Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Fixlování
| 28. 4. 2016 09:53
Tak si nemal kupit taky srackovy motor, co ma problem s prestavbou na LPG.
Tvoja chyba.
Instalacia LPG mimo vyroby je v cene do cca 30tis.Kc, nie 60.

Prave ten, co najazdi vela si vyberie LPG, nie ten, co ledva jazdi a spori.
Fixlování
| 27. 4. 2016 21:36
Znova , čitaj pomaly, píšem o pohľade svojho okolia, ktoré vidí, že je to 1. nespoľahlivé, bez ohľadu na rok výroby a 2. je to ekonomicky náhladné. Áno, v posledných 15 rokoch bolo dosť dízlových tragédií, ale tie už máš z veľkej časti relatívne dlhú dsobu vychytné a podobná cesta zrejme čaká aj tieto priamovstrekové turbobenzíny.... Áno, pár atmosfér ešte máš, ale zrátaš ich na prstoch jednej ruky, mimochodom nová 1,6 sce u renaultu je celkom fajn motor. Bol som príjemne prekvapený ;-)
S tou komplikovanosťou dízel vs. benzín to už tak zlé nebude, keďže dízel má naviac scr (dlhodobo vyskúšané v náklaďakoch) a časticový filter (dlhodobo vyskúšaný v osobákoch). To čo som písal nie je obhajoba nafty, sú to reálne dôvody prečo naftu z pohľadu bežných užívateľov, ja radšej to tsi, keďže náklady na servis platí firma a ja len nejakú časť podľa počtu najazdených súkromných kilometrov a celkových prevádzkových nákladov :-!
Fixlování
| 27. 4. 2016 21:27
Nikde som nepísal o lpg v priamovstrekovom motore, auto malo atmo motor a bolo o kusok menej ako rok stare, kupene u oficialneho predajcu tej znacky. Tam bolo lpg domontovane, oficialnym sposobom, priamo u predajcu, cena bola 1000€, vratane záruky na prestavbu a zachovania záruky na celé vozidlo. Samotný výrobca ponúkal tento motor s lpg z výroby. Čo je na tom pokútne? Nič, zrovanj si tvoje myšlienky. Pochybný dojazd - 450-500km na nádrž, málo , veľa neviem. Každý rok stk - ako si k tomuto dospel? Furt píšeš o ekológií a keď už nič nemáš, vytiahneš každú korunu v kapse. V čase, keď som to auto kúpil, bol liter benzínu takmer za 1,6 €. Rozdiel v cene so dal do dcéry, ale to sem nepatrí.
Ekológia -schválne , čo má lepšie emisie tvoje tsi, alebo tento motor na lpg? Nevadí ti, že by si mohol jazdiť na čistejšie lpg ale ty tráviš svoje deti rakovinotvornými pevnými časticami svojho tsi? Podľa toho čo nám tu dnes predvádzaš si sa moc nadýchal výfukových plynov svojho téesíčka >:D >:D >:D
Fixlování
| 27. 4. 2016 21:11
lebo je to pako , ktorý má len svoje teesíčko a podľa neho sa točí zemegula. Ak by bol taký nadšený ekológ, tak chodí po vlastných, maximálne mhd. Návratnosť bola sakra rýchla, prestavba so zárukou od predajcu (auto som kupoval ako rocne), bez obmedzenia záruky na kompletné auto stála 1000€. V tej dobe atakoval liter benzínu 1,6€. Nie som rentiér ako topten, najmä ak som musel z domáceho rozpočtu financovať dve autá
Avatar - AUDIRS6
Německý prasata...
| 27. 4. 2016 20:23
tak sa maj a na Nemcov uz nehres. Aspon niektori ( ti mooooji ) sa uz poucili a v ramci toho, co mozu sami napravit, tak napravia ( vyhrievanie katu v 3.0 TDi ). ;-)
Německý prasata...
| 27. 4. 2016 20:14
Nechodím sem jak dřív... otrávili mě reklamama, charakterem článků i drzým červeným pruhem s výzvou na vypnutí adblocku.
Nechtějí mě tady - tak sem nechodím.

Nahlédl jsem po čase.. a ujistil se, že je to pořád stejný... a zase odcházím.
;-)

A nadávat mi můžeš - ale nevidím souvislost.
Germánská sběř lže a falšuje dál.. dezinformuje... jen aby znepřehlednila situaci a vypadala, že vlastně zas tak moc neudělala.

Jak říkám - vše při starém... takže zase jdu.
Avatar - AUDIRS6
Německý prasata...
| 27. 4. 2016 20:06
Kde si bol ? Na teba sa cakalo >:D >:-[] >:D >:-[]
Alebo ti mam za to teraz nadavat do talianskych tchorov ? 8-s
Německý prasata...
| 27. 4. 2016 20:05
Doufám, že FCA přejde na jiného dodavatele...

;-)
Článek nechápu.
| 27. 4. 2016 20:04
Jsou to prostě normální kecy... a naši slavní novináři ty kecy šíří, aby se zavděčili svým chlebodárcům.

Studený motor - a diesel zvlášť - produkuje víc emisí než po zahřátí. Přijde mi logické, že prvních pár minut funguje přídavná kontrola emisí, která se po zahřátí vypne = přejde do normálního režimu.
Pokud i v normálním režimu plní normu, tak není co řešit... právě naopak. Je to záslužné zařízení.
Fixlování
| 27. 4. 2016 20:00
No ano. Přeji ti hezký večer.
Fixlování
| 27. 4. 2016 19:39
Co není pravda? Jinak se dá měřit i mimo laboratoř, jen ti to komplikuje život, pokud ta čísla mají za něco stát.
Článek nechápu.
| 27. 4. 2016 18:10
No a co, Na jed si po malých dávkách časem člověk zvykne. Proč myslíš, že člověk tu pořád je a tisíce jiných živočišných druhů už dávno vymřelo. Protože lidský organismus je schopen se přizpůsobit změně podmínek. Ono vlastně takové očkování je proces nastartování obranného mechanismu lidského těla proti "změně podmínek".
Fixlování
| 27. 4. 2016 18:00
Není pravda. Ulice nemůže v testování laboratoř nikdy nahradit právě proto, jak sám píšeš, v laboratoři máš kontrolu nad podmínkami a proto jsou výsledky testů vždy objektivnější.
Fixlování
| 27. 4. 2016 17:52
...tak ten "kolenovrt" je opravdu povedený. Zrovna tak jako podržtaška, přizdisráč a kazimrd. >:D ....Ach ten kouzelný češtin.... ;-)Tady je aktuální zpráva...

[odkaz]
Fixlování
| 27. 4. 2016 15:47
Říká se tomu opakovatelnost. Problém není v laboratoři. Laboratoř znamená, že máš kontrolu nad podmínkami. Výsledky jsou však pouze tak dobré jako test, který je vyprodukoval. Ať měříš v laboratoři, nebo na ulici.
Nechápu
| 27. 4. 2016 15:17
Na začátku celkem jistě byla snaha využít levnějšího paliva. A na to lidé slyší. Takže to odstartovala daňová politika. A ta je dodnes drží při životě.
Fixlování
| 27. 4. 2016 15:12
Jedině v laboratorních podmínkách je testování objektivní, protože testovací podmínky jsou konstantní, kdežto v reálném provozu jsou podmínky variabilní a tudíž výsledky jsou subjektivní.
Fixlování
| 27. 4. 2016 15:01
Ešte mi prezraď, čo má meranie v labáku spoločné s objektivitou, keď je reálna prevádzka celkom iná?
Fixlování
| 27. 4. 2016 14:16
do dnesnich primovstiku??
ja benzin kupoval i z duvodu, ze kdyby ceny na benzinkach vykmitly, uvazoval bych o predelafku na LPG.
cca před 4 lety benzin 40kc atakoval, tak sem se ze zajmu po tom zacal poohlizet, ale cena za instalaci byla 40-60tis, zkusenosti zadne a když nejaky, tak spis negativni.
mozna to uz dnes vychytali, ale mit nekde v kufru další tezkou nadrz s pochybnym dojezdem, každý rok technicka a ja nevim co ještě, to pri mym najezdu 30tis rocne neminim absolvovat. chápu ze kdo v kapse obraci kazdou korunu a ma nejakou starou atmosféru, a podloudne mu nekde lpg nainstalujou za 10-15tis, tak mozna usetri, ale ja radsi standardni reseni, s kterym nebudu mit nikde problémy a to zejména v cizine...
Avatar - Blue Sun
Fixlování
| 27. 4. 2016 12:39
THP se moc nepovedla, ale současná 1.2 vypadá velmi dobře.
Avatar - twistedTSD
Fixlování
| 27. 4. 2016 11:45
Co je tak špatného na LPG?
Avatar - twistedTSD
Fixlování
| 27. 4. 2016 11:40
Také si myslím, že tvé porovnání dost pokulhává. Flotila jedné řady turbomotorů jednoho výrobce ještě není relevantním vzorkem pro posouzení celé koncepce (navíc benzín nerovná se turbomotor). A v uplynulých 15 letech zde bylo tolik dieselových tragédií, že stavět naftu do role spolehlivé a prověřené koncepce je dost kontroverzní, zvlášť s ohledem na jejich dnešní složitost.

PS - Blue sun: PSA bych zrovna moc nevytahoval, 1.6 THP byla úplně stejná katastrofa. U ostatních ale nějaká nadměrná nespolehlivost myslím známa není.
Fixlování
| 27. 4. 2016 11:37
Preco si LPG da len blazon? Ved ty by si mal striekat v orgazmickom rytme, lebo LPG je ekologickejsie ako benzin.
Navyse jazdit za 50% ceny benzinu je urcite aj ekonomicke a logicke. Navratnost byva po 70-90tis.km, co je uz bezneho cloveka za 3-4roky.
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 27. 4. 2016 11:28
Ty nas mentalny vzor, ake problemy ma, alebo mas s lpg. Intelektualne sa na tu obnaz. O akej domnelej uspore 10 tisic sa tu bavime ? Ano prevadzkou na lpg som usetril. A? Bla bla zvazoval zom medzi tdi a

Normalny clovek chce dychat cisty vzduch - ano ty truba, zaroven normalny clovek kupuje auto s predpokladom, ze splna podmienky na pouzivanie, takze aj emisne limity.
A mimochodom od zehry nie som, zatial nam tu predvadzas svoju mentalitu
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 27. 4. 2016 09:46
By mne zajímalo jak to poznáte. Když to není starej kouřící, navíc kouřící diesel je neudržovanej diesel.
Doufám, že to není tak že se mu nejdřív nalepíte na zadek aby jste mohl přečíst ty malá písmenka. Navíc dost často motorizace ani není označená.
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 27. 4. 2016 09:18
domela uspora v radu 10tis zajima jen takovy kolenovrty jako ses ty
normalni clovek chce dejchat cistej vzduch a proto rakovino-jedo-met NE, ale nevylucuji, ze mentalinta slovaka nekde od zehry je jina
a problémy s lpg, ne dekuji, to mi za to nestoji
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 27. 4. 2016 08:57
Bla bla, len si zvazoval :D. Predstav si ze viacery chceli turbomotor kvoli komfortu bez nutnosti vytacat motor ako klasicku atmosferu a kupovali v case ked alternativa nebola. Trumbero si ty, kazdou vyssiou emisnou normou na tom boli benzinaky horsie - vyskusaj rovnaky motor eu 3 - eu 5 a zistis, ze pises voloviny. Kdybych sel do dizlu ald nejse kolenovrt Ad lpg - z hladiska emisii to bude cistejsie ako priamovstrekovy benzin, tak co sa ti nepaci? Ak prevadzkujes doma 2 auta, lebo musid, tak uspora je zaujimava a rozdiel somvrazil do svoji deti.
Fixlování
| 27. 4. 2016 08:48
Si proste pako, co si nevidi za spicku svojho nosa
Článek nechápu.
| 27. 4. 2016 08:39
po 22 minutach se z fiatu proste stava generator jedu
co na tom nechapes??
Fixlování
| 27. 4. 2016 08:37
ses proste kolenovrt. lpg si do auta dnes poridi jen blazen.
ty preskakany detsky choroby u jedometu vidime v desetinásobcích NOx proti benzinu v realu
tecka
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 27. 4. 2016 08:34
plácáš nesmysly
dyzl jsem si nekoupil, protože se objevila lepsi alternativa. to neznamena, ze kdyby se neobjevila, ze bych do dyzlu sel.
ja nechtel atmosferickej benzin kterej se musí tocit aby trochu jel a ve 130 toci 3500ot a to plati i o předtím zvazovanym 2.0fsi. a moderni 1.8tsi v ty době byla dobra volba a všechno tohle resila.

většina nižší stredni filtr u euro 4 nemela a vedle jedometu si tak zaslouzi i pojmenovani rakovinomet.
euro 4 a euro6 u benzin ma vpodstate rozdil jen v tom, ze u primovstriku je limit pro PM, tak není důvod aby atmo benzin s vyssim euro byla zdechlina ty trumbero.
důvod koupit dzl u takových kolenovrtu jako ses ty je domela uspora.
kdybych sel do dyzlu, setril bych v ty době nejakych 30tis rocne na palivu.
ale nejsem kolenovrt
Fixlování
| 27. 4. 2016 08:21
To tsi je firemné, takže výber je nulový >:D . Znova, píšem o pohľade svojho okolia, ty tu melieš o súdení sveta podľa seba. 2. generácia tsi je tu zatiaľ krátko, viac menej do autoparku nám pribúdajú, takže dočkajme času a a uvidíme ;-) PSA malo v tej dobe len steroidovanú 1,6, ostatné boli atmosféry, Ford mal 1.0 s tromi válcami, potom atmo 1,6, ktorá bola o hodne vyššie , vrátane ceny ako pôvodné atmo verzie.
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 27. 4. 2016 08:11
A teraz nám tu moralizuješ, ak by si nebodaj kúpil dízel, tak by si tu teraz striekal síru z opačnej strany barikády. 7-8 rokov naspäť sa už pevné časti riešieli intenzívne, koniec koncov už pri EU IV mala veľká časť motorov časticové filtre. V tej dobe si mal kopu atmo benzínov, z ktorých sa s každou vyššiou emisnou normou (ktoré sú pokrivené) stávali väčšie a väčšie zdochliny. Skús pouvažovať nad tým, či aj to nie je motivácia kúpiť dízel a nehľadaj za tým exaktne len úsporu a lacnejšie palivo :-!
Avatar - Blue Sun
Fixlování
| 27. 4. 2016 07:53
Opel, Ford, PSA, Renault... Nakonec, i druhá generace TSI se zdá být v pohodě.
Ale jo, klasika... podle sebe soudíš svět, jak typicky středoevropské...
Fixlování
| 27. 4. 2016 07:48
na tom nie je nič myslitelské, to je pohľad mnohých z môjho okolia, hore som nepísal o svojom pohľade, ale o svojej skúsenosti a zároveň o pohľade okolia na danú vec. Vypíš zoznam výrobcov, ktorý vyrobili malý spoľahlivý turbomotor?
Nechápu
| 27. 4. 2016 07:46
1) Vyšší cena dieselu = vyšší tržby a marže
2) Výhoda vůči mimoevropské konkurenci (pro japonské a korejské automobilky je specifikum dieselů na evropském trhu problém, buď musí diesel pro Evropu speciálně vyvinout, nebo si jej musí kupovat od evropské automobilky)
Fixlování
| 27. 4. 2016 07:46
1.neporovnávam neporovnateľné, nikde som v texte nevytiahol 2.0 dízel, píšem ti , že dízle si už detské choroby preskákali a že sa nemôžeš čudovať ak niekto po jednom pokuse zuteká naspäť k dízlu.Prečítaj si môj príspevok ešte raz, zistíš a potom zareaguj zmysluplným spôsobom
2. Ak by som bol kolenovrt, tak si nechám auto s lpg, ktoré som mal súbežne s aktuálnym, ktoré som si z tejto dvojice ponechal :-! :-!
Nechápu
| 27. 4. 2016 07:41
Ty smrdící diesely byly oficiálně homologovány, takže pokud jsou v řádném technickém stavu, jsem proti tomu, aby se nuceně vyřazovaly z provozu. To by byl nebezpečný precedens. Jsem samozřejmě pro to, aby se důsledněji než dosud kontroloval jejich technický stav.
Avatar - Blue Sun
Fixlování
| 27. 4. 2016 07:31
Teda, porovnávat mechanickou nepovedenost první generace TSI s funkčností dieselů a tím argumentovat pro diesel, na to musí být velký myslitel...
Víš, na světě existuje spousta výrobců, kteří tu malou turbínku umí udělat i spolehlivě, ale to by české TSI stádo muselo dohlédnout dál, než za magická písmenka...
Článek nechápu.
| 27. 4. 2016 06:57
Mám za to, že kontroly probíhají na zahřátém motoru na provozní hodnoty. V článku se uvádí, že měření trvá průměrně 20 minut od nastartování a k problémům dochází až po 22 minutách, od kdy nastávají problémy. Je zákonité, že obsah NOx roste s teplotou, čím vyšší, tím více NOx a méně sazí a naopak, tj. nic nového. Chápu ale, že všichni závislí na sponzorování od VW hledají za každou cenu chybu u jiných. Opakují známe věci a přikládají k nim mlžení se snahou očernit konkurenci.
Nechápu
| 26. 4. 2016 23:47
nafta ma o 10% vic energie na litr nez benzin, proto v prepoctu na objem vyrazne mensi spotřeba, ale v prepoctu na energii, hmotnost, nebo CO2 to u modernich motoru dela cca 10% vetsi spotřeba benzinu proti naftaku.
jestliže benzinovy osobak jezdi v realu s o 15-20% vetsi objemovou spotřebou nez odpovídající naftak, neni důvod, aby spotřeba u benzinovy dodavky byla v násobku vyssi nez naftovy.
nikdo nechce zakazavat naftaky, ale srovnani spotrebnich dani a stejne emise v realu u naftaku jako u benzinu. pak se nafta do vetsiny osobaku nevyplati, naopak do vetsich dodavek, nakladaku a autobusu, který toho hodne najedou, maj vetsi spotřebu a bezi dlouho v +- konstantnim rezimu, jo.
benzin z nafty udelas krakovanim, naftu z benzinu neudelas.
před ctvrt stoletim byl pomer spotřebovaného benzinu k nafte u nas 1:1, dnes to je 2:5, tedy 2.5x vyssi spotřeba nafty proti benzinu. benzin a nafta se vyrabi cca ve stejnem poveru jako před 25 lety, ale prebytecny cisty benzin se vozi do USA a odtamtud zpet do EU spinava nafta, která tady zamoruje vzduch
Fixlování
| 26. 4. 2016 23:37
ses proste kolenovrt, kterej navíc porovnava 1.2 tsi nejsis 2.0tdi nebo obdobou a divi se, ze 1.2 nejede
kdyby EU nebláznila s CO2 a špatným nastavením spotřebních d
| 26. 4. 2016 23:35
netusil jsem, ze N2O se neradi mezi NOx, tedy další nova informace, diky
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 23:33
ano, před 7-8 lety jsem se rozhodoval mezi benzinem a naftou zejména z duvodu, ze jsem myslel, ze k 2.0tdi neni benzinova alternativa (za tu jsem nepovazoval 2.0FSI). nakonec jsem zjistil, ze existuje 1.8tsi, coz byla jednoznacna volba.
v ty době jsem jezdil 50tis rocne a většina lidi me povazovala za blazna, ze jsem nesel do nafty. PM z naftaku tehdy skoro nikdo neresil, o jedech NOx mělo povedomi ještě min lidi, ja tehdy rozhodne ne.
Nechápu
| 26. 4. 2016 23:28
Nikdy nehovor nikdy. Motyka raz vystrelí a...
[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 22:47
poznáš. benzínový motor smrdí
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 22:18
na jeho nezmysel sa dá len ťažko zmysluplne reagovať
Fixlování
| 26. 4. 2016 22:17
Je fajn, že píšeš o kolenovrtoch, dôvody, prečo mám momentálne doma dízel tu aj tak riešiť nebudem, márnil by som čas. Mal som 2 benziňáky, jeden s prestavbou na lpg, ale vzhľadom k mojej zábavke (ktorá ma s vŕtaním kolena pramálo spoločné) je vhodnejší dízel (bavíme sa o podobnom výkone a kubatúre) a keď som vyfasoval firemné auto, tak jedno z dvojice súkromných som poslal z domu. Nemalo zmysel nechávať ho hniť na dvore, išlo z domu ako 2,5 ročné.

