Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Superb Greenline vs. Volkswagen Passat GTE – Souboj úsporných koncepcí

Názvy Greenline a GTE značí nejúspornější verze vlajkových lodí automobilek Škoda a Volkswagen. Umí skutečně jezdit za tolik, kolik slibují výrobci? A kdo bude nakonec úspornější?
Zpět na článek
13. 5. 2016 09:02
13. 5. 2016 09:08
13. 5. 2016 09:28
13. 5. 2016 09:56
13. 5. 2016 12:28
13. 5. 2016 12:35
13. 5. 2016 12:40
13. 5. 2016 13:20
13. 5. 2016 14:06
13. 5. 2016 16:00
13. 5. 2016 16:03
13. 5. 2016 16:08
13. 5. 2016 15:54
13. 5. 2016 10:57
13. 5. 2016 18:23
14. 5. 2016 00:44
14. 5. 2016 05:41
14. 5. 2016 14:00
13. 5. 2016 08:25
Úsporné šílenství
Snad jen zatvrzelý ekoaktivista by šel do úsporných verzí těchto modelů. Při opravdu reálně běžným ježdění nebudou hodnoty moc vzdálený silnějším modelům u Supu pak i s možností důstojnějšího komfortu.

Btw.: ten kdo napadá neustále ACZ by si měl povinně najet na test GTE "experta" Pepy v Autosalonu. Neustálý omílání reklamy na ŠA nebo VW se natolik promítlo do hodnocení, že jsem musel TV vypnout dřív, aby se Pepova extáze nezačala řinout z obrazovky.

Btw2.: Pěkně zpracovaný test Honzo! :yes:
Rozbalit vlákno
60
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2016 08:46
Re: Úsporné šílenství
testy Pepu ktory by kludne okrem ineho mohol byt aj hercom alebo soumenom mam najradsej snad zo vsetkych testerov.... samozrejme je uz otazne co vsetko "musi" spomenut a co mozno nemusi aby to uz nevyzeralo ako reklama ...

Honza je uz tradicne v pisomnej forme vyborny .... troska mi chyba Jakub na videach ... tam mu to slusalo moc ... bol ako stvoreny pred kameru .. a s bezchybnym prejavom ...
Avatar - Jenik3
13. 5. 2016 08:51
Re: Úsporné šílenství
Jak se zminilo v jednom dilu autosalonu, maji to postavene na maximu emoci a minimum faktu. Proto dela pepa tu show a vsimnete si jaky pouziva slovnik, zejmena pridavna jmena.
TV je jiny format nez web a nez tiskoviny. Kazde ma svoje.
13. 5. 2016 09:01
Re: Úsporné šílenství
Emocí? Spíš překrucování faktů, zatajování nevýhod, naprosto nic o autě neřeknou a pokud snad, je to obvykle nesmysl.

Zcela zhovadilý formát pořadu :-!
Avatar - CHerokee
13. 5. 2016 09:09
Re: Úsporné šílenství
Tak tam se stačí podívat, kdo pořad sponzoruje. A pak už tam jen pějí ódy. A aby byli i kritičtí, tak řeknou, že popelník není úplně po rice nebo plachta v kufru působí fórově jako včera. Autosalon je úplně k ničemu - nejsou to testy, ale reklamy.
Avatar - Anonym
13. 5. 2016 09:32
Re: Úsporné šílenství
Souhlasím, autosalon na primě je nekoukatelný hnůj, co se snaží kopírovat Top Gear. Co díl, to test nějakýho auta z koncernu VW a nic neříkající testy, a když, tak jen chvála na VW (co mi to jen připomíná za portál na webu ?? ;-) ). Až se divím, co se jim už VW vešlo do tý jejich autosalónový garáže.
Stejně tak jsou trapné ty jejich soutěže o Fábie a teď o Yeti. Fakt mě nebaví koukat 30 minut na to, jak tam jezdí různí troubelíni a na závěr každý chválí, jak je Škoda super auto a co všechno dokáže.
:no:
Snad jen Sršeň a jeho testy moto jsou k něčemu.
Avatar - CHerokee
13. 5. 2016 10:06
Re: Úsporné šílenství
Souhlas. Z hlediska orientace potenciálního zákazníka je ten pořad k ničemu.
Avatar - speedfred
13. 5. 2016 13:08
Re: Úsporné šílenství
Včera náhodou celkom chválil P208GTi
Avatar - CHerokee
13. 5. 2016 14:05
Re: Úsporné šílenství
Oni tam ale chválí úplně vše...
Avatar - Emel
13. 5. 2016 14:07
Re: Úsporné šílenství
Naposledy jsem viděl s Pepou test Ghibli... a musím říct, že se mi to celkem líbilo, ne že bych se o tom autě něco extra dozvěděl, ale bylo to takové pozitivní nadšení z hezkého auta spolu se slušnou kamerou, nějaké pěkné jízdní záběry...
13. 5. 2016 16:23
Re: Úsporné šílenství
Slušná kamera v tomto televizním pořadu je fakt vzácností. Kdy ukážou nějaký detail, tak ho pak v mžiku rozmažou za zvukového doprovodu něčeho jako zubařské vrtačky. Asi to má vypadat cool. To samé při srovnání s konkurenty. Písmo je v tak špatném fontu, že to člověk málokdy stihne přelouskat. Kdysi to aspoň slečna rychle četla. Když si odmyslím šišlavého "experta" Františka, jehož hodnocení typu "hezky to jede" a "kufr je dostačující" by mohla nahradit i moje 65 letá máma, tak roli komika zastupuje opravdu Pepa. Kdysi mi přišlo, že alespoň on o autu něco málo řekl. V poslední době ale už hodně sklouzl do "komična za každou cenu" a o autě jako takovém se toho člověk moc nedozví. Sršeň je opravdu jediný, kdo tam něco testuje. :-!
Avatar - maxi!
14. 5. 2016 04:58
Re: Úsporné šílenství
Contradark
:yes:
Avatar - Jenik3
13. 5. 2016 10:11
Re: Úsporné šílenství
Chtel jsem rici, ze ty emoce jsou prave jen plekani o tom, jak je nejaky wagen super. Kviceni a stenani nad autem. Proto je to show a nikoliv seriozni testovani aut.

Vetsina reportazi je trvde placena. Merunka jednou za mesic objevi, ze musi do autorizovanyho servisu (asi mu jinde olej a filtr nevymeni) a pri tom se tvari velmi presvedcene.
Drive se pepa hodne bil za BMW, ale uz s tim prestal.
Avatar - wakantanka
13. 5. 2016 11:47
Re: Úsporné šílenství
Mňa najviac vždy pobavili konkurenti testovaných modelov. Dosť často to vyzeralo akoby miešali hrušky s jablkami naprieč triedami a cenovými kategóriami. A aj preto som ich prestal sledovať. Síce je to lepšie ako to čo produkuje naša verejnoprávna televízia, ale vykúpené je to množstvom okatej či skrytej reklamy a za to mi to nestojí.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2016 14:40
Re: Úsporné šílenství
Ne, takto bych to rozhodně nenazval. Autosalon je dobrý pořad, ovšem s jedním dodatkem - je to automobilový BULVÁR, svým způsobem pro pobavení, svým způsobem pro reklamu.
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2016 14:44
Re: Úsporné šílenství
Dobrý bulvár? ;-)

To neznám :-)
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2016 15:30
Re: Úsporné šílenství
Dobrý bulvár je třeba TOPstar. Prostý lid potřebuje být krmen šoubizem a herci, zpěváci, modelky a další potřebují bulvár. Pokud je vše slušné, je vše v pořádku. Pokud je to buvár typu rytmus hnoje a další, tak je to jen špína.
13. 5. 2016 09:04
Re: Úsporné šílenství
Jak se dá a má dělat výborný pořad v našich zeměpisných šířkách ukazuje zejména Rasťo Chvala. Ten ukazuje záda většině ostatních s naprostým přehledem!
Autosalon je pro mě dnes už jen obchodní značka s nulovou přidanou hodnotou.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 5. 2016 09:13
Re: Úsporné šílenství
Taky stavím Rasťu vysoko a to jeho testy /mimo jiné úžasná kamera, záběry z dronů, kvalitní speaker/ často končí "jen" na YT. Je to nepoměr, co umí on a co například předvádí expert Pepa v Autosalonu. :no: >:-[]
Avatar - Ozzman
13. 5. 2016 09:30
Re: Úsporné šílenství
Já jsem shodou okolností viděl Pepu minulý víkend, kdy testoval Smarta, podotýkám, že jsem to neviděl asi 3 roky >:D Bylo to fakt strašný.... a Rasťo Chvala ještě s tím druhým čechem (měl i svůj pořad a nepamatuju si jméno), to je opravdu jiná liga :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2016 09:34
Re: Úsporné šílenství
tusim sa vola Jakub ...

