Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropské Automobily roku: Ford Mondeo (1994)

39 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Vždyť tohle auto už je dnes legendou >😁 Co jich ještě jezdí, tak si zaslouží alespoň jeden koment ne? >😁 Já osobně tímto vozem jel poprvé až na sklonku jeho životnosti a očekávání další generace, v době, kdy jsme my sedlali rodinnou Felicii a to auto bylo o galaxii jinde, byl to 1.8 Zetec kombi, dálniční tempo pro něj bylo denní rutinou (narozdíl od naší "Feldy") a podival se i za 200km/h. Dodnes mi ale přijde nejkrásnější a nejelegantnější facelift, označovaný jako MK II potažmo verze ST 200. Poté tuto jednaosmu zdědil po otci dobrý kamarád a ještě pár let huntoval (předtím ho tajně kradl a jezdili jsme na výlety 😁). V následujících asi 2-3 letech jsem ještě byl svezen verzí 1.😁 a o chvíli později jedna moje spolužačka přijela v době příchodu již IV. generace na školní soustředění v MK I V6 a automatu, plná palba, kůže.... sice to byla hezká holka, ale to auto bylo lepší, zvuk motoru 😄 Neodolal jsem a povozil se.... >😁

Dodnes mohu vyzvihnout krásně žehlící podvozek, ještě né tak tuhý, jako MK III a MK IV (docela se nakláněl, třeba v porovnání s mou dobovu Lagunou II, ale nesrovnatelně lépe tlumil nerovnosti), hbité benzínové motory, hlavně ta jednaosma upalovala velmi dobře a nekonečně prostorný kombik! S kamarádem jsme tam narvali celyho Fichtla i s vrakem druhého >😁 Myslím, že první dvě generace utrpěly nejvíce porážku na poli dieslů, kdy jim Passat s TDI prostě a jednoduše ujel 😄 Jo a nárazníky jsou z papíru, ale to určitě tady každej zná 😁 >😒]
Avatar - hedvin
hedvin
Ty nárazníky jsou fakt katastrofa. Poslední dobou už tyhle mondea už ani nejsou vidět, maximálně je mají spoluobčané s rozpadlými nárazníky a hodně rezavé. Já si pamatuju jak u nás stávala ST200 a majitel musel stříkat jednu koncovku výfuku černým sprejem protože ji měl slepou >😁
Petrko
No ta porážka na poli dieslu je relativní. Kamarád na dieslu nalítal něco málo přes 600 tisíc než ho prodal. Sám jsem vlastnil 2.9i 16V 85kW. Myslím že většina lidí to auto zná ať už jako vrátnici nebo pasažéři. Ve své době skvělé auto, před faceliftem nudné jako Mazda 626 a docela slušně se na autě podepisovala Česká posypová sůl. Jízdní vlastnosti dělali z tohlé šedé myšky to čím byla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
2.9i 16v a 85Kw? Prosimtě, co to je za motor? To se dávalo do Sierry ne? A mělo to přes 100kw 😄
Petrko
Mělo být samozřejmě 2.0i přehmat sorry
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si řikal, co si to měl za speciál >😒]
Avatar - white label
white label
Taky jsem nad tím chvilku přemýšlel. Napadl mě i klasický překlep. ale na to je devítka od nuly na klasické klávesnici hodně daleko, i když třeba z mobilu apod. by to šlo.
Petrko
Bingo. Tablet
Avatar - boost.
boost.
Stáhni SwiftKey.
Petrko
Btw jak to máš na notebooku pokud nemáš numpad?
Avatar - white label
white label
Jo, cokoli mobilního bez numpad, od mobilu přes tablet až po noťas.
Sky for everybody
Mel jsem Mk2 v kombajnu s 1.8 ZETEC od roku 97 do roku 00 jako sluzebni lod, dojezdil ho pak svagr. Uprimne, kdyz sel na vrakac, uronil jsem slzu.
Zajimavosti te 1.8 byla spotreba. Kdyz se jezdilo v rozsahu od 96 do 110 km/h, nebyl problem jezdit za 6,5 l. Coz je povolena rychlost v GB (60 - 70 mph)To znamenalo v praxi dojezd i 900 km.
