Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Volkswagen Tiguan má kompletní technická data. Nejslabší TDI jezdí za 4,7 l/100 km

52 komentářů

Dixik2
Od 23KT/16 půjde objednat do výbavy Higline motor 2.0 TSI 162 kW 4x4 7DSG.
Anonym
A co 176kW BiTDI? Nevíš?
Dixik2
Netuším,ale má tu být v nabídce.Udajně má v ČR v Higlinu stát 1 067 400 Kč.
Anonym
Díkec. vím, že má být a furt nic. Jako R420...😞
Avatar - praptak
praptak
V českém konfigurátoru Volkswagenu už se nabízí 1,4 TSI 92 kW s předním pohonem a bez vypínání válců za 560 900 Kč, je tam už i více jiných verzí.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

velmi dobrá poznámka, díky 😄. V ceníku ještě nejsou, snad tedy brzo dostaneme aktualizovaný.
simson33
český ceník toho obsahuje totiž trochu více...
Anonym
Přesně tak, moc jsem tenhle "aktuální" článek nepochopil.
Nic ve zlým, ale Tiguany už se normálně objednávají. Technická data k dispozici. Někdy maj v Německu některý motory, co u nás ne (a naopak) ale to snad je u všech aut.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

český ceník uvádí pouze dvoulitrové motory ve vybraných verzích. Český konfigurátor je na tom už naštěstí lépe. Článek jsem doplnil a aktualizoval, ještě jednou díky uživateli praptak za připomínku
Avatar - praptak
praptak
Musím se zastat autora, on článek udává přesně to, co je uvedeno (zatím) v ceníků Tiguanu na stránkách Volkswagenu.
Avatar - CHerokee
CHerokee
4,7 litru >😁 >😁 >😁 napsat to v USA, tak je hned žalují. Tam by si takti lhát nedovolili.
webpaja
Nelžou, za tolik jezdí dle normy. Zcela na prd...ale správný údaj, ne?
Avatar - CHerokee
CHerokee
Ano, a při reálném provozu to bude tak mezi 6 - 7. ;-\
Avatar - fOE
fOE
Ano, coz je chyba normy, ne VW. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ano, ale v nadpisu a článku se nepíše "jezdí v laboratorních podínkách", tj. chyba autora.
Anonym
Copak amerikáni! To je jiná sorta. Vzdělaný a pravdomluvný národ, všeho světa vzor a spasitel.
topten
na spritmonitoru je par soucasnych verzi se spotřebou lehce nad 5 litru.
takze i s tou novou predpokladam, ze kolem tech 5 to pujde.
ale samozrejme ne stylem brzda plyn nebo po dalnici
webpaja
Honzo, v době kdy automobilky začínají udávat reálnou a ne normoanou spotřebu mě název článku přijde pěkně na palici.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Zdravím, no jo, ale zatím se z ničeho jiného než údajů Volkswagenu vycházet nedá...
webpaja
OK, ale víme, že realita bude min o 2 litry jinde...to bych tam dal radši hodnotu zrychlení 😉
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Já bych to možná zase tak černě neviděl. Ona ta močovina umí udělat celkem hodně. V pátečním srovnáváku se o rozdílu mezi jediním motorem s AdBlue a bez něj určitě zmíním 😉
topten
skoda, ze nejspis nezmerite jedovate NOx aspoň nejakou pomerovou metodou.
kazdopadne by to bylo zajimave a mozna by to potvrdil👋vyvrátilo, ze lisi emise NOx s/bez mocoviny
webpaja
Jestli jde o R4 nafty...tak s těma mi to moc nejde. S šestihrnkovými diesely se dá v pohodě jezdit norma, u čtyřválců to neumím. Ať jde o TDI nebp TDCi.
Avatar - habanero1
habanero1
S tiguanem 2.0 tdi 125kw jezdím lehce přes rychlostí limity s 19" kolama kolem 6l (výjezd z města + okresní silnice), takže na těch 4.7 by se mohlo jít dostat bez problému., když mimo město jde kolem rychlostních limitů jet i za 5.3-5.5
webpaja
No jo, ale teď už nesmí být TDI cinknutý >😒]
Avatar - fOE
fOE
V tabulce se pise o (normovane) prumerne spotrebe. Ne o tom ze kdyz clovek zahreje motor a vyjede z mesta a jede ustalenou rychlosti a a a... ale o prumeru.
V prumeru to SUV pod 6L jezdit nebude jakonahle bude mit typicky mix silnic (neco mesto, neco dalnice, neco okresky). S tim, ze kdyz nebudou okresky prevladat, tak to bude bliz spis tem 7 nez 6. Furt je to SUV a kdyz bezna nizsi stredni jezdi v prumeru za 6, tezko bude SUV jezdit za min.