Firemné auto mám tsi, konkrétne 1,2 pravej generácie a nečudujem sa nikomu, kto sa vrátil naspäť k dízlu..Dôvodom sú vysoké prevádzkové náklady a nespoľahlivosť. Tým nemám na mysli rozvody, ktoré preventívne vymeníš - v mojom prípade už 3xreťaz a 4x napinák a aj tak chodím ako traktor, ranný štart zime vyzerá ako ranný beh astmatika pri frekventovanej križovatke , ale kopa ďaľších závad, o ktorých sa už toľko, resp. vôbec nerozpráva - dochnúce škrtiace klapky - mám už tretiu (prvá od výroby a potom rozpad každých 50k km a to som ešte frajer, podaktorý to menia pri každej druhej výmene oleja :D, prejavuje sa to stratou výkonu, samozrejme vtedy ked to najmenej potrebujes), pravidelnými poplachmi, ktoré sa týkajú tlaku oleja tlaku oleja (dochnú olejové čerpadlá, pričom v mnohých prípadoch sa ti kontrolka tlaku neozve - mne sa ozvala a mám nový snímač tlaku a nové čerpadlo). Pri kratších jazdách po meste trpia na zakarbonovanie, z toho vyplýva pravidelne svietiacia kontrolka emisií a upadanie do núdzového režimu. A sem tam nenaštartujú. Týchto zázrakov máme vo firme dosť (desiatky) a závady sú rovnaké bez ohľadu na rok výroby. Je tam zopár frajerov, čo atakujú 200k km, ale tam máš minimálne 2 škrtiace klapky,často 2 olejové čerpadlá a počet reťazí a napinákov nerátam. Aby sme len nehádzali špinu tak spotreba je veľmi dobrá (dlhodobo 6.5 litra skvapalnených dinosaurov na 100 km), silnejšia verzia so 6 stupňovou prevodovkou je príjemný spoločník, slabšia verzia je tragédia. Konkrétne tem môj kus má na hrbe ľahko cez 131 k km a prakticky tento nájazd zvádali bez problémov aj cr dízlové prvotiny v podobe hdi, jtd, dci a bohvie co este a to vrátane tých čo majú časticové filtre >:D . Súčasné to dávajú ako malinu. Mal som ich za dobu čo som zamestnancom dosť

Teraz sa odosobni od škandálov s emisiami a pozri sa na vec pohľadom bežného užívateľa, ktorý po podobnej skúsenosti uteká kúpiť ďaľšie tdi, dci, hdi, alebo čokoľvek iné :-!
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 21:45
TSi spoznáš, sám mám jedno firemné a každé ráno po naštartovaní smrdí výrazne viac ako eu 4 dízel (ten s nevykuchaným časticovým filtrom). Takisto od eu 4 sa spolu s hromadným rozšírením dpf radikálne znížil počet dýmovníc ma našich cestách
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 21:43
Poprosíme o info, v akej vekovej kategórií nenašiel auto bez demontovaného časticového filtra. Za posledných skoro 8 rokov som nevidel auto kde by zdochol dpf - mám na mysli autá z okolia, súkromné auto, prípadne firemné, ktoré som používal. Na druhej strane viem o mnohých benziňákoch so zaslepeným egr a vykuchaným katalyzátorom (vrátane tých firemných) >:D >:D
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 21:38
S ním je akákoľvek diskusia márna, pričom sám sa rozhodoval medzi tdi a benzínom >:D . Každým ďaľším príspevkom len viac a viac pobaví :-! 8-s

