Chápu a uznávám námitku.
Nicméně design není jen o tom jak to vypadá, ale i jak to funguje:)
A já to myslel tak, že je Koleos použitelný pro Renault.
Předchozí generace trpěla na příšerný design a snad neznám normálního člověka, který by o něm uvažoval.
Ale uznávám, že pak šly s cenou tak dolů, že to bylo relativně levný a robustní auto s technikou Nisanu.
Použiteľný pre Renault... Áno, to je dobrý argument, v tom máš pravdu. :yes:
Mimochodom, ten dizajn nebol zas tak hrozný, poznám podstatne väčšie tragédie na kolesách. A poznám tiež solídneho človeka, čo si ho ako služobáka vybral, jazdil s ním denne a bol maximálne spokojný
V myslím předposledním FL byl minulý Koleos dokonce víc než koukatelný. Pravda, posledním FL to opět zazdili, ale co už. I Koleos měl své kvality a interiér byl zdařilý.
Tady si raději nechám názor "na potom", až to uvidím živě. Už teď ale vím, že na rozdíl od ESPACE se do interiéru ten displej moc nehodí... ani nevím proč. Naopak oceňuji "přidržovadlo" uprostřed středového panelu jak pro spolujezdce, tak i pro řidiče.
ocakaval som palubku po vzore kadjaru ( aspon k SUV mi pasuje najviac jeho palubka ) .... ale opat tam vidim ten megatablet a digitalky .. skoda ... lebo inak zvonku je to pre mna asi najkrajsi renault sucasnosti ... takze s interierom suhlas... ale exterier je paradny
tak třeba to nebude tak hrozné. Viděl jsem nedávno Megane s tím "levnějším" středovým řešením a vcelku dobrý...
No, nejspíš budeme u vozidel této velikosti zvyklí na pořádná tlačidla :-)
ved ono niektorym to vyhovuje.... je to individualne ... ja pisem za seba... mne tablet a digitalky skratka nevonaju ... ;-) ... na druhej strane kto nerad klasiku .... ten sa interieru koleosu urcite potesi ... rozhodne uz ma z coho vyberat :yes:
Zmŕtvychvstanie na jednej strane a malá smrť na druhej. Koleos sa už v ničom nelíši od konkurencie, je to iba ďalšie SUV v rade. Hoc môže byť dobré a pekné, ale bývalý punc výnimočnosti je ta-tam...
vždyť je to auto pro masy, tak proč ne :-) Oproti obludnostem, co Renault nabízel... i když Mégane nebyl v některých verzích tak strašnej... Renault si pravděpodobně nikdy nekoupím, ale respektuji schopnost Renaultu se relativně rychle "vrátit"
ale sam vidis ake to dnes uz je ... ak aj sa chces lisit tak skratka vacsina ta prevalcuje a v konecnom dosledku na tom len stratis ... preto sa vsetko tak nejak zlieva do jedneho celku a vsetko je uz na jedno brdo ....a ja sa kludne vsadim ze aj nova 3008micka ( podobne ako koleos ) uz pride o to dvojdielne zadne veko kufra ... ved uvidime ... ale je to mozne
ono asi prave aj to dvojdielne zadne veko kufra predoslemu koleosu k predajnosti tiez moc nepomohlo ... aj ked je to rozhodne zaujimave riesenie .... no co uz
Ver tomu, že práve tie dvere neodradili nikoho, kto už predtým nebol rozhodnutý, že Koleos nekúpi. Naopak, práve tu boli praktické, najmä ak to auto vídalo aj iný terén ako asfaltky, rybári, poľovníci, športovci ich vedeli oceniť, spodná výklopná časť vie poslúžiť ako stolík, stolička alebo plošina pri nakladaní/vykladaní niečoho rozmernejšieho. U Koleosu každý poukazoval na jeho vzhľad a na pozitíva sa už nedostalo...
ved jasne... ale prave to je problem... ze dnesny koleos uz nemieri na polovnikov ani rybarov ale skor na mamicky a oteckov ktori budu rozvazat deti do skoly a ktori si cez vikend vybehnu maximalne kdesi kusok za mesto pustat sarkana alebo lietadielka ( to bude asi najvacsi teren kam sa novy koleos pozrie ) .... skratka vidim to tak ze koleos uz viac pocuva hlas zakaznikov ktori uz preferuju ine priority.... mna tento odklon od istej "terennosti" jak vizualnej tak praktickej tiez netesi... s tymto defakto bojuju uz vsetky dnesne SUVecka
Divná doba, divná móda... Pripomína mi to Ameriku 50. rokov. Obrovské vozy, kopy chrómu, megaplutvy vzadu, ťažké osemvalce...väčšina prvkov bez zmyslu, všetko len na oko a na prestíž.