O pohodli a podvozku bylo o tomto vozu napsano vic nez dost, ridit ho byla radost. Zadna raketa, ale jistota velika a mista jako v parniku... Zlata era Fordu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes: Já přemýšlím, jestli nějakou MK I nebo MK II nekoupim přítelkyni na rozježdění, pořád mi to přijde lepší, než jiny vraky 😁
Sky for everybody
Proc ne? Ale na zachovalej kus asi nenarazis. Straslive to rezlo, nehlede na ty narazniky a taky vsem tem ctyrvalcovym benzinum praskaly parohy (vyfukove svody). Podvozek take potreboval castou peci, hlavne stabilizatory a ramena na predni naprave dostavali zabrat. Vlastne po patem roku provozu na nasich cestach porad neco 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No zachovalý musí být do té míry, aby to půl roku či rok jezdilo alespon z mesta do mesta, žádný dálky >😁 JEstli tam bude něco mlátit, reznout, nebo tak, tak je mi to asi jedno... čistě jen proto, aby pak mohla přesedlat na novější, když bude potřeba a neodřít to při první vyjíždce >😁
Sky for everybody
hehehe... čili na takovou dobu odhaduješ ten vztah s priatielkou >😁... ? Raději ji zaplať za čtverku jízdy na nějakém tom autocvičišti (bude radši a je to obrovská zábava)
a mimochodem... Bíťa začal býti méně nenasytný... 7,1 po 1560 km...
Avatar - Ozzman
Ozzman
To už jsem zkoušel a to prej nechce... no uvidíme, zatim to nepotřebuje, chtěla Feldu nebo Fávo na tenhle účel, tak mi přijde lepší něco, co má alespoň trochu víc plechů kolem sebe >😁 A navíc se mi MK II fakt líbí >😒]

p.s. ta spotřeba je fakt super, to už je skoro jako ten muj dvoulitr, teda, když mu dávám čoud, nebo vezu třeba kola na střeše 😊
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
To přítelkyni moc rád nemáš >😒] Mondea Mk.I a II hnijou fakt děsivě, přítelkyni někdo trefí a auto se rozlomí... na to bych se vysral... 😉
Petrko
Bacha na brzdové trubky často velmi napadené korozi pokud už né rovnou před prasknutím.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Ty nárazníky jsem vůbec nepochopil, na ty se stačilo blbě podívat a rozprskly se na trsátka. Ale ono i celý to auto zespoda bylo teda dost odfláklý, ty naohýbaný slabý plíšky tvořící zadní nápravu např... s těma si dnešní katovaný kosty moc nezadaj.
Sky for everybody
To potvrzuju... Ale stejne... Srdcovka
Petrko
Teda hoši nevím co jste s těma autama dělali, nárazník stejně jako výfukové svody jsem nikdy neměnil. Na podvozku jen čep řízení a jak už jsem psal že sůl byla mor, tak jedno zábavné dopoledne jsem trávil ohýbáním brzdových trubek které jsem měnil. A co e týče spotřeby v poměru k jízdě ta 1.8 nebyla žádný zázrak. Dvoulitr bral o cca 0,5 - 1l navíc, ovšem dynamika byla jinde. Stejně jako V6 která při běžné jízdě žrala zase max o litr víc než ten dvoulitr. V6 byl skvělý motor jen se musel hlídat olej, ti kdo znají vědí proč. 😉
Sup
S mkI jsmwe vozil ještě na střední, kdy ji měl spolužák. Vyměnil jednu z prvních Ghii 2.0 100kW po doktorce za rozpadající se BMW, protože BMW :no😒br /> I jako spolujezdci se mi jelo dobře, pohodlné velký prostorný vnitřek na rok 94 nebo 985 neskutečná výbava.

Jian kjá mám mkIII s eibachy a 18" nějaký pocit velké tvrdosti nepozoruji.
Avatar - boost.
boost.
Děd měl Mk1 v naftě, přes 14 let. Vždycky, když přijel zájemce, nešel mu nastartovat. Asi tak dvakrát a pak už říkal, že to radši shodí ze skály. >😁
Arese
První generace Mondea byla pro Ford technicky velký krok vpřed, ale ten design ve své době působil hodně japonsky, jako nějaká Mazda z té doby. No a ten facelift s obrovskými vykulenými světly a hnusnou oválnou maskou tomu dal ještě korunu... II. generace byla o parník hezčí a taky mnohem kvalitnější (odolnější technika, mnohem menší sklony ke korozi atd.)... :-!
