Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota iQ získala v Japonsku titul Auto roku 2008, Citroën C5 je druhý!

Mikroauto Toyota iQ jednoznačně zvítězilo v anketě Japonské auto roku 2008. Více než polovina porotců mu udělila maximální počet bodů.
Zpět na článek
14. 11. 2008 07:03
14. 11. 2008 07:30
15. 11. 2008 19:17
neregistrovaný "exctenar"
14. 11. 2008 08:05
14. 11. 2008 14:55
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
14. 11. 2008 16:00
neregistrovaný "expert0001"
14. 11. 2008 20:59
neregistrovaný "Donovan"
14. 11. 2008 08:38
14. 11. 2008 09:59
14. 11. 2008 10:29
14. 11. 2008 09:10
neregistrovaný "Mr. Sarcastic"
14. 11. 2008 09:49
14. 11. 2008 10:50
14. 11. 2008 10:50
14. 11. 2008 12:25
14. 11. 2008 13:05
14. 11. 2008 13:28
14. 11. 2008 14:08
14. 11. 2008 14:15
14. 11. 2008 14:53
14. 11. 2008 18:38
14. 11. 2008 18:53
14. 11. 2008 15:56
neregistrovaný "expert0001"
Avatar - "Brňák"
14. 11. 2008 07:03
Tleskejme
Tleskejme králi roku 2008!!
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2008 07:30
Gól!!!
Tak to je vážne gól, ocenenie C5 od Japoncov(!), o tom sa mnohým môže iba snívať.
Na druhú stranu, pri obdive francúzskeho výkonu nezabúdajme, že anketu vyhral s obrovským náskokom iný automobil. Priznám sa, že túto inteligentnú Toyotu by som strašne rád videl zblízka a do detailu si ju pozrel aj vyskúšal. Veľmi pekné, a najmä inovatívne auto. Napriek tomu, že je "japonsky mrňavé". Ktovie, možno práve v takýchto modeloch je budúcnosť.
Rozbalit vlákno
2
14. 11. 2008 10:38
Re: Gól!!!
Áno je to dosť veľký úspech zaujať takých lokál patriotov ako Japonci. Čo len potvrdzuje aká je C5 vydarené auto.
iQ som mal možnosť si popozerať v Paríži. Páči sa mi táto koncepcia. Dosť to celkovo pripomína kolínske trojičky.
neregistrovaný "exctenar"
15. 11. 2008 19:17
Re: Gól!!!
Na Mondialu jsme jí věnovali dost času,s ohledem na další.Určitě je velice zajímavá a líbivá ze všech stran.Rozhodně působí a asi je i roubustněji, než trojice z Kolína. Stačí vzít za dveře...Ergonomie skvělá, chybku jsem našel, ale neva.Obecně je to spíš auto pro dva než čtyři lidi.Dozadu se nastupuje...jak u dvoudvířka. Lidé vzadu jsou obklopeni kovem.Výhled dozadu je mizérie,zde bez senzoru ani rana.Chtělo by to s motorem 1,3 co má Yaris a hodně dobré.U nás bude problém ne cena, ale to,že malé auto se zde nerespektuje tzěmi, co jedou ve velkém.Měl bych strach.Bylo v hledáčku pro dceru, ale neu nás-v civilizované zemi klidně,do naší džungle ne! Ovšem do města a okolí naprosto fantastické auto. Vše lícuje, krásné komb. materiálů i barev...byla obležena, co si budeme povídat a myslím, že dny Smartu jsou sečteny-tj. každý soudný dá přednost iQ,když už pidi auto.Moc podařené. :yes:
14. 11. 2008 08:05
OT: Ford B Max
Prikladam prvni, neoficialni, ale relativne verohodne obrazky noveho typu B-Max, ktery vychazi z Fiesty. Pokud podoba vozu bude priblizne stejna, zda se, ze nove smerovani designu Fordu vice slusi spise odvozeninam ze zakladnich modelu. Kazdopadne ma trida mini MPV dalsiho pravoplatneho clena.

