Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Tipo: Kompletní technická data chystaného kombíku a hatchbacku

V nově nabízených karosářských variantách Tipa bude k dispozici i přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka nebo kombinace turbodieselu s automatem.
Zpět na článek
12. 5. 2016 13:42
12. 5. 2016 13:49
12. 5. 2016 13:53
12. 5. 2016 14:00
12. 5. 2016 18:44
12. 5. 2016 13:10
12. 5. 2016 13:12
12. 5. 2016 18:49
13. 5. 2016 07:25
12. 5. 2016 13:14
12. 5. 2016 13:32
12. 5. 2016 13:47
12. 5. 2016 14:28
12. 5. 2016 14:56
12. 5. 2016 15:41
13. 5. 2016 00:05
12. 5. 2016 22:48
12. 5. 2016 13:25
12. 5. 2016 13:35
12. 5. 2016 13:35
12. 5. 2016 13:44
12. 5. 2016 22:55
12. 5. 2016 13:42
12. 5. 2016 16:38
12. 5. 2016 22:54
12. 5. 2016 23:49
13. 5. 2016 07:14
13. 5. 2016 07:23
16. 5. 2016 15:15
12. 5. 2016 22:52
13. 5. 2016 00:32
13. 5. 2016 09:25
12. 5. 2016 13:36
12. 5. 2016 13:49
12. 5. 2016 14:22
12. 5. 2016 14:37
12. 5. 2016 13:51
12. 5. 2016 13:47
12. 5. 2016 13:53
12. 5. 2016 14:22
12. 5. 2016 14:57
12. 5. 2016 23:02
13. 5. 2016 23:04
12. 5. 2016 16:40
12. 5. 2016 16:38
12. 5. 2016 23:09
13. 5. 2016 06:41
13. 5. 2016 07:59
13. 5. 2016 13:15
12. 5. 2016 14:58
12. 5. 2016 14:50
12. 5. 2016 15:22
12. 5. 2016 15:37
12. 5. 2016 21:26
12. 5. 2016 22:33
12. 5. 2016 22:30
12. 5. 2016 23:08
13. 5. 2016 00:25
13. 5. 2016 13:13
12. 5. 2016 17:00
12. 5. 2016 14:20
12. 5. 2016 23:10
12. 5. 2016 17:16
12. 5. 2016 13:47
12. 5. 2016 18:55
12. 5. 2016 13:46
12. 5. 2016 13:51
12. 5. 2016 14:14
12. 5. 2016 14:46
12. 5. 2016 15:08
12. 5. 2016 15:39
12. 5. 2016 21:13
12. 5. 2016 23:15
12. 5. 2016 16:56
12. 5. 2016 17:40
12. 5. 2016 23:17
13. 5. 2016 15:54
14. 5. 2016 15:09
12. 5. 2016 13:01
Nádhera
Krásné, levné ,ale nikoliv laciné auto. :-! :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - CHerokee
12. 5. 2016 13:42
Re: Nádhera
No tato provedení mají do nádhery daleko. Ještě tak ten sedan, na který byl design navržen. Tady je to fakt násilná předělávka. Teď jde o pověstnou italskou kavalitu....
Avatar - Stejsn
12. 5. 2016 13:49
Re: Nádhera
Hatchback se mi moc nelíbí, ale kombík mi příjde velice elegantní.
Avatar - sendador
12. 5. 2016 13:53
Re: Nádhera
Mne se libi HB i SW, na sedany moc nejsem. Kombik je vylozene elegantni a HB je pri vzpomince na petidverove Stilo vylozene svihak :-)
Avatar - Stejsn
12. 5. 2016 14:00
Re: Nádhera
Akorát mě na tom kombíku zklamal šikmý C-sloupek. To byla věc, kterou jsem nemoh překousnout u SW Tempry. Snad je to tady vyřešené lépe vzhledem k sedadlům, ale pochybuju o tom.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2016 20:38
Re: Nádhera
Hatch se mi pomalu začíná líbit, ale čekal bych od Fiatu víc. Kombi bych jako vyloženě elegantní neoznačil, rozhodně jsou ve třídě ladnější kousky, ale dá se. Proti Stilu 5D je švihák cokoli, to bylo bezpohlavní auto s nezajímavými proporcemi. Srovnání s Bravem už je horší.
Avatar - Jaros71
12. 5. 2016 18:44
Re: Nádhera
Za mne :yes:
Design se vyloženě povedl !
Kombík má i dost slušný zavazadelník..překonává ho jen Octavia , Golf a Leon..
Tedy žádný podprůměr , spíš nadprůměr třídy!
Proti Stilu MultiWagon je auto i větší..fakt dobré. :-)
12. 5. 2016 13:05
Fiat udělal velkou chybu
když vrhnul na trh napřed "asioidní" sedan s lowcostovým vnitřkem a motory. Takové auto se neetablovalo zrovna nejlépe a ne každý ví, jak moc jiné budou HB a kombi (třeba vevnitř). Sám Fiat tak ztížil startovací pozici "evropštějším" karosářským variantám, které se přitom jeví vzhledem k ceně docela rozumně. A navíc jsou i vcelku pěkné.
Rozbalit vlákno
2
12. 5. 2016 13:36
Re: Fiat udělal velkou chybu
Souhlas. I když jsou HB a SW oproti sedanu v mnohém lepší, tak sedan nastolil určité vnímání celé modelové řady.
Avatar - Jaros71
12. 5. 2016 18:45
Re: Fiat udělal velkou chybu
Nevím jak vy , ale já všude slyšel jen pozitivní testy na Tipo...kromě auto.cz ;-)
Avatar - AUDIRS6
12. 5. 2016 13:10
Redakcia...
V texte sa vam prehodili cisielka 2368 ma byt 2638 pri razvore.
No a toto nepotrebuje v suvislosti s uvedonou tabulkou komentar:
"Zatímco hatchback se pochlubí slušným zavazadelníkem o objemu 440 litrů, objem 550 litrů tipa sw je v kategorii kompaktních kombíků spíše průměrná hodnota, mnozí soupeři překonávají hranici 600 litrů."
>:D >:D >:D >:D
:-! :no:
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Emel
12. 5. 2016 13:12
Re: Redakcia...
Ta věta mi celkem dává smysl - 440 je na hatch fakt hodně, 550 na kombi nic extra.

Možná to pár lidem zamotá hlavu, jestli je vůbec kombík potřeba.
Avatar - Blue Sun
12. 5. 2016 14:23
Re: Redakcia...
Jestli to bude 550 litrů v pravidelném tvaru, tak je to lepší, než 610 litrů trapné Oktávky, která nakonec uveze méně, než papírově podměrečný Focus.
12. 5. 2016 18:49
Re: Redakcia...
Doufám, že než si napsal tuhle blbost, sis obě auta vyzkoušel? Ptám se proto, že s oběma auty mám dlouhodobou zkušenost a kufr u Focusu kombi je malý a velmi mělký, tj Jak OII, tak OIII je o parník jinde ;-)
Avatar - Blue Sun
13. 5. 2016 07:07
Re: Redakcia...
Kupodivu? Jo... A pokud nemám možnost využit všechny zákoutí a záhyby kufru Octavie, tak je fakt maličký na to, co uvádějí.
13. 5. 2016 07:25
Re: Redakcia...
Tak na tom se neshodneme, jelikož nemáš pravdu ;-)
12. 5. 2016 13:14
Re: Redakcia...
Protože největší kufr má oktavka a musí se to donekonečna omílat i kdyby se měla srovnat s autem v ceně Fabie...což Tipo +- je.
Ale až na potřebu zaimplementovat "oktávčí kufr versus všechny ostatní kufry světa" do článku o Tipu je věta docela v poho tedy...
12. 5. 2016 13:19
Re: Redakcia...
Díky moc za upozornění.
Co se týče objemu kufru kombíků, z této tabulky to tolik nevyplývá, ale mohl bych pokračovat: Civic Tourer 624 l, 308 SW 610 l, Auris Sports Tourer 600 l... A to už těch 550 l tipa je skutečně průměr, nemyslíte? :-)
12. 5. 2016 13:26
Re: Redakcia...
Vobec nerozumiem tomu Ceskemu a Slovenskemu onanovaniu nad kuframi. Tu sa to snad riesi ako najpoddstatnejsia cast auta. 50 litrov hore dole, komu na tom pre boha zalezi. Kufor je dost velky, obrovsky alebo maly a hotovo.
12. 5. 2016 13:32
Re: Redakcia...
Přesně. Do kchelu, proč si nenakoupěj prostě dodávky nebo kamiony? >:D >:D >:D

