Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf GTI Clubsport S je nejrychlejší předokolka na Nordschleife

David Bureš
Diskuze (150)
Nejrychlejší předokolku na Severní smyčce už nestaví Seat, ani Renault, ani Honda. Králem se nově stává model Volkswagenu.

V minulých dvou letech se v oblasti hot hatchů rozpoutala zajímavá bitva o nejrychlejší předokolku na Severní smyčce Nürburgringu. Tu rozpoutal Seat, když se jeho Cupra 280 jako první auto svého druhu dostala pod čas osmi minut na kolo. Do souboje nyní vstupuje i Volkswagen, který nyní tvrdí, že nejrychlejší předokolku na Ringu staví právě on.

Nejrychlejší vozem s pohonem předních kol na Nordschleife se stal nový Volkswagen Golf GTI Clubsport S, který 20,832 kilometru dlouhou trať obkroužil s parádním časem sedm minut a 49,21 sekundy. Tím překonal dosavadního rekordmana, kterým byla Honda Civic Type R s časem 7:50,63.

Za volant nové speciální verze Golfu GTI se během rekordní jízdy posadil osmadvacetiletý německý závodník Benny Leuchter. Automobil byl v tu chvíli ve speciálním nastavení pro jízdu na Severní smyčce. To je možné zapnout po sepnutí režimu Individual, přičemž jeho výsledkem je řízení, motor a zvuk v režimu Race a adaptivní tlumiče v módu Comfort. Právě tato kombinace má podle Volkswagenu znamenat nejlepší nastavení pro Severní smyčku, kde jsou potřeba ostré reakce řízení a zároveň komfortní odpružení, které si poradí s tratí plnou nerovností.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S je novou vrcholnou variantou slavného hot hatche, jehož první generace se začala prodávat v roce 1976. Právě na oslavu 40 let od této události novinka vznikl, poprvé se představuje na právě probíhající tuningové výstavě GTI Treffen u rakouského jezera Wörthersee.

Clubsport S byl postaven tak, aby byl co nejlehčí a přiblížil se maximálně originálnímu Golfu GTI. To znamenalo použití výhradně třídveřové karoserie a vyhození nepotřebných prvků – třeba zadních sedadel nebo loketní opěrky. Baterie je kvůli ušetření hmotnosti menší, autu chybí i některé izolační materiály nebo koberečky. Specialitou je i hliníkový pomocný rám přední nápravy. Výsledkem je váha o 30 kilogramů nižší než v případě Golfu GTI Clubsport.

Nižší hmotnost doplňuje i silnější agregát. Pod kapotou pracuje přeplňovaný dvoulitrový agregát naladěný na 228 kW (310 koní) a 380 N.m. Díky tomu novinka zrychlí z 0-100 km/h za pouhé 5,8 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 265 km/h. A pozor! Jedinou možností je kombinace motoru s manuální převodovkou, a to kvůli puristickému charakteru a snaze o snížení hmotnosti.

Clubsport S se liší i dalšími prvky. Použité pneumatiky jsou semislickové, jmenovitě se jedná o Micheliny Sport Cup 2. Vylepšený byl i brzdový systém, aby zůstával účinný i při jízdě na závodních okruzích. Nárazníky pochází z verze Clubsport, stejně tak výrazný střešní spoiler. Přenastaven však byl podvozek nebo kontrola trakce

Výroba této specialitky bude omezena na 400 exemplářů, čtvrtina produkce zůstane v Německu. Auto je možné objednávat pouze ve třech odstínech, které byly dostupné i pro originální GTI, což znamená červený, bílý a černý lak.

V minulých dvou letech se předokolkový král na Ringu několikrát měnil. Seat Cupra 280 se s časem 7:58,4 jako první hot hatch s pohonem přední kol dostal pod hranici osmi minut, na což Renault reagoval Méganem RS 275 Trophy-R, který trať objel za 7 minut a 54,36 sekundy. Později do souboje promluvila Honda Civic Type R, jejíž čas 7:50,63 nicméně zajel vývojový prototyp s vnitřním ochranným rámem zvyšujícím tuhost karoserie a chybějící klimatizací.

David Bureš
Diskuze (150)
5. 5. 2016 15:22
Re: Článek
Nenarážím na "turisty". Například Porsche do Carrery S nebo Caymanu S klec pro bezpečnost nedává (pokud vím). Přitom se s nimi zrovna neloudají. A do GT3 si ji můžeš koupit.
Avatar - Emel
5. 5. 2016 08:52
Re: Veni, vidi, vici
O důvod víc pro Hondu vzít tam sériové Type-R.
5. 5. 2016 07:31
Zabuda sa na jeden podstatny fakt, zmeny na Ringu
Osobne Golfa nemusim, povazujem ho za moc vsedne, nudne, fadne auto s dizajnom krabice. Ale... Tento clubsport sa mi velmi paci. Tak perfektne sa vyhrali s roznymi malymi detailami... Je to po rokoch prvy VW, s ktorym by som vazne rad po vikendoch santil na okreskach (na denne jazdenie je nepouzitelny, nema ziadne odhlucnenie, zadne sedacky a vraj je extremne tvrdy).
K tomu casu na Ringu sa opomina jeden podstatny fakt. Ring prednedavnom presiel zmenami, Na Flugplatze zrusili ,,skok" a na dvoch usekoch je novy povrch. Hothatche tam teraz jazdia o 2-3 sekundy lepsie casy, takze porovnavat tento cas s casmi Megane a TypeR je mierne povedane neferove... Nie ze by mi na tom zalezalo, je to len marketing a sekunda hore dole na Ringu nehra v realnom zivote ziadnu rolu. Tam su tieto auta co sa tyka rychlosti maximalne vyrovnane a rychlejsi bude vzdy len lepsi vodic, bez ohladu na to, ci bude sediet v Megane, Civicu alebo Clubsporte.
4. 5. 2016 22:22
Re: tak pokud se neprokaze
ujistuju te ze kdyz ti hodinky natocej za minutu pouze 55s tak to bude presne naopak.
Avatar - white label
4. 5. 2016 22:09
Re: Článek
To je pravda, ale tyhle časy se zřejmě jezdí víc na hraně, než jezdí běžní návštěvníci NS.