Beriem naspäť, pomýlil som si nick s toptenom
Avatar - AUDIRS6
Nechápu
| 26. 4. 2016 21:33
Zato ty mi za tu zabavu stojis >:D
Som len taka trosku vesela kopa, ked sa pozeram na to, ako strasne veladolezito sa tu snazis prezentovat svoje (ne)vedomosti a domnienky a z toho casto vyplyvajuce chybne zavery.
Je mi ta trochu aj luto. Som vo veku, kedy si mozem povedat ze uz som toho zazil naozaj dost a polovicu mam uz za sebou ( a to som mozno aj optimista :-! )
Takze "chlapče" ( to som už naživo v suvislosti so mnou nepočul hodne vyse 20 rokov >:D ), posnazim sa nadalej uzivat si tu tvoju veladolezitu pritomnost a tvoju snahu obohatit nas o tvoje (a teraz bez srandy) zaujimave nazory. Ludi su rozni - takze aj teba berem len ako cloveka so svojim nazorom, aj ked sme sa zhodli len raz. Pamätam si to - tam som prejavil ja nevôlu nad 1.6 TDi-ckom. Ako motorar-amater s praktickymi skusenostami som ale musel vyjadrit svoje negativne stanovisko.
Tu - ked sa ideme bavit o nejakych emisiach a pod., musim s nevolou konstatovat, ze pozeras sa na to moc kritickou optikou.
Naftaky zo sveta len tak rychlo nevyzenies, dovody som uz tiez menoval davnejsie, menovali ich aj ini diskuteri a maju pravdu. V EU nieje na to v prvom rade politicka vola - a od nej sa to odvija cele. To, ze inzinieri-motorari su cim dalej tym viac tlaceni do nezmyslov, ktore prichadzaju z Bruselu je len smutny fakt, ktory ale sposobil velky pokrok v tejto technologii. A nemyslim tym nejake podvodne SW. Merny vykon motora vyjadreny v g/kWh bol a bude vzdy v prospech naftaku. Naftak sa da urobit aj poriadne a nove priklady novych motorov hovoria jasne - bude mat este dlho svoju vernu klientelu. Proti tomu ani ty a ani ino zeleni lobisti nic neurobite. Mozes sa s tym len zmierit a len pozorovat, ako a ktora automobilka aky naftak vyvija.
EU je fakt specificky trh - najnarocnejsi trh. Preto sa sem Japonci s naftakmi moc netlacia - uz teraz maju problem zaujat dizajnom, takze nechcu si robit problemy s vyvojom kvalitneho naftaku, lebo to povazuju za rizikovy podnik.
Zaujimave pritom je, ze Korejci sa k tomu postavili celom a tuto vyzvu zvladaju.

OK, neidem ta uz viac trapit. Rozober si to ako chces, fakt ostava ten, ze nafta tu s nami este nejaky ten piatok bude a to aj napriek tomu, ze nejaky Sheldon a AUDIRS6 ju netankuje >:D
Neuveritelne, nemyslis ? >:D >:D >:D >:D chlapče :-!
Nechápu
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
| 26. 4. 2016 20:36
Chlapce zlaty, na chvilu pocuvaj, velmi ti to pomoze v dalsom zivote. Hoci sa obavam, ze hadzem hrach na stenu.

Tvoj prispevok na moj povodny prakticky nereagoval. A ty chces, aby som ja na teba reagoval niecim relevantnym? Tomu hovorim nezdrava drzost. Fantazirujes o tom, co by som povedal. Dufam, ze si uvedomujes, ze tieto tvoje uvahy pramenia len z tvojich obmedzenych predsudkov. Opakovane na tomto fore dokazujes, ze akakolvek vecna a dospelacka diskusia je za hranicou tvojich schopnosti. Nespominam si, ze by si na lubovolnu kritiku dokazal reagovat argumentom.

Nebudem tvoje prispevky nadalej legitimizovat odpovedami. Skratka za to nestojis.
Nechápu
| 26. 4. 2016 20:10
Co do toho taháš pravici? EU Socialisté jsou otroky Zelených a musí skákat jak Zelení pískají......si slepý nebo co?
Avatar - Blue Sun
Fixlování
| 26. 4. 2016 19:56
Věř tomu, který se ti nejvíc líbí, nebo který si sám zaplatíš... Takhle ty "nezávislé" reálné testy vznikají.
Avatar - Blue Sun
Nechápu
| 26. 4. 2016 19:51
Jasně... takže je lepší po pravicovém způsobu radši nedělat nic a dál mlít mlýnek...
kdyby EU nebláznila s CO2 a špatným nastavením spotřebních d
| 26. 4. 2016 19:07
Viz nize napravuji a sypu si popel z uhelnych elektraren na hlavu
kdyby EU nebláznila s CO2 a špatným nastavením spotřebních d
| 26. 4. 2016 19:06
Viz nize pod komentem od Tycoona
Nechápu
| 26. 4. 2016 19:06
Pozor! Tady se nejedná o vylévání vaničky i s dítětem. Tuto věc je třeba řešit postupně a logicky. Nikdo nechce zakazovat všechny nafťáky a určitě ne všechny najednou.
Pozor! Nafta určitě nevzniká v rafineriích při zpracování ropy jako odpad při výrobě benzinu.

