Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVideo: Sprint 0 až 100 km/h. Jaguar XF vs. Škoda Superb. Skoro dvousekundové zpoždění!
301 komentářů
Aris
Opravdu je XF ve stejné třídě jako Superb ? Neměl by se porovnávat spíše s modelem XE ?
No je to něco mezi XF a XJ, jen ten druhý postráda 4válec, každopádně Superb tam patří každým coulem.
Já si myslím, že Superb by se měl porovnávat nejméně s XJ, vše ostatní je naprosto pod úroveň takového luxusního a exkluzivního auta.
A léčíš se s tím někde?
Superb, který je postavený na platformě golfu a v základní verzi je s motorem 1.4 se může porovnávat maximálně tak s novým Mondeem, nebo Passatem. Jaguar je značka a XF je perfektně vyvážený s výborným podvozkem, nabízí se i s motorem V8 a je hliníkový. Tam kde Superb končí, tak tam XF teprve začíná. A hlavně Superb je pořád jenom Škodovka
Superb, který je postavený na platformě golfu a v základní verzi je s motorem 1.4 se může porovnávat maximálně tak s novým Mondeem, nebo Passatem. Jaguar je značka a XF je perfektně vyvážený s výborným podvozkem, nabízí se i s motorem V8 a je hliníkový. Tam kde Superb končí, tak tam XF teprve začíná. A hlavně Superb je pořád jenom Škodovka
Klasika, prémiovky jsou menší... XE je střední třída, ale co do velikosti odpovídá spíš ten XF... srovnávat by se neměl ani s jedním, ale když už, tak za mě spíš XF.
grifith
Nejsem si zrovna jistý názorem redakce, že by XFko bylo autem stejné tříd, jakou reprezentuje zrovna Superb... Z čeho milá redakce vycházíte?
Diesel, 4válec, vysoká prestiž, LK, urážka Superbu, že tam vůbec stojí XF, možná XJ by bylo lepší.
jako nadsázka dobrý :yes:
Sup je auto galaxie. Nikoho nezajímá (možnost výběru motorů, koncepce pohonu,typ podvozku) prostě pro redaktora obě auta měří cca 5 m tak jsou ve stejné třídě.
Je smutné se dočíst takovou blbost na auto serveru. A to se mi sup celkem líbí a nic proti němu nemám
Je smutné se dočíst takovou blbost na auto serveru. A to se mi sup celkem líbí a nic proti němu nemám
hedvin
Zajímalo by mě, jestli byly ty skoro 2s problém obou aut nebo byla chyba mezi volantem a sedačkou. Dráha suchá, auta určitě už trochu zajetá..........
No, těžko budou mít nejlepší čas 0-100, když startují z volnoběhu...
Jak se to vlastně dělá s automatem ? Nejde přeci mít auto pod plynem aniž by se rozjelo a na Nko to tůrovat je asi zbytečné ne ?
automat nelze rozjíždět pod plynem,to by se vám rozjelo auto.Jedině pod plynem hodit z N na D,ale to je pro lamely smrt.Ale už jenom tím že pustíte brzdu,tak jedete.Kdežto u kvedlačky zelí musíte provést rituální tanec,než se rozjedete.
Rituální tanec ? >:D Myslíte jako mít zařazenou jedničku, šlapnout na plyn a spojku a pak spojku pouštět ? >:D Mě to zase tak složité nepřijde. Zajímalo mě právě, jak to udělat s automatem, abych měl před rozjezdem vytočeno třeba na 3500ot./min.
Levá na brzdu, pravá na plyn ;-)
To musí být hrozné trápení ne ? Udržej to brzdy vůbec ? >:D
Brzdy by měly být silnější (kdyby se ti auto na dálnici splašilo, mělo by jít zabrzdit a chcípnout). A u aut s hydrodynamickým měničem to není takový problém. Některá auta pak mají launch control.
Tahle diskuze je snad poprvé, kdy čtu, že někoho napadlo motor vytočit na N a hodit tam D. :-O >:D
Tahle diskuze je snad poprvé, kdy čtu, že někoho napadlo motor vytočit na N a hodit tam D. :-O >:D
Toto uz davno riesi launch control a prakticky kazde auto s launch control a automatom je rychlejsie ako to dokaze aj dobry vodic s manualom ;-)
Ze su udavane casy zrychlenia okolo 8s nerealne by mal tusit kazdy, kto uz mal v aute stopky resp. telemetriu, ale 1.5s je dost velka odchylka. Na druhu stranu, Superb so slabsim dieslom zvlada sprint podla merani za +- 10s, tak tych 9s so silnejsim je viac menej ocakavany. :-!
Edit: ako tak pozeram, oni launch control vobec nepouzili, tak to je ...ina story
Ze su udavane casy zrychlenia okolo 8s nerealne by mal tusit kazdy, kto uz mal v aute stopky resp. telemetriu, ale 1.5s je dost velka odchylka. Na druhu stranu, Superb so slabsim dieslom zvlada sprint podla merani za +- 10s, tak tych 9s so silnejsim je viac menej ocakavany. :-!
Edit: ako tak pozeram, oni launch control vobec nepouzili, tak to je ...ina story
Už to tu bylo párkrát myslím zmíněno: Brzda a plyn najednou, nechat motor vytočit do potřebných otáček (případně do těch, co auto dovolí) a pak pustit brzdu a došlápnout plyn. Samozřejmě to není nic zdravého, ale pořád lepší, než při otáčkách řadit z neutrálu na drive.
Pepa_007
Nějak nechápu jak deklaruje škodovka 7,7s když to má nakonec za 9,0s.
A co Jaguár? Ten je taky mimo a s 11s se přibližuje zrychlení obyč levných aut.
A co Jaguár? Ten je taky mimo a s 11s se přibližuje zrychlení obyč levných aut.
Promiň, ale tady se nejedná o chyby vozidel. Je to spíše chyba obsluhy. Automatické převodovky mají trochu prodlevu a navíc motory nemají nejvyšší krouťák u otáček na neutrál. Pokud chcete s automatem "vystřelit" je nutné stát chvíli na brzdě i plynu při D, když se ustálí otáčky (většinou kolem 2000), tak jen pustit brzdu a držet plyn na podlaze. Tímto stáním na plynu a brzdě bude převodovka už "v zápřahu", takže při odbrždění se neutralizuje prodleva a navíc se hned využívá maximální krouťák motoru. Toto redaktor neprovedl, tudíž auta byla při rozjezdu líná.
Je až s podivem jací neználci nám tu předvádějí, co vše dokáží nová auta. Vsadím se, že by to spousta lidí zvládla lépe, ale na druhou stranu by to asi neměli obkecat.
Je až s podivem jací neználci nám tu předvádějí, co vše dokáží nová auta. Vsadím se, že by to spousta lidí zvládla lépe, ale na druhou stranu by to asi neměli obkecat.
Mhm. S 650i jsem se dostal na 5,5 a deklarovaných bzlo 5,2 ale v autě byl krom stokilového řidiče ještě stotřicetikilový spolujezdec. Bez nějakého stání na brzdě. Bez podobných prostocviků. Taková hodnota by se podle mého měla udávat.
A i když to uděláš - stáhneš to zrychlení o dvě sekundy? Myslím, že ne...
A i když to uděláš - stáhneš to zrychlení o dvě sekundy? Myslím, že ne...
Promiň, ale nelze srovnávat atmosferický benzínový motor BMW o objemu 5L (nejsem si jistý, ale myslím, že se jedná o V10) a koncernový diesel o objemu 2L. Výkonová křivka i křivka krouťáku jsou u těchto motorů diametrálně odlišné. Zatímco BMW má v podstatě plynulý tah v celém spektru otáček (ověřeno u M5 e60), tak jakýkoliv diesel trpí tzv. turbodírou, kdy prostě auto nejede. A to už vůbec nemluvím o převodovkách - jiné zpřevodování a jiná reakční doba převodovky bude pro 1,6 t sporťák a jiná pro 2 t rodinný vůz. A věř mi, že za pomocí LC dosáhneš mnohem lepšího výsledku než byl v testu. Užjen proto, že bez LC převodovka teprve začíná zabírat a s LC už řadí 2.
Speedy a teď se oproti od těch hovadin co tu řešíš a pochopíš to podstatné: že by výrobce měl udávat hodnotu, kterou auto poměrně snadno dosáhne i s průměrným řidičem:)
A že pokud /nezlote se pane redaktore/ průměrný řidič dosáhl času téměř o dvě sekundy horšího, je řidičem snad i podprůměrným, nebo výrobce hodně svoje auto přikrášluje - na papíře.
Protože tak jak to píšeš to zní jakože "no von ten černoch má sice třiceticentimetrové péro, ale je to černoch":)
A že pokud /nezlote se pane redaktore/ průměrný řidič dosáhl času téměř o dvě sekundy horšího, je řidičem snad i podprůměrným, nebo výrobce hodně svoje auto přikrášluje - na papíře.
Protože tak jak to píšeš to zní jakože "no von ten černoch má sice třiceticentimetrové péro, ale je to černoch":)
sa len potvrdzuja ako VW group hlavne skoda a VW blamuje v udajoch z 0-100 na papieri tak vsetky modely vychadzaju ako strasne rakety pri tom tie tdicka jazdia na 100 okolo 9-10s tak ako konkurencne modely kt nemusia lakovat zakaznikov... to iste plati pre octaviu, tam tiez udavaju s obyc 110kw tdi 100 za 8,7s co je dalsi sen...v reale potom clovek zisti, ze to netahne a casy pri merani to len potvrdia
Je jasné, že deklarované zrýchlenia na 100 sú laboratórne údaje.
