Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Povedl se
| 24. 5. 2016 09:12
Espace, Scenic, Grand Scenic. Co se designu týká, za mě za jedna. Opravdu se povedly!!!
Avatar - 3_diamanty
pekne
| 24. 5. 2016 09:18
zacina sa to uz priblizovat vacsiemu bracekovi espace...a to aj svetlostou ... nepacia sa mi vsak tie 20 palcove mega kola.... chapem trend velkych kolies ale odtial potial... tu mi 20tky pridu uz nezmyselne a ozaj za limitom.... aj opticky posobia az kolotocarsky ... nepochybne nejake seriozne 18tky budu krajsie aj komfortnejsie pre bezneho uzivatela auta tohto segmentu ... takze auto fajn.. ozaj pekne ale chcelo by to aj fotky s mensimi diskami.... na ktorych bude nepochybne posobit este podarenejsie ;-) :yes:
pekne
| 24. 5. 2016 10:22
No, jenže je otázka, jestli bude Renault vůbec měnší disky nabízet, zatím tomu nic nenasvědčuje. Ono pak i přezují auta nebo dokoupení zimní sady bude znamenat pořádnou díru do rozpočtu, 20" bačkory nejsou tak úplně zadarmo
Avatar - rohYpnol
pekne
| 24. 5. 2016 12:31
Kdysi jsme totéž tvrdili o 15p ... Stačí pár let a z drahých rozměrů se stává běžné spotřební zboží :-!
Avatar - 3_diamanty
pekne
| 24. 5. 2016 12:56
problem nie je v samotnej velkosti disku ale v tom ze na tych 20tkach mas uz neskutocne malo pneumatiky .. pre mna za mna nech to ma aj 22ky ked to bude mat pekne balony teda viac gumy ... primarny problem je teda ten ze oni tam uz ani viac gumy dat nemozu lebo uz ten 20 palcovy disk v takomto aute je tak velky ze v blatniku ani nie je miesto na nejaky balon ... skoda... urcite by som radsej zvolil 17tky s primerane tucnymi pneu .. cize kola ktore by vo vyslednom priemere boli kludne aj rovnako velke ako tie 20tky s minimom pneu... proste to chce viac gumy.... priemer kolesa moze byt vo vysledku rovnaky... pacia sa mi velke kola ale nie na megadiskoch bez gumy ... neviem ci mi rozumies... o co tu ide a co realne zakaznikovi moze vadit... nie je to ani samotny disk.. ale vlastne rozhoduje pneumatika

auto sa mi paci... aj ked nemozem sa zbavit dojmu ze renault nemal dovod aby megauspesne MPV uz tuzilo byt crossoverom... scenic sa ako mpv predaval vynikajuco a prave preto ze to bolo sikovne prakticke MPV....
Avatar - rohYpnol
pekne
| 24. 5. 2016 13:05
"díky výšce bočnice 107 mm (stejně jako u 17palcových kol předchozího scénicu) bude zachován dostatečný jízdní komfort"

sorry kámo, ale jsi vedle ;-)
Avatar - 3_diamanty
pekne
| 24. 5. 2016 13:15
tak si das na 17 palcove disky tucnejsie kola a razom bude iny pomer .... teda ak ich ponukne vyrobca .... ;-) .. sam by som nejake ultra nizko profilace nechcel ... alebo das 16tky ... proste nalozis take pneu aby bolo viac gumy bez ohladu na disk

tiez ti budu k nicomu aj male kola ktore opat budu mat nizkoprofilace bez gumy ... takze to chce vhodny pomer medzi diskom a mnozstvom pneumatiky... take 205/55 R16 alebo 205/60 R16 by mohli byt moc sikovny rozmer aj na nejedno mpv :yes:
Avatar - rohYpnol
pekne
| 24. 5. 2016 13:27
205/55 má takřka shodnou výšku bočnice >:-[]
pekne
| 24. 5. 2016 15:45
Samozrejme, 55% z 205 bude rovnaké číslo bez ohľadu na to, aký priemer bude mať pneu...:-)
Pekne...
| 24. 5. 2016 09:40
Pekne rodinne auto. Tie disky davaju len aby to lepsie vyzeralo ,inak vieme vacsi disk = mensi jazdny komfort proste je tam menej gumy. Ja mam na E cku 18 palc. AMG disky a nemenim za vacsie len aby to bolo viac cool. Urcite sa to bude dat objednat s 18 palcakmi.... :yes:
Pekne...
| 24. 5. 2016 10:13
Primárně se větší disky dávají z několika důvodů : konstrukčně proto, aby byla možná instalace co největších brzdových sestav, v případě, kdy lze použít více rozměrů na autě, tak proto, aby se docílilo sportovnějšího chování vozu a reakcí řízení (na úkor komfortu jízdy).

Ten, kdo si namontuje zpravidla dražší větší disky a pneumatiky "len aby to lepsie vyzeralo", tak je to jen pozér.
Pro nejlepší komfort jízdy je samozřejmě nejlepší použít co nejmenší průměr disku, jaký výrobce povoluje (a tím i co největší profilové číslo pneumatiky). Aby si uživatel mohl vybrat, je v technických specifikacích auta většinou několik variant průměrů disků a pneumatik, jak také píšeš.
Avatar - woody-alien
Pekne...
| 24. 5. 2016 11:09
Pravdou ovšem je, že na mnoho aut se na základních kolech prakticky nedá koukat. Potenciální zájemci o nový Prius prominou ;-) , ale já bych tak nějak staromódně chtěl, aby se mi auto, které si za vlastní peníze kupuju, taky líbilo. S čímž souvisí i výběr velikosti a vzhledu kol. Pokud jsem proto pózér, budiž, nějak se s tím naučím žít. :-)
Pekne...
| 24. 5. 2016 11:21
Máš pravdu, že existují některá auta, na která se nedá v základech koukat. Ale to neznamená, že to musíš hned dávat na 22". ;-)
Pekne...
| 24. 5. 2016 13:09
No, zájemci o nový Prius můžou v tomto směru akorát tak mlčet, protože této japonské obludě nepomohou ani nejkrásnější kola pod sluncem! >:-[]
Avatar - Emel
Pekne...
| 24. 5. 2016 10:19
Větší disk přece neznamená nutně méně gumy. Pokud to auto od začátku stavíš na 20" disky, můžeš tam klidně dát té gumy dost... myslím, že se mluvilo o nějakých 195/55/20 nebo... teď fakt nevím.