Kufr kufr kufr kufr....
Avatar - Uživatel_5340709
12. 5. 2016 13:36
Re: Redakcia...
To je v čr celá věda a správně se to jmenuje - Česká chatařsko-hypermarketová kufrologie, základní jednotka je 500 litrů. ;-)
Avatar - AUDIRS6
12. 5. 2016 13:39
Re: Redakcia...
to platilo mozno za cias Octy I, teraz je zakladna jednotka 600 l., Kto ma menej, nema kufor ! >:-[]
Avatar - Stejsn
12. 5. 2016 13:47
Re: Redakcia...
Inflaci nezastavíš ;-)
Avatar - iudex
12. 5. 2016 14:28
Re: Redakcia...
Súhlas, viac než absolútny objem (v prípade Octavie nahnaný všelijakými zakrytými nevyužiteľnými časťami) je menej podstatný ako celkový tvar a praktická využiteľnosť. Mal som dvojkového Focusa v kombíku a ten mal biednych 482 litrov, teda teoreticky nemohol konkurovať nedostižnej Octavii II s 580 litrami. Ale v reále som do Focusu naložil nábytok z Ikey, ktorý do Octavie nevošiel, pretože proste Octavia mala kufor cca. o 10cm užší, takže darmo mala litre, keď mala úzky kufor. Preto aj 550 litrov môže byť (a zrejme aj bude) viac ako postačujúcich.
Na druhej strane by som redaktora neupaľoval len za to, že porovnal nominálne hodnoty, kde naozaj 550 l je v kontexte 600+ priemer. O praxi nič nepíše.
12. 5. 2016 21:48
Re: Redakcia...
v tom je pak malá výhoda octavie, pokud tedy neonanuji nad velikostí kufru a řeknu si že mi na těch pár akcí za rok s rodinou stačí cca do 500L tak si mohu koupit liftback, kde skladovky s 1,2tsi u octavie nebo u rapida jsou za podstatně nižší ceny než ceník. Některé modely ostatních značek mají kufr krátkých verzí pro aktivní rodinu prostě malý.
Avatar - AUDIRS6
12. 5. 2016 13:32
Re: Redakcia...
Joooo, neni zač.
Tak ale aby ste mohli menej informovanemu citatelovi dokazat svoje tvrdenie, mali ste pouzit Vami teraz menovane priklady, aby bol ten "priemer" aj pre nich viditelny. ;-)
12. 5. 2016 14:42
Re: Redakcia...
Průměr je to co většina nemá, například průměrný plat, takže výborný výsledek Tipo kufru. Myslíte ?
Avatar - Emel
12. 5. 2016 14:56
Re: Redakcia...
Ta hlavní zpráva je podle mě ta, že rozdíl v objemu mezi kombíkem a hatchem je relativně malý.
13. 5. 2016 08:23
Re: Redakcia...
Pane Bureš,jsem majitelem Fiatu Stilo kombi,který má objem 510l,tedy" podprůměr." Ale zkuste naložit jako jsem to potřeboval já lednici výška 85cm,šířka i hloubka 60cm,tak jak vám stojí doma do Octávie a zavřete zadní víko,pokud jí přes ten schod vůbec dovnitř dostanete a neposouvejte zadní sedačky.To samé je objem u Fabie,kde jsou všechny rozměry menší než mám já,ale papírově je Fábie na tom lépe.Používá vůbec Škodovka metrickou soustavu?
12. 5. 2016 13:38
Re: Redakcia...
a vysvetli mi realne aky je rozdiel v kufri medzi 550litrov a 600 litrov pre 4clennu rodinu.. Ja toto fakt nechapem ako mozete furt masturbovat nad litrami. Pokial to nie je mlay kufor ako v trebars v 3er tak to nema vyznam riesit. naozaj tych 50 litrov je dolezitych? Ak som dobre nasiel tak tvoja audi A6 avant ma 565litrov. To je o 15 litrov viac pri aute o dve triedy nizsie a o par desiatok menej ako octavia, ktora je tiez o dve triedy nizsie. Chces tym povedat, ze su to lepsie auta ako tvoja audina? Alebo pod tieto riadky treba na tvoje audi dat toto?: >:D >:D 8-s >:-[] >:D :-!
Avatar - AUDIRS6
12. 5. 2016 13:48
Re: Redakcia...
"moja Audina" nebola gen.C6, ale som rad, ze ta uprava bola dost dobra, ze ti ju to evokuje. ;-)
Moj aktulany voz ma ale tiez pod 600 l a nestazujem si. ;-)
[odkaz]
a klikni Alle technischen Daten ( 540 l )
12. 5. 2016 15:41
Re: Redakcia...
50 litru, to je skoro velkej sud piva (100 pivovej keg)
oct sice nemá pravidelnej kufr, ale do tech nepravidelnost nacpes třeba spacak, mensi tasku, bundu, boty apod
az budes mit jednou holku tak pochopíš, ze zadnej kufr není dost velkej
znamej zacinal s feldou přes pasata, sharana, multivana a vzdycka mel mista malo
Avatar - Jaros71
12. 5. 2016 18:48
Re: Redakcia...
a koupil autobus... 8-s
Avatar - speedfred
12. 5. 2016 21:45
Re: Redakcia...
mám doma 4 holky,a zatial ok aj s obyč autom. :-! :-! :-!
Avatar - Blue Sun
13. 5. 2016 07:09
Re: Redakcia...
"vždycky měl místa málo"... to svědčí spíš o špatné organizaci, než o prostoru.
13. 5. 2016 08:49
Re: Redakcia...
Mam doma zenu a dve dcery, nemusis mi hovorit, co to znamena vyuzit kufor na maximum. ;-) Ked sme sa pred mesiacom balili 4 chlapi na lyzovacku do novej octavie, tak mi to neprislo zrovna ako velky vyuzitelny kufor a tych 600 litrov som tam hladal..
13. 5. 2016 00:05
Re: Redakcia...
Já to tedy pochopil tak, že se směje citovanému textu, ne kufru. Ale každý tam asi vidí, co chce.
Avatar - AUDIRS6
13. 5. 2016 00:16
Re: Redakcia...
keby mali vsetci tvoje IQ, svet by bol asi dokonaly ( a nudny >:-[] ) ;-)
12. 5. 2016 22:48
Re: Redakcia...
To je fakt, 440 l je u hatchbacku nižší střední třídy ne "slušný zavazadelník", ale "skvělý zavazadelník"!!! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - skejpa
12. 5. 2016 13:25
Konkurence
Jako konkurence Fluence, C-Elyseé a podobných je to moc pěkné auto. Ale jestli to má konkurovat Civicu, Ceedu, Aurisu apod. tak to by mě zajímalo kdo by si radši vzal Tipo >:D
Rozbalit vlákno
23
12. 5. 2016 13:35
Re: Konkurence
Já. Nesnáším kastroly na rejži, kámo.
A ušetřený prachy bych probendil s ***ma.
>:D
Avatar - Emel
12. 5. 2016 13:35
Re: Konkurence
Jako že by sis nekoupil nic?
12. 5. 2016 13:39
Re: Konkurence
Tak když máš rozpočet třeba 350 tisíc, tak katalogově se toho moc vybrat nedá, jinak za 350 se dá sehnat starý Megan, Ceed, i30 a možná ještě něco v kombi.
Avatar - Emel
12. 5. 2016 13:44
Re: Konkurence
To není úplně pravda, za 350 koupíš kde co, Pulsar, Astru... kupodivu třeba i Civic. Až když začneš mít požadavky na minimální výbavu tak se to trošku zkomplikuje :-)
12. 5. 2016 13:54
Re: Konkurence
Kombi jsem měl na mysli. Jinak máš pravdu 300-350 prakticky všechny hb nižší střední. I ty základní výbavy se dají. Jinak třeba jsem viděl právě zmíněného Civica v krásné modré za 340. Těch aut je relativně hodně, ale kombi jsou snad kromě Tipa jen Ceed, Megane a i30.
12. 5. 2016 22:55
Re: Konkurence
Tak pěkná barva je u Civica stejně úplně k ničemu, protože tu designovou tragédii stejně nemůže zachránit! >:D
12. 5. 2016 13:42
Re: Konkurence
Ne, ten rozdíl ne. Tipo bude levnější než třeba Civic ne?
13. 5. 2016 06:44
Re: Konkurence
Turek bude urcite za min.
12. 5. 2016 16:38
Re: Konkurence
Ale nepovidejte. Vy uz asi znate ceny HB a SW, ze? Kombi ma byt udajne o 1500€ (v zahranici snad jeste vice) drazsi nez sedan. To je bratru 40 000 Kc.
Tohle auto ma sanci jedine za dobrou cenu, coz tedy sedan docela dobre splnuje. Ovsem tyto dve varianty - byt lepsi - maji realnou sanci byt pohrbeny cenou. Aspon pro nas trh. Protoze jak to bude v combi s tim archaickym 1,4T za (placnu) 420+ tis. tak by o tom nikdo soudny nemel ani uvazovat.
Jinak HB se mi libi moc, kombi je ok. Vnitrek jaks takz.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2016 20:45
Re: Konkurence
Tak kritický bych nebyl. Stále půjde o důstojnou nabídku, na kterou třeba domácí Škoda přímou odpověď nemá (vzhledem k ceně). Tipo bude mít problém asi hlavně s Korejci (a nebo naopak?).

