Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Sprinter: Vyšší výkon i nosnost

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Mercedes-Benz představuje Sprinter s výkonnějšími motory a výrazně vyšší celkovou hmotností.

Mercedes-Benz v reakci na přání svých zákazníků zařadí do nabídky modelové řady Sprinter novou verzi, která má schválenou celkovou hmotnost 5,5 tuny, což je o půl tuny nad dosavadní horní hranicí.

Tato novinka přináší zvýšení nosnosti o 450 kg a Mercedes-Benz uvádí, že celkové užitečné zatížení se má nyní pohybovat v rozmezí od 2,95 tuny do 3,41 tuny v závislosti na modelu.

Novinka v podobě zvýšení celkové hmotnosti vozidla má podle materiálů automobilky uspokojit především zákazníky, kteří potřebují na podvozek modelu Sprinter usadit speciální nástavbu. To se týká především sanitních, hasičských vozidel a dalších speciálních aplikací, pro něž byla celková hmotnost do 5 tun nedostačující.

Další novinkou v nabídce modelové řady Sprinter jsou dvě nové výkonnější verze vznětového čtyřválce OM 651 o objemu 2143 cm3, které mají být k dispozici od léta letošního roku.

První z nich nahrazuje dosavadní verzi o výkonu 70 kW a namísto ní nabídne 84 kW. Ve druhé případě se jedná o nahrazení současné verze s výkonem 95 kW novým provedením o výkonu 105 kW. Mercedes-Benz k novým verzím dodává, že budou disponovat i vyšším točivým momentem, ale konkrétní hodnoty prozatím neuvádí.

Dvojice následujících verzí motoru OM 651 zůstává beze změn a i nadále bude disponovat výkony 120 kW a 140 kW. Samozřejmostí pro všechny čtyři výkonové verze, které budou od léta na trhu je splnění emisní normy Euro 6/VI.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
4. 5. 2016 13:49
Re: ...oranžová kamarádka...
Pokud bude jezdit naložený hodně a je to delší nebo druhá nejdelší verze, tak je podle mě samonoska kravina - i když. VW sice má stejnou kastli, ale lépe vystuženou a hlavně jinak lakovanou - navíc používají jinou plechařinu ale je problém s jejich katastrofálními motory o objemu 2.0. Nejede to, žere to, Turbo je už na 50000 docela v pr... obzvlast pokud bdueš jezdit hodně naložený. U Sprinteru je stále problém s korozí a hlavně s kastlí, která se kroutí mnohem více, než u Crafteru. Na netu jsem onehdá viděl srovnání krutu MB, VW a IVECA. MB totální propadák, dokonce jim praskla ta jejich laminátová střecha a čelní sklo. VW lepší, nepraskalo nic a jednoznačně nejlepší IVECO. Ale to je prostě dodávka pracant a ne osobák jako VW a MB - i tomu odpovídají motory a stavba kastle. My MB dali do pryč už před 3mi lety. Teď máme Dailyny, poslední 4 jsme koupili už ty nové s HiMaticem a upřímně, nějaké Sprinter se může jít bodnout. Dailyna je mnohem lepší ve všech aspektech a hlavně ve spotřebě. Máme 2 HiMaticy a 2 manuály a spotřeba vychází kupodivu líp o 0,6 litru u Hymaticu. Pokud ale trváš na MB, tak 1) - ne bílou barvu- je nejméně ošetřena a hned rezne 2) i když vezmes zesilanou verzi (silnejsi brzdy / vetsi kotouče, 1-2 listy per navíc) porad ti zustava standardní motor a bezná prevodovka - tu ale pri silnem nalozeni ukroutis. navic maji vzadu stale shodny diferák a zrovna ten by potreboval zesilit logicky nejvic.) 3) uvažuješli o vysoké střeše - tedy u MB a VW laminát, rychle ruce pryč od MB - zjisti si kolik stojí 8-s - logicky je pevnější auto na rámu a bez laminátové střechy. Možná moc oslavuju iveco, ale me zadna značka nijak neuráží - eru to jen reálně s výhodama a nevýhodama a když to vezmes co vidis po ceste tak nejvic sprinteru jezdi v prostredni verzi L2 a L3/bez previsu za to Daily je nejcasteji práve L3, L4 a L4+. Paradox je, ze kdyz ted srovnam novy MB /meli jsme ho ted pujceny na mesic bo se MB ne a ne smirit ze mame iveca >:D ) tak MB má výhodu jen v "prestiži" ale jinak v ničem. Co na Daylinách udělali komplet novy auto vč. př. nápravy tak MB hodně zaspal dobu.

Pokud ale budeš vybírat L2 L1 tak tam stačí trojčlenka Ducato/boxer/Jumper - logicky vybereš Ducato jeslikož peugeot a citroen jsou pouhe kopie s horšími motory nebo bych vybíral tranďáka. Ten nový je velmi dobrý a na L2 plně dostačující, možná i na L3 ale tam už je pak u L3 MB a L3 ford dost rozdíl v ložné ploše. 8-s
Avatar - boost.
4. 5. 2016 10:34
Re: ...oranžová kamarádka...
Dík. To jsem si říkal, že těžší motor v kombinaci s českými cestami bude na přední nápravu dost nehezkej; ta zesílená verze má i jiný tlumiče a další věci, ne? Já mám katalog někde schován a už jsem tyhle věci zapomněl.

Právě že bude jezdit často plný (bude se jednat o tu druhou nejdelší verzi) a čtyřválec by se z toho zhroutil. Má nám nahradit Craftera ještě s tím pětiválcem a ten už má jen dvoulitry. :-(

VW ale za ty léta nezrezivěl, tak nevím, jak to v MB dělají.
4. 5. 2016 10:27
Re: ...oranžová kamarádka...
Tranďáky jsou dobrá auta. Resp. ty nové buldočí verze konečně vychytaly neduhy těch plechovek předtím. Sice mě trochu překvapuje, že jejich JUMBO verze dosahuje sotva běžné střední dodávky u IVECA a MB, natož převis u JUMBA je docela šílený, ale ono tranďáky nikdy nebyly největší dodávky na trhu a asi ani nebudou, tam je Daily Van se svými 20m3 king :-) KAždopádně v novým trandu jsem jezdil chvilku a velmi pohodlné auto, za ty prachy, je-li v akci je to dobrá cena. Antikoroze je výrazně lepší než předchozí verze, řazení je vcelku dobré, ale dráhy nejsou zrovna jak z osobáku. Motor je ale překvapivě docela silný na sólo a zátěž nákladu tak do 1,5 tuny. Od 1,5 tuny už je to lenoch a na pžetěžování je nevhodný, stejně jako všechny ostatní bezrámové samonosky. Pokud Jumbo, tak až od výroby 6/2015 bo do te doby se auta kroutila a až pak udělali výztuhy na dlouhé a vysoké verze.
4. 5. 2016 10:23
Re: ...oranžová kamarádka...
6ti vál není špatney, spotřeba přiměřená, ale nebral bych ho kvůli kvalitě. Na 100000 km potřebuje velký servis a pokud to nedali do kupy, je problém s klikovkou. je moc "měkká" a kroutí se. Je to ale jediný motor, se kterým to naložené jede. Pokud budeš tahat více jak 1,5, dej z výroby komplet zesílení zadní nápravy. Rozhodně nenechavey dodělat jen pera navíc, protože to časem rozhodí geometrii a hlavně bude postupně odcházet uchycení zadní nápravy kvůli velkým odskokům při malé zátěži.
Avatar - boost.
4. 5. 2016 10:19
Re: ...oranžová kamarádka...
Ve firmě je od roku 2003, má za sebou přes 350 tisíc a furt tahá těžký věci jak zamlada. Akorát ta rez, no...

Má tu někdo zkušenosti se šestiválcem? V plánu je koupit do firmy právě jeden takovej.