Bylo by to docela dobré auto, kdyby:
1) Nerezlo víc, než stará stodvacítka. V dnešní době je to dost tragické, vidět dvouletého sprintera s prorezlými prahy a zadními dveřmi i panty
2) Kdyby se to auto v delší verzi nekroutilo jak prase a kdyby při jednom kole na chodníku šli zavřít boční dveře
3) Kdyby jejich výkon nezajišťovalo jen turbo nad malým motorem, které v těžkém provozu neodešlo dřív, než by bylo zdrávo...
Ač je Sprinter hezké a pohodlné užitkové auto, jeho užitečnost není zrovna rentabilní. V tomhle ohledu obzvlášť ve vyšších tonážích a verzích o objemu ložného prostoru více jak 13m3 je výrazně lepší Daily, obzvlášť v nejnovější verzi. Díky rámu, které skořápka MB nemá, je Daily co do užitkových vlastností a lepší volbou. Navíc má nyní 8mi stupňový HiMatic, který trhá rekordy v prodejích v porovnání s manuálem + stále nejlepší užitkový motor - několika cenami ověnčený IVECO 3.0 R4 a zburusu nové odpružení a zpracování přední nápravy, co je komfortnější než u MB. Navíc, i když má MB "zesílené" zadní odpružení, tahá zadek po zemi i při minimálním nákladu - Daily netahá zadek po zemi jako Sprinter/Crafter ani po přeložení . >:-[] Nejkomičtější je, že i přes to, že je nákladní Daily udělané robustně oproti osobnímu sprinteru, odvezou papírově stejně. Kde udělali v MB chybu hoši... >:D
Suhlas. Kupil som do firmy Sprinter r v. 2014 . V prvom rade ho za 2 tyzdne ukradli a nastastie ho Police nasiel za 3 dni skody boli min. nej Ł 350 . Nosnost je uboha asi to ma prenasat len prazdne krabice. Jedine co chvalim je pekna kabina a docela to jede ked to je prazdne. Lutujem ze som nezobral Tranzit mali sme pred Sprinterom 2 Tranzity a boli to docela nezmary a dalsi van bude zase Tranzit. Mame este Nissan Primastar to je malinke ale celkom spolahlive. Este k tomu Sprinteru v zakladnej vybave nedali ani zadne park. senzory do je pri dlhej verzii dost zaklad, pridali sme tam stupacku ta vydrzi dost...
Tranďáky jsou dobrá auta. Resp. ty nové buldočí verze konečně vychytaly neduhy těch plechovek předtím. Sice mě trochu překvapuje, že jejich JUMBO verze dosahuje sotva běžné střední dodávky u IVECA a MB, natož převis u JUMBA je docela šílený, ale ono tranďáky nikdy nebyly největší dodávky na trhu a asi ani nebudou, tam je Daily Van se svými 20m3 king :-) KAždopádně v novým trandu jsem jezdil chvilku a velmi pohodlné auto, za ty prachy, je-li v akci je to dobrá cena. Antikoroze je výrazně lepší než předchozí verze, řazení je vcelku dobré, ale dráhy nejsou zrovna jak z osobáku. Motor je ale překvapivě docela silný na sólo a zátěž nákladu tak do 1,5 tuny. Od 1,5 tuny už je to lenoch a na pžetěžování je nevhodný, stejně jako všechny ostatní bezrámové samonosky. Pokud Jumbo, tak až od výroby 6/2015 bo do te doby se auta kroutila a až pak udělali výztuhy na dlouhé a vysoké verze.
6ti vál není špatney, spotřeba přiměřená, ale nebral bych ho kvůli kvalitě. Na 100000 km potřebuje velký servis a pokud to nedali do kupy, je problém s klikovkou. je moc "měkká" a kroutí se. Je to ale jediný motor, se kterým to naložené jede. Pokud budeš tahat více jak 1,5, dej z výroby komplet zesílení zadní nápravy. Rozhodně nenechavey dodělat jen pera navíc, protože to časem rozhodí geometrii a hlavně bude postupně odcházet uchycení zadní nápravy kvůli velkým odskokům při malé zátěži.
