Splňují Fiaty emise jen 22 minut?
Poté, co byl koncern Volkswagen přistižen při podvodech s měřením emisí, se rozpoutal doslova hon na automobilky. Během krátké doby se objevily informace o možném falšování u spousty dalších značek, ale i přes veškeré mediální kampaně, založené nezřídka na spekulacích a nepochopení problematiky, zůstává stále oficiálně viník jen jeden (respektive dva, společně s Mitsubishi, které si "vylepšovalo skóre" doma).
Nejnověji se však mračna stahují nad další značkou, která doposud stála trošku stranou dění - Němci se nyní pokouší grilovat italský Fiat. Tamní noviny Bild am Sonntag informovaly, že má probíhat vyšetřování modelu Fiat 500X německými úřady. Malý crossover prý také dokáže odhalit probíhající měření emisí a přizpůsobuje mu mapování řídící jednotky. V tomto případě by měla být "správná" elektronika aktivní po dobu 22 minut od nastartování, přičemž německé emisní testy trvají zhruba 20 minut.
Podle Bildu "prásknul" 500X německým úřadů Bosch. Už v únoru upozornila německá organizace DUH, že 500X emituje se zahřátým motorem více NOx, než se studeným, Fiat ale kontroval, že provedl měření a emise odpovídají legislativě. Teď jde o to, kolik minut... Uvidíme tedy, k jakému závěru se úřady doberou, jisté ovšem je, že by se Německu opravdu hodilo, kdyby v tom nezůstalo samo, zvlášť za situace, kdy se v USA stále častěji hovoří v souvislosti s ovlivněnými emisemi dieselů i u Mercedesu, byť v tomto případě zatím žádné vyšetřování na vládní úrovni neprobíhá.