Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Sprint 0 až 100 km/h. Jaguar XF vs. Škoda Superb. Skoro dvousekundové zpoždění!

Napsali jste si o naše vlastní měření zrychlení z 0 na 100 km/h, zařazujeme tedy do naší metodiky! A poprvé zkoušíme na vznětové dvojici Jaguar XF a Škoda Superb.
Zpět na článek
18. 5. 2016 20:14
19. 5. 2016 00:19
24. 5. 2016 12:48
24. 5. 2016 21:49
19. 5. 2016 09:15
19. 5. 2016 07:19
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
18. 5. 2016 20:30
19. 5. 2016 00:23
19. 5. 2016 08:59
19. 5. 2016 09:06
19. 5. 2016 09:20
19. 5. 2016 09:29
19. 5. 2016 09:30
19. 5. 2016 10:26
20. 5. 2016 10:23
20. 5. 2016 10:37
20. 5. 2016 13:49
19. 5. 2016 09:30
19. 5. 2016 10:55
18. 5. 2016 20:36
18. 5. 2016 21:23
18. 5. 2016 22:37
19. 5. 2016 11:08
19. 5. 2016 21:16
19. 5. 2016 21:29
19. 5. 2016 23:15
19. 5. 2016 00:24
18. 5. 2016 22:55
18. 5. 2016 23:13
18. 5. 2016 23:22
18. 5. 2016 20:45
18. 5. 2016 23:37
19. 5. 2016 07:01
19. 5. 2016 07:53
19. 5. 2016 07:17
19. 5. 2016 07:56
19. 5. 2016 21:47
19. 5. 2016 22:03
20. 5. 2016 09:58
20. 5. 2016 09:43
19. 5. 2016 00:28
19. 5. 2016 07:29
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
19. 5. 2016 11:02
19. 5. 2016 12:25
19. 5. 2016 13:40
19. 5. 2016 13:42
19. 5. 2016 21:38
19. 5. 2016 13:56
19. 5. 2016 14:02
19. 5. 2016 05:55
19. 5. 2016 07:36
19. 5. 2016 07:41
19. 5. 2016 07:52
19. 5. 2016 08:16
19. 5. 2016 09:09
19. 5. 2016 21:19
20. 5. 2016 00:49
20. 5. 2016 05:35
20. 5. 2016 08:32
20. 5. 2016 11:50
19. 5. 2016 09:31
19. 5. 2016 12:29
19. 5. 2016 14:01
20. 5. 2016 12:05
20. 5. 2016 11:59
19. 5. 2016 07:50
19. 5. 2016 09:00
19. 5. 2016 09:17
19. 5. 2016 10:58
19. 5. 2016 10:38
Avatar - HitmanPB
18. 5. 2016 20:12
Škoda Superb - budúca zvolávacia akcia - auto.cz spí...
Chystá sa zvolávacia akcia na Superb viď [odkaz]