ale tu na tejto stranke mi chyba tiez jeden maly velky muz menom Jakub vo videach ... a nahodou s Honzom boli na kamere skvela dvojica...
Avatar - Uživatel_5340709
13. 5. 2016 09:46
Re: Úsporné šílenství
Jakub Rejlek, mimo jiné výborný řidič. :yes:
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2016 14:43
Re: Úsporné šílenství
Možná myslel Honzu Koubka (meziplyn)
Avatar - Uživatel_5340709
13. 5. 2016 21:32
Re: Úsporné šílenství
I to je dobrej borec. Všechny jeho testy mx5 miluju, i té jeho i té ND. :-)
Avatar - rokyta.p
14. 5. 2016 01:18
Re: Úsporné šílenství
Rasťo je super :yes: Taky mám jeho pořady řád, většina ostatních testérů jsou proti němu takové "báby z trhu".

Kloubek se mi zdá nejdůvěryhodnější, jak bloger, řekne co vidí. Ale přijde mi moc lidový.

Pepa je zábavný svým projevem, s ním bude v hospodě sranda, ale auta podprůměr .

Meruňka byl echt tragéd, když tam byl on, to bylo lepší přepnout i na reklamy.

Vaculík umí technicky nejvíc (když chce a hlavně může), u něj má informace přidanou hodnotu skoro v každé větě. Akorát už dávno není nezávislý a má mantinely.

Věra Vostrá sice takové stručné rychlovky, čtení jak na pár jízd metrem, ale proletět se to dá.

Rejlek mi v ničem nevadí, aj vypadá že za to umí vzít, ale má šíleně malou sledovanost, nevím proč.
13. 5. 2016 09:41
Re: Úsporné šílenství
Souhlasím. Videorecenze automobilů mají na Slovensku o level lepší. Autožurnál.sk jest můj oblíbený pořad.
U nás se můžu koukat tak maximálně na Honzu Koubka.
Autosalon na Primě je spíš PR AutoSLalom, na který je škoda elektrické energie a času.
A (bez záměru jakékoliv anální speleologie) rád čtu recenze Honzy Mičky.
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2016 09:43
Re: Úsporné šílenství
Honza na mna posobi hodne seriozne a ako maximalny decentak .. jeho testy su zaroven aj akysi relax .... ale prave preto mam jeho testy tiez vemi rad... zboznujem ked sa snazi byt "drsnak" a len maximalne pokruti hlavou a zatne zuby ked sa mu nieco nepaci ( pritom samozrejme nema problem s kritikou toho co mu nesedi ) ... je to skratka vyssi level... ;-)

PS: inak s koncovkou sk na konci ti ta stranka nepojde... ;-) ...
13. 5. 2016 10:59
Re: Úsporné šílenství
já to koukám přes trubku... vyhledávač... autozurnal sk

edit: zapomněl jsem ještě na Tomáše Dusila. Jeho technické články také můžu.
13. 5. 2016 11:43
Re: Úsporné šílenství
Ked uz chvalime Chvalu, tak dam aj linku, snad to prejde:
garaz . dennikn . sk
13. 5. 2016 11:44
Re: Úsporné šílenství
naprosty souhlas! a emoce pritom jeho testy rozhodne nepostradaji...
autosalon ma bohuzel stejnou hodnotu jako ten teleshoping potom...

je to skoda, protoze treba Pepu to muze nadosmrti pripravit o jakoukoli verohodnost, pokud by se nekdy v budoucnu chtel necemu venovat seriozne.
Ostatni moderatori jsou na uroven teleshopingu pripraveni a ten brejlatej dlouhan, si posledni dobou jen trosku plete vyjadrovani emoci, ktery mu stejne nikdo neveri, velice hrubym slovnikem :no:
Avatar - wakantanka
13. 5. 2016 11:50
Re: Úsporné šílenství
Občas sa ešte dá aj Motoring čo chodí u nás na TA3 a všetky časti a testy majú aj na YT. Ale tam tiež vidno odkiaľ vietor fúka, teda skôr pre koho je to či ono robené.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2016 14:51
Re: Úsporné šílenství
A co bys čekal? Celý problém je v českém trhu s novými automobily. Mizerná životní úroveň znamená, že rodiny a zaměstnanci nekupují nová auta, znamená, že automobilismus je pro ně jen nutnost a svět bazarů.

Takže zcela přirozeně není ani poptávka společnosti po kvalitních automobilových pořadech/médiích. Zůstal zde bulvár živený Škodou-Auto a dalšími velkými hráči typu finanční společnosti poskytující pojištění/půjčky/financování, velké bazary (samozřejmě s prověřenými vozy) a to je vše.

Co je tu v novinářských flotilách? Škoda, Škoda, Škoda... Tak novináři jezdí co je k dispozici. Ryba smrdí od hlavy. Český motoristický novinářský svět je tristní, ale zcela odpovídá stavu trhu s osobními automobily :-! ;-\
Avatar - wakantanka
16. 5. 2016 08:43
Re: Úsporné šílenství
No ja ti neviem, pred možno 10 rokmi som kupoval skoro všetky motoristické časopisy, ktoré boli u nás k dostaniu. Lenže keď tam človek čítal testy jedného a toho istého kusu auta naprieč redakciami nadobudol pocit, že treba písať navýsosť pozitívne, pretože nabudúce nám auto na test nedajú. Takže vytkneme nejakú blbosť aby sa nepovedalo a o podstatných nedostatkoch taktne pomlčíme. Potom si zapneš telku a počuješ tam plus mínus to isté s ešte väčším riťolezeckým výkonom. Ja byť dovozca, či iný možný inzerent, tiež sa im na to vyprdnem. A Škoda či VW to krásne využili. Československý motoristický novinársky svet je občas až na smiech, či skôr do plaču, česť výnimkám.
15. 5. 2016 11:58
Re: Úsporné šílenství
este dobry je autozurnal.com a ich relacia motoring, maju aj na YT kanal.
Avatar - Jenik3
13. 5. 2016 08:47
Re: Úsporné šílenství
Sazomet proti ciste elektrine - to ma byt srovnatelne?
Pokud ujede GTE alespon 50 km na elektrinu, dava to smysl pro jizdu v meste (rychlost omezena na 50kmh, caste rozjezdy kvuli semaforum)
13. 5. 2016 08:59
Re: Úsporné šílenství
Čert vem srovnání...porovnej si ceny. Postav pak GTE proti Tesle. Vytáhneš z kapsy jeden a čtvrt míče, aby sis koupil manažerský sedan, který ti ujede dejme tomu 30km na elektriku, ale je nepohodlný, má malý kufr atd?