Petrko
Moc nesouhlasím mně se facelift (mkII) líbila mkIII byla nudná jako Passat a pro změnu ji hnily spodky dveří.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
100x rači olezlé spodky dveří, než nosníky na kašu 😄 Jízdně taky nesrovnatelné. Mk.III je o kus dál ve všech směrech.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, mondeo jezdilo dobře, ale ten design byl prostě klasický asijsko americký devadesátkový mix, v usa tohle "oblení" vydrželo přes dekádu, v Evropě to ale byla jen epizoda. Tehdejší evropská premie šla zcela jiným směrem (E36, MBC, A4 jsou designově jiný vesmír), ale protože evropský mainstream se tou dobou ještě tvarově topil v osmdesátkách, mondeo zprvu zapůsobilo svěže a jinak, proto ten titul. Jenže o dva roky později přišel passat b5, nadefinoval tvary mainstreamového sedanu pro další dekádu a design mondea najednou působil zoufale zastarale. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
B5 tka byla opravdu průkopnická, bylo to vlastně malé Audi, uplně nový směr a zlatá éra VW 😄 První Mondea se mi taky extra nelíbila, ale zase [odkaz] S tim si i vedle tehdejší B5 takovou ostudu neudělal 😄
Petrko
Tak nějak proti B4 dobrý B5 úplně jiný vesmír. Tam to srovnalo až MkIII jenže jen srovnalo nic víc ten design jako by z toho Passatu vycházel.
Avatar - euro89
euro89
Asi jsem zjevně v menšině, ale Passat B5 byla stejná designová obluda jako Mondeo. Naopak B4 je designově podle mě druhá nejpovedenější generace hned po té úplně první. Navíc ty rádoby moderní zaoblené tvary se mi vždycky za dva roky okoukaly, ale takovej Fiat Croma, Peugeot 405 nebo BMW E36 se mi líbí dodnes a pokud je člověk potká v pěkném stavu, tak se za nimi vždycky otočím.
Petrko
Passat B3 a B4 na mně působí jako by Němci oprášili tvary tanku Tiger. 😉
Avatar - euro89
euro89
Technicky velký krok vpřed?! Počkej, prvního dubna už bylo... >😁
Ne vážně, pro mě je Mondeo jeden z nejslabších vítězů ankety vůbec. Auto, které nahradilo výbornou Sierru nabízející zadní náhon, 4x4 (ten sice dostalo i Mondeo, ale už jen v jediné verzi), podélně uložený šestiválec, Cosworth verze, pohledný design (zejména u sedanu), spolehlivou techniku atd., přišlo na trh s "revolučním" předním pohonem a čtyřválci na příč, čímž Ford zapadl do šedi davu, ačkoliv do té doby jeho modely se zadním náhonem a šestiválcem mohly směle konkurovat BMW při mnohem nižší ceně. Kvalita byla u Mondea (jako u všem Fordů v 90. letech) výrazně horší, než na co bývali majitelé modrého oválu do té doby zvyklý a k tomu započalo Mondeo z mého subjektivního názoru éru bezpohlavního odporně zaobleného designu, kterou později dovedly k "dokonalosti" káčko s prvním Focusem. 8-s Já dodnes říkám, že s poslední vyrobenou Sierrou přestal Ford dělat auta.
Petrko
Bezpohlvni Focus? A Sierra s vyšší kvalitou než Mondeo? Zřejmě dobré trávy Vinetu.
Avatar - euro89
euro89
Pro někoho je nejošklivější auto Multipla, pro jiného Aztek... pro mě to jsou první generace Fordů Ka a Focus. Jinak mi řekni, co bylo podle tebe v prvním Mondeu kvalitnější nebo lépe vyrobené, než u Sierry. Největší slabinou Sierry byla antikorozní ochrana, která byla u Mondea stejně mizerná.
Avatar - white label
white label
Co je pro tebe nejošklivější je jedna věc, ale proč je podle tebe zrovna Focus MK1 "bezpohlavní" by si nějak zdůvodnit mohl. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak já si spíš vybavil Sierru vedle E36 >😒] Dobře, Cosworth, ale to je tak vše...
Avatar - euro89
euro89
Proč vedle E36, když ta je o generaci novější? Já měl na mysli E30 a Sierra se zadním náhonem nabízela zajímanou, podobně zábavnou avšak levnější alternativu. A samozřejmě Cosworth, to byl majstrštyk od Fordu, který se mohl rovnat M3 či MB 190 2,5-16.
Avatar - euro89
euro89
Měl jsem na mysli čistě design a ten je pro mě mdlý, nevýrazný, nudný, odporně zaoblený. To auto pobralo méně krásy, než Hnůjdaj Pony, ale jak jsem psal. Je to můj názor a v designu platí sto lidí, sto chutí.