Nedávam to tu zo škodoradosti, iba si myslím, že by sa patrilo o tom informovať, ak je tento web ešte aspoň trochu dôveryhodný...
Rozbalit vlákno
0
18. 5. 2016 20:14
Třídy
Opravdu je XF ve stejné třídě jako Superb ? Neměl by se porovnávat spíše s modelem XE ?
Rozbalit vlákno
9
18. 5. 2016 20:38
Re: Třídy
No je to něco mezi XF a XJ, jen ten druhý postráda 4válec, každopádně Superb tam patří každým coulem.
Avatar - Aoyagi
19. 5. 2016 00:19
Re: Třídy
Já si myslím, že Superb by se měl porovnávat nejméně s XJ, vše ostatní je naprosto pod úroveň takového luxusního a exkluzivního auta.
Avatar - Barrichello
19. 5. 2016 10:19
Re: Třídy
>:D >:D >:D
A neměl by se porovnávat rovnou s RR Ghost? >:D
24. 5. 2016 12:48
Re: Třídy
A léčíš se s tím někde?
Superb, který je postavený na platformě golfu a v základní verzi je s motorem 1.4 se může porovnávat maximálně tak s novým Mondeem, nebo Passatem. Jaguar je značka a XF je perfektně vyvážený s výborným podvozkem, nabízí se i s motorem V8 a je hliníkový. Tam kde Superb končí, tak tam XF teprve začíná. A hlavně Superb je pořád jenom Škodovka
Avatar - white label
24. 5. 2016 18:16
Re: Třídy
Slovo "ironie" ti asi nic moc neříká... :*) ;-)
24. 5. 2016 21:49
Re: Třídy
nemyslím, že to myslel ironicky
Avatar - Emel
19. 5. 2016 09:15
Re: Třídy
Klasika, prémiovky jsou menší... XE je střední třída, ale co do velikosti odpovídá spíš ten XF... srovnávat by se neměl ani s jedním, ale když už, tak za mě spíš XF.
Avatar - grifith
18. 5. 2016 20:19
Třídní příslušnost
Nejsem si zrovna jistý názorem redakce, že by XFko bylo autem stejné tříd, jakou reprezentuje zrovna Superb... Z čeho milá redakce vycházíte?
Rozbalit vlákno
10
18. 5. 2016 20:37
Re: Třídní příslušnost
Diesel, 4válec, vysoká prestiž, LK, urážka Superbu, že tam vůbec stojí XF, možná XJ by bylo lepší.
Avatar - grifith
18. 5. 2016 20:49
Re: Třídní příslušnost
jako nadsázka dobrý :yes:
18. 5. 2016 21:47
Re: Třídní příslušnost
Sup je auto galaxie. Nikoho nezajímá (možnost výběru motorů, koncepce pohonu,typ podvozku) prostě pro redaktora obě auta měří cca 5 m tak jsou ve stejné třídě.
Je smutné se dočíst takovou blbost na auto serveru. A to se mi sup celkem líbí a nic proti němu nemám
Avatar - Barrichello
19. 5. 2016 10:21
Re: Třídní příslušnost
Jojo, takže to provnávaj podle dýlky. super. Kdy bude test Chrysler 300C vs BMW 7? Ty maj taky 5 metrů >:D >:D >:D
19. 5. 2016 10:28
Re: Třídní příslušnost
300C se v ČR vůbec prodává?
Avatar - Barrichello
19. 5. 2016 10:46
Re: Třídní příslušnost
Ofiko už ne.
Avatar - Barrichello
19. 5. 2016 11:10
Re: Třídní příslušnost
Jinak pěknej testík [odkaz]
19. 5. 2016 22:57
Re: Třídní příslušnost
Prodava se Lancia Thema, coz je prakticky facelift:)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
19. 5. 2016 07:19
Re: Třídní příslušnost
Aby som parafrazoval klasika: Vysoku prestiz mel hlavne na Litomericku... :-!
19. 5. 2016 07:42
Re: Třídní příslušnost
I kdepak, ve Škodovce ještě ani nevěděli, jak bude vypadat a jezdit a už měl vysokou prestiž minimálně v celé české kotlině. :-!
Avatar - hedvin
18. 5. 2016 20:30
Šneci
Zajímalo by mě, jestli byly ty skoro 2s problém obou aut nebo byla chyba mezi volantem a sedačkou. Dráha suchá, auta určitě už trochu zajetá..........
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Aoyagi
19. 5. 2016 00:23
Re: Šneci
No, těžko budou mít nejlepší čas 0-100, když startují z volnoběhu...
Avatar - skejpa
19. 5. 2016 08:59
Re: Šneci
Jak se to vlastně dělá s automatem ? Nejde přeci mít auto pod plynem aniž by se rozjelo a na Nko to tůrovat je asi zbytečné ne ?
19. 5. 2016 09:06
Re: Šneci
automat nelze rozjíždět pod plynem,to by se vám rozjelo auto.Jedině pod plynem hodit z N na D,ale to je pro lamely smrt.Ale už jenom tím že pustíte brzdu,tak jedete.Kdežto u kvedlačky zelí musíte provést rituální tanec,než se rozjedete.
Avatar - skejpa
19. 5. 2016 09:20
Re: Šneci
Rituální tanec ? >:D Myslíte jako mít zařazenou jedničku, šlapnout na plyn a spojku a pak spojku pouštět ? >:D Mě to zase tak složité nepřijde. Zajímalo mě právě, jak to udělat s automatem, abych měl před rozjezdem vytočeno třeba na 3500ot./min.
19. 5. 2016 09:29
Re: Šneci
Levá na brzdu, pravá na plyn ;-)
Avatar - skejpa
19. 5. 2016 09:30
Re: Šneci
To musí být hrozné trápení ne ? Udržej to brzdy vůbec ? >:D
19. 5. 2016 10:26
Re: Šneci
Trápení to asi bude, mě to brzdy vždy udržely ;-)
20. 5. 2016 10:23
Re: Šneci
Brzdy by měly být silnější (kdyby se ti auto na dálnici splašilo, mělo by jít zabrzdit a chcípnout). A u aut s hydrodynamickým měničem to není takový problém. Některá auta pak mají launch control.

Tahle diskuze je snad poprvé, kdy čtu, že někoho napadlo motor vytočit na N a hodit tam D. :-O >:D
Avatar - skejpa
20. 5. 2016 10:37
Re: Šneci
No to mi právě přišlo hrozný pro převodovku. Ale stejně tak mi přijde hrozný trápit takhle auto s brzdou a plynem zároveň... Na tohle teda zlatej manuál.
20. 5. 2016 13:49
Re: Šneci
Spojka a manuální převodovka dostanou IMHO na zadek víc.
19. 5. 2016 09:30
Re: Šneci
Toto uz davno riesi launch control a prakticky kazde auto s launch control a automatom je rychlejsie ako to dokaze aj dobry vodic s manualom ;-)

Ze su udavane casy zrychlenia okolo 8s nerealne by mal tusit kazdy, kto uz mal v aute stopky resp. telemetriu, ale 1.5s je dost velka odchylka. Na druhu stranu, Superb so slabsim dieslom zvlada sprint podla merani za +- 10s, tak tych 9s so silnejsim je viac menej ocakavany. :-!

Edit: ako tak pozeram, oni launch control vobec nepouzili, tak to je ...ina story
Avatar - Aoyagi
19. 5. 2016 10:55
Re: Šneci
Už to tu bylo párkrát myslím zmíněno: Brzda a plyn najednou, nechat motor vytočit do potřebných otáček (případně do těch, co auto dovolí) a pak pustit brzdu a došlápnout plyn. Samozřejmě to není nic zdravého, ale pořád lepší, než při otáčkách řadit z neutrálu na drive.
Avatar - Petr07
18. 5. 2016 20:36
??
Nějak nechápu jak deklaruje škodovka 7,7s když to má nakonec za 9,0s.
A co Jaguár? Ten je taky mimo a s 11s se přibližuje zrychlení obyč levných aut.
Rozbalit vlákno
10
18. 5. 2016 21:23
Re: ??
Promiň, ale tady se nejedná o chyby vozidel. Je to spíše chyba obsluhy. Automatické převodovky mají trochu prodlevu a navíc motory nemají nejvyšší krouťák u otáček na neutrál. Pokud chcete s automatem "vystřelit" je nutné stát chvíli na brzdě i plynu při D, když se ustálí otáčky (většinou kolem 2000), tak jen pustit brzdu a držet plyn na podlaze. Tímto stáním na plynu a brzdě bude převodovka už "v zápřahu", takže při odbrždění se neutralizuje prodleva a navíc se hned využívá maximální krouťák motoru. Toto redaktor neprovedl, tudíž auta byla při rozjezdu líná.
Je až s podivem jací neználci nám tu předvádějí, co vše dokáží nová auta. Vsadím se, že by to spousta lidí zvládla lépe, ale na druhou stranu by to asi neměli obkecat.
18. 5. 2016 22:37
Re: ??
Mhm. S 650i jsem se dostal na 5,5 a deklarovaných bzlo 5,2 ale v autě byl krom stokilového řidiče ještě stotřicetikilový spolujezdec. Bez nějakého stání na brzdě. Bez podobných prostocviků. Taková hodnota by se podle mého měla udávat.
A i když to uděláš - stáhneš to zrychlení o dvě sekundy? Myslím, že ne...
19. 5. 2016 11:08
Re: ??
Promiň, ale nelze srovnávat atmosferický benzínový motor BMW o objemu 5L (nejsem si jistý, ale myslím, že se jedná o V10) a koncernový diesel o objemu 2L. Výkonová křivka i křivka krouťáku jsou u těchto motorů diametrálně odlišné. Zatímco BMW má v podstatě plynulý tah v celém spektru otáček (ověřeno u M5 e60), tak jakýkoliv diesel trpí tzv. turbodírou, kdy prostě auto nejede. A to už vůbec nemluvím o převodovkách - jiné zpřevodování a jiná reakční doba převodovky bude pro 1,6 t sporťák a jiná pro 2 t rodinný vůz. A věř mi, že za pomocí LC dosáhneš mnohem lepšího výsledku než byl v testu. Užjen proto, že bez LC převodovka teprve začíná zabírat a s LC už řadí 2.
19. 5. 2016 21:16
Re: ??
Speedy a teď se oproti od těch hovadin co tu řešíš a pochopíš to podstatné: že by výrobce měl udávat hodnotu, kterou auto poměrně snadno dosáhne i s průměrným řidičem:)
A že pokud /nezlote se pane redaktore/ průměrný řidič dosáhl času téměř o dvě sekundy horšího, je řidičem snad i podprůměrným, nebo výrobce hodně svoje auto přikrášluje - na papíře.

