Ekonomika
CHerokee
6
Ano, a při reálném provozu to bude tak mezi 6 - 7. ;-\
Přejít do diskuze
Honzo, v době kdy automobilky začínají udávat reálnou a ne normoanou spotřebu mě název článku přijde pěkně na palici.
Ano, ale v nadpisu a článku se nepíše "jezdí v laboratorních podínkách", tj. chyba autora.
Aha, ono je to totiž blbě v té tabulce v článku... za 560 není Comfortline, ale Trendline. Tak to pak jo...
OK, ale víme, že realita bude min o 2 litry jinde...to bych tam dal radši hodnotu zrychlení 😉
V českém konfigurátoru Volkswagenu už se nabízí 1,4 TSI 92 kW s předním pohonem a bez vypínání válců za 560 900 Kč, je tam už i více jiných verzí.
skoda, ze nejspis nezmerite jedovate NOx aspoň nejakou pomerovou metodou.
kazdopadne by to bylo zajimave a mozna by to potvrdil👋vyvrátilo, ze lisi emise NOx s/bez mocoviny
kazdopadne by to bylo zajimave a mozna by to potvrdil👋vyvrátilo, ze lisi emise NOx s/bez mocoviny
Nebavme se teď o limitech, ale spíš stylu jízdy.
Plynulá jízda rovinatější terén: 8-9l
Plynulá jízda kopcovitý terén: 9-9,5l
Dálnice temp 150: 9,3l
Dálnice volně: 10-12l
Dynamická jízda ve sportovním modu: 11-12l
Využívání plného potenciálu motoru (ne okruh): 14l
Celkový průměr za 6tkm mám 9,6l/100km.
Plynulá jízda rovinatější terén: 8-9l
Plynulá jízda kopcovitý terén: 9-9,5l
Dálnice temp 150: 9,3l
Dálnice volně: 10-12l
Dynamická jízda ve sportovním modu: 11-12l
Využívání plného potenciálu motoru (ne okruh): 14l
Celkový průměr za 6tkm mám 9,6l/100km.
Ten velký rozdíl v ceně mezi modely s dvěma verzemi motoru 1,4 TSI je tam asi také proto, že se nejedná o stejné výbavy, s Kodiaqem jinak máte pravdu. 😉
Musím se zastat autora, on článek udává přesně to, co je uvedeno (zatím) v ceníků Tiguanu na stránkách Volkswagenu.
Přesně tak, moc jsem tenhle "aktuální" článek nepochopil.
Nic ve zlým, ale Tiguany už se normálně objednávají. Technická data k dispozici. Někdy maj v Německu některý motory, co u nás ne (a naopak) ale to snad je u všech aut.
Nic ve zlým, ale Tiguany už se normálně objednávají. Technická data k dispozici. Někdy maj v Německu některý motory, co u nás ne (a naopak) ale to snad je u všech aut.
S tiguanem 2.0 tdi 125kw jezdím lehce přes rychlostí limity s 19" kolama kolem 6l (výjezd z města + okresní silnice), takže na těch 4.7 by se mohlo jít dostat bez problému., když mimo město jde kolem rychlostních limitů jet i za 5.3-5.5
Dobrý den,
český ceník uvádí pouze dvoulitrové motory ve vybraných verzích. Český konfigurátor je na tom už naštěstí lépe. Článek jsem doplnil a aktualizoval, ještě jednou díky uživateli praptak za připomínku
český ceník uvádí pouze dvoulitrové motory ve vybraných verzích. Český konfigurátor je na tom už naštěstí lépe. Článek jsem doplnil a aktualizoval, ještě jednou díky uživateli praptak za připomínku
Dobrý den,
velmi dobrá poznámka, díky 😄. V ceníku ještě nejsou, snad tedy brzo dostaneme aktualizovaný.
velmi dobrá poznámka, díky 😄. V ceníku ještě nejsou, snad tedy brzo dostaneme aktualizovaný.
