovka s auto-hold. To se potom kolona v létě na D1 zvládá daleko lépe. Nejsem tolik unavený . Je to přínosnější než když vezmu pár otáček zprudka a objeví se hrneček s kávou >😁
Jo a taky dobrá aktivní světla v noci - vidět a být viděn
Když tak jezdím po krajích českých a vidím nebo spíše nevidím narýsované pruhy - jak potom můžou fungovat asistenty jízdních pruhů???? To musí být vyhozené peníze.
_MT_
Na dálnicích pruhy bývají. 😉 Pokud vím, jsou určené hlavně na podobné komunikace, protože by na nich mělo být největší riziko mikrospánku. Horší je, že vodorovné značení dokáže zakrýt sníh.
Ivo Ivo
Měl jsem na VW Touareg všechno možné. Vše fungovalo jen za ideálních podmínek, byly to vyhozené peníze. Na nové auto RRS jsem nekoupil nic, mám je asistenta dálkových světel, ten je ve standardu, který sice funguje lépe než na Touaregovi, ale stejně ho musím v klikatých úsecích vypínat, naštěstí je to jen jeden pohyb (na rozdíl od Touarega).
Kupte si raději pořádnej motor, muziku a dobré sedadla. Všechno ostatní je na pendrek.
Monaro
Článek o samých asistentech, ale dáte tam titulní fotku, jak si zcela nesvéprávná slečna ani neumí nastavit sedadlo? Copak jste jí v redakci SM neřekli, že sedadlo má páčku nebo tlačítko, kterým se dá nastavit výška? Vždyť tam sedí utopená a nic nemůže vidět. Ale hlavně že má asistenční systémy, ha ha!
Martin
A budou mít aj kamiony hlídače provozu za soupravou? Aby nebezpečně nevjížděly řidičům do cesty?
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Co je? bude první máj a Míša se nám moc neusmívá ;-\ nejhorší systém je stejně stop-start, ostatní se dá přežít.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tohle není Míša
Avatar - Bully_
Bully_
Je jeste ve vyvinu a meni se pred ocima, ale podle me je to Misa jak vysita >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fakt to je ona? Bez toho úchylnýho lolitního hudebního doprovodu nějak zestárla >😁
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Asi ano. Prezradili ju jej pekne ruky a pre nu typicke lakovanie nechtov. 😄
Ale tvari sa pri tom fakt ako pred pôrodom >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Udělat autonomně řízené vozidlo dnes není problém. Takže máme technologie, kdy provoz může být bezpečný z 99,9%. Ale kdo tohle vlastně chce? Úředníci a politici.
Vše je totiž otázkou ceny. A jakou cenu jsme jako společnost ochotni platit za bezpečnost provozu?

Je ale skutečně poptávka ze strany zákazníků? Jaká je realita? Realita českého vozového parku je průměrné stáří přes 14,5 roku a mnoho aut vůbec nemá ABS či ESP... Vedle toho se nám tu snaží nacpat do provozu téměř autonomní vozy...

Každý přitom ví, že úroveň systému je vždy dána nejslabším článkem. A jak budou tyhle systémy založené na elektronice spolehlivé? Jaká bude jejich ekonomická životnost??? Kdo bude ochotný platit zvýšené servisní náklady??

Ale určitě jsem pro pokrok, třeba kamionové dopravě bych nařídil čelní radar povinně, pak by ty kamionové opice nezpůsobovaly totoální kolapsy dopravy kvůli tomu, že místo řízení hrál angry birds na tabletu a načadil do kaionu před ním, co načadil do kamionu před ním ...
Neurotic
Udělat autonomně řízené vozidlo problém je. Nedávno byla statistika množství zásahů a některé systémy zvládly v průměru samostatně 2,5km! Takže při této kvalitě by počet nehod spíš stoupl >😁

Navíc pokud se to nezavede ze dne na den tak bude víc potíží než užitku...
lled
Celkem autoritativni tvrzeni, ze to dnes neni problem. Pracujes na algoritmech pro autonomne rizena auta? Jak se resi predikce nejakych nenadalych situaci - treba auto priblizujici se velkou rychlosti? Mate implementovane nejake samoucici se systemy? Co pouzivate za jazyk, bouchate to v C++? Diky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A co jako? Běžný MB-E dnes stojí na úrovni takřka autonomního řízení a má homologaci na tetstování. Auta googlu už jezdí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
U M-B E se ale počítá s přítomností řidiče, který nedostatky elektroniky vždy vyeliminuje. To se nedá srovnávat. Jak tohle "takřka autonomní řízení" reálně "funguje" bez zásahů řidiče třeba v Tesle, toho je plné Youtube.

Problematika přepravy osob pomocí autonomního řízení se přece nedá redukovat jen na to, jestli auto dokáže zatočit volantem nebo přečíst značku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak s přítomností řidiče se asi bude formálně počítat vždy 😉 Reálně ale takovýto řidič nemá pro systém žádný přínos (jakou pozornost asi tak věnuje člověk řízení při zapnutém "autopilotu"...)
Sky for everybody
Napada mne podobenstvi s pilotovanim letadla...
_MT_
Také to vyžaduje disciplínu. Bohužel se stane, že se pilot pilotování nevěnuje a místo toho si hraje s telefonem atp.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jenže letadlo má zásadní rozdílnost, nemůže zastavit s tím, že má poruchu nebo si neví rady :-!
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
nech ma _MT_ opravi, ale viem, ze napriklad niektore nove ultralighty ( a mozno aj lahke sportove lietadla ) uz maju v pripade nudze moznost pouzit padak, vdaka ktoremu cele lietadlo proste len nudzovo dopadne na maticku zem 😉
_MT_
Ano. I některá "dospělá" (v tomto kontextu tedy certifikovaná, CS-23/ FAR Part 23) letadla. V Německu mají ultralighty myslím padáky povinně. A letadla normálně nemají problém letět sama, dokud jim nedojde palivo. Obzvláště v řízeném vzdušném prostoru, kde mu řízení letového provozu zajistí volnou cestu (i když pravděpodobnost náhodné srážky je normálně velmi malá).
Avatar - white label
white label
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Takze na Foxovi by ma uz do Nemecka nepustili ? >😁 ( ten na ktorom som lietal pred hadam 20 rokmi ho isto nemal a neviem ci uz ma... )
_MT_
S tím by neměl být problém. Pokud by sis ho tam však chtěl registrovat...
_MT_
Jak nemá přínos? Z hlediska návrhu a zajisté homologace udělá podstatný rozdíl, jestli systém smí na řidiče hodit řízení s tím, že si neví rady, nebo došlo k poruše, nebo jestli si musí poradit sám. Jsme schopni udělat plně autonomní vozidlo, bude však jezdit hodně pomalu. Počítá se i s vozidly, kde nebudou žádné ovládací prvky, které by umožnily zásah. Mám takový pocit, že něco takového už na trhu je, určené pro univerzitní kampusy (ale je možné, že má "kill switch").
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, jezdí, ano, mají kill switch. Ano, pomalu.

Nemá přínos, protože prostě pasivně provoz nesleduje. A nutnost předat někomu řízení? Auto má na rozdíl od letadla jednu zásadní výhodu - může zastavit když si neví rady >😒] 😉
_MT_
Jenže takovou funkci není povinnost implementovat (a není zrovna triviální, pokud má fungovat přijatelně spolehlivě). Auto může prostě hodit řízení na řidiče, kdykoli se mu zlíbí. Zabliká, zapípá a poraď si s tím. Pokud nedává pozor, zabije se vlastní hloupostí. Na téhle úrovni pracuje adaptivní tempomat.