Protože tak jak to píšeš to zní jakože "no von ten černoch má sice třiceticentimetrové péro, ale je to černoch":)
19. 5. 2016 21:29
Re: ??
Takze s manualem nemas problem pridat si vic plynu pri pousteni spojky a pracovat se dvema pedaly a u automatu s tim samym problem je? Proc? Protoze p. Machala nevi jak na to?
19. 5. 2016 23:15
Re: ??
Mno problem je v drzeni plynu a brzdy dohromady. To obvykle autu nedelam.
Avatar - Aoyagi
19. 5. 2016 00:24
Re: ??
Už minule jsem říkal, že se neumí s automatem rozjíždět, je to hrůza...
Avatar - lamal
18. 5. 2016 22:55
Re: ??
sa len potvrdzuja ako VW group hlavne skoda a VW blamuje v udajoch z 0-100 na papieri tak vsetky modely vychadzaju ako strasne rakety pri tom tie tdicka jazdia na 100 okolo 9-10s tak ako konkurencne modely kt nemusia lakovat zakaznikov... to iste plati pre octaviu, tam tiez udavaju s obyc 110kw tdi 100 za 8,7s co je dalsi sen...v reale potom clovek zisti, ze to netahne a casy pri merani to len potvrdia
18. 5. 2016 23:13
Re: ??
Je jasné, že deklarované zrýchlenia na 100 sú laboratórne údaje.
Mňa však u áut viac zaujíma a je ja užitočnejšie pružné zrýchlenie.
Avatar - lamal
18. 5. 2016 23:22
Re: ??
urcite ano, pri 0-100 je jalovych vacsina R4 dieslakov proste dlho trva kym sa nadychnu potom zas sa rychlo vytocia tam uz zas nic nie je... pruzne je viac vypovedajuce u dieslakov urcite... pri V6 diesloch su uz aj 0-100 udaje objektivnejsie tie uz maju dost krutiaku v celom otackovom spektre a su potentnejsie aj kvoli objemu, kedze daky 2.0 R4 je moc zavisly na turbe
18. 5. 2016 20:36
Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Nejsem si jist superbem, ale v bmw se sprint jezdi s nohou na brzde a stanim na plynu, s jagem to bude vzhledem k prevodovce to samy... Pokud tato skutecnost nedorazila k novinarum tohoto serveru, pak tedy rad predvedu osobne ;)
Dalsi takovy test by byl uz vazne ostuda...
Rozbalit vlákno
27
18. 5. 2016 20:46
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Přesně... Pro maximální zrychlení je třeba nejprve zabrzit, přidat plyn cca 1/3 a pak odbrzdit. No a pak můžete měřit. Počítám, že převodovka s hdm bude mít na startu vždy nějakou prodlevu proti dsg.
18. 5. 2016 20:58
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
a tim dosahnes ceho? ze by si nepridal plyn se mi vzhledem k prohrabnuti kol u Superbu nezda.. obe ty auta se rozjizdela evidentne line, ale obe v automatu.. tam to mezi volantem a sedackou bude tezko. ale ano, roli hraji gumy, nahusteni, teplota, povrch, sklon vozovky a obe ty auta maji k socialu daleko, takze nejake to kilo vybavy navrch take bude.
18. 5. 2016 21:42
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
No já jenom vím, že když se se svým Xf rozjíždím klasickým způsobem (tedy slapnu na plyn) a nebo zabrzdim a pak přidám plyn a povolim brzdu je to ve zrychlení velký rozdíl. A to jezdím se silnějším motorem. S trakci není problém. Jen tento způsob rozjíždení údajně nesvědčí převodovce.
Avatar - lamal
18. 5. 2016 22:59
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
to mi jako povedz ze, ked na krizovatke pride situacia ze sa potrebujes rychlo odpichnut tak to este stihnes vyhodnotit a vyturovat cez brzdu a potom to pustis a odpalis, ano ? ak je v realnej schopnosti prevodovky vadny delay tak na to bohuzial doplacas i v reale tak isto ako pri pomalej reakci Drive VS Back aj vtedy doplacas na pomalu prevodovku...

