Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla reaguje na zájem o model 3, hledá další dodavatele baterií

David Bureš David Bureš 21. 5. 2016 • 03:02
40
15
Zobrazit náhledy (40)
Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3
Americký specialista na elektromobily chce do roku 2018 vyrábět 500.000 aut ročně. Nemá ale dostatečnou výrobní kapacitu na potřebné baterie.

Tesla na konci března oficiálně odhalila prototyp svého chystaného modelu 3, kdy zároveň spustila objednávky na tento vůz. Zájem několikanásobně předčil očekávání, na což výrobce elektroauta musel zareagovat. Nyní hledá další dodavatele baterií pro nové auto.

Americká automobilka sice v americké Nevadě staví obří továrnu na baterie Gigafactory, ta ale zpočátku rozhodně nebude připravena na nápor zájemců o vozy značky. Výroba v Gigafactory sice začne již v příštím roce, kdy má být zahájena i produkce modelu 3, naplno se ale rozjede až na konci dekády. Až tehdy bude stíhat vyrábět akumulátory pro 500.000 aut ročně. Tolik aut přitom Tesla kvůli zájmu o model 3 plánuje prodávat již v roce 2018.

V tuto chvíli je tak jasné, že závod minimálně v příštích dvou letech nebude ani zdaleka zvládat poptávku po modelech tesla. Jen na model 3 firma eviduje 373.000 předběžných objednávek. Množství z nich sice stále může být zrušeno (objednávku si v minulých týdnech už rozmyslelo 8.000 zákazníků), v optimistickém pohledu ale na Teslu čeká spoustu práce.

A právě kvůli tomu musí společnost reagovat a hledat možnosti, jak mít v následujících letech dostatek zásob baterií pro vyráběné vozy. Tesla už údajně oslovila několik dodavatelských firem, podle korejských médií jedná i s tamějším Samsungem SDI, LG Chem a SK Innovation.

Největším favoritem je údajně LG Chem, kvůli dobré ceně, dostatečné výrobní kapacitě a slibu včasných dodávek. Tesla dlouhodobě spolupracuje s Panasonicem, a tak by dávalo smysl rozšíření stávajícího partnerství. Tesla ale patrně chce snížit riziko nedostatku dodávek v případě nějakého problému a rozprostřít dodávky mezi více společností. Už nyní Tesla odebírá baterie nejen od Panasonicu, ale také od dalších firem.

Ohromný zájem o Model 3 znamenal změnu budoucích plánů Tesly. Automobilka původně plánovala vyrábět 500.000 aut ročně do roku 2020. Dnes však tohoto cíle chce dosáhnout o dva roky dříve. Do konce dekády by pak ráda vyráběla milion aut ročně. Loni přitom firma předala zákazníkům jen 50.580 aut. Většina z nich ale byly luxusní modely S, dodávky crossoveru X se postupně rozběhly až na podzim.

Související články

Témata
23. 5. 2016 09:41
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
Vy zasa nechápete jednu, pomerne významnú vec - keď niekto klame, nie je dôveryhodný. A preto celý váš príspevok, ktorý kopírujete po všelijakých weboch, stojaci na chybnom základe, je skrátka vadný.
A nechápete ešte niečo veľmi PODSTATNÉ - elektrifikácia sa neuskutoční zo dňa na deň, ani z roka na rok - tým pádom sú vaše litánie úplne scestné, pretože sa to vyrieši postupne, tak ako bude rásť počet elektromobilov. Totižto PRESNE rovnaké nezmysly mohli písať takýto ľudia ako vy v časoch nástupu automobilov - nie je dosť energie na výrobu paliva, ktoré sa navyše nedá skoro nikde kúpiť a podobne.
Avatar - cechblog
23. 5. 2016 08:59
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
vy nechápete zásadní věc, je jedno, zda potřebujeme nových temelínů 8 nebo 3, ale potřebujeme a ostatní body se tím nemění
Avatar - cechblog
23. 5. 2016 08:53
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
nikde o těchto státech nepíšu
23. 5. 2016 07:49
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
Takže - nie so síce nejaký matematický lumen, ale ...
Podľa teba elektromobil spotrebuje 30 kWh, k tomu prirátame stratu v pohone (25% - žiadny dôkaz o tomto), tak máme 30+7,5 (čo je 25% z 30)=37,5 kWh - toľko by malo ísť z baterky do motora.
Vlastné nabíjanie akumulátoru má stratu (podľa teba, zasa žiadny dôkaz) 35%, takže tu máme 37,5 kWh+13,125 (čo je 35% z 37,5)= 50,625 kWh.
Ďalej tu máme stratu nabíjačky 15% (opäť žiadny dôkaz, ako je u teba zvykom), takže k 50,625 je potrebné prirátať 15%: 50,625+7,59375(čo je 15% z 50,625) = 58,22 zaokrúhlene.
No a k tomu je potrebné prirátať 10% stratu vo vedení el. energie, čo činí 5,822, takže celkový súčet energie potrebnej vyrobiť je cca 64 kWh. A to moc nevyzerá na 200 kWh ...
23. 5. 2016 07:27
Re: EKOTERORISTI, KTEŘÍ ŠKODÍ NÁSOBNĚ VÍCE NEŽ PROTI ČEMU BO
To je celkom jednoduché - vyvrátiť ti ten tvoj blábol. Povedz ako si prišiel na to, že pri spotrebe eletromobilu 30 kWh (čo je nezmysel, ale dajme tomu) je potrebné vyrobiť 200 kWh energie? Ak si len spočítal percentá (10+15+25+35=85 a naozaj 15% z 200 je 30), tak si počítal blbo ...
Navyše - vo výpočte uvádzaš tie najvyššie straty, pričom nikde neuvádzaš zdroj a ktoré platia pre li-Ion baterky, keďže iné sa v súčasných elektromobiloch nepoužívajú.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku