Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla reaguje na zájem o model 3, hledá další dodavatele baterií

Americký specialista na elektromobily chce do roku 2018 vyrábět 500.000 aut ročně. Nemá ale dostatečnou výrobní kapacitu na potřebné baterie.
Zpět na článek
21. 5. 2016 21:06
MÁ RECHT !! = VELICE PĚKNĚ NAPSANÝ ČLÁNEK +1
jj
TESLA [odkaz] GIGATOVÁRNA [odkaz] UŽ SICE ZAHÁJILA PŘEDPRODUKCI 04/2016 ale se vzrůstající poptávkou po akcelerované výrobě NEJLEPŠÍ KÁRY NA SVĚTĚ = TESLA MODEL 3 (TM3) 2017 [odkaz] bude po baterkách [odkaz] [odkaz] ale sakra scháňka ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Rozbalit vlákno
3
Re: MÁ RECHT !! = VELICE PĚKNĚ NAPSANÝ ČLÁNEK +1
Musk sa snaží. Ale jeden trtko to svojimi primitívnymi výlevmi na ACZ robí Tesle výhradne negatívnu reklamu.
21. 5. 2016 22:31
Re: MÁ RECHT !! = VELICE PĚKNĚ NAPSANÝ ČLÁNEK +1
áááá "rádobyexpert" s kradeným nickem T.E.S.L.A no to je zas vopruz, vodpal nevotrvuj žádná změna >:D
Re: MÁ RECHT !! = VELICE PĚKNĚ NAPSANÝ ČLÁNEK +1
Trafená hus zagága...
Avatar - cechblog
22. 5. 2016 19:31
EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BOJUJÍ
1)
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek, auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
V ČR se 57% el. energie vyrobí z uhlí, 33% z jádra, 4% z plynu, 3,63% z vody, 1,74% z biomasy, 0,35% z větru a 0,11 ze slunce. Produkce z větru a slunce byla možná jen díky dotacím v řádech desítek miliard korun na nákup zařízení a výkupní ceny.
2)
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle nájezdu km a spotřeby?
Ektromobil v praxi spotřebuje ze své baterie okolo 30kWh/100km, na které je potřeba v elektrárně vyrobit více jak 200kWh. V ČR je evidováno více jak 7 mil. vozidel a průměrný řidič osobáku najede 15 tis. km ročně. 200kWh * 150 tj. 30MWh * 7^6 tj. 21TWh (dnešní spotřeba celé ČR je 60 TWh). To vše s nájezdem jen jako u průměrného osobního auto. Nákladní doprava spotřebuje v ČR 80% nafty, tz. 21TWh * 4 tj. 84 TWh pokud by ČR chtěla přejít z konvenčních paliv na elektřinu neboli přes 5,6 Temelínů čísté spotřeby. Při zachování dnešního poměru spotřeby (60 TWh) a výrobní kapacity elektráren (90 TWh), 5.6 * 1,5 by bylo potřeba 8,4 Temelínů pro zachování stabilní dodávky 84 TWh na provoz osobní, nákladní a hromadné dopravy v ČR.
I kdybychom započítali elektrozastánic proklamovanou ztrátu jen 50% (nereálné), bylo by to: 30 kWh * 2 tj. 60kWh * 150 tj. 9MWh * 7^6 tj. 6,3TWh tj. * 4 * 1,5 tj. 37,8 TWh tj. 2,52 Temelínů.
3)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by násobně více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle spotřeby ropy?
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7 * 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj. děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, jeden Temelín dodává ročně 15 TWh, tz. 6,7 Temelínů. Jaderka má životnost pouze 30 - 50 let a náklady na její výstavbu se pohybují okolo 0,3-0,5 bilonu korun.
4)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by k výrobě baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá naleziště. Jen nevytěžené zásoby lithia se odhadují na 100 let, při současné spotřebě. Což by nepokrylo spotřebu ani na několik desítek procent baterií potřebných pro elektirfikaci mobility Evropy. Nemluvě o astronomickém nárůstu ceny v případě takové poptávky a tím zvýšení ceny baterií, díky kterým by ujetý km byl nákladnější než ujetý km na plyn nebo dokonce na naftu.
5)
Při standardním terifu elektřiny (nedotovaném) okolo 5 korun vychází km na 1,20 Kč až 1,50 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty, která je ale zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%. Vzhledem k násobné ceně elektromobilu oproti konvenčnímu pohonu ve stejné kategorii auta, se rozdíl v pořizovací ceně nikdy nevrátí.
6)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se dostaneme za 75 a více let.
7)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes nejmodernější technologií 10 hodin, 1 hodina 100 km. Vzhledek ke stavu rozvodné sítě lze rychlonabíječky používat jen v omezené míře, ale ty i dnes dokáží dodat energii na 1000 km nejrychleji více jak za 2 hodiny.
Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund (ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 / 400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
8)
Pro dobíjení elektormobilů je dnešní rozvodná siť nedostatečná. Elektrifikace dopravy v Evropě by znamenala investice do přebudování rozvodné sítě.