Stary tiguan mel s 110k naftou psanou spotrebu 5,3L a vysledek pak v prumeru 6,5L [odkaz]

140k-150k verze ma pak prumer temer 6,9L.
topten
me spis prijde matouci, ze v clanku u benzinu pisou 6.9 a u nafty 4.7. coz me prijde dost velky rozdil, který me nuti se znovu zacist a pak se podivat do tabulky abych videl, ze tech 6.9 benzinovych je ve ctyrkolce, ale 4.7 naftových ve dvojkolce a ze u benzinovy dvojkolky pisou 6.1 a u te silnejsi s vypinanim valcu 5.8 ...
webpaja
Shodou okolností jeden z mála motorů, který v pohodě jezdí za "normu" je 1,4TSI. Dokonce i s kompresorovým V6 bych byl schopen jezdit za tabulkový průměr...
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
No, tak ale asi s "vasim" kompresorovym V6. 😉
"Nas" kompresorovy V6 ( ako nahrada atmo V8 ) bol v realnej spotrebe cesta späť. :-!
webpaja
Ale jezdil pěkně, 333koní v S4 lítalo skvěle. Jen je škoda, že se to tak hezky neřídilo i přes posunutí přední nápravy trochu blíž čelní části.
Spotřeba byla ale jiný kafe. To je fakt...
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Nedavno som nasiel video s Chrisom Harisom ( ci ako sa pise ) a bolo jeho porovnanie vsetkych generacii RS4. Nuz a dopadlo to ako som cakal - napriek kostrukcne horsie vyvazenej B7 oproti B8, prave koli jej charakteru a aj moznosti 6°MT by dal prednost jej. 😄
A ja tiez, len by som ju potom zobral ku Mayerovi a dal kompresor...
[odkaz]
a na spotrebu by som ........ >😒] >😒] >😒] >😒] :yes:
Avatar - fOE
fOE
Nerikej ze si ten 3.0 kompresor cucnul v mixu vic nez 4.2 V8. 8-s
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Nuz, co som pocul, tak menej to nebyvalo. Dokonca som pocul od dvoch, ktori hovorili, ze zral vyrazne viac. Ja som s mojimi V8ami dokazal jazdit od 10,5-xx s HDM AT a kamarat mi raz priviezol moju S6 MT6° so spotrebou 8,6 ! >😁 ( ked som bol ja na jendej akcii a nechal som mu ju, aby ma potom vyzdvihol ).
S V8 a automatmi som ale maval priemer cca 13-15 a vraj 3.0 TFSI na tom bola podobne. ;-\
Podotykam, ze moje boli non-FSI a FSI V8 vraj ale zrala +/- to iste.
Avatar - fOE
fOE
Hmm, ted se divam na spritmonitor a ta V8 to ma v S5 za 13,3L a kompresor V6 pak za 12,7L. Takze nejaky progres tam je, ale nic pro co by majitel brecel stestim asi. >😁
Pro srovnani BMW to ma pro vsechny karoserie, pohony a prevodovky u 35i s prumerem 10,5L, to uz je rozdil.

Kdyz tu webpaja spomina svuj kompresorovy povoz a moznost toho ze by snad i zvladnul normu, uz mas nejake prvni cisla (predpokladam ze uz nejsi limitovan v otackach)? 😄
webpaja
Nebavme se teď o limitech, ale spíš stylu jízdy.

