Tak to je vážne gól, ocenenie C5 od Japoncov(!), o tom sa mnohým môže iba snívať.
Na druhú stranu, pri obdive francúzskeho výkonu nezabúdajme, že anketu vyhral s obrovským náskokom iný automobil. Priznám sa, že túto inteligentnú Toyotu by som strašne rád videl zblízka a do detailu si ju pozrel aj vyskúšal. Veľmi pekné, a najmä inovatívne auto. Napriek tomu, že je "japonsky mrňavé". Ktovie, možno práve v takýchto modeloch je budúcnosť.
Áno je to dosť veľký úspech zaujať takých lokál patriotov ako Japonci. Čo len potvrdzuje aká je C5 vydarené auto.
iQ som mal možnosť si popozerať v Paríži. Páči sa mi táto koncepcia. Dosť to celkovo pripomína kolínske trojičky.
Na Mondialu jsme jí věnovali dost času,s ohledem na další.Určitě je velice zajímavá a líbivá ze všech stran.Rozhodně působí a asi je i roubustněji, než trojice z Kolína. Stačí vzít za dveře...Ergonomie skvělá, chybku jsem našel, ale neva.Obecně je to spíš auto pro dva než čtyři lidi.Dozadu se nastupuje...jak u dvoudvířka. Lidé vzadu jsou obklopeni kovem.Výhled dozadu je mizérie,zde bez senzoru ani rana.Chtělo by to s motorem 1,3 co má Yaris a hodně dobré.U nás bude problém ne cena, ale to,že malé auto se zde nerespektuje tzěmi, co jedou ve velkém.Měl bych strach.Bylo v hledáčku pro dceru, ale neu nás-v civilizované zemi klidně,do naší džungle ne! Ovšem do města a okolí naprosto fantastické auto. Vše lícuje, krásné komb. materiálů i barev...byla obležena, co si budeme povídat a myslím, že dny Smartu jsou sečteny-tj. každý soudný dá přednost iQ,když už pidi auto.Moc podařené. :yes:
Prikladam prvni, neoficialni, ale relativne verohodne obrazky noveho typu B-Max, ktery vychazi z Fiesty. Pokud podoba vozu bude priblizne stejna, zda se, ze nove smerovani designu Fordu vice slusi spise odvozeninam ze zakladnich modelu. Kazdopadne ma trida mini MPV dalsiho pravoplatneho clena.
Ani Renault neni spokojen s neprilis uspokojivymi prodeji Laguny a tak posila novou Lagunu na redesign predni a zadni casti tak, aby byla pokud mozno pritazlivejsi (modni LEDky samozrejme nechybi). Zda-li ji to pomuze posudte sami, jinak totiz tento model neni vubec spatnou volbou.
Tiez som cítal túto info; je nanajvýs neobvyklé faceliftovat cca. rocný model. Je to priznanie totálneho neúspechu zo strany automobilky, hoci ja sa nedomnievam, ze Laguna je tak nevydarená. A ako si písal, ci facelift pomoze, je otázne, nazdávam sa totiz, ze dizajn prícinou slabého predaja nie je.
Hmm, a sú naozaj tie predaje Laguna až také zlé? Aké mali plány a aká je realita, nemáte niekdo nejaké pekné čísla tabulka a tak (Tatra go!)
Ten facelift sa mi páči z 1/2. Predok vyzerá fajn, zadok sa mi až tak nelúbi. Zadok je na Lagune III jedna z najkrajších partií, ten by som vobec nemenil.
Ta zád' by se ani nemusela měnit. Vím, že příd' nesedla každému, ale mě osobně nevadí. Ale pochybuji, že by k faceliftu došlo. Kvůli nespokojenosti lidí s designem nového Subaru Impreza vedení automobilky taky spekulovalo o faceliftu, ale Impreza tu straší dál... >:D
Mne sa naopak ten "facelift" zadku ľúbi, a moc! Pôvodný tvar je moc "vytiahnutý" dohora. Tento nový (teda ak to je pravda) sa tým spätným vedením tvaru dole dostáva do úplne iného svetla! - teda aspoň pre mňa, samozrejme.