[odkaz]
kdyby EU nebláznila s CO2 a špatným nastavením spotřebních d
| 26. 4. 2016 19:05
Mas pravdu. Ja pocital vsech pet...
TOPTENE. Omlouvam se za dezinformaci tobe a ostatnim. N2O mezi skupinu NOx nepatri. Je soucasti mereni, ale opravdu neni NOx soucasti sledovani podle Kjotskeho protokolu. Tycoone, diky za upozorneni.
Nechápu
| 26. 4. 2016 18:53
Automobilky "cpaly" diesely pod kapoty os. aut, protože je zákazníci chtěli. A náš zákazník, náš pán....jak prosté, že? ;-)
Nechápu
| 26. 4. 2016 18:50
Tady je bohužel třeba provést bolestivou operaci. Nějaké náplasti na pokročilou rakovinu nestačí. Jestli to politici a zdravotníci myslí vážně, tak coby první krok, od určitého data (a to brzy) by měli začít vyřazovat z provozu všechny naftové osobáky, které nesplňují Euro 6. :-! Ale jak jsem už psal jinde........co na to voliči... :-!
Avatar - 1975ak
Nechápu
| 26. 4. 2016 18:46
Pokud zakážeš nafˇtáky tak za 1) vzroste spotřeba benzínu, protože auta nebudou mít spotřebu 5L ale 7L ve stejném modelu. U dodávek to nebude 8-9 ale 15-20L a u ještě větších či přímo nákladních se budeme pohybovat v násobcích nafty. Ostatně proč se začla užívat nafta? Protože má větší účinnost než benzín.
2) co budeš dělat s naftou , jakožto odpadem vzniklým při vzniku benzínu?
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 18:41
kamrád sháněl auto a naopak měl problém sehnat auto kde opravdu dpf je...takže bych řekl že to je asi častý jev :no:
Nechápu
| 26. 4. 2016 18:38
a z jakého důvodu chtěly nutně automobilky cpát diesely do os.aut?já nechápu moc logiku proč to všude tak propagují
Nechápu
| 26. 4. 2016 18:35
To jsi si ty filosofe ale vybral jen auta s novými Euro 6 motory. VW o budoucím prů*** už pár let věděl, a je celkem jasné, že musel reagovat. Na ty předešlé motory bez SCR a poprůserových úprav jsi nějak zapomněl. Zapomněl jsi na TDI, která těch emisí měly zdaleka nejvíce. A to i v městském provozu. O podvádění a lhaní se s tebou bavit nebudu. To ti evidentně v životě nevadí.
kdyby EU nebláznila s CO2 a špatným nastavením spotřebních d
| 26. 4. 2016 18:32
Ano, N2O je skleníkový plyn. Ale nepatří mezi NOx.
Mezi NOx se počítá pouze NO a NO2 (případně jeho dimer N2O4).
Nechápu
| 26. 4. 2016 18:22
Moderní diesely s SCR nesmrdí. Smrdící staré diesely by se měly vyřadit z provozu. Ale to by socialisté přišli o voliče..........takže zase nic.......... ;-)
Fixlování
| 26. 4. 2016 18:17
Proto byly normy nastaveny tak, aby se daly v laboratorních podmínkách objektivně měřit a ověřit. :-! Mimo laboratoř je objektivní měření nemožné. :-!
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 18:05
Za moderními, nevykuchanými SCR nepoznáš rozdíl mezi naftou a benzinem. :-!
Avatar - AUDIRS6
Nechápu
| 26. 4. 2016 18:02
to bolo take necitlive... :-| ;-\ :-( :'-(

No ved napis k tomu nieco relevantne.
Aha - ono mam pravdu, co ? :-!

Teda az na ten hybrid - ak si ta tym udobrim, tak prepac, noooo >:D
Nechápu
| 26. 4. 2016 17:56
No emisní, benziňáci možná, ale reální spotřebu ani omylem. A tom je tu řeč. Nejen o emisích. Automobilky musí komunikovat s politiky a přesvědčit je, že je v zájmu všech, aby byly normy nastaveny realisticky a zrovna tak měření. :-!
Nechápu
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
| 26. 4. 2016 17:51
Nuz, ako by som ti to citlivo....

Nabuduce radsej nepis, len minuskuj.
Avatar - euro89
Nechápu
| 26. 4. 2016 17:47
Taky myslím, že kdyby se koncerny proti EU dohodli, tak nakonec vyhrají. Za 1. i v bruseli musí něčím jezdit a do tramvaje se všichni byrokrati nepohrnou a za 2., a to je mnohem pádnější argument, automobilový průmysl zaměstnává v Evropě nemálo lidí a kdyby výrobci řekli: "DOST! Buď tu ekofašistickou buzeraci zrušíte, nebo neprodáme v EU už jediný auto", tak by nakonec tyhle ekovyděrači ve snaze udržet si voliče a tím i koryto nakonec ustoupili.
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 17:25
Cituji: "Za nafťáky si držím značný odstup, i když tím brzdím dopravu.".

Tenhle hysterický přístup je naprostý nesmysl...
Nechápu
| 26. 4. 2016 17:14
Ta otázka mě napadla dneska taky, ale nemůžu chtít po lidech aby mysleli co kdyby je to bolelo >:D
Avatar - d3ff
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 17:02
A je to přesně naopak, tím že se jede s odstupem se zvyšuje plynulost jízdy a takové to okamžité nutné brzdění zde jaksi není...naopak v klidu ten diesel (třeba na semaforu) dojedete. Jenže ČR má vlastní mentalitu a vsadím se, že dlouho nepotrvá a pokud si necháváte odstup před dieselem, nepotrvá dlouho a někdo Vás předjede a tu mezeru velmi rychle vyplní spolu s tím voňavým černým dýmem, co mu lítá z výfuku...

O vymontování DPF se ani bavit nebudu, snad jen, že kdo to udělal, tak má vyděláno, a pokud auto prodal a někdo ho koupil bez DPF, aniž by si to zjistil a dozví se to až na STK, tak je mi ho trochu líto, ale když něco kupuju, tak se o to musim taky trochu zajímat...
kdyby EU nebláznila s CO2 a špatným nastavením spotřebních d
| 26. 4. 2016 16:49
jestli je pravda, ze 1t N2O odpovida 310t CO2, tak amici se z hlediska sklenikovych plynu chovaji mnohem ekologičtěji nez EU, protože americky 4 litrovy osmivalec vypusti mnohem min NOx nez evropsky prefoukany dyzl 1.6.
a navic ke globálnímu sklenikovymu plynu v podobe NOx v evrope lokalne dýcháme NOx ještě jako jed.

tedy jestli je někdo pokrytec, tak to je eurourednik

jestliže totiz uporny dyzl vyprodukuje na kilometr 100g CO2 a k tomu 1g NOx, dostaneme ekvivalent 410g CO2 jakožto sklenikoveho plynu a jako bonus jedovaty NOx dýcháme.
naproti tomu zravy benzin s 200g CO2 + 0.08g NOx rovna se 225g ekvivalentu CO2

kazdopadne dik za zajímavou informaci, která naftaky stavi do ještě horsiho svetla nez jsem si doted myslel.
i když je jasny, ze vyprodukovany N2O se nerovna veškerému vyprodukovanemu NOx
Avatar - Barry Lyndon
Fixlování
| 26. 4. 2016 16:17
jak "nevyhladovět rodinu" má x efektivnějších řešení než pořízení smrdutého dieselu (který má často ekonomickou návratnost v nenávratnu)
kdyby EU nebláznila s CO2 a špatným nastavením spotřebních d
| 26. 4. 2016 16:05
uvedl jsem Kjótský protokol proto, že to měla být první transparentní a především globální dohoda o společném snižování emisí skleníkových plynů. NOx - tedy oxidy dusíku jsou skleníkovými plyny, Toptene. Konkrétně oxid dusný je jedním ze sledovaných skleníkových plynů a patří mezi plyny označované hromadně NOx.
1 t N2O = 310 t ekv. CO2
kdyby EU nebláznila s CO2 a špatným nastavením spotřebních d
| 26. 4. 2016 15:58
kjotsky protokol nemá s jedy NOx, o které jde v afere dieselgate, nic spolecnyho
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 15:58
Přejel dítě, srazil cyklistu...jelikož jel za autem, který mělo ve znáčku "d".