Mňa však u áut viac zaujíma a je ja užitočnejšie pružné zrýchlenie.
Mňa však u áut viac zaujíma a je ja užitočnejšie pružné zrýchlenie.
urcite ano, pri 0-100 je jalovych vacsina R4 dieslakov proste dlho trva kym sa nadychnu potom zas sa rychlo vytocia tam uz zas nic nie je... pruzne je viac vypovedajuce u dieslakov urcite... pri V6 diesloch su uz aj 0-100 udaje objektivnejsie tie uz maju dost krutiaku v celom otackovom spektre a su potentnejsie aj kvoli objemu, kedze daky 2.0 R4 je moc zavisly na turbe
Ted
Nejsem si jist superbem, ale v bmw se sprint jezdi s nohou na brzde a stanim na plynu, s jagem to bude vzhledem k prevodovce to samy... Pokud tato skutecnost nedorazila k novinarum tohoto serveru, pak tedy rad predvedu osobne ;)
Dalsi takovy test by byl uz vazne ostuda...
Dalsi takovy test by byl uz vazne ostuda...
Přesně... Pro maximální zrychlení je třeba nejprve zabrzit, přidat plyn cca 1/3 a pak odbrzdit. No a pak můžete měřit. Počítám, že převodovka s hdm bude mít na startu vždy nějakou prodlevu proti dsg.
a tim dosahnes ceho? ze by si nepridal plyn se mi vzhledem k prohrabnuti kol u Superbu nezda.. obe ty auta se rozjizdela evidentne line, ale obe v automatu.. tam to mezi volantem a sedackou bude tezko. ale ano, roli hraji gumy, nahusteni, teplota, povrch, sklon vozovky a obe ty auta maji k socialu daleko, takze nejake to kilo vybavy navrch take bude.
No já jenom vím, že když se se svým Xf rozjíždím klasickým způsobem (tedy slapnu na plyn) a nebo zabrzdim a pak přidám plyn a povolim brzdu je to ve zrychlení velký rozdíl. A to jezdím se silnějším motorem. S trakci není problém. Jen tento způsob rozjíždení údajně nesvědčí převodovce.
to mi jako povedz ze, ked na krizovatke pride situacia ze sa potrebujes rychlo odpichnut tak to este stihnes vyhodnotit a vyturovat cez brzdu a potom to pustis a odpalis, ano ? ak je v realnej schopnosti prevodovky vadny delay tak na to bohuzial doplacas i v reale tak isto ako pri pomalej reakci Drive VS Back aj vtedy doplacas na pomalu prevodovku...
myslim, ze to je takto spravne a reakcia prevodovky holt chyba ked pomala a strati prve sekundy ospalostou... niekt prevodovky to vedia rychlejsie ine zas nie o tom to je... pruznost uz tato vlastnost neovplyvnuje tak na merani pruznosti si overis pripadnu dynamiku vo vyssej rychlosti atd, takze mi to takto pride fer ze to merali tymto stylom - navyse racelogic zacne merat sekundy az od prvej meratelnej jednotky rychlosti, takze sekundy nabehnu az ked je auto v pohybe a nie ked vodic zatlaci plyn do podlahy tym padom sa delay plny plyn VS prve km/h neprejavi
myslim, ze to je takto spravne a reakcia prevodovky holt chyba ked pomala a strati prve sekundy ospalostou... niekt prevodovky to vedia rychlejsie ine zas nie o tom to je... pruznost uz tato vlastnost neovplyvnuje tak na merani pruznosti si overis pripadnu dynamiku vo vyssej rychlosti atd, takze mi to takto pride fer ze to merali tymto stylom - navyse racelogic zacne merat sekundy az od prvej meratelnej jednotky rychlosti, takze sekundy nabehnu az ked je auto v pohybe a nie ked vodic zatlaci plyn do podlahy tym padom sa delay plny plyn VS prve km/h neprejavi
Ja to pouzivam bezne v prae, kdyz je treba bepecne vyuzit mezeru abych nikoho neomezil... Na brzde uz stojis, tak jen pri cekani slapnes na plyn a pak brzdu pustis...
Vypinani protilrokluzu je celkem zbytecnost u ctyrkolky... A sportovni rezim nutnost neni... Takze staci nohy - pochopil?
Vypinani protilrokluzu je celkem zbytecnost u ctyrkolky... A sportovni rezim nutnost neni... Takze staci nohy - pochopil?
chces tvrdit, ze bezne ovladas automat dvomi nohami ? 8-s v kazdej standartnej situacii ovladas automat jednou nohou to znaci, ze v pripade aky podla teba bezne pouzivas musis najpv pustit pravou nohou brzdu potom lavou nohou ju stlacit, potom pravou stlacit plyn a pockat kym to vylezie na nejake otacky a pustis brzdu.... toto je fakt extra rychle, neverim ze to tak uplne bezne uzivas ako tvrdis aj ked verim, ze ked ocakavas hekticku situaciu vies sa pripravit, ale to nie vzdy ide, pisal som o situaciach necakanych ;-)
Jednak mam v aute autohold... Ale i bez nej... Pedal brzdy je siroky proste honprislapnes levou, prava jde na plyn... Pri odbocovani vlevo jako kdyz to najdes ;)
Kdybych se rozjizdel NA MACHALU, Nemam jistotu okamziteho startu a radeji budu cekat na podstatne vetsi diru...
Kdybych se rozjizdel NA MACHALU, Nemam jistotu okamziteho startu a radeji budu cekat na podstatne vetsi diru...
To je takový problém se přizpůsobit? Pokud má auto hydrodynamický měnič, je to přímočaré a trik je to starý snad desítky let. Jedinou otázkou zůstává, jak dlouho motoru trvá, než se posbírá do dostatečně schopného stavu (hlavně u motorů s turbodmychadlem).
V praxi tedy, když řekněme přijedu na křižovatku po vedlejší a vidím, že je hustý provoz a budu se muset protáhnout, šlápnu na pedál brzdy levou (normálně nemám pravou přes celý pedál), pravou vrátím zpět k akcelerátoru a když vidím, že se blíží vhodná díra, šlápnu s odpovídajícím předstihem na akcelerátor a následně uvolním brzdu. Auta dnes mají běžně autohold (auto za tebe brzdí, dokud nešlápneš na akcelerátor), takže prostě šlápneš levou na brzdu chvíli před tím, než půjdeš pravou na akcelerátor. Normálně to nepotřebuji, ale tu techniku znám a v některých autech se hodí.
Prodlevy jsou samozřejmě mínus a pokud jsou na můj vkus přílišné, tak auto pravděpodobně nekoupím.
V praxi tedy, když řekněme přijedu na křižovatku po vedlejší a vidím, že je hustý provoz a budu se muset protáhnout, šlápnu na pedál brzdy levou (normálně nemám pravou přes celý pedál), pravou vrátím zpět k akcelerátoru a když vidím, že se blíží vhodná díra, šlápnu s odpovídajícím předstihem na akcelerátor a následně uvolním brzdu. Auta dnes mají běžně autohold (auto za tebe brzdí, dokud nešlápneš na akcelerátor), takže prostě šlápneš levou na brzdu chvíli před tím, než půjdeš pravou na akcelerátor. Normálně to nepotřebuji, ale tu techniku znám a v některých autech se hodí.
Prodlevy jsou samozřejmě mínus a pokud jsou na můj vkus přílišné, tak auto pravděpodobně nekoupím.
A proč ne? U manuálu se snad také rozjíždíš jako autoškolačka, když potřebuješ rychle zmizet? Tam to protůrování při zašláplé spojce snad není? :-)
je ale tam je to pri kazdom rozbehu rozdiel je len v tom, ze stlacis hlbsie a prudsie plyn a okrem ineho automat neovladas standartne dvomi nohami vid moja reakcia vyssie
Stav se, ukazu... :-) dostanes motor do otacek a pak sepnou spojky... Ver mi, ze 300 koni ve ctyrkolce si kolikrat hrabne... Coz neni to, co pozorujeme na videu nebot tam spojky sepnu v podstatne nizsich otackach...
ja ti verim, ze to funguje aj ze sa to da spravit, iba polemizujem o beznom vyuzivani za kazdej situacie, si urcite v drvivej mensine co takto musi dúriť automat aby sa vobec odpichol... nie je to bezne ani normalne, i ked to je vychodisko, s tymto som nemal problem ani v novej octe combi 1,4tsi a 7dsg o inych automatoch nehovoriac... kazdopadne sam vidis, ze aj ty doplacas na letargicku prevodovku, predpokladam ze mas tiez TDI 4 valec... napr v6 tdi v tuaregu tiez nema takyto problem
poradim 1 vec:
zmeraj si zrychlenie s R4 naftou tvojim sposobom a "launch sposobom" a porovnaj s papiermi.
potom porovnaj takymito testami aj ten Touareg s V6 TDI s papierom.
Garantujem ti, ze aj pri nom budes mat rozdiel pri tvojom obycajnom rozbiehani sa znacny a launch-start ti pomoze slusne.