Mimochodem, podobně jako má například Passat funkci, která (za dobrých podmínek) umí auto zastavit, když řidič přestane reagovat, viděl jsem test civilního letadla, které umí doletět na nejbližší letiště a samo přistát, pokud pilot přestane reagovat. 😄 U letadel "neví si rady" nebývá (pro počítač) takový problém. Moc toho neřeší, takže ho jen tak něco nerozhodí (typický autopilot je někde na úrovni klasického tempomatu).
lled
No nic jako - respektive jedna vec ano - nevis o cem mluvis. Ja take nevim co vsechno programtori resi, ale dovedu si to predstavit z hlediska soucasne technologicke realizovatelnosti. Mam zkusenosti ze softwaroveho vyvoje MES, ERP systemu pro velke firmy a take health critical veci - jako je kardiostimulator kde dopady - minimalne u kardiostimulatoru - nefunkcniho software mohou byt podobne jako u autonomne rizeneho auta. A garantuji ti, ze lead time bude jeste roky nez se bezne tato auta budou prodavat (a to neresim legislativu na kterou bude muset skloubeni hardware a software reagovat, napriklad aktivni zasahy ridice v autonomne rizenem rezimu a nasledne konsekvence v pripade nehody).

Auto google bezne nejezdi, jezdi za asistence lidskeho ridice, ktery ma opravneni korigovat rizeni. Cesta od tohoto k doprave kde autonomne rizena auta pendluji bezpecne po jakemkoliv povrchu/za jakehokoliv provozu/pocasi a jsou schopna rozpoznat a nasledne reagovat na policistu/vojaka, nehodu, nenadalou situaci je....zatim se venuj reklamam na MB.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak jinak, protože se evidentně bavíme o něčem jiném. Vyrobit autonomně řízené vozidlo dnes není problém. Pustit ale autonomně řízené vozidlo do sériové výroby a do běžného provozu problém je. Ne že by snad byl méně spolehlivý než člověk, ale jestliže člověk vykáže statisticky třeba 97% spolehlivost a ve 3% situací chybuje, tak po stroji (algoritmu) přirozeně každý chce 100% správných rozhodnutí.

Zásadní problém vidím pro situace, kdy není správné východisko a řešení, prostě Sofiina volba. Příklad - čelní srážka s protijedoucím vozem nebo srážka chodce?? I na tohle musí být algoritmus připraven.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Autonomní vozy jsou snem politiků... V té chvíli totiž mají celou populaci plně pod kontrolou. Stačí do systému vyslat příslušný povel a auta zabrání třeba tomu, aby se lidé sjeli na demonstraci...
unicorn64
"Řidič má řídit, a ne se nechat uklimbat asistentem, navíc u nás nefunguje kvůli nekvalitnímu značení" --> Nemozem suhlasit, tento system je vynikajuci na dialnici, ktora je pri dlhych cestach unavna a moze dojst k mikrospanku s fatalnymi nasledkami. Navyse dialnica ma vyborne znacenie a na okrskach sa system moze vypnut. Daju sa kupit aj kamery dodatocne, do akehokolvek auta.
Sky for everybody
Souhlasim. Problem je v tom, ze primarni urceni podobneho asistenta lidem unika... A tak se najdou blbci, kteri se na asistenta spolehnou a zacnou psat SMS... atd...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže to, co ty označuješ za blbce, je zcela přirozené chování. Prostě pokud nemusíš sledovat provoz, tak tvoje pozornost otupí a začneš dělat jiný věci.

Proto třeba ti strojvůdci mají to tlačítko >😒]
unicorn64
Nejde o otupenie pozornosti ... podla statistiky cca 70% nehod by nevzniklo, AK by bol vodic vcas upozorneny. Jednoducho, systemy treba spravne pouzivat.
Neurotic
Kdyby řidič neměl asistenta tak by čuměl na cestu a ne na porno a k nehodě by taky nedošlo. Navíc si nejsem jistý, že si během toho nějakého upozornění všimne >😁
unicorn64
Cim viac sensorov maju auta, tym je mensia pravdepodobnost, ze niekto skonci v marnici 😉
Řidič007
všechno vypnu. Bohužel stačí znovu nastartovat a je to tam znovu. Úplně jako Windows 10.