Pokud ano, tak to vypada na navrat sportovneji ladenych interieru mnichovskych modelu. Na druhou stranu, stredni cast je tolik Audi, kolik ani v Ingolstadtu neumi ;-) A nechce se mi verit ve stejny tvar volantu jako v soucasne rade.
no nevypadá to celkově tak zle. Já bych tomu i věřil, že půjde o introš nové 5-er. Jen to "dřevo" nebo "žula" či co to je za odpornost, mi přijde naprosto příšerné... :-!
Tak toto IQ povazujem za rovnako prelomový pocin ako bol svojho casu Smart I. Naviac oproti Smartu ide dalej v tom, ze pri zachovaní najvacsích výhod (malé rozmery a s tým súvisiaca manévrovatelnost) odstranuje hlavnú nevýhodu, a to striktne dvojmiestnu koncepciu. Konfiguráciu 3+1 povazujem za ideálnu v meste. Je síce pravdou, ze priemerne sa v aute vezie 1,5 cloveka, ale raz za uhorský rok i single potrebuje niekoho odviezt, príp. dvojica si hodit na zadné sedadlá veci, ktoré chcú mat pocas cesty poruke. Vidím v IQ vacsí zmysel ako v kolínskych trojcatách, ktoré sú síce "plnohodnotne" stvormiestne, ale stoja tolko co o triedu vacsie autá (a to i z vlastnej stajne! - vid C1 vs. C3).
To som zvedavý, čo by sa stalo, keby ho začali voziť do Ameriky, či by ho tí tuční Američania kupovali v tejto dobe, alebo by ostali verní svojim 5-metrovým trojlitrom.
no oni by to podla mňa používali ako alternatívu k tým svojím pojazdným sedačkám v ktorých jazdia do nákupných centier a tak. Akurát by v základne výbave museli byť držiaky na kyslíkové bomby :-)
To je celá Amerika, vždy musia najprv nepripravení dostať poriadne na hubu(Pearl Harbour,WTC), aby sa zobudili a začali niečo poriadne riešiť. Tak to bude aj teraz, vláda im pomôže a oni budú o pár rokov chŕliť možno elektromobily, alebo niečo íné, ale nové. A dovtedy bude celý svet tŕpnuť s nimi, ako to dopadne, čo zavinili len a len oni.
Krach GM samotný určite nie, ale krach viacerých automobiliek, následne subdodávateĺov atď, to môže spustiť taký domino efekt, že sa ešte môžeme všetci čudovať, tak nech si ich americká vláda radšej opatruje a oživuje, tak to bude pre všetkých istejšie.
Spis to vidim na zbaveni se nejhorsich akvizic a take trochu ochranu pred veriteli. Da jim to cas par mesicu na vypracovani planu. Kdyz s tim ale neudelali nic do teto chvile, tak nevim. Za pul roku se bude lamat chleba.
No, tak tohle je harakiri v přímém přenosu. Vyhrát v anketě auto roku v Japonsku Citroen C5 (IQ je na prvním místě nejspíš než jako demonstrace životního prostoru v Japonsku, nebo bys iqvéčko snad chtěl víc než cepětku?), to myslím odráží nejvěrnějí současné postavení japonských aut ve světě. Tak registrujme, že v Japonsku se cení - cepětka, áčtyřka a ixef... Všechno jsou to evropská praktická auta pro důstojné převážení dospělých lidí.
Koukám, že Mazda 6 a Honda Accord tam nezajímají takřka nikoho... No jo, no, co naděláš, to víš, japonci, ti ví, co je dobré.
jo a netvrdíš náhodou, že ti co ty auta reálně kupujou, tak ti nejlíp víc co je dobré? Žebychom se mrkli na prodeje v džapanu jestli skutečně M6 a Accord nikoho nezajímají :-)
Hmm, Accordů a hlavně Civiců tam jezdí vážně minimum, nevím proč, ale třeba Fit je hodně vidět. Nejčastější jsou ale Nissany a Toyoty a převážně modely, který se sem nedovážejí. Auta z Evropy leda v Tokyu a leda luxusní modely.