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2008 08:15
OT: Laguna III musi na plastiku
Ani Renault neni spokojen s neprilis uspokojivymi prodeji Laguny a tak posila novou Lagunu na redesign predni a zadni casti tak, aby byla pokud mozno pritazlivejsi (modni LEDky samozrejme nechybi). Zda-li ji to pomuze posudte sami, jinak totiz tento model neni vubec spatnou volbou.

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
10
Avatar - iudex
14. 11. 2008 08:34
Re: OT: Laguna III musi na plastiku
Tiez som cítal túto info; je nanajvýs neobvyklé faceliftovat cca. rocný model. Je to priznanie totálneho neúspechu zo strany automobilky, hoci ja sa nedomnievam, ze Laguna je tak nevydarená. A ako si písal, ci facelift pomoze, je otázne, nazdávam sa totiz, ze dizajn prícinou slabého predaja nie je.
14. 11. 2008 09:40
Re: OT: Laguna III musi na plastiku
Hmm, a sú naozaj tie predaje Laguna až také zlé? Aké mali plány a aká je realita, nemáte niekdo nejaké pekné čísla tabulka a tak (Tatra go!)

Ten facelift sa mi páči z 1/2. Predok vyzerá fajn, zadok sa mi až tak nelúbi. Zadok je na Lagune III jedna z najkrajších partií, ten by som vobec nemenil.
Avatar - T613
14. 11. 2008 09:43
Re: OT: Laguna III musi na plastiku
tatra na frantíky pěkně z patra >:D Poslední tabulky o prodejích jsou z ruského trhu pod Ladou >:D
14. 11. 2008 10:31
Re: OT: Laguna III musi na plastiku
hned se mrknu :yes: jinak bych se do toho článku bál vlézt, ta fotka na titulce mě celkem vyděsila 8-s
14. 11. 2008 09:55
Re: OT: Laguna III musi na plastiku
Kapacita vyrobni linky (200k) neni vytizena, odhaduji na prodeje do 100k/ rok
14. 11. 2008 10:27
Re: OT: Laguna III musi na plastiku
hmm, 200 tis do je dost, ale toho myslím nedosahovala ani Laguna II, žeby někde soudruzi udělali v plánu chybu? ;-)
14. 11. 2008 10:39
Re: OT: Laguna III musi na plastiku
Na mainstream ani ne, vzdyt se vyrobi vic A4, BMW3 nez Lagun za 2/3 cenu...
14. 11. 2008 12:59
Re: OT: Laguna III musi na plastiku
no jo, já myslel jako že to managment naplánoval dost velkoryse tu výrobní linku, když to zdaleka nevyužijí...

ale zas když mají volné kapacity, tak jsou tam určitě schopni šoupnout v případě nutnosti i montáž nějakého jiného modelu
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
14. 11. 2008 14:55
Re: OT: Laguna III musi na plastiku
Ta zád' by se ani nemusela měnit. Vím, že příd' nesedla každému, ale mě osobně nevadí. Ale pochybuji, že by k faceliftu došlo. Kvůli nespokojenosti lidí s designem nového Subaru Impreza vedení automobilky taky spekulovalo o faceliftu, ale Impreza tu straší dál... >:D
15. 11. 2008 22:36
Re: OT: Laguna III musi na plastiku
Mne sa naopak ten "facelift" zadku ľúbi, a moc! Pôvodný tvar je moc "vytiahnutý" dohora. Tento nový (teda ak to je pravda) sa tým spätným vedením tvaru dole dostáva do úplne iného svetla! - teda aspoň pre mňa, samozrejme.
14. 11. 2008 08:18
OT: je to opravdu interier noveho BMW 5???
[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

Pokud ano, tak to vypada na navrat sportovneji ladenych interieru mnichovskych modelu. Na druhou stranu, stredni cast je tolik Audi, kolik ani v Ingolstadtu neumi ;-) A nechce se mi verit ve stejny tvar volantu jako v soucasne rade.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - VDC
14. 11. 2008 12:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 11. 2008 12:50
Re: OT: je to opravdu interier noveho BMW 5???