Svatá prostoto, za co? 8-s
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 15:57
To, že si někdo vymontuje DPF znamená, že auto nesmí projít technickou kontrolou. Nevím jak obecným jevem to je, či není...neznám třeba nikoho, kdo by to udělal.

Nicméně tím, že brzdíš dopravu může vznikat daleko víc emisí při neustálým zpomalování a zrychlování, takže jsi to paradoxně ty, kdo znečišťuje prostředí nejvíc z kolemjedoucích aut.
kdyby EU nebláznila s CO2 a špatným nastavením spotřebních d
| 26. 4. 2016 15:43
No... to je ono. EU chce stále lepší čísla, respektive generovat stále pozitivnější grafy. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby si EU na všelijakých konferencích nekladla nesmyslné cíle. V oblasti eko-lobby to pomalu začína vypadat úplně stejně, jako v kterékoliv oblasti politiky a dogmat. Jako motivační prostředek pro snižování emisí skleníkových a jiných škodlivých plynů si státy zvolily emisní povolenky, které fungují jako ekologická měna. Skupina lidí, která se emisními povolenkami a jejich zobchodování mezi státy zabývá se pravděpodobně stala dalším nenasytným pseudopolitickým nástrojem. Jinými slovy, původní bohulibá myšlenka se opět ztratila kvůli nesmyslnému sbírání ekologických bodů za účelem zbohatnutí několika jedinců, kteří ani nemají ponětí o skutečném významu slova EKO před logií. A tak s posvěcením zákonodárců a legislativy začali vytvářet nátlak kvůli svým pozitivním grafům, aniž by vzali v úvahu technologické možnosti a zákony fyziky.

EDIT: celá tato kauza vznikla v USA, tedy v zemi, kde žije nejvíc pokrytců na km2. Jestlipak si někdo vzpomene, kdo jako první nechtěl přistoupit na Kjótský protokol?
Avatar - twistedTSD
Fixlování
| 26. 4. 2016 15:27
Tam VW na(ne)štěstí moc ztratit nemůže.
Fixlování
| 26. 4. 2016 15:22
až na to, že nie sociopatický, keď raz niekto potrebuje šetriť, tak nemôže v mene sveta vyhladovať rodinu (teraz hovorím o bežnom človeku, ktorému sa dízel oplatí, nie o tom, že niekto kúpi dízel za 3 mega).
Avatar - AUDIRS6
Nechápu
| 26. 4. 2016 15:21
filozoficka otazka:
Je lepsie plnit emisie na papieri, alebo v realnej premavke ?
Napoveda:
Bolo otestovanych dost aut od roznych vyrobcov a cuduj sa svete, tie prepierane a zatracovane TDi-cka v tom realnom svete vypustali emisii ( skoro vsetky ) najmenej zo vsetkych testovanych aut.
Jasne, ze do limitov sa nezmestili ani tie, lebo limity su postavene nezmyselne vysoko...

Uz vidim tvoju odpoved:
Naftaky treba postavit mimo zakon a jazdit s hybridmi, ktore zeru ako klasicke benzinaky >:-[]
btw.: ja neminuskujem - ja pisem. ;-)
podvádzajú všetci
| 26. 4. 2016 15:19
ako opakujem dokola, určite podvádzajú všetci, lebo ich k tomu donútili úradníci. Je čas, aby sa to prečistilo. Problém je, že všetky automobilky už majú na skladoch vibrátory a nemôžu ich hodiť do koša, takže si ešte nejakú dekádu budeme vyžierať to úradnícke bahno.
Fixlování
| 26. 4. 2016 15:12
Přesně tyto otázky by si měl každý položit, než učiní jakýkoliv závěr. Osobně jsem se v tom zcela přestal orientovat. Ale budu rád za pár stručných bodů, jak to teda všechno je.
Nechápu
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
| 26. 4. 2016 15:12
"Automobilky dobře vědí, co je v jejich technických možnostech"

Keby to bola pravda, neexistoval by pokrok a diesle v osobakoch by dnes boli na technickej urobni Pragy V3S.

Nastastie takto nerozmysla kazdy.

Skratka mas automobilky, ktore investuju do vyvoja a zlepsovania ucinnosti motora, aby znizili emisie - na znizovani emisi predsa nie je nic nemoralne.

Ine automobilky sa sustredia na to, aby dodrzali literu zakona - a tak mame poldecaky s turbom a podvody so softverom.

Ak si automobilka, ktora vedie uctovnictvo, tak v prvom rade neustale rozmyslas nad zlepsovanim a vyvojom.