Méně gumy tam je jen v případě, že to auto jede v základu na 16" třeba a ty u 18" potřebuješ dodržet +- stejný obvod kola.

Krom velikosti gumy je tu ještě jeden faktor a to je hmotnost kola - větší kola jsou těžší a podvozek má víc práce s jejich utlumením, zejména bez víceprvku...
Avatar - woody-alien
Pekne...
| 24. 5. 2016 10:59
"Renault tvrdí, že díky výšce bočnice 107 mm (stejně jako u 17palcových kol předchozího scénicu) bude zachován dostatečný jízdní komfort."

Gumy tam tedy zřejmě bude dost. Horší to bude s tím utlumením těžšího kola. A právě z tohoto důvodu se přidávám k těm, kdož nad počinem Renaultu dát 20" jako standard zdvihají obočí.
Avatar - AUDIRS6
Pekne...
| 24. 5. 2016 11:07
Je tu este jeden uhol pohladu:
Cim väcsi priemer kolesa, tym lepsie "preklenie" mensie nerovnosti. Kde by ti koliesko z furika padalo do kazdej jamy, tam ti koleso na Tatre prejde cez podobnu jamu bez toho, aby do nej spadlo a defakto o nej ani nevies. >:D
Takze vybrali sa zaujimavym smerom. Teraz len nech zlacnie technologia a cena na vyrobu karbonovych diskov a dizajneri sa mozu vyblaznit do sytosti. :-)
Pekne...
| 24. 5. 2016 11:08
V tom rozměru jsem našel 2 gumy jednu za přes 3k a druhá necelé 4k pro rodinné auto skvělé >:D >:D
Pekne...
| 24. 5. 2016 10:37
Ešte nedávno sme sa divili 18" diskom na sériovej Insignii a už je to OK základný rozmer pre kompakt? Ako základ by bolo 16" akurát, 18 je už viac ako dosť a 20 je absolútny úlet. Ústup rozumu móde. Stále väčšie kolesá a zmenšujúca sa presklená plocha, divná móda, divná doba...
Avatar - Emel
Pekne...
| 24. 5. 2016 10:45
Je potřeba najít nějaký kompromis. Pokud postavíš auto v základu na 15" s nějakými 195/55, tak pak bohužel v 18" už nutně musí být jen tenká guma, aby kompenzovala ty 3" průměru (tj. 3,8cm gumy).

Osobně si myslím, že dneska by měl být 16" základ na vyšším profilu a optimalizováno na 17".
Pekne...
| 24. 5. 2016 11:57
Áno, taký rozmer by bol v dnešnej dobe asi optimum.
Ak im ide o to, zmestiť do diskov väčšie brzdy, už teraz sa hrozím ceny za výmenu zadných bŕzd. Renault má totiž nechválny zvyk kotúče odlievať z jedného kusa spolu s nábojom, takže s so zadnými kotúčmi meníš aj náboje s ložiskami, aj keď im nič nie je a platíš a platíš... To samé ma štve na týchto obrovských rozmeroch, ktoré Renault úplne zbytočne cpe na svoje autá - veľký zmysel to nemá, iba musíš viac cvakať aby si mohol jazdiť, cenový rozdiel medzi 16" a 20" gumami aj diskami je priepastný. Za toto Renaultu jednoznačne :no: a rovnako za malé okná. Načo mi je panoramatická strecha, keď nevidím do bezprostrednej vzdialenosti po stranách auta?
Avatar - Emel
Pekne...
| 24. 5. 2016 12:06
Ne, smysl nejsou větší brzdy, důvod je jasně design.

Navíc zadní brzdy jsou klasicky menší než přední, ale to jen tak na okraj... i příplatkové brzdy na GTI se vejdou do 17" kol.
Pekne...
| 24. 5. 2016 15:12
Dosť blbý dôvod na predražovanie prevádzky mainstreamového auta...
Avatar - 3_diamanty
Pekne...
| 24. 5. 2016 10:46
:yes:

nejake 18tky ako strop by uplne stacili... zakaznik takehoto auta by asi nikdy ani viac neziadal ... a ako zaklad mohli byt nejake normalne 16tky s primeranym mnozstvom pneu..
Avatar - peprnik
To, co jsem ocenoval na predchozi verzi pred faceliftem, zmi
| 24. 5. 2016 09:41
Auto je to pekne, mel jsem predchozi verzi pred faceliftem, 1.9dCi

- Vyhled pro deti bude na zadnich sedadlech zalostny
- "Ve vyšších stupních výbavy bude auto vybaveno hliníkovými střešními ližinami ..." - prave kvuli tem lizinam jsem nesel do verze po faceliftu, nedala se objednat verze s tempomatem a bez lizin, hucely pri vyssich rychlostech na dalnici
- ... "k dispozici bude i velká panoramatická střecha" - podle obrazku vypada, ze pouze panoramaticka bez moznosti otevirani, jak u Peugeotu 3008 ... sklenik bez dvirek, ale s klimatizaci
- a motory, na 2.0 diky emisim nedosahu a v 1.6 dCi duveru nemam, zvlast pri vysscih otackach dava o sobe vedet.
Avatar - 3_diamanty
To, co jsem ocenoval na predchozi verzi pred faceliftem, zmi
| 24. 5. 2016 10:26
problem vidim v tom ze scenic uz netuzi byt MPVeckom ale skor crossoverom... hoci aj na ukor praktickosti .. a samozrejme co by to bol za modny metssky cross keby to nemalo aspon 20 palcove megakola ktore budu v realite bezneho dna majitelovi leda na paradu teda k nicomu .... skoda ze renault takto nenapadne opusta segmenty v ktorych kedysi dominoval... a ktore defakto aj sam vytvoril...

tie 20tky s minimom gumy su otras... sam seba sa pytam aky by som mal mat dovod jazdit na takychto megakolach ktore su schvalne robene na paradu s minimom pneumatiky .... a podla mna predajnosti scenicu taketo kola nepomozu skor naopak... kto chce pohodlne mpv ma o dovod viac opustit renault a zamierit ku konkurencii lebo stale este je z coho vyberat ( opel, vw, peugeot, kia, toyota, citroen )
Avatar - rohYpnol
To, co jsem ocenoval na predchozi verzi pred faceliftem, zmi
| 24. 5. 2016 12:36
Ne.