Ani náhodou, o něco míň jsem dokázal ujet s Q50h. Ale to byla zcela jiná story!
Avatar - CHerokee
13. 5. 2016 09:11
Re: Úsporné šílenství
Je to úplně jedno. Já bych je nechtěl. A ani se moc neprodávají. Je to výsledek čirého ekošílenství, ke kterému nevede žádný racionální důvod. Bůhví co za tím ekfašistickým lobby v EU stojí.
Avatar - Jenik3
13. 5. 2016 10:06
Re: Úsporné šílenství
Spravne. Do pasatu a superbu maji davat minimalne 1.8T benzin a ne 1.4T s 92/110 kW.
Avatar - CHerokee
13. 5. 2016 10:08
Re: Úsporné šílenství
V příští generaci tam strčí vyhoněný tříhrnek. Doufám, že všichni tady ti zelení přiteplení palečkáři, co mají orgasmus, když sníží spotřebu o deci, budou pak hýkat blahem a tento vůz si koupí.
Avatar - Jenik3
13. 5. 2016 11:01
Re: Úsporné šílenství
Jedna vec je nabidka, druha poptavka. Kolik tech 3v 1.0 TSI se opravdu proda?
Obavam se, ze takove udaje kazda automobilka peclive taji.
Avatar - CHerokee
13. 5. 2016 11:03
Re: Úsporné šílenství
Něco asi jo. Lidem, kteří o tom nic neví a pak se nebudou stačit divit.
Avatar - AUDIRS6
13. 5. 2016 11:41
Re: Úsporné šílenství
Az na to, ze 1.4-ku R4 nahradi 1.5-ka R4.
Chod na kožné, ked mas osypky zakazdym, ako sa testuje nieco koncernove. >:-[]
Malinko si pleties nizsiu strednu ( Octa ) a strednu ( Sup ). Do strednej sa zatial v koncerne v strednodobom vyhlade s ziadnou R3 nepocita.
Avatar - CHerokee
13. 5. 2016 14:07
Re: Úsporné šílenství
To se před pár lety u Octy říkalo taky....a přesto je to tam. Ačkoliv jde o velké auto, co jezdí i výrazně zatížené.

A žádné osypky. VW dělá kvalitní auta, škodovky se mi i většinou líbí!
Avatar - Emel
13. 5. 2016 14:14
Re: Úsporné šílenství
Co se říkalo u Octavie?

U Octavie byla redakce auto.cz přesvědčená, že nebude mít 1.2TSI ani 2.0TSI, tu diskusi si živě pamatuju a docela jsem se tím bavil... zejména tedy při zpětném pohledu :-)

My v tom chaos nemáme, naše zdroje jsou spolehlivé
Základní fakt je ten, že 1,2 TSI, jak ho známe dnes, v žádném autě s MQB použít nepůjde
[odkaz]

Že místo 1.2TSI přijde 1.0TSI je jiná diskuse, to není zase takové drama.
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2016 12:46
Re: Úsporné šílenství
1.4 TSI ACT dopadl v testech velice dobře, proč ti tak vadí? Myslím si, že jako základ super motorizace. Podívej, na čem začínal Passat nebo Superb kolem roku 2000...
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2016 12:48
Re: Úsporné šílenství
Podívej se na čem budou začínat kolem roku 2020 = na 1.0 :-)
Avatar - AUDIRS6
13. 5. 2016 12:56
Re: Úsporné šílenství
Ty si fakt neskutocny trapko ! >:D
kludne sa s tebou stavim o nieco "koncernovej strednej triedy s 1.0 hocico" !
A ked prehras, ty mi kupis "koncernovu strednu triedu V6" >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2016 13:12
Re: Úsporné šílenství
:yes: >:D

Motory 1.0 budou během pár let ve vozech střední třídy všech značkek. To neni o VW! Ono by tam mohly být už dneska = spíš se jen čeká a pracuje se zákazníkem aby to zkous :-)

A 6tiválce během pár let vpodstatě úplně vytlačej V8 = R V i B6 s 600 PS už sou hotový = kdo potřebuje víc. Třeba v nástupci BMW 6 GC už bude maximálně šestiválec

On technicky tehle výkonovej posun už proběh = teď se fakt čeká jen až ho myšlenkově dožene zákazník >:-[]
Avatar - AUDIRS6
13. 5. 2016 13:25
Re: Úsporné šílenství
Ty musis mat kvalitnu vestecku gulu s kvalitnymi THC vyparmi, ze sa ti tam zjavilo toto. >:-[]
Vsimni si najnovsi trend koncernu - Audi right-sizing !
Polo GTI: z 1.4 -> 1.8
Amarok : z 2.0 TDi na 3.0 V6 TDi
Neskor vsetky 1.4 na 1.5 ....
Millerov cyklus to umozni v benzinakoch a E-Lader aj v naftakoch.
Jasne ze vykonovo by sa dal a uz aj da urobit R3 1.0 TSI, ktory by rozhybal slusne aj toho Pasika alebo Supa, ale nove preferencie ukazuju inu cestu. Ty by si mal tlieskat a nie sa smiat. :-!
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2016 13:31
Re: Úsporné šílenství
My tady tomu řikáme číst odbornou literaturu = ale klidně tomu řikej veštecká gula >:-[]

Já se tomu 1.0 rozhodně nesměju = jen řikám co nás čeká co nás nemine ;-)
Avatar - Emel
13. 5. 2016 13:34
Re: Úsporné šílenství
Co uvidíme v roli základních motorizací mě tolik netrápí, spíš to, jaké budou ty lepší a kolik budou stát.
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2016 13:42
Re: Úsporné šílenství
Asi se dá očekávat celkovej posun směrem dolů. Jak sem psal nástupce BMW 6GC docela hodně nadprůměrnýho auta který se bude zřejmě jmenovat 9 a bude dražší než současná generace bude mít maximálně 6ti válec. Ono proč ne když výkon bude 500-600 koní

Takže v mainstreamový střední bych to budou maximálně R4 - uvidíme jestli 2.0 nebo míň. Obávám se že tak jak to už dneska u frantíků = bude to spíš míň
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2016 14:14
Re: Úsporné šílenství
Blíží se nový měřící cyklus. Třeba udělá downsizingu přítrž..
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2016 14:30
Re: Úsporné šílenství
Hele nezapomněl si na naftu R3 1.5? ;-)

Do prémie hodně podladěný V6 3.0 TDI a do mainstreamu polovina motoru. Dobře vymyšlený :yes: >:-[]
Avatar - Emel
13. 5. 2016 14:37
Re: Úsporné šílenství
Kde jsi vzal R3 1.5TDI?
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2016 15:01
Re: Úsporné šílenství
Fakt jako půlku V6 3.0 TDI :-)