Teď jen aby za 1.4T nežádali nějaký extrémní příplatek.
12. 5. 2016 22:54
Re: Konkurence
Co je proboha na 1.4 T-Jet "archaického"? Je to naprosto skvělý motor, navíc zcela spolehlivý, dostatečně úsporný a s moc pěkným zvukem! :-) :yes:
12. 5. 2016 23:49
Re: Konkurence
Podle parametru je to stale ten samy 1.4 T-jet predstaveny snad v roce 2008. Neprimovstrik, rozhodne tedy neni nejak usporny, spolehlivy asi tak normalne, snad ten zvuk mu uprit nelze.
Dnes konkuruje 1.2 nebo dokonce 1.0 turbomotorum konkurence. Navic je auto s timto motorem podivne tezke (a pochybuji, ze je to kvuli vynikajicimu odhlucneni).
Jsem zvedav na cenik, nebo mozna ani ne? ;-)
Avatar - Blue Sun
13. 5. 2016 07:10
Re: Konkurence
Co je špatného na tom, že Fiat zatím nezmagořil a nedává do aut litrové podmíráky?
Avatar - Anonym
13. 5. 2016 07:14
Re: Konkurence
Jaksi si zapomněl na 0,9 Twinair v řadě 500L ;-)
Avatar - Blue Sun
13. 5. 2016 10:23
Re: Konkurence
Ten ale aspoň nemusí dávat 90 kW, jak se čeká od litráčků z Německa... U něj je to opravdu základní motor, jenže Ford a VW na tom začínají stavět pomalu celou nabídku...
Avatar - Anonym
13. 5. 2016 07:23
Re: Konkurence
A proč by měl Fiat měnit něco (1.4 t-jet), co funguje od roku 2008. Nepřímovstřik má své mnohé výhody oproti přímovstřiku [odkaz] . A nakonec vem si kolik měl VW problémů s revolučním přímovstřikovým TSI.

Já osobně proto raději T-jet než TSI.
Avatar -
16. 5. 2016 15:15
Re: Konkurence
Tak to nepřímé vstřikování bych viděl jednoznačně jako plus... vrstvenné spalování chudé směsi má vělmi málo pozitiv, z nichž asi nejpodlstatnější je málo bublinek do sodovky při minimální zátěži. Při velkém zatížení jsou tyto motory outsidery.
T-Jety mají vynikající průběh výkonu, rozumnou spotřebu i reálné emise, jsou schopny pracovat pod zátěží a patří k tomu nejspolehlivějšímu, co trh nabízí (pokud nejsou úplně nejspolehlivější).
13. 5. 2016 06:42
Re: Konkurence
"...probendil s ***ma." >:-[] S tema co daji za parek s pivem?
12. 5. 2016 13:37
Re: Konkurence
C-Elyssé a 301 jsou o mnoho levněji udělaná auta, po všech stránkách, C-Elyséé, 301 a Logan jsou kategorie sama pro sebe. Fluence, Rapid, Toledo a Tipo jsou nad nima, ale zase reálně nemají na Civic, Octávii a další.
12. 5. 2016 13:39
Re: Konkurence
HB a SW jsou oproti sedanu v řadě věcí mnohem dál. Takže třeba já bych Tipo 1,4T v případě výběru HB, nebo kombi určitě do rozhodování zahrnul.
12. 5. 2016 22:52
Re: Konkurence
Já! Než si koupit takové asijské jebky (v případě Aurisu a hlavně Civicu vysloveně škaredé), mnohem raděj bych šel do Tipa SW! :-)
Avatar - skejpa
13. 5. 2016 00:32
Re: Konkurence
Když pominu design, který se může líbit každému jinak, tak Civic je o parník dál než Tipo. Je to prostě celkově lepší a dospělejší auto. A vzhledem k tomu, že je to japonec, je taky velká pravděpodobnost, že bude mnohem spolehlivější >:D
Avatar - Cuba66
13. 5. 2016 09:25
Re: Konkurence
Máš pravdu. A to mám Aurise I ;-) . Auris II a zvláště kombi je ošklivej. Dneska když Toyotu, tak Corollu sedan než to zkazej faceliftem...

Tipo se mi ale líbí v podstatě ve všech verzích, u sedanu by to chtělo o fous přidat s palubkou. Ale ani ta mě vyloženě neuráží. Horší je to s motorama, asi jediná volba je ta 1,4T.
Rozhodně se s tím půjdu projet, ale myslím, že můj výběr stejně vyhraje Astra s motorem 1,4 Turbo.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 13:36
nemohli uz
radsej spravit nastupcu bravy? plnohodnotny mainstreamovy hatch je v eu skratka najpredavanejsi tak preco namlsanym europskym zakaznikom nukat nejaky takmer lowend alebo teda kompromis ... neviem.. a v case aked uz aj korejci su v sirsej spicke mainstreamu pride fiat s tym ze zatrhne mainstremovu legendu ( niekdajsie auto roka ) bravu a vytasi kompromis menom tipo... priznavam nejak tomuto kroku neviem prist na pointu co nim sleduje ... sam by som dnes uz tiez zvazil ci lowend za 12 tisic alebo plnohodnotny mainstream za 13... ono ta cenova hranica je totiz velmi tenka ( vid ceny aj tie rapidu voci leonu, mazde 3 a podobne ) ... pritom v reale zvonku na pohlad a aj technologicky je rozdiel neskutocne viditelny a citelny .. .takze tieto takmer lowendy za cenu takmer mainstreamu akosi uz prestavaju davat zmysel... neviem ci si niekto vsimol ceny tipa v lepsej vybave ( moze byt kludne drahsie ako astra ) ... lebo za cenu lepsieho tipa je dnes uz ovela vyseplejsi golfik leon ci astra ... takze rapid tipo fluence... podla mna tato vetva takmer lowendov za cenu takmer mainstreamu je dnes ( aspon teda v eu ) skratka slepa ulica ktora sluzi mozno na zaplatanie nejakych tych dier v ponuke ... ale neriesi skutocny problem .... leb chybajucu bravu a j jej perfektne meno a predaje z minulosti aketo tipo fakt nahradit nemoze
Rozbalit vlákno
65
12. 5. 2016 13:42
Re: nemohli uz
V čem jsou Tipo HB a SW lowend?
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 13:44
Re: nemohli uz
tipo je na urovni rapidu.... je to takmer lowend ... alebo takmer mainstrem ... vidim tipo v bielej denno denne ... uz sa mi aj docela okukalo.... vedla octavie je to skratka .... no skratka nieco neporovnatelne alebo vedla goflu ci astry.... uz na pohlad je to rozdiel aky nevidis kazdy den v ramci segmentu ..
12. 5. 2016 13:47
Re: nemohli uz
Ty vidíš Tipo HB, nebo SW denně?
12. 5. 2016 13:49
Re: nemohli uz
A to je to, o čemjsem psal 13:05.
Lidi si zaškatulkujou Tipo podle nepěknýho a lowend sedanu.
H/K je szářným příkladem. A to nemyslím zle. Sedan je bídnej a ten udělal "reklamu". H/K má pravdu, že je to skoro LE.
12. 5. 2016 13:52
Re: nemohli uz
Jo, s tím představením sedanu souhlas.
12. 5. 2016 14:05
Re: nemohli uz
Částečně máš pravdu, ale nejvíce utváří podvědomí značky. U nás má i Rapid auru, že si to může rozdat s BMW 3 a přitom nebude o tolik pozadu. Fiat se vždy orientoval na levná auta, proto lidé Tipo berou jako lepší LE, bez ohledu na to jestli příjde sedan nebo hb první, i když s tím sedanem, když si člověk vybaví Lineu a někdo ještě řekne, že je to nástupce Liney, tak to potom vysvětluj lidem, že to není LE. Jinak za mě povedené auto, rozhodně C-Elyséé, 301 a Logan jsou o mnoho levnější auta, co se celkového dojmu týče. Tipo (sedan) bude konkurovat hlavně Rapidu, Toledu, a Fluenci. Jako ideálního konkurenta bych však viděl Elantru nebo Cruze, ale ty se nenabízejí( ještě Lancer). Třeba Astra sedan, Corolla a další jsou o trochu lepší, na druhou stranu dražší.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 13:50
Re: nemohli uz
vidim sedan.... ale karoseria orientaciu a zameranie vozu nemeni ;-) .. nikde nepidem o kombiku ani hb
12. 5. 2016 13:51
Re: nemohli uz
Karosérie ne, ale spousta dalších věcí ano. ;-)
12. 5. 2016 14:22
Re: nemohli uz
Ktoré veci to sú?
Podľa mňa sú všetky tri verzie rovnaké, rovnako vyvinuté, rovnako vyrábané.
12. 5. 2016 14:28
Re: nemohli uz
Na první pohled např. jiná palubka, jiná světla, další motorizace. Předpokládám, že lišit se budou i materiály v interiéru, odladění a komponenty podvozku.
12. 5. 2016 14:37
Re: nemohli uz
Palubka je iná v hornej časti, budíky a dispej. Interiér je ináč úplne rovnaký. Zadné svetlá sú iné, to je fakt, tak ako je bežné pri rôznych karosárskych variantách :-) Turbo bude doplnené aj do sedanu.

