Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 přichází do Evropy konečně s malým turbodieselem

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 19. 5. 2016
50
38
Zobrazit náhledy (50)
Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3
Nevýhodou současné generace Mazdy 3 byl velký přeplňovaný vznětový motor pod kapotou. Ty už se v nižší střední třídě moc nenosí. Nyní je na řadě menší Skyactiv-D.

Mazda 3 se až dosud na starém kontinentu nabízela pouze s benzinovými čtyřválci Skyactiv-G 1,5 l/74 kW a 2,0 l/88 a 121 kW. Příznivci nafty neměli jinou volbu než velký motor 2,2 l s výkonem 110 kW. V segmentu C už jde dnes o unikát, většina konkurence přechází na nižší objemy. Japonská automobilka dosud příliš trendu downsizingu nepodléhala, ale loni v listopadu představila vznětovou patnáctistovku v menší řadě 2 a následně i SUV CX-3. Ta se nyní dostává rovněž do větších modelů, a to jak do hatchbacků, tak klasických tříprostorových variant.

Čtyřválec s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla, sníženým hlukem a vibracemi pracuje při nízké kompresi (14,8:1) a dává výkon 77 kW (105 k)/4000 min-1. 270 N.m je k dispozici v rozmezí od 1600 do 2500 otáček, v této řadě používá Mazda šestistupňové přímo řazené a samočinné převodovky, stejně jako u totožně motorizované CX-3. Důležitý údaj hlavně pro bruselské euroúředníky představuje tabulková spotřeba 3,8 l/100 km a hlavně emise CO2 těsně pod magickou hranicí 100 g/km (konkrétně 99). V reálném provozu je samozřejmě třeba počítat s konzumací vyšší. Podle továrních údajů vozy zrychlují z klidu na 100 km/h během 11 s a uhánějí až 187 km/h.

Lehká a pevná konstrukce auta včetně samonosné karoserie pochopitelně zůstává nezměněna, stejně jako design v jazyce Kodo. Zážehové trojky třetí generace váží 1185 kg, ty s velkými diesely pak 1310 kg a všechny chlubí se solidním komfortem i jízdními vlastnostmi. Nezapomínejme, že aktuální generace řady 3 si odnesla z testů Euro NCAP maximální pětihvězdičkové hodnocení. Bezpečnostní asistenty pod společným názvem i-Activsense zastupují radarový tempomat, samočinné brzdění, hlídač jízdních pruhů a další prvky. K žádné větší modernizaci nedošlo. V kabině lze nalézt sedmipalcovou dotykovou obrazovku, otočný ovladač multimediálního systému i head-up displej před řidičem.

Hatchback bude k mání rovněž ve speciální edici s osmnáctipalcovými tmavými koly, polokoženým čalouněním černé barvy, za aerodynamický paket si ale všichni kromě Britů budou muset připlatit, standardně jej dostanou právě pouze verze s řízením vpravo. Výbavu rozšíří i digitální rádio, parkovací kamera a výškově seřiditelná sedačka řidiče, tyto prvky určitě nepůjde koupit ve standardu, jejich nabídka se bude lišit dle jednotlivých trhů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Nafta do Mazdy nepatří
_MT_
| 20. 5. 2016
Tak nějaký důvod by se mohl najít. Třeba u trojky, když chceš automat k něčemu silnějšímu. V případě sedanu celkově něco silnějšího, protože zážehové motory končí na 88 kW/ 210 Nm (pokud si dobře pamatuji a něco se nezměnilo). A znám člověka, který koupil vznětovou trojku právě proto. U šestky nebude situace zase tak odlišná, když je 2,5 omezená na nejvyšší výbavu. A 2,0 jsou podivně rozhozené, kdy máš mizerný výběr výbav.
Dost mě překvapuje rozdíl ve hmotnosti: 125 kg
Tycoon
| 19. 5. 2016
Hmota samotného motoru na sebe nabaluje další hmotu ... diesel potřebuje těžší spojku, těžší převodovku, více tlumících hmot, to vše zatěžuje více přední nápravu, takže potřebuješ těžší pružiny a tlumiče, tím pádem více zatížíš pneumatiky a potřebuješ těžší s větším hmotnostním indexem a ta celková hmotnost způsobí, že potřebuješ větší přední kotouče, aby auto brzdilo a na větší kotouče zase potřebuješ větší disky kol. No a těch 125 kg to klidně udělá.
Avatar - sargis
Nafta do Mazdy nepatří
sargis
| 19. 5. 2016
Bla bla bla...uvazoat o terennom Porche, Jagovi, Rollse... o BMW M bez turba...atd, atd.
Nafta do Mazdy nepatří
Sky for everybody
| 19. 5. 2016
to je přesně ten zádrhel, proč se někteří rozhodnou pro ten diesel
Ale ten automat s 2.5 benzínem spolupracuje mimořádně dobře a předvídatelně
Nafta do Mazdy nepatří
Sky for everybody
| 19. 5. 2016
MPS nevypadá nijak....