Dnes chce každý SUV, aj keď sa s ním bojí vyjsť na obrobník a do terénu nikdy nepáchne... Monumentálne vozy so stále menšími štvorvalčekmi, papierovo silné, ale v reáli autá s vizážou medveďa a zvukom pištiaceho komára...
Divná doba, divná móda...
auta mame navonok cim dalej vacsie ale vnutri su neraz mensie ako starsi predchodcovia .... pripadne su vnutri rovnako velke aj ked su od predchodcu o 5cm sirsie a 20cm dlhsie... no je to tak... navonok tucne obrovske vozy zvacsujuce sa z generacie na generaciu neraz o desiatky centimetrov ale vnutri nadalej nahaname milimetre ... dnesne SUV uz jazdia zvacsa len po meste.... pred obchodakmi dnes mas uz viac SUVeciek ako miniaut alebo malych aut ... co je to za maniu neviem ale ak je toto cesta k ekologickejsej buducnosti tak s panom bohom ... ved miniata su dnes uz ohrozeny druh a preco asi.. no lebo zase SUV
casy terrana a patrola sa uz zrejme nevratia ... vecna skoda
Ja som pri vlne malých crossoverov tak nejak dúfal, že veľkým SUV už v Európe odzvoní, ale zjavne to ešte potrvá. To porovnanie s Amerikou 50. rokov je zaujímavé. Tiež to tam potom zabila kríza...
No..ohledne tech displeju.Podle me to je jasna budoucnost.My starsi s tim muzeme mit "problem"..holt jsme odkojeni klasikou:-)Ale mlada generace,dnesni pubosi..ti jsou prave odkojeni smartfónama,tabletama atd.Oni ty dipleje skratka chtit budou..takze se pripravme..ale treba se pletu:-P
s tou spodnou sklopnou castou zadneho veka suhlas... je to dozaista zaujimave riesenie ale popravde ono to na mestskom SUV asi uz dnes oceni malokto .... naopak... ja tam vidim aj nevyhody tohto riesenia pri denno dennej manipulacii a som si takmer isty ze toto riesenie lepsim predajom koleosu nepomohlo ( teda ak ho vyuzivas prevazne v meste a na nakupy a podobne ) .. skor naopak ...
dnes uz ozaj nie je lahke presadit sa s niecim "netypickym" a tak ma prechod k tuctovemu riesenu zadneho veka noveho koleosu uz neprekvapuje aj za cenu straty istej vynimocnosti
říkám si, proč to dělaj.
vysvětlím: mám rád jiné než černé vnitřky. Hnědé, béžové. Ale proboha musí to být dotažené do konce. Musí ladit i tapecírungy, palubka, koberce ats. Když se tam jenom rupnou hnědý sedačka, akorát se prozradí ta usmolenost. Vypadá to,j akoby nějakej vidlák našel na vrakovišti pěkný světlý sedačky a našrouboval si je do původně celočernýho vnitřku. Jsem sám, kdo to tak cítí?
Odkaz, jak to MˇA vypadat je na Mercedes, ale tuhle šílenost s vrakovištníma sedačkama dělají všichni - včetně Mercedesu u jiných model
Občas s tebou viem aj súhlasiť. Nenávidím čierno-čierne interiéry. U Renaultu sa asi snažili, len dostali malý badget. V inej farbe len sedadlá a lakťové opierky, to je jak päsť na oko.
Ten Mercedes je šik (ale asi aj za iné peniaze). Akurát v SUV by svetlý spodok interiéru a koberce nebolo príliš praktické... ;-)
Tak ten Sup se mi takhle nelíbí, seděl sem jen v hnědo černém a to bylo elegantnější... je to jen otázkou vkusu, Renault, stejně jako Škodovka nabízí celkem solidní porci individualizace, takže nebude problém si vybrat, ale ty stejně v těhle mělkých vodách nejezdíš, tak se do toho ne.. >:D >:-[]
Máš k tomu i područky... prostě co je v kůži, je v té barvě, co je v plastu, je v černé. To mi nepřijde jako špatná varianta, trefit stejný odstín na kůži i plast je jinak docela oříšek... a vršek palubky musí být tak jako tak tmavý...
