Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Tipo: Kompletní technická data chystaného kombíku a hatchbacku

David Bureš
Diskuze (206)
V nově nabízených karosářských variantách Tipa bude k dispozici i přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka nebo kombinace turbodieselu s automatem.

Fiat konečně postupně obměňuje svoje zastoupení v nižší střední třídě novou modelovou řadou Tipo. Již prodávaný sedan nahradil Lineu, hatchback zastoupí Bravo, které se v Evropě přestalo prodávat v roce 2014. Kombíkem se pak Fiat do segmentu po letech vrací, posledním jeho kompaktním kombíkem na evropských trzích bylo Stilo MultiWagon, jež skončilo v roce 2007.

Pětidveřové tipo a tipo s karoserií kombi se prezentovalo již na ženevském autosalonu, do prodeje ale vstoupí až v druhé polovině roku, a tak v tomto mezidobí Fiat alespoň uvolnil další informace o těchto karosářských verzích. Díky tomu už známe i jejich podrobná technická data. O nabídce firma tvrdí, že je sice jednoduchá, má ale splňovat požadavky privátních i firemních zákazníků.

Jestliže v testu tipa sedan jsme smutnili nad chybějícím turbobenzinem v nabídce, hatchback a kombi tuto mezeru zaplní. Oba modely totiž budou dostupné s přeplňovaný čtyřválcem 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW, který podle některých zpráv bude později nabídnut i pro sedan. Motor s 215 N.m je standardně kombinován se šestistupňovým manuálem, k dispozici bude i verze schopná vedle benzinu spalovat i LPG.

Nabídka turbodieselů stejně jako v případě sedanu zahrne 1.3 MultiJet (70 kW) a 1.6 MultiJet (88 kW). Menší jednotka standardně spolupracuje s pětistupňovým manuálem, ručně řazená převodovka u té větší má o stupeň více. Šestnáctistovku bude navíc možné pořídit i ve verzi Eco, která u obou karosářských verzí sníží udávanou kombinovanou spotřebu z 3,7 l/100 km na 3,4 l/100 km. Turbodiesel 1.6 MultiJet bude možné pořídit i se šestistupňovým automatem, tato kombinace ale zatím nebyla homologována, a tak jsou její technická data zatím jen předběžná.

Fiat Tipo Station Wagon – technická data nabízených motorů
Motor1.41.4 T-Jet1.6 E-torQ1.3 MultiJet1.6 MultiJet
Zdvihový objem [cm3]13681368159812481598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]70/600088/500081/550070/375088/3750
Točivý moment [N.m/min]127/4500215/2500152/4500200/1500320/1750
Převodovka6M6M6A5M6M (6A)
Max. rychlost [km/h]185200192180200 (200*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,39,811,712,310,1 (10,4*)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,06,33,73,7 (-)
Pohotovostní h. [kg]12801380139513751395 (1425)
*Předběžná technická data

Pětidveřové tipo je 4.368 mm dlouhým, 1.792 mm širokým a 1.495 mm vysokým vozem. To kombík je natažen o 203 mm (na celkových 4.571 mm), jeho výška pak činí 1.514 mm (proti hatchbacku +19 mm). Rozvor 2.638 mm je shodný pro obě verze, přičemž je o nepatrné dva milimetry delší než u sedanu.

Fiat Tipo SW – porovnání rozměrů kombi s konkurencí
ModelFiat Tipo SWFord Focus kombiKia Cee'dOpel Astra STSeat Leon STŠkoda Octavia Combi
Délka [mm]457145604505470245434659
Šířka [mm]179218231780180918161814
Výška [mm]151414921485151014361465
Rozvor [mm]263826482650266226312686
Objem zav. prostoru [l]550490528540587610

Zatímco hatchback se pochlubí slušným zavazadelníkem o objemu 440 litrů, objem 550 litrů tipa sw je v kategorii kompaktních kombíků spíše průměrná hodnota, mnozí soupeři překonávají hranici 600 litrů. Palivová nádrž je u obou verzí padesátilitrová, vejde se do ní tak o pět litrů více paliva než u tříprostorové verze.

Rodina modelů tipo byla navržena v italském Turíně u Fiatu, jejich vývoj však probíhal v Turecku ve spolupráci s tamější firmou Tofas, v jejíž továrně se trio aut bude vyrábět. Na tříletém procesu vývoje se podílelo na 2.000 lidí, prototypy během testování najely 8,7 milionu kilometrů za různých podmínek. Automobil byl vyvíjen hlavně s ohledem na praktičnost a nízké provozní náklady, mottem vývojářů bylo „schopnosti, žádné zbytečné parádičky.“

Fiat Tipo 5Doors – technická data nabízených motorů
Motor1.41.4 T-Jet1.6 E-torQ1.3 MultiJet1.6 MultiJet
Zdvihový objem [cm3]13681368159812481598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]70/600088/500081/550070/375088/3750
Točivý moment [N.m/min]127/4500215/2500152/4500200/1500320/1750
Převodovka6M6M6A5M6M (6A)
Max. rychlost [km/h]185200192180200 (200*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,19,611,512,010,1 (10,2*)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,06,33,73,7 (3,7*)
Pohotovostní h. [kg]12701350138513651370 (1395)
*Předběžná technická data

David Bureš
Diskuze (206)
12. 6. 2016 09:37
Tipo vs Rapid
Tak Tipo se mi libi a je jiste lepsi nez Rapid. Rapid je dost osizenej na vybave a uvnitr je na sirku hodne malo mista, tak jako ve Fabii, to Tipo je na tom v tomto ohledu daleko lepsi. Jinak jsem zvedav, jak na tom bude kombi. Dost dlouho jim to trva, nez prijdou s kombi na trh. Uz tady melo byt. Jo a Fiat ma pozink kastli, mohlo by to i neco vydrzet. Jen vim, ze napravnici maji ze slabeho plechu a neosetrenou! Je to obdobne jako u Punta. Chce to po koupi Tipa nechat nastrikat spodek vozu. U nas v CB to dela Fiat za 3500,-. Vystrikani dutin a spodku auta.
Avatar -
anonym
16. 5. 2016 15:15
Re: Konkurence
Tak to nepřímé vstřikování bych viděl jednoznačně jako plus... vrstvenné spalování chudé směsi má vělmi málo pozitiv, z nichž asi nejpodlstatnější je málo bublinek do sodovky při minimální zátěži. Při velkém zatížení jsou tyto motory outsidery.
T-Jety mají vynikající průběh výkonu, rozumnou spotřebu i reálné emise, jsou schopny pracovat pod zátěží a patří k tomu nejspolehlivějšímu, co trh nabízí (pokud nejsou úplně nejspolehlivější).
Avatar - Emel
15. 5. 2016 14:24
Re: To, jak je většina mediálně zmasírovaná je smutný...
Hned na začátek - Tipo se mi líbí, hlavně kombík beru jako vítané zpestření.

Jen jsem říkal, že ty jednoduché vozy umí nabídnout většina konkurentů - Octavia ne, koncern už atmosféry nedělá, ale i pokud nechceš Japonsko nebo Koreu, tak je tu pořád Renault, Opel, Ford atd.

A konečně, LED - já beru, že některé cerepetičky jsou nesmysl, nebo jsou zbytečně drahé. Beru že xenony jsou sice super, ale technologicky náročné. Ale LED nejsou ani poruchové, ani drahé... a svítí.
14. 5. 2016 15:09
Re: Konkurence?
Lepší design u Logana MCV než u Tipa SW? >:D >:D >:D >:D Doporučuji ti co nejdříve návštěvu očního lékaře! ;-)
Nemám vůbec nic proti Dacii, ale ve srovnání s Fiatem je ta značka technicky, vzledově, kvalitativně i imigeově minimálně o level níž (čemuž samozřejmě odpovídají i její extrémně nízké ceny), jestli sis ještě nevšimnul! :-)
Avatar - Ja Prvni 123
14. 5. 2016 14:23
Re: smutny
Takhle má to Punto víceméně fakt vypadat...

[odkaz]

A tady je při zkouškách... a vypadá to na rok 2017.

[odkaz]

;-)