Jen si představte, že většina aut se na noc zapne do nabíječky...
9)
Jak svým provozem, tak výrobou a následnou likvidací elektromobil násobně zatěžuje životní prostředí a jeho zastánci jsou nebezpeční a nezodpovědní extremisté.
10)
Viz články:
1) tři w tečka autorevue tečka cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel_1
2) tři w tečka byznys tečka lidovky tečka cz/po-euforii-vystrizliveni-obamova-podp… />3) tři w tečka autorevue tečka cz/nekupujte-si-ojete-bmw-i3-nissan-leaf…
Rozbalit vlákno
10
22. 5. 2016 20:23
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
Můžeš mít strach, ale nesmíš se bát ;-)
Avatar - Googlit
22. 5. 2016 20:44
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
Už jsi to tady několikrát psal a už ti to bylo několikrát vyvráceno do puntíku, takže jen v rychlosti a jednou větou: máš to celé blbě >:D
Avatar - cechblog
22. 5. 2016 21:05
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
tak se nestyďte a dejte sem odkaz na to vyvrácení, jednou větou, vyvrátili jste hov.no
Avatar - Uživatel_5340709
22. 5. 2016 22:30
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
No třeba na Slovensku a ve Francii převažuje výrova el. energie z jádra přes 50%, tam by ta "uhelná" teorie mohla přestat platit.
Avatar - cechblog
23. 5. 2016 08:53
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
nikde o těchto státech nepíšu
23. 5. 2016 07:00
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
No účinnosti ktoré uvádzaš sú snáď zo začiatkov elektromobily. Výkonne spínané zdroje sú dnes cez 90% účinnosť elektrárni aj tých uholných je už okolo 50%. Plyn samozrejme vyššie. Jadro nižšie, ale to je aj tak bez emisné.
Prečo by mali byt v zime vyššie straty pri prenosoch, keď s klasickou teplotou klesá odpor vodičov?
Najviac elektro a hybridov na počet predaných aut sa predáva v Japonsku a Nórsku, ktoré máju výrazne nad polovicu elektriny vyrábanú bez emisne.
Súhlasiť sa dá len s tým, že keby všetci jazdili na elektro, tak by sa množstvo elektrárni muselo znásobiť.
23. 5. 2016 07:27
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
To je celkom jednoduché - vyvrátiť ti ten tvoj blábol. Povedz ako si prišiel na to, že pri spotrebe eletromobilu 30 kWh (čo je nezmysel, ale dajme tomu) je potrebné vyrobiť 200 kWh energie? Ak si len spočítal percentá (10+15+25+35=85 a naozaj 15% z 200 je 30), tak si počítal blbo ...
Navyše - vo výpočte uvádzaš tie najvyššie straty, pričom nikde neuvádzaš zdroj a ktoré platia pre li-Ion baterky, keďže iné sa v súčasných elektromobiloch nepoužívajú.
23. 5. 2016 07:49
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
Takže - nie so síce nejaký matematický lumen, ale ...
Podľa teba elektromobil spotrebuje 30 kWh, k tomu prirátame stratu v pohone (25% - žiadny dôkaz o tomto), tak máme 30+7,5 (čo je 25% z 30)=37,5 kWh - toľko by malo ísť z baterky do motora.
Vlastné nabíjanie akumulátoru má stratu (podľa teba, zasa žiadny dôkaz) 35%, takže tu máme 37,5 kWh+13,125 (čo je 35% z 37,5)= 50,625 kWh.
Ďalej tu máme stratu nabíjačky 15% (opäť žiadny dôkaz, ako je u teba zvykom), takže k 50,625 je potrebné prirátať 15%: 50,625+7,59375(čo je 15% z 50,625) = 58,22 zaokrúhlene.
No a k tomu je potrebné prirátať 10% stratu vo vedení el. energie, čo činí 5,822, takže celkový súčet energie potrebnej vyrobiť je cca 64 kWh. A to moc nevyzerá na 200 kWh ...
Avatar - cechblog
23. 5. 2016 08:59
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
vy nechápete zásadní věc, je jedno, zda potřebujeme nových temelínů 8 nebo 3, ale potřebujeme a ostatní body se tím nemění
23. 5. 2016 09:41
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
Vy zasa nechápete jednu, pomerne významnú vec - keď niekto klame, nie je dôveryhodný. A preto celý váš príspevok, ktorý kopírujete po všelijakých weboch, stojaci na chybnom základe, je skrátka vadný.
A nechápete ešte niečo veľmi PODSTATNÉ - elektrifikácia sa neuskutoční zo dňa na deň, ani z roka na rok - tým pádom sú vaše litánie úplne scestné, pretože sa to vyrieši postupne, tak ako bude rásť počet elektromobilov. Totižto PRESNE rovnaké nezmysly mohli písať takýto ľudia ako vy v časoch nástupu automobilov - nie je dosť energie na výrobu paliva, ktoré sa navyše nedá skoro nikde kúpiť a podobne.