japonsku design nejak zabludil.... kedysi som to celkom mohol - teraz sa mi to zda vsetko divne a cudzie!
prva RAV Toyota je dodnes zaujimava, starsie Land Cruisery, Miaty... ale aj mala CRK, NSX, Toyota MR2, Celica... Supra, Mitsu 3000, Nissan 300 ( aj starsie Datsun 280 ) a dnes je to tak zliate, pokryvene linie. :-!
I kdyz vim, ze tohle je ciste subjektivni zalezitost, tak me u Lexusu vadi vzhled, jeste jsem na silnici nepotkal takovej, za kterym bych se otocil nebo si rekl, vaaaau, tak ten by se mi libil.
Je to des a ten dedkovskej interier, na kterej jsi dal odkaz to jeste zhorsi. Pro me to motor nezachrani.
I kdyz znovu opakuju, nekomu se libi hubeny holky, nekomu macaty a nekomu staci jen to, co maji uvnitr ;-)
Ten 5.7 je hodně spolehlivý a hlavně kultivovaný motor, snad jen u starších modelových roků někdy kolem 60 tisíc mil začala téct vodní pumpa. Nic proti němu, i když Američané tvrdí, že ve srovnání s moderními motory US konkurence má malý výkon a vysokou spotřebu. Ta spotřeba je možná o 1-2 mpg vyšší (jezdím dlouhodobě cca za 14 mpg město, 16.5 mpg dálnice - do l/100 km si to převeďte sami ), ale zase vím, že nezůstanu někde stát. S výkonem problém nemám, tohle není STI, nezávodím s tím a pro všechny ostatní účely mi výkon přijde dostatečný. I pokud potřebuju něco tahat, tak to není problém. Mimochodem, LX je kvůli adaptivnímu odpružení omezený na přívěsy do 7000 lb a na to jeho 383 koní úplně v pohodě stačí.
Ta osmistupňová převodovka to trochu zlenivěla ve srovnání se staršími LX, která měla šestistupňovou. Ale zase je o něco lepší spotřeba. Také komfort trochu utrpěl - z nějakého důvodu to trochu cuká v hodně prudkých horských stoupáních. Běžný řidič se ale s tím nejspíš nesetká, tohle jsou extrémní situace.
Pokud se to někomu líbí, neberu mu to. Na mne to ze předu působí jako propagační auto na Gillette Mach 7 turbo. Dle mého názoru se tento design hodí tak na holící žiletky a ne na auto...
Ach jo. Proč? Inženýři Toyoty, kteří Land Cruiser navrhovali primárně do terénu, z toho mohou pravděpodobně umřít smíchy. Není třeba ani hodnotit tuhle konkrétní tunningovou úpravu. Ono už stačí, co z LX udělali marketingoví specialisté. Zlikvidovat všechny terénní schopnosti takového auta použitím 21" kol a nízkoprofilových pneumatik, to je na metál. To se dá ale poměrně snadno napravit a dát tam 18" kola z Land Cruisera nebo ještě lépe 17" TRD se slušnými terénními pneumatikami. Ten nárazník je bohužel průšvih. Výrazně omezuje nájezdové úhly a moc se s ním dělat nedá. ARB nabízí pevnostní nárazník jen pro Land Cruiser a pokud bych chtěl dát předek z Land Cruisera, tak je třeba vyměnit blatníky, kapotu, světlomety... Prostě skoro nereálné :-(
Edit: teď vidím, že ti blázni z Larte tam dali místo 21" dokonce 22". Svět se zbláznil.
OT: dnes jsem poprvé viděl v Brně modrého F-Pace. Na ty kola jsem se musel jít kouknout zblízka - 22 palců. Šílené. Auto se mi na fotkách moc líbilo, ale naživo je to trochu moc vysoké a úzké, zvláštní... přechválil jsem to podle fotek, reality už mně tak neuchvátila. Oči jsem mohl nechat naopak na XE v bílé a šedivé, to jsou pěkná kompaktní auta.