Novinky
Jinak, nafta nepatří do malých aut, která nepotřebují mít schopnost utáhnout jednu dvě tuny nákladu.
Mazdomilové mají pozitivní vztah k benzínu - alespoň soudím dle Mazdího sraziva, kdy na podobná setkání dorazí povětšinou benzín/nafta v poměru 70😁0. A k čemu kupovat diesel, když si benzínový skyactiv vezme max o litr víc než nafta?
Když vezmu v úvahu domácí trh, tak Mazda není běžné fleetové vozidlo, čili nikdo nikoho do nafty nenutí a volba benzínu je proto snadná. Každý ti dnes řekne (krom Ády), že do malého auta je diesel nesmysl a každý Mazdomil ti řekne, že do Mazdy 6 by raději 2.5 atmo, než 2.2 diesel.
Když vezmu v úvahu domácí trh, tak Mazda není běžné fleetové vozidlo, čili nikdo nikoho do nafty nenutí a volba benzínu je proto snadná. Každý ti dnes řekne (krom Ády), že do malého auta je diesel nesmysl a každý Mazdomil ti řekne, že do Mazdy 6 by raději 2.5 atmo, než 2.2 diesel.
Pocitově jede líp slabší diesel než 2,5i, ale ve skutečnosti se nechytá. Diesel má rychlý nástup a někteří pitomci by chtěli závodit i s STI.
Přesedám denně mezdi 2.0 cca 160k a 2.2d cca 400Nm. A ten diesel má výhodu jen toho prvního kopnuti, jo to je impozantní a při předjíždění málem holím nárazník toho přede mnou, ale pak už to výjde na stejno. Takže je to fakt nakonec jenom o tom, že kdo si rád hraje vezme benzín, kdo se s tím nechce otravovat, zvolí diesel a třeba v automatu a má pohodlí, hotovo. I takoví zákazníci jsou a já hlasuji pro - ať nám živí automobilku, která pro nás stále vyrábí zábavné, pevné a přitom lehké auta s 2.0 😉
A to jsou většinou noví zákazníci, co neznají historii mazdy. Ale i těm budiž přáno. Mazda samozřejmě své diesely zná a snaží se ze všech sil je vylepšit.
gro je o tom, že ľudia majú v hlave pri dízli, že to málo žere a vydrží do aleluja. Realitu, krúty a pod neriešia.
V Nemecku pomaly zakážu v osobných vozidlách naftu, a v CZ a SK nevynímajúc sa idú potrhať po nich.
Čo je ten dôvod? Naozaj ten ušetrený liter nafty stojí za všetky ostatné negatíva?
PS: no špeciálne pri mazde môže byť ešte "problém" tých benzínov v krútiacom momente keďže nemajú turbo.
Čo je ten dôvod? Naozaj ten ušetrený liter nafty stojí za všetky ostatné negatíva?
PS: no špeciálne pri mazde môže byť ešte "problém" tých benzínov v krútiacom momente keďže nemajú turbo.
Nicco, to s tou oxidací jest už dávno pouhá legenda ztracená v čase... rezavějícím prahům můžeš zabránit například zástěrkami, lemy blatníků si občas "vyleštíš a navoskuješ" sám, vyhneš se patnáct let starým myčkám... v zimě si občas stříkneš auto hadicí... nějakou tu speciální antikorozní ochranu servisy za pár šupů také nabízí... přípravků odpuzujících vodu je na trhu přehršel...
Dobre vravis. Co taky Passat, co ma hrdzu po 5 rokoch, ten ma ake plechy ?
Mazda ma slabsiu antikoroznu, ale to uz ma VW ci Medo tiez. Vola sa to ekologicky nater a v znameni zelenej vlajky nech sa to aj rozpadne. :😉
Mazda ma slabsiu antikoroznu, ale to uz ma VW ci Medo tiez. Vola sa to ekologicky nater a v znameni zelenej vlajky nech sa to aj rozpadne. :😉
uz len myslienka uvazovat o mazde v nafte je dost provokativna suhlas.... ale ak bude tento dizel tak "vydareny" ako ten vacsi v M6 ... tak sa mazda rozhodne nemusi bat ze jej dlhorocni zakaznici benzinov uz utecu k nafte 😉
No a ty smrdis a zamorujes ovzdusie, teda tvoja superkara.
Co takto umyt si ksicht od nafty ?
Co takto umyt si ksicht od nafty ?
Hmota samotného motoru na sebe nabaluje další hmotu ... diesel potřebuje těžší spojku, těžší převodovku, více tlumících hmot, to vše zatěžuje více přední nápravu, takže potřebuješ těžší pružiny a tlumiče, tím pádem více zatížíš pneumatiky a potřebuješ těžší s větším hmotnostním indexem a ta celková hmotnost způsobí, že potřebuješ větší přední kotouče, aby auto brzdilo a na větší kotouče zase potřebuješ větší disky kol. No a těch 125 kg to klidně udělá.