Ano, nejaky typ zaluzie by BMW urcite pridalo ;-)
Avatar - Pierro
14. 11. 2008 14:54
Re: OT: je to opravdu interier noveho BMW 5???
no nevypadá to celkově tak zle. Já bych tomu i věřil, že půjde o introš nové 5-er. Jen to "dřevo" nebo "žula" či co to je za odpornost, mi přijde naprosto příšerné... :-!
neregistrovaný "expert0001"
14. 11. 2008 16:00
Re: OT: je to opravdu interier noveho BMW 5???
co je to za šílenej dekor? Plastovej mramor? To překonává i plastové dřevo z mondea :-)
14. 11. 2008 17:50
Re: OT: je to opravdu interier noveho BMW 5???
Asi plastovej mramor :D, navrat doby kamenne :)?Je fakt hnusnej...
neregistrovaný "Donovan"
14. 11. 2008 20:59
Re: OT: je to opravdu interier noveho BMW 5???
A to jsem si myslel, že horší interiér, než jaký má stávající 5er, se ve vyšší střední snad už ani udělat nedá :no:
Avatar - iudex
14. 11. 2008 08:38
Inteligent
Tak toto IQ povazujem za rovnako prelomový pocin ako bol svojho casu Smart I. Naviac oproti Smartu ide dalej v tom, ze pri zachovaní najvacsích výhod (malé rozmery a s tým súvisiaca manévrovatelnost) odstranuje hlavnú nevýhodu, a to striktne dvojmiestnu koncepciu. Konfiguráciu 3+1 povazujem za ideálnu v meste. Je síce pravdou, ze priemerne sa v aute vezie 1,5 cloveka, ale raz za uhorský rok i single potrebuje niekoho odviezt, príp. dvojica si hodit na zadné sedadlá veci, ktoré chcú mat pocas cesty poruke. Vidím v IQ vacsí zmysel ako v kolínskych trojcatách, ktoré sú síce "plnohodnotne" stvormiestne, ale stoja tolko co o triedu vacsie autá (a to i z vlastnej stajne! - vid C1 vs. C3).
Rozbalit vlákno
2
14. 11. 2008 09:59
Re: Inteligent
To som zvedavý, čo by sa stalo, keby ho začali voziť do Ameriky, či by ho tí tuční Američania kupovali v tejto dobe, alebo by ostali verní svojim 5-metrovým trojlitrom.
14. 11. 2008 10:29
Re: Inteligent
no oni by to podla mňa používali ako alternatívu k tým svojím pojazdným sedačkám v ktorých jazdia do nákupných centier a tak. Akurát by v základne výbave museli byť držiaky na kyslíkové bomby :-)
neregistrovaný "Mr. Sarcastic"
14. 11. 2008 09:10
Co to je proboha za anketu?
Kde je je nový Superb, se svým úžasně technicky řešeným zadním deklem? Je vidět, že Japonci technice nerozumí.
Rozbalit vlákno
1
14. 11. 2008 09:42
Re: Co to je proboha za anketu?
>:D :yes:

a že prej je Japonsko vyspělá země, pcha :-!
Avatar - VDC
14. 11. 2008 09:49
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
14. 11. 2008 10:50
Re: REJŽÁK
Neber mu vietor z plachiet >:-[]
14. 11. 2008 10:00
Zacina byt zle...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - T613
14. 11. 2008 10:02
Re: Zacina byt zle...
GM, Ford a Chrysler nepadnou.. dostanou pěknou dotaci od vlády ;-)
14. 11. 2008 10:36
Re: Zacina byt zle...
To je celá Amerika, vždy musia najprv nepripravení dostať poriadne na hubu(Pearl Harbour,WTC), aby sa zobudili a začali niečo poriadne riešiť. Tak to bude aj teraz, vláda im pomôže a oni budú o pár rokov chŕliť možno elektromobily, alebo niečo íné, ale nové. A dovtedy bude celý svet tŕpnuť s nimi, ako to dopadne, čo zavinili len a len oni.