Prečo by dekorácie na palubke nemohli byť tiež z kože? Kúsok plastu potiahnutý kožou. Lacnejšie a zaujímavejšie riešenie ako potiahnuť kožou celú palubku. Čierny plast majú všetci.
Mně nevadí barevné čalounění sedačky v jinak černém interiéru. I když by typicky byly ve stejném čalounění minimálně i výplně dveří anebo opěrky (a sedačka může být čalouněná v kombinaci s černou). Mám to i celkem rád z jednoho důvodu - palubní desky kolikrát nejlépe vypadají v černé a v jiných barvách mají nedostatky (černé plasty v jinak barevném interiéru, nevzhledné barevné plasty atd.). V některých autech stačí horní část palubky v černé, v jiných je třeba celá palubka. Celočerným interiérům se snažím vyhýbat. A člověk je omezený nabídkou. Nemluvě o tom, že jsou barvy, které je třeba dávkovat s mírou. Jako třeba červenou. V jednom autě jsem měl černý interiér s trochou žluté (pro oživení a vypadalo to skvěle).
Mercedes je v tomhle dobrý, protože opticky odděluje ovládací prvky (obyčejné černé tlačítko hned vedle béžového plastu umí vypadat hodně špatně) a umí udělat barevně kompletně všechno (tedy žádný černý volant nebo sloupek řízení... dívám se na tebe, Astone :-) ). Rozsáhlé kožené čalounění tomu jen pomůže. To je alespoň můj pohled, ale já se rád hrabu v detailech.
nejde o to, jestli je světlej X černej vnitřek. Jde o to, že když je světlej (hnědej, bílej) nemají to podle mě bejt jenom sedačky vražený do černýho vnitřku. Viz výše i v superbu to jde docela hezky, ještě výše odkaz na mercedes.
Hm, jak první pohled z předoboku vypadal nadějně, tak tady ta titulní fotka z profiluuž takové nadšení nevzbuzuje. Auto jako by padalo na čumák, ta "golfová hůl" až do předních dveří dává vzpomenout na DS. Zadek je pak taková variace na Q7... takové těžkopádné, zezadu i z boku...
pri pohlade zboku na predok je to kusok take tupe a zaoblene ako tigi... ale dnes ma uz neprekvapuje tento komercny dizajn .. auta su si vsetky uz skratka hodne podobne
no ono je aj kusocek vacsi od tigiho ... teda aspon do dlzky o nejakych 19centi ( zvysne rozmerove rozdiely si az tak clovek nevsimne ) ... ale ano... mas pravdu.... posobi tak nejak robustne a masivne ten novy koleos.....
kaskaj/kadjar je asi skor namiereny proti tigimu a nad kaskajom/kadjarom je este nissan x-trail ktoreho bracek je prave koleos... cize ja vidim koleos kusok nad tigim... taka akoby medzitrieda asi ako outlander pripadne discovery sport
Renault je jedno velke PR a skutek utek.. Viz Talisman.. na to ze mel diky 4C drtit konkurenci jizdnima vlastnostma.. a interier mel byt aspon u Initiale Paris nekde o level vys nad vsim ostatnim vcetne etalonu stredni tridy Passatu a Superbu.. mrkni na jeho test na Meziplynu.. Koubek je absolutne nestranny.. a i dle nej je to spis propadak. Zvlast ten interier a jeho kvalita v porovnani s koncernem je uz z tech par zaberu vtipna, zminky o lacinych plastech vsude okolo to potvrzuji. Renaulty sazi na nejake pozlatko.. stejne jako Citroen.. ale skutecne kvalitni auto vyrobit neumi.
Ťažkopádne mi to nepríde a ani sa mi to na nič nepodobá. Vadí mi len, ako linka pod zadným svetlom nenadväzuje na tie na piatych dverách. Pôsobí to trochu rušivo.