Plynulá jízda rovinatější terén: 8-9l
Plynulá jízda kopcovitý terén: 9-9,5l
Dálnice temp 150: 9,3l
Dálnice volně: 10-12l
Dynamická jízda ve sportovním modu: 11-12l
Využívání plného potenciálu motoru (ne okruh): 14l

Celkový průměr za 6tkm mám 9,6l/100km.
Avatar - fOE
fOE
Diky. Tech 14L pri vyuzivani plneho potencialu vypada az snove, cekal bych cislo klidne o 6-10L vyssi (i mimo okruh). 😄
webpaja
14 jsem ještě nepřekročil...uvidíme až se jednotka doladí do plného výkonu jako je v F-T 😉
Avatar - fOE
fOE
Takze planujes 380k? Pokud je motor zcela stejny jako ten v silnejsim F-T a rozdil je jen v RJ tak mi to zni rozumne, jen jsem nevidel nikoho kdo by to delal tak aby zachoval parametry prave F-T S, tedy neprepalil max Nm ve stredu v honbe za co nejvyssim vykonem, ale spis podrzel jen lehounce prizvednute Nm po delsi dobu (otacky) a kone generoval takto pro prevodovku (limitovanou na 450Nm) prijemneji. Precijen to bude pro techniku lepsi kdyz max Nm prevodovky prekrocis o 10Nm jak to ma F-Type S (460Nm) nez o 60 treba. Nasels nekoh👋firmu co to umi udelat rozumne (blizce ne jen max hodnot, ale i prubehu toho u F-T S)?
Jelikoz jsme uz dost OT tak klidne sz, tohle me zajima. 😉
Avatar - white label
white label
Tak to si asi každý představujeme "plné využívání potenciálu motoru" jinak a podobně se bude lišit i spotřeba k tomu vztažená... 😉
webpaja
Vem to jednoduše...kolikrát a jak dlouho si to můžeš dovolit. Nenuloval jsem po příjezdu na volnou trasu, to je fakt. 😉
Avatar - white label
white label
Přesně o to jde, kolikrát si to můžeš v běžném provozu dlouhodoběji dovolit, tolikrát si to můžeš i změřit. 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
>😒] Predbehol si ma. 😉 :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Že jsem tak smělý- 6tkm-to už asi není kupé jag? Toho máš dost dlouho...nové auto?
Avatar - white label
white label
V reálu teda zrovna úspornější nebyl...
Avatar - white label
white label
Zrovna s (končícím) kompresorovým V6 (3.0 TFSI) je schopen jezdit za tabulkový průměr snad jen Kaprfíld... 😉
Avatar - Hittman
Hittman
Se sedmistupnovym dsg by mohlo využívat potenciál motoru než 6dsg v Superbu..
Avatar - Emel
Emel
Tohle je vcelku pádná odpověď na diskuse o milionových cenách u Kodiaqa a konkurenci pro Sorento a tak dále, prostě dle očekávání budou ceny někde +- na úrovni Superbu se základem někde kolem 600.

Co mě zarazilo je rozdíl mezi oběma variantami 1.4TSI - 117t? To je brutální částka, pokud si správně vzpomínám, u Leona je ten rozdíl 40t. Ani těch dalších 70 za 4x4 není úplně málo a ve výsledku tam je při stejné výbavě a objemu motoru rozdíl 180t jako nic.
Avatar - praptak
praptak
Ten velký rozdíl v ceně mezi modely s dvěma verzemi motoru 1,4 TSI je tam asi také proto, že se nejedná o stejné výbavy, s Kodiaqem jinak máte pravdu. 😉
Avatar - Emel
Emel
Aha, ono je to totiž blbě v té tabulce v článku... za 560 není Comfortline, ale Trendline. Tak to pak jo...
nasua23
Avatar - Jenik3
Jenik3
2.0 s 85kW - to je nejaka okuchana verze pro chude?

Tedy 320Nm neni zas tak malo, takze by to mohlo jet nejen po meste a porad je to lepsi nez 250Nm s 1.6 (ktera v Tiguanu nastesti neni).
Avatar - ludvajz
ludvajz
😄