14. 11. 2008 11:21
Re: Zacina byt zle...
No já tedy nevim, ale že by měl mít potencionální krach GM podobné následky jako 7.12.1941 a 11.9.2001 .....
14. 11. 2008 12:24
Re: Zacina byt zle...
Krach GM samotný určite nie, ale krach viacerých automobiliek, následne subdodávateĺov atď, to môže spustiť taký domino efekt, že sa ešte môžeme všetci čudovať, tak nech si ich americká vláda radšej opatruje a oživuje, tak to bude pre všetkých istejšie.
14. 11. 2008 10:37
Re: Zacina byt zle...
Spis to vidim na zbaveni se nejhorsich akvizic a take trochu ochranu pred veriteli. Da jim to cas par mesicu na vypracovani planu. Kdyz s tim ale neudelali nic do teto chvile, tak nevim. Za pul roku se bude lamat chleba.
14. 11. 2008 12:25
HARAKIRI
No, tak tohle je harakiri v přímém přenosu. Vyhrát v anketě auto roku v Japonsku Citroen C5 (IQ je na prvním místě nejspíš než jako demonstrace životního prostoru v Japonsku, nebo bys iqvéčko snad chtěl víc než cepětku?), to myslím odráží nejvěrnějí současné postavení japonských aut ve světě. Tak registrujme, že v Japonsku se cení - cepětka, áčtyřka a ixef... Všechno jsou to evropská praktická auta pro důstojné převážení dospělých lidí.

Koukám, že Mazda 6 a Honda Accord tam nezajímají takřka nikoho... No jo, no, co naděláš, to víš, japonci, ti ví, co je dobré.

BRAVO EVROPA :yes:
Rozbalit vlákno
42
14. 11. 2008 13:05
Re: HARAKIRI
hmm, tak podle téhle teorie by měli všechny ankety vyhrávat jenom Ferrari a Poršáky - "nebo bys Apoštola snad chtěl víc než 911?"

už ses to těch svých teorií zamotal tak dokonale, že navzájem začínáš popírat sám sebe....
14. 11. 2008 13:28
Re: HARAKIRI
jo a netvrdíš náhodou, že ti co ty auta reálně kupujou, tak ti nejlíp víc co je dobré? Žebychom se mrkli na prodeje v džapanu jestli skutečně M6 a Accord nikoho nezajímají :-)
14. 11. 2008 14:08
Re: HARAKIRI
Hmm, Accordů a hlavně Civiců tam jezdí vážně minimum, nevím proč, ale třeba Fit je hodně vidět. Nejčastější jsou ale Nissany a Toyoty a převážně modely, který se sem nedovážejí. Auta z Evropy leda v Tokyu a leda luxusní modely.
Avatar - T613
14. 11. 2008 14:15
Re: HARAKIRI
prodeje jsem ti ukázal včera.. ti to nestačilo? >:D
14. 11. 2008 14:53
Re: HARAKIRI
mně jo, ale zjevně někdo jiný ty statistiky neštudoval >:-[]
14. 11. 2008 18:53
Re: HARAKIRI
Japonské prodeje musí nastudovat GTI.Dle odkazu [odkaz] kde jsou prodeje v Japonsku (téměř na konci stránky) sice z roku 2005,ale od té doby zcela určitě nebyli změny v desítkách procent,mají Japonské automobilky doma podíl 94,2%.Takže na Evropu toho moc nezbude,jó to je úspěch. :-!
14. 11. 2008 23:07
Re: byl jsem parkrat v jap
v japonsku kdyz prijedes do firmy zahranicnim autem tak te to muze stat vyhazov. Ford nebo VW tam neprodaval auta ani v 70letech kdy jeste japonci vyrabeli skutecne sroty. Jejich trh je tez specificky, protoze kupuji auta do zacpy, jejich naroky nejsou jak u evropanu na jizdni vlastnosti auta, ale v interiove elektronice.