myslim, ze to je takto spravne a reakcia prevodovky holt chyba ked pomala a strati prve sekundy ospalostou... niekt prevodovky to vedia rychlejsie ine zas nie o tom to je... pruznost uz tato vlastnost neovplyvnuje tak na merani pruznosti si overis pripadnu dynamiku vo vyssej rychlosti atd, takze mi to takto pride fer ze to merali tymto stylom - navyse racelogic zacne merat sekundy az od prvej meratelnej jednotky rychlosti, takze sekundy nabehnu az ked je auto v pohybe a nie ked vodic zatlaci plyn do podlahy tym padom sa delay plny plyn VS prve km/h neprejavi
19. 5. 2016 07:48
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Ja to pouzivam bezne v prae, kdyz je treba bepecne vyuzit mezeru abych nikoho neomezil... Na brzde uz stojis, tak jen pri cekani slapnes na plyn a pak brzdu pustis...
Vypinani protilrokluzu je celkem zbytecnost u ctyrkolky... A sportovni rezim nutnost neni... Takze staci nohy - pochopil?
Avatar - lamal
19. 5. 2016 10:18
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
chces tvrdit, ze bezne ovladas automat dvomi nohami ? 8-s v kazdej standartnej situacii ovladas automat jednou nohou to znaci, ze v pripade aky podla teba bezne pouzivas musis najpv pustit pravou nohou brzdu potom lavou nohou ju stlacit, potom pravou stlacit plyn a pockat kym to vylezie na nejake otacky a pustis brzdu.... toto je fakt extra rychle, neverim ze to tak uplne bezne uzivas ako tvrdis aj ked verim, ze ked ocakavas hekticku situaciu vies sa pripravit, ale to nie vzdy ide, pisal som o situaciach necakanych ;-)
19. 5. 2016 20:11
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Jednak mam v aute autohold... Ale i bez nej... Pedal brzdy je siroky proste honprislapnes levou, prava jde na plyn... Pri odbocovani vlevo jako kdyz to najdes ;)
Kdybych se rozjizdel NA MACHALU, Nemam jistotu okamziteho startu a radeji budu cekat na podstatne vetsi diru...
20. 5. 2016 11:11
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
To je takový problém se přizpůsobit? Pokud má auto hydrodynamický měnič, je to přímočaré a trik je to starý snad desítky let. Jedinou otázkou zůstává, jak dlouho motoru trvá, než se posbírá do dostatečně schopného stavu (hlavně u motorů s turbodmychadlem).