Ak si uctovna firma, ktora zhodou okolnosti vyraba auta, tak v prvom rade rozmyslas nad znizovanim nakladov a maximalizovani vynosov.
Nechápu
| 26. 4. 2016 15:05
A proč si myslíš, že právě Evropa je ráj smrdících dieselů? Právě kvůli lobbingu evropských automobilek, které si už před více než 20 lety prolobovaly, že diesely budou mít v euronormách výrazné úlevy proti zážehovým motorům. Současná kauza je pouze důsledkem toho lobbingu. Nebýt toho lobbingu, tak by dnes nebyl problém, protože v osobních autech by byly jen zážehové motory s nízkými emisemi NOx, tak jako v nejvyspělejších automobilových velmocích (USA, Japonsko).
Fixlování
| 26. 4. 2016 15:05
Otázka je, jakému z těch akuálních "reálných" testů věřit, v každém vyšly úplně jiné výsledky, v jednom byly údajně kromě VW všechna auta víceméně v richtiku, v jiném je to zase úplně jinak. Podle jaké metodiky se teď měří? Jaká auta se vybírají? Kolik mají najeto? Jak to, že by to mělo být najednou pro výrobce závazné, když platí nějaká norma?
Avatar - Barry Lyndon
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 15:05
stačí klik navíc, ovšem zamlžení oken je potom bryskní...
Avatar - Barry Lyndon
Fixlování
| 26. 4. 2016 15:03
přesně tak, diesel volí leda socipatický kolenovrt. Několik dnů s náhradním vozidlem v podobě Škody Rapid 1.6 TDI mě v tom leda utvrdilo.
Avatar - Ham.
Nechápu
| 26. 4. 2016 15:00
To se lehko řekne, ale těžko udělá, Merkelová, Obama a další si staví kariéru na nereálných slibech (viz různé slinty jak v roce XXXX zde bude XX miliónů elektroaut a produkce CO2 snížená o XX megatun) a přesvědčit je o něčem rozumném evidentně nejde a bombu do narozeninového dortu jim asi automobilky nedají. Takže si asi pragmaticky říkají "nad blbci nelze zvítězit" a očůrávají raději toho úředníka. Jinak snahy lobovat (v USA třeba GM a Ford, v Německu BMW, Daimler, VW, v Evropě přes ACEA skoro všechny EU automobilky) tady evidentně byly, no výsledek je žalostný.
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 14:57
Tak to je ale "chyba" tvého vozu. Taky pokud není vedro jezdím bez klimatizace, ne kvůli ekologii, ale prostě proto že klimatizované prostory zrovna moc nemusím.
Nechápu
| 26. 4. 2016 14:53
benzinovy auta emisni limity splnujou i v realu, naftovy ne.
reseni jsou 2
- bud naftovy auta budou splnouvat podobne jako benzinovy
- nebo se prestanou provozovat
Fixlování
| 26. 4. 2016 14:51
koncernovy jedomety s euro6 patri v soucasny době tem, které mezi dyzly vypousteji nejmene jedu NOx.
z tohodle pohledu je lepsi koncernovy jedomet nez jedomet jiny znacky.
normalni clovek voli kazdopadne benzinovy auto
Fixlování
| 26. 4. 2016 14:50
V USA podle mě moc ne. Tam jsou na podvody lidi obecně dost citliví a prodeje to ukazují.
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 14:48
prepnuti na vnitrni okruh mi automaticky zapina klimatizaci, coz zvysuje spotřebu a tim emise CO2, z cehoz by zeleni eurohujeri jiste radost nemeli.
a proto v době, kdy není moc teplo, mam klimatizaci v zajmu zachrany naší planety samozrejme vypnutou ..
Nechápu
| 26. 4. 2016 14:42
Jde o všechna nařízení týkajících se emisí a regulace spotřeby paliva. Automobilky dobře vědí, co je v jejich technických možnostech a podle toho mají jednat. Ne se snažit ouředníky očurat... :-!
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 14:41
Bohužel to nemá moc smysl, když zvlášť v ČR dojedeš nebo kolem tebe projede každou chvíli nějaký diesel. Takže vnitřní okruh ventilace a čekat na volnou chvilku k vyvětrání.
Avatar - miromen
Fixlování
| 26. 4. 2016 14:36
Většině zakaznikum je to zřejmě jedno....

[odkaz]
Nechápu
| 26. 4. 2016 14:33
skoro aby ses bal napsat SW napr. jen pro win, nebo jen pro linux, aby te eurokomosari nezacali popotahovat, ze nenecháš na zakaznikovi, na jakym OS to muze provozovat
Avatar - d3ff
Nechápu
| 26. 4. 2016 14:31
Mám takový dojem, že s EU politikama domluva snad ani neexistuje, protože většinna věcí co vypustí postrádá smysl.
viz. Microsoft nesmí do vlastního systému instalovat vlastní prohlížeč a musí dát na výběr konkurenční software a teď i Google, který do svého Androidu zabudoval vlastní internetový prohlížeč s defaultním vyhlédavačem Google, což dle politiků je naprosto špatně a škodí tak konkurenci...(jen tak mimochodem prohlížeče na android bývají založeny na tom původním co tam je a stejné to je i u iOS).
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 14:30
delam to samy, nebo je rychle predjedu i za cenu poruseni dopravnich predpisu.
za to bych snad ani nemel dostat pokutu, protože tak jednam v krajni nouzi, na coz prestupkovy zákon pamatuje
Avatar - Barry Lyndon
kdyby EU nebláznila s CO2 a špatným nastavením spotřebních d
| 26. 4. 2016 14:29
tak by bylo plnění emisních limitů (škodlivin) snadné a žádné podvody by nebyly potřeba. Kombinace současných požadavků zahrnujících nízké emise CO2, lásku spotřebitelů ke státem podporovaným dieselům a proti tomu požadavek na nízké emise NOx a prachových mikročástic staví výrobce před jen těžko řešitelný úkol. Vozidlo, které by všechny protichůdné požadavky plnilo,by bylo tak drahé, že by bylo v mainstreamovém segmentu na vysoce konkurenčním trhu jen těžko prodejné (případně by nemělo parametry (výkon a spotřebu), které zákazníci očekávají).
Nechápu
| 26. 4. 2016 14:28
jaky nesmyslny emisni narizeni mas na mysli?
snad ne jedy NOx nebo rakovinu PM?
v pripade CO2 je to jiny, tam to trochu nesmyslny je, zejména v kontextu toho, ze automobilova doprava vyprodukuje jen 0.2% CO2 na Zemi.
na druhou stranu malo CO2 = min spotrebovany ropy = pristrizeni kridel autoritarskym statum jako je rusko, venezeula, SAE atd ..
A Češi si ještě vymontují filtr pevných částic a jsou na to
| 26. 4. 2016 14:27
Za nafťáky si držím značný odstup, i když tím brzdím dopravu. Nenechám se těmi bezohlednými TDI otrávit.
Avatar - Blue Sun
Nechápu
| 26. 4. 2016 14:26
Protože boj proti euroblbosti je náročnější.
Jiné heslo říká: kde končí zdravý rozum, začíná vojenská logika. Kde končí vojenská logika, začíná eurounijní logika.
Nechápu
| 26. 4. 2016 14:15
Nechápu, proč automobilky místo toho, aby lobbováním společně bojovaly proti EU byrokratům a nesmyslným emisním nařízením, se každá na vlastní pěsť snaží najít cestu jak tyto nařízení obejít. Chování naprosto pubertální. :-!
Mitsubishi
| 26. 4. 2016 14:02
Namet na novy clanok: Mitsubishi dnes priznalo, ze od roku 1991 podvadzalo pri testoch spotreby.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku