Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
První generace Mondea byla pro Ford technicky velký krok vpřed, ale ten design ve své době působil hodně japonsky, jako nějaká Mazda z té doby. No a ten facelift s obrovskými vykulenými světly a hnusnou oválnou maskou tomu dal ještě korunu... II. generace byla o parník hezčí a taky mnohem kvalitnější (odolnější technika, mnohem menší sklony ke korozi atd.)... :-!
Moc nesouhlasím mně se facelift (mkII) líbila mkIII byla nudná jako Passat a pro změnu ji hnily spodky dveří.
100x rači olezlé spodky dveří, než nosníky na kašu 😄 Jízdně taky nesrovnatelné. Mk.III je o kus dál ve všech směrech.
Ano, mondeo jezdilo dobře, ale ten design byl prostě klasický asijsko americký devadesátkový mix, v usa tohle "oblení" vydrželo přes dekádu, v Evropě to ale byla jen epizoda. Tehdejší evropská premie šla zcela jiným směrem (E36, MBC, A4 jsou designově jiný vesmír), ale protože evropský mainstream se tou dobou ještě tvarově topil v osmdesátkách, mondeo zprvu zapůsobilo svěže a jinak, proto ten titul. Jenže o dva roky později přišel passat b5, nadefinoval tvary mainstreamového sedanu pro další dekádu a design mondea najednou působil zoufale zastarale. 😉
B5 tka byla opravdu průkopnická, bylo to vlastně malé Audi, uplně nový směr a zlatá éra VW 😄 První Mondea se mi taky extra nelíbila, ale zase [odkaz] S tim si i vedle tehdejší B5 takovou ostudu neudělal 😄
Tak nějak proti B4 dobrý B5 úplně jiný vesmír. Tam to srovnalo až MkIII jenže jen srovnalo nic víc ten design jako by z toho Passatu vycházel.
Asi jsem zjevně v menšině, ale Passat B5 byla stejná designová obluda jako Mondeo. Naopak B4 je designově podle mě druhá nejpovedenější generace hned po té úplně první. Navíc ty rádoby moderní zaoblené tvary se mi vždycky za dva roky okoukaly, ale takovej Fiat Croma, Peugeot 405 nebo BMW E36 se mi líbí dodnes a pokud je člověk potká v pěkném stavu, tak se za nimi vždycky otočím.
Technicky velký krok vpřed?! Počkej, prvního dubna už bylo... >😁
Ne vážně, pro mě je Mondeo jeden z nejslabších vítězů ankety vůbec. Auto, které nahradilo výbornou Sierru nabízející zadní náhon, 4x4 (ten sice dostalo i Mondeo, ale už jen v jediné verzi), podélně uložený šestiválec, Cosworth verze, pohledný design (zejména u sedanu), spolehlivou techniku atd., přišlo na trh s "revolučním" předním pohonem a čtyřválci na příč, čímž Ford zapadl do šedi davu, ačkoliv do té doby jeho modely se zadním náhonem a šestiválcem mohly směle konkurovat BMW při mnohem nižší ceně. Kvalita byla u Mondea (jako u všem Fordů v 90. letech) výrazně horší, než na co bývali majitelé modrého oválu do té doby zvyklý a k tomu započalo Mondeo z mého subjektivního názoru éru bezpohlavního odporně zaobleného designu, kterou později dovedly k "dokonalosti" káčko s prvním Focusem. 8-s Já dodnes říkám, že s poslední vyrobenou Sierrou přestal Ford dělat auta.
Ne vážně, pro mě je Mondeo jeden z nejslabších vítězů ankety vůbec. Auto, které nahradilo výbornou Sierru nabízející zadní náhon, 4x4 (ten sice dostalo i Mondeo, ale už jen v jediné verzi), podélně uložený šestiválec, Cosworth verze, pohledný design (zejména u sedanu), spolehlivou techniku atd., přišlo na trh s "revolučním" předním pohonem a čtyřválci na příč, čímž Ford zapadl do šedi davu, ačkoliv do té doby jeho modely se zadním náhonem a šestiválcem mohly směle konkurovat BMW při mnohem nižší ceně. Kvalita byla u Mondea (jako u všem Fordů v 90. letech) výrazně horší, než na co bývali majitelé modrého oválu do té doby zvyklý a k tomu započalo Mondeo z mého subjektivního názoru éru bezpohlavního odporně zaobleného designu, kterou později dovedly k "dokonalosti" káčko s prvním Focusem. 8-s Já dodnes říkám, že s poslední vyrobenou Sierrou přestal Ford dělat auta.
Bezpohlvni Focus? A Sierra s vyšší kvalitou než Mondeo? Zřejmě dobré trávy Vinetu.
Pro někoho je nejošklivější auto Multipla, pro jiného Aztek... pro mě to jsou první generace Fordů Ka a Focus. Jinak mi řekni, co bylo podle tebe v prvním Mondeu kvalitnější nebo lépe vyrobené, než u Sierry. Největší slabinou Sierry byla antikorozní ochrana, která byla u Mondea stejně mizerná.
Co je pro tebe nejošklivější je jedna věc, ale proč je podle tebe zrovna Focus MK1 "bezpohlavní" by si nějak zdůvodnit mohl. 😉
Tak já si spíš vybavil Sierru vedle E36 >😒] Dobře, Cosworth, ale to je tak vše...
Proč vedle E36, když ta je o generaci novější? Já měl na mysli E30 a Sierra se zadním náhonem nabízela zajímanou, podobně zábavnou avšak levnější alternativu. A samozřejmě Cosworth, to byl majstrštyk od Fordu, který se mohl rovnat M3 či MB 190 2,5-16.
Měl jsem na mysli čistě design a ten je pro mě mdlý, nevýrazný, nudný, odporně zaoblený. To auto pobralo méně krásy, než Hnůjdaj Pony, ale jak jsem psal. Je to můj názor a v designu platí sto lidí, sto chutí.
Dodnes mohu vyzvihnout krásně žehlící podvozek, ještě né tak tuhý, jako MK III a MK IV (docela se nakláněl, třeba v porovnání s mou dobovu Lagunou II, ale nesrovnatelně lépe tlumil nerovnosti), hbité benzínové motory, hlavně ta jednaosma upalovala velmi dobře a nekonečně prostorný kombik! S kamarádem jsme tam narvali celyho Fichtla i s vrakem druhého >😁 Myslím, že první dvě generace utrpěly nejvíce porážku na poli dieslů, kdy jim Passat s TDI prostě a jednoduše ujel 😄 Jo a nárazníky jsou z papíru, ale to určitě tady každej zná 😁 >😒]
Zajimavosti te 1.8 byla spotreba. Kdyz se jezdilo v rozsahu od 96 do 110 km/h, nebyl problem jezdit za 6,5 l. Coz je povolena rychlost v GB (60 - 70 mph)To znamenalo v praxi dojezd i 900 km.
O pohodli a podvozku bylo o tomto vozu napsano vic nez dost, ridit ho byla radost. Zadna raketa, ale jistota velika a mista jako v parniku... Zlata era Fordu.
a mimochodem... Bíťa začal býti méně nenasytný... 7,1 po 1560 km...
p.s. ta spotřeba je fakt super, to už je skoro jako ten muj dvoulitr, teda, když mu dávám čoud, nebo vezu třeba kola na střeše 😊
Jian kjá mám mkIII s eibachy a 18" nějaký pocit velké tvrdosti nepozoruji.