Renault moc dobře ví, že čisté MPV je v středoevropském vnímání dinosaurus na vymření. Udělal přesně to, co bylo zdrávo - posunul kategorii MPV blíže SUV a nabízí tak v důsledku nesrovnatelně smysluplnější rodinný mix vlastností. Vždyť většina SUV jsou stejně předokolky a do terénu se nikdy nepodívají...

Právě takovéto pojetí MPV ale přináší výhody SUV (vyšší průchodnost), aniž by člověk musel trpět negativa jako vysoká podlaha, relativně nízko položené sedáky, vysokou nakládací hranu zavazadelníku...
To, co jsem ocenoval na predchozi verzi pred faceliftem, zmi
| 24. 5. 2016 14:10
Blbosť... SUV nemá pre rodinu nič naviac voči MPV. Práve naopak. Spomínaš výhody ako vyššiu priechodnosť, ktorej zmysel v predchádzajúcom odstavci popieraš tvrdením, že SUV do terénu aj tak nejazdia. Negatívami ako je vysoká podlaha SUV netrpia? Však práve naopak, z väčšej svetlej výšky SUV vyplýva práve vyššia podlaha a ešte vyššie prahy, čo je voči MPV dosť výrazný prehrešok voči pohodliu a ergonómii nastupovania a vystupovania z auta. Vysoká hrana zavazadelníku - detto, SUV ju máva vyššie ako MPV, kde teda vidíš výhodu?
Renaultu vytýkam a všeobecne sa mu tu vytýka to, že sa odklonil od praktickosti k móde. Čiže to čo tu pletieš o akomsi zmysluplnejšom rodinnom mixe vlastností je absolútny blábol.
Avatar - rohYpnol
To, co jsem ocenoval na predchozi verzi pred faceliftem, zmi
| 24. 5. 2016 16:04
Přečti si prosím znovu a pečlivě co jsem napsal, protože tu třepeš totální nesmysly. Napsal jsem pravý opak.

A to, že většina SUV se nikdy nepodívá do terénu ani za mák neznamená, že lidi neoceňují vyšší průchodnost - to třeba když jedou na ryby, na kemp, k řece, nebo parkují třeba na louce u letních akcí, kempů, bazénů...
To, co jsem ocenoval na predchozi verzi pred faceliftem, zmi
| 24. 5. 2016 20:18
Asi ako Opel Mokka? Väčšia svetlosť medti nápravami O.k., ale "lízatko" pod predným spojlerom položené skoro na ceste... Aký to má potom zmysel? Môžeš ho strhnúť na prvom vyššom obrubníku.
A napísal si to blbo, pretože práve väčšou svetlou výškou MPV preberá práve tie spomínané neduhy SUV. Ako si predstavuješ väčšiu svetlú výšku auta s tým, že jeho podlaha ostane v pôvodnej výške?
Tuzing
| 24. 5. 2016 09:49
Jeste vymenit logo a na boky pridelat polstarky jako ma kaktus a je to bomba. Dobrej material pro tuzing :yes:
Avatar - pumpkin
Veľmi pekné
| 24. 5. 2016 10:44
Keďže som Renault pozitív, tak asi to neviem celkom objektívne zhodnotiť, ale mne Scénic príde neuveriteľne podarený po dizajnovej stránke. Je to dynamické, každá línia má svoje opodstatnenie, trendy ale zároveň nie zbytočne preplácané ozdobami...
No, klobúk dole pred Ackerovým tímom.
Bolo už trochu smutné vidieť, ako na filmovom festivale v Cannes rozvážajú hviezdy na obstarožnom Espaci či kórejskom Latitude. Teraz je to už našťastie iná liga a Renault si podmaňuje novú klientelu. Tá čo kupovala Thaliu za pár šupov ho už nebude ťahať dole.
[odkaz]
Grand Scénic
| 24. 5. 2016 12:01
je pro mě zklamáním. Ne samotné auto, to se vizuálně velmi povedlo. Ale tím, že Renault, který v 80. letech stál u zrodu kategorie MPV a v 90. letech založil kategorii kompaktních MPV, tak dnes nemá, co nabídnout. S příchodem nového Espase jsem byl zklamaný, ne tím autem, ale tím, jaké mu dali jméno a že tím ukončili výrobu velkého MPV. Ale říkal jsem si, že vědí co dělají, že nový Grand Scénic bude o něco větší a bude suplovat roli původního Espase.

Bohužel se nestalo. Je to krásné auto (i když k těm 20" kolům bych měl výhrady), ale už není praktické. Už to nemá ve druhé řadě 3 samostatná sedadla, která se dají nezávisle posouvat a sklápět, už bude problém umístit 3 autosedačky vedle sebe, už to prostě není klasické MPV, ale nějaké cros něco.

U velkého MPV typu Epsase se to dalo pochopit, tak kategorie je na ústupu, ale v tomto segmentu byl Grand Scénic jeden z nejprodávanějších a nejlépe vymyšlených MPV, který konkurenci hledal jen těžko.

Jako uživatel několika MPV (Peugeot 806, Peugeot 807 a Ford Galaxy (po FL, model 2011) dokážu ocenit přidanou hodnotu této koncepce.