Shodou okolností jeden z mála motorů, který v pohodě jezdí za "normu" je 1,4TSI. Dokonce i s kompresorovým V6 bych byl schopen jezdit za tabulkový průměr...
me spis prijde matouci, ze v clanku u benzinu pisou 6.9 a u nafty 4.7. coz me prijde dost velky rozdil, který me nuti se znovu zacist a pak se podivat do tabulky abych videl, ze tech 6.9 benzinovych je ve ctyrkolce, ale 4.7 naftových ve dvojkolce a ze u benzinovy dvojkolky pisou 6.1 a u te silnejsi s vypinanim valcu 5.8 ...
na spritmonitoru je par soucasnych verzi se spotřebou lehce nad 5 litru.
takze i s tou novou predpokladam, ze kolem tech 5 to pujde.
ale samozrejme ne stylem brzda plyn nebo po dalnici
takze i s tou novou predpokladam, ze kolem tech 5 to pujde.
ale samozrejme ne stylem brzda plyn nebo po dalnici
Copak amerikáni! To je jiná sorta. Vzdělaný a pravdomluvný národ, všeho světa vzor a spasitel.
Přesně o to jde, kolikrát si to můžeš v běžném provozu dlouhodoběji dovolit, tolikrát si to můžeš i změřit. 😄
Vem to jednoduše...kolikrát a jak dlouho si to můžeš dovolit. Nenuloval jsem po příjezdu na volnou trasu, to je fakt. 😉
Takze planujes 380k? Pokud je motor zcela stejny jako ten v silnejsim F-T a rozdil je jen v RJ tak mi to zni rozumne, jen jsem nevidel nikoho kdo by to delal tak aby zachoval parametry prave F-T S, tedy neprepalil max Nm ve stredu v honbe za co nejvyssim vykonem, ale spis podrzel jen lehounce prizvednute Nm po delsi dobu (otacky) a kone generoval takto pro prevodovku (limitovanou na 450Nm) prijemneji. Precijen to bude pro techniku lepsi kdyz max Nm prevodovky prekrocis o 10Nm jak to ma F-Type S (460Nm) nez o 60 treba. Nasels nekoh👋firmu co to umi udelat rozumne (blizce ne jen max hodnot, ale i prubehu toho u F-T S)?
Jelikoz jsme uz dost OT tak klidne sz, tohle me zajima. 😉
Jelikoz jsme uz dost OT tak klidne sz, tohle me zajima. 😉
Tak to si asi každý představujeme "plné využívání potenciálu motoru" jinak a podobně se bude lišit i spotřeba k tomu vztažená... 😉
14 jsem ještě nepřekročil...uvidíme až se jednotka doladí do plného výkonu jako je v F-T 😉
Diky. Tech 14L pri vyuzivani plneho potencialu vypada az snove, cekal bych cislo klidne o 6-10L vyssi (i mimo okruh). 😄
Hmm, ted se divam na spritmonitor a ta V8 to ma v S5 za 13,3L a kompresor V6 pak za 12,7L. Takze nejaky progres tam je, ale nic pro co by majitel brecel stestim asi. >😁
Pro srovnani BMW to ma pro vsechny karoserie, pohony a prevodovky u 35i s prumerem 10,5L, to uz je rozdil.
Kdyz tu webpaja spomina svuj kompresorovy povoz a moznost toho ze by snad i zvladnul normu, uz mas nejake prvni cisla (predpokladam ze uz nejsi limitovan v otackach)? 😄
Pro srovnani BMW to ma pro vsechny karoserie, pohony a prevodovky u 35i s prumerem 10,5L, to uz je rozdil.
Kdyz tu webpaja spomina svuj kompresorovy povoz a moznost toho ze by snad i zvladnul normu, uz mas nejake prvni cisla (predpokladam ze uz nejsi limitovan v otackach)? 😄
Nedavno som nasiel video s Chrisom Harisom ( ci ako sa pise ) a bolo jeho porovnanie vsetkych generacii RS4. Nuz a dopadlo to ako som cakal - napriek kostrukcne horsie vyvazenej B7 oproti B8, prave koli jej charakteru a aj moznosti 6°MT by dal prednost jej. 😄
A ja tiez, len by som ju potom zobral ku Mayerovi a dal kompresor...
[odkaz]
a na spotrebu by som ........ >😒] >😒] >😒] >😒] :yes:
A ja tiez, len by som ju potom zobral ku Mayerovi a dal kompresor...
[odkaz]
a na spotrebu by som ........ >😒] >😒] >😒] >😒] :yes:
Zrovna s (končícím) kompresorovým V6 (3.0 TFSI) je schopen jezdit za tabulkový průměr snad jen Kaprfíld... 😉
Nuz, co som pocul, tak menej to nebyvalo. Dokonca som pocul od dvoch, ktori hovorili, ze zral vyrazne viac. Ja som s mojimi V8ami dokazal jazdit od 10,5-xx s HDM AT a kamarat mi raz priviezol moju S6 MT6° so spotrebou 8,6 ! >😁 ( ked som bol ja na jendej akcii a nechal som mu ju, aby ma potom vyzdvihol ).