To ako keby si mi chcel nahovorit, ze R4 ma turbodieru 2s a V6 pol sekundy. Nuz, nema ani ta, ma o cosi väcsiu, ale prave tym, ze ta sila tam nejaka je uz pri nizsich otackach a stupa asi plynulejsie, tak to pocitovo inac vnimas.
Zober stopky do ruky a pochopis. Aj ked stopky... - radsej nejaku sofistikovanejsiu techniku. ;-)
Ja mam silny, velky atmo benzin. A ver, ze aj tam je rozdiel. :-!
zmeraj si zrychlenie s R4 naftou tvojim sposobom a "launch sposobom" a porovnaj s papiermi.
potom porovnaj takymito testami aj ten Touareg s V6 TDI s papierom.
Garantujem ti, ze aj pri nom budes mat rozdiel pri tvojom obycajnom rozbiehani sa znacny a launch-start ti pomoze slusne.
To ako keby si mi chcel nahovorit, ze R4 ma turbodieru 2s a V6 pol sekundy. Nuz, nema ani ta, ma o cosi väcsiu, ale prave tym, ze ta sila tam nejaka je uz pri nizsich otackach a stupa asi plynulejsie, tak to pocitovo inac vnimas.
Zober stopky do ruky a pochopis. Aj ked stopky... - radsej nejaku sofistikovanejsiu techniku. ;-)
Ja mam silny, velky atmo benzin. A ver, ze aj tam je rozdiel. :-!
Je to tak, žádné auto s automatem se bez funkce LC nedokáže rozjet podle papírových údajů a každé dopadne plus mínus jako zdejší test Jagu a Supu. Jedině s LC lze dosáhnout hodnot blízkých továrním údajům a je úplně jedno jestli s bavíme o 911 s pdk, Touaregu s hdm nebo Jagu s hdm nebo Supu s dsg o čtyřválci nebo dvanáctiválci. Funkce LC u automatu dělá zhruba to samé co zkušený řidič při snaze o maximální zrychlení u manuálu, tedy posílá motor do oblasti optimálních otáček, spíná skokově spojky nebo zamkne měnič a nereaguje na případný prokluz nějakým snižováním výkonu. Naopak rozjezd s automatem a LC je daleko jednodušší (pokud tedy řidič zvládne na rozdíl od zdejšího testu jeho aktivaci) než u manuálu, kde záleží hodně na řidiči a i zkušený řidič nedá s manuálem dva rozjezdy stejně (navíc ani přeřazení na vyšších stupních se nepovede s manuálem vždy stejně rychle), automat s LC naopak provede klidně padesát zrychlovaček skoro na chlup stejných (rozdíly jsou i tam ovšem dané jinými komponentami, zahřívající se pneu etc.).
535xd
Tady prece nejde o to, ze by to clovek vyuzival porad. Je to proste jen zpusob, jak dosahnout maximalniho zrychleni a obcas se to hodi, to vse okolo jako vypinani protiprouzu je potreba u velmi vykonych aut. Moje ma tusim 313k a tyto ukony nejsou treba.
Ale toto vlakno vzniklo zejmena proto, ze pan redaktor porovnava udaj automobilky s udajem, ktereho dosahl spatnym ovladanim auta. Neni to zadny hate. Stacilo, aby p. Machala uznal, ze o te moznosti nevedel a hlasky o tom, jak automobilky uvadeji skandalne nepravdive udaje o zrychleni jsou tudiz liche. To se ale nestalo.
Ale stihl se vyjadrit k tomu, ze maximalizace videa uz funguje...
Tady prece nejde o to, ze by to clovek vyuzival porad. Je to proste jen zpusob, jak dosahnout maximalniho zrychleni a obcas se to hodi, to vse okolo jako vypinani protiprouzu je potreba u velmi vykonych aut. Moje ma tusim 313k a tyto ukony nejsou treba.
Ale toto vlakno vzniklo zejmena proto, ze pan redaktor porovnava udaj automobilky s udajem, ktereho dosahl spatnym ovladanim auta. Neni to zadny hate. Stacilo, aby p. Machala uznal, ze o te moznosti nevedel a hlasky o tom, jak automobilky uvadeji skandalne nepravdive udaje o zrychleni jsou tudiz liche. To se ale nestalo.
Ale stihl se vyjadrit k tomu, ze maximalizace videa uz funguje...
Když skutečně používáš launch control, ne jen preloading, tak vypnutí ESP (alespoň částečné) může být podmínkou pro to, aby se program aktivoval.
To je asi pravda. Pak by měli zkontrolovat nahuštění pneumatik. To má taky vliv. A pak no...nejspíš i tady automobilky lžou.
U DSG je to stejné, launch control funguje jenom v režimu S, levou nohou je potřeba auto zabrzdit, pravou přidat plyn (klidně plný, ale minimálně tak velký aby motor byl v otáčkách nad turbodírou, takže minimálně tak 2500-3000 ot.) a pustit brzdu. Podle videa se rozjížděli pouze přidáním plynu na podlahu, což ani u Jagu ani u Supa nemůže vést k max. možnému zrychlení.
Presne superb hrabe az kdyz zabere turbo!
Ten zbytek teoretiku tady... Skoda mluvit.
Takze zaver je jasny, redaktori auto.cz v zivote neslyseli o launch control...
Ten zbytek teoretiku tady... Skoda mluvit.
Takze zaver je jasny, redaktori auto.cz v zivote neslyseli o launch control...
Ano, je to tak. Ještě jsem zapomněl, že je potřeba vypnout ASR/DSC (což se u Supu děje přes tlačítko "ESC" aktivací režimu ESC sport a u Jagu přes režim "Trac DSC", které omezí funkci protiprokluzu právě při rozjezdu).
U všech moderních automatů je procedura prakticky stejná a je jedno jestli se jedná o 911 nebo chrochtavého Supa.
[odkaz]
Tady jsou stejné motory/převodovky proměřené (u Jagu v XE) a výsledky jsou jinde (Jag 8,3 Sup 8,1)
[odkaz]
U všech moderních automatů je procedura prakticky stejná a je jedno jestli se jedná o 911 nebo chrochtavého Supa.
[odkaz]
Tady jsou stejné motory/převodovky proměřené (u Jagu v XE) a výsledky jsou jinde (Jag 8,3 Sup 8,1)
[odkaz]
JJ, prvni vec, co me hned napadla. U dsg je to rezim s, brzda + plny plyn(elektronika omezi otacky sama), pak se pusti brzda a auto vyrazi.
A kdyz uz tam byl, mohl rovnez zkusit zrychleni 0-100 v rezimu D a ukazat, jestli to ma vubec cenu rozjizdet v Sku, kdyz ovsem nepouziji Launch Control.
A kdyz uz tam byl, mohl rovnez zkusit zrychleni 0-100 v rezimu D a ukazat, jestli to ma vubec cenu rozjizdet v Sku, kdyz ovsem nepouziji Launch Control.
andy2214
urcite je dobre mereni 0-100 zaradit, samozrejme nejak sofistikovaneji provedeno, ale bral bych to s nadhledem. nemam duvod neverit, ze vsechna auta se za urcitych podminek (zrejme idealnich) a s dobrym ridicem na papirove hodnoty dostanou. sice neni zadna pevne dana metodika, ale nemyslim, ze si to automobilky cucaji z prstu.
ve skutecnych podminkach s ruznym ridicem.. napr S 3 2.0TSI 206kw.. ruzne redakce, mozna mirne odlisna metodika a vysledky od 5.9-7.5 tusim :-)
samozrejme u automatu by vliv ridice mel logicky byt mensi nez u manualu.
ve skutecnych podminkach s ruznym ridicem.. napr S 3 2.0TSI 206kw.. ruzne redakce, mozna mirne odlisna metodika a vysledky od 5.9-7.5 tusim :-)
samozrejme u automatu by vliv ridice mel logicky byt mensi nez u manualu.
Ja Prvni 123
Takže už ani kapitoly nestačí... "článek" je jen odkazem na video?
Na druhou stranu vlastně těch informací není zapotřebí - tady je přesně vždycky jasno a Jaguara je lepší vůbec nekupovat.
Takže novýho nic.. a zas jdu.
Na druhou stranu vlastně těch informací není zapotřebí - tady je přesně vždycky jasno a Jaguara je lepší vůbec nekupovat.
Takže novýho nic.. a zas jdu.
AUDIRS6
...to vypada, ze niekde je chyba:
ESP- off
VSETKY sporotove rezimy - on
brzda + plyn podlaha ( ono si to elektronika aj tak strazi a motor nepretoci ale nachysta ho na otacky pre launch-start )...
no a pustit brzdu a vysledky by mali byt lepsie.
Tovarne udaje su pre auta homologovane v danej hmotnosti v TP, takze ked som videl v tom Supe panorma strechu a L&K stitok, tak mi je jasne, ze tych par tucnych kg sa na dynamike odrazi. Napriklad kupe a kabria väcsiny znaciek mavaju rozdiel bezne aj nad 0,2 sekundy prave koli vyssej hmotnosti kabria, takze ta vybava isto urobi podobny efekt.
No a takto sa oklukou dostavame k hmotnosti...vsak... ;-)
Takze na váhu, a potom sa budeme vsetci cudovat o cosi menej...
Plus, kedze uz mate ten RaceLogic, tak by som navrhoval pruzne zrychlenia ale trosku mozno nekonvencnych parametrov, aj ked si myslim, ze zrovna v nasich podmienkach o dost zaujimavejsich: 50 - > 90 a 90 - > 130 Dufam ze chapeme, preco taketo cisla ( vyjazd z obce mimo a najazd na dialnicu ). Samozrejme koli eliminacii okolitych vplyvov je spravne ako som videl - jazdy v oboch smeroch, no a potom ich spriemerovat.
Tieto pruzne zrychlenia by som riesil ale pri automatoch v automatickom mode a nie so ziadnou prednastavenou rychlostou. Kazdy poriadny automat totiz pri zrychlovani voli kick-down na najvhodnejsi prevod. A riesil by som to zase mozno trochu paradoxne v rezime D - teda takom, v akom sa bezny uzivatel pohybuje po cestach ( neverim, ze by nas tu bolo nejake väcsie %, ktory si pomahame "S-kom" )
Proste take fakt ze uzitocne poznatky pre tych, ktorym sa nie hned podari predvadzacka u dealera s tymito rezimami.
Ale ako som povedal uz na zaciatku: najskor VÁŽIŤ ! ;-)
ESP- off
VSETKY sporotove rezimy - on
brzda + plyn podlaha ( ono si to elektronika aj tak strazi a motor nepretoci ale nachysta ho na otacky pre launch-start )...
no a pustit brzdu a vysledky by mali byt lepsie.
Tovarne udaje su pre auta homologovane v danej hmotnosti v TP, takze ked som videl v tom Supe panorma strechu a L&K stitok, tak mi je jasne, ze tych par tucnych kg sa na dynamike odrazi. Napriklad kupe a kabria väcsiny znaciek mavaju rozdiel bezne aj nad 0,2 sekundy prave koli vyssej hmotnosti kabria, takze ta vybava isto urobi podobny efekt.
No a takto sa oklukou dostavame k hmotnosti...vsak... ;-)
Takze na váhu, a potom sa budeme vsetci cudovat o cosi menej...
Plus, kedze uz mate ten RaceLogic, tak by som navrhoval pruzne zrychlenia ale trosku mozno nekonvencnych parametrov, aj ked si myslim, ze zrovna v nasich podmienkach o dost zaujimavejsich: 50 - > 90 a 90 - > 130 Dufam ze chapeme, preco taketo cisla ( vyjazd z obce mimo a najazd na dialnicu ). Samozrejme koli eliminacii okolitych vplyvov je spravne ako som videl - jazdy v oboch smeroch, no a potom ich spriemerovat.
Tieto pruzne zrychlenia by som riesil ale pri automatoch v automatickom mode a nie so ziadnou prednastavenou rychlostou. Kazdy poriadny automat totiz pri zrychlovani voli kick-down na najvhodnejsi prevod. A riesil by som to zase mozno trochu paradoxne v rezime D - teda takom, v akom sa bezny uzivatel pohybuje po cestach ( neverim, ze by nas tu bolo nejake väcsie %, ktory si pomahame "S-kom" )
Proste take fakt ze uzitocne poznatky pre tych, ktorym sa nie hned podari predvadzacka u dealera s tymito rezimami.
Ale ako som povedal uz na zaciatku: najskor VÁŽIŤ ! ;-)
Souhlasim.. A obzvlast v dieselu nema cenu automat na S vubec prepinat, to dela akorat ramus.
To si nemyslím. Pokud se ti diesel prevaluje kolem 1ooo rpm tak podrazeni smysl má.
tie 4 valcove chrochty sa ti moc casto okolo 1000 rpm neprevaluju teda pardon nedrncaju
No jsou to asi ale nejprodávanější motory, tak bych se tomu nesmál. Ač souhlas, do Jaguaru patří 6 válec.
ja som to myslel tak, ze automat ich pri jazde na 1000ot nepusta kedze su tam bezmocne, drncaju, skodi im to aj ostatnym komponentom atd... na 1000ot si dovoli ist v6 a v8 uz uplne bezne... inak proti R4 no problem to je trend doby pokial sa s nimi da zit je to alternativa
Nejprodávanější jen v Evropě = na zbytku planety ne :-!
To je pravda. U nás vládne ekofašismus. ;-\
Ten s tim nemá nic společnýho :-)
Krom Pekingu apod. [odkaz] vládne ekofašismus naštěstí všude ;-)
I tak se naftový 4válce místo motorů používaj jen v Evropě [odkaz] = to je to malý centrum blbosti zhruba uprostřed >:-[]
Krom Pekingu apod. [odkaz] vládne ekofašismus naštěstí všude ;-)
I tak se naftový 4válce místo motorů používaj jen v Evropě [odkaz] = to je to malý centrum blbosti zhruba uprostřed >:-[]
Na druhé straně, to je opravdu třeba dělat několika minutovou přípravu na to, abych se rychleji rozjel. To je pak ten tovární údaj 0 - 100 k ničemu. Už vidím jak to všechno člověk dělá na semaforech a jednu zelenou pak prošvihne... >:D
to je v tom GLA 45 AMG take zlozite ? >:D
alebo to vzdy das pod 5 aj bez pripravy ? ;-)
Mne to defakto moze byt jedno, poslednych par aut malo a ma dostatocne dobru dynamiku aj pri obycajnom brzda-plyne-starte, keby na to prislo... ;-)
Asi uz fakt nejako starnem, ked ma uz podobne srandicky tak moc nelakaju :*)
alebo to vzdy das pod 5 aj bez pripravy ? ;-)
Mne to defakto moze byt jedno, poslednych par aut malo a ma dostatocne dobru dynamiku aj pri obycajnom brzda-plyne-starte, keby na to prislo... ;-)
Asi uz fakt nejako starnem, ked ma uz podobne srandicky tak moc nelakaju :*)
Nikdy jsem to nepoužil. Za prvé jsem to nepotřeboval a a druhé než bych to nastavil, tak bych se na to mohl víš co.... :-) . Max tak sportovní režim, jedním tlačítkem.
suhlasim tiez si myslim, ze to je spravne takto merat a odrazi to styl bezneho pouzivania viac ako sustredenie sa na max hodnoty s brzdou a pedalom na plyne.... napr TDI V6 s automatom tymito vagnymi startmi netrpia
Což jen ukazuje, jak je 0-100 k ničemu. Hraje v tom ohromnou roli rozjezd a já se většinou z místa nerozjíždím, když potřebuji maximální zrychlení. A to ještě popsal celkem jednoduchý proces a samozřejmě netrvá několik minut (nemluvě o tom, že elektroniku nejspíš budeš mít dopředu správně nastavenou, když budeš chtít takhle jezdit), v některých autech je to složitější. Už vůbec nemluvě o tom, jaké pako by používalo v provozu na semaforech launch control.
Zřejmě jsem si měl k mému autu pročíst manuál...tento způsob rozjezdu funguje u všech DSG? Mě se to nějak příčí, stát na brzdě a plném plynu :-(
Asi to nebudeš dělat každý den, hm?
Nevím, jestli u všech, ale už jsem se setkal s tím, že auto launch control mělo, ale nikde o něm ani slovo. Prostě ho nezakázali/ nevymazali příslušný kód, takže elektronika ho uměla. V takové situaci samozřejmě motor netáhne proti brzdám.
Včera vyzkoušeno, fakt to funguje, super :-) Nicméně ten rozjezd je takový, že s ním nikde parádu neudělám >:-[]
U naftových motorů má S režim převodovky smysl spíš kvůli tomu, že ti neodřadí když nechceš a drží kvalt. Souhlas, že na běžný zrychlení je poloha D naprosto vyhovující.
U některých aut se jezdí v S, protože na D automatika motor prostě podtáčí. Což je problém hlavně s málo válci a slabším odhlučněním.
Podle mě nesmysl. Mainstreamové kabrio přidá oprosti výchozímu sedanu (nebo hatchbacku) 150 - 200 kilo a dynamika se zhorší, jak píšeš, i víc jak 0,2 sekundy. Kolik by musela vážit výbava těchto vozů, aby to kvůli hmotnosti udělalo 1,5 až 2 sekundy? Klimu už měl i základ, panoramatická střecha jistě přidá, stejně elektricky ovládané zicny, ale vesměs pude o desítky kg. Něco udělají menší a lehčí kola základní verze, ale zrychlení zhoršené o čtvrtinu oproti tomu, co je deklarované, nepůjde jen na vrub výbavy (tudíž hmotnosti).
bud si ma poriadne necital, alebo nepochopil. Hmotnost zvysena vybavou je len 1 z paramatrov, koli ktoremu mali taky zly cas zrychlenia. Vcelku asi uspesne som popisal postup pripravy pred meranim, kedze mi s nim principialne suhlasili aj pani ako Ham, _MT_ a dalsi... S tym, ze viem, ze ten postup je spravny, nakolko sam som sa musel podobnymi vecickami profesionalne zaoberat... ;-)
Kdo s tebou souhlasí a čím jsi se profesionálně zaobíral, mě nezajímá. Ono to navíc není záruka toho, že tomu člověk rozumí nebo že je v tom dobrý (to není nic proti tobě, takhle to je prostě všude). Celé jsi to shrnul a významně zakončil "najskôr VÁŽIŤ". Měls to tedy shrnout a zakončit úplně jinak, když jsi to úplně jinak myslel a když je hmotnost nakonec pouze jeden drobný parametr. Ale jinak si samozřejmě piš co a jak chceš, alespoň je o čem diskutovat :-)
To zakoncenie "VÁŽIŤ" tam muselo byt, nakolko uz o to dlho ziadam a povazujem to za vhodne doplnenie kazdeho testu, kde sa moze ukazat realna vyuzitelnost auta, kedze vieme ako to bolo/je s Mondeom, C-klasou ( +180kg, +130kg oproti TP a tym padom uplne ina uzitocna hmotnost ), ale reflektuje to aj fakt, ze s takto nalozenymi autami sa tazsie dosahuje zrychlenie, ktore by korespondovalo s udajmi od vyrobcu.