U Renaultu mě to fakt mrzí, že dobrovolně vyklidil pozice Zafirám, Touranům a Picasům.
Grand Scénic
| 24. 5. 2016 12:03
Súhlas od prvého do posledného písmena.
Avatar - rohYpnol
Grand Scénic
| 24. 5. 2016 12:57
Souhlas v jediném bodě - klasický Espace byl vydařený a byl tvůrcem této kategorie v Evropě.
Avatar - rohYpnol
Grand Scénic
| 24. 5. 2016 12:44
Ne, ne a ne. V každém odstavci.

1) Renault udělal to co musel - čisté MPV je dinosaurus, přežitek, archaismus. Lidi raději vezmou SUV... Takže Renault jen posunul MPV tím směrem, jak sami zákazníci chtějí

2) Ne, Espace není reálně méně praktický než předchůdce. 3 dětská sedadla vedle sebe samozřejmě dáš. Jediné co platí je to, že nad hlavou máš méně vzduchu. Což je celkem přijatelný kompromis.

3) Pro velké rodiny tu je civilní Traffic Passenger.
Grand Scénic
| 24. 5. 2016 15:02
Espace byl možnosti plnohodnotně využít 3 řady sedadel a Grand Espace k tomu dal i kufr. Vedle toho je současný Espace jen vyšší kombi se třemi samostatnými sedadly ve druhé řadě. Ale přepravní možnosti jsou velmi omezené.

Ještě bych to pochopil u nového Grand Scénic, kdyby ve druhé řadě zachovali 3 samostatná sedadla s možností je i nezávisle posouvat a sklápět, bohužel to tam není.

A o Trafic Passenger nemůže být řeš. Nevím, zda ta auto znáte reálně, ale já s MPV a civilními dodávkami najezdil hodně a právě nová generace již vhodná náhrada za MPV není proti té staré. Zatímco stará měla verzi Passenger a Generation (obdoba Multivana od VW) krásně utlumenou kompletními tapeci a uvnitř se člověk opravdu mohl cítit pohodlně, tak aktuální žádnou takovou verzi nemá a i ta nejluxusnější verze má holé plechy, to mi přijde jako velký fail.
Avatar - pumpkin
Grand Scénic
| 24. 5. 2016 15:27
S tým Traficom súhlas. Sedel som v novom Travelleri a to je teda trochu iná liga. V Renaulte to s osobnou verziou akosi podcenili.
Grand Scénic
| 24. 5. 2016 15:09
je to už věc názoru - každému co potřebuje
celkově je to ale ústup od praktičnosti k tomu aby to "vypadalo"

z venku vypadá hodně dobře ale když člověk potřebuje dostat dovnitř pětičlennou rodinu není to to nejdůležitější .

Interiér - hold současný styl Renaultu je takový - návrat ke klasickému rozložení s kapličkou ale ten naroubovaný tablet doprostřed mě se nelíbí (v Meganu se s tím vypořádali lépe) i když jako celek je to pořád lepší než u předchozí generace .

20 kola to je hodně diskutabilní - z hlediska nákladů oproti 16/17 je to krát skoro 2 a to je hodně.

zadní sedadla - přijde mi že u R teď nějak zapomněli že to není místo jen pro malé děti - u Meganu to je úplně zoufalé, menší Scenic taky nevypadal nijak úžasně ve srovnání s konkurencí a tady raději fotky ani nedali takže bych se bál že o moc více místa tam nebude. A to že nejsou 3 samostatná tak mi u tohoto typu vozu přijde jako špatně.
Avatar - pumpkin
Grand Scénic
| 24. 5. 2016 15:23
Nemusí ťa to mrzieť, nový Espace sa aj napriek pozmenenej koncepcii dobre predáva. :-)
To isté čaká budúcu generáciu 5008 a Zafiry, ktoré budú na spoločnej platforme.
Grand Scénic bude podľa mňa veľmi dobre suplovať štvrtú generáciu Espacu. Komu ani to nestačí, tak už by mal uvažovať o dodávke veľkosti Traficu. Ja v prípade nových Scénicov nevidím nejakú zásadnú koncepčnú zmenu. Áno, má to veľké kolesá a užšie okná, ale priestoru je tam stále dosť.

A nechcem nijak rýpať, ale prečo si si teda ani raz nekúpil Espace?
Avatar - rohYpnol
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 12:47
Scénic nasadil laťku vysoko. Ale z praktického hlediska měl vroubek v druhé řadě sedadel. A Grand Scénic přišel přesně s tím, s čím měl - kdo hledá praktičnost v prvé (tedy vlastně druhé >:D ) řadě, tak právě Grand dává jednoznačný smysl.