Koleos vypadá minimálně z profilu jako dospělý SUV. Tam kde podle mě Kadjar tápe, snaží se trochu těžit z roztomilosti Capturu a některé obliny se zdají samoúčelné, Koleos dává s přehledem velkýho chlapa.
Trochu mi připomíná některý studie VW (ale nevzpomenu si na název) a pokud nabídne solidní motorizace, pak hurá! :yes:;-)
Na konkurenčním webu bývají občas perličky typu ferrari zbouchané z nějakého fordu apod., tohle mi přijde podobné, jako kdyby u renaultu vzali touarega a naplácali na něj o číslo větší světla, masku, chrom hokejky atd. z megana nebo talismana. Renault prostě umí malá auta, na větší ploše mu to nejde, čirá těžkopádnost, clio, captur, tam to funguje u megana se to láme... ;-)
Espace si hodně pomáhá velkými koly, nic proti, taky proto jsem ho nezmiňoval, ale pokud ty vidíš v jeho tvarech designovou lehkost, pak to chce sundat ty kosočtverové brejle z očí. ;-)
A ano, design talismanu je těžkopádný, v reálu i třídní knedlík mondeo vedle něj vypadá lehkonoze.
Na fotkách dobrý, v reálu na obvyklých velikostech kol jak megane tak talisman mají těžkopádné předky, velká masa plechu nad koly, mohutný převis, přehnaně velké markanty typu hokejka, znak, obě auta působí jako na o číslo menším podvozku. Zadní partie jsou podstatně lepší, celek tak na trojku. ;-)
Megane věřím že na nějakých 16" může mít problém. Talisman asi není důvod neposadit na 18" a pak to podle mě bude ok... je fakt že co jsem naživo okukoval předváděčky tak tam byla asi ještě o kousek větší kola. Ten převis mi nepřijde nijak extrémní (jako třeba u Avensisu).
O tom Nissanu se taky jen spekuluje. A už docela dlouho. Je zajímavé, že třeba ve Francii nikdo nic neví. Třeba je silnější motor nezajímá. Nikdo se tam o tom nebaví a nikoho to ani netrápí.
Nová generace 2.0dCi s výkonem 127kW/175k...je zapotřebí nejen pro Renault!
Již příští týden měl tento motor dostat Nissan X-Trail..bohužel , dle posledního info z autosalonu Nissan , zatím tento motor nebude! :no:
Již auto měli na PC..osobně jsem ho viděl konfigurované..ale nepochopitelně zatím motor nebude.
Pro X-TRAIL TRAGEDIE.. 8-s
Malý 1.6 dci na velké auto nestačí..KOLEOS by měl mít 2 litr od začátku , jinak se prodávat bude málo.
Kupodivu to vypadá poměrně slušně. Už jsem viděl horší SUV-čka. Samozřejmě s výjimkou toho znaku na kapotě, volantu a na kufru. A těch hnusných klů pod předními světly. A samozřejmě s výjimkou té naprosto nepodařené palubky s LCD televizí namísto tachometru.
Také světlá výška je tak akorát. Otázka je kam schovali ruční brzdu, protože bez ní si spousta lidí auto nedokáže představit. Jaký je v tom motor? Alespoň dvoulitrový diesel?
Je vidět, že když u rendlíků nechají vývoj i design na asiatech, může vzniknout docela pohledné auto. Byť těch 500 tisíc km asi nikdy neujede... :no:
Tentokrát se nedivím, že se ti design líbí. Nedělal ho sice asiat, ale maník od VW - Alexis Martot. Ale teď jsem si vzpomněl, že na tom videu přece jenom asijský designer je - exSAAB Anthony Lo.
...ano, napsal bych excelentní, kdyby se psal rok 2005. Vnější vzhled vsází na zcela sterilní základ a příď a záď naroubovaná z Talismanu to opravdu nevytrhne. Jinak se prostě nemůžu zbavit dojmu, že přede mnou stojí Santa Fe, jenže bohužel té minulé generace...
[odkaz]
[odkaz]
Takže nebýt výrazněji profilovaných boků, opravdu krok o 10 let zpět... Ale takhle to Renault má, vše co zavání značkou co vyrábí vše od mikrovlnek po mobilní telefony vždy působí tak nějak... čistě spotřebně.