Tez by bylo dobre vedet, ze japonci uvalili pro ochranu vlastniho trhu na auta ze zahranici vysokou dan. Proto se tam prodavaji ze zahranici hlavne nemecke premiove automobilky (porsche, bmw, mercedes) protoze zakaznikum premiovych aut je jedno kolik stoji auto, tez evropske tam znamena neco jako gucci, chanell (luxus)

Kdyby podobny zakon zavedli evropani nebo americane tak japonska ekonomika by byla v konci, proto jsem i dost proti japonskym autum
15. 11. 2008 12:04
Re: byl jsem parkrat v jap
Můžeš dát konkrétní čísla,nějaký odkaz?Jinak je to prázdné tlachání. ;-)
15. 11. 2008 11:06
Re: byl jsem parkrat v jap
Podívej se na ceny evropských aut v Japonsku. Daně na dovoz evropských aut jsou tam neskutečné.
15. 11. 2008 12:06
Re: byl jsem parkrat v jap
Clo na dovoz aut do EU se také platí.Jak si to ktrá firma zařídí,takové to má.Nějaké odkazy by nebyly? :-!
15. 11. 2008 12:52
Re: byl jsem parkrat v jap
Pohledej. Já to mám z ústního podání Japonce, kterému mohu bez problémů důvěřovat.
15. 11. 2008 13:56
Re: byl jsem parkrat v jap
Tak já vím zas od Japonce,že by si nic nekoupil od VW. ;-)
A teď vážně,psát si tady můžeš co chceš,dokud své tvrzení něčím nepodložíš,tak je to jenom tlachání.
15. 11. 2008 18:26
Re: byl jsem parkrat v jap
Je mi úplně jedno, co si myslíš. Já nemám potřebu tady někoho, kdo nemá přehled, o něčem poučovat, nebo se s ním dohadovat. Nějaké tvoje žvanění o "tlachání", je mi k smíchu. Ty jsi tady za věčného hádala, co potřebuje neustále někoho napadat, nebo stát v opozici. Zůstaň si takový já nemám potřebu se s tebou bavit, aspoň do doby, než projevíš trochu soudnosti, snahy a přehledu.
15. 11. 2008 14:18
Re: byl jsem parkrat v jap
Máš pocit, že celní politiku v různých státech světa si řídí kdejaký výrobce aut? Trochu naivní představa. Ne všechny japonský auta se vyrábí v Japonsku a naopak. Pokud se podíváš na ministerstvo financí Japonska, tak se určitě dozvíš víc, jen to chce trochu snahy a ne kdekoho odpálkovat touhou po odkazech. Pomůžou ti například stránky businessinfo.cz. Nevim, jestli se tam dozvíš v čem jezdí prémiovej japončík, ale Mazda to rozhodně není.
15. 11. 2008 14:31
Re: byl jsem parkrat v jap
Tím,jak si to zařídí,takové to mají,bylo myšleno,že se to dá obejít.Příkladem jsou opět Japonci s fabrikama po celém světě.Nedovážíš ,neplatíš cla,ani jiné ddovozní daně.Když uvedu,že 94% prodeje v Japonsku mají domácí firmy,také tomu nikdo nemusí věřit,tak dám odkaz.
Proč bych plýtval časem,nad věcí které nevěřím?
15. 11. 2008 14:37
Re: byl jsem parkrat v jap
A tím, že nemá VW, nebo BMW v Japonsku fabriku jsou jako horší, nebo už nechápu o co jde. Kdyby v Japonsku byla taková kupní potence, jako je v EU, nebo USA, tak tam tu fabriku asi udělaj. V Číně třeba jsou.
15. 11. 2008 14:49
Re: byl jsem parkrat v jap
japonsko je momentálně třetí největší národní trh(byl druhý,než ho pekonala Čína a to bylo loni).To je snad dostatečné,bohužel tam není asi levná pracovní síla.Nesoudím auta dle toho,kde mají továrny.Jen mi nejde do hlavy,když se v Japonsku prodá 3142 VW měsíčně,tak jsou podle toho japonská auta šroty.