Zapomeňte na Octavie, i30ky a podobné nesmysly, Grand Scénic představuje rodinné zlato :yes: :yes: :yes:
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 13:14
Vidíš, a já si mylsím pravý opak. Pro mě je rodinný ideál klasický rodinný kombík, samozřejmě s dostatkem prostoru v kabině i v kufru. Třeba jako ta Octavia Combi III. :-) :yes:
Avatar - rohYpnol
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 13:24
možná s odrostlejšími dětmi...
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 13:33
Pro mě je rodinný ideál 7místné MPV. Na každodenní rodinné popojíždění ideální auto.
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 13:34
Souhlasím... z mnoha důvodů.
pro rodinu s malými dětmi ideální. Neomlátíš si hlavu o strop auta a ušetříš plotýnky při instalaci dětské sedačky či usazování dětí do ní. Navíc máš určitě větší přehled o tom, co se děje na silnici kolem tebe a vyšší "posez" posádku ve městě více chrání před tramvajovými táhly či jinými nečekanostmi. Navíc takové nemluvně se ti bude určitě lépe přebalovat vzadu ve vysokém kufru, než v nízkém kombi. Vždyť ono je to vlastně jen takové vyvýšené kombi s mnoha výhodami z toho plynoucími.
Po praktické stránce pro rodiny s dětmi do šesti let to nejideálnější auto, co může být. A ke všemu hezké.
Avatar - rohYpnol
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 13:42
Přesně tak. K tomu těch 160 mm už dává určitou svobodu i mimo rovný asfalt. Vždyť kolik majitelů Octavia I FL proklínala nový nedělený nízký přední nárazník, který po týdnu někde urazili...
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 13:47
Navíc můžeš do druhé řady celkem v pohodě nainstalovat 3 dětské sedačky a v případě potřeby do té třetí třeba posadit sousedovy děcka.
Avatar - rohYpnol
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 13:48
třetí řadu vždy jistí tchýně >:-[] ;-)
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 13:51
nebo vlkodav (což je v přeneseném významu slova téměř totéž)
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 14:45
Já jsem myslel, že pro tchýni je ten prostor, který zůstal za třetí řadou.
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 14:47
to záleží na tom, jestli se jí do pusy vleze tenisák...
Avatar - rohYpnol
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 19:50
já vždy myslel, že pro tchýni je ten prostor, který zůstal (tečka) >:-[] ;-)
Rodinný sen
| 24. 5. 2016 22:43
Dost by mě zajímalo, za které rodiny mluvíš? >:D Zní to jak napis PR oddělení Renaultu.

Tak to pojďme probrat, boční profil -lomená linie oken ubírá výhled z vozu (děti budou mít velkou radost), obrovská kola - nechci vidět tu cenu za letní pneu s atypickým rozměrem, zimáky R16/17 naopak budou vypadat utopeně - co řetězy na zimu, hmmm? 3 samostatné sedačky vzadu? Hmmm? Co slušný benzinový motor? 1.2TCe je tak do Meganu. Alespoň 1.6l kolem 150k? Zase nic... To mi teda pověz, proč by toto mět být rodinný sen?

Btw naštěstí to jako celek není tak přehnaně cirkusácký typ jako Espace...
Espace, Grand Scénic
| 24. 5. 2016 13:17
S příchodem nového Espace se Renault vydral z podvědomí zpět na světlo boží. A tenhle Grand Scénic je takový povedený designový šperk. Líbí se mi. Nejásám však, když čtu ty uvažované motorizace.
TCe 200 by si jistě své zákazníky našel.
Espace, Grand Scénic
| 24. 5. 2016 15:34
Budou i silnější motory. Zatím se ví, že bude silnější benzín.
Avatar - pumpkin
Espace, Grand Scénic
| 24. 5. 2016 15:36
Beriem to tak, že ak by sa súčasné motorizácie neosvedčili a brzdili by ambiciózne predaje, tak pre Renault-Nissan nebude zas taký problém vyvinúť silnejší motor. Zatiaľ im ho napriek diskusnej skepse asi netreba.
Espace, Grand Scénic
| 24. 5. 2016 16:13
když já mám takovou francouzskou zkušenost z tamních silnic a dálnic, že sami Francouzi žádné rakety nepotřebují. Jestli jsi tam někdy projížděl, tak víš, že oni se drží dopravních předpisů docela striktně a všelijaké to popojíždění a rozjíždění jim trvá stejně dlouho, jako jejich pověstná přestávka na oběd :-) Na nás, řidičsky horkokrevné a turbodmychadly neurotizované Středoevropany, může jejich rozvaha na silnicích působit málem tupě (nicméně totéž, ale v opačném gardu, si oni myslí zase o nás).
Avatar - rohYpnol
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 13:39
Renault vsadil na tvarovou uniformitu. Espace, Scénic, Grand-Scénic se nesou v jedné vlně, Mégane, Talisman, Kadjar a Koleos jedou paralelně v tomtéž...