Zřejmě bude i jiná a robustnější převodovka, spojka, a vlastně celé hnací ústrojí až po kola.
spíš bych to viděl na fleet 😄 Ale jak znám Mazdomily s diesely, chudáci to zrovna nejsou...
Tak velký rozdíl po zástavbě dieselu (malého) bych opravdu nečekal... Jistě přibudou hlukově izolační hmoty, ale stejně je oněch 125 kg (= +11% oproti benzínu) poněkud hodně.
V MZD3 je dvoulitr se 120 koňmi a ten problém s pružností rozhodně nemá. Naopak v testu byl tento motor pružnější než tříkripl od BMW podobného výkonu.
to je přesně ten zádrhel, proč se někteří rozhodnou pro ten diesel
Ale ten automat s 2.5 benzínem spolupracuje mimořádně dobře a předvídatelně
Ale ten automat s 2.5 benzínem spolupracuje mimořádně dobře a předvídatelně
Souhlasím, sam mam Mazdu 3 2.0i 88kw a jedine co me mrzi ze jsem nesahnul po ze 121kw verzi. Vždyť ten diesel přidává pres 130kg na přední nápravu... Vypada to ze i mazda bude postupem času nucena zmenšovat motory. Snad jim ty benziny co nejdéle Vydří... Neví nekdo jak to vypada s MPS?
To neznamena, ze maju prehlad o motoroch a technike - napr. MUDr. XXX.
Stacilo 2x ist na pivo a ukazat realne naklady pri jeho XX tkm rocne hlavne po meste a kupoval sa benzin. Uz s tym beha 7 rokov .... bez poruchy. Japonec no.
Stacilo 2x ist na pivo a ukazat realne naklady pri jeho XX tkm rocne hlavne po meste a kupoval sa benzin. Uz s tym beha 7 rokov .... bez poruchy. Japonec no.
nevím... tedy respektive vím, že tam nějaký zádrhel byl. Nikdy mě ale nenapadlo kupovat si Japonce v naftě...
v obou smyslech, chceš-li. Povětšinou jsou to lidé s vlastní hlavou... tedy dle mého subjektivního názoru...
Jako prvokupec mazdího dieselu na tom zase tak špatně být nemusíš. Mazda už skoro vyřešila rekuperaci DPF filtru a s tím spojené prolínání nafty do oleje, majitelé CX7 a CX5 by mohli vyprávět 😉 , turba už mají taky spolehlivější, případné náhodné problémy pořešíš reklamací. nicméně pokud by se mě kamarád zeptal na diesel, poradil bych mu němce, nebo francouze od PSA.
Tak nějaký důvod by se mohl najít. Třeba u trojky, když chceš automat k něčemu silnějšímu. V případě sedanu celkově něco silnějšího, protože zážehové motory končí na 88 kW/ 210 Nm (pokud si dobře pamatuji a něco se nezměnilo). A znám člověka, který koupil vznětovou trojku právě proto. U šestky nebude situace zase tak odlišná, když je 2,5 omezená na nejvyšší výbavu. A 2,0 jsou podivně rozhozené, kdy máš mizerný výběr výbav.
Nicméně má krouťák o 120 Nm nižší než 2,2 SKY-D ... Zkus jednou přesednout a hned pochopíš.
Hodne lidi dostane "genialni" napad, ze kdyz je Japonec tak kvalitni, tak musi mit i kvalitni naftaky, ale hlavne je to videt u ojetin, japonsky diesel predse nemuze potkat problem s turbem nebo vstrikem... U novych aut je to potom debilita zapadnich uredniku, kdy za vsechno (nejvic tedy nafta) pod 100g CO2 dostanes dotaci, tech 100g je samozrejme v laboratori, takze 2.2d to tam nedosahne. Idealni by byl 3 valec 1.2d 😉
Takze vlastne diesely ruinuji strategii Mazdy a nastva i u ni downsizing a oturbovani.
Nekdo (asi ve SM psal), ze ta nizka hmotnost karoserie Mazdy je z duvodu tenkych plechu a to je potom jeden z duvodu furt trvajiciho problemu s reznutim.
Takze vlastne diesely ruinuji strategii Mazdy a nastva i u ni downsizing a oturbovani.
Nekdo (asi ve SM psal), ze ta nizka hmotnost karoserie Mazdy je z duvodu tenkych plechu a to je potom jeden z duvodu furt trvajiciho problemu s reznutim.
prý ten motor není špatný, dle vyjádření jednoho majitele CX-3 s uváděným dieselem si však moc nerozumí s automatem.
...a Aleši, CX-3 bych jako SUV určitě nenazval. Dle osobní zkušenosti kvalitnější polní cestu zvládne...ale víc ne. Více méně je na tom se světlou výškou stejně, jako Mazda 3.