Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

VW Golf GTI Clubsport S je nejrychlejší předokolka na Nordschleife

150 komentářů

Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
...že sotva CTR zajede ono x let proklamované nejrychlejší kolo, tak se najde někdo, kdo jej o titul rychle připraví... akorát bych si teda v životě nevsadil na VW. 😄

Každopádně to nic nemění na tom, že jde o zbytečný a přeceňovaný údaj.
Avatar - iudex
iudex
Je to preceňovaný a v praxi neveľmi užitočný údaj, s tým súhlasím. Na druhej strane image je základ a ak chcel VW ukázať, že Golf nie je len nudným autom pre dôchodcov a raz a navždy zavrieť ústa odporcom, tak to pekne ukázal a možno GTI vystrieda na plagátoch doterajší MRS či CTR.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to mrzuté, že CTR ten titul moc dlouho nevydržel >😁 Na druhou stranu, těch ostrých Golfů je už nějak hodně, dá se vůbec něco takového doopravdy koupit? 😄
Avatar - white label
white label
Dá, ale bude jich jen 400, takže si musíš pospíšit. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ahá, už pro něj běžím, hele a má to vzadu vůbec sedačky? >😁
Avatar - white label
white label
Nemá! A co by s nimi chtěl na NS dělat??? >😁 >😒]
Avatar - speedfred
speedfred
ring taxi , no nič zadný budú na "stojáka"
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo tak už to chápu, to je vlastně Golf přímo na okruh >😁 Ale v té bílé mu to sluší, to se musí nechat 😄
Avatar - white label
white label
Ano, je to okruhově zaměřená verze, kterou dosud GTI vůbec nenabízelo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo, však vůbec nic proti tomu 😉 Spíš mi přijde vtipné, že Hondaklub dostane zas záchvat a ztratí vítr z plachet >😁
Avatar - white label
white label
Jo, pravděpodobně to bude tvrdší jádro Hondatáboru prožívat víc, než je (pro ně) zdrávwo. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zajisté se dozvíš, že je Honda na druhou stranu spolehlivější, prémiovější, lepší a je vlastně i rychlejší, ale že se jí nepovedl jen NS >😁 Těším se na tu avizovanou srovnávačku Golfa vs Civika vs Fokuse 😁 Je mi jasné, že i Fokus se 4x4 za Civikem bude jen v dáli zaostávat a VW si neškrtne jakbysme 😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ále, no tak 😉
Na tak dlouhém okruhu tak malý rozdíl udělá podle mě klidně droboulinká změna počasí, nehledě na rozdílné řidiče. Ale asi se dá říct, že Golf nejede hůř, než Civic >😒]
_MT_
Komičtější by bylo, kdyby měl dva páry dveří a vzadu žádné sedačky. >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😒]
Avatar - wakantanka
wakantanka
až len kombík by bol to pravé orechové v tejto konfigurácii >😁 >😁 >😁
evocolt
Nema a tak to ma byt.Presne ako som si myslel a pisal,ze bude bez izolacie,klimatizacie,bez zadnych sedaciek a s poloramom,ale presne tak ma vyzerat auto ,ktore chce mat v nazve Clubsport S..rovnako ako v pripade GT3 a GT3RS,ale Meganu R26 a R26R
Avatar - white label
white label
Ano, předobrazem úpravy! Clubsportu na Clubsport S, byla verze GT3 RS.
Avatar - CHerokee
CHerokee
No to beru, ale proč takovou radikální úpravu dělat z rodinného vozu? To mi smysl nedává.
evocolt
..uz len kvoli konkurencii,prestizi,dokazat si ,ze aj VW vie postavit ultimativny HH,reklama,napravenie si reputacie po dieselgate atd..

Ja osobne fandim takym upravam kedze uz R26R bol zaujimavy okruhovy stroj za "ludove" peniaze oproti takej GT3 RS.

Urcite sa ta limitovka rychlo rozpreda a bude z nej raz este cenny artikel pri predaji..osobne si myslim,ze to bude aj dobra investicia.

[odkaz]

A aby som nezabudol tak gratulujem k Mustangu :yes: 😉
Avatar - CHerokee
CHerokee
No to chápu, ale na to mají udělat nějaké kupé. Scirocco třeba jako zákad. Za lidové peníze toto nebude..nedivil bych se, kdyby to šlo přes milion.

Co se invesice týkánevím, ale třeba 6 válcové ostré golfy už prý dnes rostou...ale to je z jiného eko - důvodu.