Myslím, že je třeba varovat, aby to Renault s tou jednotou nepřehnal a nedopadl jako Seat, který svého času nabízel v podstatě jeden model Altea na mnoho variant... Ta hranice je dost úzká... Zatím to Renault zachraňuje charakteristickými bočními profily. Tak hlavně to nepřepískněte :-!
Avatar - 3_diamanty
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 13:54
aj interiermi su uz hodne podobne... prestava sa mi tato uniformita jak exterieru tak aj interieru pacit... za mna najpritazlivejsie je asi sucasne clio/clio combi ... tak nejak inak posobi ako ten zbytok ponuky ktory uz zacina byt aj zvonku aj v kabine na jedno brdo .... ono je fajn ak mas nejaky styl ale nemyslim si ze je fajn ak teraz vsetky auta budu zase uplne rovnake ... pacilo sa mi ked laguna vyzerala inak ako megane... aj scenic sa netvaril ako zmenseny espace... podla mna mal renault v minulosti pestrejsi dizajn... a dokazal auta viac odlisit od seba co som vzdy ocenoval ... priznavam ze ten novy styl a la talisman mi uz ale moc nesedi a podla mna ani nepotrva dlho a ludia sa tej rovnakej vizazi napriec celym portfoliom uz presytia ... za mna z francuzov dnes peugeot to vie lepsie... vie lepsie modely odlisit pritom niet pochyb ze su vsetky jedna rodina ;-) ...
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 14:03
možná až příliš pestrý. Já naopak vidím v tom sjednocení interiérů víc výhod, než nevýhod. Máš-li doma dvě až tři auta stejného výrobce, při přesedání z jednoho do druhého (až do třetího) netrpíš prvních pět kilometrů dezorientací z palubních systémů...
Navíc interiér trojice Espace, Grand Scénic, Talisman je dle mého subjektivního názoru to nejpovedenější, co kdy Renault během své bohaté historie stvořil.
Avatar - 3_diamanty
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 14:16
"kdyz ja ti nevim Karle" ... mna uz aj novy megane nejako nechava chladnym.. po tom co som videl talisman uz vizualne akosi megane ma nedokaze prekvapit ani strhnut pozornost ani nejako krasny mi nepride... skratka taka astra alebo p308 sa mi pacia viac ale tazko to vysvetlim ja viem... mozno je to aj tym ze astra a P308 neposobia ako zmenseniny svojich vacsich bracekov... mozno je to aj tym ze aj v interieri su ine ako ich vacsi bracekovia a mozno je to aj tym ze nesnazia o krasu len na oko ale z tych aut vyzaruje aj akasi vnutorna krasa... opat kolko ludi tolko chuti.... ale sam som sa pristihol ako ma novy megane nechal uplne chladnym a naopak.. za astrou sa vzdy rad otocim... neviem.. asi je to aj o dizajne aj o akejsi vnutornej krase a vyzarovani ... a ked to potom zratas vo vysledku.... tak sam vies co sa ti paci viac a co uz menej ... rovnako som cim dalej tym viac vizualne sklamany z tipa... vidim ho uz denne a miestami mam pocit ze pozeram na 6 rokov stare auto... pritom aj taky spaceback v cervenej v lepsej vybave ( monte carlo ) vie posobit lepsie ... a to zrovna nie som nejaky fanda skody ... viem ze teraz si zliznem za to ze mam iny nazor ako mozno vacsina ale na druhej strane dizajn je vec vkusu .... a ten mame kazdy iny
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 14:24
tak já tě kamenovat za tvé názory nebudu. Občas mě i pobavíš ;-) (v dobrém)
kdyby jsme měli všichni stejnej názor a vkus, tak dodnes jezdíme maximálně tak na koních.
Avatar - 3_diamanty
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 14:26
zhodou okolnosti som videl nedavno tipo vedla uz skoncenej bravy.... az ma zarazilo ako brava vyzera moderne a naopak... akym vizualnym krokom dozadu je nove tipo .. to musis vidiet v reale to sa neda takto popisat... aj 9 rocny lancer je vizualne o dekadu pred tipom.. skoda... lebo fakt som cakal ze uvidime novu bravu... lebo mna to uzasne tipo skratka neoslovuje ;-\ ale je to len moj problem ... zlata brava :'-(
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 14:37
Kolem zastoupení Jeep/Fiat jezdím téměř každý den. Nové TIPO je holt takové všelijaké. Hlavně jsem byl rozčarován z toho, co za zvuk se linulo z výfuku (jasně, že jsem byl zvědavej a šel si ho projet). Nemůžu říct, že je to špatné auto, v kabině určitě nadprůměrné zpracováním v rámci třídy... ale přesedl jsem do něj z Mondea... čili trochu šok. Nicméně Fiaty řady 500 se mi líbí. Jsou to jiná auta. Korespondují s potřebami Italů - a Itálie je mojí nejoblíbenější evropskou zemí :-)
Avatar - Emel
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 14:39
Itálie má něco do sebe... na dovolenou. Na byznys musí mít člověk trošku jižanské mentality, jinak se z nich zblázní :-)
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 14:43
to je pravda ... proto tam jezdím jen na tu dovolenou ;-)
Itálie je pro mě na dovolenou TOP zemí a pochopil jsem tam jejich inklinaci k prťavým autům. Vždyť kolikrát jsem se nedostal k hotýlku, protože jsem měl zkrátka na jejich poměry velké auto :-)
Avatar - 3_diamanty
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 14:52
mne sa najviac paci malicke slovinsko :-) ja skor hory ako more ... odporucam vidiet bohinjnske jazero ... nic krajsie som v zivote nevidel .. preto tam pojdem uz po tretikrat :yes:
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 14:58
Když já neumím krom několika frází Italsky ani slovo :-) a proto tam jezdím. Protože nerozumím tomu, co si lidi mezi sebou povídají... a to je ten nej odpočinek na světě...
To v oblíbených jižních česko-slovenských destinacích si tolik neodpočineš ;-) ;-) ;-)
Avatar - 3_diamanty
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 15:00
ved prave preto odporucam slovinsko... :-)
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 15:01
:-)
Avatar - pumpkin
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 15:43
Nevíš, ale rečí máš ako koza bobkov.
Avatar - rohYpnol
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 14:17
Ano, doba to tak chce.

Ale má to i velké nevýhody. Protože v podstatě v rámci obměny celé výrobní řady se automobilka vrací k již obkoukanému nebo neaktuálnímu pojetí. A když pak najede na novou koncepci a nový směr, rázem má automobilka OUT celý výrobní program a trvá třeba dalších 10 let, než novou koncepci dostanou i ostatní...
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 14:20
to asi ano... ale když se podíváš dokola kolem, tak to tak dnes mají téměř všichni.
Varování do Boulogne-Billancourt
| 24. 5. 2016 15:32
Neboj. Grand Scénic je už poslední. V Paříži přijde designová změna.
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 15:04
Proč má Scénic 20" kola?
1. Design - pro všechny a bez kompromisů
2. Možnost naladit podvozek jen na jeden rozměr kol
3. Lepší aerodynamika
4. Menší valivý odpor - spotřeba.

Co se lidem nelíbí?
1. Málo gumy - výška bočnice je stejná jako u 17"
2. Větší hmotnost a proto i horší komfort - kola jsou úzká a nejde je proto srovnávat s klasickými 20" u jiných aut. Hmotnost bude nižší.
3. Vysoká cena - dle vyjádření Renaultu je z výrobcem domluvená stejná cena jako za 17".
Avatar - Emel
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 15:17
To je trošku alibisticky pojaté. Beru design, jo, proto se to dělá.

"Možnost odladit" zní hezky, ale je potřeba počítat s tím, že u levného podvozku (bez víceprvku nebo aspoň špičkových tlumičů) to prostě dobře udělat nejde. To souvisí i s tou hmotností - samozřejmě že 20" kola o tloušťce 205 nebo kolik jsou výrazně těžší, než kola o tloušťce 205 a velikosti 17".

A s tím souvisí i spotřeba - valivý odpor nevím, dejme tomu... ale větší setrvačnost neodpružené hmoty znamená vyšší spotřebu. A mimochodem i horší dynamiku a brzdnou dráhu.