S V8 a automatmi som ale maval priemer cca 13-15 a vraj 3.0 TFSI na tom bola podobne. ;-\
Podotykam, ze moje boli non-FSI a FSI V8 vraj ale zrala +/- to iste.
S V8 a automatmi som ale maval priemer cca 13-15 a vraj 3.0 TFSI na tom bola podobne. ;-\
Podotykam, ze moje boli non-FSI a FSI V8 vraj ale zrala +/- to iste.
Ale jezdil pěkně, 333koní v S4 lítalo skvěle. Jen je škoda, že se to tak hezky neřídilo i přes posunutí přední nápravy trochu blíž čelní části.
Spotřeba byla ale jiný kafe. To je fakt...
Spotřeba byla ale jiný kafe. To je fakt...
No, tak ale asi s "vasim" kompresorovym V6. 😉
"Nas" kompresorovy V6 ( ako nahrada atmo V8 ) bol v realnej spotrebe cesta späť. :-!
"Nas" kompresorovy V6 ( ako nahrada atmo V8 ) bol v realnej spotrebe cesta späť. :-!
2.0 s 85kW - to je nejaka okuchana verze pro chude?
Tedy 320Nm neni zas tak malo, takze by to mohlo jet nejen po meste a porad je to lepsi nez 250Nm s 1.6 (ktera v Tiguanu nastesti neni).
Tedy 320Nm neni zas tak malo, takze by to mohlo jet nejen po meste a porad je to lepsi nez 250Nm s 1.6 (ktera v Tiguanu nastesti neni).
V tabulce se pise o (normovane) prumerne spotrebe. Ne o tom ze kdyz clovek zahreje motor a vyjede z mesta a jede ustalenou rychlosti a a a... ale o prumeru.
V prumeru to SUV pod 6L jezdit nebude jakonahle bude mit typicky mix silnic (neco mesto, neco dalnice, neco okresky). S tim, ze kdyz nebudou okresky prevladat, tak to bude bliz spis tem 7 nez 6. Furt je to SUV a kdyz bezna nizsi stredni jezdi v prumeru za 6, tezko bude SUV jezdit za min.
Stary tiguan mel s 110k naftou psanou spotrebu 5,3L a vysledek pak v prumeru 6,5L [odkaz]
140k-150k verze ma pak prumer temer 6,9L.
V prumeru to SUV pod 6L jezdit nebude jakonahle bude mit typicky mix silnic (neco mesto, neco dalnice, neco okresky). S tim, ze kdyz nebudou okresky prevladat, tak to bude bliz spis tem 7 nez 6. Furt je to SUV a kdyz bezna nizsi stredni jezdi v prumeru za 6, tezko bude SUV jezdit za min.
Stary tiguan mel s 110k naftou psanou spotrebu 5,3L a vysledek pak v prumeru 6,5L [odkaz]
140k-150k verze ma pak prumer temer 6,9L.
Jestli jde o R4 nafty...tak s těma mi to moc nejde. S šestihrnkovými diesely se dá v pohodě jezdit norma, u čtyřválců to neumím. Ať jde o TDI nebp TDCi.
Tohle je vcelku pádná odpověď na diskuse o milionových cenách u Kodiaqa a konkurenci pro Sorento a tak dále, prostě dle očekávání budou ceny někde +- na úrovni Superbu se základem někde kolem 600.
Co mě zarazilo je rozdíl mezi oběma variantami 1.4TSI - 117t? To je brutální částka, pokud si správně vzpomínám, u Leona je ten rozdíl 40t. Ani těch dalších 70 za 4x4 není úplně málo a ve výsledku tam je při stejné výbavě a objemu motoru rozdíl 180t jako nic.
Co mě zarazilo je rozdíl mezi oběma variantami 1.4TSI - 117t? To je brutální částka, pokud si správně vzpomínám, u Leona je ten rozdíl 40t. Ani těch dalších 70 za 4x4 není úplně málo a ve výsledku tam je při stejné výbavě a objemu motoru rozdíl 180t jako nic.
Já bych to možná zase tak černě neviděl. Ona ta močovina umí udělat celkem hodně. V pátečním srovnáváku se o rozdílu mezi jediním motorem s AdBlue a bez něj určitě zmíním 😉