Japonské prodeje musí nastudovat GTI.Dle odkazu [odkaz] kde jsou prodeje v Japonsku (téměř na konci stránky) sice z roku 2005,ale od té doby zcela určitě nebyli změny v desítkách procent,mají Japonské automobilky doma podíl 94,2%.Takže na Evropu toho moc nezbude,jó to je úspěch. :-!
v japonsku kdyz prijedes do firmy zahranicnim autem tak te to muze stat vyhazov. Ford nebo VW tam neprodaval auta ani v 70letech kdy jeste japonci vyrabeli skutecne sroty. Jejich trh je tez specificky, protoze kupuji auta do zacpy, jejich naroky nejsou jak u evropanu na jizdni vlastnosti auta, ale v interiove elektronice.
Tez by bylo dobre vedet, ze japonci uvalili pro ochranu vlastniho trhu na auta ze zahranici vysokou dan. Proto se tam prodavaji ze zahranici hlavne nemecke premiove automobilky (porsche, bmw, mercedes) protoze zakaznikum premiovych aut je jedno kolik stoji auto, tez evropske tam znamena neco jako gucci, chanell (luxus)
Kdyby podobny zakon zavedli evropani nebo americane tak japonska ekonomika by byla v konci, proto jsem i dost proti japonskym autum
Tak já vím zas od Japonce,že by si nic nekoupil od VW. ;-)
A teď vážně,psát si tady můžeš co chceš,dokud své tvrzení něčím nepodložíš,tak je to jenom tlachání.
Je mi úplně jedno, co si myslíš. Já nemám potřebu tady někoho, kdo nemá přehled, o něčem poučovat, nebo se s ním dohadovat. Nějaké tvoje žvanění o "tlachání", je mi k smíchu. Ty jsi tady za věčného hádala, co potřebuje neustále někoho napadat, nebo stát v opozici. Zůstaň si takový já nemám potřebu se s tebou bavit, aspoň do doby, než projevíš trochu soudnosti, snahy a přehledu.
Máš pocit, že celní politiku v různých státech světa si řídí kdejaký výrobce aut? Trochu naivní představa. Ne všechny japonský auta se vyrábí v Japonsku a naopak. Pokud se podíváš na ministerstvo financí Japonska, tak se určitě dozvíš víc, jen to chce trochu snahy a ne kdekoho odpálkovat touhou po odkazech. Pomůžou ti například stránky businessinfo.cz. Nevim, jestli se tam dozvíš v čem jezdí prémiovej japončík, ale Mazda to rozhodně není.
Tím,jak si to zařídí,takové to mají,bylo myšleno,že se to dá obejít.Příkladem jsou opět Japonci s fabrikama po celém světě.Nedovážíš ,neplatíš cla,ani jiné ddovozní daně.Když uvedu,že 94% prodeje v Japonsku mají domácí firmy,také tomu nikdo nemusí věřit,tak dám odkaz.
Proč bych plýtval časem,nad věcí které nevěřím?
A tím, že nemá VW, nebo BMW v Japonsku fabriku jsou jako horší, nebo už nechápu o co jde. Kdyby v Japonsku byla taková kupní potence, jako je v EU, nebo USA, tak tam tu fabriku asi udělaj. V Číně třeba jsou.
japonsko je momentálně třetí největší národní trh(byl druhý,než ho pekonala Čína a to bylo loni).To je snad dostatečné,bohužel tam není asi levná pracovní síla.Nesoudím auta dle toho,kde mají továrny.Jen mi nejde do hlavy,když se v Japonsku prodá 3142 VW měsíčně,tak jsou podle toho japonská auta šroty.
export aut do japonska za říjen:
1. VW - 3142 vozů
2. BMW - 2020 vozů
3. MB - 1736 vozů
4-5. Toyota (nepochopil jsem)/ Audi - 1055 vozů
6-7. Suzuki Splash / BMW Mini
8. Fiat 500
9. Volvo
10. Peugeot
Jo když se tyto čísla vztáhnou ná náš Český trh jsou velká.Japonský trh je třetí největší národní trh.