Děkuji!
Avatar - iudex
iudex
Golf GTI aj v tunajších diskusiách nie je auto, ktoré by bolo snom petrolheadov túžiacich po okruhových radovánkach a hejteri ho odsudzovali ako auto,ktoré nemá v "prvej lige" predokolkových hothečov čo robiť. Pritom bolo zrejmé, že VW niežeby nedokázal vyrobiť rýchle GTI (viď sesterská Cupra), ale jednoducho nechcel. Teraz sa zjavne rozhodli, že 40. výročie GTI si to žiada a tak jednoducho spravili najrýchlejšiu predokolku na Ringu. Bez dvojročného avizovania, bez maľovania na trať, GTI prišiel, videl a zvíťazil. Naviac bez pochybností o sériovosti auta ako pri niektorých doterajších rekordéroch. Za to jednoznačne :yes:
Menej nadšenia už vo mne vzbudzuje, že CSS už musel veľa obetovať, Golf bez zadných sedadiel, izolácie a s trubkovým rámom už nie je hothečom v pravom slova zmysle, je fakticky okruhovým špeciálom. Ale kto práve toto hľadá, má to mať.
Avatar - Atlis
Atlis
Z toho Golfu vymontovali co sa dalo, naladili pod 400k a uspech je zaruceny...
Avatar - white label
white label
Stejně "pod 400k" jako CTR. CTR potřebovala k překonání rekordu silnější motor, GTI to dalo se stejným výkonem jako CTR.
Toyoda
Jojo, to GTI to dalo mozna s 1,0TSI. GTI ktere bylo specialne pripravene na okruh, vykuchane jeste o veci o kterych se ani nikde nedocteme, GTI s cipntym motorem dalo o sekundu seriove CTR v normalni vybave a seriove vaze. Takovemu umeni nelze nez zatleskat >😁
Gvick2
Sériové CTR? Vždyť to byl tovární prototyp, který si nikdo, na rozdíl od Golfu, MRS nebo Cupry nemůže ani koupit. Honda slíbila, že zajede NS se sériovým CTR, ale skutek utekl.
Toyoda
Jsi uplne mimo. U tohoto casu jde o vahu auta a ta byla stejna jako u serioveho auta. Podvozek, motor byl stejny jako u serioveho auta, coz Honda uvadela v prohlaseni. Takze s cim mas problem? Co si nemuzes koupit, ram? Ano ram si nekoupis, zato si koupis v serii sedacky se kterymi ja na okruhu auto stejne rychle jako prototyp o stejne vaze. To ze neco prohlasi Honda, je o chlup verohodnejsi nez prohlaseni od VW. Kdo se nezastavi pred nezakonym podvadenim tak od toho necekam kristalove cistoho uz nic 😉
Avatar - Emel
Emel
Honda pokud vím netvrdila, že je hmotnost stejná. V tom prohlášení stálo😒br />
"...standard state of engine tune, with suspension, drivetrain, exhaust, brakes and the aerodynamic package identical to those of the production Civic Type R"

Tj. cokoli kromě vyjmenovaného mohlo na tom autě být jinak, nemusel tam být alternátor, mohla tam být speciální baterka, třeba nádrž... cokoli. Mluvilo se otevřeně o vyndané klimatizaci, rádiu...

"Honda has now vowed to follow up this achievement by sending a production Civic Type R around the Nürburgring Nordschleife later this year with the aim of setting a new lap record for a front-wheel drive production car." - až to bude, tak to bude, zatím to není.
Toyoda
Jenže tu klimatizaci si u verze Type-R nekoupis, musis poskocit na verzi GT s packetem co dava do "sportovni" verze vybavu. Kdyz chces hledat mouchy tak hledej. Hele a meli u tohohle rekordu GTI cejchovane stopky, ja neverim 😉 >😁
Avatar - Emel
Emel
Podívej, ani sama Honda neřekla, že zajeli rekord pro produkční předokolku. Řekli, že to udělají později s produkčním autem. Tak čemu chceš věřit?
Toyoda
Vzdyt ja ji verim, protoze nelhali, ze to zajeli se seriovym autem. Nikde nepisou nic co by indikovalo, ze chteji podvadet. Jo a jeste dodavali, ze seriove auto bude rychlejsi nez ten prototyp, takze jejich casu verim a nejasnosti snad nikde nelze nalezt 😉
Gvick2
Já problém nemám s ničím, problém má Honda, která slíbila zajet NS se sériovým autem a dodnes to nesplnila. U času na okruhu jde i o váhu auta, ale také o tuhost skeletu, která se rámem zvyšuje a v sérii není, takže prototyp a série je docela zásadní rozdíl i kdyby hmotnost byla na deko stejná.
Toyoda
Jenze to chce cist o tuhosti vyjadreni Hondy a ne auto.cz. Zde je jasne napsano, jak je to s tuhosti, ze ji ram nemenil a vykuchany veci kompenzuji vahu ramu.
[odkaz]

To ze rekord ma Honda potvrdit i se seriovym autem je jasne, sliby se maj plnit nejen o vanocich. Snad se toho ted dockame, kdyz ji ted nekdo prekonal.
Gvick2
Rám který by nezvyšoval tuhost karoserie je protimluv, možný snad jedině za podmínky, že by jej u Hondy uvařili z čokolády, pak by ovšem neplnil ani bezpečnostní funkci a proč by ho tam dávali. Pokud je rám z trubek tak vždy zvýší tuhost karoserie a plní tím ochrannou funkci, ale také pomáhá celému odpružení a tlumení vozidla, které se méně kroutí při extrémním katování nerovných okrajů zatáček což je na NS zvláště zásadní záležitost důležitá pro agresivní jízdní styl.
Avatar - fOE
fOE
Ajaj. Kde beres jistotu ze CTR bylo seriove?
Toyoda
Tak jistota je u CTR stejna jako u tohohle Golfu, tedy zadna 😉
MariAchi
Ten ochranny ram v CTR je tedy seriova vybava, ano..?
Toyoda
jestli si cetl vyjadreni (ne plky od auto.cz), tak ram nemel vliv na tuhost kastle a nenavysoval vahu, protoze to bylo kompenzovano vyndanymi sedackami. Takze auto se seriovou vahou
Joab
Já dokonce někde četl, že ten rám tam byl na to, aby snižoval tuhost a zvyšoval žvýkavost, protože se Honda bála, že kdyby to zajeli se sériovkou, mohli by ji zažalovat Bellofovi dědicové za znevažování Stefanovy památky.
Avatar - boost.
boost.
>😁 >😁 :yes:
MariAchi
>😒] :yes:
MariAchi
Jestlis cetl vyjadreni samotne Hondy, tak oni sami rekli, ze to auto bylo "prototyp", ne seriovka, ale vysvetlovat tohle zaslepenemu fanatikovi je stejne marne, jako vysvetlovat slepicim, na co maji ptaci kridla.
Avatar - fOE
fOE
Jen se zeptam, kde se vzala ta jistota o seriovosti auta? 😉
Avatar - iudex
iudex
Stopercentná istota samozrejme nie je, ale na rozdiel od doterajších rekordmanov jasne deklarovali, aké to má gumy, brzdy, aké úpravy, že rám je tam sériovo atď. a toto všetko dostaneš aj na predajni.
Avatar - fOE
fOE
Co pises vsechno beru, ale furt je to jen tvrzeni automobilky, nikym nekontrolovane, nikym neoverovane. To ze ti VW ted XY uprav prozradil neznamena, ze dalsich XY nezamlcel.
Ja za sebe zustavam ve stejnem postoji k tomuto casu jako k casu Seatu, Hondy, BMW, Audi, proste kohokoliv... beru to jako cokoliv jineho co mi ten nebo onen slibi v reklame skrze sve marketingove oddeleni = nic co by si nejak vic zaslouzilo mou pozornost.
Avatar - white label
white label
Čas Clubsportu S do značné míry kontrolovatelný je, protože 400 kousků bude v prodeji právě v rekordní konfiguraci, takže třeba redakce nějakého renomovaného motoristického časopisu si může ověřit reálnost dosažení podobného času s tímto vozem.
U CTR tohle nelze, protože ten prorotyp se kterým bylo času dosaženo si nikdo koupit nemůže a běžná verze to jednoduše nedá.
Avatar - fOE
fOE
To je jen takova naplast, ze pry "lze kontrolovat". V realu nelze nic, neb i eventuelni nedosazeni casu se bude dat hrave zamest do autu cimkoliv z: neidealni podminky (teplota, vlhkost, prazdnost okruhu...), horsi nez tovarni ridic, kombinace obou. Jedinym teoretickym dukazem tak zustava kdyby snad byl tovarni cas nejakym platkem dokonce pokoren. Teoreticky ale funguje i komunizmus, teoreticky. >😁

Tady na teto debate se jen hezky profiluje to komu je ktera znacka vic sympaticka. Zaclo to renaultem, kde jeho priznivci v presvedceni o nejrychlejsi seriove predokolce ani jen nezapochybuji o tom, ze jde o serii. Pod casem o Honde se zase vyrojilo hejno, ktere slavilo neb bylo presvedceno, ze prave ten cas CTR je se seriovkou, jak jinak. Dukaz (ne domenky) pritom zadny. No a nedlouho na to do svetla reflektoru vstupuje Golf a jedine co se meni je jen to "stado" co chce verit tomu svemu koni, nic jine, pribeh a prubeh bude stejny.
Najdou se lidi co budou tvrdit ze Golf byl urcite neseriovy, narozdil od toho jejich favorita ktereho rekord byl prave pokoren. Najdou se lidi co budou tvrdit, ze prave Golf byl urcite seriovy, muzou si to prece overit (v realnem svete nemuzou). A pak na scenu vstoupi nekdo kdo je skepticky ke vsemu bo je klidne mozne ze ten, ten a ano i ten, vsichni podvadeli. Ikdyz, da se podvadet ve hre bez pravidel? 😉
Avatar - white label
white label
Nikde netvrdím jak moc "sériový" byl CSS, takže minimálně polovina tvé reakce je mimo dialog, který jsem vedl. Můžeš to okecávat jak chceš, ale objektivně je prostě zásadní rozdíl v tom, jestli si uváděnou rekordní konfiguraci můžeš reálně koupit a na její skutečné schopnosti si "sáhnout" (zjistit reálnost podobného času samozřejmě lze, že to není úplně snadné, je věc druhá), nebo jestli je to jen prototyp, který se v takovéto konfiguraci nikdy do prodeje nedostane.
VW vzal GTI Clubsport a udělal k němu relativně ultimativní verzi, podobně jako to dělá třaba Porsche s 911 GT3/GT3RS, nebo u Caymanu GTS/GT4. U CTR se nic takového nestalo, prostě jen upravili prototyp, který si v takové konfiguraci koupit nelze.
A k těm časům, o která třeba mě u auta vůbec nejde, viz 15:53.
Clubsport S lze koupit a postavit na NS, stejně jako Cupru Performance, nebo MRS 275TR, upravený prototyp CTR nikoli.
Avatar - iudex
iudex
No a týmto Tvojim relativizovaním (jeden to zašiel na prototype, tak neverím nikomu, hoci práve VW zatiaľ nezadal žiadne dôvody na pochybnosti) súčasne dokazuješ, že Ty sa radíš do ďalšieho stáda, ktorému nie je sympatická ani jedna z "rekordných" značiek. 😉
Avatar - fOE
fOE
Presne tak, i ja se radim do stada, jens netrefil do jakeho. Moje stado je to ktere to nezere zadne automobilce. Vsechny ty rekordy totiz poji jedna jedina vec, nemoznost si je overit. Takze neberu udajne casy nissanu GT-R, neberu udajne casy M4 GTS, neberu udajne casy CTR, Golfu... muzeme to vzit treba abecedne, od Alfy Romeo az po Weismann.
Jestli to chces nejak rozumne pojmenovat tak "stado co nebasti reklamni tlachy sve oblibene ani zadne jine znacky" treba. 😉
Toyoda
Od vw je to verohodny udaj, jako jejich emise. Ze to nemelo upravy na motoru neverim ani trochu
Avatar - habanero1
habanero1
On krouťák i výkon můžou být trošku jinde než série... Možná i hodně jinde. Zbývá jen doufat, že ne.
comper
No gcss je najrychlejsi, ale je to este hh? Podla mna pointa hh je pouzitelnost pre bezny den bez zasadnych kompromisov v komforte alebo uzitocnosti. Ak ma auto 3./5. dvere a velky vykon este nie je automayicky hh, to potom najrychlejsi hh by bolo ferrari ff. A o tej seriovosti by som tiez nemal tak jasno, ctr je urcite vypiplanejsia a zeby bola pomalsia sa mi teda nezda.
Avatar - Emel
Emel
Téma není nejrychlejší hothatch, ale nejrychlejší předokolka.

Že se ti to nezdá je hezké, ale kolem času Hondy je asi víc otazníků.
Toyoda
A jakych? Tak se rozepis?
Avatar - Emel
Emel
Honda tehdy říkala, že čas zajela s "prototypem blízkým sériové podobě" a pak taky že motor, podvozek a další věci byly shodné s produkčním autem. Co přesně to znamená těžko říct, ale podle mě pokud tomu sami říkají prototyp, tak by to chtělo potvrdit s normálním sériovým autem.
Toyoda
prototyp mel ram a kvuli jeho vaze navic byly vyhozeny sedacky, takze je jasne, ze to nebylo seriove auto, ale melo vahu serioveho auta.

"motor, podvozek a další věci byly shodné s produkčním autem" Cemu na tomto nerozumis? Jo kdyz to napise vw, ze to melo seriovy motor, podvozek, tak je to jasne, ale kdyz to napise Honda, je to neverohodne a jsou tam otazniky >😁
Avatar - Emel
Emel
Já naopak Hondě věřím - Honda napsala, že to byl prototyp a já to beru jako čas zajetý prototypem.

Věřím jí i to, že byl nejspíš dost blízký sériové podobě a že by sériové auto pravděpodobně zajelo hodně podobný čas... bylo by ale dobré to potvrdit. To jsou ty otazníky o kterých mluvím.
Toyoda
Ja zas verim jen sam sobe. S cim to kdo zajel se nikdy nedozvime 😉
Avatar - iudex
iudex
A tým, že to Honda nepotvrdí aj so sériovým autom, tým pochybnostiam len dáva váhu.
Avatar - white label
white label
Jak např. jistě víš, že ten prototyp CTR měl váhu sériového auta? >😁
Clubsport S bude v rekordní verzi na prodej, lze tedy zkontrolovat, jestli na ten čas opravdu má, u CTR se žádná "rekordní" verze koupit nedá a ta sériová to nedá.
Toyoda
V nejakem clanku se to o te vaze uvadelo. Ne jako tady nesmysli o ramu a tuhosti navic na auto.cz.
Ja tvrdim ze to seriova verze CTR da stejne jako to GTI >😁
Jinak ja nepotrebuji "rekordni" verzi s ramem, ja potrebuji "rekordni" verzi o stejne vaze se zadnima sedackama. Ta se koupit dá a má i větší užitnou hodnotu. >😁
Avatar - Emel
Emel
A na základě čeho to tvrdíš? Prostě jsi přesvědčený, že Honda musí být lepší a tím to končí... no, tak si holt počkej, na to bys měl být zvyklý... a zatím skousni, že je produkční VW rychlejší než prototyp od Hondy.
Toyoda
Pisu snad nekde, ze je Honda momentalne nejrychlejsi ??????
Pisu snad, ze prototyp od Hondy je rychlejsi nez momentalne predstavena okruhova limitka GTI, ktera prosla brutalnima upravama a bude za slusnou pecku ????
Avatar - white label
white label
Pochopitelně se nabízí otázka, proč to Honda se sériovým autem stále nedokázala, když na to podle tebe má i s ním.
Do podobně vlhkých snů ti vstupovat nechci, ale sériová verze CTR nemůže na okruhu (zcela ojektivně) stačit na Clubsport S . Jedním z hlavních důvodů jsou logicky semislicky na eSku.
Sériová verze CTR si v okruhové srovnávačce neporadila ani s výkonově slabšími soupeři (MRS 275TR a Cupra P) ve verzích, které se naopak přímo na semislickách koupit dají.
Nejrychlejší byla Cupra Performance 280 PS (i díky o ligu lepším brzdám), druhý byl MRS 275 (PS) Trophy R a až za nimi CTR 310 PS. Viz poslední EVO str.106 - 112.
Avatar - Thomasino
Thomasino
Prolétl jsem zdejší diskuzi jen rychle, ale trochu se zapomíná na to, že na Nordschleife přes zimu předělali dvě místa, podle kluků z Hello Titty co tam závodí na VLN je nyní rychlejší, takže srovnávat s předchozími časy není až tak úplně relevantní >😒]
Ono hlavně se tomu všemu zase tak moc věřit nedá, prý podvádějí úplně všichni. Nicméně jako marketing to chápu a zase tak moc mě to u VW nepřekvapilo, vzhledem k tomu výročí 40 let GTI 😄 Za mě určitě zajímavé auto, nemít nyní podobné, tak bych o něm přemýšlel. Ale u VW bude cena přemrštěná 😉
Avatar - Emel
Emel
O důvod víc pro Hondu vzít tam sériové Type-R.
Toyoda
Jinak k te vaze CTR
[odkaz]

