Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda 3 přichází do Evropy konečně s malým turbodieselem

38 komentářů

Sky for everybody
nafta do Mazdy nepatří a basta. Ale když to lidi kupují...
prý ten motor není špatný, dle vyjádření jednoho majitele CX-3 s uváděným dieselem si však moc nerozumí s automatem.
...a Aleši, CX-3 bych jako SUV určitě nenazval. Dle osobní zkušenosti kvalitnější polní cestu zvládne...ale víc ne. Více méně je na tom se světlou výškou stejně, jako Mazda 3.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Jinak, nafta nepatří do malých aut, která nepotřebují mít schopnost utáhnout jednu dvě tuny nákladu.
Sky for everybody
Mazdomilové mají pozitivní vztah k benzínu - alespoň soudím dle Mazdího sraziva, kdy na podobná setkání dorazí povětšinou benzín/nafta v poměru 70😁0. A k čemu kupovat diesel, když si benzínový skyactiv vezme max o litr víc než nafta?
Když vezmu v úvahu domácí trh, tak Mazda není běžné fleetové vozidlo, čili nikdo nikoho do nafty nenutí a volba benzínu je proto snadná. Každý ti dnes řekne (krom Ády), že do malého auta je diesel nesmysl a každý Mazdomil ti řekne, že do Mazdy 6 by raději 2.5 atmo, než 2.2 diesel.
Avatar - Kamilac
Kamilac
Přesně tak taky jsem si ji pořidil v benzínu. Nafta je do kamen a kamionů.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pocitově jede líp slabší diesel než 2,5i, ale ve skutečnosti se nechytá. Diesel má rychlý nástup a někteří pitomci by chtěli závodit i s STI.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Copak záleží tloušťka plechu s reznutím, Kromě toho moje stará 6ka má 9 let a nikde nic.
Martin789
Přesedám denně mezdi 2.0 cca 160k a 2.2d cca 400Nm. A ten diesel má výhodu jen toho prvního kopnuti, jo to je impozantní a při předjíždění málem holím nárazník toho přede mnou, ale pak už to výjde na stejno. Takže je to fakt nakonec jenom o tom, že kdo si rád hraje vezme benzín, kdo se s tím nechce otravovat, zvolí diesel a třeba v automatu a má pohodlí, hotovo. I takoví zákazníci jsou a já hlasuji pro - ať nám živí automobilku, která pro nás stále vyrábí zábavné, pevné a přitom lehké auta s 2.0 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
A to jsou většinou noví zákazníci, co neznají historii mazdy. Ale i těm budiž přáno. Mazda samozřejmě své diesely zná a snaží se ze všech sil je vylepšit.
Nonsens
gro je o tom, že ľudia majú v hlave pri dízli, že to málo žere a vydrží do aleluja. Realitu, krúty a pod neriešia.
pali.sk
V Nemecku pomaly zakážu v osobných vozidlách naftu, a v CZ a SK nevynímajúc sa idú potrhať po nich.

Čo je ten dôvod? Naozaj ten ušetrený liter nafty stojí za všetky ostatné negatíva?