Avatar - T613
15. 11. 2008 14:23
Re: byl jsem parkrat v jap
export aut do japonska za říjen:
1. VW - 3142 vozů
2. BMW - 2020 vozů
3. MB - 1736 vozů
4-5. Toyota (nepochopil jsem)/ Audi - 1055 vozů
6-7. Suzuki Splash / BMW Mini
8. Fiat 500
9. Volvo
10. Peugeot
15. 11. 2008 14:37
Re: byl jsem parkrat v jap
Jo když se tyto čísla vztáhnou ná náš Český trh jsou velká.Japonský trh je třetí největší národní trh.
Podle tohoto by VW v Japonsku prodalo ani ne40000 aut ročně.Jen Toyota prodá v Německu 140000 aut ročně.Kdo je tedy úspěšnější?
15. 11. 2008 14:38
Re: byl jsem parkrat v jap
Pane jo. Jdu kydat mrvu :-O
Avatar - T613
15. 11. 2008 14:49
Re: byl jsem parkrat v jap
trochu tě nechápu.. tabulku prodejů japonských automobilů jsem zde taky dával. a ano cizí automobilky mají problém se tam prosadit.
15. 11. 2008 15:00
Re: byl jsem parkrat v jap
Je to jednoduché.Podle odkazu který jsem zde dával,roku 2005 v Japonsku jen samotná Toyota prodala 1,5milionu aut.Co je proti tomu necelých 40tisíc.
Avatar - T613
15. 11. 2008 15:03
Re: byl jsem parkrat v jap
já zde dával odkaz z října 2008. Nicméně měřit exportem do Japonska úspěšnost evropských automobilek? Japonci jsou nacionalisti, brání si svůj trh a mají rozdílné estetické cítění
15. 11. 2008 15:26
Re: byl jsem parkrat v jap
Myslíš že nyní prodává Toyota 5krát méně aut?V tvém odkazu je Toyota,protože 1055 aut DOVEZLA do Japonska(byli vyrobeny třeba v Číně).Který národ je více nacionalistický nepatří do této diskuze.Pracuji v německé firmě,jiné než koncernové auto si vybrat jako služební nemůžeš.
Poměřuji japonský trh a německý trh.A hlavně jejich firmy jak si vedou na území protihráče.
Oba dva se snaží chránit své výrobce v rámci možností,ale ty nejsou (ani nemohou být) moc rozdíné,jsou tu totiž smlouvy o volném obchodu.Když si bude jeden trh chránit více,druhý začne také.
Avatar - T613
15. 11. 2008 15:38
Re: byl jsem parkrat v jap
estetické cítění, nacionalismus.. to je něco co z toho nejde vylučovat.
15. 11. 2008 15:47
Re: byl jsem parkrat v jap
Když tedy mají jiné estetické cítění,tak proč je pro ně třeba německé auto symbol luxusu jak psal výše Samuel?Nacionalismus je všude,zastoupen zhruba stejnou měrou,jak v Evropě,Japonsku,Americe.U nás je také,vždyť to slyšíš nebo čteš denně,o japonských,korejských,čínských,atd výrobcích.Dokonce i italských a francouzských autech.
15. 11. 2008 18:31
Re: byl jsem parkrat v jap
Nevíš o čem mluvíš. Opět. Japonci jsou jedni z největších nacionalistů. Spousta pro nás běžných věcí a situací, je pro ně otázkou cti.
Pro Japonce je největší sen zůstat v jedné firmě od školy až po důchod a když v tom budou pokračovat jeho děti, bude tím nejhrdějším človíčkem. Jejich loajalita je na tak vysoké míře, o které se evropanům ani nezdá. Japonec bude nejraději jednat zase s Japoncem a pokud hledá obchodního partnera, opět upřednostní Japonce. Z toho vyplývá spousta situací, které našinec nechápe.