To sú prkotiny, konštrukcia je rovnaká, robí sa so všetko v Turecku, takže ak je lowcost sedan, sú ním aj ostatné verzie.
12. 5. 2016 14:40
Re: nemohli uz
Jsou i jiná přední světla. Ta spousta prkotin udělá právě potom ten rozdíl. Stejně to měl i Renault u Meganu II.
12. 5. 2016 13:51
Re: nemohli uz
Kur...ky mění, hochu. Kur...ky! Šíleně. Skoro nejvíc ze všech věcí na autě.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 14:13
Re: nemohli uz
a co ten interier... vyzera snad plastovejsie a hrackarskejsie ako v riu alebo v pole co su o triedu mensie vozy ... cela ta palubovka posobi tak ze keby to malo na volante logo dacie nik by ani necekol ... ale skus tam dat logo vw alebo hondy ci mazdy.. to by uz asi nebol pekny pohlad ... neriesim plasty ci su makcene alebo nie... skratka celkova vizaz palubovky na mna v tipe posobi ako z maleho auta... nieco ako ked si mal lineu odvodenu od punta...
Avatar - Emel
12. 5. 2016 13:47
Re: nemohli uz
Fakt? Ono Octavia i Golf umí v bílé na plecháčích vypadat taky dost uboze ;-) , Tipo mi zatím přijde že má ty detaily docela propracované bez ohledu na výbavu...
Avatar - Anonym
12. 5. 2016 13:53
Re: nemohli uz
Souhlasím, a nemluvě o tom, že furt lepší potkat 1 neokoukaný Tipo denně, než 100 okoukanejch Škodovek :-)
Avatar - iudex
12. 5. 2016 14:22
Re: nemohli uz
Ale no tak, Octavia v holobyte vyzerá zúfalo, ale Tvoja RS je niekde úplne inde. Má Tipo konkurenta pre RS? Alebo pre Laurin&Klement? Pre Scout? Nemá. Tipo môže a bude konkurovať lowendovému Rapidu, na mainstreamovú Octaviu nestačí.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 14:31
Re: nemohli uz
je to tak... rovnako interier... astra ceed golf alebo focus.... uz len vizualne su uplne inde ako to co vidim v tipe ... tipo ma taky akoby interier maleho auta.... v punte by bol pekny alebo v pande.... ale v triede golfu astry to na tych solidnejsich uz fakt nestaci ... miestami je to v tomto doslova rozdiel triedy
12. 5. 2016 14:32
Re: nemohli uz
Vrcholné verze Tipo (zatím) nemá. Otázka ale je, jak např. vyjde srovnání Tipo s Octávií s motorizací 1,4T, nebo třeba 1,6D. ;-)

Ceed, nebo i30 taky nemají nic k vrcholným verzím Octávie, ale nikdo nepochybuje o tom, že jsou to konkurenti.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 14:41
Re: nemohli uz
mas predsa ceed/pro_ceed GT ;-) s 204 konikmi

ono uz aj to 99kw gdi alebo 100kw crdi su vykonom dalej ako to co ponuka tip top tipo :-)
Avatar - Avanti
12. 5. 2016 14:57
Re: nemohli uz
Vazne? Nehovor.

Vyskusal som si takmer cely rad motorov Hyundaiu. Presne si uz nespomeniem na vykony, ale boli to Elantry a i30 hatch a combi. 1.6 mala ponukat nejakych 97 kW a v rovnakej urovni boli aj ostatne benziny GDI a diesle CRDi 99 kW, mozno 100, nepamätam. Ostal som udiveny, kde su tie kilowatty a hladal som ich pomaly pod podlahou. Tie auta nejdu, neexistuje u nich absolutne ziadne dynamicke vzpruzenie a osobne by som sa s nimi bal predbiehat, nehovoriac uz o miernom stupani. Elantra 1.6. 6000 otacok a auto neslo, pozvolna dopredu akoby tam bola fiatacka 1.4. Tot asi k tvojim splietkam. Vykonom su dalej papierovo, realita neexistuje. Jediny benzin, ktory ako tak isiel, bol i30 Turbo, ktory je cenovovo vysinach a takisto aj spotrebou bol v inej dimenzii.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 15:30
Re: nemohli uz
len dufam ze ti nesvietil na palubovke vykricnik .... ;-) ... na to bacha
12. 5. 2016 23:02
Re: nemohli uz
Naprosto mohu potvrdit tvé dojmy, pří výběru svého auta jsme si vyzukoušel Hyundai i30 SW i Kiu Cee´d Kombi 1.6 GDI, ale na ty udávané výkony to absolutně při jizdě nevypadalo, spíš jsem měl pocit, že za sebou táhnu malý přívěs... :-O
13. 5. 2016 06:48
Re: nemohli uz
"...Ostal som udiveny, kde su tie kilowatty a hladal som ich pomaly pod podlahou"
Nemel by si poustet volant od toho sveho slapaciho auticka. Neumis jezdit.
Avatar - Avanti
13. 5. 2016 23:04
Re: nemohli uz
Ako si na to prisiel?
12. 5. 2016 15:03
Re: nemohli uz
A i30?

Tipo 1,4t reálně pojede líp než GDI 99Kw, to stejné platí i pro 1,6 multijet vs.100kw crdi. Podívej se na hodnoty zrychlení a Nm.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 15:32
Re: nemohli uz
i30 ma tiez turbo verziu len nema 150kw ale tusim nejakych 137kw alebo tak nejak... ale je tiez 1,6 Tgdi
12. 5. 2016 16:40
Re: nemohli uz
ano má, ale za akú cenovku ;-) ...ty porovnávaš 1,4T od fiatu s 1,6 GDI od Kie...porovnať sa to nedá..jednoznačne v prospech fiatu
12. 5. 2016 16:38
Re: nemohli uz
mám už za rok najazdených 60tis. km na 135 koňovej ceedke a o výkone sa hovoriť nedá.... Tie kone sú iba ťah na zákazníka. 1,6 GDI má tak žalostne nízky krútiaci moment, že aj keby to malo 200 koní, tak to auto ťah nemá. Napríklad mazda3 so svojim 88kW má vyšší krúťak....kone nie sú všetko... :-!
12. 5. 2016 23:09
Re: nemohli uz
Dá se oponovat i opačně, točivý moment není všechno (kterým se často ohánějí majitelé traktorů). Stále se jedná jen o jiné vyjádření výkonu při určitých otáčkách. Zda auto má skutečně udávaný výkon je věc jiná. Neříkejte, že Vám auto mezi přibližně 4800 - 6500 otáčkami netáhne. Točivý moment u atmosféry víceméně odpovídá objemu motoru. Mazda 3 má vyšší točivý moment, protože je to dvoulitr, jinak ta 88 kW verze je podladěná.
13. 5. 2016 06:41
Re: nemohli uz
nenazval by som to ťahom ;-)....mať zaradenú 6tku a podradiť do 3jky, aby otáčky stúpli na 4800-6500, motor začne kričať, až sa spolujazdec zľakne, výkon dávno na špici, krútiak sa o niečo snaží, oproti mne auto, ja dúfajúc, že sa stihnem zaradiť...ako groteska
Iba reagujem na príspevky o kórejskej značke... >:D
13. 5. 2016 06:51
Re: nemohli uz
"....najazdených 60tis. km na 135 koňovej ceedke a o výkone sa hovoriť nedá...."
Diagnoza: Neumis jezdit s autem co ma atmosfericky motor.
13. 5. 2016 07:59
Re: nemohli uz
jazdil som aj s S500 alebo Jeep SRT a to sú tiež atmosféry a vedel som s tým jazdiť...ty budeš nejaký rýpal, ktorý má tiež atmosféru a počas celej jazdy máš na otáčkomere 5000-6500 otáčok >:D
Avatar - Emel
13. 5. 2016 13:15
Re: nemohli uz
Už víckrat jsem slyšel, že ta 1.6GDI prostě zaostává za očekáváním. To není nic přímo proti atmosférám, jde o tenhle konkrétní motor.
13. 5. 2016 17:28
Re: nemohli uz
proti atmosferam nema clovek nic do te chvile.. dokud se turbem nesveze :-) jezdi se s nim proste lip. at se bavime o spodnim spektru 1.0,1.2,1.4.. nebo V6T W12T a podobny zbesilosti.. tam ale narozdil od malych objemu ani ten zakladni motor neni chcipak.

jinak me se Rapid nelibi. Tipo jsem videl ve fullu vystavene v Tescu a libi se mi zvenku vic. Vnitrek je samozrejme jina pisnicka.. to jsou 90. ta leta.. a jeste v podani Turka :-) Tam je Rapid ( stejne jako Octa a Superb ve svych tridach :-) ) zase na vrcholu tehle low cost nizsi stredni.. at se to nekomu libi nebo ne. A Fabie? To je jeste jina pisnicka. Tipo muze bodovat cenou, pripadne designem exterieru. Tot vse.
Avatar - Emel
12. 5. 2016 14:58
Re: nemohli uz
Co do motorů bude mít navrch Octavia v benzínu a Fiat v naftě.
Avatar - Emel
12. 5. 2016 14:50
Re: nemohli uz
Jenže o těhle cenových hladinách se nebavíme. Když jsme u Octavie, tak ten nový litr s šestikvaltem je 395t v Active - bez klimy, bez loketní opěrky, v té modré Pacific s černýma klikama. Trošku slušně vybavená 1.4TSI je výrazně přes 500.