Podle tohoto by VW v Japonsku prodalo ani ne40000 aut ročně.Jen Toyota prodá v Německu 140000 aut ročně.Kdo je tedy úspěšnější?
já zde dával odkaz z října 2008. Nicméně měřit exportem do Japonska úspěšnost evropských automobilek? Japonci jsou nacionalisti, brání si svůj trh a mají rozdílné estetické cítění
Myslíš že nyní prodává Toyota 5krát méně aut?V tvém odkazu je Toyota,protože 1055 aut DOVEZLA do Japonska(byli vyrobeny třeba v Číně).Který národ je více nacionalistický nepatří do této diskuze.Pracuji v německé firmě,jiné než koncernové auto si vybrat jako služební nemůžeš.
Poměřuji japonský trh a německý trh.A hlavně jejich firmy jak si vedou na území protihráče.
Oba dva se snaží chránit své výrobce v rámci možností,ale ty nejsou (ani nemohou být) moc rozdíné,jsou tu totiž smlouvy o volném obchodu.Když si bude jeden trh chránit více,druhý začne také.
Když tedy mají jiné estetické cítění,tak proč je pro ně třeba německé auto symbol luxusu jak psal výše Samuel?Nacionalismus je všude,zastoupen zhruba stejnou měrou,jak v Evropě,Japonsku,Americe.U nás je také,vždyť to slyšíš nebo čteš denně,o japonských,korejských,čínských,atd výrobcích.Dokonce i italských a francouzských autech.
Nevíš o čem mluvíš. Opět. Japonci jsou jedni z největších nacionalistů. Spousta pro nás běžných věcí a situací, je pro ně otázkou cti.
Pro Japonce je největší sen zůstat v jedné firmě od školy až po důchod a když v tom budou pokračovat jeho děti, bude tím nejhrdějším človíčkem. Jejich loajalita je na tak vysoké míře, o které se evropanům ani nezdá. Japonec bude nejraději jednat zase s Japoncem a pokud hledá obchodního partnera, opět upřednostní Japonce. Z toho vyplývá spousta situací, které našinec nechápe.
V Nemecku sa predá najviac nemeckých áut, znamená to, že Nemci "jsou jedni z největších nacionalistů"? navyše si porovnaj šírku ponuky japonských a nemeckých automobiliek (pozor! - japonských nie ponúkaných vo svete, ale v Japonsku!).
japonci mají motivaci být v jedné firmě z hlediska kariérního růstu.U nás je daleko větší fluktuace,ale s každým dalším zaměstnavatelem postupuješ v karierním žebříčku.Chlape už se rozporuješ,Japonci jsou schizofrenici,nebo co?Považují něco za nejlepší,přesto to nekupují.Přitom právě oni přímo milují technické vychytávky,jsou posedlí technikou a kvalitou.
Kariérní růst? Nesmysl. To sis právě vymyslel, co?
Když jde nakupovat Japonec, vždy dá přednost, pokud ta možnost je, koupě japonské alternativy a to i v případě, že nedosahuje kvalit konkurenčního výrobku. Neříkám, že je to tak vždy, ale v poměrně vysokém procentu, které je mnohem vyšší, než u nás.
Japonci jsou známí i tím, že než dát trvalejší zakázku evropské firmě, raději postaví svoji novou továrnu - japonskou.