V praxi tedy, když řekněme přijedu na křižovatku po vedlejší a vidím, že je hustý provoz a budu se muset protáhnout, šlápnu na pedál brzdy levou (normálně nemám pravou přes celý pedál), pravou vrátím zpět k akcelerátoru a když vidím, že se blíží vhodná díra, šlápnu s odpovídajícím předstihem na akcelerátor a následně uvolním brzdu. Auta dnes mají běžně autohold (auto za tebe brzdí, dokud nešlápneš na akcelerátor), takže prostě šlápneš levou na brzdu chvíli před tím, než půjdeš pravou na akcelerátor. Normálně to nepotřebuji, ale tu techniku znám a v některých autech se hodí.

Prodlevy jsou samozřejmě mínus a pokud jsou na můj vkus přílišné, tak auto pravděpodobně nekoupím.
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 5. 2016 08:12
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
A proč ne? U manuálu se snad také rozjíždíš jako autoškolačka, když potřebuješ rychle zmizet? Tam to protůrování při zašláplé spojce snad není? :-)
Avatar - lamal
19. 5. 2016 10:21
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
je ale tam je to pri kazdom rozbehu rozdiel je len v tom, ze stlacis hlbsie a prudsie plyn a okrem ineho automat neovladas standartne dvomi nohami vid moja reakcia vyssie
19. 5. 2016 20:15
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Stav se, ukazu... :-) dostanes motor do otacek a pak sepnou spojky... Ver mi, ze 300 koni ve ctyrkolce si kolikrat hrabne... Coz neni to, co pozorujeme na videu nebot tam spojky sepnu v podstatne nizsich otackach...
Avatar - lamal
19. 5. 2016 22:52
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
ja ti verim, ze to funguje aj ze sa to da spravit, iba polemizujem o beznom vyuzivani za kazdej situacie, si urcite v drvivej mensine co takto musi dúriť automat aby sa vobec odpichol... nie je to bezne ani normalne, i ked to je vychodisko, s tymto som nemal problem ani v novej octe combi 1,4tsi a 7dsg o inych automatoch nehovoriac... kazdopadne sam vidis, ze aj ty doplacas na letargicku prevodovku, predpokladam ze mas tiez TDI 4 valec... napr v6 tdi v tuaregu tiez nema takyto problem
Avatar - AUDIRS6
19. 5. 2016 23:03
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
poradim 1 vec:
zmeraj si zrychlenie s R4 naftou tvojim sposobom a "launch sposobom" a porovnaj s papiermi.
potom porovnaj takymito testami aj ten Touareg s V6 TDI s papierom.
Garantujem ti, ze aj pri nom budes mat rozdiel pri tvojom obycajnom rozbiehani sa znacny a launch-start ti pomoze slusne.
To ako keby si mi chcel nahovorit, ze R4 ma turbodieru 2s a V6 pol sekundy. Nuz, nema ani ta, ma o cosi väcsiu, ale prave tym, ze ta sila tam nejaka je uz pri nizsich otackach a stupa asi plynulejsie, tak to pocitovo inac vnimas.
Zober stopky do ruky a pochopis. Aj ked stopky... - radsej nejaku sofistikovanejsiu techniku. ;-)
Ja mam silny, velky atmo benzin. A ver, ze aj tam je rozdiel. :-!
Avatar - Ham.
19. 5. 2016 23:40
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Je to tak, žádné auto s automatem se bez funkce LC nedokáže rozjet podle papírových údajů a každé dopadne plus mínus jako zdejší test Jagu a Supu. Jedině s LC lze dosáhnout hodnot blízkých továrním údajům a je úplně jedno jestli s bavíme o 911 s pdk, Touaregu s hdm nebo Jagu s hdm nebo Supu s dsg o čtyřválci nebo dvanáctiválci. Funkce LC u automatu dělá zhruba to samé co zkušený řidič při snaze o maximální zrychlení u manuálu, tedy posílá motor do oblasti optimálních otáček, spíná skokově spojky nebo zamkne měnič a nereaguje na případný prokluz nějakým snižováním výkonu. Naopak rozjezd s automatem a LC je daleko jednodušší (pokud tedy řidič zvládne na rozdíl od zdejšího testu jeho aktivaci) než u manuálu, kde záleží hodně na řidiči a i zkušený řidič nedá s manuálem dva rozjezdy stejně (navíc ani přeřazení na vyšších stupních se nepovede s manuálem vždy stejně rychle), automat s LC naopak provede klidně padesát zrychlovaček skoro na chlup stejných (rozdíly jsou i tam ovšem dané jinými komponentami, zahřívající se pneu etc.).
20. 5. 2016 06:43
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
535xd
Tady prece nejde o to, ze by to clovek vyuzival porad. Je to proste jen zpusob, jak dosahnout maximalniho zrychleni a obcas se to hodi, to vse okolo jako vypinani protiprouzu je potreba u velmi vykonych aut. Moje ma tusim 313k a tyto ukony nejsou treba.
Ale toto vlakno vzniklo zejmena proto, ze pan redaktor porovnava udaj automobilky s udajem, ktereho dosahl spatnym ovladanim auta. Neni to zadny hate. Stacilo, aby p. Machala uznal, ze o te moznosti nevedel a hlasky o tom, jak automobilky uvadeji skandalne nepravdive udaje o zrychleni jsou tudiz liche. To se ale nestalo.