PS: no špeciálne pri mazde môže byť ešte "problém" tých benzínov v krútiacom momente keďže nemajú turbo.
Sky for everybody
Nicco, to s tou oxidací jest už dávno pouhá legenda ztracená v čase... rezavějícím prahům můžeš zabránit například zástěrkami, lemy blatníků si občas "vyleštíš a navoskuješ" sám, vyhneš se patnáct let starým myčkám... v zimě si občas stříkneš auto hadicí... nějakou tu speciální antikorozní ochranu servisy za pár šupů také nabízí... přípravků odpuzujících vodu je na trhu přehršel...
Avatar - CommonUser
CommonUser
Dobre vravis. Co taky Passat, co ma hrdzu po 5 rokoch, ten ma ake plechy ?
Mazda ma slabsiu antikoroznu, ale to uz ma VW ci Medo tiez. Vola sa to ekologicky nater a v znameni zelenej vlajky nech sa to aj rozpadne. :😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz len myslienka uvazovat o mazde v nafte je dost provokativna suhlas.... ale ak bude tento dizel tak "vydareny" ako ten vacsi v M6 ... tak sa mazda rozhodne nemusi bat ze jej dlhorocni zakaznici benzinov uz utecu k nafte 😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
No a ty smrdis a zamorujes ovzdusie, teda tvoja superkara.
Co takto umyt si ksicht od nafty ?
Avatar - Anonym
Anonym
Hmota samotného motoru na sebe nabaluje další hmotu ... diesel potřebuje těžší spojku, těžší převodovku, více tlumících hmot, to vše zatěžuje více přední nápravu, takže potřebuješ těžší pružiny a tlumiče, tím pádem více zatížíš pneumatiky a potřebuješ těžší s větším hmotnostním indexem a ta celková hmotnost způsobí, že potřebuješ větší přední kotouče, aby auto brzdilo a na větší kotouče zase potřebuješ větší disky kol. No a těch 125 kg to klidně udělá.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No mě taky ne, když dělají tak pěkné benzíny.
Brin
Zřejmě bude i jiná a robustnější převodovka, spojka, a vlastně celé hnací ústrojí až po kola.
Sky for everybody
spíš bych to viděl na fleet 😄 Ale jak znám Mazdomily s diesely, chudáci to zrovna nejsou...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Amen. :-! :yes:
Avatar - Bubáq
Bubáq
Tak velký rozdíl po zástavbě dieselu (malého) bych opravdu nečekal... Jistě přibudou hlukově izolační hmoty, ale stejně je oněch 125 kg (= +11% oproti benzínu) poněkud hodně.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V MZD3 je dvoulitr se 120 koňmi a ten problém s pružností rozhodně nemá. Naopak v testu byl tento motor pružnější než tříkripl od BMW podobného výkonu.
Sky for everybody
to je přesně ten zádrhel, proč se někteří rozhodnou pro ten diesel
Ale ten automat s 2.5 benzínem spolupracuje mimořádně dobře a předvídatelně
Sky for everybody
MPS nevypadá nijak....
briza
Akorát, že ta benzínová 2.5 je jen automatem. 😒
Avatar - Tyranius
Tyranius
Souhlasím, sam mam Mazdu 3 2.0i 88kw a jedine co me mrzi ze jsem nesahnul po ze 121kw verzi. Vždyť ten diesel přidává pres 130kg na přední nápravu... Vypada to ze i mazda bude postupem času nucena zmenšovat motory. Snad jim ty benziny co nejdéle Vydří... Neví nekdo jak to vypada s MPS?
Avatar - CommonUser
CommonUser
To neznamena, ze maju prehlad o motoroch a technike - napr. MUDr. XXX.
Stacilo 2x ist na pivo a ukazat realne naklady pri jeho XX tkm rocne hlavne po meste a kupoval sa benzin. Uz s tym beha 7 rokov .... bez poruchy. Japonec no.
Sky for everybody
:yes: 😉 jen houšť...
Sky for everybody
nevím... tedy respektive vím, že tam nějaký zádrhel byl. Nikdy mě ale nenapadlo kupovat si Japonce v naftě...
Sky for everybody
v obou smyslech, chceš-li. Povětšinou jsou to lidé s vlastní hlavou... tedy dle mého subjektivního názoru...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jako prvokupec mazdího dieselu na tom zase tak špatně být nemusíš. Mazda už skoro vyřešila rekuperaci DPF filtru a s tím spojené prolínání nafty do oleje, majitelé CX7 a CX5 by mohli vyprávět 😉 , turba už mají taky spolehlivější, případné náhodné problémy pořešíš reklamací. nicméně pokud by se mě kamarád zeptal na diesel, poradil bych mu němce, nebo francouze od PSA.
Avatar - CommonUser
CommonUser
V akom zmysle ? Plne vrecko ma kdejaky chudak ... ;-\
Avatar - CommonUser
CommonUser
35% chudakov ?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Benzín do sekaček atd - opakuješ se, nudíš. :no:
_MT_
Tak nějaký důvod by se mohl najít. Třeba u trojky, když chceš automat k něčemu silnějšímu. V případě sedanu celkově něco silnějšího, protože zážehové motory končí na 88 kW/ 210 Nm (pokud si dobře pamatuji a něco se nezměnilo). A znám člověka, který koupil vznětovou trojku právě proto. U šestky nebude situace zase tak odlišná, když je 2,5 omezená na nejvyšší výbavu. A 2,0 jsou podivně rozhozené, kdy máš mizerný výběr výbav.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
35% Mazd v ČR jde v dieselu ........
Avatar - sargis
sargis
Bla bla bla...uvazoat o terennom Porche, Jagovi, Rollse... o BMW M bez turba...atd, atd.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nicméně má krouťák o 120 Nm nižší než 2,2 SKY-D ... Zkus jednou přesednout a hned pochopíš.
Nicco
Hodne lidi dostane "genialni" napad, ze kdyz je Japonec tak kvalitni, tak musi mit i kvalitni naftaky, ale hlavne je to videt u ojetin, japonsky diesel predse nemuze potkat problem s turbem nebo vstrikem... U novych aut je to potom debilita zapadnich uredniku, kdy za vsechno (nejvic tedy nafta) pod 100g CO2 dostanes dotaci, tech 100g je samozrejme v laboratori, takze 2.2d to tam nedosahne. Idealni by byl 3 valec 1.2d 😉
Takze vlastne diesely ruinuji strategii Mazdy a nastva i u ni downsizing a oturbovani.
Nekdo (asi ve SM psal), ze ta nizka hmotnost karoserie Mazdy je z duvodu tenkych plechu a to je potom jeden z duvodu furt trvajiciho problemu s reznutim.