Jak mam vedet, ze tenhle okruhovy GTI nebyl pri rokordu jeste vice vykuchany?
Avatar - white label
white label
Tak to se místním vwhaterům líbit nebude, ale na rozproudění diskuse je to OK. >😁 😉
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
white- máš brambůrky a dobré víno? Kdyžtak pošlu >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: Souhlas se vším. GTI (nebo Golf jako takový), zdá se mi, zůstávalo během toho nedávného hot hatch soupeření trochu v pozadí. Nyní předvedli, že se stále může řadit mezi ty nejlepší.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Nejlepší jak v čem? Toto už těžko bude plnit práci praktického vozu na každý den se silným motorem 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak řekněme....mezi ty nejrychlejší. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Jen počkej, zajíci, až dorazí hologram klub, ti určitě nějaké vysvětlení, proč je ctr o kousek pomalejší, resp. nebylo by kdyby, resp. však ještě všichni uvidíte... najdou. 😄 😉
swifter
se dá?
Avatar - CHerokee
CHerokee
S emisema a spotřebou v Evropě podvádí každý. Respektive auto se optimalizuje na test, v reálu jsou pak jiná čísla. Tak tady to není podvod. Jen jsou to hrádky na semislickách a továrním jezdcem, a aby byla nějaká ta senzace porovnává se to s běžnými vozy na běžných pneu - s neoficiálními netovárními časy atd. Např. M4, M3.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
OT: ten tvůj Mustang je vínový?
Avatar - CHerokee
CHerokee
Ne. Proč? Původně jsem měl mít vínového, ale nakonec přišla černá. A nedávno jsem nechal dodělat šedé pruhy (barva od Eleanor) a celé auto pod průhledný lak.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Protože jede vínový u Ostravy pravidelně potkávám, tak jsem myslel, že to jsi ty 😄
Avatar - miromen
miromen
Ja vidavam tohoto červeneho a musim řict , že červena Mustangu moc nejde , přitom podle foto bych řekl přesny opak. Černa nebo šeda mu sednou naramně.

[odkaz]
Avatar - fOE
fOE
V provozu potkavam cerveny a zluty a krasne jsou oba, za me top volby. Cerna naopak snad nejslabsi volba. Seda jako decentnejsi barva (kdo chce byt s amerikou s v8 decentni?) proc ne.
Avatar - miromen
miromen
Ale jo ať je ta krasa vidět , proti tomu nic nemam. Jen mi ta červena k Mustangu prostě moc nejde. Nad Mustangem taky uvažuji a červena byl muj favorit. Moc barev na vyběr neni , ale vim , že pokud do něj pujdu tak červena to nebude.
Avatar - fOE
fOE
Kazdemu podle chuti, u me ma ale palec hore kazdy kdo se odhodla rozbourat tech 50 odstinu sedi co clovek vidi na kazdem parkovisti. A jen malo aut si o to rika tak, jako prave mustang s V8. Pochopim sedou 318d, ale neco specialni si zaslouzi i specialnejsi barvu. Zvlast zluta podle me bude delat kupci radost jeste dlouho. 😉
[odkaz]
Avatar - miromen
miromen
Opět , nic proti a klidně žluťasek. Jak jsem psal podle foto jsem řekl to je ta spravna kombinace , ale v reale , už to tak nefungovalo , tak jako pravě Mustang v černe nebo šede.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Když sem přemýšlel o barvě na mustanga, došel jsme k názoru, že jako jedno z mála aut se mi líbí asi ve všech. Proto mi potom nevadilo, že to padlo na černou. A nechal jsem ji proto poupravit v "eleanor style" naopak - tedy šedé pruhy. Z červených se mi více líbí vínová - ruby red. Tu jsem měl mít původně.

Osobně se mi velmi líbí i tmavě zelená - ideální pro úpravy na spartánský "bullit style". Jinak ty americké laky nejsou nic extra kvalitního, což je známé. Proto jsme po nastříkání pruhů nechal auto celé průhledným lakem přelakovat.
Avatar - fOE
fOE
Kdyz to rozseknes pruhama i cerna dava smysl. :yes:
Ta vinova cervena za me nevypada vubec hezky, ne tak jak bych cekal, a to se mi tmave cervene obycejne hodne libi, tady je to ale moc. Stejny pocit mam i na jaguaru XE, taky mi tam ta tmavsi cervena nesedi.

Btw. jaky plannujes s mustangem rocni najezd?
Avatar - CHerokee
CHerokee
Jo jo, pruhy se ke Stangovi hodí. Navíc jsem spokojený i s interiérem - hnědá kůže. Jen jsem vyměnil volant za ten z GT350 z alcantary a na zakázku nechal ze stejného materiálu udělat hnědou nití prošit obal na loketní opěrku, ruční brzdu a kolem řadící páky, ať se to sváže. Ten Shelby volant doporučuju. Je menší, malinko tlustší, lépe vyrýsovaný pro prsty a alcantara je velmi příjemná (nepálí, nestudí, neklouže).

Nevím. Je to auto na radost, ne na denní ježdění. A na to mám i motocykl. V létě místo na dovču, kde bych stanga vzal, pojedem do porodnice. Takže jestli se na jede 5000. Nevím, uvidíme.
Avatar - iudex
iudex
Tak už máš aspoň istotu, že do tej pôrodnice prídeš rýchlo (a zbesilo). 😄 Spomínam si na svoju cestu do pôrodnice, keď som na prázdnej diaľnici v noci šiel čo to dalo. Ono to ani nebolo tak nutné, ale zase som vedel, že ak ma namerajú, mám dobrú výhovorku. >😁
Ondris
Nejrychlejší kolo na Ringu má ten výrobce, který zrovna chce anebo potřebuje. Za půl roku se bude chtít RenaultSportu, tak zase chvíli budem chválit Mégane.
Jinak jsem rád, že tu Clubsport je, vypadá jako dost důstojná oslava výročí :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslím, že i když je ještě kam laťku posouvat, tak to stejně nepůjde donekonečna 😄 Pořád je omezuje fyzika >😁
Redmex
Ak pride na tieto specialy na urovni niekdajsich homologizacnych serii pre preteky, tak maju este obrovsky priestor. >😒]