Pochybovat mozes o kom chces, ja som to tu uz o sebe par krat zverejnil, ze som istu dobu testoval pre nejaky zavodny tým a aj mam za sebou nejake tie zavody...ale to nieje podstatne. Nerozporujem fakt, ze aj clovek, ktory podobne skusenosti nema, by ma dnes mohol v niektorych disciplinach porazit.
Uvod mojho prispevku som venoval sposobu, ako treba vykonavat meranie zrychlenia z 0-100, kedze to su veci, ktore ako som mal moznost tu v diskusii vycitat, tu ovlada slusne nadpolovicna väcsina diskuterov a paradoxne nie tester. ;-\
Takze ak chces len diskutovat, tak diskutujme. Pokial na urovni, nemam problem. ;-)
Suhlasis teda s tym mnou popisanym sposobom testovania zrychlenia z 0-100 ?
A / N.
;-)
Pochybovat mozes o kom chces, ja som to tu uz o sebe par krat zverejnil, ze som istu dobu testoval pre nejaky zavodny tým a aj mam za sebou nejake tie zavody...ale to nieje podstatne. Nerozporujem fakt, ze aj clovek, ktory podobne skusenosti nema, by ma dnes mohol v niektorych disciplinach porazit.
Uvod mojho prispevku som venoval sposobu, ako treba vykonavat meranie zrychlenia z 0-100, kedze to su veci, ktore ako som mal moznost tu v diskusii vycitat, tu ovlada slusne nadpolovicna väcsina diskuterov a paradoxne nie tester. ;-\
Takze ak chces len diskutovat, tak diskutujme. Pokial na urovni, nemam problem. ;-)
Suhlasis teda s tym mnou popisanym sposobom testovania zrychlenia z 0-100 ?
A / N.
;-)
Ano. I když ten parametr nepovažuji za důležitý. Navíc jsem znovu lehce shlédl video, neslyšíš nárůst otáček před samotným startem? Nedělá to redaktor nakonec správně?
to sa ti len zdá. ;-)
Prevodovku myslím dal do "S"ka, ale rozbeh bol bez brzdy. To len kazde auto najskor trosku zavrci, kym sa pohne. A zrovna ten Jag sa pohynal dost vlazne.
Keby fakt dal brzdu a plyn do tych aspon 2500rpm a potom odbrzdil, tak to musi byt o minimalne sekundu menej. Niekto tu v diskusii to tiez vdaka nam zistil a uz aj vyskusal a ze je to fakt rozdiel... ;-)
Prevodovku myslím dal do "S"ka, ale rozbeh bol bez brzdy. To len kazde auto najskor trosku zavrci, kym sa pohne. A zrovna ten Jag sa pohynal dost vlazne.
Keby fakt dal brzdu a plyn do tych aspon 2500rpm a potom odbrzdil, tak to musi byt o minimalne sekundu menej. Niekto tu v diskusii to tiez vdaka nam zistil a uz aj vyskusal a ze je to fakt rozdiel... ;-)
3_diamanty
no sam som zvedavy kto zvitazi .. bude to asi hodne napinavy a stavnaty testik plny zvratov aj prekvapeni ... kazdopadne v pripade superbu se jedna o uplne jineho zaka z jine tridy ;-) ... ale na druhej strane je mi jasne ze superb je typ auta ktore dokaze porazit kohokolvek bez ohladu na rozmery premiovost vykon aj cenu... naivne ale drzim palce jaguaru a tak sa necham prekvapit :yes:
rohYpnol
Nic proti, pane redaktore, ale maximální zrychlení znamená před rozjetím stát pod plynem na brzdě, vědí to i všichni diskutéři zde, proč to nevíte Vy???
Dokonce bych se ani nedivil, kdyby testovací vozy byly ještě na zimních... 8-s 8-s
P.S. Chvályhodná je změna formátu videa, naopak úplně mimo je, že video mi nejde dát do fullscreenu 8-s
P.P.S Kdo si proboha psal o zařazení měření 0-100 do testování? Při správném použití bude odchylka od deklarovaných hodnot minimální, tak o čem to vypovídá?? Naopak, jestli něco význam má, tak měření pružnosti - ale nikoliv pružnosti na určitý RS, ale nejlepší pružnosti (tzn. třeba s podřazením).
Dokonce bych se ani nedivil, kdyby testovací vozy byly ještě na zimních... 8-s 8-s
P.S. Chvályhodná je změna formátu videa, naopak úplně mimo je, že video mi nejde dát do fullscreenu 8-s
P.P.S Kdo si proboha psal o zařazení měření 0-100 do testování? Při správném použití bude odchylka od deklarovaných hodnot minimální, tak o čem to vypovídá?? Naopak, jestli něco význam má, tak měření pružnosti - ale nikoliv pružnosti na určitý RS, ale nejlepší pružnosti (tzn. třeba s podřazením).
Třeba já. Posadil bych tě do toho Supa a ukázal bys mi, jak s tím trikem budeš o dvě sekundy rychlejší.
Prostě někteří výrobci kecají. Btw. s manuální převodovkou použiješ jaký trik? Třeba u mojeho auta je rozdíl manuál vs automat cca 0,1-0,2 sekundy...
Prostě někteří výrobci kecají. Btw. s manuální převodovkou použiješ jaký trik? Třeba u mojeho auta je rozdíl manuál vs automat cca 0,1-0,2 sekundy...
Upřímně, ty hodnoty jsou tak špatný, že se tomu dá velmi těžko uvěřit. Neumět se rozjet s MT je samosebou pravděpodobnější ;-)
Jo, to je hodně divný, ten Jag kolem 10s?! Upřímě, když jsem si měřil své o dost horší auto, tak jsem se dostal na cca 10,5s na sto.... Sice jsem neměl takhle sofistikované měřiče, ale z videa to vypadá, jak když na startu strašně pan Machala zaváhá... to bude asi řidičem >:D Neříkám ale že bych byl lepší >:D
P.s. Spíš vlastně někdy? >:D Příspěvěk ve 4:44 rano... >:D
P.s. Spíš vlastně někdy? >:D Příspěvěk ve 4:44 rano... >:D
Vstává se mi samo ve 4. Na každý den jsem tak natěšený, že nemůžu dospat >:-[] .
U měření je to jednoduchý, když jsem třeba orientačně měřil F-Type V8S, použil jsem aplikaci od BMW a fungovala celkem dobře. Podržet brzdu, motor cca na 2,5k a zajel jsem opakovaně 4,1-4,2. Větší rozmezí jsem neměl.
Zkoušel jsem to u svýho bývalýho Jeremyho (Outback) a tam se věkem nějak poztrácel výkon, dalo mi to 11,5. Allroad první generace za 10,5.
XF mi dalo rovných 6, XE jsem ještě neměřil ;-) . Stejný motor jako u tohoto XF nedávno zkoušeli v Autoextpressu s F-Pace a naměřili 9,4s.
U měření je to jednoduchý, když jsem třeba orientačně měřil F-Type V8S, použil jsem aplikaci od BMW a fungovala celkem dobře. Podržet brzdu, motor cca na 2,5k a zajel jsem opakovaně 4,1-4,2. Větší rozmezí jsem neměl.
Zkoušel jsem to u svýho bývalýho Jeremyho (Outback) a tam se věkem nějak poztrácel výkon, dalo mi to 11,5. Allroad první generace za 10,5.
XF mi dalo rovných 6, XE jsem ještě neměřil ;-) . Stejný motor jako u tohoto XF nedávno zkoušeli v Autoextpressu s F-Pace a naměřili 9,4s.
Tak já to odečítal z videa u Mondea a pak s kamarádem u hezký zachovalý Š125 a to bylo 14 s! Což není tak špatný, až sme se divili, koneckonců mě prostě pořád přijde, že pan redaktor dělá něco špatně....
Ja ti to klidne ukazu, doraz do cakovic ;) rozjedem se na Machalu a pak s launch control:)
Nejaka desetinka tam byt muze kvuli hmotnosti, ale ne 2s! Zbytek je machala...
Nejaka desetinka tam byt muze kvuli hmotnosti, ale ne 2s! Zbytek je machala...
Promin,zapomnel jsem ti poradit s tim manualem...
Takze ne tak, jak jsi zvykly - na volnobeh poustet spojku...
Ale stejne jako u toho automatu.. Pridas plyn na otacky nejvyssiho tociveho momentu a pak poustis spojku.
Zalozim si e-autoskolu! Jen redaktori auto.cz me uzivi! ;)
Takze ne tak, jak jsi zvykly - na volnobeh poustet spojku...
Ale stejne jako u toho automatu.. Pridas plyn na otacky nejvyssiho tociveho momentu a pak poustis spojku.
