Lexus LX od Larte Design: Ještě brutálnější
Lexus LX třetí generace má za sebou devítiletou kariéru, byl představen na autosalonu v New Yorku v dubnu 2007 a vyrábí se od listopadu téhož roku. Za tu dobu prošel už třemi modernizacemi, naposledy loni v srpnu. Změnil se interiér a vůz dostal mohutnou masku ve stylu ostatních, i nám dobře známých modelů značky.
Pětimetrového „full-size“ drobečka pohánějí výhradně vidlicové osmiválce, benzinové 4,61 a 5,66 l, případně diesel 4,46 l. Je určen hlavně pro Severní Ameriku, ale koupit se dá i v Asii, u protinožců, v zemích bývalého SSSR, Chile nebo na Blízkém východě. Nejde o nic jiného než o luxusnější verzi Toyoty Land Cruiser J200.
Larte Design přišel jeho aktuální vzhled málo agresivní a brutální, přitom z původního návrhu Shinichiho Hiranaky zůstaly po letech už jen boky. Kdekdo by řekl, že žádnou úpravu vizáže nepotřebuje. Jenže Kaliforňané na něj aplikovali své typické prvky, nechali se inspirovat hlavně v domovské zemi luxusnější divize Toyoty: v Japonsku.
Přední nárazník je k dispozici ve dvou verzích, ta širší a impozantnější má doplňkové větrací otvory a poněkud komplikovaně tvarovaný spoiler. Využívá ovšem standardních denních diod ve tvaru bumerangu. Slovo „mřížka“ pro vodorovná žebra se sem vůbec nehodí, tohle je prostě a jednoduše mříž.
Larte si vypůjčili firemní obrácené L, jeho motiv se opakuje všude, kde to je jen možné, třeba i na chladicích dírách v nárazníku zadním. Kromě difuzoru se uprostřed usadilo brzdové světlo ne nepodobné tomu na monopostech formule 1. Mechanické změny se nekonají, není jich třeba. Aktuální LX nedostatkem výkonu rozhodně netrpí, současná severoamerická varianta 570 má 286 kW. Pravda, na zhruba 2,7 tuny hmotnosti to někomu možná přijde málo...