Ale stihl se vyjadrit k tomu, ze maximalizace videa uz funguje...
20. 5. 2016 11:26
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Když skutečně používáš launch control, ne jen preloading, tak vypnutí ESP (alespoň částečné) může být podmínkou pro to, aby se program aktivoval.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 5. 2016 22:16
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Jde o prodlevu při sešlápnutí plynu a pomalém náběhu aut. spojky u DSG, tím už máš tak 0,5 s v prachu.
20. 5. 2016 11:31
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Hodně ztratíš tím, že se motor rozjíždí z nízkých otáček.
Avatar - Magister
18. 5. 2016 20:49
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
To je asi pravda. Pak by měli zkontrolovat nahuštění pneumatik. To má taky vliv. A pak no...nejspíš i tady automobilky lžou.
Avatar - lamal
18. 5. 2016 23:04
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
škoda lže v tomto pravidelne, 1s si bezne pripisuje k chrumkavym udajom na papieri
19. 5. 2016 07:49
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Nelze, redaktor poro nava udaj o maximalnim zrychleni se svou neschop osti se rozjet...
Avatar - lamal
19. 5. 2016 10:14
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
tie udaje skody nesedia ani s manualmi
Avatar - Ham.
18. 5. 2016 21:04
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
U DSG je to stejné, launch control funguje jenom v režimu S, levou nohou je potřeba auto zabrzdit, pravou přidat plyn (klidně plný, ale minimálně tak velký aby motor byl v otáčkách nad turbodírou, takže minimálně tak 2500-3000 ot.) a pustit brzdu. Podle videa se rozjížděli pouze přidáním plynu na podlahu, což ani u Jagu ani u Supa nemůže vést k max. možnému zrychlení.
18. 5. 2016 21:09
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Presne superb hrabe az kdyz zabere turbo!
Ten zbytek teoretiku tady... Skoda mluvit.
Takze zaver je jasny, redaktori auto.cz v zivote neslyseli o launch control...
Avatar - Ham.
18. 5. 2016 21:30
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Ano, je to tak. Ještě jsem zapomněl, že je potřeba vypnout ASR/DSC (což se u Supu děje přes tlačítko "ESC" aktivací režimu ESC sport a u Jagu přes režim "Trac DSC", které omezí funkci protiprokluzu právě při rozjezdu).
U všech moderních automatů je procedura prakticky stejná a je jedno jestli se jedná o 911 nebo chrochtavého Supa.
[odkaz]
Tady jsou stejné motory/převodovky proměřené (u Jagu v XE) a výsledky jsou jinde (Jag 8,3 Sup 8,1)
[odkaz]
18. 5. 2016 22:21
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
JJ, prvni vec, co me hned napadla. U dsg je to rezim s, brzda + plny plyn(elektronika omezi otacky sama), pak se pusti brzda a auto vyrazi.
A kdyz uz tam byl, mohl rovnez zkusit zrychleni 0-100 v rezimu D a ukazat, jestli to ma vubec cenu rozjizdet v Sku, kdyz ovsem nepouziji Launch Control.
Avatar - Aoyagi
19. 5. 2016 00:24
Re: Opravdu se neumite rozjet pane redaktore?
Další? Už je nejméně druhý!
18. 5. 2016 20:45
zrychleni
urcite je dobre mereni 0-100 zaradit, samozrejme nejak sofistikovaneji provedeno, ale bral bych to s nadhledem. nemam duvod neverit, ze vsechna auta se za urcitych podminek (zrejme idealnich) a s dobrym ridicem na papirove hodnoty dostanou. sice neni zadna pevne dana metodika, ale nemyslim, ze si to automobilky cucaji z prstu.