R3 1.5 TDI = 70 až 120 = v Evropě asi nejprodávanější motor v budoucím Golfu, Leonu, A3, Oktě atd >:-[]
13. 5. 2016 13:03
Re: Úsporné šílenství
chlape, ten podle tveho nazoru sazomet meta sazi diky filtru mene nez ten passat GTE s primym vstrikem!
nazory jako tvuj zivi tu hysterii, ktera z aut dela povozy s trihrnky
Avatar - wikinko
13. 5. 2016 10:43
Re: Úsporné šílenství
Paja, diví ma, že ani ty existenciu takýchto modelov nechápeš. Tieto modely si nekupujú žiadny zatvrzelí ekoaktivisti, ale úplne bežní ľudia, napríklad v Dánsku, Írsku a pod., kde je úspora na cestnej dani pri kúpe takýchto modelov v tisícoch eur ročne.
Avatar - CHerokee
13. 5. 2016 11:04
Re: Úsporné šílenství
Tedy státy, kde zběsilí pseudoekoaktivisté jsou u moci.
Avatar - wakantanka
13. 5. 2016 11:54
Re: Úsporné šílenství
Ja tieto "zelené" modely najčastejšie stretávam ako firemné fleetové vozy. Ale je fakt, že na severe európy je to hlavne kvôli daniam o inom.
13. 5. 2016 16:17
Re: Úsporné šílenství
Tohle vůbec nezpochybňuju...u nás to ale nemá žádný opodstatnění
13. 5. 2016 08:52
Komu jsou cílená
Docela by mě zajímalo komu je hlavně ten Passat cílený? S cenovkou hrubě přes milion to pro spořivé lidi opravdu nebude. A ekologičnost je v tomto případě kde? Moje auto na "blbé" LPG jezdí za 1.10 Kč na km. Kdybych k tomu připočítal i nároky na údržbu ten cenový rozdíl na km by byl značnej. Emise budou stejné a cena auta ani ne poloviční. Mohl bych najezdit půl milionu kilometru a nebyl bych na počáteční ceně Passata. Na našem trhu nemá šanci uspět, to si koupí pár lidí jako image. Hlavně bohatší lidé dobře přemýšlejí do čeho investují a troufám si tvrdit že když bych chtěl auto za milion a čtvrt, na Passata bych ani nepomyslel... Aby bylo auto prodejné, cenovka by musela začínat hluboko pod 1 000 000 Kč a nesměl bych to kupovat s tím, že to bude ekologicko-ekonomické....
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2016 08:57
Niet porazeneho?!?
Hned ako som uvidel nadpis ma napadlo, ze konecne sa pri porovnavacom teste bude musiet jedna z protezovanych znaciek sklonit. Avsak redakcia opat boduje - porovnavaci test ktory nema porazeneho! Bravo! Alebo mozno predsa len jedneho - citatela?
Rozbalit vlákno
1
13. 5. 2016 09:00
Re: Niet porazeneho?!?
Nejde o reálný soupeře. K čemu budeš vztahovat to lepší/horší?
13. 5. 2016 09:02
za kolik jezdí
Zdravím,ve všech testech se opakuje zajímavé sousloví"za kolik má jezdit,továrna slibuje
spotřebu a pod."Ať hledám jak chci,takový údaj žádná automobilka neudává,všude je
údjaj NORMOVANÁ SPOTŘEBA.Co to je rád amatérům vysvětlím.Já bych chtěl poradit,
kde se skrývá údaj o slibované spotřebě v reálném provozu.
Rozbalit vlákno
2
13. 5. 2016 09:06
Re: za kolik jezdí
Aby jsi mohl srovnávat, pak potřebuješ normu. Problém je, že ta, která je platná v Evropě je bohužel špatná.
Kolik auto reálně žere si obvykle každý zjistí na předváděcí jízdě.
13. 5. 2016 09:16
Re: za kolik jezdí
Já to vím,ale pan redaktor to neví,když slibuje odhalit rozdíl mezi "udávanou"
a "skutečnou " spotřebou
Avatar - Uživatel_5340709
13. 5. 2016 09:05
Ale dalo to práce,
aby superb nevyhrál. Passat musel dostat do začátku naládovanou "baterii", která se oproti třeba toyotám už nikdy nenabije, a pak už se potácí někde na dně. A ani nemusíme odečítat ten počáteční náskok, po ujetí cca. 70-80 Km, se spotřeby srovnávají. Řeči o tom, že Sup nemá švih jsou trochu od věci, protože trasu co obě auta absolvovala byla u obou jeta vlažně a stejným úsporným stylem. Při využití dynamiky Passatu bude baterie na dně už po pár minutách jízdy a spotřeba o 2 litry výše.
Snaha byla, ale bohužel dnes to Passat prohrává, ránu z milosti mu dává navíc pořizovací cena. :-!
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2016 09:28
Passat B7 vs B8
Ahoj,
má tu někdo dlouhodobější srovnání Passatu B7 a B8? B7 je totiž podle mého pohodlnější. Nicméně ve verzi bez 4motionu je prostě hodně nedotáčivá a na hraně tupá. Naopak s 4motionem to umí bejt docela zábavný auto, zvlášť pokud se narazí na ročník s plně vypínatelným ESP. Jak je na tom B8?
Jinak jsem docela fanda toho systému, ale za ty peníze fakt ne. Je to šíleně drahý, podvozek nicmoc, není to s 4kolkou a hlavně se ta 1,4 ve velkých zátěžích utrápí.. Nekoupím si auto za 1,1-1,4mil. Kč, abych nemohl jet v DE 200km/h a nebo táhnout 2t vlek..
Navíc si myslím, že vysoká spotřeba po vybití baterek je částečně zaviněna právě menším objemem motoru vs vyšší hmotností vozu. Možná kdyby tam bylo něco většího, nebylo by to tak znatelný. A kdyby tam bylo něco o dost většího (VR6) mohlo by to bejt fakt dobrý..
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uživatel_5340709
13. 5. 2016 09:45
Re: Passat B7 vs B8
No co mám svoje zkušenosti, tak B8 jezdí tak o parník líp než B7, když budu srovnávat třeba 1,4 nebo 1,8 TSI. B7 má blíž k B6, což z něj opět dělá spíš auto "dělník" na přepravu, než pro fandy řízení. Kdežto u B8 už jsou vidět výsledky, že se koncern snaží přiblížit ovladatelným autům typu honda, mazda. Teď asi neřeknu čím přesně to je, ale ty rozdíly začínají být menší a menší.
13. 5. 2016 10:13
Re: Passat B7 vs B8
Jj, je to tak, ale imho je to kapku chyba.10 % spokojeno a zbytek bude naštvaný, že to tluče a je to tvrdší.Setup Superba se mi zdá lepší, na tento druho vozu.
Avatar - Ham.
13. 5. 2016 09:56
Ani jedno.
V českých reáliích nemá smysl ani jedno z testovaných aut.
Superb Greenline je v ČR nesmysl, protože je jenom o 24t levnější než varianta 2.0 TDI, která je výrazně lepší úplně ve všem a spotřebu v reálném světě má stejnou. Varianta Greenline má smysl někde v UK, kde si nad ní cvrnknou do gatí kvůli čísílku 96 g/km, které má pro Brita velké provozní benefity, u nás zcela nezajímavé číslo na papíře.
Passat GTE je v ČR ještě větší nesmysl, protože cena je tak šílená, že cokoliv v této relaci počínaje 2.0 TDI 176kW a konče 2.0 TSI poskytuje daleko lepší svezení. GTE má opět smysl jen v několika málo zemích, kde může být dokonce i rozumnou volbou i při této ceně v okamžiku, kdy je vjezd do center měst umožněn pouze EV autům, tam pak plugin hybridy dávají smysl, ujedou 300km po dálnici a bez problémů zajedou ve městě kam potřebují v EV modu. Ale to je zase varianta, která v ČR není na stole, takže GTE je zde totálně out.
Takže shrnuto, zajímavý test pro českého řidiče ovšem zcela nezajímavých aut.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - CHerokee
13. 5. 2016 10:12
Re: Ani jedno.
Souhlasím. Do písmene. Výplody pseudoekologického šílenství, které jsou "vhodné" akorát tak v zemích, kde jsou podobně jebnuté vlády.

Zajímavý článek tomu je tady....

[odkaz]
13. 5. 2016 10:30
Re: Ani jedno.
Hele a není ten greenline lepší vybavený?Myslím že ano.
Jinak to že to finančně je nic moc, je asi pravda, ale oni to dělají kvůli marketingu a možnosti si to pořídit, když konkurence to má.Není to o realitě, ale o pocitech a lidé se řídí pocity a v tomto případě ekologickými, tak proč jim to nenabídnout, když to chtějí a automobilový svět jde tímto směrem.Jinde věřím že jsou na to i dotace, nebo se neplatí nějaké daně.Těch greenpace projektů je taky mrtě....těm se toho prodá. >:-[]
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2016 12:21
Re: Ani jedno.
najlepsie tieto ekoverzie vystihol expert Frantisek pri video teste rapidu greenline...
Avatar - _Karel_
13. 5. 2016 12:28
Re: Ani jedno.
Expert František že by kritizoval Škodu? :-O
Jejich tým "expertů" je opravdu tristní. Na toho Pepu se dá alespoň koukat a poslouchat, když to člověk nebere úplně vážně (což nešel brát ani Top Gear).
Avatar - AUDIRS6
13. 5. 2016 12:35
Re: Ani jedno.
Tak, tak. Pepa to aspon pred kamerou umí, plus, aj o tych autach nieco vie. Ma svoj svojsky skoro az "Jeza" styl a vie sa predat. On by si zasluzil uplne inu relaciu, kde by sa mohol viac vykecat, lebo ako bavič - baví. :-) ( len by to musela byt asi nejaka "inac" financovana relacia... :-! )
Avatar - _Karel_
13. 5. 2016 12:40
Re: Ani jedno.
Zcela souhlasím :yes:
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2016 12:46
Re: Ani jedno.
Pepa je strašnej = jako fakt = aspoň já ho tak vidim :-)

Nelíbí se vám dvěma spíš proto že je skoro čítankově neobjektiVWní? ;-)
Avatar - _Karel_
13. 5. 2016 13:20
Re: Ani jedno.
?? "Na toho Pepu se dá alespoň koukat a poslouchat, když to člověk nebere úplně vážně" - ty tam čteš něco o pochvale za objektivitu? Kdyby se mi na Pepovi líbilo, jak je neobjektivní, musel bych tebe přímo milovat. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2016 13:32
Re: Ani jedno.
Já to přiznám moc nerozlišuju = tenhle pořad sem prostě vzdal :-)

Neni to tak dávno kdy sem shodou okolností kus viděl = a myslim si že mé rozhodnutí bylo správné >:D
Avatar - _Karel_
13. 5. 2016 14:06
Re: Ani jedno.
Chybu jsi asi neudělal. Mě to včera běželo- zčásti jako kulisa, a ač mě vůbec, ale vůbec nezajímají motorky, jediný na co jsem dokázal sledovat, byly motorky.
13. 5. 2016 16:00
Re: Ani jedno.
Jen je škoda, že jim pořádně nefunguje archiv. Na části s Šilerem (Sršeň) bych se klidně podíval. Je to smutné, když snad osm let zpět měli lépe fungující web než dnes. Tak nějak to kopíruje ostatní kvality pořadu (i když už jsem ho dlouho neviděl).
Avatar - AUDIRS6
13. 5. 2016 16:03
Re: Ani jedno.
takze niesom sam, kto zistil, ze ten archiv kedysi fungoval a teraz je blby... :-!
Avatar - _Karel_
13. 5. 2016 16:08
Re: Ani jedno.
Jj, mají to na háku. Ale zas- každý druhý díl testují nějaký Rolls-Royce. Kde jinde se my, obyčejní smrtelníci dovíme, kterou verzi koupit? >:-[]
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2016 12:46
Re: Ani jedno.
presne tak... jeho je tam hadam aj skoda... rodeny herec zabavac ... kuzelnik na ubolene duse ... v nejakej komedii vo filme by mu to urcite moc slusalo ;-) ... ma to v sebe
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2016 12:49
Re: Ani jedno.
Ach můj bože >:-[]
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2016 12:41
Re: Ani jedno.
jasne v tomto mas pravdu.... ale ber ohlad aj na generaciu... teda vek testerov... kazdopadne jeho test Lamba nemal chybu.... a myslim ze mu to auto dali aj schvalne prave jemu ... >:D .. a nahodou to Frantisek dal velmi pekne :yes:
13. 5. 2016 15:54
Re: Ani jedno.
A nebo jsou díky daním cenově zajímavější. Viz Golf v Norsku. Elektrický je myslím nejlevnější (zhruba na úrovni slabší 1,2 s pětikvaltem v nejnižší výbavě) a hybrid je na úrovni konvenční 1,4 TSI s DSG. Předpokládám, že Passat na tom bude obdobně.
Avatar - _Karel_
13. 5. 2016 10:19
Když chci koncernové auto...
Může to vypadat jako jabka-hrušky, ale za bratru 1,4míče bude A4 zřejmě s velmi podobnou výbavou. Tohle už není prolínání nejdražší a nejlevnější verze, tohle je přímé konkurování, i když pohon bla bla...
Mluvím samozřejmě o Passatu, ne o Superbu, který je naopak pro šetřílky velmi rozumně cenově posazen.
Rozbalit vlákno
2
13. 5. 2016 10:43
Re: Když chci koncernové auto...
za bratru 1,4 míče by si jen blázen nekoupil Audi... nebo třeba XE
za Passat bych to nedal
Avatar - Uživatel_5340709
13. 5. 2016 10:56
Re: Když chci koncernové auto...
:yes:
13. 5. 2016 10:44
prečo je v tomto teste...
porovnávané auto vyššej strednej triedy (Superb) s autom strednej triedy (Passat)?

Pokiaľ sa nemýlim, tak v ČR patrí do strednej triedy Octavia..
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Hammunasakra
13. 5. 2016 10:49
Re: prečo je v tomto teste...
Sup a vyšší střední? To jako fakt? >:-[]
13. 5. 2016 13:17
Re: prečo je v tomto teste...
rozumejte: vsude rikam, ze jezdim autem vyssi streni? >:D
14. 5. 2016 11:18
Re: prečo je v tomto teste...
Odpoveď je nižšie..
13. 5. 2016 10:55
Re: prečo je v tomto teste...
Ahoj echo zulu

V ČR je ŠKODA přece nejlepší auto na světě, to ještě nevíš?!
Chlapi v hospodě to aspoň říkali....

>:D

A teď Skutečnost:
1)Octavia= český Golf s lacinějším interiérem
2)Superb=horší a lacinější provedení Passatu

Nevěř podplaceným novinářským blábolům a fikcím reklamního oddělení z MB.
Avatar - CHerokee
13. 5. 2016 12:01
Re: prečo je v tomto teste...
Ale škoda je dobrá a má své místo....je praktická. A v posledních letech má dobré designérské týmy....Superb je o třídu hezčí než Passat. Úspěchy má škodovka i v zahraničí - třeba v Británii.
Avatar - _Karel_
13. 5. 2016 12:16
Re: prečo je v tomto teste...
"Superb je o třídu hezčí než Passat" - já to vidím přesně opačně. Nadšení z fotek nového Superbu vyprchalo po živém setkání, Passat, zejména sedan, přesně naopak, i když bych si ho zřejmě (na rozdíl od Superbu) nebyl ochotný koupit.
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2016 13:03
Re: prečo je v tomto teste...
Passat pro mě byl naživo příjemným překvapením, prostě to nejlepší ze střízlivého německého designu. I když asi preferuji kombi, sedan je u Passatu takový nezáživný. Superb je trochu odvážnější a líbí se mi, ale k některým detailům výhrady mám. Jeho největší výhodu vidím v tom, že Škoda prostě na rozdíl od VW umí udělat fakt slušivý až "dynamický" kombík.
Avatar - _Karel_
13. 5. 2016 13:25
Re: prečo je v tomto teste...
Já jsem obecně jednoznačně na kombíky (nejen kvůli praktičnosti, většinou se mi opravdu víc líbí) , ale zrovna u Passatu bych - poprvé ze všech generací- volil sedan.
Avatar - Emel
13. 5. 2016 13:30
Re: prečo je v tomto teste...
Líbila se mi B5 s tou kulatou střechou :-)
Avatar - kosmonaut
14. 5. 2016 18:47
Re: prečo je v tomto teste...
Mě také a moc, ale jen původní B5. Facelift na B5,5 je zase katastrofa. Prasečí čumák je k původnímu profilu opticky strašně těžký, naopak vytažení zadních světel až nahoru a jejich zůžení pouze do zadního čela opticky zase zůžilo záď. Takže je auto neskutečně disproporční, navíc ten čumák, fakt vypadá jako prase.
13. 5. 2016 13:15
Re: prečo je v tomto teste...
podepisuju, superb je v lepsi vybave v cr dokonce drazsi nez passat, pritom je orezanej, kde muze byt...
14. 5. 2016 11:20
Re: prečo je v tomto teste...
Ahoj, ďakujem za vysvetlenie. Asi som to všetko vedel aj predtým. Ale toto sú len technikálie, oficiálne zaradenie je iné, detaily v mojej dlhšej odpovedi nižšie alebo vyššie, už sa na tejto mobilnej obrazovke prestávam orientovať :-)
13. 5. 2016 11:27
Re: prečo je v tomto teste...
Diagnóza: ŠKODOVKÁŘ >:D >:D >:D

Bylo by vhodné, aby sis do toho Passatu alespoň sedl ;-)
14. 5. 2016 11:15
Re: prečo je v tomto teste...
Ale, milé dámy a vážení páni, ja sa predsa neorientujem podľa nejakého môjho subjektívneho dojmu ani podľa tvrdých technických faktov, vychádzam z oficiálneho zaradenia oficiálnou organizáciou nazvanou Svaz dovozců automobilů. V článku 'Je Octavia vůz střední třídy, nebo nižší střední? Zde je odpověď' sa dočítate kam oficiálne patrí Octavia, z toho sa dá odvodiť kam patrí Superb. Áno, článok je z roku 2011, pokiaľ sa niečo zmenilo, ospravedlňujem sa všetkým. V článku 'Třídní boj: Jak se dělí auta do tříd', z roku 2014 je ďalšie vysvetlenie.

Predpokladám, že SDA nebude iba nejaké nadšenecké združenie a že jeho členmi budú zástupcovia dovozcov automobilov, plus výrobcovia lokálne vyrábaných značiek. Takže nimi prezentované triedy považujem za oficiálne.

Ak chceme porovnávať, musíme porovnávať porovnateľné, a to na základe nejakých oficiálnych kritérií. Na čo iné by sa mal spoľahnúť bežný spotrebiteľ, ktorý nie je odborník v automobilovom priemysle?

Edit:

Ešte odkaz

[odkaz]
13. 5. 2016 11:56
Re: prečo je v tomto teste...
Octavia je nizsi stredni a Superb je stredni trida stejne jako Passat ;-) takze se mylis, a pokud bys nekdy sednul do Passatu a Superbu zjistis ze Superb je takovej trosku horsi Passat a dostava techniku/vybavu z nej tak 2 roky spozdene, takze do 2-3 let se da ocekavat ze technika zmineneho Passatu GTE se objevi pod kapotou Superba "GTE", ostatne mam dojem ze je plug-inhybridni Superb ohlasenej na 2018? Superb je dnes spis ejen hezci z venku, ale to je subjektivni a 100 lidi 100 chuti, me osobne se vic libi prave Superb

a k testu, znam jedineho majitele GTE (v kombiku), a 95% nabijeni provadi momentalne na stanicich CEZ, tech pomalich, tedy za 450 ctvrtletne, s autem taky jezdi tak aby hybridni system plne vyuzival, tedy nejede s tim tak jak byl zviklej s predchoziho Pssatu v dieselu, ale tak aby co nejvice rekuperoval a na elektrinu tak najezdil co mozna nejvice, takze zadne predhaneni se na semaforech ani zadne 150 na dalnici ani zadne brzda plyn, pokdu se s GTE nejede jako s hybridem nebo s EV, pak jeho porizeni neda majiteli nic nez par desitek km na elektrinu nekde po meste a naopak mu da vetsi spotrebu benzinu nez s beznou 1.4kou v tomtez voze, celkem tedy verim ze redakcni test byl udelany schvalne tak aby to vyslo pro GTE spatne, staci parkrat vic spalat na plyn a pak na brzdy tak aby to hybridu nevyhovovalo :)
13. 5. 2016 13:19
Re: prečo je v tomto teste...
jasne, vyrobce uvadi 50km a tvuj kamarad na tom ujede 100....
vsechny testy jsou ostatne pro hybridy nevyhodne, protoze ony hybridy jsou k prdu...
13. 5. 2016 13:43
Re: prečo je v tomto teste...
ne 100 urcite neujede, spis kolem 40 po meste, ale proste s tim jezdi jako s hybridem, tedy zadny dovadeni a trhani rekordu jak s casem tak rychlosti, on to ma stejne jako auto do mesta, je to servisak v Praze kde s tim jezdi vpodstate skoro zadarmo, jak jsem psal, naklady na 3 mesice mu na palivu delaj v mestskem ciklu cca tech 450 kacek za poplatek CEZu

tohle jsou auta delany treba pro taxikare co denne sotva ujedou 150km a mezitim maj cas to mit i napichli na nabijecce, tohle neni dalnicni expres se kterym se krizuje Evropa s ocekavanim ze to bude jezdit za 2 litry na 100, tak to pozicujou jen pisalkove co si myslej ze kdys tak budou psat, tak ze nejak odvrati prichazejici dobu elektromobilu :-! neodvratej, jen si tim naserou par ctenaru o ktere prichazej a potesej jinejch par co jim zustanou at napisou cokoliv a nic vic se nestane
13. 5. 2016 14:17
Re: prečo je v tomto teste...
Taxikář co denně ujede 150km je pouze v bazarové inzerci s nápadně žlutou zánovní Octavií.
13. 5. 2016 15:36
Re: prečo je v tomto teste...
no tak 250-300km

ostatne na tomhle tezce dojel Trendpark kdys zacal pujcovat Leafy, zezacatku si to pujcovali vykukove co s tim jezdili pro Uber po Praze a jsou to v CR vlastne asi jenine Leafy kde se menila baterka a maj nejvyc najeto, dnes maj proto pri zapujcce tusim prave limit 150km na den, na stanicich CEZ se v Praze tvorili fronty Leafu >:D
14. 5. 2016 11:17
Re: prečo je v tomto teste...
Ďakujem, za vysvetlenie, podrobnejšie odpovedám vyššie :-)
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2016 14:56
Re: prečo je v tomto teste...
dobrý žert ( nebo dobrá kravina >:-[] )
Avatar - Egi
13. 5. 2016 10:57
Greenline
No, vzhledem k tomu, že Greenline se už ani nedá objednat, protože v tichosti zmizel z nabídky, tak myslím, že vyhrál Passat GTE >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - AUDIRS6
13. 5. 2016 12:05
Janči, ďakujem(e)...
Takze vdaka tvojemu fakt kvalitnemu a komplexnemu testu sme sa dozvedeli, ze obidve auta su na prd ! >:D
Teda, ako to rozviest - Passat GTE - sam kritizujes niektore necakane podvozkove zadrhely, mensi kufor, ktory je na strednu triedu fakt zalostny ( pre nejakeho managira poskakujuceho po meste ok, ale to nieje zmysel takehoto auta ), no a ta cenovka... 8-s
Sup - bol by fakt Super(b), keby tu "Greenline" technologiu ( prevodovka, aerodynamika ) aplikovali na 2.0 TDi. Ten kto sporit chce, dokaze podobnu realnu spotrebu zajazdit aj s nou ( podotykam podobnu, dufam ze ma tu nejaky chytrak nebude chytat za slovicko ).
Supov podvozok je teda o to smutnejsie sklamanie, ze prave na tych 16-ach, 17-ach by clovek cakal, ze to "drncat" nebude. A aj tak to drncá. >:D
A este poznamocka - ved Skoda uz davnejsie oznamila, ze moely "Greenline" koncia a budu nahradene normalnymi modelmi, ktore budu este viac dbat na spotrebu a emisie ( CO2 ).
Takze pochvala len tebe - za test s dotankovanim, porovnanim dotankovania s BC... ;-)
A kritika - za neodváženie ! >:-[]
( hlavne ten Passat GTE - s tymi baterkami - ze aka je jeho realna uzitocna hmotnost...)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - CommonUser
13. 5. 2016 13:36
Re: Janči, ďakujem(e)...
Emisie nie su len CO2 ... plyn ktory redukujem pestovanim rastlin.
Zato ten 2.0 TDI bude produkovat viac NOx ako 1,6 TDI pri rovnakej spotrebe.
Avatar - AUDIRS6
13. 5. 2016 13:53
Re: Janči, ďakujem(e)...
Rozumiem, ale naschval som to pisal v tej naväznosti spotreba / CO2.
Ak sa ale motor urobi kvalitne, tak pri rovnakej spotrebe by mohol mat aj rovnake emisie tych dalsich emisii. Nehovoriac o tom, ze NOx je skor zavisle od jazdneho rezimu a namahania motora. Tam by som sa dokonca necudoval, keby kvalitne urobeny 2.0 TDi mal tieto aj nizsie.
Cakam, kedy sa zasmejes, ze kedy bude 2.0 TDi kvalitny... >:-[]
Nuz, dufajme ze coskoro. :-) ( v real drive na tom vobec nieje zle proti konkurencii )
Avatar - CommonUser
13. 5. 2016 14:01
Re: Janči, ďakujem(e)...
Nieco za nieco
Ano, 2.0 TDI moze mat nizsie NOx za urcitych podmienok, ale bude viac "mocovinovat". . Alebo mocit ... >:D ... ber co chces.
Avatar - AUDIRS6
13. 5. 2016 14:20
Re: Janči, ďakujem(e)...
holt, s tym sa tak nejak počíta... >:D
Avatar - Emel
13. 5. 2016 14:02
Re: Janči, ďakujem(e)...
Proč myslíš?

Co jsem viděl tabulky reálných splodin NOx, tak to naopak pro malé nafty moc dobře nevypadalo, nejhorší emise měl 1.6dCi.
Avatar - CommonUser
13. 5. 2016 15:44
Re: Janči, ďakujem(e)...
Porovnavaj porovnatelne ... najdi si 2 motory podobne vykonne, ale rozdielne obsahy.
Alebo si to namodeluj teoreticky. Rozdielne len obsahy - teda spalovaci priestor ...
Vysroubuj ten 1,6 TDI na 130+ PS a potom skus odmerat voci 1,6 DCI.
Avatar - Emel
13. 5. 2016 15:57
Re: Janči, ďakujem(e)...
Viděl jsem myslím tři testy s tzv. "reálným" měřením emisí NOx. Pokud si dobře vzpomínám, jednou byl 1.6dCi nejhorší, jednou druhý nejhorší. Potřetí tam nebyl, ale na posledním místě ho nahradila 1.6d ve Fiatu 500x. A to tam byly i výkonnější motory.

Samozřejmě nejsou to oficiální čísla ani žádná jasná metodika, ale opatrně z toho vyvozuju, že by menší objem nemusel být pro emise výhoda.

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - CommonUser
13. 5. 2016 16:12
Re: Janči, ďakujem(e)...
Pozor ! Ja som myslel na rovnake auta a to co lieta von este pred "mocenim" , aby si zanedbal ucinnost tej mocoviny. Musis uvedomit kedy sa najviac tvoria NOx. Podumaj cez vikend.
Avatar - Emel
13. 5. 2016 16:17
Re: Janči, ďakujem(e)...
Třeba v té tabulce u Equa je 130 aut a nejhorší emise ze všech má ten Fiat 1.6. Nechce se mi úplně věřit, že všechny větší motory v tabulce jsou lepší kvůli močovině, určitě tam jsou i dvoulitrové diesely bez močoviny... ale ok, neříkám, že jsem to nějak do detailu zkoumal.
Avatar - Londonbridge
13. 5. 2016 15:00
Green cars...
Zelene eko auta sa oplatia pokial ich bude stat adekvatne podporovat a nakupna cena bude tiez ovela prijemnejsia. Da sa to potom pouzivat ako fleet cars a napr. v Londyne neplatis congestion charge Ł 11.50 za denny prejazd cez centrum + je tam potom este par tisic Ł danove zvyhodnenie , lepsie sa to uplatnuje v odpise vozidla + niekde mozno vyzeras viac green... este sa na to neplati road tax tam setris rocne / zalezi na aute zhruba Ł 150 / .
Problem je v nakupnej cene napr. novy Prius stoji do Ł 25 000 , Fiesta Econetic ak ju trosku vybavys Ł 18 000 atd. tie ceny atakuju ceny ovela zaujimavejsich a vatsich aut a navratnost zelenych aut je dlhodoba zalezitost az nemozna behom 3 - 4 rocneho lizingu.
jednoducho povedane v UK tlaci stat jemne na ludi aby nakupovali do firiem eco cars pokial tak neurobis je lepsie dat auto na personal financing v podstate to pojde cez osobny ucet potom naspat vyuctujes firme 53 p za milu alebo si vyberem peniaze z firmy navysem dividendy ale tam sa danove vyhody stracaju a je to viac luxury ako nej danove vyhody....
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2016 15:40
Re: Green cars...
Kdo je to stát? Lidi co v něm žijí - a odvádí daně. Proč bych měl ze svých daní platit a financovat něco, co nemá ekonomický a dokonce ani ekologický smysl??

Jako stát tu není schopný zaplatit ani základní potřeby obyvatel jako třeba zdravotnictví, a budeme tu rozdávat statisíce na elektromobily a hybridy těm, kteří by na podobné vozy v důsledku měli i bez státní podpory???

Pokud už chce stát omladit vozový park a snížit emise, proč nenabídne lidem např. bezúročnou půjčku při koupi vozu s cenou do např. 250 000,- a bonus při sešrotování vozu staršího 14,5 let?? Proč nenabídne firmám daňové zvýhodnění při omlazení vozového parku?
13. 5. 2016 18:21
Re: Green cars...
A proč firmám, ty snad mají "nová" auta. >:D Nakonec 80 % nových jde do fleetu.Firmy stará , špatná auta nemají.

Staré auta lze vyřadit, jenže to je politicky neprůchodné, vlastní je voliči.

Jak chceš nizkopřijmovým skupinám dát 250 litrů, vždyť na to nemají a zatím mít nebudou.Taky ber všebecně, ani nové auto nechtějí, když by za něj museli dát tento ranec.Jsme tak tady v ČR nastaveni.Dokud nebudou vyšší platy, nejde to vyřešit.A o důchodcích nemluvě.

A taky, auta které byla vyrobena po roce 2000, se dají udržovat(pokud se udržují-holt STK zpřísnit) a i když jim je 10-12 let, tak jsou v cajku.Nerozhoduje stáří ale stav. V zásadě je zhovadilost, měnit každý 7 let auto a taky, někdo ty starší musí kupovat.....ono se to všechno navzájem tluče,řekl bych.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2016 20:43
Re: Green cars...
ale však v zásadě ano. Podstatné ale je, že pokud chce stát omladit vozový park, tak se musí zaměřit na majoritní skupinu a tou jsou bohužel relativně nízkopříjmové skupiny obyvatel.
14. 5. 2016 10:00
Re: Green cars...
eště tedy jinak.Připadá mi to ve stylu potřebujeme omladit Evropu, tak sem pozveme.... >:-[]

Osobně na to koukám jinak.Důležitý je pouze stav vozového parku, ne stáří, i když to s tím logicky i kapku souvisí.Největší roli pochopitelně hraje bezpečnost auta, ta je někde jinde, než v roce 2000.
Je to ale všechno přitažené za vlasy.Prostě se hlásají "nesmysli", které se ale tváří jako super věc pro lidi, společnost, ale jde jen o to, jak více vydělat pod rouškou pseudoekologie, růstu hdp atd.Když si člověk uvědomí, kolik "odpadu" a zplodin vznikne výrobou nového auta, kolik se na to spotřebuje surovin,energie atd, tak je to v zásadě do nebe volající.Pravda, lidé v současnosti mají práci, auta jdou na odbyt, společnost bohatne, je tam ale velké ALE.Je to jako vždy něco za něco.Dojivost surovin kapitalismu je hruzostrašná a místo aby jsem řekli, stavme auta tak ať vydrží, děje se přesný opak.A to nejen v autech.Vše se zbytečně přehání a selský rozum se nepoužívá, protože kdyby se používal, vydělalo by se ZÁSADNĚ mnohem méně.
On stát pořád něco vyhlašuje ústy politiků, aby se vidělo že něco dělají.To co předvádí Daneček Ťoku, no to je na pár facek.Pořád se řeší umrtnost na silnicích a přitom to je tak hodně o lidském faktoru a to nejde moc ovlivnit.Kolik mrtvých je správně?

Jinak park omladit (důvod-bezpečnost aut) asi potřeba je, ale hlavně je ho potřeba dobře udržovat a přísně kontrolovat.Ty novodobé uškrcené třívalce a podobné paskvily, nám ale moc nevydrží, takže je to spiše cesta do pekla.Auta by se měla stavět i na výdrž,jenže to nikdo moc nechce a ne plýtvat....jako se to děje teď.To je ale na hodně dlouhou diskuzní melu.
;-)
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2016 13:18
Re: Green cars...
Ano, však já zcela souhlasím. Je tu ale určitá úvaha, která dokáže (alespoň částečně) odůvodnit politické rozhodnutí k omlazení vozového parku - a tím je právě ta bezpečnost. Dnešní vozy prostě jsou výrazně bezpečnější než 15, 20 let staré. Takže snížení rizika závažného poranění či smrti může mít pozitivní efekt - třeba tím, že stát naopak ušetří na následné zdravotní a sociální péči. Takže svým způsobem je to, že stát nasype peníze do omlazení místo následného řešení následků nehod, smysluplné.

Jinak - ne, společnost nebohatne. Tohle je mýtus a politická lež a propaganda. Bohatne vrstva nejbohatších, společnost naopak chudne, resp. bohatne na úkor dluhů.

Celý problém je v principu dnešní společnosti, která je založena na RŮSTU. Proto musí být inflace, proto se ekonomové bojí deflace jak čert kříže, proto dnes půjčí každému. Hlavní totiž je, aby se prodávalo, aby lidi utráceli, a aby prodeje rostly... Jenže tohle není dlouhodobě udržitelný růst a jednou to někomu dojde, že nelze půjčovat a vytvářet dluhy donekonečna. A pak tu bude hodně horko... Všichni si myslí, jak krize skončila. Opak je pravdou, krize ještě nezačala.
Avatar - rokyta.p
14. 5. 2016 00:53
Re: Green cars...
Prius je v reálu dobrej, hlavně dvojka. Jenže v Londónu je roční hrubý plat normálních lidí cca 50.000 Liber ( krát 33), zdanění o chloupek nižší než u nás. A náš plat je ehm ehm , proto zde budou jezdit auta cenové kategorie "Vento" ještě mnoho let. A dokud jsou v dobrém stavu, taky se dá, proč ne. Je nesmysl kupovat si auto za mnoho a mnoho desítek platů. Naše vytunelovaná země má závažnější problémy než dávat ani-bursíkovné na ekologická auta.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2016 15:47
EUROlháři.EU
4,8 vs. 5,8 l na sto??

Skvělé, za kolik že REÁLNĚ jezdí 18 LET STARÝ Passat B5 1.9 TDI 66/81 kW, nebo Octavia I 1,9 TDI 66/81 kW ...? >:-[] >:-[] 8-s
Rozbalit vlákno
3
13. 5. 2016 21:07
Re: EUROlháři.EU
kdyby ty motory měly splňovat E6 tak jezděj za 10
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2016 23:52
Re: EUROlháři.EU
Až na to, že moderní zázraky plní ty emisní normy jen v laboratořích. A mnohé z nich navíc jen podvodem. Tak jaký je rozdíl v REÁLNÝCH emisích ... >:-[] >:-[] :-!
14. 5. 2016 10:04
Re: EUROlháři.EU
Tohle taky není zcela přesné, ale všeobecně máš pravdu.Je to imho o jediném a to že ta parta co rozhoduje o emisích, má práci, je hodně dobře placená, je vidět že něco dělá, zelení mají práci, mohou stávkovat, blokovat zákony, prostě něco říkají a jsou za to placeni.V zásadě jde jen o další partaj co z toho tyje.
Avatar - Londonbridge
13. 5. 2016 18:05
Danove vyhody
Zvyhodnenie musi prist vacsou formou to znamena vacsie danove vyhody alebo zlacnenie predrazenych eco aut od vyrobcov. tak ako volakedy LED ziarovky stali 1000 korun dnes si ich kupis trebars za 200 korun. Vacsina ludi nezacne kupovat eco auta len pre to aby vyzeral cool / Neratam Hollywood tam si herci kupuju green cars ako piate auto aby sa predvadzali ako setria planetu a ostatne styri auta v garazi maju 8 alebo 10 valcovove benzinaky /. Ano stat su ludia a niektory aj platia dane napriklad ja ich platim a nie je to malo. Vela aut si v UK kupis s 0 % APR to znamena ze auto nepreplacas a nepotrebujes pozicku od banky. Prvy krok asi musi prist od vyrobcou aut aby cenovka novych eco aut nebola odstrasujuca a potom to bude vyzerat s nakupmi green cars o dost lepsie...
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2016 18:23
Je
nepochybně věcí prestiže mít dnes takové modely v nabídce. Dá se na ně ukázat, když ekošílenci vykřikují (s komentářem, že je nikdo nekupuje, zacož už VW ani Škoda nemohou) a PR je učiněno zadost. Faktem ale je, že s výjimkou Skandinávie a možná Švýcarska nebo Holandska to rozhodně nebudou stěžejní modely značek a ani to nijak koncern bolet nebude, protože s tím v podstatě počítá. Je dobré vědět, že stále tyto ekobedny zase takové terno nejsou.

PS: Obě auta ale vypadají velmi dobře.
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2016 21:11
Produkty dnešní úchylné doby...
Všichni vědí, že normální člověk by si takovéto verze dobrovolně nikdy nekoupil, ale v některých zemích s absurdně deformovaným trhem se něco takového pod tlakem zdejší ekoteroristické legislativy prodává. Ještě štěstí, že mezi takové země nepatří ČR! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
1
14. 5. 2016 10:07
Re: Produkty dnešní úchylné doby...
No, je to kapku jinak, jsme tak malá zemička, že se jim to nevyplatí prolobovat.Finanční prospěch moc malý, aby to někdo řešil a ještě uplatil politiky aby to prosadili. >:D
Avatar - rokyta.p
14. 5. 2016 00:44
kapitoly?
Kuwa, himl hergot, do pizze už. To je výsměch jak feťanda ze Soho. Zase ty k-a-p-i-t-o-l-y 8-s Ještě že v redakci nepracuji. To by mne dráždilo, piplat se s nějakým textem. Pak ho ještě politicky vybalancovat. A na závěr mi z toho někdo udělá kapitoly. Ok, tak nečtem srry ;-\

Lze tedy zopakovat jen obecnou pravdu. Fauvé si VŽDYCKY pohlídá, aby jeho modely byly nad Škodou. Proto práci boleslavákům nezávidím, donekonečna vymýšlet škrabky na led a kus kufru navíc, aby to zamaskovali. Superb je stejně jako všecky Škodovky 3. generace vylevněný s umakartovým interiérem, (složka na vysvědčení na ZŠ byla kvalitnější než ty dveřní výplně), kde jde navíc všechno slyšet. Na oplátku dostal sexy design, aby na tom autě bylo také něco OK. Passat je pravý opak, vzhledově nuda, ale alespoň v tom nemusí skřípat zubama a jezdí popravdě hezky. Mi daleko lépe než s Mondeem. Vítěz je úplně jedno, je to žabomyší válka, stejně inkasují "Piechovi" a já beru samozřejmě Pašíka.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - maxi!
14. 5. 2016 05:41
diskusia
tak ste sa nechali strhnut debatou o Autosalone ( hrozne divadlo!), ze na duel zostalo len par slov! ;-)
V tomto teste najviac udivuje to, ze pri specialnych vozidlach ( ktore maju dost vazne nevyhody oproti beznim verziam!?) v specialnom uspornom rezime na kratkej trase sa pohybuju so spotrebou okolo 5 litrov, zatial co pri beznom jazdeni s BMW 320, Audi A4 alebo s C220 ( rychlost do 150, normalna jazda ) je spotreba uplne bezne bez trapenia okolo 5.5 az 5.8 litra.... Tak potom o com to cele je?
Moj nazor - uviest spotrebu na aute 1.7 litra a v praxi to zerie 3x viac je vlastne podvod na zakaznika. ( koho zaujimaju kecy o tabulkovej a cojaviemakej spotrebe) - normalne podvod! Klamanie zakaznika - normalne reklamovat u predajcu - kupil som si hodinky, a namiesto 5 sekund denne maju odchylku 15-20 sekund? :-)
Rozbalit vlákno
2
14. 5. 2016 10:09
Re: diskusia
Autosalón je tak hrozný formát pořadu, že na to kouká jen opravdu otrlej ovčan. 8-s
Avatar - maxi!
14. 5. 2016 14:00
Re: diskusia
aspon by to bola niekedy celkom zabava, vsade EXPERTI a tak....
;-)
len to sekanie kamerou a blikanie do rytmu hudby je priserne....
Helmut to asi pozera na malej obrazovke, ale inak pre divakou je to fakt otravne - ved to nie je videoclip - predstavuju nam nejaky novy voz, ale nic nevidiet, kamera poskakuje, blikoce do hudby....