Nicméně věc má i druhou stranu mince - tentokrát se zdá, že nic není vyloženě špatně. Vzhled je nekonfliktní a v podstatě nedává důvod proč by se nový Koleos měl nelíbit.
Jen si říkám - u Renaultu pohřbili stále vcelku rezonující jméno Laguna. A výrobní průšvih jak vrata Koleos nechají? Proč? Zvlášť když menší sourozenec přišel s tak příšerným nefrancouzským Kadžar? Tohle mohl být třeba Renault Izmir >:-[];-)
Takže za mě dobrá 3. Zkrátka vše, co jsme viděli na posledních nových Renaultech za posledních několik let, přebalené do balení SUV velikosti L. Ale musím uznat, že Korejci jsou se svým Santa Fe o celou víc než generaci dál :-!
si ve vojenství libuje v ústupech.... Bohužel Koleos nepřeskočil zpátky k slavným dobám Napoleona, ale libuje si v ústupu...
Možná mu to ani nelze mít za zlé, že se snaží vyždímat maximum z "koncernové" techniky. Inu, je to trend, že....
Ale, co mu za zlé mám, je to, že ustupuje od jistého šarmu, pro který majitelé té značky byli schopni přehlédnout jisté, řekněme dětské nemoci, které provázely provoz vozů této značky v novém tisíciletí
Ta lehkost, ta originalita, kterou okouzloval, v tomhle autě jakoby splynula s šedí průměru. Ach ano, objevují se "bubliny" svalů, dokonce v bočním profilu najdeme "průduch" ala Range Rover - jakože vyšší level a háj sosájety(nikoliv výraz pro datové připojení).
Ztrácíš se a utápíš v břečce snahy zalíbit se maximálnímu počtu lidí. Přizpůsobuješ se, aniž bys už vytvářel vkus......kam to vede asi víš, když to děláš milý Diamante...
Tak snad se vzepneš a vrátíš ke své tradici..
Jako beletrie se to nečte špatně, ale jinak úplně nevím, co jsi chtěl říct.
První generace Koleosu byla vyvinutá Nissanem a vyráběná korejskou továrnou patřící pod Samsung. Tolik tedy k tomu dnešnímu ždímání koncernové techniky.
Design byl všechno jen ne šarmantní... ale obecně tehdy bylo u Renaultu takové slabší období, Clio 3 a jeho facelift taky raději vymažu z paměti.
[odkaz]
I když mám třeba výhrady k detailům, tak tohle je o level jinde, a nemyslím díky datu vzniku.
celkově ústup Renaultu jako značky - to dřívější Koleos vejce bylo cenné tím, že mělo techniku Nissanu "pod kabátem", ale zpazgřivili to tím, že se snažili snad naroubovat nějakou konkurenci staré Xsary...
Takže výhoda pro ty, kteří chtěli koupit levně ojetinu.
Tohle je proti tomu, co bylo, i po tom, o se snažili to zfaceliftovat, jistě o kus dál, ale páč už jsem starší ročník, tak jsem Renault od poloviny 90.let vnímal jako toho, kdo trochu určuje trend(možná jen subjektivně a hloupě).
Tohle mi přijde prostě jako místy nabubřelá tuctovka.
Paradoxně dnes nejvíc stylu začínají nabízet Korejci. Stále jdou dravě vpřed a stále mají prostor utvářet identitu značek.
Takže zatímco Audi se vzhledově utápí a je obětí vlastního úspěchu singleframe, zatímco Mercedes unifikuje o stopéro a v podstatě začíná nabízet jen velikosti, tak Korejci sázejí jednu designérskou perlu za druhou. Tucson, Santa Fe FL, Sportage, Genesis, ... Uřímně postavit vedle Santa Fe Audi Q7, tak Q7 má problém obhájit svůj znak na kapotě... O Q2 raději ani nehovořit >:-[]
"Výhoda pro ty, kteří chtěli koupit levně ojetinu" - no tohle samo o sobě je pro Renault prohra, pokud jsem teda správně pochopil, jak jsi to myslel.
Renault určuje trend... občas. Stabilně na špičce je Clio, pak tu byly jeho MPV úspěchy (Scenic a Espace) a teď je tu Captur. Osobně jsem se trošku bál, že nástupce Laguny už bude nad možnosti současného Renaultu, ale ne, po designové stránce to podle mě zvládli dobře. Jenže ve střední třídě už dnes určuje trend prémie, i VW &spol. jsou trošku v defenzivě... a Renault bez odpovídající techniky a existující skupiny věrných zákazníků to bude mít těžké.