Takže když to otočím, tak podle mě v těch hladinách do 500 má Tipo dost co nabídnout.
Avatar - iudex
12. 5. 2016 15:22
Re: nemohli uz
Ja netvrdím, že nie, reagoval som na spochybňovanie Tipa ako lowendu, ktorý - ako typický lowend - končí tam, kde sa štandardný mainstream len "rozbieha".
Ale úprimne, podľa toho, čo som interiér Tipa videl, tak by som to nechcel ani za tie peniaze, to už radšej o triedu menšiu, ale modernejšiu Fabiu.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 15:34
Re: nemohli uz
dnes sme na rovnakej vlne... nie je o com.. aj rio alebo polo vyzeraju v kabine lepsie a to su o triedu nizse :yes:

podobne ako rapid aj tipo dva zmysel len v zakladoch... lebo za 14 tisic ozaj uz radsej astru alebo ceed, megane, golfa a podobne
Avatar - Emel
12. 5. 2016 15:37
Re: nemohli uz
Asi je to slovíčkaření... pro mě je Tipo 1.4T-Jet klasický představitel toho "hlavního proudu" (mainstream)... ve smyslu toho, co se nejvíc prodává. RS a Scout už jsou nějaké specialitky, už trochu mimo ten hlavní proud.

U mě je to dost o designu... prostě se mi Tipo líbí.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2016 21:02
Re: nemohli uz
Já to mám zase naopak, design mi spíše potvrzuje pocit, že Tipo na špičku třídy určitě nemíří. Připomíná mi Rapid SB, kde prostě usekli zadek z liftu a voia la, máme hatchback. Moc elegance nepobral, ale co byste za ty prachy chtěli...

Když jej porovnám s letitým Bravem, které je dodnes velmi elegantním italským hatchem, Tipo na mě jako výrazně modernější a hodnotnější vůz nepůsobí. Ne že by se mi nelíbilo, ale italský Golf bych si představoval trochu jinak.
Avatar - Emel
12. 5. 2016 21:26
Re: nemohli uz
Ale tak pro mě je i Rapid auto s hodně dobrým designem a řekl bych, že ho design táhne nahoru. Že v detailech je pak vidět šetření (např. malá kola) je věc jiná.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2016 21:34
Re: nemohli uz
Mně se design Rapidu líbí, jen mi záď Spacebacku nepřijde tak úplně elegantní (hlavně pokud nejde o MC).
12. 5. 2016 22:33
Re: nemohli uz
Také se mi design Rapidu líbí, jen tom mám obráceně, Spaceback mi připadá vyváženější, tudíž elegantnější. :-) Tu záď, kterou myslíte nemá jen MC.
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2016 00:27
Re: nemohli uz
J, vím, teď si lze prodloužené sklo objednat i do nižších výbav, každopádně MC u Rapidu vypadá perfektně.
12. 5. 2016 22:30
Re: nemohli uz
Myslíte jistě celý průměr kol, protože jinak 15, 16, 17 palcové disky nejsou zase tak malé. Design Rapidu je dobrý. :yes:
12. 5. 2016 23:08
Re: nemohli uz
Malá kola (resp. kola s malým obvodovým poloměrem) nejsou u Rapidu otázka šetření, ale konstrukce - podvozková platfoma z Roomsteru do svých podběhů prostě větší kola nepojme. :-!
13. 5. 2016 00:25
Re: nemohli uz
Platforma je původně z OI/ G4 (PQ34) a podběhy nejsou součástí platformy.
Avatar - Emel
13. 5. 2016 13:13
Re: nemohli uz
:yes:

Malá kola jsou tam prostě proto, že to je optimalizovaný na těch max. 15", aby pneu moc nestály.
12. 5. 2016 23:35
Re: nemohli uz
Sorry ale fabia a Rapid vyzeraju vnutri velmi lacno, doslova vybrakovane, bez napadu, zastaralo, nevidim tam absolutne nic moderne alebo hodnotne posobiace. Ale je pravda, ze som nemeral licovanie...
13. 5. 2016 06:53
Re: nemohli uz
".... čo som interiér Tipa videl, tak by som to nechcel ani za tie peniaze."
Pan se taky poblil? >:D To uz radsi Fluence interier, hm?
Taky Turek, ale od jinych okurek...
12. 5. 2016 17:00
Re: nemohli uz
Sice nema odpoved na vsetky kombinacie a rozsah vybav, ale v spodnej casti spektra sa prekryvat budu, takze by som urcite netvrdil ze nie su konkurencia.

To by potom nikdy nemohol mainstream konkurovat premii, kedze sa prelinaju hlavne v spodnej casti spektra. Vsetci ale vieme, ze v praxi si konkuruju, kedze vacsina ludi vybera hlavne podla rozpoctu (ak sa bavime o autach v cenovej hladine Octavie)
Avatar - iudex
12. 5. 2016 14:20
Re: nemohli uz
Topper má tentokrát pravdu, Tipo jednoznačne je lowend, ktorý bude konkurovať C-Elysée, 301 či Rapidu. Podľa mňa to z neho kričí na prvý pohľad, interiér je tak lacný a jednoduchý, že i ten Rapid pri ňom vyzerá lepšie (a to už je čo povedať): lacné plasty, jednoduché oblé tvary ako zo začiatku 21. storočia, no a o technike a motorizáciách ani nehovoriac: staré, roky používané motory (tieto motory tu boli pred desaťročím; má to turbo vôbec priamovstrek?), atmobenzín v danej triede už nemá takmer nikto (OK, Mazda a jej Skyactive je iná kapitola), výkonovo základ a stred, nič nad rámec dostatočnosti, žiadna sofistikovanejšia technika, asistenčné systémy, infotainment...
Skrátka čistý a jasný lowend, ktorý nemôže konkurovať Focusu, Golfu či Astre, ale iba nižšie umiestnenému lowendu. Teda nejde o priameho nástupcu Brava (čo bol bezpochyby mainstream a konkurent Focusu a spol.), ale o lacnejšiu náhradu.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 14:35
Re: nemohli uz
problem je ten ze je to tipo... keby to bol rapid je to lowend... ale je to krasne tipo tak musi byt takmer dokonale ;-) .. rovnako plati ze aj o alfe vzdy len v dobrom aj ked sa ti rozpadne pod zadkom ... tipo je jasny konkurent rapidu... jak svojim know-how tak aj motoricky ...
12. 5. 2016 14:35
Re: nemohli uz
Ale kdyby Fiat udělal pravého konkurenta Golfu tak to lidi nemusí koupit, protože nejsou zvyklí na Fiat, neboť jaksi vypadl z podvědomí a Brava mu moc nepřidala a cenově by se Fiat musel dostat někde na 350 základ s ohodně lepším modelem. Toto mi příjde jako zlatá střední cesta. Nikdo ho nebude přímo srovnávat s Golfem a drobné věcičky mu odpustí a pořád zůstane cenově výhodný a Fiat nebude muset tolik investovat. Jinak palubní deska není špatná, jinak sice vypadá základ, ale srovnej to třeba s Lancerem, nebo Aurisem, základní 308. Ještě k atmobenzínu, naopak u LE je atmobenzín oblíbený, Dacia ho nabízí o mnoho častěji než turbo, PSA má jedině atmo, FLuence atmo, Elantra a Cruze měli taky atmo. Cruz sice i turbo, ale častější atmo.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2016 21:07
Re: nemohli uz
Souhlas. Určitě nemám Fiatu za zlé, že se nepokusil ovládnout celý segment. Takhle snaha už totiž opakovaně ztroskotala a co víc, dostala značku až do existenčních potíží. Tipo je prostě vůz pokrývající spodní polovinu spektra své třídy. Ne low-end ve smyslu 301, ale ani nejmodernějšími technologiemi nabitý mainstream.
12. 5. 2016 23:10
Re: nemohli uz
Naprostý souhlas, přesně nějak takhle to má Fiat vymyšlené! :-) :yes:
12. 5. 2016 17:16
Re: nemohli uz
Tipo je skor neico medzi low endom a dospelymi zastupcami nizsej strednej. Je to auto stavane s ohladom na pomer cena / vykon, rovnako ako Fluence, Rapid a par dalsich. Cistokrvny lowend na urovni 301 resp. Loganu by som v nom nevidel, uz len karoseria by mohla byt o dost jednoduchsia ak by slo o len o cenu.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2016 20:50
Re: nemohli uz
Tipo HB a SW těžko můžeme hodnotit, když jsme jej ještě skoro nikdo pořádně neviděli. Ale vzhledem k vlastnostem sedanu nelze očekávat útok na Golf jen proto, že 5D dostali LEDky.
13. 5. 2016 06:45
Re: nemohli uz
Material + zpracovani + design = vsechno.
12. 5. 2016 13:47
Re: nemohli uz
Ihned zatelefonuj do Turína a všechno jim to pěkně řekni! >:D