15. 11. 2008 22:48
Re: byl jsem parkrat v jap
V Nemecku sa predá najviac nemeckých áut, znamená to, že Nemci "jsou jedni z největších nacionalistů"? navyše si porovnaj šírku ponuky japonských a nemeckých automobiliek (pozor! - japonských nie ponúkaných vo svete, ale v Japonsku!).
16. 11. 2008 10:03
Re: byl jsem parkrat v jap
Tady nejde o prodeje a nacionalismus. Nemchápeš mentalitu.
16. 11. 2008 08:38
Re: byl jsem parkrat v jap
japonci mají motivaci být v jedné firmě z hlediska kariérního růstu.U nás je daleko větší fluktuace,ale s každým dalším zaměstnavatelem postupuješ v karierním žebříčku.Chlape už se rozporuješ,Japonci jsou schizofrenici,nebo co?Považují něco za nejlepší,přesto to nekupují.Přitom právě oni přímo milují technické vychytávky,jsou posedlí technikou a kvalitou.
16. 11. 2008 10:08
Re: byl jsem parkrat v jap
Kariérní růst? Nesmysl. To sis právě vymyslel, co?

Když jde nakupovat Japonec, vždy dá přednost, pokud ta možnost je, koupě japonské alternativy a to i v případě, že nedosahuje kvalit konkurenčního výrobku. Neříkám, že je to tak vždy, ale v poměrně vysokém procentu, které je mnohem vyšší, než u nás.

Japonci jsou známí i tím, že než dát trvalejší zakázku evropské firmě, raději postaví svoji novou továrnu - japonskou.
Avatar - T613
16. 11. 2008 10:09
Re: byl jsem parkrat v jap
:yes:
16. 11. 2008 10:29
Re: byl jsem parkrat v jap
V japonských firmách vrcholní management ve většině případů,karierně postupuje od spodu na vrchol v té samé firmě.Obětují (už to také neplatí v takové míře,jako před 10-20lety) práci vše.Vždyť sám píšeš,že zůstávají u jedné firmy.U nás se od středního managementu výše hledá většinou mimo firmu,uvnitř jen vyjímečně(už i u nás ale firmy začínají požadovat loajalitu a stálost zaměstnanců a je to jen logické) .Ve škole tě totiž na vše nepřipraví 100%,praxe jsou zkušenosti,které by se měli cenit.Těch opravdu talentovaných je hodně málo.
16. 11. 2008 10:52
Re: byl jsem parkrat v jap
Německá firma dá raději zakázku také německé,i když subdodavatel a většina práce je třeba Česká firma,ale už má minimalizovaný zisk.Japonci v Evropě,USA,i jinde staví továrny,právě kvůli dovozním clům.Méně nákladné.Zase to dělají i evropské,americké firmy,jen ty továrny nestaví v Japonsku,zřejmě z důvodů vysokých nákladů na lidskou pracovní sílu.Kde myslíš že je nejvíce průmyslových robotů?Zase v Japonsku.Důvod,dráhá lidská práce.Evrposké země jdou zatím cestou levné pracovní síly,vždyť jí mají poměrně blízko a kvalifikovanou.Střední Evropa je pro západní výrobní základna,nepotřebují robotizaci?I to je jeden z důvodů našeho energeticky náročného průmyslu.My třeba pro němce uděláme tu hrubou práci,oni navrhují a prodávají.
16. 11. 2008 11:07
Re: byl jsem parkrat v jap
Jinak tady máš odkaz [odkaz] je tam i o Tebou zmiňovaném ochranářství,ale to už není skoro 20 let!!!pravda.
16. 11. 2008 11:17
Re: byl jsem parkrat v jap
A další odkaz [odkaz] Kde máš ty ochranářská opatření?
16. 11. 2008 11:33
Re: byl jsem parkrat v jap
Mám jinou osobní zkušenost. Nemíním to tady, ale dále rozebírat s někým, kdo tu zkušenost nemá.
