Novinky
V Nemecku pomaly zakážu v osobných vozidlách naftu, a v CZ a SK nevynímajúc sa idú potrhať po nich.
Čo je ten dôvod? Naozaj ten ušetrený liter nafty stojí za všetky ostatné negatíva?
PS: no špeciálne pri mazde môže byť ešte "problém" tých benzínov v krútiacom momente keďže nemajú turbo.
Čo je ten dôvod? Naozaj ten ušetrený liter nafty stojí za všetky ostatné negatíva?
PS: no špeciálne pri mazde môže byť ešte "problém" tých benzínov v krútiacom momente keďže nemajú turbo.
V MZD3 je dvoulitr se 120 koňmi a ten problém s pružností rozhodně nemá. Naopak v testu byl tento motor pružnější než tříkripl od BMW podobného výkonu.
Nicméně má krouťák o 120 Nm nižší než 2,2 SKY-D ... Zkus jednou přesednout a hned pochopíš.
Pocitově jede líp slabší diesel než 2,5i, ale ve skutečnosti se nechytá. Diesel má rychlý nástup a někteří pitomci by chtěli závodit i s STI.
Přesedám denně mezdi 2.0 cca 160k a 2.2d cca 400Nm. A ten diesel má výhodu jen toho prvního kopnuti, jo to je impozantní a při předjíždění málem holím nárazník toho přede mnou, ale pak už to výjde na stejno. Takže je to fakt nakonec jenom o tom, že kdo si rád hraje vezme benzín, kdo se s tím nechce otravovat, zvolí diesel a třeba v automatu a má pohodlí, hotovo. I takoví zákazníci jsou a já hlasuji pro - ať nám živí automobilku, která pro nás stále vyrábí zábavné, pevné a přitom lehké auta s 2.0 😉
Tak velký rozdíl po zástavbě dieselu (malého) bych opravdu nečekal... Jistě přibudou hlukově izolační hmoty, ale stejně je oněch 125 kg (= +11% oproti benzínu) poněkud hodně.
Zřejmě bude i jiná a robustnější převodovka, spojka, a vlastně celé hnací ústrojí až po kola.
Hmota samotného motoru na sebe nabaluje další hmotu ... diesel potřebuje těžší spojku, těžší převodovku, více tlumících hmot, to vše zatěžuje více přední nápravu, takže potřebuješ těžší pružiny a tlumiče, tím pádem více zatížíš pneumatiky a potřebuješ těžší s větším hmotnostním indexem a ta celková hmotnost způsobí, že potřebuješ větší přední kotouče, aby auto brzdilo a na větší kotouče zase potřebuješ větší disky kol. No a těch 125 kg to klidně udělá.
prý ten motor není špatný, dle vyjádření jednoho majitele CX-3 s uváděným dieselem si však moc nerozumí s automatem.
...a Aleši, CX-3 bych jako SUV určitě nenazval. Dle osobní zkušenosti kvalitnější polní cestu zvládne...ale víc ne. Více méně je na tom se světlou výškou stejně, jako Mazda 3.
Co takto umyt si ksicht od nafty ?
Když vezmu v úvahu domácí trh, tak Mazda není běžné fleetové vozidlo, čili nikdo nikoho do nafty nenutí a volba benzínu je proto snadná. Každý ti dnes řekne (krom Ády), že do malého auta je diesel nesmysl a každý Mazdomil ti řekne, že do Mazdy 6 by raději 2.5 atmo, než 2.2 diesel.
Stacilo 2x ist na pivo a ukazat realne naklady pri jeho XX tkm rocne hlavne po meste a kupoval sa benzin. Uz s tym beha 7 rokov .... bez poruchy. Japonec no.
Ale ten automat s 2.5 benzínem spolupracuje mimořádně dobře a předvídatelně
Takze vlastne diesely ruinuji strategii Mazdy a nastva i u ni downsizing a oturbovani.
Nekdo (asi ve SM psal), ze ta nizka hmotnost karoserie Mazdy je z duvodu tenkych plechu a to je potom jeden z duvodu furt trvajiciho problemu s reznutim.
Mazda ma slabsiu antikoroznu, ale to uz ma VW ci Medo tiez. Vola sa to ekologicky nater a v znameni zelenej vlajky nech sa to aj rozpadne. :😉