ne. v zásadě máš pravdu. Vybavenej Rapid je nesmysl. A navíc v ČR jede ten liftback, místo docela pěknýho Spacebacku. protože...kufr, kufr, kufr...pár příspěvků výš - je to posedlost.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 13:52
Re: nemohli uz
ja neviem ci to je problem uznat ze skratka tipo necieli na golf ani astru ani octaviu... snaha robit tipa supervoz je uz trosku usmevna... pritom pride mi ze aj stare stilo je v interieri dalej .. za 13 tisic radsej golfa ako tipo ci rapid... ale je to samozrejme indvidualne
Avatar - Jaros71
12. 5. 2016 18:55
Re: nemohli uz
Bože snad nesrovnáváš Golf s Tipem??
KIA Ceed a i30 ano..ale VW ne!
13. 5. 2016 06:58
Re: nemohli uz
"Bože snad nesrovnáváš Golf s Tipem??"
Nevyslo to - Tipo je dobre na odvoz koz ci beranu na bazaar.
Turecky trhak a trhac sterku na "ceste".
12. 5. 2016 13:46
Tipo SW a HB
Jako musím uznat, že se Fiat po letech vrátil k tomu, co ho po celá desetiletí zdobilo a vyrobil moderně střižený a tvarově vyvážená kompakt. Interiér je sice spíš průměr, ale celkově se mi velmi líbí. S 1,4t to může být velmi příjemné auto.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
12. 5. 2016 18:59
Re: Tipo SW a HB
souhlas..kombík i hatchback byly moc třeba a konečně to není variace 500 :yes:
pěkná auta..
Avatar - Anonym
12. 5. 2016 13:51
Palubní deska
Ta palubní deska [odkaz] je úplně jiná liga a není jí co vytknout. Nechápu, že Fiat investoval do dvou desek u jednoho modelu. To mi nepřijde moc ekonomické ;-)
Rozbalit vlákno
24
12. 5. 2016 13:54
Re: Palubní deska
Ona zas tak jiná oproti sedanu není, spousta věcí je tam stejných, když si je porovnáš. Ale výsledný efekt slušný a oproti sedanu vypadá výrazně líp.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 13:57
Re: Palubní deska
na mna posobi dojmom o triedu mensieho auta.. skratka neposobi tak dospelo ako v astre alebo golfe ci ceede ... to aj nedavno skoncena brava bola v case prichodu ( a ze je to uz pekne davno ) podla mna uz dalej ....
12. 5. 2016 14:06
Re: Palubní deska
Není, je to jen upravená palubka ze sedanu schválně si srovnej, kromě zakomponování displeje, jsou ostatní části stejné.

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Anonym
12. 5. 2016 14:11
Re: Palubní deska
To si sem vědom, ale právě tento detail zakomponování a posazení rádia tu palubku posouvá o level víš.
12. 5. 2016 14:20
Re: Palubní deska
I ovládaní klimatizace a dalších věcích je lépe provedené.
12. 5. 2016 14:28
Re: Palubní deska
To je úplne rovnaké, rozdiel je vo výbave, manuálna a automatická klima.
Avatar - sendador
12. 5. 2016 14:01
Re: Palubní deska
Hlavne to chtelo sedan pojmenovat jinak, jako to udelal Renault u dvojice Megane/Fluence. Jmeno Tempra se vylozene nabizi.
12. 5. 2016 14:03
Re: Palubní deska
Naopak třeba v případě Meganu II uplatnil Renault stejnou strategii a udělal lowcostový sedan Meganu.
12. 5. 2016 14:03
Re: Palubní deska
Přesně! nebo Duna. :yes:
Avatar - AUDIRS6
12. 5. 2016 14:04
Re: Palubní deska
no, vzhladom na triedu by bolo vhodnejsie Ritmo. >:-[]
Tempra bola defakto stredna trieda, ci ?
Avatar - AUDIRS6
12. 5. 2016 14:08
Re: Palubní deska
kurnaaa, chcel som editovat na Regata. ;-)
Koli tebe som nestihol.
12. 5. 2016 14:11
Re: Palubní deska
>:D >:D >:D
Regata bylo kufrový Ritmo - předchůdci Tipa a Tempry
Kufrový Uno bylo Duna.
12. 5. 2016 14:07
Re: Palubní deska
Střední třída byla tehdá Croma, ne?
Avatar - AUDIRS6
12. 5. 2016 14:10
Re: Palubní deska
joo, uz som sa nasiel... :*)
12. 5. 2016 14:07
Re: Palubní deska
No Tempra bylo kufrový Tipo...
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 14:15
Re: Palubní deska
nieco ako brava/marea alebo niekdajsi leon/toledo na podvozku golfu IV
12. 5. 2016 14:16
Re: Palubní deska
a na svoji dobu pekny a velky auto s vykonnejma motorama
ne jako dnes...
Avatar - Jaros71
12. 5. 2016 19:02
Re: Palubní deska
Tempra byla nižší střední..Tipo s kufrem...sedan.
12. 5. 2016 14:27
Re: Palubní deska
[odkaz]

Iná je časť hornej časti. Ináč všetko rovnaké.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2016 21:11
Re: Palubní deska
Tak k vytknutí by se něco našlo stále. Zdá se, že i tak kolem displeje zůstal levně působící plast (i když to se samozřejmě z fotek zatím nedá moc hodnotit) a celkově mi tvary interiéru nepřijdou jako nějak oku lahodící. Určitě ale lepší než sedan.
12. 5. 2016 14:14
smutny
cekal sem, ze tam daj aspoň 103kW, ale tech 88kW coby vrcholna motorizace se zrychlenim necelých 10sec je vazne bida...
tohle si italove, fiat ani cely apeninsky polostrof opravdu nezaslouzi
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 14:46
Re: smutny
ani rapid predsa neponuka viac ako 90kw..... takze v tomto smere je to uplne v poriadku ... kedze prave rapid je najblizsi konkurent tipa
12. 5. 2016 15:08
Re: smutny
rapid není v kombajnu, je skoro o 10cm kratsi, je o metrak a pul lehci a s nejsilnejsim motor zrychluje o vic jak 0.5sec lepe. to ze rapid nemá silnejsi motor je jen diky firmeni politice aby tolik nezral prodeje oktafky.
navíc rapid není ani zdaleka vrcholnej model skody jakožto osobního auta narozdil od tohodle fiatu
fiat uplne rezignoval na stredni tridu a i v ty nižší stredni je vykonama na chvostu.
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2016 15:39
Re: smutny
stale mi nejde do gebule preco nedotiahli viaggio z ciny aj do europy.... tento krok bol podla mna .. hmm skratka je skoda ze ho tu nemame... absencia bravy je citelna... pritom tento segment fiat kedysi v eu doslova ovladal ( bravo/brava bola auto roku pred 20 rokmi ) .... a mam obavy aj o punto... aby nakoniec tipo este nebol dovod konca punta ... dnes je uz vsetko mozne

moja scifi predstava akou by ma fiat potesil: urobit nove punto, novy model brava/ aj kombik.., aj novu cromu/ aj kombik ... plus nejake to vacsie SUV .... povedzme predlzene 500X po vzore santa fe /grand santa fe s nejakymi drobnymi zmenami zadnych stlpikov, masky a podobne... lebo podla mna treba prave ovladnut tieto tradicne segmenty kde sa to mele a nie z nich utekat.. skoda.. lebo som si isty ze fiat ma na ovela ovela viac ako na nejake to ekonomicky strihnute tipo .. maju na to aby nemuseli robit ziadne kompromisy ani skrty ale aby opat vladli svojim segmentom ako za cias punta bravy/brava ( 90 roky ).... mna hlavne ta brava mrzi ;-\
Avatar - Ja Prvni 123
12. 5. 2016 16:14
Re: smutny
Precti si rozmery toho auta.
Je to nastupce Brava... nastupce Punta uz existuje, je mensi - jako Punto, a ma podobnej design jako novy Tipo, hlavne cumaku.
Libi se mi, ze je v nabidce i atmo 1.2 ctyrvalec.
Vnitrek jsem jeste nevidel
Prijit ma asi 2017.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2016 21:13
Re: smutny
Kde jsi viděl nové Punto? :-O
Avatar - Ja Prvni 123
14. 5. 2016 14:23
Re: smutny
Takhle má to Punto víceméně fakt vypadat...

[odkaz]

A tady je při zkouškách... a vypadá to na rok 2017.

[odkaz]

;-)
12. 5. 2016 23:15
Re: smutny
Neboj, doíčkej času, prý bude i 103 kW verze Abarth! ;-) Ale i těch 88 kw a 215 N.m je pro levnější rodinné auto polně dostačující! :-) :yes:
12. 5. 2016 16:09
Rozměry hatchbacku chybí
- a s nimi i porovnávací tabulka, jako u kombíku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
12. 5. 2016 16:09
Ja vim, musi to byt hrozny...
Zkuste umyt oblicej studenou vodou... jestli to nepomuze tak treba vlaznou sprchu a pak se trit frote rucnikem...

Fiat proste udelal normalni auto. Obycejne, ale plne dostatecne, funkcni.
Normalni auto pro normalni lidi... at si treba germanofilum praskne zilka.
;-)

A jen pro info -je to fakt stejnej interier jako u sedana. Ten tablet bude jen v nejvyssi vybave.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Jaros71
12. 5. 2016 19:05
Re: Ja vim, musi to byt hrozny...
Za mne Fiat dostává 1*... :yes:
Pěkný auta za normální peníze , a skvělé bezproblémové motory.
12. 5. 2016 22:00
Re: Ja vim, musi to byt hrozny...
ale to muže s klidem platit zrovna i pro ten rapid ne? ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2016 07:14
Re: Ja vim, musi to byt hrozny...
Mohlo by.. kdyby byl v nabídce nějakej "normální" motor = 1.4 atmosféra, nastavenej na minimální servisní náklady a dlouhou životnost... a auto jako takový by bylo asi tak o sto tisíc levnější.