Myslel to podle mě obecně a má vcelku pravdu. Až na to, kam to vede...
Renault (sice pozdě, ale přece) pochopil, že pokud chce přežít, musí být světovou značkou. A tomu odpovídá i zacílení a vkus. Na francouzskou avantgardu prostě není na dnešním trhu místo, evropské prodeje francouzský šarm neutáhnou.
Doby, kdy si Renault mohl dovolit přijít s něčím tak absurdním jako Vel Satis nebo Avantime jsou prostě dávno pryč. A kam ta avantgarda vedla, víme všichni... :-!
no protože se zase rozmáchli moc a zalkli se tou touhou po avantgardě - neměli míru. Přitom ta auta byla - zase píšu za sebe, krásná a , světe div se - jeden kolega podlehl Vel Satisu s motorem 3,5 V6. Párkrát jsem v tom jel a byla to paráda... Jistě, nebyla to 350Zko se stejným motorem, byla znát hmota a jiné zaměření toho vozu, ale dýchlo z toho na mne "něco"... a když teď sednu do Renaultu - tak na mne dýchá maximálně tak dealer, co mi to chce natlačit, i když mu říkám, že jsem klasický čumil a jesli si to jen mohu prohlédnout...
Chápu tu globalizaci, ale to, co píšeš o Audi - to je prostě ono - to samé Mercedes - ale vím, že já, coby staromilec, tohle neovlivním.
O těch korejcích - vždyť se teď právě Nissan a Renault snaží profilovat právě vůči nim a , kdo by to byl řekl, hlavně kvůli čínskému trhu.....
ale vždyˇmě se tohle taky nelíbí a jsem skalním zastáncem modelové osobitosti. Jenže z auta se stalo spotřební zboží na úrovni televize či lednice, vlastně se z auta pomalu stává víc elektronika a elektrospotřebič než mechanický stroj a výsledek designérského umu.
Zákazník začal slyšet na asistenty, úhlopříčky displaye, CO2 a musí automobilem vystavit svůj sociální status, takže OOOO znamenají úspěch atp. ... A tomu odpovídá nabídka. Modely střižené pro Evropu paradoxně začínají nabízet víc korejci než tradiční evropské automobilky samotné.
Chápal bych, kdyby se tu plakalo po avantgardě v podobě Avantime nebo třeba i Megane II s jeho vyklenutým zadním oknem. Ale Koleos, pojďme si to napsat úplně na rovinu, ten žádný francouzský šarm neměl a nebyla to ani žádná avantgarda, designově ho řadím k autům jako Thalia, Latitude.
Renault si nikdy nemohl dovolit přijít s něčím jako Vel Satis nebo Avantime, akorát to bohužel zjistil až když už s nimi přišel ;-)
Někde jsem viděl kalkulovanou ztrátu na jedno prodané auto cca. 500.000Kč. Takže "smělý počin" je otázka úhlu pohledu, já osobně bych tomu říkal "špatné rozhodnutí"... vzhledem k tomu, že ani jako imagemaker to auto moc nefungovalo.
Ty myslíš, že kdyby s tím autem Renault přišel kdykoli později, dopadlo by to jinak? Podle mě se naopak ten prostor pro podobné neprémiové kreace stále zmenšuje...
jistě - z ekonomického pohledu máš naprostou pravdu. Ale když to nezkusíš - nezjistíš to. To, že se prostor zužuje a vše je podřizováno "představě" zákazníka - tedy tomu, jakou si marketýři myslí, že má představu, na základě nějakého relevantního vzorku, je škoda, která ochuzuje trh - směřující k šedi - sice prémiové, ale šedi........
Jak snad prohlásil Jobs, lidé nevědí co chtějí dokud jim to neukážeš. Platilo to pro iPhone, pro X6, Qashqai, Scenic, Captur, Teslu... a může to klidně platit i pro další modely, trh není apriori proti inovacím.
Ale nesmí se spoléhat na to, že jen samotná inovativnost ten úspěch zaručí. Jsou k tomu potřeba kvality produktu (design, technika), výrobce (marketing, image) i trocha štěstí...