Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota iQ získala v Japonsku titul Auto roku 2008, Citroën C5 je druhý!

14. 11. 2008 • 13:11
78
88
Zobrazit náhledy (78)
Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ Toyota iQ
Mikroauto Toyota iQ jednoznačně zvítězilo v anketě Japonské auto roku 2008. Více než polovina porotců mu udělila maximální počet bodů.

Systém hlasování je v Japonsku podobný jako v evropské anketě Auto roku. Každý porotce disponuje 25 body, 10 z nich dá jednomu autu a dalších 15 bodů musí rozdělit mezi čtyři auta. Z 65 porotců jich dalo nejvyšší známku Toyotě iQ 39.

Celkem vítězné auto získalo 526 bodů, druhý skončil Citroën C5 (!) s 223 body a třetí Nissan GT-R, který obdržel 201 bodů. Dále se umístila nová generace Audi A4 na čtvrtém místě a pátý je Jaguar XF. Nissan GT-R získal zvláštní cenu za technicky nejpropracovanější auto roku.

Nejmenší Toyota vyniká dobrý využitím prostoru – karoserie dlouhá jen 2985 mm pojme tři až čtyři cestující. Navíc je iQ prvním autem na světě, které nabídne airbagy za hlavovými opěrkami v zadní řadě sedadel. Bezpečnostní výbava tak obsahuje dohromady 9 airbagů.

Japan Car of the Year 2008
Poř.ModelBody
1.Toyota iQ526 b.
2.Citroën C5223 b.
3.Nissan GT-R201 b.
4.Audi A4/A4 Avant180 b.
5.Jaguar XF115 b.
6.Daihatsu Tanto100 b.
7.Fiat 50090 b.
8.Honda Freed62 b.
9.Mazda Atenza60 b.
10.Suzuki Wagon R/Wagon R Stingray37 b.
11.Subaru Exiga31 b.

V Evropě se Toyota iQ začne prodávat na počátku příštího roku, proto nesplňuje kritéria pro nominaci do letošního ročníku evropského Auta roku. V Británii byla základní cena stanovena na 9495 liber, což je asi 290 tisíc Kč.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Toyota iQ – 3+1 pro Evropu

Související články

Témata
16. 11. 2008 11:54
Re: byl jsem parkrat v jap
Tak to Ti mohu věřit,nebo nemusím.Dal jsem sem odkazy,víc opravdu udělat nemohu.Kdybych měl tu samou zkušenost,tak nemusím se zůčastňovat diskuzí.Velmi rád se poučím z jasných argumentů. ;-)
Mimochodem nejsem žádnej Japanofil,ale dokážu uznat,že jsou hodně dobří,aniž bych jezdil jejich autem.A v těch odkazech jsem našel pár věcí,které mně překvapily.Je to tak deset let,kdy jsem uznával jen evropská auta,po zkušenostech s jinými už přemýšlím trochu jinak.Jó člověk se pořád učí.
16. 11. 2008 11:33
Re: byl jsem parkrat v jap
Mám jinou osobní zkušenost. Nemíním to tady, ale dále rozebírat s někým, kdo tu zkušenost nemá.
16. 11. 2008 11:17
Re: byl jsem parkrat v jap
A další odkaz [odkaz] Kde máš ty ochranářská opatření?
16. 11. 2008 11:07
Re: byl jsem parkrat v jap
Jinak tady máš odkaz [odkaz] je tam i o Tebou zmiňovaném ochranářství,ale to už není skoro 20 let!!!pravda.
16. 11. 2008 10:52
Re: byl jsem parkrat v jap
Německá firma dá raději zakázku také německé,i když subdodavatel a většina práce je třeba Česká firma,ale už má minimalizovaný zisk.Japonci v Evropě,USA,i jinde staví továrny,právě kvůli dovozním clům.Méně nákladné.Zase to dělají i evropské,americké firmy,jen ty továrny nestaví v Japonsku,zřejmě z důvodů vysokých nákladů na lidskou pracovní sílu.Kde myslíš že je nejvíce průmyslových robotů?Zase v Japonsku.Důvod,dráhá lidská práce.Evrposké země jdou zatím cestou levné pracovní síly,vždyť jí mají poměrně blízko a kvalifikovanou.Střední Evropa je pro západní výrobní základna,nepotřebují robotizaci?I to je jeden z důvodů našeho energeticky náročného průmyslu.My třeba pro němce uděláme tu hrubou práci,oni navrhují a prodávají.
Články odjinud