Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius jako atraktivní sportovec: To jako vážně?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Toyota Prius se ve své nejnovější generaci pyšní poměrně extravagantním designem, jemuž se rozhodla dodat špetku sportovního náboje japonská společnost Wald International.

Toyota Prius je primárně zaměřena především na komfort cestujících a hospodárnost provozu, ale díky své současné podobě patří k výrazným účastníkům silničního provozu, což neuniklo tuningovým společnostem, zaměřeným především na úpravy karoserií.

Mezi první úpravce, pohrávající si s designem nové generace priusu se zařadil například japonský Kuhl Racing a krátce po něm poodhalil svou kreaci i Wald International z Ósaky, který nyní představuje svůj body kit za pomoci rozsáhle série snímků.

Podobně jako Kuhl Racing se i Wald International snaží o dosažení dynamičtějšího vzhledu. K tomu pomáhá především sada karosářských dílů, kterou tvoří spoiler usazený pod předním nárazníkem, nástavce prahů, nový spodní díl zadního nárazníků a spoiler umístěný na odtrhové hraně víka zavazadlového prostoru.

Tyto hlavní komponenty pak může doplňovat drobná bižuterie v podobě aerodynamických plošek před předními koly a malých krytů umístěných ve spodní části hlavních světlometů i zadních svítilen.

Všechny nové karosářské díly jsou z ABS plastu s výjimkou zadního spoileru, na nějž jsou použity skelnými vlákny vyztužené polymery (FRP).

Vedle úprav karoserie nabízí Wald International pro aktuální generaci priusu i nové brzdové systémy se čtyř- nebo šestipístkovými třmeny na přední nápravě, snížení světlé výšky a nová kola výrazně větších rozměrů než má sériový vůz.

V případě hybridního pohonného systému se japonský úpravce podobně jako u ostatních svých projektů nepouští do žádných větších akcí a nechává vše v sériové podobě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Avatar - Emel
18. 5. 2016 15:37
Re: Prius vs A4 vs Octavia (pruznost / spotreba)
Proč sem zase taháme Audi z roku 1999?

Když už používáš tuhle stránku, tak dnešní základ je A4 1.4TFSI, ta má 80-120 za 6s, maximálku 220, stovku za 8.2s... to je důstojný základ (ale pořád základ).

[odkaz]

Fajn, klidně to uzavřeme s tím, že dynamiku Priusu je dostatečná... nic proti tomu.
18. 5. 2016 15:29
Re: Prius vs A4 vs Octavia (pruznost / spotreba)
Prius som porovnaval so 170k A4 (zaklad je 120k).
Tu mas linku na A4 1.8T 150k (alias stara Octavia 1.8T) [odkaz] Pruznost 80-120 je 6.4s a tuto pruznost ma cca aj Prius (80-113 6.3s podla AutoExpress). Takze do dnesnej dopravy je to viac ako postacujuce.
PS: Neviem to jasnejsie napisat 8-s >:D
Avatar - Emel
18. 5. 2016 14:59
Re: Prius vs A4 vs Octavia (pruznost / spotreba)
Pružnost není žádný zázrak, těch 4.1 oproti 2.7s u A4 se základním benzínem opět odpovídá a pokud jsi chtěl říct, že je Prius o půlku pomalejší, tak nemám problém s tebou souhlasit... a nic proti, neříkám, že se s tím jezdit nedá, klidně ti odkývám i to, že je dynamika dostatečná.

Moderní dejme tomu, ale elegantní ani evropské ani náhodou. To Prime je lepší. V té šedé to Priusu podle mě extrémně nesluší... když už, tak klasika bílou nebo modrou metlu.
18. 5. 2016 14:46
Re: Prius vs A4 vs Octavia (pruznost / spotreba)
Tvoje dva udaje v skutocnosti vodic nepotrebuje. Potrebuje pruznost a spotrebu. Tie ma Prius za 1 s hviezdickou. :yes:
Co sa tyka dizajnu, v tmavosivej farbe je Prius elegantne a moderne europske auto [odkaz]
Pripadne sa da pockat na plugin Prius Prime (2017), ktory je este elegantnejsi, napr. v bielej [odkaz] :yes:
Avatar - Emel
18. 5. 2016 14:39
Re: Prius vs A4 vs Octavia (pruznost / spotreba)
Dostatečně, to je za 4. Dejme tomu... tomu odpovídají i všechny naměřené hodnoty, vč. maximálky 180 a 0-100 za 10,6s.