Dík. To jsem si říkal, že těžší motor v kombinaci s českými cestami bude na přední nápravu dost nehezkej; ta zesílená verze má i jiný tlumiče a další věci, ne? Já mám katalog někde schován a už jsem tyhle věci zapomněl.
Právě že bude jezdit často plný (bude se jednat o tu druhou nejdelší verzi) a čtyřválec by se z toho zhroutil. Má nám nahradit Craftera ještě s tím pětiválcem a ten už má jen dvoulitry. :-(
VW ale za ty léta nezrezivěl, tak nevím, jak to v MB dělají.
Pokud bude jezdit naložený hodně a je to delší nebo druhá nejdelší verze, tak je podle mě samonoska kravina - i když. VW sice má stejnou kastli, ale lépe vystuženou a hlavně jinak lakovanou - navíc používají jinou plechařinu ale je problém s jejich katastrofálními motory o objemu 2.0. Nejede to, žere to, Turbo je už na 50000 docela v pr... obzvlast pokud bdueš jezdit hodně naložený. U Sprinteru je stále problém s korozí a hlavně s kastlí, která se kroutí mnohem více, než u Crafteru. Na netu jsem onehdá viděl srovnání krutu MB, VW a IVECA. MB totální propadák, dokonce jim praskla ta jejich laminátová střecha a čelní sklo. VW lepší, nepraskalo nic a jednoznačně nejlepší IVECO. Ale to je prostě dodávka pracant a ne osobák jako VW a MB - i tomu odpovídají motory a stavba kastle. My MB dali do pryč už před 3mi lety. Teď máme Dailyny, poslední 4 jsme koupili už ty nové s HiMaticem a upřímně, nějaké Sprinter se může jít bodnout. Dailyna je mnohem lepší ve všech aspektech a hlavně ve spotřebě. Máme 2 HiMaticy a 2 manuály a spotřeba vychází kupodivu líp o 0,6 litru u Hymaticu. Pokud ale trváš na MB, tak 1) - ne bílou barvu- je nejméně ošetřena a hned rezne 2) i když vezmes zesilanou verzi (silnejsi brzdy / vetsi kotouče, 1-2 listy per navíc) porad ti zustava standardní motor a bezná prevodovka - tu ale pri silnem nalozeni ukroutis. navic maji vzadu stale shodny diferák a zrovna ten by potreboval zesilit logicky nejvic.) 3) uvažuješli o vysoké střeše - tedy u MB a VW laminát, rychle ruce pryč od MB - zjisti si kolik stojí 8-s - logicky je pevnější auto na rámu a bez laminátové střechy. Možná moc oslavuju iveco, ale me zadna značka nijak neuráží - eru to jen reálně s výhodama a nevýhodama a když to vezmes co vidis po ceste tak nejvic sprinteru jezdi v prostredni verzi L2 a L3/bez previsu za to Daily je nejcasteji práve L3, L4 a L4+. Paradox je, ze kdyz ted srovnam novy MB /meli jsme ho ted pujceny na mesic bo se MB ne a ne smirit ze mame iveca >:D ) tak MB má výhodu jen v "prestiži" ale jinak v ničem. Co na Daylinách udělali komplet novy auto vč. př. nápravy tak MB hodně zaspal dobu.
Pokud ale budeš vybírat L2 L1 tak tam stačí trojčlenka Ducato/boxer/Jumper - logicky vybereš Ducato jeslikož peugeot a citroen jsou pouhe kopie s horšími motory nebo bych vybíral tranďáka. Ten nový je velmi dobrý a na L2 plně dostačující, možná i na L3 ale tam už je pak u L3 MB a L3 ford dost rozdíl v ložné ploše. 8-s