Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům

David Bureš
Diskuze (106)
Nový Grand Scénic je proti předchůdci delší, širší i vyšší. Narostl také rozvor a zvětšila se světlá výška.

Renault na ženevském autosalonu představil novou generaci svého kompaktního MPV, modelu Scénic. S několikaměsíčním zpožděním debutuje i prodloužená verze, již tradičně nazvaná Grand Scénic. Do prodeje vstoupí ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Design automobilu jde ve šlépějích menšího sourozence, stejně jako on se přiblížil módním crossoverům. Zatímco přídě obou aut jsou shodné, zádě jsou naopak svébytné. Scénic s přídomkem Grand se liší vertikálně protaženými koncovými světlomety.

Stejně jako scénic bude i grand scénic standardně vybaven 20palcovými koly. Renault tvrdí, že díky výšce bočnice 107 mm (stejně jako u 17palcových kol předchozího scénicu) bude zachován dostatečný jízdní komfort. Ve vyšších stupních výbavy bude auto vybaveno hliníkovými střešními ližinami v matném provedení, k dispozici bude i velká panoramatická střecha. Ta sice nebude otevíratelná, jelikož ale nebude mít žádnou příčku, interiér bohatě prosvětlí. MPV rovněž nabídne dvoubarevnou karoserii.

Přiblížení crossoverům je patrné také na světlé výšce, která narostla o 30 mm na celkových 160 mm. Samotná výška auta přitom vzrostla jen o 15 mm, na 1.660 mm. Auto je s délkou 4.630 mm a šířkou 1.860 mm rovněž vyšší a širší než předchůdce. Rozvor náprav činí 2.800 mm, což je o 35 mm více než u předchůdce a o 70 mm více než u menšího scénicu.

Středové konzoli bude u vyšších variant dominovat 8,7palcový displej multimediálního systému R-Link 2. K dispozici bude i přepínání jízdních režimů Multi-Sense.

V závislosti na volbě zákazníka nabídne grand scénic pět nebo sedm míst. Přední i zadní řada sedadel se inspirovala těmi v Espacu, druhá řada je vždy posuvná a dělená v poměru 60:40. Praktickým prvkem je sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, které umožní uvnitř převážet až 2,85 metru dlouhé předměty, nebo funkce One Touch, která automaticky sklopí zadní sedadla do roviny.

Objem zavazadelníku v pětimístné konfiguraci se v závislosti na poloze druhé řady sedadel pohybuje od 718 l do 866 l. V interiéru pak najdeme další odkládací prostory o celkovém objemu 63 litrů.

Nabídka motorů bude čítat čtyři vznětové a dva zážehové agregáty. Ty benzinové zastoupí TCe 115 a TCe 130, vždy se šestistupňovou manuální převodovkou, dieselové pak dCi 110, dCi 130, dCi 160 a dCi 110 Hybrid Assist, který umí při zpomalování ukládat kinetickou energii a využívat ji při zrychlování. Nejslabší turbodiesel nabídne výběr mezi šestistupňovým manuálem a dvouspojkovou převodovkou, u nejsilnějšího bude EDC standardem.

Jak už to dnes bývá, Grand Scénic rovněž nabídne bohatou bezpečností výbavu. Stejně jako u scénicu bude standardem aktivní brzdění s detekcí chodců, k dispozici bude též asistent pro jízdu v pruzích, sledování únavy řidiče nebo adaptivní tempomat. Zákazník si bude moci objednat i průhledový displej nebo aktivní parkovací asistent.

David Bureš
Diskuze (106)
Re: Video
:yes:
25. 5. 2016 15:55
Re: Přehnaný downsizing a diskriminace manuálních převodovek
Nechápu proč tam máš ten smajlík. Proč by se jim nemohlo vyplatit ignorovat touhu pár Němců po silnějším motoru? Podívej se na prodeje neněmeckých značek v Německu. Proč by to měl být zásah PR marketingu? Každému je jasné, že jde o zásah účetních. Kvůli nim si dovolí Renault i skoro stejně velký britský trh. Tam se Talisman a Espace vůbec neprodává. Pokud jde o Scénic, tak možný důvod absence 1.6 TCe možná bude příchod nového motoru 1.8 TCe.
25. 5. 2016 13:16
Re: Proč má Scénic 20" kola?
Tlak ci sila? Ak tlak potom je to hlavne o ploche...
25. 5. 2016 13:05
Re: Video
tak pokus číslo 2 - patrně to nějak zmršil při vložení do příspěvku

[odkaz]
25. 5. 2016 10:33
Re: Přehnaný downsizing a diskriminace manuálních převodovek
Jasně, určitě se jim vyplatí ingorovat přání největšího trhu v Evropě ;-) Osobně sázím na rozhodnutí FR marketingu a zásahy účetních = co stačí frantíkům, musí i zbytku Evropy... No ještě uvidíme.

Ideálně by se hodila jestě 1.6TCe z Talismanu, klidně i naladěná někam ke 150-160k :-)