Lepší aerodynamika - to sotva, rotující kola jsou obecně pro aerodynamiku pohroma a čím jsou větší, tím hůř.

S jakým výrobcem je domluvená ta cena? Tu cenu má možná domluvenou Renault na gumy do výroby, ale tržní cen jistě nebude vypadat tak, že budou 17" a 20" levné a 18" a 19" drahé.
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 15:26
1.Rozměr je 195/55 R20. Ty víš o kolik jsou tato kola težší než17"? Jak jsi přišel na to, že jde o levný podvozek? Myslíš, že víceprvek vždy stojí víc než torzka?
2.Pokud jde o aerodynamiku a spotřebu. Proč jde touto cestou BMW u elektroaut?
3. Ta cena je domluvená pro zákazníky a nejde o standardní rozměr.
Avatar - Emel
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 15:35
Při stejné šířce gumy, tj. třeba těch 195", bude ten rozdíl 20 vs. 17 rozhodně v desítkách procent, už jen obvod toho disku roste 3,14 násobkem průměru. Pokud chceš srovnávat s širšíma kolama, třeba 225/50/17, tak je ale zase potřeba si říct, že užší guma = horší handling, brzdná dráha apod.

Víceprvek obecně stojí víc. Pokud Renault použije nějaké prémiové tlumiče - uvidíme. Zatím ale slyším ohlasy, že Talisman s 19" komfortně jezdit neumí, tak si nedělám velké iluze o Scenicu.

BMW - nevím, ale předpokládám, že důvod je opět design. Aerodynamika blatníkem nezakrytého kola je tragická. U zakrytého kola je při čelním pohledu celkem jedno jak je velké a jde jen o tu bočnici, která je jistě horší, než když je v tom místě plech. Mimo jiné je to jeden z důvodů hluboko zapuštěných kol.

Cena - dobře, napišme si za půl roku. Možná bude stejná doporučená MOC, za tu ale gumy tak jak tak nikdo nekupuje...
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 15:39
Tady máš něco k tomu BMW.
[odkaz]
Avatar - Emel
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 15:49
Celkem zajímavé čtení... o aerodynamice tam není nic... a BMW si pomáhá velkoplošnými koly (tj. tlusté paprsky). Důležité mi přijde tohle:

Elektromobil BMW i3 (1195 kg) má díky moderním technologiím hmotnost dokonce nižší než nový Golf VII (1205 kg), přitom je ale auto konstruováno pro mnohem nižší rychlosti.

Pneumatiky pro BMW i3 se tak vystavují mnohem menšímu namáhání (menší rychlost + malá hmotnost). Stejně tak nejsou u BMW i3 tak velké požadavky na adhezi pneumatik na suchém povrchu.

Jinými slovy - je to lehké auto do města, stačí mu úzké gumy bez slušné adheze, dobře brzdit to nemusí. Jak to bude u Scenicu?
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 15:53
U BMW je to extrém. Podívej se na šířku. Jen jsem ti chtěl ukázat směr, kterým jde Scénic.
Avatar - Emel
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 16:02
Já ten směr beru, podle mě je v pořádku... design prodává a velká kola jsou lety osvědčený prvek, kola dělaj auto.

Vliv velikosti a hmotnosti kola na spotřebu nebo aerodynamiku beru spíš jako takovou akademickou diskusi, reálné dopady budou asi sotva měřitelné. Cena je nepříjemnost, ale u nového auta za 500+ je částka v řádu 10t přijatelná... a pro koho ne, ten nechť si koupí Dokker.

Zbývají ty otázky kolem komfortu odpružení a schopnosti auta držet kola v kontaktu se silnicí... tady jsem trošku skeptický, ale nechci dělat předčasné závěry.
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 17:05
"Celkem zajímavé čtení... o aerodynamice tam není nic..."
Ale je.
"..... Výsledkem je menší valivý odpor, lepší aerodynamika a mnohem tišší provoz....."
Avatar - Emel
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 17:32
Dobře, já vím, ale to chápu jako lepší aerodynamiku v důsledku menší šířky, ne v důsledku většího kola.

