Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Tipo: Kompletní technická data chystaného kombíku a hatchbacku

David Bureš David Bureš 12. 5. 2016 • 18:30
29
206
Zobrazit náhledy (29)
Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo Fiat Tipo
V nově nabízených karosářských variantách Tipa bude k dispozici i přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka nebo kombinace turbodieselu s automatem.

Fiat konečně postupně obměňuje svoje zastoupení v nižší střední třídě novou modelovou řadou Tipo. Již prodávaný sedan nahradil Lineu, hatchback zastoupí Bravo, které se v Evropě přestalo prodávat v roce 2014. Kombíkem se pak Fiat do segmentu po letech vrací, posledním jeho kompaktním kombíkem na evropských trzích bylo Stilo MultiWagon, jež skončilo v roce 2007.

Pětidveřové tipo a tipo s karoserií kombi se prezentovalo již na ženevském autosalonu, do prodeje ale vstoupí až v druhé polovině roku, a tak v tomto mezidobí Fiat alespoň uvolnil další informace o těchto karosářských verzích. Díky tomu už známe i jejich podrobná technická data. O nabídce firma tvrdí, že je sice jednoduchá, má ale splňovat požadavky privátních i firemních zákazníků.

Jestliže v testu tipa sedan jsme smutnili nad chybějícím turbobenzinem v nabídce, hatchback a kombi tuto mezeru zaplní. Oba modely totiž budou dostupné s přeplňovaný čtyřválcem 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW, který podle některých zpráv bude později nabídnut i pro sedan. Motor s 215 N.m je standardně kombinován se šestistupňovým manuálem, k dispozici bude i verze schopná vedle benzinu spalovat i LPG.

Nabídka turbodieselů stejně jako v případě sedanu zahrne 1.3 MultiJet (70 kW) a 1.6 MultiJet (88 kW). Menší jednotka standardně spolupracuje s pětistupňovým manuálem, ručně řazená převodovka u té větší má o stupeň více. Šestnáctistovku bude navíc možné pořídit i ve verzi Eco, která u obou karosářských verzí sníží udávanou kombinovanou spotřebu z 3,7 l/100 km na 3,4 l/100 km. Turbodiesel 1.6 MultiJet bude možné pořídit i se šestistupňovým automatem, tato kombinace ale zatím nebyla homologována, a tak jsou její technická data zatím jen předběžná.

Fiat Tipo Station Wagon – technická data nabízených motorů
Motor1.41.4 T-Jet1.6 E-torQ1.3 MultiJet1.6 MultiJet
Zdvihový objem [cm3]13681368159812481598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]70/600088/500081/550070/375088/3750
Točivý moment [N.m/min]127/4500215/2500152/4500200/1500320/1750
Převodovka6M6M6A5M6M (6A)
Max. rychlost [km/h]185200192180200 (200*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,39,811,712,310,1 (10,4*)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,06,33,73,7 (-)
Pohotovostní h. [kg]12801380139513751395 (1425)
*Předběžná technická data

Pětidveřové tipo je 4.368 mm dlouhým, 1.792 mm širokým a 1.495 mm vysokým vozem. To kombík je natažen o 203 mm (na celkových 4.571 mm), jeho výška pak činí 1.514 mm (proti hatchbacku +19 mm). Rozvor 2.638 mm je shodný pro obě verze, přičemž je o nepatrné dva milimetry delší než u sedanu.

Fiat Tipo SW – porovnání rozměrů kombi s konkurencí
ModelFiat Tipo SWFord Focus kombiKia Cee'dOpel Astra STSeat Leon STŠkoda Octavia Combi
Délka [mm]457145604505470245434659
Šířka [mm]179218231780180918161814
Výška [mm]151414921485151014361465
Rozvor [mm]263826482650266226312686
Objem zav. prostoru [l]550490528540587610

Zatímco hatchback se pochlubí slušným zavazadelníkem o objemu 440 litrů, objem 550 litrů tipa sw je v kategorii kompaktních kombíků spíše průměrná hodnota, mnozí soupeři překonávají hranici 600 litrů. Palivová nádrž je u obou verzí padesátilitrová, vejde se do ní tak o pět litrů více paliva než u tříprostorové verze.

Rodina modelů tipo byla navržena v italském Turíně u Fiatu, jejich vývoj však probíhal v Turecku ve spolupráci s tamější firmou Tofas, v jejíž továrně se trio aut bude vyrábět. Na tříletém procesu vývoje se podílelo na 2.000 lidí, prototypy během testování najely 8,7 milionu kilometrů za různých podmínek. Automobil byl vyvíjen hlavně s ohledem na praktičnost a nízké provozní náklady, mottem vývojářů bylo „schopnosti, žádné zbytečné parádičky.“

Fiat Tipo 5Doors – technická data nabízených motorů
Motor1.41.4 T-Jet1.6 E-torQ1.3 MultiJet1.6 MultiJet
Zdvihový objem [cm3]13681368159812481598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]70/600088/500081/550070/375088/3750
Točivý moment [N.m/min]127/4500215/2500152/4500200/1500320/1750
Převodovka6M6M6A5M6M (6A)
Max. rychlost [km/h]185200192180200 (200*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,19,611,512,010,1 (10,2*)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,06,33,73,7 (3,7*)
Pohotovostní h. [kg]12701350138513651370 (1395)
*Předběžná technická data

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Tipo vs Rapid
| 12. 6. 2016
Tak Tipo se mi libi a je jiste lepsi nez Rapid. Rapid je dost osizenej na vybave a uvnitr je na sirku hodne malo mista, tak jako ve Fabii, to Tipo je na tom v tomto ohledu daleko lepsi. Jinak jsem zvedav, jak na tom bude kombi. Dost dlouho jim to trva, nez prijdou s kombi na trh. Uz tady melo byt. Jo a Fiat ma pozink kastli, mohlo by to i neco vydrzet. Jen vim, ze napravnici maji ze slabeho plechu a neosetrenou! Je to obdobne jako u Punta. Chce to po koupi Tipa nechat nastrikat spodek vozu. U nas v CB to dela Fiat za 3500,-. Vystrikani dutin a spodku auta.
Avatar -
Konkurence
| 16. 5. 2016
Tak to nepřímé vstřikování bych viděl jednoznačně jako plus... vrstvenné spalování chudé směsi má vělmi málo pozitiv, z nichž asi nejpodlstatnější je málo bublinek do sodovky při minimální zátěži. Při velkém zatížení jsou tyto motory outsidery.
T-Jety mají vynikající průběh výkonu, rozumnou spotřebu i reálné emise, jsou schopny pracovat pod zátěží a patří k tomu nejspolehlivějšímu, co trh nabízí (pokud nejsou úplně nejspolehlivější).
Avatar - Emel
To, jak je většina mediálně zmasírovaná je smutný...
| 15. 5. 2016
Hned na začátek - Tipo se mi líbí, hlavně kombík beru jako vítané zpestření.

Jen jsem říkal, že ty jednoduché vozy umí nabídnout většina konkurentů - Octavia ne, koncern už atmosféry nedělá, ale i pokud nechceš Japonsko nebo Koreu, tak je tu pořád Renault, Opel, Ford atd.

A konečně, LED - já beru, že některé cerepetičky jsou nesmysl, nebo jsou zbytečně drahé. Beru že xenony jsou sice super, ale technologicky náročné. Ale LED nejsou ani poruchové, ani drahé... a svítí.
Konkurence?
| 14. 5. 2016
Lepší design u Logana MCV než u Tipa SW? >:D >:D >:D >:D Doporučuji ti co nejdříve návštěvu očního lékaře! ;-)
Nemám vůbec nic proti Dacii, ale ve srovnání s Fiatem je ta značka technicky, vzledově, kvalitativně i imigeově minimálně o level níž (čemuž samozřejmě odpovídají i její extrémně nízké ceny), jestli sis ještě nevšimnul! :-)
smutny
| 14. 5. 2016
Takhle má to Punto víceméně fakt vypadat...

[odkaz]

A tady je při zkouškách... a vypadá to na rok 2017.

[odkaz]

;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku