Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Splňují Fiaty emise jen 22 minut?

Michal Fokt
Diskuze (112)
Objevují se další informace o možném fixlování při emisních testech. Tentokrát v nich má být namočená automobilka Fiat.

Poté, co byl koncern Volkswagen přistižen při podvodech s měřením emisí, se rozpoutal doslova hon na automobilky. Během krátké doby se objevily informace o možném falšování u spousty dalších značek, ale i přes veškeré mediální kampaně, založené nezřídka na spekulacích a nepochopení problematiky, zůstává stále oficiálně viník jen jeden (respektive dva, společně s Mitsubishi, které si "vylepšovalo skóre" doma).

Nejnověji se však mračna stahují nad další značkou, která doposud stála trošku stranou dění - Němci se nyní pokouší grilovat italský Fiat. Tamní noviny Bild am Sonntag informovaly, že má probíhat vyšetřování modelu Fiat 500X německými úřady. Malý crossover prý také dokáže odhalit probíhající měření emisí a přizpůsobuje mu mapování řídící jednotky. V tomto případě by měla být "správná" elektronika aktivní po dobu 22 minut od nastartování, přičemž německé emisní testy trvají zhruba 20 minut.

Podle Bildu "prásknul" 500X německým úřadů Bosch. Už v únoru upozornila německá organizace DUH, že 500X emituje se zahřátým motorem více NOx, než se studeným, Fiat ale kontroval, že provedl měření a emise odpovídají legislativě. Teď jde o to, kolik minut... Uvidíme tedy, k jakému závěru se úřady doberou, jisté ovšem je, že by se Německu opravdu hodilo, kdyby v tom nezůstalo samo, zvlášť za situace, kdy se v USA stále častěji hovoří v souvislosti s ovlivněnými emisemi dieselů i u Mercedesu, byť v tomto případě zatím žádné vyšetřování na vládní úrovni neprobíhá.

Michal Fokt
Diskuze (112)
28. 4. 2016 09:53
Re: Fixlování
Tak si nemal kupit taky srackovy motor, co ma problem s prestavbou na LPG.
Tvoja chyba.
Instalacia LPG mimo vyroby je v cene do cca 30tis.Kc, nie 60.

Prave ten, co najazdi vela si vyberie LPG, nie ten, co ledva jazdi a spori.
27. 4. 2016 21:36
Re: Fixlování
Znova , čitaj pomaly, píšem o pohľade svojho okolia, ktoré vidí, že je to 1. nespoľahlivé, bez ohľadu na rok výroby a 2. je to ekonomicky náhladné. Áno, v posledných 15 rokoch bolo dosť dízlových tragédií, ale tie už máš z veľkej časti relatívne dlhú dsobu vychytné a podobná cesta zrejme čaká aj tieto priamovstrekové turbobenzíny.... Áno, pár atmosfér ešte máš, ale zrátaš ich na prstoch jednej ruky, mimochodom nová 1,6 sce u renaultu je celkom fajn motor. Bol som príjemne prekvapený ;-)
S tou komplikovanosťou dízel vs. benzín to už tak zlé nebude, keďže dízel má naviac scr (dlhodobo vyskúšané v náklaďakoch) a časticový filter (dlhodobo vyskúšaný v osobákoch). To čo som písal nie je obhajoba nafty, sú to reálne dôvody prečo naftu z pohľadu bežných užívateľov, ja radšej to tsi, keďže náklady na servis platí firma a ja len nejakú časť podľa počtu najazdených súkromných kilometrov a celkových prevádzkových nákladov :-!
27. 4. 2016 21:27
Re: Fixlování
Nikde som nepísal o lpg v priamovstrekovom motore, auto malo atmo motor a bolo o kusok menej ako rok stare, kupene u oficialneho predajcu tej znacky. Tam bolo lpg domontovane, oficialnym sposobom, priamo u predajcu, cena bola 1000€, vratane záruky na prestavbu a zachovania záruky na celé vozidlo. Samotný výrobca ponúkal tento motor s lpg z výroby. Čo je na tom pokútne? Nič, zrovanj si tvoje myšlienky. Pochybný dojazd - 450-500km na nádrž, málo , veľa neviem. Každý rok stk - ako si k tomuto dospel? Furt píšeš o ekológií a keď už nič nemáš, vytiahneš každú korunu v kapse. V čase, keď som to auto kúpil, bol liter benzínu takmer za 1,6 €. Rozdiel v cene so dal do dcéry, ale to sem nepatrí.
Ekológia -schválne , čo má lepšie emisie tvoje tsi, alebo tento motor na lpg? Nevadí ti, že by si mohol jazdiť na čistejšie lpg ale ty tráviš svoje deti rakovinotvornými pevnými časticami svojho tsi? Podľa toho čo nám tu dnes predvádzaš si sa moc nadýchal výfukových plynov svojho téesíčka >:D >:D >:D
27. 4. 2016 21:11
Re: Fixlování
lebo je to pako , ktorý má len svoje teesíčko a podľa neho sa točí zemegula. Ak by bol taký nadšený ekológ, tak chodí po vlastných, maximálne mhd. Návratnosť bola sakra rýchla, prestavba so zárukou od predajcu (auto som kupoval ako rocne), bez obmedzenia záruky na kompletné auto stála 1000€. V tej dobe atakoval liter benzínu 1,6€. Nie som rentiér ako topten, najmä ak som musel z domáceho rozpočtu financovať dve autá
Avatar - AUDIRS6
27. 4. 2016 20:23
Re: Německý prasata...
tak sa maj a na Nemcov uz nehres. Aspon niektori ( ti mooooji ) sa uz poucili a v ramci toho, co mozu sami napravit, tak napravia ( vyhrievanie katu v 3.0 TDi ). ;-)