Je to prijemny pocin, len skoda tej obmedzenej serie, bolo by z toho vyborne auto na okruh za par rokov ako jazdenka 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Obávám se, že takovéhle vozidla jako ojetiny, možná né za pár, ale třeba za deset let, jako dostupné finančně pro masu, budou totálně v rozkladu, protože s tim vozidlem asi nikdo nebude jezdit jen lehké přesuny z obce do obce >😁 Podivej, jak dopadl nejeden silnější Bavorák, nebo všelijaké Oktávie RS, kterou třeba jedničkovou či dnes už dvojkovou koupit v pěkném stavu za pěkné peníze moc nejde 😁 Ale kdyz chces 4 laufy, rychly pruhy a tesco tunning s vylágrovaným podvozkem a vyhoněným motorem, tak si přijdeš na své 😁
Redmex
Samozrejme ze s tym nikto nechodi primarne na nakupy, alebo si myslis ze s takym Lotusom Elise / Megane R26.R snad hej? Tie su realne porovnantelne auta s rovnakym zameranim a plus minus aj startovacou cenou. Nie nejaka Oktavia RS alebo obycajne BMW. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to chápu, uvádím právě proto ty BMW a RSa, protože dnes jsou takové auta dostupná pro hodně lidí a tyto ikony končí pak v dezolátním stavu.... a až bude dostupný takhle unikátní GTI, tak bude nejspíš podobné 😉 Udržované kousky budou stát několikanásobek.
Redmex
Tak ono aj keby neslo o seriu 400 kusov, preda sa ich tak par tisic a vacsina z nich sa nedozije veku, kedy by mohli byt vrakmi. Vacsina skonci nehodou na okruhu. Ten zvysok by zacal casom ziskavat na cene umerne poklesu poctu kusov.

Ale kedze ide o limitku, tak cena zrejme nikdy neklesne pod nakupnu, co je to co lutujem. Momentalne by som ho nemal kde parkovat, ale do buducnosti k domu by to mohlo byt zaujimave. Takto ide mimo mna...
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
GTI CSS nebude dostupný nikdy a nikdy se z něj levná rozhrkaná herka nestane. Je tak speciální, že si jej vždy koupí jen majitel, který dobře bude vědět ,co chce - a ti auta záměrně neničí. Mrkni, jak jsou na tom ceny R26R - z hlediska zůstatkové hodnoty je vlastně pro první majitele jedním z nejlevnějších hot hatchů...
CSS na tom bude stejně - část produkce určitě bude honěna po okruzích, ovšem tipuju s náležitou péčí, a ta další bude spíš trávit "muzeální" život.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kéž by 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To už tam můžeme rovnou pustit závodní speciály a přetahovat se o titul i mezi nimi. Tohle k tomu nemá daleko. 😒
Avatar - speedfred
speedfred
tak zatial to už má nejaký piatok Stefan
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V civilu nejde o čas, ale o zábavu a na tu správnou zábavu je pohon vzadu nutný.
Avatar - iudex
iudex
Predokolka zostane predokolkou, ale tak sa javí, že v danej výkonovej triede je vždy predokolka rýchlejšia ako zadokolka. Teda ak chceš, aby Ti zadok lietal sprava doľava, jasne volíš zadokolku á la Toyobaru, ak ale chceš byť rýchly na okruhu, volíš predokolku. 😉
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
To je dost odvážné tvrzení. Nevidím důvod, proč by měla být výkonostně a hmotnostně srovnatelná předokolka rychlejší, než zadokolka.

Problém je v tom, že levnější zadokolky jsou buď slabé nebo nesportovní a hlavně, vůbec u nich není hlad po nějakém času na nordschleife. Mizerné časy Toyobaru jsou z velké části způsobené pneu - mít Toyobaru standardně PS2 nebo ekvivalent jiných hot hatchů, hned by to bylo jiné. Navíc krátký pohled na fastestlaps ukazuje, že i tak to stačí na podobně výkonou Fiestu ST [odkaz]

Jsem si jistý, že Cayman/Boxster také budou minimálně stejně rychlé, jako srovnatelné hatchbacky.
_MT_
Nemluvě o tom, že předokolky mají nějaké principiální nevýhody - při zrychlování se jim předek odlehčuje a předek jim zatáčí i hrabe. Zadokolka by zase měla být těžší (i když motor uprostřed/ vzadu by to mohl srovnat, takový Elise s motorem napříč by měl být v tomhle směru efektivní).
Avatar - iudex
iudex
Ale na okruhu sa tie principiálne nevýhody príliš neprejavujú, z nuly nezrýchľuješ, máš suchý asfalt s dobrou adhéziou, ktorú naviac zlepšuje zaťažená poháňaná náprava, samosvor tiež rieši mnohé, takže v celkovom súhrne principiálne výhody predokolky (jednoduchšia konštrukcia a stým spojená nižšia hmotnosť) vedú k rýchlejším časom na okruhoch a rekordy hothečov budiž toho príkladom. Principiálne výhody zadokolky sa prejavujú až vo výkonových hladinách, kde sa už predokolky aj tak vôbec nevyskytujú.
_MT_
Ono se to neprojeví jen z nuly. Čím pomalejší okruh a silnější motor, tím to bude horší. A zajímalo by mne, s čím to porovnáváš, když píšeš, že se neprojevují. Zadokolky takhle zaměřené na okruh jsou typicky mnohem výkonnější stroje. Faceliftovaný Boxster S, který je sice silnější, ale není to okruhová hračka, má tovární čas 7:42.
Avatar - fOE
fOE
Jedine tve stesti je, ze zadokolek je tak malo a v tomto vykonu a teto hmotnosti (+50-80kg) me nic nenapada, jinak bych te uz cupoval prava, leva >😒] >😁
Kazdopadne na rozvedeni teto myslenky si rad pockam. 😉
Avatar - iudex
iudex
Veď preto som to tak formuloval "v danej výkonovej triede", keďže mi na myseľ okrem Toyobaru prišlo len 1er a 2er a u tých viem, že neemkové modely nejak okruhy útokom neberú. >😁
Avatar - fOE
fOE
Ono by se to rozseknout dalo. Vzit treba M135i, doprat ji stejne upravy jako VW dopral tomuto golfu, tzn. dat ji samosvor, odlehcit, semislicky, specialni nastaveni podvozku atd. a hodne, hodne bych se divil (cti nedivil, bo by to tak nedopadlo >😒] ) kdyby golf zustal jako ten rychlejsi. 😉
Kazdopadne je smutne, ze takove reci muzeme vest jen v teoreticke rovine. Kdyz si vybavim kolik zadokolek clovek mohl mit jeste pred jednou dekadou a kolik dnes. Az trh vyklidili tradicni japonci najednou clovek zjistil, ze nezustal nikdo. ;-\
Avatar - iudex
iudex
No práve som sediac u holiča čítal Speed a tam zrovna riešili časy Mkových bavorákov na Ringu. A čas GTI CSS je lepší, ako čas M2 či dokonca M4, takže aby si sa nakoniec predsa nedivil, keby ani tá upravená 135i Golf neprekonala. >😒]
Avatar - fOE
fOE
I ty brute? Porovnavat cas zajety na jedno rychle kolo motoristickym casopisem s tovarnim casem zajizdenym kdovijak dlouho a s kdovijakym golfem? 😐
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
No, když se podívám, jaké časy na okruzích zajíždějí staré zadokolky, kterým se jen trochu pomohlo pneu a brzdama, tak bych se o časy 135i a spol. zas tolik neobával... 😉

A navíc, jak píše foe - porovnání neporovnatelného 😄
Avatar - Emel
Emel
No to si nemyslím. Schválně se můžeme mrknout, jak si vedou zadokolky kolem 230kW...

Toyobaru brzdí pneu i motor, ten dvoulitr má sice dost koní, ale reálně je srovnatelný maximálně se silnější 1.5EB třeba.
Mig_35
Předokolka je rychlejší - zatížené přední kola motorem, víc gripu.
Avatar - Emel
Emel
Podle toho... při zrychlování se váha přenáší dozadu... a přední kola mají víc gripu na zatáčení, když nemusí přenášet výkon.
kpt.Budha
No myslím, že to je trošku nefér, Ta Cupra pod 8 byla auto, které je stále normálně použitelné, tohle už je dost speciálka...skoro by bylo trapné, kdyby to tam nezajela rychleji...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Holt nových rekordů nelze jak na běžícím páse dosahovat donekonečna. Už ta Cupra byla odlehčená speciální edice (např. chyběla klima) a o CTR jsem již slyšel zvěsti, že o zrovna sériovou specifikaci údajně také nešlo...
Avatar - Covenant
Covenant
Cupra ma potenciál a pak ten čas je už jen o jezdci a perfektní znalosti trati....zde je kanál jednoho z řidičů Ring Taxi [odkaz] kde jsou videa i s Cuprou, kterou si koupil jako soukromé auto, je to Cupru 280 v kombiku, vzadu má ještě děcké sedačky >😁 a zajíždí s ním neskutečně a ty káry které tam pojíždí...nemá dokonce ani performance paket s lepšími brzdami, jen dal menší 18 kola a michelin cup2.

A není asi náhoda, že to co umí kouzelné tlačítko v Clubsportu S (řízení a motor v režimu Race, podvozek connfort-spec. nastavení pro NS) je defakto stejné nastavení jako u jeho cupry, které pro tuhle tra´t doporučuje... jen on si ho nastaví v individuálu (motor a řízení cupra a podvozek normal, aby filtroval dobře nerovnosti) 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
a není to fuk? 😄
kpt.Budha
No není, člověk když tam jede, tak aspoň ví, o kolik minut je větší střevo než automobilkou najatý pilot 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Z TOHO JEDNOU VYROSTEŠ :-!
Avatar - habanero1
habanero1
Já se jen bojím, že ty už nevyrosteš >😁
maXX_CZ
Dokud to nebudou jezdit s plne seriovym vozem (vsichni vyrobci!), ktery pak normalne pujde koupit, tak je tohle asi tak zajmavy udaj, jako za kolik to tam zajede vrsecky s buggyrou.
"Sportu" zdar.
Avatar - white label
white label
Podstatné je, aby se ve stejné verzi dalo takové auto koupit, byť v omezené sérii. A to Clubsport S splňuje, podobně jako třeba R26R, GT3 RS, GT4 apod.
Karlll
[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Co s tím? Nějak upravené GTI proti Civicu? Má z toho něco vyplývat?
Toyoda
Pane Bureši, kde jste přišel na ten nesmysl, že rám u CTR zvyšoval tuhost. V každém článku se dosud vždy uvádělo vyjádření Hondy, že rám nezvyšoval tuhost a byl zde jen z bezpečnostních důvodů. To jste asi omylem napsal k Hondě místo tomuto GTI.
[odkaz]
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Dobrý den, no to jsou ale dvě spojené nádoby, vždyť jakýkoliv rám namontovaný do auta vám zvýší jeho tuhost.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
pokial to nerobili nejaki nemleheti z vychodu, tak isto. 😉
holden_holden
o slovakach tam nebylo ani slovo
MariAchi
Dej si facku, primitive 8-s :no:
holden_holden
na ceskem webu jsou slovaci z vychodu. pro tebe jsou to zapadaci vosle?
Shredder
Pokud není rám pevně spojený s karoseríí (jsou použity pružné elementy), tak tuhost nezvyšuje. Takhle to Honda udělala. Bylo to popsané už mnohokrát, že účelem rámu byla pouze ochrana řidiče a ne zvýšení tuhosti karoserie.

It did have a roll cage installed, but this was non-structural: chief engineer Yagi-san revealed to us it was actually mounted on rubber bushes to not interfere with the structural rigidity.
_MT_
Jen je to zvláštní, když se tam běžně jezdí bez klece.
Avatar - white label
white label
To je pravda, ale tyhle časy se zřejmě jezdí víc na hraně, než jezdí běžní návštěvníci NS.
_MT_
Nenarážím na "turisty". Například Porsche do Carrery S nebo Caymanu S klec pro bezpečnost nedává (pokud vím). Přitom se s nimi zrovna neloudají. A do GT3 si ji můžeš koupit.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
VW ucni urobili pre Wörthersee toto😒br /> [odkaz]
😄
Takze ked uz ucni mohli urbit nieco 400 konove ( doteraz ich vytvory na motor siahat nezvykli...), bol by v tom cert, aby to nemohla urobit aj fabrika a predavat to ! ...Ci ? 😐
evocolt
..a co hovoris na tento 400 konovy motor(cek) ? >😒]

[odkaz]

..a potom,ze nemoze byt funny zabava jazdit na trojvalci >😒]
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
idealny zaklad na poriadnu V6 :-! :yes:
Brady9
achjo tak ani do Clubsportu S se nevešel 4 pístek od Bremba jako má Cupra ;-\
Avatar - white label
white label
Ty Bremba jsou skvělé, ale dali přednost nižší (navíc neodpružené) hmotnosti.
Brzdový systém pro Clubsport S má hliníkové brzdové zvony a kryty, celkově to dělá snížení neodpružené hmoty o kilo na každé jedno kolo.
Avatar - boost.
boost.
Aji kdyby nestačily i s jinými destičkami a brzdovkou, tak se dá sáhnout do skladů VW a něco vybereš. [odkaz] Viděl jsem někde dokonce eRko s audi keramikami. 😄
MariAchi
Ja se nechci hadat, ale pochybuju, ze seriove velke jednopistkove brzdy s velkym pistem budou lehci, nez monobloky od Bremba.
Napriklad u BMW 130i je rozdil v hmotnosti jen na samotnem trmenu (origo vs ctyrpistek monoblok Brembo) lehce pres pul kila. I stare M sestipistky jsou lehci, nez standartni trmeny.
holden_holden
ze meli softwerove cinknuty stopky co daj minutu za 55s tak je to fajn
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
minutu za 55 sekund... - no vidis, tak potom to mohlo byt kludne realnych 7:15... >😁
Nevedel som, ze aj ty si fanda koncernu >😁 >😁 >😁 >😁
holden_holden
ujistuju te ze kdyz ti hodinky natocej za minutu pouze 55s tak to bude presne naopak.
Avatar - speedfred
speedfred
že nám výrobcovia stále ponúkajú tieto autá,či je to vw,seat, renóó, honda a potom ich dalšie ultimatívne verzie. A poniektorí tu idú nadávať na tú či onú značku,prečo?
Buďme radi a nehádajme sa o sekundu,či desatiny na NS keď pre obyč šoférov je to aj tak nedosiahnuteľné.
hothečom zdar.
Avatar - praděda7
praděda7
Pozor! Je docela možné, řekl bych, velmi pravděpodobné, že je NS po úpravách "rychlejší".............. 😉
Avatar - boost.
boost.
Good point; taky mě to před chvílí napadlo. Nehledal jsem ale, jak moc letošní změny, nahrubo, mají vliv na časy.
MariAchi
To je dnes asi nejlepsi postreh :yes:
NoLimitBoy
Osobne Golfa nemusim, povazujem ho za moc vsedne, nudne, fadne auto s dizajnom krabice. Ale... Tento clubsport sa mi velmi paci. Tak perfektne sa vyhrali s roznymi malymi detailami... Je to po rokoch prvy VW, s ktorym by som vazne rad po vikendoch santil na okreskach (na denne jazdenie je nepouzitelny, nema ziadne odhlucnenie, zadne sedacky a vraj je extremne tvrdy).
K tomu casu na Ringu sa opomina jeden podstatny fakt. Ring prednedavnom presiel zmenami, Na Flugplatze zrusili ,,skok" a na dvoch usekoch je novy povrch. Hothatche tam teraz jazdia o 2-3 sekundy lepsie casy, takze porovnavat tento cas s casmi Megane a TypeR je mierne povedane neferove... Nie ze by mi na tom zalezalo, je to len marketing a sekunda hore dole na Ringu nehra v realnom zivote ziadnu rolu. Tam su tieto auta co sa tyka rychlosti maximalne vyrovnane a rychlejsi bude vzdy len lepsi vodic, bez ohladu na to, ci bude sediet v Megane, Civicu alebo Clubsporte.