Zalozim si e-autoskolu! Jen redaktori auto.cz me uzivi! ;)
Nejvyšší točivý moment nestačí, ten máš u moderního turba třeba už na 1500, pro rozjezd je ale ideál víc otáček. Teda... v závislosti na síle motoru... já to naposledy zkoušel s cca. 200k zadokolkou a tam byly nejlepší časy přes spojku tak ze 4000, u silnějšího auta by to asi bylo míň, aby člověk ty gumy úplně neurval na startu. Každopádně je chyba nechat to auto sbírat se z nízkých otáček tak jak to je na videu. Vyšší otáčky taky vygenerují dost výfukových plynů na roztočení turba.
Googlit
Díky za test reálného zrychlení obou vozů z 0-100 a prosím tady ty škarohlídy z diskuze neposlouchat a nebo všechny ty kroky nezbytné k přípravě převodovky pro rychlejší odpich přičíst jako penalizaci vozu.
Jak moc se rozchází reálné zrychlení od toho co udává výrobce v oficiálních materiálech totiž dost vypovídá o tom v čem všem ostatním může mít ještě potřebu lhát.
Test pružného zrychlení by byl sice fajn, ale jak je vidět tuhle diskuzi tak i na tak triviální úlohou, která řeší co je to reálné zrychlení vozu 0-100, mají zdejší čtenáři různé názory. Jak by vypadala diskuze ke zrychlení z 50-90 je předem jasné - 20 lidí a 20 různých názorů na správnou metodiku.
Jak moc se rozchází reálné zrychlení od toho co udává výrobce v oficiálních materiálech totiž dost vypovídá o tom v čem všem ostatním může mít ještě potřebu lhát.
Test pružného zrychlení by byl sice fajn, ale jak je vidět tuhle diskuzi tak i na tak triviální úlohou, která řeší co je to reálné zrychlení vozu 0-100, mají zdejší čtenáři různé názory. Jak by vypadala diskuze ke zrychlení z 50-90 je předem jasné - 20 lidí a 20 různých názorů na správnou metodiku.
Pokud se podíváš na měření u všech možných novinářů, pak žádný nebylo tak strašný jako tohle. Někde je chyba ;-)
budme radi ze do tohto casu "meraneho zrychlenia" tester nezapocital aj zapinanie si bezpecnostnych pasov ... ako napisal niekto vyssie... fakt ako taki dvaja sneci.... nechce sa mi verit zeby jaguar to daval az za 10s... uprimne ... aj nasa bezna 1,6 benzin to da za 11 a to ver ze da... mam odskusane .. tu sa vyrobca pochlapil .. a lancer uz na 2ku da 100ku ;-) ( a aj vacsia 1,8 to da uz na dvojku ) co mu moc pomaha lebo nemusis tesne pred 100kou na manuali radit do 3ky .. skratka sportovy naturel tohto auta a tociveho motora sa nezaprie ani v zaklade .. a predstava ze niekolkonasobne drahsi jag je v tomto len o sekundu rychlejsi ako nejaky bezny 1,6tkovy hatch je vlastne usmevna a je na case zamysliet sa nad tou "sportovostou" dizlov v reale ... takze volba je jasna... ked jaguar tak samozrejme s poriadnym benzinom .. ;-) :yes:
Já jsem naposledy požadoval rychlý start, když jsem jezdil do kopce, ale to už je velmi dávno, opravdu velmi. Od té doby se rozjíždím pomalu, nejsem lupoč, policie mě nehoní, tak nevím proč ničit auto. Mám ale typ, proč dopadlo měření tak jak dopadlo. Co když redaktoři měřili dosáhnutí rychlosti přes GPS? Tachometry, zvláště ve všech škodovkách hodně "kecají". Škodovky navíc se v akci prodávají + cca 70 kg zdarma, což také zpomalí. Už jsem několikrát zde na tuto skutečnost upozorňoval a navrhoval vážení a srovnání s údaji v TP jako součást testu.
Co kdyby ses na to video nejdriv podival a pak hlasil? Ono by ti pak doslo, jak merili tu rychlost, vis :-)
Stěžovat si v tomto případě na lhaní automobilek je poněkud zcestné - v manuálu budeš mít jistě uvedeno, jakým postupem zrychlení dosáhnout. Je to stejné, jako by ses snažil ponorným mixerem ušlehat dlažební kostky a divil by ses, že to nejde...
Ješiši, ale o to vůbec nejde, však si to po mě přečti ještě jednou. Problém vidím ve všem to PR okolo kde se výrobci nestydí prezentovat parametry, které s realitou nemají nic společného.
Ať už jde o spotřebu nebo zrychlení 0-100, oba parametry jsou to co tě ovlivní při výběru pohonného ústrojí a za co dáváš nemálo peněz. Nezajímá mě nic víc a nic míň než kam až který výrobce je schopný zajít v tom co si vymýšlí a koupit si auto od výrobce který tohle nemá zapotřebí.
Když už je výrobce schopný i nakonfigurovat auto na webu na korunu přesně, ukázat ti energetické štítky a předkládat spotřebu na desetinku přesně, tak uvést reálný údaj o zrychlení pro něj nemůže být žádný problém!
Mám obavu že než si tam naklikáš vypnutí ESP, přepneš se do režimu S, dáš nohu na brzdu, sešlápneš plyn, počkáš na ustálení otáček motoru pro launch control a vyjedeš tak už je fóbie 1.4 tsi dávno na 100km/h což je trochu fail, když podle katalogu by to mělo být přesně naopak.
Ať už jde o spotřebu nebo zrychlení 0-100, oba parametry jsou to co tě ovlivní při výběru pohonného ústrojí a za co dáváš nemálo peněz. Nezajímá mě nic víc a nic míň než kam až který výrobce je schopný zajít v tom co si vymýšlí a koupit si auto od výrobce který tohle nemá zapotřebí.
Když už je výrobce schopný i nakonfigurovat auto na webu na korunu přesně, ukázat ti energetické štítky a předkládat spotřebu na desetinku přesně, tak uvést reálný údaj o zrychlení pro něj nemůže být žádný problém!
Mám obavu že než si tam naklikáš vypnutí ESP, přepneš se do režimu S, dáš nohu na brzdu, sešlápneš plyn, počkáš na ustálení otáček motoru pro launch control a vyjedeš tak už je fóbie 1.4 tsi dávno na 100km/h což je trochu fail, když podle katalogu by to mělo být přesně naopak.
Pro mě za mě si můžeš měřit zrychlení třeba včetně odemčení auta, nastoupení a připoutání... ale normálně se tím rozumí nejkratší možný čas od uvedení auta do pohybu do dosažení rychlosti 100km/h.
Je zřejmé že na rovince za bezvětří, už méně zřejmé je třeba to na jakém povrchu - nebo pokud na to je nějaká norma tak ji neznám.
Nevím jakou Fabii myslíš, do té současné se 1.4TSI nedává... ale možná už chci moc.
Je zřejmé že na rovince za bezvětří, už méně zřejmé je třeba to na jakém povrchu - nebo pokud na to je nějaká norma tak ji neznám.
Nevím jakou Fabii myslíš, do té současné se 1.4TSI nedává... ale možná už chci moc.
Auto nebo motor si přeci nevybíráš podle tabulek. Tedy alespoň já ne. V běžném provozu záleží, jak dobře se mi s ním jezdí. A je úplně jedno, jaká čísla dělá. Těžko se to však nějak kvantifikuje. Sebelepší zrychlení mi nevykompenzuje, když například v režimu, který bych běžně používal, bude převodovka spát (a řekněme ve "sportovním" bude škubat). Ani s manuální převodovkou se nebudu v běžném provozu rozjíždět, co to dá (možná kdybych měl hodně slabé auto). Pokud to to auto zvládne, tak jsou brambory v řádku.
Promiň, ale dá se to zvládnout asi za dvě vteřiny. U aut s motorem přeplňovaným turbodmychadlem to bude horší (musíš počkat na turbo). A u aut s hloupě udělanou elektronikou to může být na mašli. Uděláš to pak ve chvíli, kdy se ještě stojí, nebo dokonce dopředu (kromě brzda + plyn, samozřejmě), to se rozumí.
Promiň, ale dá se to zvládnout asi za dvě vteřiny. U aut s motorem přeplňovaným turbodmychadlem to bude horší (musíš počkat na turbo). A u aut s hloupě udělanou elektronikou to může být na mašli. Uděláš to pak ve chvíli, kdy se ještě stojí, nebo dokonce dopředu (kromě brzda + plyn, samozřejmě), to se rozumí.
Pokud z nějakého důvodu (a žádný mě nenapadá) budu potřebovat vydolovat z auta maximum, tak ty extra kroky klidně udělám. Mělo by to být samozřejmě přiměřeně jednoduché, jako to má například Porsche. Podstatné je, že je toho auto schopné. Jestli toho vůbec někdy budu chtít využít, je věc jiná.
Aoyagi
Jo tak Jaguar XF a Škoda Superb jsou stejná třída? To jsou mi novinky, nevěděl jsem, že Jaguary jsou auta bez duše pro plebs, neboli "velké rodinné auto", alternativně "dočkařská šeď".
Mimochodem, internetové vody vyplkly Clarksonův sloupek, i když nepředpokládám, že byste se tomu tady věnovali [odkaz]
Mimochodem, internetové vody vyplkly Clarksonův sloupek, i když nepředpokládám, že byste se tomu tady věnovali [odkaz]
Mimochodem, britští příznivci vozů Škoda reagují úplně stejně, jako ti čeští :-)
Typicky ***ický článok od Clarksona. Všetci, ktorí si nekúpia Lamborghini Huracán alebo aspoň Lotus Elise sú nudní fotrovci a akékoľvek bežné auto strednej triedy je nudná plechovka, o ktorej sa nedá nič napísať, preto sa namiesto testu bude akože vtipne navážať do všetkého a všetkých, lebo on je veľký Clarkson a všetci mu môžte vylízať...