Ok, je tu ta myšlenka s větší styčnou plochou díky většímu kolu... o tom budu přemýšlet :-) .
Avatar - AUDIRS6
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 15:50
Co sa kolesa ako takeho tyka, na jednej strane suhlas - bude tazsie, s väcsou rotujucou hmotou na väcsiom priemere. Zase ale vdaka väcsiemu priemeru bude väcsia sustavna stycna plocha s vozovkou, takze brzdny ucinok by sa mohol o cosi zlepsit. Pokial na brzdy vyvinies dostatocny tlak, tak rotujuca hmota ta trapi menej, nez mas osoh z väcsej stycnej plochy, ktora svojim vyssim trenim je schopna sposobit lepsie spomalenie.
Aerodynamika - uz len fakt, ze svetla vyska danych aut bude väcsia ako u klasickych aut znamena, ze aerodynamika sa tu nezlepsi, skor naopak.
Naprava vlecna / torzka...Nuz, toto je vecny boj nas diskuterov a bude asi naveky. :-)
Ano, da sa dobre urobit aj vlecna naprava a tych prikladov je aj dnes nespocet. Drahsia asi nebude, ale mozno tu ide o servisne naklady pre uzivatela - ktory bude mozno platit mensiu ciastku za jej servisovanie.
Cena pneumatiky - nuz, ak to takto dohodol Renault pre svojich klientov, je mu to na chvalu, ale moc tomu neverim.
Ja sa necham prekvapit. Celkovo ale tuto cestu nezatracujem a povazujem ju za zaujimavu hlavne z hladiska dizajnovych moznosti s nou spojenymi.
Truben, co si mi dal :no: Bud chlap a vyjadri sa! >:D
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 15:59
Väčší priemer = väčšia styčná plocha = väčší valivý odpor. Väčšia styčná plocha = účinnejšie brzdenie, ale zas viac namáhané brzdy - väčší priemer, väčšia hmotnosť, väčšia zotrvačnosť a moment. Takže niečo možno lepšie, ale zas aj horšie. Z praktického hľadiska žiadny posun vpred, ide len a jedine o dizajn.
Avatar - AUDIRS6
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 16:05
Vdaka tomu co tu chalani postli, tak praveze vdaka tomu väcsiemu priemeru by ten nabeh dotyku s vozovkou mal byt pre tu gumu menej stresujuci a mal tak ucinne znizovat valivy odpor.
To su ale akademicke debaty na urovni vyrobcov pneumatik, kde kazda liska si svoj chvost chvali. :-)
Ja ale zasadne niesom proti - vidim tam prevazujuce vyhody. ;-)
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 16:19
Jen technická : Na velikosti styčné plochy při smykovém tření vůbec nezáleží. Třecí sílu ovlivňuje pouze kolmý tlak a součinitel tření.
Proč má Scénic 20" kola?
| 25. 5. 2016 10:15
???
Proč má Scénic 20" kola?
| 25. 5. 2016 13:16
Tlak ci sila? Ak tlak potom je to hlavne o ploche...
Avatar - white label
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 16:06
U kola klasicky schovaného v karoserií má právě šířka pneu výraznější (negativní) vliv na aerodynamiku (odpor vzduchu). A když vezmeš obvodem dvě různě velká kola, tak při shodné šířce na tom bude (obvodem) větší kolo lépe ohledně styčné plochy a vše co s tím souvisí. Takže se dá zjednodušeně říct, že větší obvod kola ti umožňuje použít menší šířku při zachování styčné plochy s vozovkou.
Avatar - white label
Proč má Scénic 20" kola?
| 24. 5. 2016 16:24
Přehnaný downsizing a diskriminace manuálních převodovek!
| 24. 5. 2016 17:12
Nová generace Renaultů se mi po designové stránce moc líbí, ale nabídka motorů je u nich dost zoufalá. Stručně řečeno to Renault s tím downsizingem v posledních letech silně přehání - nabízet k poměrně velkému Grand Scénicu jako největší motor jen dvanáctistovku?! A u nového Méganu je benzín nad hranicí 1,2 l (tedy šestnáctistovka) jen s automatem! A u Clia je tomu podobně, nemluvě o Talismanu s největším objemem 1,6 l v benzínu i naftě. Proč to proboha Renault dělá, když třeba německé automobilky do takových aut klidně nabízejí i dvoulitry, čimž mají proti Renaultu obrovskou konkurenční výhodu? :'-(
Přehnaný downsizing a diskriminace manuálních převodovek!
| 24. 5. 2016 17:37
Podle mě si myslí, že se jim to jen kvůli německému trhu nevyplatí. Ti si stejně budou kupovat svoje značky i kdyby tam byl třílitr.
Přehnaný downsizing a diskriminace manuálních převodovek!
| 25. 5. 2016 10:33
Jasně, určitě se jim vyplatí ingorovat přání největšího trhu v Evropě ;-) Osobně sázím na rozhodnutí FR marketingu a zásahy účetních = co stačí frantíkům, musí i zbytku Evropy... No ještě uvidíme.

Ideálně by se hodila jestě 1.6TCe z Talismanu, klidně i naladěná někam ke 150-160k :-)
Přehnaný downsizing a diskriminace manuálních převodovek!
| 25. 5. 2016 15:55
Nechápu proč tam máš ten smajlík. Proč by se jim nemohlo vyplatit ignorovat touhu pár Němců po silnějším motoru? Podívej se na prodeje neněmeckých značek v Německu. Proč by to měl být zásah PR marketingu? Každému je jasné, že jde o zásah účetních. Kvůli nim si dovolí Renault i skoro stejně velký britský trh. Tam se Talisman a Espace vůbec neprodává. Pokud jde o Scénic, tak možný důvod absence 1.6 TCe možná bude příchod nového motoru 1.8 TCe.
Avatar - Ada je zase tady
Ohavné
| 24. 5. 2016 22:06
Kola jako od žebřiňáku, splácnutá budka, příšerný interiér, absence 4x4, motůrek vydojený na úkor spolehlivosti a hlavně na kapotě značka, která každého majitele společensky degraduje do role idiota. No nekupte to... :no:
Avatar - Dylan McKay
Ohavné
| 24. 5. 2016 22:31
Ado tohle už je hodně přes čáru :no:
Avatar - Ada je zase tady
Ohavné
| 24. 5. 2016 23:42
Omyl, ještě přidám chybějící manuální převodovku a ruční brzdu. A konstatuji, že přijet na obchodní jednání v rendlíku znamená, že si o takového kolíka potenciální obchodní partner neotře ani boty. Můžeš nesouhlasit, zlobit se, nebo protestovat, ale tak to v životě prostě je. :-!
Avatar - Dylan McKay
Ohavné
| 25. 5. 2016 06:53
V životě je to tak, že v tom tvém světě bych tedy žít nechtěl...
Ohavné
| 25. 5. 2016 08:21
Kdo by taky chtěl žít ve světě mentálního ubožáka :-!
Ohavné
| 25. 5. 2016 08:30
Tohle přece není auto které si někdo bude kupovat pro firemní účely takže tohle je dost mimo - pro to má Renault Talisman - pravda je asi v tom že tady se Renaultu obecně moc nedaří .

Ale už to nemá nic společného se Scenicem a jeho plusy a minusy
Video
| 25. 5. 2016 08:36
dá se najít delší video kde je pohled do kufru , ale o prostoru na zadních sedadlech a jak vypadá 3 řada což je u toho auta podstatné pořád chybí - proč pak asi ?
Video
| 25. 5. 2016 08:57
píše mi, že toto video neexistuje
Video
| 25. 5. 2016 13:05
tak pokus číslo 2 - patrně to nějak zmršil při vložení do příspěvku

[odkaz]
Video
| 29. 5. 2016 12:27
:yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku