Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota Prius jako atraktivní sportovec: To jako vážně?

24 komentářů

michael.snow
"To jako vážně?" není ani pořádně česky a už vůbec to nepatří do titulku. Možná tak na extra.cz ve kterém se asi vzhlížíte. Rozhodně to nemá co dělat v nadpise na seriozním webu o autech... Vlastně auto.cz už dávno není seriozní web o autech, tak to tam klidně nechte.
Nuz co, redakcia si potrebuje kopnut do hybrida.
Arese
Naopak, ten titulek je velmi výstižný! >😒]
Avatar - Magister
Magister
Velmi výstižný. Adept na titul největší ošklivka roku. 😄
Avatar - Emel
Emel
Tohle je moc i na obvyklé "výšiny" tuningového designu... ty kola, blatníky...

[odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ani atraktivní, ani sportovec.
Anonym
Prostě hnůj.
Pozri sa na to inteligentne.... Tuningova firma dala autu blaznivy look, ale nezastiera, ze pod kapotou to ma hybrid.

Na druhej strane tu mas lowcost vyrobcu, ktory si mysli, ze nalepka vRS urobi z podpriemerneho auta sportove naradie....
Avatar - Emel
Emel
Holden by měl rychle něco napsat, jeho post největšího diskusního vometáka je v ohrožení...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dnes slabota Šeldone, 3/10.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
co to ma pod kapotou? dufam ze aspon nejaky V6 ... ale vyzorom by to urcite znieslo aj V8 😉 vyzorom fakt paradna selma :yes: ... tak snad sa nesklamem ked si precitam clanok .. aj ked mam obavy
Anonym
TWL já měl taky obavy...že se tady vyskytne někdo, kdo bude chrčet nadšením. A tušil jsem, že to budeš ty... >😁 :-!
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
To je tady zase řečí. Přitom je Prius se svojí jedna osmičkou auto s pomalu největším motorem na trhu, vy turbolitráci >😒]
unicorn64
Pruznost 80-120 km/h😒br /> novy Prius 1.8 90kW hybrid - cca 6.0s
nove A4 1.8 TFSI 125kW - 5.4s
stara Octavia 1.8t 110kW - 6.4s
Spotreba😒br /> novy Prius 90kW - cca 4.0l (mesto 3.5-4.5l)
nove A4 TFSI 125kW - 7.3l (mesto 8.6-11.2)
stara Octavia 110kW - 7.8l (mesto 9.0-11.0l)
Nie je to tak davno, ked Octavia 1.8t 110kW bola povazovana za sportovy vrchol. 😉
Linky: YouTube (Toyota Prius IV 2016 1.8 Hybrid acceleration 0-180 km/h), A4 [odkaz] Octavia [odkaz]
Avatar - Magister
Magister
Tak to máme na papíru a jaká asi bude realita.... 😉
Avatar - Emel
Emel
Když chceš srovnávat tabulky, tak tady máš hodnotu pro Prius, abys nemusel šermovat nějakým videem, kde vůbec není jasné, jestli auto jede z kopce nebo po větru, ani jak dlouho mu to vlastně trvá😒br /> [odkaz]

80-120 za 8.3s. Jo, to by asi tak odpovídalo. Jiná stránka uvádí mírně odlišnou hodnotu, 8.1s, možná proto, že nepřepočítává z mph:
[odkaz]

A Octavia 1.8TSI byla právem považována za vrchol běžné produkce, nad ní bylo už jen RS... ale všimni si, že to je test z roku 2003... tj. 13 let starý.
unicorn64
To su tiez "papierove" hodnoty, preto som hladal nieco realne na youtube.
Novsie rocniky hybridov maju trochu lepsiu pruznost ako starsie, t.j., Lexus CT200h(2014), Toyota Auris hybrid (2016), Prius (2016) maju pruznost cca 6-7s a to je porovnatelne so starou Octaviou 1.8T 110kW (10-15r dozadu), ktora bola etalonom "skodovackeho sportu" v tej dobe.
Inymi slovami, Prius/Auris/CT200h ma skutocne dobru pruznost a polovicnu(!) spotrebu voci klasike. Nazor v mediach a diskusiach je zavadzajuci, jednoducho, plus 200Nm elektromotora urobi svoju pracu.
Ak tieto argumenty nestacia, porovnajme realne namerane hodnoty z testu AutoE😜ress [odkaz] 😒br /> Prius 2016 48.3-80.5 km/h (30-50mph) = 4.1s (kick-down s vplyvom prevodovky)
Audi A4 125kW(!) 50-80 km/h = 2.7s (simulacia bez vplyvu prevodovky)
Chcelo by to trochu viac ucty pre Prius 😉
Avatar - Emel
Emel
A to video z youtube ti přijde reálné, nebo se ti jen líbí výsledek?

Nevím přesně kde jsi vyčetl to číslo pro A4, ale jestli je Prius cca. o 50% pomalejší, tak to opět vcelku odpovídá (4.1/2.7=1,51).

Já úctu k Priusu mám, ale ne pro jeho dynamiku... a ani pro design, když už jsme u toho, tam je pro mě nová generace krokem zpět. A ta tuningová kreace - škoda slov.
unicorn64
U teba asi nefunguju zakony fyziky. Ak ma hybrid kedykolvek k dispozicii +200Nm momentu od elektromotora, tak musi byt dostatocne dynamicky a pruzny pri predbiehani, na krizovatke, atd.
Avatar - Emel
Emel
Dostatečně, to je za 4. Dejme tomu... tomu odpovídají i všechny naměřené hodnoty, vč. maximálky 180 a 0-100 za 10,6s.
unicorn64
Tvoje dva udaje v skutocnosti vodic nepotrebuje. Potrebuje pruznost a spotrebu. Tie ma Prius za 1 s hviezdickou. :yes😒br /> Co sa tyka dizajnu, v tmavosivej farbe je Prius elegantne a moderne europske auto [odkaz]
Pripadne sa da pockat na plugin Prius Prime (2017), ktory je este elegantnejsi, napr. v bielej [odkaz] :yes:
Avatar - Emel
Emel
Pružnost není žádný zázrak, těch 4.1 oproti 2.7s u A4 se základním benzínem opět odpovídá a pokud jsi chtěl říct, že je Prius o půlku pomalejší, tak nemám problém s tebou souhlasit... a nic proti, neříkám, že se s tím jezdit nedá, klidně ti odkývám i to, že je dynamika dostatečná.

Moderní dejme tomu, ale elegantní ani evropské ani náhodou. To Prime je lepší. V té šedé to Priusu podle mě extrémně nesluší... když už, tak klasika bílou nebo modrou metlu.
unicorn64
Prius som porovnaval so 170k A4 (zaklad je 120k).
Tu mas linku na A4 1.8T 150k (alias stara Octavia 1.8T) [odkaz] Pruznost 80-120 je 6.4s a tuto pruznost ma cca aj Prius (80-113 6.3s podla AutoE😜ress). Takze do dnesnej dopravy je to viac ako postacujuce.
PS: Neviem to jasnejsie napisat 8-s >😁
Avatar - Emel
Emel
Proč sem zase taháme Audi z roku 1999?

Když už používáš tuhle stránku, tak dnešní základ je A4 1.4TFSI, ta má 80-120 za 6s, maximálku 220, stovku za 8.2s... to je důstojný základ (ale pořád základ).

[odkaz]

Fajn, klidně to uzavřeme s tím, že dynamiku Priusu je dostatečná... nic proti tomu.