16. 11. 2008 11:54
Re: byl jsem parkrat v jap
Tak to Ti mohu věřit,nebo nemusím.Dal jsem sem odkazy,víc opravdu udělat nemohu.Kdybych měl tu samou zkušenost,tak nemusím se zůčastňovat diskuzí.Velmi rád se poučím z jasných argumentů. ;-)
Mimochodem nejsem žádnej Japanofil,ale dokážu uznat,že jsou hodně dobří,aniž bych jezdil jejich autem.A v těch odkazech jsem našel pár věcí,které mně překvapily.Je to tak deset let,kdy jsem uznával jen evropská auta,po zkušenostech s jinými už přemýšlím trochu jinak.Jó člověk se pořád učí.
Avatar - T613
15. 11. 2008 19:40
Re: byl jsem parkrat v jap
doporučuji, aby ses podíval na nějaké japonské filmy nebo dokonce anime. Vidíš tam maximálně evropské sporťáky, to je tak vše.
A ta "nadřazenost" z toho přímo teče.
16. 11. 2008 08:43
Re: byl jsem parkrat v jap
Tak tedy otázka.Jsou nacionalisti a mají nejraději jen doma vyrobené věci,nebo maximálně obdivují a stavějí nejvýše věci evropské?
Každý bez vyjímky národnosti,kupuje to co je podle jeho názoru to nejlepší,k danému účelu.Nebo jsou schizofrenici?
15. 11. 2008 15:49
Re: byl jsem parkrat v jap
Stejně tak mohu napsat,VW je v německu neprodávanější,protože v něm má stát velký vliv.Není nejlepší,jen nacionální.
neregistrovaný "expert0001"
14. 11. 2008 15:56
mikroauto pro mikrolidi
V reálu jsem tu Toyotu neviděl, ale nevěřím, že je to auto pro normální lidi. Nejsem žádnej extrémní dlouhán (192 cm) a už třeba do Suzuki Swift prostě vůbec nenastoupím (přední sedačka nejde posunout dostatečně dozadu) a tak nevěřím, že někdo může myslet vážně čtyřmístné auto kratší než tři metry.

Podle mě to má stejně jen 2 reálně využitelná sedadla a oproti Smartovi je to do města jen zbytečně o kus (tuším že o cca 35 cm) delší...
Rozbalit vlákno
4
14. 11. 2008 16:18
Re: mikroauto pro mikrolidi
ale ano, je to pro "normální" japonské lidi ;-)
Avatar - Rampa89
14. 11. 2008 18:32
Re: mikroauto pro mikrolidi
Když uváděli prvního yarise, tak na něj byla tehdy reklama jak se do něj vešel jeden z nejvyšších lidí na světě, nevím jestli měl 230 cm nebo kolik, ale bylo to tehdy snad všude. Kdo ví, jak je na tom tohle iQ, ale prvně bych to vyzkoušel, než bych dělal závěry.
14. 11. 2008 23:12
Re: mikroauto pro mikrolidi
ja uz se stisnene citim v accordu. celkove mam vzdy pocit ze japonci delaji auta pro lidi do 1,80. Neverim je ta nova iQ ve velikosti golfoveho vozitka muze nabidnou normalni prostor 4lidem. Ale v jap. bude mit urcite uspech tam jsou lide prumerne 1,50 vysoci ;)
15. 11. 2008 20:37
Re: mikroauto pro mikrolidi
Si extrémny dlháň. Jedna norma z konca šesťdesiatych rokov vraví, že "norma" pre muža je výška 175 cm a 80 kg a pre ženu 165 cm a 60 kg. Všetci, čo sú mimo, sú extrémy a treba si na nich dať bacha. >:D >:D >:D
14. 11. 2008 17:49
Uz se to prodava??
Uz se IQ prodava alespon v Japonsku??
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
14. 11. 2008 18:55
Re: Uz se to prodava??
Copak, kolik IQ by sis potřeboval přikoupit? >:D
15. 11. 2008 22:34
Re: Uz se to prodava??
Ja mam IQ na rozdavani :). ;-)