ve skutecnych podminkach s ruznym ridicem.. napr S 3 2.0TSI 206kw.. ruzne redakce, mozna mirne odlisna metodika a vysledky od 5.9-7.5 tusim :-)

samozrejme u automatu by vliv ridice mel logicky byt mensi nez u manualu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
18. 5. 2016 21:01
Podvod? Článek mnoho slibuje.. a nic nenabízí.
Takže už ani kapitoly nestačí... "článek" je jen odkazem na video?
Na druhou stranu vlastně těch informací není zapotřebí - tady je přesně vždycky jasno a Jaguara je lepší vůbec nekupovat.

Takže novýho nic.. a zas jdu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - AUDIRS6
18. 5. 2016 21:18
Teda Martine...
...to vypada, ze niekde je chyba:

ESP- off
VSETKY sporotove rezimy - on
brzda + plyn podlaha ( ono si to elektronika aj tak strazi a motor nepretoci ale nachysta ho na otacky pre launch-start )...
no a pustit brzdu a vysledky by mali byt lepsie.
Tovarne udaje su pre auta homologovane v danej hmotnosti v TP, takze ked som videl v tom Supe panorma strechu a L&K stitok, tak mi je jasne, ze tych par tucnych kg sa na dynamike odrazi. Napriklad kupe a kabria väcsiny znaciek mavaju rozdiel bezne aj nad 0,2 sekundy prave koli vyssej hmotnosti kabria, takze ta vybava isto urobi podobny efekt.
No a takto sa oklukou dostavame k hmotnosti...vsak... ;-)
Takze na váhu, a potom sa budeme vsetci cudovat o cosi menej...

Plus, kedze uz mate ten RaceLogic, tak by som navrhoval pruzne zrychlenia ale trosku mozno nekonvencnych parametrov, aj ked si myslim, ze zrovna v nasich podmienkach o dost zaujimavejsich: 50 - > 90 a 90 - > 130 Dufam ze chapeme, preco taketo cisla ( vyjazd z obce mimo a najazd na dialnicu ). Samozrejme koli eliminacii okolitych vplyvov je spravne ako som videl - jazdy v oboch smeroch, no a potom ich spriemerovat.
Tieto pruzne zrychlenia by som riesil ale pri automatoch v automatickom mode a nie so ziadnou prednastavenou rychlostou. Kazdy poriadny automat totiz pri zrychlovani voli kick-down na najvhodnejsi prevod. A riesil by som to zase mozno trochu paradoxne v rezime D - teda takom, v akom sa bezny uzivatel pohybuje po cestach ( neverim, ze by nas tu bolo nejake väcsie %, ktory si pomahame "S-kom" )
Proste take fakt ze uzitocne poznatky pre tych, ktorym sa nie hned podari predvadzacka u dealera s tymito rezimami.

Ale ako som povedal uz na zaciatku: najskor VÁŽIŤ ! ;-)
Rozbalit vlákno
31
18. 5. 2016 22:00
Re: Teda Martine...
Tak já si podřazuji páčkami, ale jinak dobrý a logický návrh. :yes:
18. 5. 2016 22:25
Re: Teda Martine...
Souhlasim.. A obzvlast v dieselu nema cenu automat na S vubec prepinat, to dela akorat ramus.
18. 5. 2016 22:34
Re: Teda Martine...
To si nemyslím. Pokud se ti diesel prevaluje kolem 1ooo rpm tak podrazeni smysl má.
Avatar - lamal
18. 5. 2016 23:07