V japonských firmách vrcholní management ve většině případů,karierně postupuje od spodu na vrchol v té samé firmě.Obětují (už to také neplatí v takové míře,jako před 10-20lety) práci vše.Vždyť sám píšeš,že zůstávají u jedné firmy.U nás se od středního managementu výše hledá většinou mimo firmu,uvnitř jen vyjímečně(už i u nás ale firmy začínají požadovat loajalitu a stálost zaměstnanců a je to jen logické) .Ve škole tě totiž na vše nepřipraví 100%,praxe jsou zkušenosti,které by se měli cenit.Těch opravdu talentovaných je hodně málo.
Německá firma dá raději zakázku také německé,i když subdodavatel a většina práce je třeba Česká firma,ale už má minimalizovaný zisk.Japonci v Evropě,USA,i jinde staví továrny,právě kvůli dovozním clům.Méně nákladné.Zase to dělají i evropské,americké firmy,jen ty továrny nestaví v Japonsku,zřejmě z důvodů vysokých nákladů na lidskou pracovní sílu.Kde myslíš že je nejvíce průmyslových robotů?Zase v Japonsku.Důvod,dráhá lidská práce.Evrposké země jdou zatím cestou levné pracovní síly,vždyť jí mají poměrně blízko a kvalifikovanou.Střední Evropa je pro západní výrobní základna,nepotřebují robotizaci?I to je jeden z důvodů našeho energeticky náročného průmyslu.My třeba pro němce uděláme tu hrubou práci,oni navrhují a prodávají.
Tak to Ti mohu věřit,nebo nemusím.Dal jsem sem odkazy,víc opravdu udělat nemohu.Kdybych měl tu samou zkušenost,tak nemusím se zůčastňovat diskuzí.Velmi rád se poučím z jasných argumentů. ;-)
Mimochodem nejsem žádnej Japanofil,ale dokážu uznat,že jsou hodně dobří,aniž bych jezdil jejich autem.A v těch odkazech jsem našel pár věcí,které mně překvapily.Je to tak deset let,kdy jsem uznával jen evropská auta,po zkušenostech s jinými už přemýšlím trochu jinak.Jó člověk se pořád učí.
doporučuji, aby ses podíval na nějaké japonské filmy nebo dokonce anime. Vidíš tam maximálně evropské sporťáky, to je tak vše.
A ta "nadřazenost" z toho přímo teče.
Tak tedy otázka.Jsou nacionalisti a mají nejraději jen doma vyrobené věci,nebo maximálně obdivují a stavějí nejvýše věci evropské?
Každý bez vyjímky národnosti,kupuje to co je podle jeho názoru to nejlepší,k danému účelu.Nebo jsou schizofrenici?
V reálu jsem tu Toyotu neviděl, ale nevěřím, že je to auto pro normální lidi. Nejsem žádnej extrémní dlouhán (192 cm) a už třeba do Suzuki Swift prostě vůbec nenastoupím (přední sedačka nejde posunout dostatečně dozadu) a tak nevěřím, že někdo může myslet vážně čtyřmístné auto kratší než tři metry.
Podle mě to má stejně jen 2 reálně využitelná sedadla a oproti Smartovi je to do města jen zbytečně o kus (tuším že o cca 35 cm) delší...
Když uváděli prvního yarise, tak na něj byla tehdy reklama jak se do něj vešel jeden z nejvyšších lidí na světě, nevím jestli měl 230 cm nebo kolik, ale bylo to tehdy snad všude. Kdo ví, jak je na tom tohle iQ, ale prvně bych to vyzkoušel, než bych dělal závěry.
ja uz se stisnene citim v accordu. celkove mam vzdy pocit ze japonci delaji auta pro lidi do 1,80. Neverim je ta nova iQ ve velikosti golfoveho vozitka muze nabidnou normalni prostor 4lidem. Ale v jap. bude mit urcite uspech tam jsou lide prumerne 1,50 vysoci ;)
Si extrémny dlháň. Jedna norma z konca šesťdesiatych rokov vraví, že "norma" pre muža je výška 175 cm a 80 kg a pre ženu 165 cm a 60 kg. Všetci, čo sú mimo, sú extrémy a treba si na nich dať bacha. >:D >:D >:D