A ještě víc by to mělo platit o Fabii! Ne jen, že "by mohlo"... ale neplatí...

ale já jsem zapomněl, že ve Fabii je vyspělý litrový tříválec, který umožňuje i plně naloženému kombíku důstojné jízdní výkony...
13. 5. 2016 15:49
Re: Ja vim, musi to byt hrozny...
co je zrovna na 1,2 tsi co dávali, nebo dávají do rapidu nenormálního. uživatelsky se s ní pojede lépe než s atmosférou 1.4 a rozumně vybavený rapid jako skladovka se dá sehnat kolem 300tis. co se týče životnosti tak jsem viděl mraky modelů s tímto motorem které měli najeto přes 200tis a žádná závada. dost jich atakovalo i 300tis.
Avatar - Sumi2000
13. 5. 2016 16:10
Re: Ja vim, musi to byt hrozny...
To není o životnosti motoru..ale o nákladech na to aby se spravoval a pak dál jezdil.. ;-)
Vyměníš turbo , čerpadlo atd..zaplatíš 50 tis a jezdíš dál...ještě že už není řetěz..ten se měnil taky.
U atmosféry jen jezdíš..nespravuješ nic.
13. 5. 2016 21:24
Re: Ja vim, musi to byt hrozny...
a kolik už jsi jich vyměnil, nebo odkud čerpáš, že trpí na turbo a čerpadla, u nás na firmě se určitě už otočilo přes tisíc aut s tímto motorem, máme tu i mraky jiných takže si dokážu udělat celkem obrázek co se povedlo a co ne. škodovku mám jinak u zádele, ale nikdy mě nepřestane udivovat kolik je v Čechách škodateoretiků.
12. 5. 2016 22:39
Re: Ja vim, musi to byt hrozny...
I germanofil může chtít normální auto pro normální lidi. ;-)
12. 5. 2016 16:56
je to C-
no vidím, že tipo sa tu bude prepierať jak rapid. myslím, že fiat dal uvedením najprv sedanu najavo, že to neradí medzi klasické mejnstrímové C, ale skôr nižšie a la rapid. Cenové nastavenie aj ponuka morov, to tiež radí cca k rapidu, takže tak sa na to treba pozerať. Je to nastavené tak, aby to jemne podliezalo bežné C, ale neurážalo. Môže to byť dobrý pokus, lebo mať dospelý C heč, napr. s použiteľným a overeným základným motorom, za tú cenu, je dobrá ponuka pre ľudí, ktorým ide o prachy a nepotrebujú aptudejt infotejnment a iné nepotrebné fičúrky. Ak by som mal rovnakú cenu, určite by som odporučil radšej astru, fokus a pod., ak bude cena zaujímavo nižšia, nemal by som problém s tipom.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pepa_007
12. 5. 2016 17:40
Hmmmm
Verze s 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW na LPG bude ideální kandidát pro hltače kilometrů a šetřílky. Provoz bude levnější na naftové motory nabízí.
Škoda jen, že je vyladěn pouze na 88kw. 100kw by mu slušelo víc.
Rozbalit vlákno
1
12. 5. 2016 23:17
Re: Hmmmm
Konec konců, vždycky je tady i možnost rozumného chip tuningu. :-)
12. 5. 2016 18:52
Konečně rozumný Fiat
konečně Fiat přišel s něčím rozumným a to s HB a Kombi v nižší střední a hlavně konečně slušný benzin 1.4T-Jet. Jen tak dál ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
12. 5. 2016 20:08
Re: Konečně rozumný Fiat
no ještě uvidíme jak to zabije cenou...základní 1.4 za hubičku a t-jet bude o polovinu auta dražší....úplně to vidím..
12. 5. 2016 20:17
Re: Konečně rozumný Fiat
Tak snad budou rozumní, nicméně Fiat nám v minulosti párkrát už ukázel, jak tohle umí ;-\
Avatar - Ja Prvni 123
12. 5. 2016 21:56
Re: Konečně rozumný Fiat
Já myslím, že to mají velmi dobře rozmyšlený... profil zákazníka na sedan je prostě jinej, než na HB nebo SW... a tomu odpovídají motorizace a výbavy...

Na auta ve vyšší cenově hladině je nával v nabídce... a čím dál tím míň lidí si je může koupit.

Ta nabídka mi úplně dává smysl.

Mně se taky líbí Alfa - ale koupím si nakonec Fiata.
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
12. 5. 2016 21:51
To, jak je většina mediálně zmasírovaná je smutný...
Napadne někoho označovat Toyotu Corollu za low cost?

A tenhle Fiat má stejnou logiku.. jen je vyroben v Evropě.
Tedy pokud budeme počítat Turecko k Evropě...
;-)

Toyota má motor dokonce jen 1,3 a nikdo ho vedle 301 nestaví...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
12. 5. 2016 21:59
Re: To, jak je většina mediálně zmasírovaná je smutný...
Ano, napadne. Mainstreamová Toyota je dneska Auris, Corolla je její chudá sestra pro rozvojové trhy (jakkoli jsem tenhle krok Toyoty nikdy úplně nepochopil, ale asi na to koukám ze špatného evropského úhlu).

Továrna Tofasu je v Asii.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2016 07:18
Re: To, jak je většina mediálně zmasírovaná je smutný...
No - sorry, ale ano... máš pohled zdeformovanej "evropským" pohledem.

I Corolla je úplně normální auto... jsou to vlastně jediní skutečně přímí konkurenti. Jakkoliv si patrně konkurovat moc nebudou - budou se kupovat v jiné části zeměkoule, ale stejnou skupinou lidí = lidmi, co chtějí normální auto.
Spolehlivé a bez serepetiček.

Nikdy nebudou konkurovat sedanům "D3" nebo Jaguaru... ale to z nich ještě low cost nedělá.
13. 5. 2016 09:18
Re: To, jak je většina mediálně zmasírovaná je smutný...
Jaký je v "serepetičkách" a "kurvítcích" rozdíl mezi Aurisem a Corollou? Jestli je to low cost, záleží, co si pod tím kdo představí. Neřadil bych ji tam, i když auta z této části trhu jsem kolikrát neviděl ani z rychlíku, takže je to jen dojem. Corollu jsem viděl jen u prodejce.
Avatar - Emel
13. 5. 2016 13:10
Re: To, jak je většina mediálně zmasírovaná je smutný...
Jsme v Evropě tak používám evropskou terminologii toho, co je mainstream, prémie i dejme tomu lowcost, nebo budget nebo jak tomu budeme říkat.

Napsat, že o levná auta bez serepetiček se zajímají lidé, co chtějí auto bez serepetiček, je trošku definice kruhem. Důležité je, že na různých trzích to jsou různé skupiny lidí. Na rozvojových trzích je to střední třída, tam je to ten hlavní proud, takové auto chce většina. Ve vyspělé Evropě jsou to nižší příjmové skupiny. A ČR je někde uprostřed (a mohli bychom jít dál na úroveň regionů atd.).
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2016 20:25
Re: To, jak je většina mediálně zmasírovaná je smutný...
Já ale o ničem jiném nemluvím, než že je dobře, že někdo nabídnul lidem, co nechtějí serepetičky, jinak dobrý auto bez serepetiček.

Já ani nezpochybňuji, že zatím většina lidí v Evropě chce auto, co samo parkuje a rádio se ovládá hlasem... ale my, co to nechceme - a přitom zase nechceme Logana - jsme měli smůlu.

A je dobře, že se to zlepšilo.
Nic víc.
Howgh.
Avatar - Emel
13. 5. 2016 22:59
Re: To, jak je většina mediálně zmasírovaná je smutný...
Ale to jo. Spousta současnýho vývoje už posouvá auta někam, kde to velký skupině lidí nic nedává - viz třeba všemožné asistenty, čtení značek a tak. Ale to je i u mainstreamu typicky příplatková výbava.

Na druhou stranu jsou tady třeba světla, kde si myslím, že neexistuje důvod, aby do pár let nebyly všude LED, který jsou úsporný a nejsou nijak zásadně výrobně drahý.

Vy co jste chtěli něco mezi Loganem a Golfem jste pořád měli třeba Ceeda nebo pokud se bavíme o sedanu Fluence nebo tu Corollu nebo Elantru a další... a nakonec pokud jde o tu atmosféru, tak základní modely Astry, Focusu, Meganu... ale třeba i Civicu ti to tvé auto bez serepetiček nabídnou taky.
Avatar - Ja Prvni 123
14. 5. 2016 09:23
Re: To, jak je většina mediálně zmasírovaná je smutný...
:-)
LED? Mně nevadí, že exustují... ale že neexistuje důvod? Už jen třeba životnost... svítivost LED samovolně klesá.
My, dříve narození, si přesdtavujeme auto na dýl než doba leasingu...

A my chceme něco mezi Loganem a Oktávkou... kromě spolehlivosti chceme taky prostor.
A relativně "židlové" sezení, protože už jsme si v autě zasportovali a teď nás bolí nohy a záda...

Oceníme bezpečné jízdní vlastnosti, protože i když jedeš "klidně" můžeš se dostat do situace kdy potřebuješ, aby Tě auto "podrželo"...

A přitom chceme auto s normálními provozními náklady, jejichž podstatnou složkou jsou náklady servisní... tak proč nás tlačíš do aut z Koree nebo Japonska?

:-)

Je to pořád stejný: proč Ti tak vadí, že Fiat udělal Tipo? Máš z čeho vybítrat... rozhodně víc, než jsem měl já.

;-)
Avatar - Emel
15. 5. 2016 14:24
Re: To, jak je většina mediálně zmasírovaná je smutný...
Hned na začátek - Tipo se mi líbí, hlavně kombík beru jako vítané zpestření.

Jen jsem říkal, že ty jednoduché vozy umí nabídnout většina konkurentů - Octavia ne, koncern už atmosféry nedělá, ale i pokud nechceš Japonsko nebo Koreu, tak je tu pořád Renault, Opel, Ford atd.

A konečně, LED - já beru, že některé cerepetičky jsou nesmysl, nebo jsou zbytečně drahé. Beru že xenony jsou sice super, ale technologicky náročné. Ale LED nejsou ani poruchové, ani drahé... a svítí.
12. 5. 2016 23:21
Teď už jen ta cena...
Fiat Tipo hatchback i kombi SW s motorem 1.4 T-Jet a šestistupňovým manuálem se může stát opravdu super nabídkou, pokud to ovšem Fiat nezabije přestřelenou cenou. Doufejme, že to neudělá! :-O Nezbývá, než se modlit... :-!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2016 07:21
Re: Teď už jen ta cena...
Cena už je víceméně známá... a nepřijde mi "přestřelená"... jakkoli úplně zadarmo to není.

A proč by taky bylo.
;-)

Stačí se podívat na fiat.it a nepřepočítávat kurzem, ale používat koeficient: kolikrát je které provedení dražší než základní sedan... kterej už náš ceník má.
13. 5. 2016 08:33
Re: Teď už jen ta cena...
Tipo combi 1.4 TJET Lounge s metalízou a všema paketama tam vychází 24 000 Euro.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2016 20:02
Re: Teď už jen ta cena...
Dixíku tak u Tebe jsem doufal, že to "dáš".
;-)

Jestli sedan tam začíní na €14.600,- ... a u nás začíná na 281tis Kč, pak 5dv za €15.900 by mělo stát asi 306 tisíc... a SW za €17.300 by mělo stát asi 333tis... a plně naložený turbo SW pak asi 462 tis.

A sorry - ale 460 tisíc za kombíka s turbo 1.4 a plnou výbavou, to jest stejnou cenu jako za základní cenu provedení Fresh Rapida Spacebacka je směšně málo.
Takže ano - je to úlet... je to levný.
13. 5. 2016 09:48
Re: Teď už jen ta cena...
No podle it konfiguratoru, pokud vezmu koeficient 0,75 (mozna by sel dat jeste o neco lepsi), tak nejlevnejsi kombi bez metalizy(!) jen s nejakym priplatkem na plechacich a 1.4 90 koni by stalo 365 tis. cenikova cena. To je dobry ulet >:D
Clovek, ktery kouka na penize koupi za tyhle penize lepe vybaveneho korejce s 1.6 a jeste s argumentem "made in czech" (nebo slovakia). A tech alternativ je samozrejme mnohem vic.
Avatar - Sumi2000
13. 5. 2016 18:44
Re: Teď už jen ta cena...
Ceny jsou zatím ve hvězdách..a navíc nový model po pár měsících dost zlevní.
Viz Rapid , že? ;-)
Korejce si kupec Fiatu rozhodně často vybírat nebude..
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2016 20:09
Re: Teď už jen ta cena...
To neřeš... to je ta deformace davu.
Já vlastně ani neříkám "jak si někdo může koupit Rapida"!... jen mě vadí ty kecy o Fiatovi.

365tis za KOMBI od Fiata je úlet?
A 368 za 1.2 TSI s pětikvaltem je pak co? Za o hodně menší auto... s dražším provozem, méně než poloviční zárukou - a vysoce pravděpodobně nižší životností?
Fabia v kombíku stojí 330tis!

Ale kdo chce Rapida, ať si ho koupí... já ho neodsuzuju. Ať si koupí, protože ho chce. Ale ať si odpustí kecy.
13. 5. 2016 22:29
Re: Teď už jen ta cena...
tak to není ani tak úlet, jako spíš po pravdě trochu nutnost, jestli chce fiat zaseknout další drápek na evropském trhu, škoda nebo jiný značky jsou dražší protože si to můžou dovolit

edit: jinak nic proti italům, já se dokonce docela těším až si tipo kombi prohlídnu a projedu, s tou 1,4t horký kandidát na auto pro rodiče
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2016 22:43
Re: Teď už jen ta cena...
A proč ne? Myslím, že právě korejci budou na evropském trhu největší konkurencí Tipa.
13. 5. 2016 15:54
Trh v ČR
Zdarec automobilový nadšenci! Víte, co se může stát automobilce při uvedení nového modelu nejhoršího? Že se o novém autě moc nemluví, nediskutuje. A tady může být Fiat v klidu, co test, článek na auto.cz, to bouřlivá diskuze. Za mě palec nahoru. Kdo sleduje dlouhodobé cíle "fiat group" tak ví, že Marchione před nějakou dobou vyhlásil restruktualizaci značky Fiat.

Jedná se o dvě cílové skupiny zákazníků. Jedna "dizajnově" a technologicky kopírující nejlepší hráče na trhu (variace 500, spider, atd), druhá běžná spotřební auta viz Tipo.

Osobně z toho nejsem nadšený, ale je to přesně to co bylo dopředu nahlášeno. Také si musíme uvědomit, že na domácím trhu, nemá žádná automobilka potenciál ohrozit v prodejích Škodu. Kromě již zmiňované Škody je pro ostatní automobilky trh ČR pouze doplňkový, u některých dokonce nepodstatný. Všichni víme, že automobilky musí prorazit v Německu, Francii, Španělsku, Velké Británii, Itálii, případně Rusku, Číně a USA. A tady myslím, že určitý potenciál bude, viz až nepochopitelné prodeje Dacia Logan, Sandero, atd.

Fiatu to přeji, protože mám doma již třetího fiata. A jelikož mám předposlední evoluci turbomotoru 1,4 se 120 koníkama, docela mě udivuje názor některých diskutujících, že to není dostatečný výkon pro tento typ auta. V české legislativě je i takto "slabý" motor o papíry :-). Kdo zná motory Fiat - fire - turbo, ví že taliáni motory umí.

Mějte se a nejen Fiatistům zdar!
Rozbalit vlákno
0
14. 5. 2016 03:02
Konkurence?
Chce to počkat na ceny. Za mě ale asi raději Dacia Logan MCV. Jednodušší prověřená technika, větší kufr, nižší cena, LPG od výrobce včetně úpravy motoru a lepší design: [odkaz] Nebo Lodgy, Dokker. Pokud někdo chce maximální kufr, musí se dívat po MPV. Je to věc názoru, ale za nejpovedenější MPV považuji staré eurovany: [odkaz] Naprosto rovná podlaha, až 8 míst, v 5 lidech kufr, který prostě nelze naplnit :-) A je kratší než Oktávka.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
14. 5. 2016 09:27
Re: Konkurence?
>:D

Hoši hoši... argumentujte věcně, a ne jen tím, co jste se dočetli tady, na das auto.

Fiat má "od výrobce" LPG i CNG... s pětiletou zárukou.

A jestli Ti přijde design Logana MPV lepší než od Fiata, tak je asi diskuze stejně marná.

Dacia má jiné přednosti... ale design mezi ně FAKT nepatří.
;-)
Avatar - Plautus
14. 5. 2016 09:38
Re: Konkurence?
Lepší dizajn u Logan MCV? Si robíš pr.del... :-)
FIAT tiež ponúkne i verziu s LPG priamo z výroby. To Logan s LPG bude oproti tomuto chcípák.
Súhlasím, že dôležitá bude cenová politika.
14. 5. 2016 15:09
Re: Konkurence?
Lepší design u Logana MCV než u Tipa SW? >:D >:D >:D >:D Doporučuji ti co nejdříve návštěvu očního lékaře! ;-)
Nemám vůbec nic proti Dacii, ale ve srovnání s Fiatem je ta značka technicky, vzledově, kvalitativně i imigeově minimálně o level níž (čemuž samozřejmě odpovídají i její extrémně nízké ceny), jestli sis ještě nevšimnul! :-)
12. 6. 2016 09:37
Tipo vs Rapid
Tak Tipo se mi libi a je jiste lepsi nez Rapid. Rapid je dost osizenej na vybave a uvnitr je na sirku hodne malo mista, tak jako ve Fabii, to Tipo je na tom v tomto ohledu daleko lepsi. Jinak jsem zvedav, jak na tom bude kombi. Dost dlouho jim to trva, nez prijdou s kombi na trh. Uz tady melo byt. Jo a Fiat ma pozink kastli, mohlo by to i neco vydrzet. Jen vim, ze napravnici maji ze slabeho plechu a neosetrenou! Je to obdobne jako u Punta. Chce to po koupi Tipa nechat nastrikat spodek vozu. U nas v CB to dela Fiat za 3500,-. Vystrikani dutin a spodku auta.
Rozbalit vlákno
0