A protože ho všichni známe, tak se povznesem nebo pousmějem a žilku nám to netrhá, ne? :-)
Jo.
Je fakt že mě trošku mrzí, že adoruje Sup2 a sráží Sup3, když já bych to spíš udělal obráceně, Sup3 je pro mě víc sexy auto... ale co už, z toho pohledu že to je fwd kombi v naftě to beru.
Je fakt že mě trošku mrzí, že adoruje Sup2 a sráží Sup3, když já bych to spíš udělal obráceně, Sup3 je pro mě víc sexy auto... ale co už, z toho pohledu že to je fwd kombi v naftě to beru.
Netrhá, nesledujem ho a poznám ho viacmenej len sprostredkovane cez ACZ, akurát nechápem to množstvo obdivovateľov, ktoré si svojím všeurážajúcim štýlom získal. Holt hranica medzi humorom a trápnosťou je tenká a tento pán ju prekračuje pravidelne.
hejting je moderní no :-) lidi rádi čtou jedy...
Já to tak nevidím, JC není hater, on je vtipný... jen je spousta jeho soudů přehnaná tak o tisíc až milion procent :-) . Hater má jako hlavní cíl svého sdělení pošpinit a urazit, jen to občas schovává za rádoby intelektuální kecy... zrovna mě napadl jeden diskutér :-)
No, tak " bežné auto strednej triedy" je skoro definice "nudného auta"... Pro nudné fotříky a dročkaře.
Ale ACZ ne, tady se Superb adoruje a porovnává se s Jaguarem XF! A to je samozřejmě v pořádku, že? :D
Ale ACZ ne, tady se Superb adoruje a porovnává se s Jaguarem XF! A to je samozřejmě v pořádku, že? :D
To iste nie a zbožšťovanie Škody mi samozrejme vadí.
Len som reagoval na to, že Clarkson mal napísať test Superbu a namiesto toho píše žvásty o tom, ako nemá čo napísať a nevie, ako napísať povinných 1200 slov, popritom pourážajúc všetkých, ktorí si niečo také hrozné ako je stredná trieda vôbec kúpia. Mne to skrátka vtipné neprišlo, asi mám vyššie nároky na humor. ;-)
Len som reagoval na to, že Clarkson mal napísať test Superbu a namiesto toho píše žvásty o tom, ako nemá čo napísať a nevie, ako napísať povinných 1200 slov, popritom pourážajúc všetkých, ktorí si niečo také hrozné ako je stredná trieda vôbec kúpia. Mne to skrátka vtipné neprišlo, asi mám vyššie nároky na humor. ;-)
maxi!
ani som to nechcel nejak riesit - tak len tolko k teme, ze podla mna obe auta chytili tu neuveritelnu nechut do zivota od pana redaktora!
...mozno je to len moj pocit, ale nieco takto nezazivne, bez drajvu a bez motoristickeho nadsenia su musi preniest aj do nalady osobneho motoroveho vozidla urceneho na cestnu komunikaciu.
:-!
...mozno je to len moj pocit, ale nieco takto nezazivne, bez drajvu a bez motoristickeho nadsenia su musi preniest aj do nalady osobneho motoroveho vozidla urceneho na cestnu komunikaciu.
:-!
marianek
....naprosto zbytecna informace. Vyjimkou jsou sporty / supersporty, jinak jak je videt, ani redaktori si s rozjezdy s autmaty nedovedou poradit.
Souhlas, že důležitější je pružný zrychlení, nicméně hodnoty z klidu na 100 jsou natolik všeobecně vnímaný, že to je bráno jako nějaký obecný parametr dynamiky auta.
Bráno je o tom žádná = ale taky považuju pružnost za důležitější
A je škoda že narozdíl od 0-100 km/h se skoro neuvádí
A je škoda že narozdíl od 0-100 km/h se skoro neuvádí
Když se neuvádí a mnohdy se navíc starovací a konečná hodnota liší, nikdo to nemá v merku. Proto z klidu na 100 ;-)
Jako že: Když už to jednou děláme blbě budeme to blbě dělat i dál? :-)
Prostě pružnost je důležitější než 0-100 = kdy si naposled nadoraz použil 0-100 km/h? ;-)
Prostě pružnost je důležitější než 0-100 = kdy si naposled nadoraz použil 0-100 km/h? ;-)
Asi není zcela jednoduchý mezi jednotlivými novináři sjednotit metodiku, hm?
Já mám pocit, že tady na auto.cz občas v testech pružnost měřili. Nebo to bylo u konkurence ? >:D Nicméně i tu pružnost měří blbě protože mají pevný převodový stupeň a vzhledem k tomu, že auta jsou různě zpřevodovaná, některá dokonce bez turba, tak je to dost nevypovídající. Ideální by bylo měřit nejlepší pružné zrychlení třeba z 60-140 na jakékoliv převodové stupně (nebo 60-90 apod.) a dělat to tak v každém testu. To by byla pohádka. Ale o tom si asi můžeme nechat jen zdát :)) Zaprvé by se ukázalo, že turbo není potřeba a zadruhé by se ukázalo, jak papírové hodnoty často pěkně zkreslují realitu...
Pružné zrychlení je údaj korespondující s výkonem motoru a točivým momentem a obě tyto veličiny souvisí také se zrychlením na stovku... Těžko bude mít auto stovku za patnáct a ohromující pružné zrychlení, a naopak...
oba údaje mají svoji váhu, ovšem v době automatických převodovek je pružné zrychlení definované jako z osmdesáti na stodvacet na třetí převodový stupeň úplná hovadina...
oba údaje mají svoji váhu, ovšem v době automatických převodovek je pružné zrychlení definované jako z osmdesáti na stodvacet na třetí převodový stupeň úplná hovadina...
Extrém kterej dáváš jako příklad platit bude = ale tim to taky končí :-)
Bohužel tam není přesná úměra = úplná hovadina jespíš tvuj závěr ;-)
Pružnost je jeden z nejdůležitějších parametrů = rozhodně důležitější než 0-100 :-!
Kdy si naposled nadoraz jel 0-100? :-)
Bohužel tam není přesná úměra = úplná hovadina jespíš tvuj závěr ;-)
Pružnost je jeden z nejdůležitějších parametrů = rozhodně důležitější než 0-100 :-!
Kdy si naposled nadoraz jel 0-100? :-)
Vem si atmosféru, z 0-100 za 9 vteřin ale pružné zrychlení dvakrát horší než nějakej turbodiesel co má z 0-100 za 11 vteřin. Přitom se nebere v potaz, že té atmosféře stačil druhý převodový stupeň na 100ku, kdežto diesel potřeboval i trojku. Jak to pak může nějak souviset...
Beru že ten údaj je v reále k ničemu, ale obvykle překvapivě sedí... pokud sednu do "sedmičkového" auta, tak většinou taky jako takové jezdí.
U těch pružností na předem daný stupeň by to nutně chtělo novou metodiku, v dnešní době devítistupňových automatů je to úplně k ničemu.
U těch pružností na předem daný stupeň by to nutně chtělo novou metodiku, v dnešní době devítistupňových automatů je to úplně k ničemu.
Presne tak, 0-100 ti povie o motore viac ako pruzne, co je tazko zavisle na sprevodovani. Alebo ked uz tak 60 - 100 bez daneho stupna.
Dnes už samozrejme nemá zmysel merať pružnosť na jednom prevodovom stupni. Pri 9° automate by sa povedzme 60-100 meralo na akom stupni, na 3, 4, 5 či 6? Pružnosť už jedine bez ohľadu na rýchlosť, a to aj pri manuále.
Inak ako písal AudiRS6, väčší zmysel ako 60-100 má 50-90 (výjazd z mesta), resp. 90-130 (výjazd n diaľnicu).
Inak ako písal AudiRS6, väčší zmysel ako 60-100 má 50-90 (výjazd z mesta), resp. 90-130 (výjazd n diaľnicu).
Plne suhlasim, aj ked hodnoty na jednotlive stupne mozu ponechat, len rozsirit pocet stupnov o vsetky ktore dany rozsah rychlosti zvladnu (t.j. ziadne 80-120 na 5 a 6, ale aj 3/4 pre manual), u automatov zase merat aj zrychlenie s kickdownom - t.j. idem ustalene a chcem pridat. To dost povie o schopnosti prevodovky.
Pre rychle auta je zaujimavy udaj aj 0-200, ak na to maju dost dlhu drahu, resp. letmy kilometer z rychlosti povedzme 50km/h, kde sa eliminuje start (porovna 4x2 a 4x4). Je toho dost zaujimaveho co sa da zmerat a v zasade to nestoji tolko casu, ked uz je auto na letisku a ma nahodenu telemetriu :-)
Pre rychle auta je zaujimavy udaj aj 0-200, ak na to maju dost dlhu drahu, resp. letmy kilometer z rychlosti povedzme 50km/h, kde sa eliminuje start (porovna 4x2 a 4x4). Je toho dost zaujimaveho co sa da zmerat a v zasade to nestoji tolko casu, ked uz je auto na letisku a ma nahodenu telemetriu :-)
Pokud jde o měření zrychlení bez řazení, tak by mi to ani tak nevadilo, kdyby to změřili pro všechny převody, na které je to u daného auta možné. Ideálně i s uvedením ekvivalentních otáček motoru.
