Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Koleos: Druhá generace odhaluje detaily

David Bureš
Diskuze (119)
Největší SUV v nabídce Renaultu je 4.670 mm dlouhým automobilem, který sdílí techniku s Nissan X-Trail.

Renault minulý týden ukázal první fotografii nového SUV segmentu D, které se nakonec opět jmenuje Koleos. Společně s výstavní premiérou na právě probíhajícím pekingském autosalonu výrobce odhaluje i bližší detaily o tomto modelu.

Design Koleosu II navazuje na Talisman, oba vozy používají hlavní světlomety s protaženými diodami denního svícení nebo horizontálně orientované koncové svítilny. Renault ostatně přiznává, že vývoj obou aut probíhal současně, vnější křivky obou modelů navrhly týmy vedené designérem Alexisem Martotem. Podle Renaultu Koleos kompletuje designovou renesanci značky, což naznačuje, že od dalších modelů můžeme čekat zase něco nového.

Také interiér pokračuje v trendu nastoleném Talismanem a Mégane. Hlavním prvkem je tudíž dotyková obrazovka multimediálního systému R-Link 2, kterou mohou doplnit reproduktory od Bose. Automobilka zdůrazňuje vysoký posaz, řidič má sedět asi o 15 centimetrů výše než v tradičních sedanech, což má zajišťovat dostatečný rozhled. Předností má být i prostornost. Zavazadelník nabídne objem 542 litrů podle metodiky VDA, po sklopení zadních sedadel v poměru 60:40 se toto číslo zvýší až na 1.690 litrů.

Základem automobilu je alianční platforma CMF ve verzi pro modely segmentů C a D, nejblíže by podle dřívějších zpráv měla mít stejně velkému Nissan X-Trail. Koleos je 4.670mm dlouhé SUV s 2.710mm rozvorem, což je o 30 mm, respektive o 5 mm více než u X-Trailu.

Nabídka motorů bez bližších podrobností zahrne dvě benzinové a dvě vznětové jednotky o výkonu 96 kW až 127 kW. Vedle šestistupňového manuálu bude k dispozici i bezstupňová převodovka X-Tronic.

Součástí výbavy Koleosu bude pohon všech, který nabídne čtyři módy – 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock. Vedle trakce má pomáhat i se stabilitou, protože má zajistit neutrální chování na limitu. Mimo zpevněné cesty pak Koleosu pomůže i slušná světlá výška s hodnotou 213 mm nebo nájezdové úhly 19° vpředu a 26° vzadu.

Renault podobně jako u ostatních modelů slibuje bohatou výbavu. Nový Koleos nabídne diodové světlomety, automatické brzdění, vyhřívaný volant a čelní sklo, rozpoznávání dopravních značek nebo aktivní parkovací asistent.

Druhá generace Koleosu se začne prodávat ještě letos, na podzim v Austrálii a před koncem roku v Číně. Evropané se auta dočkají na začátku roku 2017. Zatímco vozy pro nejlidnatější zemi světa budou vznikat v tamější továrně Wuhan, vozy pro ostatní části světa budou vyjíždět z korejského závodu Busan, kde vznikal už současný Koleos.

David Bureš
Diskuze (119)
Avatar - Emel
26. 4. 2016 15:37
Re: Francouzská tradice
Double
Avatar - Emel
26. 4. 2016 15:35
Re: Francouzská tradice
Jak snad prohlásil Jobs, lidé nevědí co chtějí dokud jim to neukážeš. Platilo to pro iPhone, pro X6, Qashqai, Scenic, Captur, Teslu... a může to klidně platit i pro další modely, trh není apriori proti inovacím.

Ale nesmí se spoléhat na to, že jen samotná inovativnost ten úspěch zaručí. Jsou k tomu potřeba kvality produktu (design, technika), výrobce (marketing, image) i trocha štěstí...
26. 4. 2016 15:21
Re: Francouzská tradice
jistě - z ekonomického pohledu máš naprostou pravdu. Ale když to nezkusíš - nezjistíš to. To, že se prostor zužuje a vše je podřizováno "představě" zákazníka - tedy tomu, jakou si marketýři myslí, že má představu, na základě nějakého relevantního vzorku, je škoda, která ochuzuje trh - směřující k šedi - sice prémiové, ale šedi........
Avatar - Emel
26. 4. 2016 14:28
Re: Francouzská tradice
Někde jsem viděl kalkulovanou ztrátu na jedno prodané auto cca. 500.000Kč. Takže "smělý počin" je otázka úhlu pohledu, já osobně bych tomu říkal "špatné rozhodnutí"... vzhledem k tomu, že ani jako imagemaker to auto moc nefungovalo.

Ty myslíš, že kdyby s tím autem Renault přišel kdykoli později, dopadlo by to jinak? Podle mě se naopak ten prostor pro podobné neprémiové kreace stále zmenšuje...
26. 4. 2016 14:17
Re: Francouzská tradice
v tomhle se - ohledně Vel Satisu neshodneme - za mne to byl od Renaultu smělý počin, který se minul dobou prostě....přišel moc brzo...