Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford se zbavuje 20 % akcií Mazdy

13 komentářů

asi tak nejak. Ako tu pred par dnami par ford maniakov prehlasovalo, ze nova 2.2 od mazdy je len prebrany 2.2 od PSA/FORD. Priznam sa, ze som si to radsej preveril od WinDiesel, ktory ma naftaky fakt v maliku, ale mazda 2.2 je fakt prevrtana 2.0 od mazdy a je to ich vyvoj teda... Ine vstrekovace, iny zdvih, ine vrtanie
Milacku, a co takhle misto nemistne kritiky Marka vypotit neco, za co by te tu taky nekdo pochvalil? :no: :no: 😒
Jeden favorit uz se rysuje. Nedavno jsem potkal to kjdfubsurbrvev CEO (proste ten klon X5), nevim jak se ten xindl pise, a to je kral mych morkych snu >😒] >😒] >😒] Fakt uz jsem se tak dlouho nepobavil. A ten typek co to ridil....., jako MasterCard, proste k nezaplaceni >😁 >😁
Avatar - dochtor
dochtor
Chris, mas Marka v zuboch? Naozaj si sa nic nove nedozvedel? OK si Mazdofil. Tak napis nieco podobne alebo radsej lepsie a nebrbli. Marko si tu pracu dal...
Keby aj nic nove nepovedal, ale povedal veci zaujimave a povedal ich dost. Ci je alebo nie je vizionar sa s urcitostou povedat neda, ale urcite ma informacie a hlavne vie ich podat.
Mimochodom auto.cz meska so spravou 3 dni.
Marko v clanku o Mazde zhrnul len veci, ktore boli verejne zname tyzdne ak nie mesiace. Nic nove nepovedal. Spravy o automobilovom svete sa totiz nekoncentruju len na Auto.cz, ktory prisiel so spravou o Mazde o den neskor. Marko vizionar? Urcite nie.

K Mazde a Fordu... Mazda sice pouziva motory od Fordu, ale len sestvalce v americkych modeloch. Inak su 4-valcove Duratecy, nie vsetky objemy, ale vacsina z nich, motory Mazda MZR. Inymi slovami, vo Fordoch je viac Mazdy ako v Mazdach Fordov.
kuko
třeba VW, prej je nejlepší :yes:
_Teddy_
V Mazde6 je postavena na podvozkovej platforme CD3, ktoru vyvinula Mazda. Ford ju len prebral do niektorych modelov. Takisto v Mazde6 nie je ziaden motor od Fordu, aspon v europskych verziach istotne nie.

Pokial ide o Mazdu3, je zalozena na C1-platforme, ale tuto vyvijali v europe spolocne inzinieri z Fordu, Mazdy a Volva. A z motorov tusim len ten maly diesel 1.6 je od Peugeotu. Neviem o ziadnom motore ktory by Mazda do modelu "3" prebrala od Fordu.

Takze podvozky ma Mazda bud svoje vlastne, alebo vyvinute v spolocnej kooperacii. A pokial ide o motory, az na par vynimiek pouziva tiez vlastne.
Avatar - freeman
freeman
No neviem či je škoda, že Ford opúšťa Mazdu. Ano dizajn si robí Mazda. Ale podvozky sú jasne od Europskeho Fordu. A taktiež niektoré motory.
_Teddy_
Tiez som rad, ze sa Mazda dostava spod kontroly Fordu. Mazda ma so svojimi novymi modelmi dobre naslapnute, a myslim ze lahko prezije aj bez Fordu. Ono ta ich spolupraca aj tak nebola az taka pevna...

Ford je v ovela horsej situacii. Tam ak nezasiahne vlada stedrou dotaciou, hrozi bankrot (najma u GM a Chrysler, ale aj Ford moze byt siahnuty ku dnu). Pokles predaja osobnych aut na americkom trhu je obrovsky: GM -34.2%, Ford -28.8%, Chrysler -37.5% (10/2008 v porovnani s 10/2007, AID). To su cisla, ktore by pustili zilou kazdemu vyrobcovi...
Avatar - T613
T613
pomalu by sis měl najít novou značku k obdivu. >😒]
Marko neni vedma. Nepusti do sveta nic, co by nemel overene. Takze na akcie bych u nej moc nesazel 😉 Ovsem na informace o autech se vsadit da! No snad se Mazde bez "manageru" od FoMoCo ulevi. Jsem FORD pozitiv, ale co tam se posledni dobou deje, to by jeden blil ;-\
_Teddy_
Sotva pred 3 dnami nam nas vizionar osvetlil buducnost mazdy, a len tak medzi recou (ako to uz velikani robia) spomenul ze Ford pripravuje predaj casti svojho podielu v Mazde (20😖, a hla, dnes o 3 dni neskor to uz mame oficialne potvrdene! A to si este akysi "niemand" Deadlift dovolil v diskusii spochybnit Markove prorocke slova! Fujtajbl, ludia tu nemaju ziadnu uctu k velikanom...

Pocuj Marko, nechces pisat aj nieco o buducom vyvoji ceny akcii na burze? Ze by som si trosku prilepsil k platu... 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Svého času byla oblíbená od Mazdy i dodávka, Éčko. V Japonsku nedávno uvedli na trh novou verzi, jestlipak teď, když už Ford se svým Transitem nebude moci ovlivňovat takováto rozhodnutí, bude sympatické Éčko v Evropě zase k mání?