Plus samozřejmě s kick downem (v různých režimech) a případně i nejlepší možné s řazením.
Plus samozřejmě s kick downem (v různých režimech) a případně i nejlepší možné s řazením.
U výkonnějších aut mi to ani nepřijde, protože si ani nepamatuji, kdy jsem naposledy dal při výjezdu z obce plný knedlík. Pružnost je pro mne v první řadě o sladění celého ústrojí. To je něco, co výkon, ani jeho průběh neprozradí. Ale zásadně to ovlivní, jak se mi to auto bude řídit. Zbytek je víceméně otázka hrubé síly a mám nějakou představu, jak by auto s danými parametry mělo jet.
Pokud by to mělo odrážet výkon auta, tak bych se přikláněl k něčemu jako 20-200. Tedy letmý start a klidně, co to dá s nějakými milníky (100, 130, 160 atp.)
Pokud by to mělo odrážet výkon auta, tak bych se přikláněl k něčemu jako 20-200. Tedy letmý start a klidně, co to dá s nějakými milníky (100, 130, 160 atp.)
fOE
Ja myslim, ze ta kritika co se tu snesla na redakci je jen o nepochopeni vtipu. Ano, nemame sice prvniho dubna, ale takhle amatersky se rozjizdet, cpat superb do vyssi stredni, to clovek neudela nahodou...
...a ja se uz ted tesim na test samotny! Jestli tohle byl jen prolog, tak jsem hodne zvedavy na tu komedii co redakce predvede pak (ikdyz vysledek vsichni tak nejak tusime). >:D
...a ja se uz ted tesim na test samotny! Jestli tohle byl jen prolog, tak jsem hodne zvedavy na tu komedii co redakce predvede pak (ikdyz vysledek vsichni tak nejak tusime). >:D
Na druhou stranu si o podobný srovnání Jag sám řekl. Česko-rakouský zastoupení připraví jako novinářský auto naftovou R4 v bílý barvě, nevybaveným interiérem, bez LED a takto prezentuje svou vyšší střední?
Stejně tak bude novinářská flotila F-Pace pro ČR pravděpodobně jen se čtyřválci. Tohle není problém redakce, ale amatérskýho přístupu dovozce.
Zcela jednoduše nabídnu k testu plně naloženou motoricky důstojnou variantu a pak můžu dávat co je pod ní. Marketing zvládnutý nemají...od D3 se stále mohou učit! ;-)
Stejně tak bude novinářská flotila F-Pace pro ČR pravděpodobně jen se čtyřválci. Tohle není problém redakce, ale amatérskýho přístupu dovozce.
Zcela jednoduše nabídnu k testu plně naloženou motoricky důstojnou variantu a pak můžu dávat co je pod ní. Marketing zvládnutý nemají...od D3 se stále mohou učit! ;-)
To samozrejme je kocici chyba, na druhou stranu by tedy melo jit o test ala nalozena mainstream stredni proti zakladni vyssi stredni premiove (520d, A6 s 2.0tdi atd). Ne hned od uvodu navozovat dojem, ze jsou tyhle auta nedejboze ze stejneho testa (ikdyz se nejvyssi superb s tim nejnizsim jaguarem v necem protne, neprotne se v nicem vic nez zbytek obycejne stredni).
Aha! Pro zeny, tam bych cekal podobne perly. Ne od servru co si hraje na nejlepsi jizdu na webu. :-)
Aha! Pro zeny, tam bych cekal podobne perly. Ne od servru co si hraje na nejlepsi jizdu na webu. :-)
O víkendu jsme byli na JLR Driving Exp v Kopřivnici. Mj jsem bral i syna a jednoho zaměstnance, kluci jezdili spolu a svorně tvrdili, jak je XE a XF s AWD nudný, stačilo jim předvést, že tomu tak úplně není. Ale kluci takhle nejsou zvyklí jezdit a předpokládám, že 90% zákazníků to ocenit taky nemusí. To jen pro vysvětlení, že většina lidí spoustu věcí neřeší a když, tak spíš z hlediska image.
Pro mě XF s R4 naftou prestiž jednoduše nemá a radši bych si koupil jakýkoliv běžný auto střední třídy než tuhle verzi od Jagu.
XE je menší a instalace tohoto motoru pochopitelnější, ale u XF bych ocenil spíš podladěný šestiválec než toto.
Pro mě XF s R4 naftou prestiž jednoduše nemá a radši bych si koupil jakýkoliv běžný auto střední třídy než tuhle verzi od Jagu.
XE je menší a instalace tohoto motoru pochopitelnější, ale u XF bych ocenil spíš podladěný šestiválec než toto.
Jak píše webpaja, jestli importér prezentuje nový model vyšší střední novinářům skrze sociál edition s dvoulitrovou naftou, pak se může těžko divit, že proti němu někdo vytáhne auto z dnešní přerostlé mainstreamové střední. Jinými slovy, když si do takového XF sedne někdo, komu je primárně zadokolka šumák, pak ho můžou otázky typu, proč mám vysolit za tohle o x set tisíc víc, velmi snadno napadat. Proto se podobná srovnání objevují, kdyby jaguar dával novinářům XF v šedé metle, full výbavě a R paketu s V6 kompresorem nebo V6 dýzlem, nikoho nenapadne superba z té garáže ani vytáhnout. ;-)
Vse co pisete panove pisete o autech a o zakaznicich eventuelne pokukujicich po takovych konfiguracich, potud svet vidim velice podobne jako vy.
Tohle vlakno ale nemirilo na jaguar nebo superb, nemirilo dokonce ani na test, ktereho smysl chapu. Mirilo na autora a jeho trosku zvlastni deleni do trid. Ikdyz si tyhle konkretni konfigurace budou v nekterych zasadnich vecech konkurovat, tridni prislusnost tim nesmazneme, nebo? ;-)
EDIT: a jelikoz se mezicasem vyjadril i autor, tak tohle vlakno postrada smysl. :yes:
Tohle vlakno ale nemirilo na jaguar nebo superb, nemirilo dokonce ani na test, ktereho smysl chapu. Mirilo na autora a jeho trosku zvlastni deleni do trid. Ikdyz si tyhle konkretni konfigurace budou v nekterych zasadnich vecech konkurovat, tridni prislusnost tim nesmazneme, nebo? ;-)
EDIT: a jelikoz se mezicasem vyjadril i autor, tak tohle vlakno postrada smysl. :yes:
To určitě ne, ale v zásadě všichni vybírají auta dle velikosti peněz, který do toho chtějí investovat. U aut tohoto typu řeší velikost/užitek/motor a value 4 money, takže jim budou ve finále třídy aut ukradený ;-)
Souhlasim castecne. Ja jsem treba clovek kteremu prostor, byt sam prostorove narocnejsi >:-[] , postacuje klidne i z tech mensich. Takova 2er, A3 sedan, i to jsou auta s kteryma bych umel zit (a rad). Takze nizsi stredni ideal chtelo by se napsat. Zaroven ale vim co sebou nizsi stredni proti stredni/vyssi stredni prinasi => vic hluku od, no, od vsude. Kdyz pak clovek travi dost casu na dalnici, tak sice muze nad tridama mavnout rukou, ale jen za predpokladu, ze treba srovnava nejlepe odhlucnenou nizsi stredni s nejhure odhlucnenou stredni. Pak ano, prast jak uhod, ale jinak tam ta tridni prislusnost sve sehraje. Precijen je typicky jina pece venovana odhlucneni podbehu, motoru, oken, podvozku atd. u vyssi stredni a jina u stredni.
Pro cloveka co jezdi hlavne okresky a hlavne hezke silnice to bude na priority listu nejspis hodne dole, jestli vubec, ale jezdit nase "krasne" stredo-evropske silnice, nebo nedejboze dalnice, mam to presne obracene.
Uvidime jestli se tridni predpoklad v tom o cem pisu v testu potvrdi. :-)
Pro cloveka co jezdi hlavne okresky a hlavne hezke silnice to bude na priority listu nejspis hodne dole, jestli vubec, ale jezdit nase "krasne" stredo-evropske silnice, nebo nedejboze dalnice, mam to presne obracene.
Uvidime jestli se tridni predpoklad v tom o cem pisu v testu potvrdi. :-)
Souhlas s komfortem a odtlumením ruchů, to jsem psal i dole. Sám to mám podobně nastavený, jen tvrdím, že "levný" XF si oproti Supu, Mondeu apod u většiny lidí neobhájí ;-)
Proti tomu ani popel. Pro tu vetsinu klidne muze byt superb jasne lepsim/vhodnejsim autem, ne jen proti jaguaru ale jakekoliv premii.
Súhlas. Presne preto neuznávam kúpy prémiových holobytov, prínos oproti cenovo porovnateľnému maistreamu je často iba imidžový. Keď prémiu, tak vybavenú a výkonnú.
Presne tak. Byť tam V6 dízel (čo by bolo úplne logické, lebo to bude zrejme najpredávanejšia verzia), tak Machala a iní srandisti by nemohli takéto blbé porovnania vôbec skúšať.
Nedávam to tu zo škodoradosti, iba si myslím, že by sa patrilo o tom informovať, ak je tento web ešte aspoň trochu dôveryhodný...